- Mindent a StreamSharkról!
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vadászcsiga
félisten
válasz energy4ever #75699 üzenetére
Erre a linkre gondoltál?
[link] -
energy4ever
addikt
válasz vadászcsiga #75698 üzenetére
Szerintem csak szimplan nem tud rola, hogy letezik!
Szzimo53: Itt jobban a kepbe illik a kerdesed, mint ebben a topikban. Ez a kismotoros, smkp-s topik ahova jelenleg irtal! Tehat 125cc/11kw-ig bezarolagos a kismotor. Nyilvan ettol kicsit nagyobbak elfernek itt, de a te kiszemelteid, nagyon nem ez a kategoria mar.
400-as burgmant vegyel! (Szerintem...)[ Szerkesztve ]
-
szzimo53
tag
Sziasztok.
Robogó vásárlás előtt állok.
Keret 1.000.000ft , minimum 350ccm , viszonylag fiatal legyen (2010-től???).
Van valami titkos tipp? Ki mit venne és miért?
Piaggio X10 és Beverly ami eddig bejön. -
Lacuss20
senior tag
válasz molnarpeter #75694 üzenetére
A gyári ugyanígy járt, de már menthetetlen módon mocskos és kopott volt. Elég sok oldalt végig néztem, nekem is ez a gyanúm, hogy valamiért az alapjárati fúvóka bár már átlátni rajta nem működik megfelelően. Tuti tippet követve drótkefe szálával sikerült kipucolnom. "szívatón" bemelegítettem a motort így tudtam is vele menni teljes szívatón indul pöcröf, majd vissza vett állapoton ahol jobban pörög ott egyesbe mentem vele így bemelegítettem, de nem jutottunk dűlőre egymással alapjárat tekintetében. A ferde csavarnak nem tudom az "alap" helyzetét, a levegő állítólag 2-2.5 fordulaton jó kellene legyen. Lehet érdemes lenne egy karbi felújító készletet vennem, mint "szelepek".? Nem kínlódni tovább a takarított fúvókákkal?
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacuss20 #75691 üzenetére
Mikor kapta meg az "új" karbit, előtte mi volt rajta? Neten van pár kiváló leírás, azok alapján be tudod lőni annyira, hogy járjon. Szerintem egy ultrahangos mosás nem ártana, vagy mégegy alaposabb pucolás (különös tekintettel az alapjárati rendszerre). Tisztításhoz lehetőleg kerüld a fém eszközöket, főleg ahol számít az átmérő. A tűszelep jól zár?
Szerk.: ha és igen, be volt már melegedve a motor? A szívató több állású, fokozatosan kell visszatolni. A felpörgő motor elszegényedett keveréket jelez.
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
Pár youtube videó után végre éreztem magamban az erőt és nekiestem a robinak. Kiszedtem a karburátort és a levegőszűrőt, kívül-belül benzinbe áztattam és alaposan, óvatosan fogkefével, majd kompresszorral megtakarítottam. Csillog villog, visszaszerelés után megszűnt az a megtorpanás, ami indítás után 10-15 km/h-nál volt eddig. Viszont most olyan gondom lenne, hogy ha elengedem a gázt, nem nagyon akar lassulni. Nincs meg az az "elhaló" hang, csak olyan az egész mintha a gázt kicsit visszább engedném. Erre mi lehet a megoldás?
Ez már akkor megvolt, amikor megvettem, de most már idegesítőbb.[ Szerkesztve ]
Ja
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #75662 üzenetére
nekem van 2,2-es és 2,4-es verzióban is
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok segítséget szeretnék kérni!
Adott egy SR4-2 típusú Simson motorkerékpár, 2800km van benne kapott egy új 16N1 karburátort 72 es fő fúvókával ( ìgy lett véve).Sajnos benne hagyták az üzemanyagot illetve a csap elzárva is folyt, valamint a karbiból nem engedték-járatták ki ìgy tették el télire.Most kezdésnek átláthatóra, átfújhatóra pucoltam minden fúvókát.Elvileg jó beállìtottam az úszót feltöltés után, ha ketté veszem a kis váll alatt van picivel a tüzelőanyag szintje, tehát elvileg, ha össze van rakva és benne van az úszó stb nagyjából jó kellene legyen.A motor rátolt szivatóval pöcröf indul, de ha azt leveszem akkor felpörög pár másodpercig, majd kb 3 másodpercre alapjáratot "szimulál" és leáll. A levegő csavart 2-2.5 fordulatokon próbáltam.A súbert állìtót-alapjárati csavart a már "szivatóval" betekert motornál próbáltam kíjebb bejebb tekerni, de nem hozott változást. Gázkarral, szìvató nélkül nem indul be semmi módon. A súbert tűt most lejjebb raktam így fölötte kettő alatta egy rovátka van, de emellett állítgatva a csavarokat is ez a végeredmény.Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75688 üzenetére
Nem láttam még ilyen drótot. Mindegy, ki kell kísérletezni, és a sok próbálkozás meghozza az eredményt.
(#75652)energy4ever
Mondanál erről a kütyüről pár szót, hogy mik a tapasztalataid vele stb? Azért kérdezem, mert a hozzáírt marketingszöveg nem érdekel, de gyakorlati tapasztalatra egy tulajtól kíváncsi lennék.Nyogo: Ok, köszi.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #75684 üzenetére
Mindenkepp gatyaba razzuk azt az osszefoglalot, mert osszegyult mar par dolog kulso linkek formajaban is ilyen gyakran felmerulo kerdesekkel. Ezt megnezem majd hova tudom berakni
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75687 üzenetére
Legelső szétszedéskor vettem észre.
Most ki kísérleteztem, hogy milyen nélküle... Hát elég hangos, csattogós.
Gorillatape rag.szalaggal leragasztott lyukakkal és megtömve még csattogósabb, hangosabb.
Vissza tettem a kis sűrű drót anyagot, meg kipótoltam konyhapult alatt fellelt, hasonló drótszövettel rendelkező mosószeres dörzsivel+vissza raktam a gyapotokat, így most csendesebb lett jóval, de hozok bele új gyapotot, mert ez már szétfoszlott...
Elfáradtam, mire 3x szétszedtem...
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75686 üzenetére
Így hirtelen nem tudom, hogy milyen drót lehet az. Pedig ha jól be van tekerve, akkor baromi nagy különbség van a régi és bekokszolódott gyapothoz képest.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75685 üzenetére
Pedig bele csavartam rendesen.
Van a rezo lyukacsos részén egy drót féleség is tekerve. Azt nem kell eltávolítani esetleg?
Végig ért teljesen, sőt, még az eredeti tömítésből is tekertem rá egy réteget.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75637 üzenetére
Keveset tettél bele. Én egyszer úgy lefojtottam egy rezó hangtompítóját, hogy már túl halk lett, ki kellett belőle venni. Tekerd szorosabban és többet, akkor el fogod érni a kívánt hatást. Meg figyelj arra, hogy végigérjen a gyapot teljes hosszában.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75682 üzenetére
Ez egy nagyon-nagyon jó leírás. Egy másik linkről már egyszer ezt be akartam rakni az összefoglalóba, de közben megszűnt az oldal elérhetősége. Annak idején ugyanígy tanították nekem szóról szóra a karbibeállítás részleteit.
Nyugo, ha van időd, akkor ezt be kéne tenni az összefoglalóba egy külön fejezetbe és lehetőleg úgy, hogy akkor is elérhető maradjon ha ezzel a linkel történne valami. Persze ha van időd.
Ha bejön a rossz idő meg úgy is gatyába rázzuk az egész összefoglalót.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #75682 üzenetére
User oldalon annyit tennék hozzá, hogy pontos típus alapján lehet találni kiindulási értékeket, mint pl. Simson N3 teljesen beteker, aztán 3-at vissza, stb
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75681 üzenetére
Ezt olvasd el, nagyon szájbarágós, és érteni fogod szerintem.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #75680 üzenetére
16-os Mikuni karbi
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75679 üzenetére
Milyen karbid van?
-
CartmanLand0
senior tag
Karbi beállításban kérnék segítséget. Alapjárati és levegő csavart kellene állítanom még. Jelenleg össze vissza van. Valaki leírná nekem milyen arányban kell csavarni a csavarokat ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75676 üzenetére
Csatlakozokat nezd meg a szintjelzonel elso korben(vagy az ora korul ha ott piszkaltal valamit).
-
CartmanLand0
senior tag
Egyik napról a másikra nem üzemel a benzinszint jelzőm ( Yamaha Jog ). Most esett át ugye nagyszervizen, illetve én is piszkáltam itt ott, összeraktam stb. Lehet hogy elmozdult valami ? Van esetleg valami speckó dolog amit ilyen esetben ellenőrizni kell ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
jófejsrác
senior tag
@dellfanboy, macilaci78, body007
Köszönöm a válaszokat. Nyitott bukót úgy látom csak az akar aki nem motorozott komolyabban vagy huzamosabb ideig. Akinek van tapasztalat le akar róla beszélni - persze értem a miértjét .
Az NZI bukó kép alapján és a csatolt videó alapján bejövős. Felpróbálok azért párat holnap ha alkalmam nyílik rá.
-
macilaci78
nagyúr
válasz jófejsrác #75671 üzenetére
Hajrá, csak óvatosan!
Nekem fix állvédős és felhajthatós sisakkal van tapasztalatom, de szerintem az állvédő nélküli alá nagyon bevág a menetszél, meg se fordult egy percig sem a fejemben, hogy olyanom legyen.
Ráadásul jön a tél, nem fogsz tudni úgy felöltözni, hogy ne fázz.A lehajtható állvédős sisak előnye, hogy a nyakra, tokára jobban rá tud takarni a füle (az a kis bőrlebernyeg), így egy bargós pulcsi, magas nyakú kabát már jó lehet. Cserébe ha nincs felhajtva, nem fér ki belőle a fejed.
NZI Combi Duo sisakról jók a tapasztalatok, nekem is van, de több más topiktársnak is, kb 30k újonnan. Hasonló kialakításr és viselésre is a Lidl-ös is, amit idén és tavaly tavasszal is lehetett kapni 15-17 k körül, abból is vettem, nemigen van különbség.Szerintem menj be egy helyi motoros boltba és próbálj fel párat, érezd a méretet. Az a jó, amit ha felveszel és rázod a fejed, nem mozog el rajta. Szóval érdemes passzosat venni, a benne lévő szivacs pár óra viselés után felveszi a fejformád. Passzos legyen, ne kényelmetlen...
Én a Combi Duo-t az oemparts-ról rendeltem, szabócentivel lemértem a fejméretem és kiválasztottam a méretválasztó legördülő menüből.
Páromnál ugyanígy, ő eleinte panaszkodott, hogy kényelmetlen a sisak, itt szorít, ott szorít, de pár óra után neki is jó volt már. Ugye, neki 35 évesen ez volt az első sisakja, én meg 15 évesen már pöfögtem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
addikt
válasz jófejsrác #75671 üzenetére
- be fúj alá a menetszél? - be
- nyakra tereli a menetszelet? - nem
- honnan érdemes venni bármilyen bukósisakot? Budapest, heves megye vontzás körzete (használt nem játszik, érzékeny a bőröm) - én vmi webshop-ból venném, ott mindig olcsóbbAzt azért tud, h egy esetleges esésnél az állad nem lesz védve - jártam így, úgy egy hétig nem volt plezúr az államon...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
jófejsrác
senior tag
Sziasztok,
Ha minden jól megy akkor holnapi nap folyamán átveszem első robogóm (Yamaha Vino 2T). Szeretnék hozzá egy bukósisakot. Tapasztalat nélkül én azt mondom nekem a nyitott bukósisakok tetszenek - abból is a full plexi elől. Vagy a teli sisakos amit állnál fel lehet hajtani.
Kérdés az, kinek van tapasztalata nyitott sisakkal?
- be fúj alá a menetszél?
- nyakra tereli a menetszelet?
- honnan érdemes venni bármilyen bukósisakot? Budapest, heves megye vontzás körzete (használt nem játszik, érzékeny a bőröm).Köszönöm
-
Topikgazda
válasz Narancs #75663 üzenetére
Örülök, hogy sikerült.
(#75668)sniphoe
Nem. Mivel a robogók "lelke" a fokozatmentes automata váltó, ezért nem elég csak a karburátorhoz nyúlni. Mindenképp hangolni kéne a hajtást is, hogy megfelelő legyen. Pluszban ott van még amit nyugo is írt, hogy a hetvenes henger plusz lóerejét egy rezonátorral lehet csak igazán kihasználni, még ha csak egy vashengerről is van szó. Mondjuk az az igazság, hogy ez egy 50-es hengerre is ugyanúgy vonatkozik a robogók esetében, egy gyári hengerből is jóval többet ki lehet hozni egy rezonátorral.
Ha a gyári hengerrel valami gond van és cserélnéd, és megelégszel továbbra is az ötvenessel, akkor ezt ajánlom. A jobb vezérlése révén még többet is tud mint a gyári, és a tartóssággal sincs gond ennél a típusnál.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
Sikeresen megvettem az új önindítót be is szereltem, kónnyebben pörög, olajozottabb minden....
De a k...a.... nem akarja meghajtani a főtengelyt....
Mechanikus az egész bendix, pörgeti de nem ugrik rá a fogaskerékre ami a főtengelyen van, ha meg ráhúzom kézzel csak akad és kerrek a relé. :WFeladom.....
-
sniphoe
aktív tag
válasz nyogo83 #75667 üzenetére
Sokat nem szeretnék költeni rá és a motort sem szeretném "kihegyezni".
A gyári karburátor dúsabb keverékkel sem szolgálná ki a plusz 20ccm-t?Gyárival megegyező minőségű utángyártottat melyik gyártó gyárt?
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sniphoe #75666 üzenetére
Itt a kerdes, hogy mennyi idot es energiat/penzt szansz ra. Ha 70-es szettet valasztod, akkor nem rossz a Naraku, de a 70-es henger melle meg sokminden mashoz is kell majd nyulnod, hogy azt kapd, ami pluszt hoz.
Karbi fuvokazas, hajtas behangolasa, esetleg ha maximalista akarsz lenni, akkor egy picit jobb kipufogo.Van itt a topikban ha jol remlik 70-es Aerox-os, ha idetalal, akkor majd leirja mennyi mindennel jar.
Ha csak gond van a jelenlegi hengerrel es meg vagy elegedve a teljesitmenyevel(ami alapbol se rossz), akkor keress egy sima gyari(vagy azzal megegyezo minosegi utangyartott) 50-est ra.
-
sniphoe
aktív tag
Egy Yamaha Aerox-ra keresek hengerszettet. A robogón minden gyári, érdemes 70ccm-est venni, vagy felesleges? A taiwan-i Naraku-t nézegettem, ez ajánlott vagy felejtős? Köszi!
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
Narancs
őstag
válasz sityupityu #75607 üzenetére
Én is erre gondoltam, ezért kapott egy új kontrasztrugót (kék polini, elvileg 15 százalékkal erősebb, mint a gyári) de sokkal jobb nem lett tőle. Aztán a benne lévő 5,5g-os görgők helyett 4,3g-osakat tettem be, és most baromi jól gyorsul, a végsebességem meg 80 km/h (óra szerint) ami szerintem még tök vállalható. Végül kapott még a gyárinál picivel erősebb kuplungrugókat (fém színű) és most nagyon durván indul is. Soha nem volt még ilyen fickós. Köszönöm a segítséget
Beauty is pain
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Nem tudom most milyen karbi van fent neked, de pl az ugyanilyen blokkos Vino Teikei Y14P karbijàban a gyári fôfúvóka 64-es, az alapjárati meg 46-os. Kiindulasnak jo lehet.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #75657 üzenetére
Koszi az infot
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Ezt ki kell tapasztalni. Lehet venni főfúvóka szettet, ez azt hiszem 5 db-os. 5 féle méret. Vagy a légszűrőbe veszel egy malossi redfiltert, hogy több levegőt kapjon, ha kell a pipát is vedd ki.
-
CartmanLand0
senior tag
Szerintetek milyen főfúvókát vegyek a 50es Jogba ? Szerelő szerint cserélni kellene mert tul sokat kap. Nyélgázon hallani ahogy megtorpan, nem pörög ki teljesen. Most 70es a főfúvóka ... azt mondta kisebb kellene.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
vadászcsiga
félisten
válasz energy4ever #75652 üzenetére
Benzinkút ingyen van.
-
suste
veterán
egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy kisebb teljesítményt nyújtana a 100-as benzin
a fogyasztás lehet több is, mert (szerintem is) jobban megy, jobban húzod (de a fékbetét is jobban fogy )esetleg ha valami kosz került bele, de tuti nem a "100"-as miatt gyengébb
(#75652) energy4ever
[link]
indulás előtt csak ránézel.... -
energy4ever
addikt
Akinek nincsen otthon pumpaja/kompresszorja, valamint guminyomas meroje, annak tudom ajanlani a (xiaomi) Mi Portable Air Compressort.
Kemeny 13ezer ft, van benne akku is, igy lehet vinni barhova. 10,3bart tud akar.
Mivel nem nezegetem allandoan a guminyomast, robogonal foleg nem, mindig csak azt veszem mar eszre, hogy ha lapos( ), ezert ezt kb nekem talaltak ki. -
d@vee
őstag
válasz energy4ever #75601 üzenetére
Áhh nem. Egyik nap a tank alján volt a 95-ös, akkor mentem tankolni. Telenyomtam 100-assal, gurultam 15km-et. Indultam haza és már akkor nem ment 80 fölé, direkt húztam hogy kipróbáljam, érezni-e különbséget.
Ja
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Narancs #75646 üzenetére
Altalaban ott szoktam vasarolni en is robogohoz cuccot amit SoulReaver linkelt, hiaba nem budapestiek.
Budapesten sajnos keves bolt van aminek sok markat atotlelo raktarkeszlete van. A Redhotmotors-nal eleg sokminden van pl, de olaszokhoz eleg keves helyen kapsz foleg tipus specifikus alkatreszt.
Amikor Runnerem volt, akkor szinte mindent rendeltem, mert soha nem kaptam volna meg egy helyen azonnal boltbol.
Amugy szomoru, de nagyobb motornal se rozsasabb a helyzet, sot annyival cifrabb, hogy sokmindent megeri kulfoldrol berendelni, mert olcsobb es hamarabb megjon(mivel sok bolt is eleve rendelesre szerzi be ugyanonnan). -
SoulReaver
veterán
válasz macilaci78 #75648 üzenetére
Az elsőnél, ( 1. ) Spd, van raktárkészlet kijelzés. A többit fel kell hívni.
Azt hittem egyértelmű
-
macilaci78
nagyúr
válasz SoulReaver #75647 üzenetére
A linkeltek közül melyik rendelkezik budapesti kiskereskedelmi értékesítési egységgel és raktárral? Mert a kérdés erre fókuszált.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Tudtok mondani olyan boltot Budapesten, ahol nagy a raktárkészlet, és egy 50-es Runnerhez jó eséllyel tartanak alkatrészeket?
Picit bosszantó, hogy lakóhelyem közelében (Budafok) vagy sehol nincs semmi készleten, csak rendelésre, vagy ha van is, max egy gyártó egyféle terméke, semmi választék.
Ti hol vásároltok?Beauty is pain
-
nyogo83
Topikgazda
válasz GasBang #75643 üzenetére
Alapvetoen megbizhato gepek. Ha most kerult hozzad, akkor egy valamire nagyon figyelj az elejen. A regebbi Burgmanok (talan K7-es szeriaig,legfokepp a 400-as) hajlamosak voltak az olajfogyasztasra eleg rendesen.
Emiatt ha nem figyelted az olajszintet, siman csapagyasra lehetett hajtani.Szoval tapasztald ki az elejen, hogy fogy-e a motorolaj es annak megfeleloen figyelj ra. Olajcsere periodus ha jol remlik 5000km korul van, erdemes jo minosegut rakni bele.
Ezen kivul nagy gond nincs vele, be kell szerezni hozza egy szerviz manualt, abban le van minden szepen irva, mi az amit neha ellenorizni kell rajta illetve mibol mennyit/hova/hogyan kell belerakni az idoszakos szervizek alkalmaval(ha magad akarod csinalni).
Egyebkent van egy nagyrobogos topic is, ott is bejelentkezhetsz mert remlik hogy van ott volt Burgman tulaj is.
-
GasBang
csendes tag
Üdv!
Gazdája lettem 2008-as Suzuki Burgman 125 robogónak. Kérdés, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motorok, esetleg van valamilyen tipushibájuk? Jelenleg 26e km van benne, milyen karbantartást érdemes elvégezni ilyen kilométernél? Köszönöm"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Ha csak a trutymó a gond, akkor már egy legolcsóbb Auchan 98 is tökéletes, abban sincs etanol. Ha teljesítményre számítunk, akkor a kompresszióval is utána kéne menni.
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #75638 üzenetére
Ha leszerelted, szedd szét, hátha megtalálod a hibát, amit esetleg meg lehet javítani. Volt már rá példa hogy sikerült. Azokat a huzal keresztezéseket nézd át a forgórészen, ahol sötét elszíneződést látsz, ott lehet a menetzárlat. A huzalokat szét kell húzni, közéjük vékony szigetelő papírt tenni és leragasztani. Ha szerencséd van megspórolsz 10 ezret.
-
masgab
friss újonc
Sziasztok! Van egy peugeot speedfight 2-es robogo, amin ha nincs rajt a légszűrő ház megy rendesen, de ha felrakom akkor gázadásra felpörög a motor de, erőtlen nem húz. Még akkor is ha csak magában a légszűrő házat rakom fel szivacs nélkül. A karbi teljesen tiszta nincs benne szennyeződés. Mi lehet az oka?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
-
SoulReaver
veterán
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #75631 üzenetére
Szia!
Relé nem okoz túláramot, mert az csak egy kapcsoló. Marad a motor, az bizony tud ilyen hibát okozni. Ha forog, akkor biztos hogy menetzárlatos. Az új biztos hogy drága, próbálj egy használtat venni, de csak akkor fizesd ki, ha kipróbáltad. -
addikt
válasz CartmanLand0 #75632 üzenetére
Pár száz (esetleg egy ezres), nem tétel. Én csapágyboltba vettem, bevittem a csapágyakat adtak újat
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
energy4ever
addikt
válasz Winchester95 #75631 üzenetére
Vagy csak egy sima zarlat...
-
CartmanLand0
senior tag
Hátsó kerékcsapágy drága mulatság ( Yamaha Jog )? Elvileg még használható de lassan cserés lesz
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Winchester95
őstag
Tisztázzuk már biztos én vagyok a hülye.
Bendix= kis mechanikus forgó alkatrész.
Indítómotor= pozitív negatív véggel ellátott elektromos alkatrész.Kivettem a bendixet és csak a forgómotort (indítómotort) teszteltem max akkuval.
Pörög forog, de ugyan úgy leesik a feszültség.Biztos nem relé hiba?
Akkor az akkut és a bendixet szerintem végérvényesen kilőttük.
Marad a relé vagy az indítómotor.... -
energy4ever
addikt
Uj motornal mennyi km utan javasolt a lanc elso kenese?
-
suste
veterán
válasz Winchester95 #75628 üzenetére
Próbáltad a bendixet önmagában is tesztelni? Így is leesik a fesz? Ha igen, akkor a bendixet kell szétszedni ;)
-
Winchester95
őstag
Akkor most az önindító motort szedjem szét vagy magát a bendixet?
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #75626 üzenetére
Gyakorlati tapasztalatom, ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, akkor szét kell szedni. Az autómon hasonló hiba volt. Szétszedtem és az álló és forgórész között találtam egy kis fém, alkatrészről letört darabot, ami miatt a forgórész nem tudott megmozdulni. Az akksin a feszültség leesett ugyan úgy, ahogy Nálad. Új akksival is próbáltam, azzal is ugyanezt csinálta. Szétszedtem az önindítót, egyből meg lett a hiba.
-
Winchester95
őstag
Minden jó de a bendix nem bírja megforgatni a főtengelyen lévő fogaskereket, hogy beinduljon.
Esetleg még az indító motorra gyanakszom.
De akkor indítózáskor 6v ra csökken a fesz...áh nem tudom... -
Topikgazda
válasz SoulReaver #75624 üzenetére
Valamelyik tartalmaz üvegszál réteget, de egyik sem kizárólag abból van. Itt van pár fajta.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75623 üzenetére
Az anyag nem mind1 gondolom. Üveggyapot az nem olyan jó szerintem.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75622 üzenetére
Egy tuning robogót nem is "illik" önindítóval indítani, meg hát sok esetben az átalakítás után már nem is lehet. Ezért is lehet kapni mindenféle spéci kinézetű berúgókart.
Ha hangos a kipufogód akkor nyugodtan gyapotozd át a hangtompító részt. A márka mindegy szerintem, hogy mit veszel. Úgy is azon múlik, hogy mennyit raksz bele...[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz vadászcsiga #75621 üzenetére
Az nagyon ritka, ha lelazul.. Nem volt jól megHúzva.
Minarelli-ben az önindító fogaskereket tartó felső kis szorító szokott lelazulni, a szabadonfutót meg szétveri... Annak a kis rugói, műanyag darabjai kattognak menetközben... Nekem nincs is benne emiatt is, meg a variátor miatt sem fér be.
-
vadászcsiga
félisten
válasz Winchester95 #75620 üzenetére
A fotengelyre van rátolva a variator, arra meg csavaranyával leszorítva a tárcsa ami fogazott. Csak erre, de ha az okés akkor semmi.
-
Winchester95
őstag
A bendixet megnéztem, hülyén fogalmazva ha megtekerem akkor fel kell ugrania majd vissza, amikor kivettem nem ugrott vissza befújtam wd40-el azóta 20 ból 20x visszaugrik.
Főtengely anya?
A variátornál?
Szerintem fixen rajta van annál nem is lehetne fixebb.
Nem tudom hogy érted ezt. -
vadászcsiga
félisten
válasz Winchester95 #75617 üzenetére
Letekeredett az anya a főtengely fogaskerekéről. Nyáron a Dioval én így jártam. Onnan kezdődtek a bajok és vezettek odáig hogy eladtam, bajlodjon vele más.
-
energy4ever
addikt
válasz Winchester95 #75617 üzenetére
Hat vedd ki, es nezd meg a bendix-et. Az egy full mechanikus cucc, latnod kell rajta, ha esetleg nem lenne jo.
Amugy meg, nem biztos, hogy az a rossz. Pl amit megteker a bendix, az a nagyobb fogaskerek, szinten lehet lefogazott. Lattam mar olyat, hogy hianyzott 2 fog rola, es azert nem indult. -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Nemrég írtam egy 2012-es piaggio fly 2t 50ccm el kapcsolatban.
Ma rákötöttem autós akksira bikakábellel.
12,5v alapon indítózáskor leesett a feszültség 6-7 körülre.
Akksi nélkül csak a két kábelre is próbáltam ott is.
Erősebben hajtotta de ott sem bírta beindítani.Kérdés:
Elvileg ezen kívül relé, indítómotor, bendix lehet rossz.
Relé hangját hallani ha merül az akksi.
Akku akkor okés.
Indítómotor okés mert pörgeti gyorsan a fogaskereket.
Akkor marad a bendix csere.
Valami kattogó hangot hallok bentröl. -
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75615 üzenetére
Na, most úgy fest a helyzet, hogy a tűn alulról a másodikra van rakva a zéger, így most mentem vele este vagy 25-30 km-t, üzem melegen semmi panaszom nincs a mocira. Teszt képpen egy régi civiccel is gyorsultam Lámpától lámpáig egy motor hosszal nyertem.
Viszont a stage6 pro replica hangtompítójába kellene valami jobb tompító anyag, mert iszonyat vad hangja van. Alapjáraton nem, szerencsére.
-
Topikgazda
Vízhűtéses motornál, üzemi hőmérsékleten a külső hőmérséklet elméletileg nem tényező a léghűtéses motorokkal ellentétben. Viszont csak más fordulaton dolgozik ahhoz képest mintha gyári lenne, ezért mondom azt, hogy egy 9-es hőértéket érdemes lenne megpróbálni. A fúvókával kapcsolatban innen nem tudok mit mondani. Ezen a gyertyaképen nem az látszik, mint ami sokat kapna.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75613 üzenetére
Igen ez még az.
Athena sport 70-es alu.
Most 24 fok van, de reggelenként már 10 körül, vagy alatta...
Rápróbálok azért.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75612 üzenetére
Hm...vízhűtéses motor, hidegebb(nagyobb hőértékű) gyertya elméletileg nem indokolt. Viszont akkor sem gyári, gondolom arról a konfigurációról van szó, amit még nyáron vagy mikor mondtál, hogy össze fogsz rakni. Én egy 9-es hőértéket azért megpróbálnék.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75611 üzenetére
95ös és 8as hőérték.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75610 üzenetére
Mekkora főfúvókánál jársz most? Meg milyen hőértékű ez a gyertya?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75609 üzenetére
Nem tudom akkor, mivel kellene még próbálkoznom.
Negyed gáznál picit darabos, de már nagyon sokat javult ezeknek a cseréivel.
Alapjárati fúvóka 50es volt benne, 42est raktam helyette.
Lehet még kisebbet kellene?Csutkagázzal mentem es levettem a gyújtást, ez annak a gyertyaképe.
Fent nincs gond, csak a negyed gáz körül. -
Topikgazda
válasz SoulReaver #75608 üzenetére
Hát így a képek alapján én már nem adnék levegőt neki.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
Sziasztok.
Vélemény?
21es black dellorto.
Cseréltem benne tűt,(w11) ennek nagyobb a hegy átmérője.(w7 volt benne) A legalsó hornyon van a zéger gyűrű.Alapjárati fúvókát is kisebbre cseréltem.
Kapott a légszűrőház 2db 10mm átmérőjű lyukat.Most ez az eredmény.
Negyed gázon még mindig, de pár picit csak, darabos...
Adjak még levegőt neki?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Narancs #75560 üzenetére
Mondtam, hogy a kisrugóknak csak a közvetlen elinduláshoz van köze. Ha utána ejti a fordulatot akkor ott más van. Ha valóban teljesen gyári minden, akkor véleményem szerint kicsit elfáradhatott már a kontrasztrugó, az okozhatja a fordulatszámesést.
(#75588) energy4ever Írta, hogy a felújított motorjába szánta amiről gyakran írt mostanában.
"Ha 2T olaj, akkor: Motul 2T 100% synthetic 710. Mar ha magasabb fordulatu, vagy tuning geprol van szo. Ha egy alap alacsony fordulatu kisrobogo, akkor inkabb felszintetikus ajanlott."
Én pl a drágább repsol olajokat is szoktam ajánlani erősen tuningolt, vagy magasabb fordulatú gépekbe (és most nem a 3 ezer forintos, szintén teljesen szintetikus olajokról beszélek).
Az alacsonyabb fordulatú kisrobogókba is jobb egy teljesen szintetikus olaj, a félszintetikus is lerakódást fog okozni egy idő után. Csak nem szabad a ló túloldalára átesni vele. Olyat kell választani, ami viszonylag alacsony hőmérsékleten is elég. Ilyen pl a castrol power 1 racing 2t. Garantáltan maradéktalanul el fog égni nem csak a közepesen tuningolt, hanem az átlagrobogókban is. Viszont pont ez és a gyengébb kenési képessége miatt ezt az olajat sohasem ajánlottam az erősen tuningolt robogókba, oda ez kevés. Na oda kellenek pl a drága repsolok. Ezeket ráadásul már külön kell kézzel bekeverni, már csak ez miatt sem alkalmasak a különolajozásos rendszerekbe.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
vadászcsiga
félisten
válasz CartmanLand0 #75605 üzenetére
100-assal nem éri meg trükközni, ilyen árak mellett kevesen tankolnak prémium benzint, nem úgy mint a 95-össel amibe kicsi víz, autósok észre sem veszik, különbözet zsebrevag.
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz vadászcsiga #75604 üzenetére
Na igen ... Valahol olvastam, hogy a prémium 100asnak koze nincs a magyar benzinekhez :D Mindenesetre ha tisztabb lesz a rendszer es sokkal jobban kiméli már megéri azt a keves többletet.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
vadászcsiga
félisten
Tisztább a karbid tőle. Nem is nagyon van több előnye a 100-asnak, de ez épp elég. Meg hát az ember üzemanyagot kapjon a pénzéért, ne bizonyos százalék vízet ami a 95-ösben van.
Korábban már írtam, lehet hogy placebo de nálam mintha korábban érné el a 45km/órás leszabalyozást. Sokkal bátrabban merek pirosnal a sor elejére menni mint előtte. Franc tudja a 100-as miatt van e, vagy csak mert kellően bemelegedett a motor.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75601 üzenetére
Hidegebb van, kisebb a guminyomás és ezzel együtt a kerék átmérője.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75600 üzenetére
Fogyasztásban sem vettem észre különbséget. Ugyanúgy kb. 150 km-et tudok vele menni, direkt néztem az órán. De az alapjárat tényleg jobb, nekem azzal gondok vannak, határozottan kevesebbszer fullad le, ha önindítóról nyomom. Azon sokszor beröffen és 1-2 mp múlva megállt, ha nem húztam egy kis gázt amíg fel nem pörög.
A 100-as óta az ilyen esetek bőven a felére csökkentek.Ja
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Politika
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali médialejátszót?
- BestBuy ruhás topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...