Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz DigitXT #29402 üzenetére

    Boldog évek telnek el anélkül, hogy rákényszerülnék tömegközlekedés igénybe vételére. Nem vagyok ellene, sokak számára nagyon is jó közlekedési forma, csak sikerül úgy alakítani az életem, hogy ne kelljen használni.
    Attól még az állítás igaz, a tömegközlekedés nem arra való, hogy másik közlekedési eszközt szállítsunk rajta.

    "Ma is tanultam valamit, hogy te tudsz légvonalban közlekedni rollerrel."
    Ezt a marhaságot mégis honnan vetted?
    Térfogatból kiindulva megközelítőleg 26 km lehet Budapest "átlója", tehát két átellenes közigazgatási határ közötti távolság. Ez a 26 km-es átló jó megközelítés arra, mégis mekkora távolságok lehetnek. Nem az szokott lenni az emberek célja, hogy egy jókora kiterjedésű település egyik közigazgatási határától az átellenes határáig guruljanak, hanem városon belül A-ból eljussanak B-be. Ami kacifántos úton is kevesebb szokott lenni, amit egy tömegesen elterjed, 14,2 kg-os rollerrel jó eséllyel tejesíthető. Nem kell hozzá 8 kg-os akkuval rendelkező roller.

    "Tudod, ha valaki túl lép a 20 km/h limiten, bizony megnő a légellenállás"
    Ha 20 helyett kicsit többel megy, akkor jelentéktelen mértékben nő meg a fogyasztása a nagyobb légellenállás miatt. Ha sokkal gyorsabban megy, akkor pedig nem a légellenállás lesz a legnagyobb problémája.

    "...magas sebességnél sem ördögtől való, hogy 30Wh/km körül fogyaszt.."
    Ami ördögtől való, az a magas sebesség. A fogyasztás legyen a kisebb problémája, főleg ha összetöri magát. Vagy mások összetörik. Az ittasság mellett a leggyakoribb balesetet kiváltó ok a relatív gyorshajtás, amikor az emberi reakcióidő már túl kevés az események megfelelő feldolgozására.

    Xiaomi rollerem akkuja 275 Wh, 20 km-t simán kihozok belőle, az 13,75 Wh/km. A 30 Wh/km nagyon mesze van ettől. De a példaként említett Xiaomi Pro rollerekből is nehéz lehet kipréselni 30 Wh/km fogyasztást, mert azt jelentené, az elvi 45 k helyett 14,8 km-nél már kipurcanna.

Új hozzászólás Aktív témák