Én a 100%-ot is bekockáztatnám
Switch Tax
Én a 100%-ot is bekockáztatnám
Switch Tax
".... mivel az 1-es egyébként is vár a 2-es autóra"
Biztos vagy benne ?
1-es észleli azt, hogy jobbra kis ívben fordul a 2-eske, lassan csordogál a kereszteződés közepéig. A 3-as meg vagy ütközik vagy mögötte fordul...
mezis
Valóságban:
BMW -> sofőr aki megunt integetni -> sofőr aki még mindig integet
Egyébként ja, kb. valami ilyesmi a reális szituáció.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Akkor már meg is válaszolták a kérdést.
Betépni vagy/és beállni szgk-ban álló helyzetben, másokat nem veszélyeztető módon nem büntetendő cselekmény még ha furán is hangzik elsőre kissé. De logikus ha belegondolunk és bizonyítaniuk is kell a hatóságoknak a vezetés megtörténtét még - gondolom.
Itt az iszik(szív) vagy vezet opció első pontja érvénysült
[ Szerkesztve ]
"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."
Amennyiben mindegyik résztvevő ismeri a kreszt és figyel a többi közlekedőre igen, tökéletesen működik. Rengeteg hasonló esettel találkozunk nap mint nap. Pl haladsz az elsőbbséggel rendelkező úton, keresztező út balról-jobbról, előtte gyalogos átkelőhely. Míg elengeded a gyalogosokat, az elsőbbségre kötelezett utakról szépen csorognak be a járművek. Nincs ezekben semmi extra.
[ Szerkesztve ]
Extra nincs benne egészen addig, amíg nem történik valami extra. Aztán meg indulhat a magyarázkodás. Ennél sokkal hétköznapibb dolgok normális kezelésével sincs tisztában a (magyar) sofőrtársadalom. Az általad említett gyalogátkelővel variált eset, pont a gyalogátkelő ottléte miatt lesz más szituáció. Nyilván egyik autós sem fog keresztül tiporni a gyalogosokon, csak hogy érvényesítse az elsőbbségét.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
Olvasd el újra az első mondatot.
Amúgy ha elkezd pl csorogni az egyenest haladó és én kisebb fékezésre kényszerítem, az is szabályos lesz.
A baj az, hogy előre nem tudhatod, hogy ismerik-e a KRESZ-t, vagy mennyire képesek intelligensen, előre gondolkozva vezetni.
Amúgy ha elkezd pl csorogni az egyenest haladó és én kisebb fékezésre kényszerítem, az is szabályos lesz.
Nem tudom jól értem-e a mondanivalódat. 1-es elkezd csorogni és te 3-asként fékezésre kényszeríted? Ez legfeljebb a te nézőpontodból lesz szabályos, és ha ütközésre kerül sor, az sokba fog neked kerülni.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
A kresz szerint szabályos.
A KRESZ szerint a betétlap adása is szabályos.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
Az új kocsira mehet a #nemadtaki. Legalább másban nem tett kárt(?).
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Elkapott egy fát?
A TDI csoportban azt írták , hogy elvesztette az eszméletét és ezért történt a baleset. Helikopter vitte el .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
A TC 500e forintos dacia logane cikkéből...
"Magyarországon nagyon sokan nem a vezetés élménye miatt autóznak. Sokaknak ez csak kényszer"
És egy komment...
"Igen, ez látszik is a vezetési képességeiken."
Give them hell Ukraine!
Valós szituban ezek az autók nem feltétlenül állnak és érkeznek oda pont egyszerre. A kettesnek nincs is oka megállni, csak kidobja az indexet és már kanyarodik is. Az 1-es persze lemondhat az elsőbbségéről a 3-as javára, de annak egyértelműnek kell lennie.
Egyébként mindennapos eset, nem tudom mi a nehéz vagy különös benne. Az a tapasztalatom, hogy a felesleges udvariasságot kerülni kell, mindenki haladjon elsőbbsége szerint, ez szokott a gyorsabb, biztonságosabb lenni.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
Amúgy te nem szoktál elsőbbséggel rendelkezőket lassításra vagy irányváltoztatásra kényszeríteni? Én szoktam. Sűrű városi forgalomban szerintem másként nem is lehetne közlekedni. Nem véletlenül engedi meg ezt a kresz és ezt tudnia kell a járművezetőknek, hogy adott esetben ezzel számolnia kell, akár elsőbbségre kötelezett, akár elsőbbséggel rendelkező. Csak és kizárólag hirtelen lassításra és/vagy irányváltoztatásra nem szabad kényszeríteni az elsőbbséggel rendelkezőt.
[ Szerkesztve ]
De igen, de itt nem erről volt szó. Nagy ívben, sávkeresztezős balra kanyarodásnál nem szoktam ilyennel próbálkozni, mert sokba kerülhet.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
https://www.youtube.com/watch?v=WjD8FIsEz7Y
Hát igen, mikor csak felakasztjuk a nehéz vontatmányt, viszont fogalmunk sincs hogy is kell vele közlekedni. Itt csak gázt kellett volna adni és kihúzza magát, ere rommá töri az egészet.
ez 10 perccel azután volt, hogy itt elhaladtam, munkahelyemtől párszáz méterre ebben az időszakban pont olyan szerencsétlenül áll a nap, hogy éles szögben szemben volt a vectra-nak... figyelni szoktam én is nagyon, de leptek már meg biciklisek, akik jobbról kikanyarodtak elém szétnézés nélkül... (persze amikor alig látni valamit a naptól... de ezek a birkák tesznek rá magasról és arra is, hogy elsőbbsége lenne az autósoknak)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Sziasztok!
M5 mennyire gáz mostanság? Holnap kb. 8 órai indulással Pestről gyorsan el kell jutnom Szegedre. Utinform szerint Kecskemét környékén van 2db építési munkálat. Ezek mennyire vészesek? (akik jártak arra a napokban, azoktól kérdem) Mikor legutóbb kellett gyorsan leérni, akkor nagyon szidtam, végtelenül kínszenvedés volt rajta végigmenni.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Kecskemétnél 1-1,5 hete nem volt vészes. Kis lassulás meg sebességkorlátozás, de simán lehetett menni. Arra vigyázz, hogy sokan rohadtul nem ismerik a sárga vonalat és átmennek a sávodba...
A napokban Szegednél is elkezdtek valamit a javítani a pályán. M43 lehajtó után a határ felé számíts rá (nem tudom merről mész be Szegedre). Tegnap ez sem volt vészes, mondjuk a forgalom is elég gyér volt.
Ha nincs baleset, akkor szerintem semmi extra.
Oks, hát reméljük a legjobbakat.
Köszi!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Elég érdekes , hogy ez az ember megy az előzetesbe míg a Mercis ámokfutó nem : Bah csomópontos Moldáv sofőr
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
tegnap majdnem elcsaptam egy kutyát: falu, 50-es korlátozás, látom hogy út szélén jobb oldalt bóklászik egy közepes termetű kutya... kimegy az útra, megfordul, bizonytalankodik, kicsit lassítottam, de újra a gázra léptem, ahogy lement az útról, erre megfordult és vissza az úttestre... itt már kicsit jobban lassítottam, állt az úttest szélén, majd amikor már féktáv határán voltunk, akkor kigyalogolt elénk és blokkolóra kellett fékeznem a kerekeket, hogy ne menjünk át rajta... szerintem centikre állhattunk meg tőle, mert kitakarta a kocsi eleje teljesen nem volt épp mögöttünk senki... meg pont erre volt a legkevesebb időm, hogy ellenőrizgessem még a tükröt... ha ezt teszem, 100%, hogy koppan a jószág (mondjuk fékezés után már nem nagy tempóval, de akkor is kap egyet) ...asszony megjegyezte, hogy "jól megbüntettek volna, ha hirtelen fékezés miatt valaki belénk jön" ez azért nem teljesen így van: elöl haladót max akkor büntetik, ha beletolat a mögötte levőbe, egyébként követési távolság miatt mindenképp a hátsó a hibás...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Így van mögötted bármikor bármiért meg kell hogy tudjon állni. Ha nem, akkor nem tartott elég nagy követési távolságot.
Switch Tax
Ennél a moldáv embernél azért nagyobb az esély arra, hogy hazaszökik és eltűnik. Gondolom emiatt.
A szakértői vizsgálat eredményéig nem volt indokolt. Ugye eddig csak az volt bizonyított, hogy a Citroen vezetője nem adott elsőbbséget, az nem, hogy a mercis 135-140-nel tépett.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
Meg neki nem tartoznak a haveri körébe a miniszterek!
hadd dobjak fel egy vita alapot
Szabályos-e a parkolás a menetiránnyal szemben, a bal oldalon? Tehát a sárga vonalon érkezik valaki, és induláskor a kéken távozik.
Szerintem ilyen célból nem lehet igénybe venni a szembejövő sávot. És veszélyes is, mert nem lát ki a bal oldali vezető ülésből induláskor
rendszeres a vitám azokkal, akik beparkolnak elénk, illetve reggel a gyerek iskolája előtt is rendszeres a szemből beállás, és anyáznak is közben
kresz szerint jobb oldalon kell parkolni
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Itt a problémát az jelenti, hogy csak az úttestre írja, hogy
40. § (1)246 Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.
az úttest definíciója:
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Ahol a fehér autó áll, az nem a járművek közlekedésére szolgáló rész, emiatt az én meglátásom szerint (és a kresz szerint is), az már az útpadka. Tehát szabályos, ha ott a menetiránnyal szemben várakozik. A szembejövő sávban pedig nem közlekedhet, csak keresztezheti olyan mértékben, amennyire szükséges a szemközti oldalra való beálláshoz.
Az ingatlan forgalmát nem akadályozhatják, tehát szabálytalan ha úgy várakozik, hogy te nem tudsz ki-be közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Ez tiszta amit leírsz, viszont számtalan példát láttunk/hallottunk arra, hogy végigbüntették azokat, akik a fent említett módon parkoltak.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Ha így történt, akkor annak nem volt jogi alapja, meg kellett volna támadni.
Azt hittem a csomópontban történt a baleset. Az egy agyrém, sokszor járok arra, és mindig össze-vissza mennek az autósok, nem feltétlenül az ő hibájukból. Egyszerűen balesetveszélyes az a csomópont.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Szerintem nem lenne szabályos. Mondok egy nem is olyan extrém példát:
Tegyük fel, hogy csak egy autónyi hely van szemben (valahol, bárhol), ahova tolatva tudnál beállni. Ha engedve lenne, akkor simán beállhatnál a szembejövőbe bal indexszel végrehajtani a feladatot, aztán találja ki a hátulról-, vagy szemből érkező, hogy mit is akarsz csinálni. Előzől, megállsz(fék-, és tolatólámpa hátul van), kitekered az orrát...?
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
Inkább az a kérdés, hogy mondjuk rakodáskor igénybe vehető-e így a hely. Teszem azt egy teherautón azon az oldalon van a lerakandó áru. Nyilván nem járkálhatsz körbe szekrényekkel stb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
aki extrém sportra vágyik, az közlekedjen kecskeméten péntek délután közeli tescobol hazáig nincs 10perc az út: 1 körforgalom, 1 lámpás kereszteződés meg 4 zebra (amiből 2 a körforgalomnál van) és eseménydús hazajutni... kezdjük azzal, hogy a tesco parkolóban randalírozott egy 50-60körüli részeg fószer biciklivel, belekötött pár emberbe, kifelé pedig itt a járdán ténfergett bal oldalt, amikor pedig soroltunk volna a jobb oldali kanyarodó sávba, akkor gondolt egyet és letolta a gépet az úttestre... szépen ki tudtuk kerülni és aki mögöttünk jött, az is... következő eset hazaérés előtti utolsó zebránál: megálltunk, hogy átengedjük a gyalogosokat, indulok előre, már beértünk a kereszteződés közepéig, amikor balról megindult egy nő, hogy keresztben átmegy... álltam a fékbe reflexből (utólag belegondolva tökmindegy lett volna a baleset elkerülése szempontjából, max annyi hogy ha kisebb a lendületünk, talán nem dob akkorát rajtunk az ütközés), a nő meg pár centire a bal első ajtótól lefékezett... mögöttem a fél éves fiunk... kicsit felment a vérnyomásom integettem neki hogy mégis mi a francot gondolt? otthonról visszasétáltam ide a hírlapárushoz, jövök kifelé, látom nagy fékcsikorgás... egy nő ezen a zebrán tolja át a bringáját, már a zebra felénél van, szemből papa régi toyotával, blokkolt kerekekkel csúszik úgy, hogy már rácsúszott a zebrára, centikre a nőtől... megy mindenki, mint a barom, semmivel nem törődve
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Megint egy baleset ezen a szakaszon
Sajnos pont akkor jöttünk haza egy falunaprol és még keresték a szerencsétlent a sötétben .Évente több ember hal meg ezen a szakaszon , mert rutin nélkül nekiindúlnak .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
Szombaton 12-13 körül Miskolc felé a 3-as főúton Eger környékén.
Egyenes út, belátható szakasz, megyek úgy 85-90 körül, erre szembe elkezd előzni a barma. Nem tudom mire gondolhatott, de ha nem fékezek le, és nem megyek az út szélére, akkor valaki ott maradt volna az úton, illetve mellette. Ha valaki nem lát akkor minek ül autóba, mert itt csak ez jöhet szóba, más magyarázat nincs, mert csak előre kellett néznie az esetben, és látja hogy jönnek szemből.
Szóval ja, mennek mint a barmok, se látnak, se hallanak.
Itthon mikor hazaérkeztünk Szolnokra a Szántó krt körfogalomhoz a Széchenyi felé vezető részen (a képhez képest már van egy külön sáv arrafelé, elválasztva ilyen beton gömbökkel, vagy minek nevezzem), ott villog a tűzoltóautó, kiderült valakinek nem sikerült eldöntenie, hogy hol menjen, szépen a 2 sáv közötti részen fentakadva a betonon, vagy az oszlop fogta meg ott közte, hát na, biztos józan lehetett az is.
csütörtökön a régi 5-ösön volt: záróvonal, balra beláthatatlan kanyar és egy régi vw-s nekiáll ott előzni az előttünk haladót... az ilyet nem tudom mit gondol: oroszruletten is szerencséje van általában, ezért megindul? előtte pár nappal város másik felén motorossal láttam ilyet, aki szintén beláthatatlan kanyarban nekiállt teherautót előzni (a társa inkább maradt a seggén és nem követte), szépen le is tolta a szemből érkezőt, aki nem akart részt venni az öngyilkos-akcióban... ja és szolnokon az elmúlt hónapokban jártam párszor ezen a szakaszon, mert kolléga kocsiját kellett elhoznom: nem akartam a városon átverekedni magam, ezért a boldog sándor istván körút felől a szántón, majd a 32-esen és 402-esen hagytam el a várost... itt csak olyan történt, hogy már bent voltam a körforgalomba és elkezdtek tolakodni mellém...
ui: ja amit nem értek és az elmúlt időszakban történt... itt haladok a külsőben, hamarosan véget ér a besoroló sáv, a csuklós busz meg nemhogy mögém kezdene sorolni, kezd feljönni mellettem általában előzékeny vagyok és segítem a buszok elindulását a buszváró öbölből, de az ilyet nem értem... ebben a helyzetben rövid távon meg kellene teljesen állnom, hogy magam elé tudjam engedni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
http://www.origo.hu/auto/20170911-eletre-szolo-lecket-kapott-a-vesedonor-motoros-video.html
Remélem a kamionsofőr jól megpofozta a motorost.
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Nálunk is van ilyen szakasz, több leágazással és mind így van kitáblázva. Egyértelmű, hogy a lekanyarodó járműnek kell elsőbbséget adni. Annyit hozzáfűznék ettől függetlenül, hogy a kislányt azért megtaníthatták volna ilyen forgalmas út mellett a körültekintésre. Hiába van elsőbbsége, ha kilapítja a teherautó. Persze az is lehet, hogy megtanították, csak figyelmetlen volt.
Érdekes azért. Akkor a kerékpárút az út része? A magyarázatban valami ilyesmi van....
Ekkora érvelési hibát....
Mivel ilyen táblát itt nem szereltek fel, ebből következik, hogy az úton haladó járművezetők számára a kerékpárút kellően észlelhető
Azt írja erről a képről, hogy kiegészítették a kerékpárosok elsőbbségét jelző táblával
pedig a hatályos KRESZ szerint :Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni.
itt pedig útburkolati jel nincs, nem vezeti át az úton a kerékpárutat....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
(#43897) MasterMark válasza philoxenia (#43896) üzenetére
Ha csak utburkolati jellel van levalasztva, akkor igen.
szerk.: Ja latom itt kulon sav, de az elsobbsegadas arra is vonatkozik. Altalaban a macisajt alatt van egy kiegeszito tabla is, hogy figyelj oda itt bicikliut is van. [link]
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Az út része pl a járda, a kerékpárút, úttest stb stb. Nagyjából azt lehet mondani, hogy a házak közti rész ala cuzammen az út. Az úttest ebből a közúti járművek közlekedésére szolgáló rész. Ha van külön kerékpárút, azt táblával meg kell jelölni és az is az út része lesz.
[ Szerkesztve ]
Nem hiszem. Melyik úté? Sok példát tudok hozni Szolnokról ahol ez abszolút nem lehet igaz...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...