-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacuss20
senior tag
Üdv !
Simson Star blokkban a hajtókarnak ( még bronzperselyes felül) eredeti, akárcsak a főtengely. Mennyi a megengedett oldal irányú mozgás alul? Az újabbak látom fullon ki vannakhézagolva lent itt viszont még a sonkába bemarás van mindkét irányból gyárilag.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #75895 üzenetére
Huhh nagyon szép géped van neked is szeretem az iylen kis cirkálókat.
Ne érts félre, nagyon szeretem, már nem válnék meg tőle, és hálás vagyok, hogy megszivatott, mert sokat tanultam belőle, DE tilsztelem annyíra a másikat, hogy nem szivatom meg feleslegesen, ha megdícséri, és kedvet kap hozzá, nem fogom bíztatni, mert a gyári motornak kecsegtető ára igaz, de köszönő viszonyban sincs azzal amit a képen láttál, illetve a menet tulajdonsága sem, 3/12HP a diferenciál.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #75894 üzenetére
Semmi irónia nem volt benne. Nekem nagyon tetszik. Szomorú vagyok hogy Te csak a rossz oldalát látod. A felépítése nagyon jó, a többit meg, valahogy biztos meg lehet csinálni. Az én motorom is nagyon gyenge volt, kicsit feltuningoltam, azóta öröm vele a motorozás. A dobfékekkel sincs semmi baj, ezek a könnyű motorok dobfékkel is simán meg tudnak állni. Nekem egy 32 éves (veterán) KTM Hobby3-am van, szeretek vele motorozni, szinte minden nap használom, ahogy az időjárás engedi. Ma is motoroztam, úgy érzem, feltölt energiával.
-
Tamás9x
őstag
Őket még nem néztem, köszönöm
KTMHobby3: Remélem volt benne gy kis irónia, mert el kell hogy szomorítsalak, jól néz ki, a váz kellően merev, de a teleszkópok oylan 60-ig megteszik, felette már minősíthetetlen, de ebbe bele szól a gumi is... üresen 90 kiló vagyok erre szokott ha túrázok rámenni 20-30 kiló táska.
A műanyagnak köszönhetően sehol nem rohad, DE zörög, így ragasztani kellett egy pár helyen csavaroknál, dekni...
Gyári állapotban, olyan 3HP 50cc ami PZ16-os karbival kb semmire nem jó, RPM limit nélküli CDI- vel és normális karbival, ki lehet belőle hozni 5-öt, akkor már a max sebessége GPS szerint, 50-55, De súlytól és környezettől függően lehet variálni az áttételezést, 428-as lánc az erőátvitel.
Fogyasztásod marad 2 liter alatt.
Majdnem 1:1 megeggyezik a Honda Monkey blokkjával, szinte csereszabatos elég sok alatrész, nagyon kis masszívnak ismertem meg, sok helyen találkoztam ezzel a blokkal.
A jelenlegi konfig bővel túlteljesíti ezeket az értékeket.Fékek: Elől hátul dob fék, amik meglepően nagyon jól fognak,(még..) de én rengeteg morot féket használok, így lehet egy 2T robogót nem fogna meg rendesen, egy tárcsa előre nem ártana, hátul bármiylen sebességnél lehet satuzni a keteket.
Dönthetőség, kanyarodás: Mintha egy nagymotoron ülne az ember, benned van a "Jani" Döntöd mint a nagyok, kopik a lábtartó, amíg egyszer be nem akad, és jön a baj, szépen és jól kanyarodik. szerintem nagyon szélesek a lábtartók, és túlságosan hátul vannak 174cm vagyok hosszú távon már nem kényelmes. Egyenes hát.
Kábelezés, az igazi gagyi kínai vacak, világítás az igazi kínai vackokat meghazuttoló vacak, vásárlásnál azonnal kuka az összes izzó, és ledet mindenhova.
Króm: ahogy kivitted rohad mindenhonnan, az első év arra jó, hogy gyűjts egy kis pénzt, és majd télen homokfúvás-festés
Más nagyon nem jut eszembe, jelenleg 4000Km van benne 0km-es korától nálam van.
A legutóbbi túrám 2*332km volt Nyh-Mór-Balaton-Mór-Nyh Nem hagyott ott sehol, a defekt ami aggasztott nagyon.U.i.: Nem minden ami arany ami fénylik, amennyi munka belement, nem kezdeném újra, körbe nézném mosolyognék, és vennék valami min, 250-es 4T-t mert kijönne az árból.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
nyogo83
Topikgazda
Nemreg elojott a tema, hogy hol lehet szemelyesen raktarkeszletrol vasarolni Pesten.
Meloba jovet valoszinuleg eltort a kuplung rugom, mivel alapjaraton erzem hogy remeg a motor, hatuljat felemelve mar alapjaraton is forog a kerek, illetve nehezen indul el... marhara orulok Foleg, mivel 2 napja szedtem le a deknit, pont a benne levo kuplung csapagyat cserelni.
A lenyeg: felhivtam a Szentmihalyi uton levo SB Motor Kft-t, van nekik raktaron boltban tobbfajta rugo (gyari, 3 fajta erositett), kontraszt rugok, 2-3 fajta kuplung, harang, komplett kuplung szett is. Arak egyaltalan nincsenek elszallva.
Egyeduli gond, hogy hetkoznap vannak csak nyitva 9-17-ig, de legalabb nem kell rendelgetni ilyenkor ha surgos.
-
Tamás9x
őstag
Kérdeztem már, de most aktuálissá válik a téli leállással a motorgumi csere.
Tömlős 17" elől:2,25 hátul:2,5 abroncsaim vannak, e helyett valami jobb minőségűt keresek, ami azért egy jó 5 évig csak ki-ki szolgálna
Nézegettem mi férne el benne, de rugó utat számolni, mérni, mennnyíre lehet megbízni a ballon szélességében, hogy el fog e férni... oldal fal merevség, mert mégis csak 115kg max-al fogom terhelni fullra pakolva...
A vegyek gyárit mondatokon túl vagyok, 16-18 colban vannak normálisak 17-be ilyen kis fos mopedeket találtam.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
mycso
veterán
válasz molnarpeter #75883 üzenetére
Itt telephelyen belül, 1-2 szervezetnek van elektromos robogója (nem tudom milyen típus), viszont nem elégedettek vele, ezért is jött a 4 ütemű szóba.
Telephelyen belül van saját kútfejünk.A kereten pedig nem tudok változtatni, ennyit adnak rá.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
purpledonkey
tag
válasz energy4ever #75884 üzenetére
Akár 600-ból is [link]
ez még nem lithium akksis, de picit drágábban már van az is -
Zoli bácsi
őstag
Köszi a múltkori, kötelező tartozékos válaszokat!
Megint bajban vagyok...A nemrég házhoz szállított robogóm (Liberty 125, 2019) gyári hátsó dobozában nem fér el a meglévő sisakom. Elég nagy sisak kell, meg a meglévő zárt sisakomon van ilyen légterelő szerű dudor, valószínű ennyi a bibi, kb 2cm rés van hogy nem tudom a dobozt bezárni.
Nézegettem, legolcsóbbak ezek a nyitott sisakok, aminek nincs áll része. Sosem volt ilyenem, mindig zárt sisak volt (anno Kiskőrösi..Gondolom sokaknak mond még valamit).
Ha megnézem a meglévő méretét, lehet netről rendelni, egyeznek a méretek?
Jó lehet ilyen nyitott sisak robogóhoz? Vagy mit ajánlotok, ami olcsó? Lényeg hogy elférjen a gyári Piaggio dobozban.Csak jó időben használnám, igazából ötvenes gépet akartam, de nem került sokkal többe a 125-ös, azért lett, jobban elbírja a 125kilómat. Meg ugye van "A" jogsi 32 éve... Elég ha annyit tud vígan pöfögve, mint egy jó ötvenes üveghangon, szerintem 80-nál többet sosem megyek vele. Kinőttem a száguldásból, beleléptem az ötödik X-be.... Futkosni, pecázni járni vettem a gépet, meg ugye akinek volt motorja, az mindig vágyik egy kétkerekűre, akkor is ha robogó!
-
energy4ever
addikt
válasz molnarpeter #75883 üzenetére
666.804Ft-bol?
-
mycso
veterán
Sziasztok, bár az összefoglalót átfutottam, ott inkább általánosságokkal találkoztam.
A robogók eddig nem képezték az életem részét, igazából nem sok mindent tudok róluk.Munkahelyemen, belső telephelyi helyváltoztatáshoz szükségem van robogóra, az alábbi kritériumok szerint, mi az amit TI a legjobb megoldásnak tartanátok:
- ÚJ
- 50ccm
- 4T
- 2.000 EURNézelődtem neten 1-2 honlapon, nekem mindegyik robogó ugyan olyannak tűnik
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
energy4ever
addikt
Itthon is kaphato teligumi letezik ami felmegy a choira? 80/90–10 34J
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #75878 üzenetére
Ha a "hentes koteny"-re gondolsz (Tucano-t hasznalnak legtobben), akkor igen, nagyon megtudja dobni a komfortot, kevesbe fazik a labad, illetve ha fel is csapkodnak az autok, nem leszel saros.
A "labter futes" igazabol ugye csak annyi, hogy a labadnal egy sima szellozot hagynak a burkolaton, igy a burkolat alatt levo, hutoradiatoron keresztul halado menetszel jut el a labadig.
Nem valami sok, raadasul csak a fentebb emlitett labtakaroval van ertelme, hogy erezz belole valamit jelentosen.
Pont a mukodesi elvebol adodoan csak vizes blokkos gepeknel van ilyen. Girela Runnernel vannak ilyen racsok, viszont a vaz kialakitasa miatt nemigazan tudsz labtakarot felrakni ra.
Kymco Grand Dink-en is van, ha jol remlik. Viszont kerdes, hogy neked bejon-e, mert az a robogok Multipla-ja
Nekem bejon(a Multipla is ), mert iszonyat kenyelmes, nagy csomagtere, labtere van, igazi igaslo kb.Mas tipus most nem ugrik be aminel ilyen van, de van ertelme annak, amit szeretnel.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Városban rohangálós variátoros és lábtérfútéssel rendelkező motorok közül mit érdemes venni? Munkába járós télen nyáron használatos eszközt szeretnék. 2*5km a teljesítendő táv.
Esetleg van értelme ilyen fűthető "szoknyát" venni?Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
.OM.
aktív tag
válasz energy4ever #75876 üzenetére
Nézegettem, lehet igazad van.
Aprilia Scarabeo 50 és Aprilia SR50 tetszett meg. Automata váltó és elég nagy kerekek. Kb 10-15 évesen 100-180e körül kaphatóak.
Elvileg évi 10e ft alatt tudnám biztosítani, és relatíve olcsón szervizeltetni.
Sok helyen írják, hogy ezek tudnak 70-80 km/h-t tartani - ettől még vezethetem AM-es jogsival? Rendőrök szeretik az ilyet?[ Szerkesztve ]
ex .Oldman.
-
energy4ever
addikt
450 nagyon nagyon keves! Annyiery kinait kapsz csak.
Piaggio Zip 50-es van kb ilyen arban. De azis mar kinai tulajdonu, es kiskereku.
Adadveteli szerzodes, biztositas papir kell.Ahogyan Nyogo83 is irta, jobban jarsz hasznaltal, mint uj kinaival.
Aprilia SR 50, piaggio typhoon. Hiaba kiskerekuek, brutal jo futomuvuk van. Ajanlott mindketto.(SR-bol csak vizes, a levegos mar nem ajanlott!) -
nyogo83
Topikgazda
Vezetni vezethetned, mert 50-es elvileg, viszont ez inkabb rendes valtos motor, nem robogo ill. automata.
Errol a Junak illetve Romet markarol annyit, hogy hiaba a marketing szoveg, meg a "tortenelem" amit leirnak a markanevrol, az a mult. Par eve valami kinai gyarto megvette a neveket es polcon levo tucat kinai blokkal es alkatreszekbol raknak ossze modelleket.
Ha ebben az arsavban keresgetsz ujat, akkor esetleg a Keewayt tudnam maximum ajanlani, van itthoni markaszervize ha jol remlik, olcso es regi tipusokhoz is elerheto alkatresz ellatottsaga van.
Viszont mivel nagyreszt mar csak negyutemu robogot fogsz kapni 50-esben es ha foutvonal is cel neha, nem tudom milyen sulyu, mekkora ember vagy, de elegge gyengecskek es nehezen lehet majd a forgalom ritmusat tartani.En megprobalnek ennyi penzbol esetleg egy fiatalabb hasznalt japan/olasz ketutemu robogot venni es azt vasarlas utan ha szukseges, rendbetetetni egy szervizben(uj gumi, hajtas, fekek stb. stb).
Most hirtelen nem sorolok/linkelek hasznalt piacrol tipusokat, hogy esetleg mit kellene megnezni (gondlom majd a tobbiek is ajanlanak tipusokat), de ha hasznaltauton raszursz 300e limitig, latni fogod nagyjabol. (azert eddig, hogy a maradekbol ha valami van leszervizeld, de meg igy is sok a maraked 150e).
Este fele ha addig a tobbiek nem irnak, par tipust bedobok en is. (Aprilia SR, Piaggio, Yamaha, stb)
[ Szerkesztve ]
-
.OM.
aktív tag
válasz nyogo83 #75873 üzenetére
Pesten, betonon használnám. Többnyire főúton, néha buszsávban.
Újonnan a Junak 904 néztem ki, de abban sem vagyok biztos, hogy azt vezethetem AM-mel, illetve az nem automata.
Jó lenne robogónál nagyobb kerekű megoldás. Újonnan max 450e Ft férne bele.
De azt sem tudom, hogy pl kell-e biztosítás rá..
Hú de kezdő vagyok..
Köszi a segítséget!ex .Oldman.
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
Ha irsz egy keretet, hogy kb mennyit szansz ra, illetve ez a 15km nagyreszt varos/falu/ket telepules kozott tervezed, akkor mar van valami kiindulasi alap ami alapjan tudunk ajanlani esetleg konkret tipusokat is.
99%-ban mindegyik robogo "automata", szoval ezzel nem lesz gond
-
.OM.
aktív tag
Sziasztok,
AM/B jogsival szeretnék egy kismotort munkába járáshoz napi 15 km összesen. Lehetőleg automatát.. Szereléshez egyáltalán nem értek. Ne kövezzetek meg.
Tudnátok ajánlani gépeket? Inkább újat vennék.
Köszi,
.om.[ Szerkesztve ]
ex .Oldman.
-
CartmanLand0
senior tag
Vasárnap tettem meg vele, az első hosszabb távot ( 30KM kb ). Eddig csak rövidebb távokra használtam 2-3KM. Nagyon szépen ment, nem volt vele problémám, volt bazi nagy hosszú emelkedő is, azon is szépen felmentünk kb 50-el.Reggel viszont szivatott picit. Eddig első rugásra indult, vasárnap viszont első rugás után azonnal lefulladt, és utána nem akart indulni. Rugtam rá 20at kb, de semmi. Fogtam, hirtelen ötlettől vezérelve levettem a gyertyapipát, aztán visszanyomtam erősen. Utána második rugásra indult. Nem tudom ennek volt e köze hozzá vagy sem, de utána elindultam vele, és szépen lenyomta a 30KM-es utat hiba és gond nélkül.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
piaggionrg
újonc
Sziasztok!
Karbi beállítással szívok. Most hogy hűvösebbek vannak nem úgy akar menni a gép hidegen. Beindul szépen (manuális szívató) elveszem, jár szépen. utána elindulok vele 30 méteren keresztül okádja a füstöt aztán ha kiégett ez szépen felpörög bírok vele menni de elérek az utca végére meg kell állnom és utána egy csomót kell játszanom a gázzal mire felbírom pörgetni. Kis gázadásra is leesik a fordulat meg akar fulladni. Szerintem a levegő csavarral kellene valamit csinálni meg az alapjárati fúvókával de én már mindkettőt minden variációba végig próbáltam és eredményt elérni nem sikerült.. persze nem gyári semmi 70es alu henger dellorto 19phbg meg ilyenek vannak a piaggiomba. ötlet? -
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #75868 üzenetére
Valoszinuleg nem fog megsertodni a hajtomu ha 10W40-est raksz bele, az kaphato [link]
Egyebkent 2006 utani Zuma (BWS) modellekbe mar a gyari eloiras is 10W40-es, konkretan Yamalube YMS-4AP10-40.Meleg oldali viszkozitassal boven el lehet ennyit terni hajtomunel, foleg egy olyan robogonal ami mar nem 2-3 eves. Meg igy is valoszinuleg ezerszer jobb lesz neki, mint a benne levo vagy azokhoz kepest, amiben 10 eve nem csereltek es kb ilyen capuccino szeru cucc van benne.
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #75770 üzenetére
Nézem a Bárdi oldalán a hajtóműolajakat a BWS-be, de nem találok 10W30-at.
A Bárditól fogok rendelni pár dolgot a kocsihoz, ezért lenne jó innen.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #75865 üzenetére
Hivatalosan mar az elsosegely keszlet sem kotelezo.
Mindenesetre erdemes vagy venni egy "A" tipusu kifejezetten motoros csomagot, vagy osszeallitani.
Ha jol remlik az a szabaly, hogy a hianya miatt nem buntetnek, viszont ha valamilyen baleset tortenik es ennek a hianya miatt meghiusul a segitsegnyujtas, akkor mar bajban vagy.Amit esetleg kerhetnek, az a lathatosagi melleny. Ezt most hirtelen nem tudom, hogy kotelezo vagy nem, de nalam volt hogy a rendor kotozkodott mert nem volt pont nalam es elengedett figyelmeztetessel, hogy ha megigerem, hogy a kovetkezo benzinkuton veszek egyet
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #75865 üzenetére
Úgy tudom, nem kell gyári, de legyen meg benne minden, ami a gyáriban és szavatossági időn belül legyen. Én a használtan vett autóhoz vettem komplett új szettet, mert a benne lévőnek lejárt a szavatossága. A szavatossági idővel nem rendelkező dolgokat meghagytam, a lejártakat kihajigáltam.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Hali! Egy rendszámos (125 ccm) robogóhoz milyen kötelező tartozékok vannak?
Jó pár éve nem volt motorom, úgy gondolom az elsősegély készlet kötelező, ha jól értelmezem akkor a tartalék égőkészlet már nem kell, legalábbis autóhoz már nem kérik.
Elsősegélykészletből gyári kell, vagy elég ha összerakok kötszert egy csomagba? ("mentős" vagyok) -
Predator2
addikt
Helló
Anyumnak nézelődök/nézelődnék használt robogót. Semmi extrára nincs igazából szükség. Boltba járós járgány lenne, rövid távokra. Nagyon maximum a mellettünk lévő faluba menne át vele, de azt is nagyon ritkán. (10-10km).
Olcsón jót, megbízhatót, alacsony fenntartási költségekkel.
Mi az amit érdemes nézegetni ilyen célra szerintetek?THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #75858 üzenetére
Abszolút igazat adok Neked. A kereskedők variálnak ezzel hogy el tudják adni a motorjaikat. Megkérdezik hogy milyent szeretnél és ahhoz igazítják a válaszukat. Az meg egyszerűen nem igaz hogy egy motor gyors és nem fogyaszt. Persze ha képes 100-ra, de csak 50-el mennek vele, akár igaz is lehet. 100-nál biztos hogy nem elég a 3 liter.
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #75859 üzenetére
Hol lelek iylen helyet ahol szóba is állnak velem?
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75858 üzenetére
Le kell az adott motort padolni, az eldönt mindent.
szerk: Mondjuk motoroknál eleve sohasem (a robogóknál nem vagyok biztos benne) a főtengelyen mért teljesítményt adták meg.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #75857 üzenetére
A gyari KW manapsag kegyetlen angy kamu.
Aprilia RS4-50 2KW, es megy 100-at GPS szerint!? Ne rohogtessenek mar...
Az en GSXR-em megy 140-et, es meg jobban is gyorsul mint a tobbi 11kw-os. Na, persze azis csak papiron 11KW.
Rengeteg ilyen van. Kivancsi lennek a valos ertekekre. Szerintem kozel a duplaja, ha nem tobb... -
Tamás9x
őstag
100 kilóval terhelve, egyenes úton szélcsendben megvan a 100Km/h GPS szerint, 2-2,5 ös fogyasztással. ez PZ19-es karbival PZ16-al olyan 1,5-1,8 volt a fogyasztásom, max 70-75Km/h
Városban eltötyögve, szinte alapjáraton 2 liter alatt.
Ez a kinek mennyit megy óra vagy GPS szerint? mert nekem GPS 100-at Óra 130- al teljesíti, tehát leakad a mutató. De ha már felveszem a táskát, vagy szembe szél, akkor 70-80 a max. Emelkedőn képes visszesni oylan 50-ig.
Lehet megoldás lenne visszafogyni 65-70kg-ra ami a verseny súly és a gép is jobban menneAz 5,8-ban nem vagyok biztos, le kellene méretni, de még nem találtam erre való helyet.
Most kapott 24-es PWK karbit, aminek "gyárilag" lennie kellene rajta, kíváncsi leszek..[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #75854 üzenetére
De ez az a hoda másolat blokk, rengeteg márka alatt árulják, eszméletlen kis gadaságos és baromálló szerkezet. Cserébe gyenge, és nem eszik semmit
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #75852 üzenetére
Egy 50-es D50B-s blokk erosebb mint ez, csak az 11ezernel tudja ezeket az adatokat, szoval rendesen szetforognak.
Sajnos meg tuninggal sem fogja tudni azt, amit alapbol tud egy papiron "11" KW-os maibb 125os motor.
Nem lenne jobb az egeszet lecserelni?Amugy nem ez a blokk van a honda monkey masolatokban? Csak Skyteam felirattal...
-
Tamás9x
őstag
válasz Tamás9x #75852 üzenetére
Nem jót linkeltem:
Model:1P52FMI
Displacement:119.7ml
Compression ratio: 9.36:1
Primary reduction: 4.059
Bore*Stroke:52.4mm*55.5mm
Max. Net Power & Rotating Speed: 5.8kw/7500r/min
Rated Power & Rotating Speed: 5.6kw/7500r/min
Max.Torque & Rotating Speed: 8.5N.m/5000r/min
Min. Fuel Consumption:≤367g/kw.h
Idling Speed:1500r/min
Ignition:CDI
Starter:Electric starter/Kick starter
Lubrication: Pressure/splash
Transmission: 4 speedInternetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #75849 üzenetére
Model:1P52FMI-F
Displacement:124.65ml
Compression ratio: 9.7:1
Primary reduction: 3.350
Bore*Stroke: 52.4mm*57.8mm
Max. Net Power & Rotating Speed: 6.2kw/7500r/min
Rated Power & Rotating Speed: 6.0kw/7000r/min
Max. Torque & Rotating Speed: 9.3N.m/4500r/min
Min. Fuel Consumption: ≤367g/kw.h
Idling Speed: 1500r/min
Ignition: CDI
Starter:Electric starter/Kick starter
Lubrication: Pressure/splash
Transmission: 4 speedEröltetett levegő + olaj hűtés.
Most olyan 80-90 között tud tartósan utazó tempót tartani, ezt 100-110-ig megs zeretném növelni, de az áttételezésben már nem enged többet, erőben.Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
nyogo83
Topikgazda
A Suzuki GN/GZ/GS/TU 125-os blokkjahoz, illetve az erre a blokkra epulo kinai masolataihoz is van rengeteg 150-es szett. Efole en nem mennek, mert ez a fajta blokk kb a strapabirossagra lett tervezve, kar lenne megroviditeni az eletet a durva kihegyezessel.
A 150-est siman elviseli, ismerek futart aki igy hajtja mar jopar eve. -
suste
veterán
válasz Tamás9x #75846 üzenetére
GY6-osból a régi fajtánál (QMI152 -> 157) simán át lehet pakolni a 150-es hengert, és még annak is a kisebb fúrt verzióit is (160-170?, tele van az aliexpressz különböző szettekkel). Persze a hengerfejet és a tömítéseket is cserélni kellene. A 180-as hengernél már a blokkból is ki kell marni egy kicsit .... youtube videók vannak róla....
Ezt a fajta módosítást senki nem veszi észre és elég olcsón meg lehetne úszni.
(Más motortípusoknál nem tudom, hogy van-e ilyen egyszerű megoldás.)Jó lenne nekem is egy ilyen blokk, de az enyémben már QMI153-as van, aminél megakadályozták az egyszerű cserét a tőcsavarok áthelyezésével . Pedig egy 150-est én is ráhúznék. Nem is a száguldozásért, inkább csak a könnyedebb gyorsulásért, 2 személyes robogásért.
Szerintem egyébként még így sem lépné túl a 15LE-t.De egyelőre marad a variátor tuning, amivel nagyon sokat lehet szórakozni, akár gyorsulás (könyebb görgő), akár végsebesség (dob módosítás, szíj csere) irányában. Persze nem annyit mint a 2T-vel.
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #75847 üzenetére
Találtam hozzá, 140-181(ide már másik 4 szelepes hengerfej is kellene)-as kivitelben, Takegawa 2T-nek nem tetszik a hangja Pedig dupla annyi erő lenne benne.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
Itt a téli pihenő idő, de az agy sosem pihen, gyári 4T 125-öt vajon érdemes lenne egy kicsit meghengerezni? Mekkora méret az mi még nem feltünő? De már érezhető javulás? Szeretem a mostani kecskét, de kezd kevés lenni Vagy inkább pakoljam át 2T re...
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
A-Bag
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Az imént hazafele jövet, elkezdett világítani az olajlámpa (régi Malaguti F12) Évek óta használom sosem gyulladt még fel a lámpája, minden tankolás után öntök bele olajat, most is kb 1-2 deci ment csak bele tehát nem volt benne kevés... Gondolom 20 éves robogó olajnyomást nem mér, elakadhatott az úszó? Ami furcsa volt még, hogy az alapjáratra sem állt vissza a motor, és a vízhőfok is narancssárgában maradt....
-
macilaci78
nagyúr
válasz purpledonkey #75843 üzenetére
Úgy érzem, jövőre rendes A-s jogsit csinálok és elhagyom a 2T 50 ccm kategóriát. 125-300 ccm robogó, vagy elektromos felé gondolkodok. Főleg Budapest belterület és agglomeráció, esetleg nyáron egy-egy alkalommal 120-250 km út Balatonra, vagy szülőkhöz. Ez utóbbi nem feltétel, így az elektromos is szóba jöhet. Főleg, mert nem is otthon tölteném.
De gondolom, próbaúthoz is kellene a kategória az adott járműre.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
purpledonkey
tag
Jól mondod Nekem sem volt soha robogóm és hát nem is nagyon szeretem a kis köbcentis állandó fordulaton szóló hangjukat. Melegíteni sem kell. Ráülsz, megnyomod a startot, beállítod a legmagasabb fokozatot és rajt. Nulláról húz, heti egyszer rakom töltőre, ami kb havi 300 forintos plusz áram díjban, karbantartási díja gyakorlatilag nincs. Akárhányezer km-enként kell cserélni a hátsó kerék csapágyait, azon felül max gumit és fékfolyadékot és fékpofát kell cserélni a kopásnak megfelelően.
Tudok adni Tamáshoz kontaktot privátban. -
Ijk
nagyúr
válasz purpledonkey #75841 üzenetére
Biztos megnézem majd vásárlás előtt. Soha nem volt robogóm még. Használt benzines van ugye versenyben, ami tetszik az elektromosban hogy nem kell megtanulnom a belső égésű motorok kínjait, karbantartását, zajtalan, nem kell indítani, füstöltetni társasház előtt, kvázi zéró a fenntartása, jobb indulónyomaték.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
purpledonkey
tag
86 kg vagyok, annyi csomagot szoktam csak vinni, ami az ülés alá befér (hátizsák, éthordó, ilyenek) Futómű és egyéb részei rendben vannak, 12"-os kicsi kerekek a gyenge pontja max, azok nehezen birkóznak meg a kamion nyomvályúval. Értsd ezt úgy, hogy ezelőtt túra endúróval jártam, ahhoz képest rosszabb. Műanyag burkolatok is rendben vannak, nem az az úgymond "kopogós kínai" műanyag. Ha komolyabban érdekel a dolog, sztem vedd fel a kapcsolatot a KSR-es Horváth Tamásékkal, én is azt tettem. Jófej volt, meghívott a telephelyükre és kipróbálhattam az összes általuk forgalmazott modellt.
-
Ijk
nagyúr
válasz purpledonkey #75836 üzenetére
Hány kg vagy, mennyi csomagot viszel?
Futómű, lengéscsillapítás milyen, hogy viseli az itthoni utakat?
Váz műanyag burkolata mennyire csörög, zörög?/人◕ ‿‿ ◕人\
-
suste
veterán
válasz energy4ever #75817 üzenetére
Én már írtam régebben, hogy 4-5 évig használtam egy Tauris Samba-t, 12000 ment bele, évi 2000-2500km-t , napi 10-50km-t mentem vele.(Mellékesen ez az 50ccm kb erre a távra való szerintem.)
-150.000ft volt újonnan,
-évente új gyertya, légszűrő pucolás,
-egy darabig szivatott a tankspaka, mert nem nyitott a levegőzője, így hosszabb úton leállt, aztán 1 perc után elindult könnyen. Golyót kiheréltem belőle, utána nem volt gond
-5-7000km között valahol a km meghajtó a keréknél meghibásodott, kiesett egy biztosító tüske, pótoltam egy csavarral
-taposó alsó burkolat csavarok elengedtek, de mivel gyors megoldás kellett, kapott szőlőkötözőt. Mivel színben passzolt és tökéletesen ellátta a feladatát, így is maradt (a mai napig)
-10.000-nél variátor dob+görgők+szíj csere (5-6000ft volt kb ), hajtáshoz új olajat
-véigig stabilan 2,5l/100km -t fogyasztott, 12000-nél eladtam havernak.
Ez így szerintem elég korrekt tartós teszt.NEM hagyatm ki semmit, minden más gyári (fékek, futómű, gumik, stbstb)Havernál 19000-nél jár, még mindig 2,5-et eszik, még mindig nem volt megbontva a blokk, gyertyán kívül nem cserélt semmit. Gondolom jön a 2. variátor csere....
Most 4. éve használom a 125-ös Benelli Velvet-et (újonnan 350+regadó!), ami régen olasz volt, de megvette a kínai (Keeway).
A Keeway alkatrészek ehhez is olcsók, Benelli-ként rendelve méregdrága (lenne).
Itt a hajtással jóval több gondom volt, de csak mert zavart a gyári tökéletlensége (a fülemnek túl magas fordulaton járt).
Egyébként ezzel sincs gond, 19000-nél jár, most volt gumi, fékbetét, lesz első teló javítás.Nekem nincs bajom a kínaival, ár/érték arányban teljes mértékben rendben van. Mind a kettő bőven visszahozta az árát 3-4 év alatt csak az üzemanyaggal számolva!!!
-
CartmanLand0
senior tag
válasz nyogo83 #75837 üzenetére
Köszi a segitséget. igen volt egy feszszabályzós gondom, de az megoldódott szépen, kaptam egy másikat, nincs gond. Duda, indexek tökéletesen üzemelnek ... benzinszintjelző is. Önindító hol jó volt hol nem ... szerelőnél tökéletesen üzemelt. Most nálam nem jó sajnos. Féket is hiába huzom, nincs féklámpa. Ha az első féket behuzom elhalványodik kicsit az első és a hátsó világitás. Nem tudom ez fontos info e de azért leirom.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75813 üzenetére
Mi az ami mukodik jelenleg? Azt tudom, hogy volt gond vele es egy masik feszultsegszabalyozo rendbetette a dolgokat. Duda, indexek mennek, ha jol vettem ki a szavaidbol.
Ha ezek mennek, akkor csak egy kicsit van szetcsuszva ott valami az elektromos rendszernel.
Remelem hogy a vezetekek szinkodolasa megegyezik: A feklampa kapcsolokra (jobb/bal) megy egy-egy barna vezetek. A kapcsolokrol megy tovabb egy zold-sarga az inditorelehez, meg egy kek-feher az indito gombhoz.
A zold-sarga megy tovabb a feklampahoz.Ha nem boldogulsz, akkor ha szetkaptad a fejidomot, keszits fotot mindenrol, az inditorele es a fesszabalyzo kornyekerol, aztan dobd at akar priviben vagy itt linken, ranezek.
-
purpledonkey
tag
Helló!
Június óta járok egy Niuval [link] , jelenleg 810 km van benne. Ahogy Nyogo is írta, kivehető akksi van benne, ha jól emlékszem 120 db 18650es Pana cellával szerelve, és cellánként cserélhető. Meg vagyok vele elégedve, bár én kb napi 10 km-t járok vele. Szoftveresen 49 km/h a max sebesség, de azt úgy kell érteni, hogy dombon le és fel is. Nagy emelkedőn max 46-ig esik vissza. A korlátozás feloldása gari vesztéssel jár. Ha van kérdésed, írj. -
KTMHobby3
tag
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #75831 üzenetére
Egy telet csak kibír, most vettem az akksit bele nyáron. Na meg amint jön egy kis melegebb idő tavasszal, már megyek is vele
Ja
-
Repsol600
addikt
válasz vadászcsiga #75827 üzenetére
Ha fűtött garázs akkor nem kell. Igazából a hideg és a kevés használat ami káros az aksinak. Ezért van, hogy általában azok az aksik bírják tovább amik napi használatban vannak.
-
vadászcsiga
félisten
És ha a motor garázsban áll télire, akkor is érdemes lekötni az akksit?
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
Srácok, téli elraktározás előtt akksit érdemes lehúzni és valami normálisabb hőmérsékletű helyre tenni? Vagy maradhat kint a hidegben?
Ja
-
nyogo83
Topikgazda
A hype-al egyetertek. Viszont en itt arra gondoltam, hogy amikor egy verbeli benzinszaghoz szokott ember tesztel egyet, aki hamarabb kimondja a hianyossagokat, illetve hogy mi az ami miatt nem alternativa.
Mondjuk lehet velem van a baj, de en eleve ha valamelyik tesztbol erzem hogy nagyon reszrehajlo akkor skippelem is egybol, mindegy hogy tulajtol vagy tesztelotol szarmazik, mert nem onigazolast keresem, hanem kritikat. (ez most benzin/elektromos hajtastol fuggetlen)
Plusz az elso, hogy vegigkutatom milyen alkatresz/karbantartas koltsegekkel szamolhatok, ne erjen meglepetes.A lenyeg: ha most szigoruan varosi hasznalatra keresnek egy uj AM kategorias jarmuvet, akkor bajban lennek es tuti laviroznek a benzin/elektromos kozott, tobb modellt megnezve,kiprobalva. Hiaba imadom a feelinget amit barmelyik benzines 2/4T ad, de egy 50-es 4T-vel szemben mar gondolkodoba esnek, hogy kiprobaljam a "masik oldalt".
Nem vitat akartam gerjeszteni, illetve benzin vs elektromos haborut
Csak arra szerettem volna utalni, hogy nem feltetlen fekete/feher a vilag. Legalabbis nekem a hulladek szo azt jelenti, hogy az eszkoz nem alkalmas arra amire terveztek, silany minosegu anyagokbol keszult alkatresz temeto. -
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75820 üzenetére
Inkább pont az ellenkezője igaz elektromos járművekre. Szerintem iszonyat erős hype-ja van most, csodálkozom hogy komoly robogó gyártók nem ülték még meg és tényleg kínai ismeretlen gyártókban kimúlik a kínálat. Szinte semmit nem fejlődtek az akkuk, szinte ugyanazok a Li cellák vannak mindenben. Elektromos motorok sem fejlődtek. Mégis az utóbbi években berobbantak az elektromos autók, miközben pont hogy már az injektoros, megbízható benzinesek soha nem látott alacsony fogyasztásokat produkálnak. Tehát semmi más nincs mint a hype, ami miatt félek is rengeteg ilyen youtube-os teszttől.
Mondjuk én pont nem a kamu környezettudatosság jegyében érdeklődök, hanem a kis karbantartási igény és rövid hatótáv igény miatt praktikusabbnak gondoltam segédmotorban, városi mászkálásra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75817 üzenetére
Motowellt, Taurist, Generic: direkt nem ezeket emlitettem, mert azok tenyleg atbrandelt kinai (valamilyen ismertebb blokk masolataval rendelkezo) gyartmanyok, teljesen mas teszta.
Ha nagyon akar az ember, akkor talal 1-2 eves vagy 15-20.000km-es hosszutavu teszteket ahol oszinten irnak a negativumrol/pozitivumrol konkretan az ujabb Keeway-ekrol (RKV,RKS,RKF, stb), Braziliaban, Malajziaban, Angliaban, stb. stb.
En csak azt mondtam, hogy kar egy kalap ala venni mindent (mint ahogy egy Keeway-t se lehet pl a Motowellel osszehasonlitani). Es itt most egyiket se bantom vagy vedem, de van kulonbseg minosegben.
Az egesz abbol indult ki, hogy 1 millio alatt csak hulladekot lehet kapni es kb a 300k-s Quinqujihuang noname agymotorral, akksikkal szerelt elektromos robogo az egy szinten van pl a 7-8-900k-s NIU-val, amibel Bosch,Panasonic stb cuccok vannak.
En pl tesztnek csak a youtubeon rakerestem a NIU-ra: a 2018-2019-es modeljukkel van boven teszt, van kozottuk 3000km-es review is meg van kevesebb is. Hosszabb tavu tapasztalatokat nem lehet elvarni egy kb varosi hasznalatra szant, 1-2 eves modelltol, viszont mar egy kepet ad rola, hogy mi az amit nyujtani tud.Megis, honnan szerezzen az ember infot, ha nem a reviewk-bol, vagy a forumokon talalhato tapasztalatokbol?
En kicsit azert orulok neki, hogy most van egyfajta termeszetes ellenszenv az elektromos jarmuvekkel szemben mert sokkal kritikusabban allnak a teszthez az emberek(ahogy en is), nyiltabban kimondjak hogy ha valami igy szar.(nem a szemellenzos zoldenergia fetisiszta tesztelok omlengesere gondolok)Az, hogy hol rakjak ossze szerintem te is tudod hogy nem jelent sokmindent. Az, hogy milyen alkatreszekbol es milyen quality controll mellett, mar megint mas teszta.
Ez kicsit sarkitva olyan, mint hogy az osszes kinai telefon ami X ezer forint alatt van, hulladek, meg mind ugyanott keszul.Azt el tudom teljes mertekben fogadni, hogy a te szemedben egyformak es hulladekok, de attol meg nem biztos hogy igy van.
En csak azt tudom mondani, hogy ha valaki egy adott modellt/tipust keres, barmilyen markabol, legyen az akar benzines/elektromos: ne sajnalja ra akar azt a tobb hetet, amig annyi hazai/kulfoldi forumot vegigtur a tapasztalatokrol es a ketkoros tesztek vagy egymondatos velemenyek alapjan dontson.
-
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75816 üzenetére
Pont azt akartam írni mint energy4ver, legjobb esetben is pár napig van a tesztelőknél egy ilyen motor, amit hirtelen találtam legtöbb külföldi, olyan utakon amiről mi itthon álmodunk legfeljebb. Jó lenne olyasvalaki tapasztalata, aki nem 40kg vasággyal, és legalább egy éve hajtja ezeken a szar magyar utakon, napi 20-30km-t átlagosan. Ha az ember kiad egymilliót, nem szeretne egy 2-3 év alatt teljesen leamortizált gépet, ami 1 év után is már kompromisszumos volt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #75816 üzenetére
Aha, masok alltal keszitett bemutatot kell ezekrol nezni, mert megmondjak a tutit... Naja... Mostanaban a keeway, motowell, Tauris, Generic es egyeb kinai egy helyen gyartott csodakrol is televan a net "pozitiv" videokkal, ahol gurulnak vele egy kort, es elmondjak milyen jo. Olyat nem lehet latni, ahol mar egy, vagy tobb eve hasznaljak, es megvannak vele elegedve.
Macilaci78:
Hol keszulnek ezek? Eleg indoklas, hogy egy normalis tajekoztato sincs fent egyik gyartonak se errol? Nyilvan azert, mert nincsen gyartosoruk, es ugyan ott rakjak ossze, es gyartjak, ahol a tobbi kinai retket. -
nyogo83
Topikgazda
Mondjuk ez szerintem tulzas. A 300e forint korul es alatt kaphato kinai elektromos robogok talan ebbe a kategoriaba tartoznak, de a fentebb emlitett ket marka cuccait nem feltetlen sorolnam egy kategoriaba veluk.
Erdemes tobb kulonbozo reviewt megnezni es az ember sajat maga letudja vonni a kovetkeztetest, illetve el tudja helyezni ertekrendben, hogy egy 4-5 millios elektromos motor/robogohoz kepest mit nyujt egy 700-800e forintos kategoriaju termek illetve milyen kompromisszumokat kell kotni. Mert azt kell, anyaghasznalat, hatotav, teljesitmeny, komfort teruleten, ne legyen illuzio.
Nagyon sokminden van amit ezek a gyartok sem a nullarol fejlesztenek vagy "kinai hulladekot" raknak bele, ha peldaul csak az agymotort nezem, akkor ha jol remlik mind a ket gyarto Bosch-t hasznal.
Ha peldaul a NIU-t nezem, remlik, mintha az akkupakkot ugy terveztek volna valamelyik modellnel, hogy a benne levo szabvany 18650-es cellakat kesobb egyenkent minden gond nelkul lehet cserelni, nem kell egyben az egesz pakkot. Ezek csak kiragadott dolgok, de vannak erdekes es egyertelmuen az olcsobb karbantarthatosagot celzo megoldasok.
Igazabol nem vagyok hive annak, hogy valamit elbol leirjunk csak az ara miatt, de ha van melle tapasztalat, az mas.
Ha a benzines motoroknal maradok, akkor peldaul mondhatnam a Keewayt. Regi modelljeik iszonyatosan valtozo/gyenge minoseguek voltak, nagyon olcson. Viszont annyit terjeszkedett Europaban, hogy kenytelen volt valtoztatni ezen es egy-ket eve mar teljesen elfogadhato minosegu motorokat kinalnak, relative normalis aron a minoseghez kepest, iszonyat olcso alkatresz utanpotlassal.
Az hogy pl egy 125-os motor naluk 600k korul megvan ujonan, amig a nagyobb markaknal ezt dupla aron kell keresni, szerintem onmagaban sokat mond. Azt pedig butasag lenne elvarni, hogy fele aron majd ugyanolyan minosegi lesz, mint egy Honda/Yamaha/Suzuki/Aprilia stb. El fog menni blokk bontas nelkul 100e km-t egy masik markahoz kepest? Nem valoszinu...cserebe egy random 125-os blokkhoz pl egy gyari henger+dugo 20k, komplett fotengely 30k. Komplett kuplung, kuplung kosarastol, lamellastol mindenestol 20k.A lenyeg:
Mivel amugy is felkapott tema mostanaban az elektromos jarmu tema, nagyon sok tesztet talalsz a kulonbozo jarmuvekrol es nem feltetlen csak a szponzoralt teszteloktol. Sok markanal itthon is van lehetoseg tesztvezetesre, en a helyedben elmennek es sajat magam vonnam le a kovetkeztetest eloben. -
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75808 üzenetére
Foleg llyat nem ami beleesik a segedmotor kategoriaba. - ezt el tudom fogadni.
Itthon nem lehet olyat kapni ami ne lenne egy rakas retek szerintem. - ehhez viszont kérek némi indoklást.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Ijk
nagyúr
válasz energy4ever #75808 üzenetére
Reméltem hogy az egymilliós kategória nem szemét, de hiszek neked.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csudri #75811 üzenetére
Amennyire en tudom 99%-ban 3jk blokkos a 2t. Nem lattam meg belole mast, csak ami 4t.
De mivel japan belpiacos robogorol van szo, igy nem mernek ra merget venni, hogy eppen nem kovettek el valami huncutsagot ket szake kozott.
Mindenesetre nem nehez felismerni a 3kj blokkot, elegge jellegzetes a dekni feloli oldal, valamint a generator feloli oldala is -
csudri
őstag
Vinonál ha 2t, akkor mindeképpen 3KJ blokkos vagy csak bizonyos évjáratig?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75809 üzenetére
Az izzot nezd meg eloszor.
A gyujtaskapcsolotol megy a fekkaroknal levo kapcsolon keresztul a +12V kozvetlenul a feklampahoz. Egy helyen kell csak hogy leagazzon, a fejidomnal valahol az inditogomb fele.
Ha inditani tudod akksirol a robogot(mukodik az onindito), az azt jelenti, hogy a feklampa kapcsolokig eljut a feszultseg(mert ha behuzod a feket, csak akkor jut +12V az inditogombra es onnan tovabb az onindito relejere). Onnan mar kozvetlenul csak 1 szal megy a feklampahoz.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75807 üzenetére
Nos szetkaptam ket kabel ert ossze ... Le lettek szigetelve minden fasza. Viszon ujjabb erdekesseg ... Nincs féklámpa. Akksi nélkül menet közben ha behuzom a féket, elhalványodik a lámpa .. akksival nem, de nem is világit hátul erősebben semmi. Van valakinek tippje ? Féklámpa egyáltalán hol van bekötve?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
Itthon nem lehet olyat kapni ami ne lenne egy rakas retek szerintem. Foleg llyat nem ami beleesik a segedmotor kategoriaba.
Szerintem a Niu, meg a soco is egyforma kinai szemet.
Valoszinuleg kell meg minimum 5-6ev mire normalis gyartok is raalnak az elektromosra ebben a kategoriaban itthon.
En inkabb mar valami 4T-s motort vennek, ha az kell, hogy minnel tobb km-t tegyel meg, minnel kevesebb raforditassal. -
Ijk
nagyúr
válasz nyogo83 #75805 üzenetére
Igen, én is először a NIU-t néztem, Soco Cu kb 850 ezer. Fel is szisszentem kicsit.
Sajnos használtpiaca ezeknek itthon tul. nem létezik. Mindenesetre elkezdek gyűjteni egy tavaszi beruházásra, kettőnkre van két kocsi és jó lenne 1-re redukálni az állományt, csak sajnos itt Kecskeméten jóformán minden alternatíva zsákutca./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nyogo83
Topikgazda
Ahogy en nezegettem nemreg, amik mar nem az "eldobos" kategoriaba tartoznak, azok boven a 7-800k kategoria.
A Niu cegnek van tobb olyan robogoja also kategoriaban ami mar hasznalhato es eleg sokat eladtak belole Europaban, de azok is 6-700e-tol kezdodnek.En tovabbra is a Super Soco-ra vagyok "raizgulva" elektromos robogo/motor teren [link]
Arban nem igazan ugrik ki a tobbi normalisabb elektromos jarmu kozul es eleg sok pozitivuma is van.
A legnagyobb (tudom, jopar kinai robogo is tudja), az egyszeruen kiveheto akksi, amit akar melohelyre is beviszel feltolteni, vagy este a lakasba, ha nem kertes hazban laksz.Csomagtartot kb mindegyikre erdemes rakni, mert altalaban nem rendelkeznek tul nagy ules alatti csomagtartoval.
Eleg sok teszt keszult mostanaban az itthon kaphato elektromos robogok/motorokrol, erdemes rakeresgetni youtube-on vagy onroad-on.
Szerk: a suly es sebesseg miatt nem aggodnek. Siman tudja tartani a tempot, emelkedon is, mivel sokkal nyomatekosabb mint egy benzinmotor. Amit latsz 45km/h vegsebesseget, azt ne vedd szentirasnak mert a szabalyozas miatt annyi. Mindegyikben van "sport" mod, amikor ezt kikapcsolja es kb 60-70km/h korulre modosul, igaz akkor a megteheto tavolsag se a gyari adat lesz. De napi 20-30km-el szamolva nagyjabol egyikkel se lenne gond hogy lemerul alattad.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75802 üzenetére
Nem artana megnezni a kabelezest, nincs-e valami lecsuszva, ami letestelhet/zarlatot csinalhat.
A gond, hogy elvileg az akksinak nem szabad hogy koze legyen hozza, mert a vilagitas a 3kj blokkoknal kozvetlenul generatorrol kellene mennie.
Lehet csak veletlen egybeeses vagy valami mar lett mokolva az elektromos rendszerevel. -
Ijk
nagyúr
Elektromos robogóból milyen árszint ahol nem csak kínai kacatok vannak, és ajánlott típusok?
105kg vagyok, ezen kívül max 20 kiló csomag. Kizárólag városba, 50-es szint B jogsihoz, rendszám nélkül. Napi max 20-30km, átlagosan kb 15. 45-50-et tudja hogy forgalom ritmusában maradjak, és azt is leszabályzással, egy felüljárón ne 20-al kelljen felaraszolni mert gyenge a gép a seggem alatt.
Leginkább a karbantartás igény miatt elektromos./人◕ ‿‿ ◕人\
-
CartmanLand0
senior tag
Srácok, ez mitől lehet ? Akksit vettem a Jogba. Rákötöttem ... Gyujtás rá .... Minden fasza. Azt tudni kell, hogy a lámpám maszekolt, ugyanis tompitott nem mukodik, csak a távolsági fényszóró. Bekapcsoltam a távolságit és elkezdett fustolni elöl a fejidomnál ... Egyböl levettem a gyujtást ... Akksi le ... Berugtam ... Lámpa be ... Ugy jo nem fustol eg a lámpa. Mi okozhatja ezt ? Lehet csak osszeer ket kabel ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Tamás9x
őstag
válasz Narancs #75797 üzenetére
Valami pici dolog szivathat, nem szoktak szarok lenni, inkább a korral járó kopó alaktrészek szivatnak. nekem igaz 4T- nél a szívó csonknál kapott fals levegőt és össze vissza viselkedett. felcsiszoltam azóta tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest