- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Okos Otthon kezdőknek
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lbence #72626 üzenetére
Nem gondoltam volna hogy ilyen piti hiba, pedig szét lett bombázva a motort. Talán mint ha picit alacsonyra lenne állítva az alapjárat, még egy kis finomítás ráférne.
#72627 energy4ever: Elég hosszú végtagjaim vannak, nekem még az NRG Power is kicsike, néha hátra kellett ülnöm az ülésen, a Neos pedig még picit kisebbnek is érződik. Így a Scoopy SH 50-re azt mondani hogy "batár nagy", viccesen hangzik. Tehát nem igazán tudok olyan új fotelrobogót ami 50ccm-es motorral szerelt, dinamikus, és el lehet rajta férni.
-
-
Vismajor01
addikt
válasz
lbence #72606 üzenetére
Három havonta történik velem valami a motoron, komolyan csak ezért tartom
Most éppen a gyömröi úton közlekedtem a külső sávban amikor a belsőben haladó arteon úgy gondolta, hogy sávolt vált
Jól odavertem a fejem, de nem ez a lényeg.
Szegény Neo S nagyot borult, és most idomok mellett a kormány is csálén áll.
Pöccre indul, de kicsit jobbra áll a kormány úgy megy egyenesen.
Ezt mennyire vészes megcsináltatni?
A csávóval töltöttünk ki kárbejelentőt, elismerte a vétkességét. 150 ezer forintos robogónál mire számithatok a biztositótól?
-
KTMHobby3
tag
válasz
lbence #72321 üzenetére
Annyit olvastam a benzin megromlásáról hogy az etanol képes felvenni vizet a levegőből, amitől felhigul. Egy jól zárható benzintankan, főleg ha tele van ez nem fordul elő. Ha valaki hosszabb időre leállítja a motorját, az vagy tankolja tele, vagy eressze le a benzint, ezt javasolják.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #72184 üzenetére
Igen, erre gondoltam én is. Így van, kicsit nyomatékosabb lesz pluszban még egyenletesebb is lesz az egész gyorsulás.
A 70-es hengerhez egy gondolat: Egy ötvenes henger-multivariátor- és rezonátor trióból jóval több kihozható mint önmagában egy 70-es hengerből, ami multivario és sportcső nélkül be van építve csak úgy önmagában. Lehet, hogy furán hangzik, de így van. A 70-es hengernek csak akkor lehet igazán kihasználni a lehetőségeit, ha a másik két dolog is megvan. Egyébként csak egy minimálisan erősebb (nyomatékosabb) motort kapunk 1 max 2 lóerő többlettel... -
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #72182 üzenetére
Melyiket kérdezed, malossi multi? A gyári variátorhoz viszonyítva tágabb a hasznos fordulatszám tartomány amiben dolgozni tud, ezáltal valamivel jobban fog menni. Mivel optimálisabban tud dolgozni mint az eredeti, és a kipufogód is a gyári csőre hajaz leginkább ezért fogyasztást nem fogja befolyásolni-növelni. Nagyobb teljesítménynövekedés (és ezáltal természetesen nagyobb fogyasztás) egy rezonátor beiktatásával lenne elérhető.
-
perge666
veterán
válasz
lbence #72089 üzenetére
Én a szűk 1,5 éves Derbi Sendámat is teljes szivatóval indítom nyári reggeleken amikor 20-25 fok van / biztos indulna szivató nélkül is pedig,csak már megszoktam simson után / ,jó mondjuk hazafelé a munkából meg mindig szivató nélkül indul 1 rúgásra.
De egyébként a 2 ütemű motoroknál szerintem nem kell csodálkozni hogy kell használni a szivatót.....
-
perge666
veterán
válasz
lbence #72040 üzenetére
Nem variós valóban.
De 2T és 50-es és nem eszik 6 meg 7 litert télen sem.
Nem igazolni szerettem volna magam.........Sityupityu : Azt a Predatort hiba volt megvenni meg teljesen felesleges is,csak tologatom mindig az útból,ki sincs szegény használva.
Sógorom mondta hogy tavasszal átveszi ha eladom,nem is ellenkeztem. -
perge666
veterán
válasz
lbence #72035 üzenetére
és nod1 : Hogy sikerül össze hoznotok ennyi fogyasztást?
Az én 2 ütemű Derbi Sendám télen is beéri 3-3,5 literrel,még most is azzal járok,és idén már saját autóval se tudok járni dolgozni mert asszony jár vele melóba és a gyereket is hozza-viszi.
A télre vett Derbi Predator robogó meg rossz ötlet volt,múlt héten be sem indult a -4 -5 fokban,de érdekes módon tegnap rendesen indult gondolom azért mert nem fagyott. / csak erre tudok gondolni /
Lehet hogy sokba van az új motor,de ilyenkor mutatkozik meg hogy csak ráülök és nem kínlódok vele,és még sokat sem eszik.
-
KTMHobby3
tag
válasz
lbence #71936 üzenetére
Sajnos igazad van. Az autósok egyáltalán nem tisztelik se a bicikliseket, se a robogósokat. Ezért kell ellene tenni valamit. Bicikliseknek megengedett egy erős villogó fény előre, meg egy piros hátra, ami már messziről is jól látható, de robogókra ez nincs megengedve. Marad az erős fehér led világítás, ami nálam bevált. Az indexekbe is 3W-os Power ledeket szereltem, foncsorba, hogy ha rásüt a Nap, akkor is jól láthatóak legyenek. Én a kismotorommal nappal közlekedek, ezért fontos számomra hogy nappal is jól lássanak, amit a ledes világítással sikerült elérnem. A Te tiszteletre méltó súlyoddal sokkal bátrabb lennél, ha minden alkalommal tapasztalnád hogy az autósok "látnak" és megadják az elsőbbséget. Nekem ez megadatott.
-
suste
veterán
válasz
lbence #71772 üzenetére
a 125 a másik fórumozónak szólt, aki 45km/h-ról írt
egyébként variátoros videókat szoktam mostanában nézegetni (unalmamban)
"gy6, 125, variator" ezeket szoktam a keresőbe írni, és youtube-on utána dobott fel sok orosz filmet, majd ilyeneket is
ami nincs youtube-on, az valójában nincs is -
suste
veterán
válasz
lbence #71723 üzenetére
Bp-en belül, külső kerületekben, nagyrészt a normál megengedett sebesség van (60
), csak 2-3km-en van 70-es tábla (70-75). Szóval nagyobb motorral sem lenne másabb, max ahogy írtam, rosszabb lenne a szélesség miatt. Ezzel a kistestűvel csak a lámpánál állok meg
.
De az tény, hogy egy nagyobb kerék jól jönne, mert az utak azok borzalmas állapotban vannak.
Viszont a Scarabeo (16-os) formától meg hányok, szóval olyanom tuti nem lesz.Más:
Valakinek nincsen kölcsönbe itt Bp-n olyan csapágylehúzója, ami nem 2/3 körmös, hanem 2 félből álló.
Egy fogaskereket kéne lehúznom, hogy szimeringet cseréljek a főtengelynél..... -
suste
veterán
válasz
lbence #71718 üzenetére
munkába fixen heti 2 alkalommal 35km*2 (oda-vissza), és egyébként még változóan a többi nap 5-10km-es távolságba
heti két alkalommal viszem a gyereket edzésre, kb 4-5km
és hétvégente is ráülök: rokonok, boltok, stbstb, szintén kb 5-10km-es etapok
évente kb 5000km-t megyek a 125-össel, az 50-essel csak 2-3000 volt, és a 35km-es távot nagyon rühelltem, így sokszor inkább autóba ültem
nemrég csináltam egy jó kis excel táblázatot magamnak (és persze hogy asszonynak is mutathassam, hogy mennyire jól járunk a robogóval), és ezen látszik, hogy (8liter) tankolásonként 7-8000ft-ot spórolok az autózáshoz képest
-be van írva az autó fogyasztása az F2-be, és a robogó ára a H1-be
-a tankolás időpontját, tankolt mennyiséget, megtett km-t irogatom be, és számolja a fogyasztást és a spórolást, és ha eléri majd a robogó árát, akkor zöldre vált az összeg
-az I61-ben van még egy összeg ami az extra költségeket tartalmazza (nálam a variátor próbálgatás van benne), és ezt levonja a H61-ből
ha valakit érdekel, akkor feltehetem valahova: -
flegga92
senior tag
válasz
lbence #71028 üzenetére
Nagyon fasza kis gép, szeretem. Hely nagyjából annyi rajta mint a Gulliveren. Ülés újra van húzatva rajta, de a szivacsot nem cserélték ki, az totál ki van ülve. Ha már újra lesz szivacsozva az ülés púpját 4-5 cm-rel hátrébb tetetem, kényelmesebb lenne úgy.
Várom hozzá az alkatrészeket, olaj már megvan, jön egy levegő szűrő, a variátorhoz menő szűrőt is cserélem, mert az sosem volt szerintem, kisujjnyi vastagon állt rajta a retek. Rendeltem még pár csavart, olajszűrőhöz O gyűrűt, meg a gyári szerszámtartót.
Egy kisebb gond volt vele, hogy 10-ből 1 alkalommal nem akart indulni önindítóval, tekert mint a bolond, ha el is kapta 4-5 ütem után lefulladt. Rúgásra pöccre ment. Kiderült, hogy a gyertya nem volt rendesen meghúzva, ki tudtam szinte kézzel tekerni.
Kipufogó is le lesz kapva pár helyen kezd rozsdásodni, megelőzöm a bajt.
Féktárcsa fura kopására kéne rájönnöm, miért nem kopik a tárcsa szélén. Gyári Yamaha betét van benne, szét fogom szedni és megnézem.
Papírozás után meg kap majd egy Malossi Multivart, hogy jobban menjenPapirozás:
Eredetiség vizsga 15.500
Egyedi forgalomba helyezés + műszaki kb 28.000
Regadó kb 13.000
Vagyonszerzési illeték 2400
Forgalmi 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 5500Összesen 76.400 Ft.
Ha rendszámosat veszek annak az átírása 30.000 Ft durván, szóval a különbözet 46.400. A gépet 155.000-ért sikerült megvenni, a legolcsóbb rendszámos hahun 200.000 és azért el kellett volna menni Pestre és képek alapján nem ilyen szép + futót bérelni stb ami további 20.000 Ft-os költség, ez pedig helyben volt.A Gullivert végül 85.000-ért vitték el a szomszéd városba, de elég sok érdeklődő volt aki több száz km-ről jött volna le érte.
(#71029) sityupityu
Én más iskolában nem néztem szét, mert anno itt csináltam a B,C,E jogsit, végig korrektek voltak, jó oktatókkal.
(#71031) suste
Igen ez így van! Ha e-learningben csinálod, akkor még több idő, mert azt is el kell végezned.
-
flegga92
senior tag
válasz
lbence #71024 üzenetére
Ha minden sikerül elsőre akkor 48.000 és ők adják a motort, ha sajátot (vagy másé is jó) akkor kb 42.000.
(#71025) MrChef
A korlátlan "A" jogsi itt 182.000 az iskola motorjával, sajáttal 112.000.Ha két éven belül szeretnék feljebb menni nem kell KRESZ oktatást és vizsgát újra csinálni, így az iskola motorjával 155.000 kb. Szóval tovább menni 2 éven belül 20-25.000 Ft-al drágább. Ha úgy adja majd a helyzetem akkor lehet megfogom azt is csinálni, de akkor előre megveszem motort.
Nekem is robogó kell a városba, de nem találtam minden szempontomnak megfelelő pótlást 50-esben, jelenleg én is űzöm a 125/50-et de hosszú távon nem tartható. Csak a környékbe járok vele ahol sosem szokott rendőr lenni, a város másik felébe nem merek eljárni.
-
Winchester95
őstag
válasz
lbence #70862 üzenetére
Simson nálam eléggé érdekes történet.(S51 4sebesség, enduro, 16n1 nagy súberes karbi).
Csak úgy indul hidegen ha:Szivató ráhúz, 2x 3x letapos. Szivató visszahúz.És berúgom, közben nagygáz és megy.
Nem tudtam rájönni mi a probléma vele. Néztem hogy a szivató menetes részét kijjebb/beljebb lehet tekerni.Lehet az a probléma, nekem teljesen be van tekerve.
Melegen fél rúgásra is pöcc röff. -
válasz
lbence #70069 üzenetére
nekem a kis kerekűbe se, csak a nyitott. pedig S-es fejem van.
(#70066) Bling95
ezt tegnap találtam, szinte gyári, megkímélt, bácsi motor, fillérekért. majd használat közben kiderült, hogy mi bajafőleg a kezdeti leírás után lesz vicces, hogy miket talált
"minden olyan, mintha most gyártották volna"
"Előző gazdája értvén a motorokhoz hajtott végre rajt egypár apróbb módosítást, és hozta ebbe az állapotba"
"Ezek a dolgok jelei annak, hogy törődtek a géppel" -
dtsdexter
csendes tag
válasz
lbence #69662 üzenetére
Nem tetőzöm a bajt ... az sincsen rajta. Egyébként rá vagyok kényszerítve, mert ezen a vonalon a BKK rendkívül megbízhatatlan, ezt a távot robesszal 7,7 km kb 10-15 perc, bkv-l ha minden rendben megy 40 perc a bejutásom, ha valami hiba csúszik a rendszerbe ami elég gyakori (heti 1 alkalom) akár 1ó40 perc is volt már, az augusztus 20.-i vihart nem számolom amikor végül besétáltam közel 2 óra alatt (amerre éppen lehetett menni lábon) A Bringa nekem nem megoldás, mivel se öltözőnk se zuhanyzónk nincsen, 12 órában pedig kellemetlen. Marad a robesz, vagy a munkahely váltás (utóbbin dolgozok, mint ahogy a jogsin is)
-
orosziem81
tag
válasz
lbence #69649 üzenetére
Azért a jogsin és a motor vételárán túl még a következőkkel is kell számolni (ha már az üzemanyagon való spórolás szóba került) ami az 50-es rogobón felüli költség:
-motor átírás (ha még csak kiszemelés alatt van)
- műszakiztatási ktsg rendszeres
- protektoros ruházat ára 1x-i ktsg (asszem kötelező is, de ilyen sebesség mellett motoron ha nem lenne az akkor is meg kellene venni)
- ha csak plexis a sisak, annak a cseréje állvédősre (szintén a védelem miatt)Remélem nem felejtettem ki semmit.
-
flegga92
senior tag
válasz
lbence #69373 üzenetére
Havernak egy Yamaha CygnusX 125-e van rendszám nélkül egy kis városban. Ő vett a gyári króm felirat mögé ebay-ről 50-es króm számot, eddig mindig elhitte neki a rendőr. Persze volt már olyan is, hogy szolgálaton kívül mondta neki a rendőr, hogy az egy dolog hogy 125-ös géppel jár rendszám nélkül, de legalább embert ne vigyen már maga mögött...
Szerintem tisztább dolog letenni egy B125-öt ha valaki csak robogózni akar. Persze akkor a biztosításon kívül a súlyadó, műszaki stb is fizetős. -
sityupityu
Topikgazda
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #69340 üzenetére
Ez a cső amit vettél csak minimálisan jobb a gyárinál, de nem lényeg, mert ha minden gyári lenne egy multivario akkor is dob a menetteljesítményen. Leginkább dinamikusabb lesz tőle a motor és minimálisat a végsebességen is javít. Tehát igen, érdemes erre áldoznod, érezhető lesz a hatás.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
lbence #69282 üzenetére
Ami bekerül a motorba, az el is ég. Egy nagyobb áteresztőképességű kipufogóval csak azt éred, hogy könnyebben kijön belőle az égéstermék, de kevesebb nem lesz. A fúvókacsere nem fojtáseltávolítás, hanem tuning, ami gyári alkatrészek mellett felesleges. Vissza kell tenni a kisebb fúvókát.
Én 150 kg vagyok, 2T 50 ccm, plexi nélkül, 55 km/h a sebesség gyári alkatrészekkel, fojtással, vagy anélkül. Fojtás kivétele óta eltelt kb 30 km, rövid szakaszokban, városi használattal. Talán ma este megyek egy hosszabbat vele. Kíváncsi vagyok a fogyasztás alakulására, eddig 5-5,4 l százon.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #69075 üzenetére
Persze, hogy beleöntheted. A swalbedal ilyen jó dolog még nem történhetett mint ez.
(#69076) Kobun1980 "A 4 típus (Sr50, Aerox, Tündér, F12) közül az arkulonbsegeket mi okozhatja?"
Használtaknál az árkülönbséget természetesen az évjárat és az állapot befolyásolja a legjobban."A megbízhatóság?"
Még a megbízhatóságra sem fognám igazánból ennél a négynél az árkülönbséget bár tény, hogy személy szerint a fekvő vizes minarellit tartom a legjobb és legmegbízhatóbb blokknak, ami ugye az aerox-ban és a régebbi sr-ben van. Természetesen a piaggio blokk is nagyon jó. Egyébként ebből a négyesből azért e tekintetben én kivenném az f12-őt, a másik háromnak nagyobb a piaci ára.
A triónak meg azért van ilyen magas ára a többi robogóhoz képest mert tényleg jók. Kiemelkednek a többi közül mert megbízhatóak, jól néznek ki, és 50-es létükre elfogadható (nagy) méretekkel rendelkeznek. Ezek a dolgok miatt népszerűek ezek a robogók, amik szintén rátesznek az árukra legyenek azok használtak vagy újak. Az aerox-ok még a trión belül is kiemelkednek az árukkal. Még akkor is viszonylag komoly pénzeket kérnek el értük használtan, ha azok nincsenek is épp a legjobb állapotban. Ehhez természetesen hozzájárul az is, hogy az aerox a legdrágább újonnan is. A legújabb egyébként közel 1200,000 ezer forint. Röhej.Mondom ezt úgy, hogy nekem a három közül az aerox a kedvencem, de elismerem, hogy indokolatlanul sok pénzt kérnek érte újonnan és használtan is. És hát annyival nem jobb a másik kettőnél. Sőt, sokaknak ugye nem is tetszenek.
"hogyan lehet hogy egy újabb, akár kevesebb km-t futott motor olcsóbb, mint egy régebbi többel?"
Olyan egyszerű oknál fogva, hogy könnyen lehet, hogy jobb állapotban van az öregebb és többet futott mint a kevesebb kilométerrel rendelkező újabb. Egy külsőleg szép és jól szervizelt simán lenyomhatja árban a kevesebb kilométerrel rendelkező, de nem olyan szép esztétikai és jó műszaki állapottal bíró újabbat. Ilyen egyszerű.
És itt szintén meg kell említeni a népszerűség faktort. Sokaknak pl jobban bejönnek a régebbi hátsó körlámpás és minarelli blokkos sr-ek, mint az újabb burkolatú piaggio blokkosak. Valakinek a régebbi formavilág jön be (sokaknak a már említett hátsó körlámpák), valakinek meg a régebbiben található minarelli blokk. Vagy van olyan is, akinél mind a két dolog szempont amiért inkább a régebbi típust választja. És az biztos, hogy ezzel a hozzáértő eladók is tisztában vannak, mert látni ilyen régebbi és szép állapotú sr-t olyan áron, amennyiért már jóval fiatalabb és újabb karosszériást lehet venni. És mégis eladják őket.Sok dologból tevődik össze, hogy mennyi egy használt robogó ára.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #68430 üzenetére
Rengeteg ilyen van. Pedig a jó pár éve életbe lépő új törvény szerint ha elkapnak egy ilyen motorral, akkor már hiába mondod a rendőrnek, hogy te úgy tudtad, hogy 50-es és az eladó is úgy hirdette azt. Régen ez volt a kibúvó, de ez most már nem működik. Neked kell megbizonyosodni afelől, hogy mit veszel.
Ha esetleg nincs nagymotorra jogsid, akkor az lesz a legkevesebb. Mellé jön még a sokkal súlyosabbnak minősülő biztosítási csalás ha 50-esként kötöttél rá biztosítást, plusz még ott lesz az okirat hamisítás vádja is. Az utóbbi kettő bűncselekménynek minősül! -
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #68359 üzenetére
Igen, ha kicseréled akkor jó lesz.
(#68364) Dtomka Gondolom az ismerősöd is az orvosi dologra értette. Az meg teljesen így van, lejárt orvosival személyautót stb (attól függ, hogy milyen jogsid van) nem vezethetsz, de segédmotort igen.
szerk: Ha akarod akár a téma összefoglaló végére is berakhatjuk a motorodat.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
lbence #68339 üzenetére
Ahogy előttem is mondták távolítsátok el a vakcsövet, ez miatt nem kell új kipufogót venni. Ha ezt megcsináljátok akkor teljes értékű gyári kipufogó lesz. Elég sokat fog egyébként teljesítményben rajta dobni.
Amúgy tényleg szép az a schwalbe, el ne add!forandor A rezonátoros kipufogó pont hogy jobb, mint a sima "kémény".
Ez nézőpont kérdése. Ha a gyári felállást szereti egy robogóba, akkor jobb a gyári cső neki. Nem mindenki szereti a rezonátort a hangja, és a vele együtt járó nagyobb fordulatszám miatt.
-
forandor
tag
válasz
lbence #68339 üzenetére
Szia!
A vakcsövet távolíttasd el. A rezonátoros kipufogó pont hogy jobb, mint a sima "kémény".
Zip-ből van vagy 1000 fajta, pontos típusával próbálj keresni. (Mondjuk az évjárat sem egy utolsó szempont, főleg ha más infó nincs.) Esetleg bontottat, használtat. De mivel nem olcsó, lehet célszerűbb bemenni egy kereskedésbe, és ott megrendelik a megfelelő darabot. Meg ha már amúgy is vakcső eltávolítás, amit mondjuk ha szervizben csináltatsz meg, mindjárt lehet szólni, hogy kéne rá egy nagy plexi.
Amúgy baromira tetszik az a Schwalbe!
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- Apple MacBook
- XPEnology
- Elite: Dangerous
- Battlefield 6
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Update 07.31. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Gombászkönyvek egyben
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest