Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Adattárolás  »  Milyen SSD-t vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:03:39

LOGOUT.hu

Milyen SSD-t vegyek? Mielőtt kérdezel, kérünk az összefoglalót olvasd el! Ha ezt végigolvastad, de még mindig nem sikerült dönteni, akkor amikor kérdezel, kérünk, feltétlen tüntesd fel az alábbi adatokat!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#77270) Pyttawrx


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

(rögzített hsz)

Köszönöm a türelmeteket, megszületett egy megoldás. A Flash topik a továbbiakban SSD kibeszélő néven fog tovább futni, így ott szabadabban lehet az SSD-ket kibeszélni, megosztani pozitívumot és negatívumot is.

Itt most elég sok hsz szüleletett, ami jobb lett volna oda. Ezeket már nem bolygatom, maradni fog, de kérek mindenkit, (a topik tisztasága miatt) hogy ezeket oda írjuk be ha lehet, vagy onnan linkeljük ide ha nagyon muszáj.

Köszi

[ Szerkesztve ]

Hozzászólások

(#34451) mzso válasza Emperor_ (#34448) üzenetére


mzso
veterán

Jól ár. Bár fajlagosan a 250-es Samsung jóval olcsóbb. Az egész a kapacítás és abszolút olcsóság mérlege. Kinek melyik fontosabb.

(#34453) GAbre


GAbre
veterán

Üdv!

Alibaba-ról ilyen nagy méretű kínai taiwan-i ssd-t,elvileg gyártótól rendelt már valaki?

Avatar

(#34455) Orlin


Orlin
addikt

Sziasztok!

Most van az első SSD-m.Olvasgattam a topikot és írják sokan,hogy nem szabad torntezésre használni.Jól értettem,hogy oda SSD-re nem szabad menteni/tölteni,de a torrent progi lehet rajta?És indulhat onnan?

Köszi!

LENOVO IDEAPAD 5 Pro 16 - Ryzen 5 6600HS, 16, 1000 GB, 16GB, Radeon 660M Graphics, Win11

(#34457) Racecam


Racecam
MODERÁTOR

Mzso, ló úr, fejezzétek be, erre senki nem kíváncsi itt! Rendezzétek le privátban! :(((

Com'è diverso il mondo visto da qui

(#34458) Anubis_9


Anubis_9
őstag

Sziasztok! OCZ Agility 3-mal mi a baj? :D Bevezető szerint nem ajánlott. Én 3 éve használom teljes megelégedettséggel.

"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"

(#34459) IMGM6 válasza Emperor_ (#34448) üzenetére


IMGM6
tag

Ha már SX930, akkor néhány érdekes ár:
http://www.bevachip.hu/solid-state-drive-ssd/adata/40608-ssd-adata-xpg-sx930-120gb-sata3-speed-560/460mbs
http://www.bevachip.hu/solid-state-drive-ssd/adata/40609-ssd-adata-xpg-sx930-240gb-sata3-speed-560/460mbs

"És kit szeretsz jobban? Aput vagy anyut? A leges-leges-legjobban Orbán elvtársat!”

(#34460) radi8tor válasza IMGM6 (#34459) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akinek megér ennyit mínusz 3 év jótállás. :U
5 év garanciával a 240-es

⭐ Stella

(#34461) Tomi13


Tomi13
aktív tag

Sziasztok

Egy i3-as, sata II-es laptopba szeretnék ssd-t venni, főleg irodai alkalmazásokra lenne használva a gép (office,stb) néha a kislányom minecraftozna rajta.
Elolvasva az összefoglalót kettő plusz egy meghajtó maradt a végén, ezekből kellene választanom.
Melyiket ajánljátok?
1. 120GB Kingston HyperX Fury (120/420) 13.990.-
2. 128GB Adata SP920 (180/560) 14.890.-
+1. 128GB Intenso SSD (300/520) 14.390.- Ezt a márkát nem ismerem,de most akciós az aqua-nál.
Köszönöm!

(#34462) Fire/SOUL/CD válasza Tomi13 (#34461) üzenetére


Fire/SOUL/CD
félisten

ADATA-ra 5 év gari van, Kingston-ra meg 3 év, válassz a kettő közül. Az Intenso SSD-k felejtősek.

Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)

(#34463) Tomi13 válasza Fire/SOUL/CD (#34462) üzenetére


Tomi13
aktív tag

Köszönöm a választ, az aqua oldalán 3 év garit írnak az ADATA-hoz.

(#34464) jeni válasza Tomi13 (#34463) üzenetére


jeni
félisten

A plusz regi az ADATA oldalán vagyis 3+2év az SP920-ra a garancia.
De ha nem akarsz ezzel foglalkozni,akkor az Iponba vedd meg és ott az SX930-ra megadják az 5év garit.

(#34465) Tomi13 válasza jeni (#34464) üzenetére


Tomi13
aktív tag

Az az igazság,hogy nem szeretnék plusz 3000-et kiadni az sx930-ra, maradok a 920-nál és megpróbálom aktiválni a plusz 2 évet.

(#34466) IMGM6 válasza radi8tor (#34460) üzenetére


IMGM6
tag

Azért nem ennyire egyszerű.

1. Ha 2 évet minden gond nélkül kibír, már kicsi az esélye, hogy az 5 évet nem.
2. Egyik cég sem az a kategória, hogy fogadni mernék rá, hogy 2-3-5 év múlva is megtalálható lesz a garancia érvényesítéshez.
3. a jelenlegi trendeket figyelembe véve, 4-5 év múlva ezeknek az SSD-nek már nemigen lesz komoly értéke, már inkább csak fali dísznek lesznek jók (különösen 120GB-os).

"És kit szeretsz jobban? Aput vagy anyut? A leges-leges-legjobban Orbán elvtársat!”

(#34467) jeni válasza Tomi13 (#34465) üzenetére


jeni
félisten

Az a plusz év sem lesz teljes,mert valahogy úgy van írva,hogy 2015-novembertől van a 2év extra gari. Az aki márciusban veszi meg arra nem biztos,hogy lesz 2év gari toldás.
Az öregnek vettem egy SP920-t és nem volt teljesen megadva plusz 24 hónap gari hanem csak 22hónap

(#34468) poci76 válasza Orlin (#34455) üzenetére


poci76
aktív tag

Nyugodtan torrentezhetsz SSD-ről. Nem lesz semmi baja.

(#34469) dokee78


dokee78
félisten

Köszönöm azoknak akik bármilyen formában segítettek.
Igazából nagyon max 20k-t szántam rá,de utólag kiderült kevés lenne egy 128-as.
Battlefield 4 miatt vettem volna és nem fért volna el a rendszer+játék.
Így egyenlőre várat még az SSD vásárlás.

(#34470) Viktor81 válasza IMGM6 (#34466) üzenetére


Viktor81
senior tag

Szia !

Komolyan kérdezem, miért írtad a 2-es pontot ? Mindenkinek ajánlom a figyelmébe, hogy járjon utána, milyen garanciát kap ! A webshop garancia nem több, mint ígéret és remény, el kell felejteni. Sokan írják itt, hogy +3, +5 ezer már nem fér bele - hibás gondolkodás ! Ha így van, nem szabad SSD-t venni. (mást sem, de most erről beszélünk) Csak gondolja mindenki végig, mit kaphat egy másik boltban a +5e-ért, ha ott 5 év gyári garancia van a mondjuk 3 éves boltival szemben. (évente 1000 Ft ! - ez a mai fiatalok felének napi szinten elmegy cigire...) Kb. 2 hete kinéztem egy Samu 850-et, amit úgy hírdettek, hogy 5 év gyártói, hivatalos garanciával (az már csak hab a tortán, hogy jobb áron volt, mint a többiek 2-3 év "saját" garanciás darabja). Amikor megérkezett, kaptam egy SSD-t 3 év bolthoz szóló garival ! Felvettem a kapcsolatot a bolttal, ahol nagyon korrektek voltak (mindenféle fenyegetés, visszaküldés megemlítése nélkül), elnézést kértek és postai úton küldtek egy aláírt, lepecsételt hivatalos Samsung garanciajegyet. Ha elhiszem, hogy ez rendben van (miért ne lenne), mit számít nekem (vagy másnak), megszűnik-e a bolt akár már jövőre ? De ugyanez elv kell érvényesüljön egy Intel, ADATA stb. esetében is. Nem a boltokkal kell "szerződni", hanem a gyártóval és kész. Többi ponttal maximálisan egyetértek, 5 év múlva ezek annyit érnek, mint most egy 80GB-os HDD.

Ui.: nem kell ezeket babusgatni, mert elveszik az élmény, amiért veszi az ember
Van egy 2009-es Intel X25M G2-m, ami napi szinten kapja az ívet és semmi baja. 94%-os (bár erre nem torrentezek, viszont egy barátom 2010-11 óta tart a "letöltős laptoban" egy 256G-s Micron C400-at és az is tökéletes.) Amiket most vettem, azokat úgy használom, hogy semmilyen HDD-vel nincsenek tehermentesítve és nem böngészésre vannak...

V.

(#34471) Castell válasza Viktor81 (#34470) üzenetére


Castell
aktív tag

Szerintem egyáltalán nem baj, ha bolti a garancia. Csak meg kell különböztetni az almát az almától. Van olyan cég, aki kb. sokszor van az árukereső "élén" de sosem vásárolnák tőlük, mert nagyon sok negatív feedback van a garancia intézése terén. Viszont van egy másik webshop is, ami szintén árukeresős toplistás, bolti a gari, de mégis a vásárlóhoz való hozzáállásuk igen csak korrekt, ha a garanciát (is) szeretnénk intézni.

(#34472) Viktor81 válasza Castell (#34471) üzenetére


Viktor81
senior tag

Szia !

Nézd, nem egyformán látjuk, semmi baj. De lehet akárhol az "árukeresőben" és lehet bármilyen korrekt az ügyintézésük, ezek általában nem komoly háttérrel és múlttal rendelkező vállalkozások, melyek minden előjel nélkül megszűnhetnek egyik napról a másikra... Én ha veszek valamit, nem a bolttól akarom venni, hanem a gyártótól.

V.

(#34473) mzso válasza Viktor81 (#34470) üzenetére


mzso
veterán

Én ezt az egészet nem értem.
Hogy lehet az, hogy a gyártó 5 év garanciát ad, a boltok meg azt úgy adják ahogy akarják? Nehéz elhinni, hogy egyáltalán legális.

(#34474) Viktor81 válasza mzso (#34473) üzenetére


Viktor81
senior tag

Azért, mert nem hivatalos csatornákon keresztül szerzik be, hanem "szürkeimportból". Többek között ezért tudják olcsóbban adni. Az nem legális, ami velem történt, hogy mást ígértek, mint amit kaptam, hiszen ez a vásárló szándékos megtévesztése. Uganezt a terméket megkapod 1;2;3 éves garanciákkal a különböző boltoktól, de nagyon kevés, ahol a hivatalos garival (ami ez esetben 5 év), vagy csak jóval drágábban. Számomra nagyon nem mindegy, ki adja a garit, mert még mondjuk egy Aqua-ról elhiszem, hogy nem zár be jövőre (bár ilyet is láttunk már) a sok "garázsboltban" egyátalán nem bízom, míg a Samsungban igen. Adott esetben ezért érheti meg picivel többet fizetni, mert 5 év nyugalmat kapsz a pénzedért.

V.

(#34475) Anubis_9 válasza Viktor81 (#34474) üzenetére


Anubis_9
őstag

Emlékeztek, hogy annak idején a Mistral is milyen váratlanul bezárt? Az egyik legnagyobb bolt volt.

"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"

(#34476) glaci válasza Anubis_9 (#34475) üzenetére


glaci
őstag

Mondjuk én spec. sejtettem, hogy előbb - utóbb ez lesz majd belőle, így különösebben nem lepődtem meg rajta.
(De én dolgoztam náluk, ezért valamivel több rálátásom volt a cégre, mint egy ügyfélnek.)

Amúgy meg teljesen jó a meglátásod, ezért tényleg az a biztos, amikor hivatalos gyártói garanciajegye van az embernek egy olyan márkától, akinek van hivatalos hazai képviselete.
(Persze tény, hogy ennek a legtöbbször + megkérik az árát.)

[ Szerkesztve ]

Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

(#34477) ordogboc válasza Emperor_ (#34448) üzenetére


ordogboc
tag

Esetleg EZ?

Köszönöm a válaszokat, ha ez nem jobb akkor a 930-as mellett fogok dönteni.

(#34478) Tails111 válasza ordogboc (#34477) üzenetére


Tails111
aktív tag

Nem jobb!

(#34479) ordogboc válasza Tails111 (#34478) üzenetére


ordogboc
tag

Igen, közben utána olvastam, akkor a 930-as lesz!

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

(#34480) IMGM6 válasza Viktor81 (#34470) üzenetére


IMGM6
tag

Úgy látom teljes tévedésben vagy a „garanciát” (jótállás, szavatosság) illetően. Akkor most felvilágosítalak. Ha veszel valamit egy „boltban” (üzlet, web shop, stb…, az egyszerűség kedvéért, nevezzük csak boltnak), akkor az adott „bolttal” kötsz, un. fogyasztói szerződést, ez alapján szerződés alapján tudod érvényesíteni a „garanciális” jogaidat a „bolttal” szemben, de csak is az adott bolttal szemben, mivel kizárólag az adott „bolttal” kötöttél fogyasztói szerződést, sem a gyártóval, sem bármilyen egyéb képviselettel, vagy forgalmazóval, nem vagy jogi kapcsolatban, így velük szemben semmilyen „garanciális” igényt nem támaszthatsz. Az viszont igaz, hogy a „garanciális” kötelezettségek teljesítését,- önkéntesen -, más (jellemzően a gyártó/importőr által fenntartott szerviz hálózat) is átvállalhatja, de ez kizárólag önkéntes alapon történik, vagyis velük szemben, (ha nem vagy velük megelégedve) az igényed érvényesítésére semmilyen jogi alapod nincs. Az is igaz, hogy a Samsungnak elég jó szerviz hálózata van, ahol a termékei többségének a „garanciális” ügyintézését elég jól megoldják, de az SSD-vel nem foglalkoznak, így hiába van neked hivatalos (-nak tűnő) gyári garancia papírod, az SSD-t kizárólag a vásárlás helyére tudod vissza vinni, ha addig be nem zár.

"És kit szeretsz jobban? Aput vagy anyut? A leges-leges-legjobban Orbán elvtársat!”

(#34481) jeni válasza Anubis_9 (#34475) üzenetére


jeni
félisten

egyetértek! :K

(#34482) ló úr válasza IMGM6 (#34480) üzenetére


ló úr
őstag

Én annó mikor vettem a Nokia Lumia 520-am akkor az a T-mobilenál lett vásárolva. Gariztatni kellett, azt viszont már a Nokia hivatalos szervízhálózatán keresztül intéztem nem a Trémobilnál. Ottvolt a garipapírom, lecsekkolták, és már vették is be szervízbe :) Szóval én a t-mobileal kötöttem szerződést, mégis a hivatalos Nokia Care márkaszervízbe vittem be gariba (magyarul a gyártóhoz) és egy szó nem esett arról, h "jólvan hülyegyerek máskor ne ide hozd :) "
De az EVGA tápok bővített 7-10 év garija sem a te álláspontod támasztja alá, plussz,h a témába is beleilljen picit a hsz az Adata SP 920-akra is 5 évet kaptál a 3 helyett ha regisztráltál :)
Gondolomaz Evga-nál vagy az Adata-nál sem viccből van ez a lehetőség és mivel valszeg nem a gyárból veszed meg Mr Chang től vagy John Millertől kéztől valszeg él a gari a te kis világodon kívül is :) Ugyanez a Nokiás dolog is :) És akkor hoztam neked legalább 3 ellenpéldát :)

"Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni"

(#34483) Viktor81 válasza IMGM6 (#34480) üzenetére


Viktor81
senior tag

Szia !

Elmúlt 35 évem tapasztalatai minden szavadnak ellentmondanak. (persze ettől még változhattak a dolgok (és változnak is), szóval lehet igazad.) Szerencsére nincsen sok tapasztalatom a saját tárgyaim garanciáztatásában, mert eddig nem volt rá szükség, mivel nem romlottak el. Van viszont a családban, baráti körben több termék, aminek a garanciáztatásában részt vettem és amennyiben volt "hivatalos" garancialevél és számla (ami nyilván a "tiszta" beszerzési útvonal igazolására szolgál), soha nem voltam a vásárlás helyének közelében sem. Teljesen mindegy, hogy Euronics, MediaMarkt, vagy bármilyen "nevenincs" bolt volt az eladó én a kijelölt márkaszervízbe mentem, ahol javították, sőt nem egy esetben cserélték a terméket, illetve utolsó alkalommal (jó fél éve) egy 55"-os LG LCD esetében a termék árát adták vissza, mert az a modell már nem volt kapható. Amit Te állítasz, az nem más, mint az, hogy amennyiben a bolt, ahol én az SSD-met vettem, holnap megszűnik és az SSD holnapután tönkremegy, akkor hiába van nekem Samsung garanciajegyem, ami 5 év gyártói ! (nem bolti) garanciát biztosít, ha én besétálok a Samsung márkaszervízbe, elhajtanak melegebb éghajlatra és buktam 100 e Ft-ot ? Jól értem ? Meg is válaszolom, ez irgalmatlan butaságnak hangzik és ebben az esetben olyan fogyasztóvédelmi pert kapnak a nyakukba..., de nem is kell befejeznem, mert ezt egy Samsung nyilván nem engedi meg magának. Ismétlem, LG, Panasonic, Toshiba, Braun, Nokia termékek esetén ez idáig az általad elmondottak fel sem merültek. Arról nem is beszélve, hogy most SSD-kről beszélünk, amiket a gyártó oldalán még regisztrálni is lehet (kell), aminek ezek szerint semmi értelme ? Kíváncsi lennék, mire alapozod az általad leírtakat, viszont (talán babonából) nem foglalkozom a lehetőséggel, hogy az általam vásárolt terméket szervízbe kell vinnem, mert elromlik, nem érdekel, de hogy őszinte legyek (és kérlek, ne haragudj meg érte), orbitális baromságnak hangzik.

Ui.: és amennyiben külföldön vásároltam ? Vissza kell vinnem pl. Németországba a mondjuk Pan-European garanciajeggyel rendelkező Panasonic TV-t, mert a magyarországi hivatalos szervíz nem javítja meg ? Meg is válaszolom Neked, NEM ! Ezt a márkaszerviz képviselője mondta telefonon, hogy amennyiben megvan a vásárlást igazoló számlám a garancialevél mellé, nem érdekes, hol vettem.
Még valami, hogy gondolkodj a dolgon: százával olvasom itt hardverek kapcsán (mint pl. Logitech, Seasonic, stb.) hogy szó nélkül cserélik a hibás termékeiket postai úton a világ másik vegéről, 5 évvel a vásárlás után, úgy, hogy meg sem kérdezik, hol vetted a terméket.

Üdv.: Viktor

[ Szerkesztve ]

(#34484) chester91 válasza Viktor81 (#34483) üzenetére


chester91
senior tag

Sziasztok!

Kissé úgy látom, elbeszéltetek egymás mellett. Alapvetően a megkötött fogyasztói szerződés alapján az értékesítő az, aki a szavatossági és garanciális kötelezettségeket vállalja. Az már egy más kérdés, hogy ettől a fogyasztó javára el lehet térni, ergó ha a gyártó azt mondja, hogy lényegtelen, mennyi garanciát ad rá a forgalmazó, és kitolom azt x idővel, akkor ehhez van joga. Ahhoz is van joga, hogy azt mondja, hozd be hozzám közvetlenül, mert az gyorsabb, mintsem a forgalmazón keresztül. Nyilván, az esetek jelentős részében erre van lehetőség, de ahogy fentebb is írta, az alapvető szerződés és abból fakadó kötelezettségek a fogyasztó és az értékesítő között állnak be. Itt jönnek még be az olyan dolgok, mint kellékszavatosság, termékszavatosság.

„Az emberiség ostoba nézetei közül a legostobábbak azok, amelyekkel a jó körülmények között élők a szegények szokásait kritizálják” Herman Melville

(#34485) mzso válasza IMGM6 (#34480) üzenetére


mzso
veterán

"Az is igaz, hogy a Samsungnak elég jó szerviz hálózata van, ahol a termékei többségének a „garanciális” ügyintézését elég jól megoldják, de az SSD-vel nem foglalkoznak, így hiába van neked hivatalos (-nak tűnő) gyári garancia papírod, az SSD-t kizárólag a vásárlás helyére tudod vissza vinni, ha addig be nem zár."

Szerintem ez a rész tuti hülyeség. Több helyen úgy árulják némelyik Samsung SSD-t, hogy 5 év gyártói garanciát tüntetnek fel. Pl: https://ipon.hu/webshop/product/samsung_250gb_850_evo_sata3_25_mz_75e250b_eu_(5_ev_garancia)/872146

(#34486) Viktor81 válasza chester91 (#34484) üzenetére


Viktor81
senior tag

Szia !

Te is elbeszélsz mellettünk... :)
A gyártó azt mondja jelen esetben, hogy 5 év a garancia a termékre, amit az forgalmazó nyes vissza 1, 2, 3 évre, mert nem hivatalos úton szerzi be a terméket. A Samu erre a konkrét termékre 5 évet vállal, mégis kapható (a webshopok legalább felében 1, vagy 2 éves garanciával). Nem értem és nem is érdekelnek a jogi frázisok, de nehezen hiszem, hogy amennyiben a névtelen bolt megszűnik, akkor az én sorsom a Samsung kegyétől fog függeni annak ellenére, hogy a garanciát Ő vállalta (és ezt a termék ismertetőjében minden fórumon hírdeti). Nekem soha eddig és ezután sem fog eszembe jutni, hogy a bolthoz menjek a garanciális problémámmal, hanem a márkaszervizt keresem fel és ők azt intéznek egymás között a leírt jogszabályok keretein belül, amit akarnak.


Ezeket nem a kereskedő írta sem a weboldalra, sem a termék dobozára, tehát mégegyszer: nekem nem a kereskedő vállalt garanciát, (tett ígéretet) a termékre, hanem a gyártó. Innentől milyen jogszabály fogja azt mondani, hogy nekem a bolton kell számonkérni, ha 3 év múlva elromlik a termék ?

Viktor

(#34487) chester91 válasza Viktor81 (#34486) üzenetére


chester91
senior tag

Magyarországon a hatályos Ptk. szerint 1 év a kötelező jótállás, minden ezen felüli garancia vállalás az értékesítőre van bízva. Lényegtelen, hogy a Samsung mennyit vállal ebből a szempontból. Alapvető tézis, hogy te a forgalmazóval kötsz szerződést, amely alapján ő az, aki előre meghatározott jótállási időn belül köteles is helyt állni a termék rendeltetésszerű használata mellett bekövetkezett meghibásodásokért. Mint írtam, ennek ellenére mondhatja azt a gyártó, hogy őt nem érdekli, mennyi garanciát adott a forgalmazó, biztosítja neked az 5 évet, mondjuk akár egy regisztrációt követően (ld. EVGA tápok példája). Mivel nem titkolt előtted, hogy a forgalmazó adott esetben csak 1-2-3 évet ad 5 helyett, így mivel szerződési szabadság van, a gyártó mondhatja azt, hogy nem áll helyt a forgalmazónál feltüntetett garanciaidőn kívül. Ilyen eset nem jellemző, de előfordulhat, jogilag 1 évet kötelező adnia a forgalmazónak. Nyilván az, hogy milyen forrásból szerzik be adott esetben, az majd a Samsungot fogja érinteni, főleg, hogy az általuk hirdetett helyett miért adnak kevesebbet. Pontosan erre jó egy gyártói garancialevél, ami a Samsung esetében hologrammos, mert azzal lehet hozzájuk menni gond nélkül, vagy EVGA esetében megkerülheted a forgalmazót, és közvetlenül az EVGA irányába küldöd a tápot/vga-t. Ha adott esetben meg magától a Samsung-tól vásárolnád a terméket, akkor meg a gyártó országa szerinti jog az irányadó, amitől szintén el lehet térni bilaterális vagy multilaterális egyezményekkel.

P.S.: a téma érdekes, viszont nem akarom tovább ezzel szemetelni a fórumot, ha akarsz erről még beszélgetni, privátban folytathatjuk.

[ Szerkesztve ]

„Az emberiség ostoba nézetei közül a legostobábbak azok, amelyekkel a jó körülmények között élők a szegények szokásait kritizálják” Herman Melville

(#34488) Viktor81 válasza chester91 (#34487) üzenetére


Viktor81
senior tag

Köszönöm !

Alapvetően sokat tanultam most Tőled (és szerintem mások is, így ezt talán nem is tekintik szemetelésnek), amiért hálás vagyok, de mint említettem, nem foglalkozom az "elromlás lehetőségével", így a témát én sem szeretném eröltetni. Értetlenségem abból addódott, hogy a kolléga ezt írta "így hiába van neked hivatalos (-nak tűnő) gyári garancia papírod, az SSD-t kizárólag a vásárlás helyére tudod vissza vinni, ha addig be nem zár", én pedig azt gondolom, hogy miután nekem is van ilyen papírom, rossz esetben mem a forgalmazóval kell "küzdenem".

Üdv.: Viktor

[ Szerkesztve ]

(#34489) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Sziasztok,

Kicsit el vagyok veszve a témában. Erről az új M.2 szabványról nyolc napja hallottam előszöt, mikor ki akartam cserélni az újonnan vásárolt laptopomban levő kis kapacitású SSD-t a régi, nagyobb kapacitásúra. Konkrétan fél percig kerestem a laptopban az SSD-t, mire leesett, hogy valami nem kerek. :DDD

Jelenleg egy Samsung CM871 MZNLN128HCGR van benne.

3 típus között nem tudok dönteni:
-SM951 MZHPV256HDGL (AHCI PCIe M.2). NVMe szerintem nem támogatott a BIOS által, ezért az AHCI-t választottam.
-PM871 MZNLN256HCHP (Serial ATA 6.0 Gbps M.2)
-Samsung EVO 850 (Serial ATA 6.0 Gbps M.2)

Az alaplapi csatlakozás.

Jól sejtem, hogy mindhárom kompatibilis a laptopommal a csati alapján (HP S150SA)? Ha így van, a minimális árkülönbségre való tekintettel az SM951 tűnik jó választásnak, mivel az a leggyorsabb ezek közül.
Vagy menjek tutira és EVO 850?

Igazából csak a kompatibilitás a kérdés, a többi tulajdonság tiszta.

Köszönöm a segítséget előre is.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#34490) BFater válasza kiskekko (#4) üzenetére


BFater
újonc

Adata

(#34491) Viktor81 válasza BFater (#34490) üzenetére


Viktor81
senior tag

???
Komolyan válaszoltál egy 4 évvel és közel 35 ezer hozzászólással ezelőtti kérdésre ?

(#34492) Anubis_9 válasza Viktor81 (#34491) üzenetére


Anubis_9
őstag

Jól van na, ez volt az első hozzászólása. :D

Lehet az van beállítva neki, hogy a régi hozzászólások vannak elöl és ez megtévesztette. :N

[ Szerkesztve ]

"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"

(#34493) jeni válasza futo001 (#34489) üzenetére


jeni
félisten

Hello!

A 850 EVO m.2 SSD-re 5év a gari.
A többire nem tudom,hogy azokra 3 vagy 5 van?

Viktor81

Valahol el kell kezdenie az írást. Feltehetőleg a beállítása rossz nála,hogy felül van a régebbi,korábbi írások.
Mint márkát illetően nem is írt rosszat az első hozzá szólása alapján.

[ Szerkesztve ]

(#34494) glaci válasza Viktor81 (#34491) üzenetére


glaci
őstag

Minden kezdet nehéz ... :D

Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

(#34495) Tails111 válasza futo001 (#34489) üzenetére


Tails111
aktív tag

A jelenlegi SSD a gépedben Gen 2 PCIE x2 es gondolom a foglalat is az.
Az SM951 az Gen3 PCIE x4 es ha el is indul a gépben lassabb lesz mint amit tud ez még nem gond.
M.2 PCIE SSD-k -nél gyakran előfordul kompatibilitási gond és itt már lehet problémád.
Jól nézz utána miket támogat a foglalat. Több gyártó support oldalon szokott támogatási listát feltüntetni.
Nem mondom hogy az SM951 nem fog működni benne, viszont mielőtt megveszed nézz utána.

(#34496) csocs


csocs
tag

Sziasztok, jól látom, hogy ez írási korlát mentes 5 éves garis SSD?
Van még ilyen áron megbízható, 5 év garival ajánlható SSD?
850 EVO és PRO jóval drágábbak.

[Intel 535]

Ez a jobb választás a több gari mellett / írási limit nélkül, vagy esetleg a 240GB-os HyperX Savage?

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#34497) jeni válasza csocs (#34496) üzenetére


jeni
félisten

(#34498) csocs válasza jeni (#34497) üzenetére


csocs
tag

Ja tényleg, nemrég volt erről itt szó.
De ha ADATA vagy Intel, akkor nekem inkább Intel. Egy árban vannak.
Amennyiben az Intel is limit mentes :)

(#34499) Imy


Imy
veterán

500Gb-os SSD-ből a V300 mennyire ajánlott? Ez 42e, a következő Evo850 már 53e...

:R

(#34500) oravecz56 válasza csocs (#34498) üzenetére


oravecz56
aktív tag

Szia

"Amennyiben az Intel is limit mentes" Nem limit mentes én is megettem sajnos az ajánlásokban szerepel mint limit mentes 520 20gb/nap 5év gari 35TBW
530 20gb/nap 5év gari 35TBW
535 40gb/nap 5év gari 71TBW

A nyúzo ssd tesztben Az intel 700 TBW nél halt meg

[ Szerkesztve ]

Oszika

Útvonal

Fórumok  »  Adattárolás  »  Milyen SSD-t vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.