- Gurulunk, WAZE?!
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
Az eddig párhuzamosan futó T, X, A és W, valamint R, Z és SL topikokat összevontuk, hogy egy topikban lehessen ezekről a notikról beszélni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz
zsolti75 #122699 üzenetére
Nincs ezzel gond. Csak érdemes akkor nem onsite beküldős garit írni, hanem azt, hogy nincs onsite gari thinkpadre nálunk. Mert ez ellentmondás és összezavaró.
Az nem onsite, amit be kell küldeni. Akkor sem, ha a lenovo oldala úgy tünteni fel, hogy
onsite ˇ2
ˇ2: nincs onsitedellnél meg fura lenne, ha városonként eltérne. Valószínűleg elavult a több évvel ezelőtti tapasztalatod, mert most máshogy van ("Onsite Service After Remote Diagnosis"). Ahogy többünk lenovos tapasztalata is elavult, mert már nincs rendes onsite szerviz.
Több kommentednél is gondolkodtam már, hogy te most akkor egy lenovo szerzives vagy-e, mert sokszor úgy fogalmazol, mintha az lennél és belülről látnáld és ezért hülye, aki mást állít, mint te. De akkor, ha jól értem, te is csak egy ügyfél vagy, mint bármelyikőnk, ugye?
-
zsolti75
senior tag
válasz
azbest #122697 üzenetére
Nem, nincs félreértés részemről.
Én lenni totál hülye. Igaz évente 4-5db Thinkpad szervizelésem van, és pluszba havonta minimum egy emberkének segítek itt, hogy hogyan és hol kell Think gépet szervizelni, de nem telik el úgy fél év, hogy ne jönne valaki, aki jobban tudja.
Már rohadtul unom a témát!
Kár volt ismét hozzászólnom, csak nagyon nem bírom ha a Thinkpad topikban ontják a félretájékoztatást.
És a Dell-el sem tévedek, tudom annak több városban elérhető az onsite, de mivel soha többé nem lesz Dell-em, ezért nem érdekelnek a részletek. -
azbest
félisten
válasz
zsolti75 #122689 üzenetére
szerintem valami félreértés lehet.
Nem lehet, hogy depós garancia és kiemelet support (hívás, távsegítség) téma keveredik?Ja de látom, a lenovónál nem minden országban van onsite szerviz, plusz az onsite nem jelent onsitetot egyáltalán, hanem bullshitelés. Telefonos segítség van oszt csá. Meg beküldés.
Nem, nem ez a normális. Ez már hitványság részükről.A dellnél épp előbb írtam, hogy kijön a szerelő és helyben megoldja az egyeztetett időpontban. A vostronál elvileg több nap is lehet, a latitudenél 1 napos, háttértár megtartós pro szolgáltatás van vele alapból, ahogy láttam.
Múltkor két szerelő is kijött együtt, hogy a munkaidőbe beleférjenek. Egyikük cserélte az alaplapot a latitudeben, a másik a vostroban. Sőt, amit nem akartam elhinni, de a szervizes srác is megerősített, Inspironnál is kijönnének. Kérdeztem is, hogy van-e értelme akkor a drágább vostrot venni, de felhívta a figyelmem, hogy inspirionban nincs lan csatlakozóAminél pl itt helyszíni garit írnak, ahhoz kijön a szerelő [link] Még a 165 ezres géphez is. Több évvel ezelőtt valsz máshogy volt.
-
válasz
zsolti75 #122694 üzenetére
Ja Aloha? Akkor értem, mintha Ők nem közvetlen szerződött partnerei lennének a Dell-nek, legalábbis most nagyon úgy tudom, hogy nem.
Olvasd el nyugodtan a Dell leírásait a garanciatípusokkal kapcs, és ha NBD Onsite gari esetén a leírás ellenére olyat mondanak, hogy márpedig ezt vidd be vagy GLS akkor az illető nem a Dell-el szerződött hivatalos szervizpartner, hanem max egy olyannal szerződött magánzó.
Ha a Precidet GLS-el Budaörsre küldted a C-szervizbe akkor az nem Onsite garis gép volt. Vagy a C szerviz nem merte vállalni helyszínire...
Értem, hogy Veled mi volt, De NEM ez a hivatalos eljárás Dell NBD Onsite garanciás gép esetén... -
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122692 üzenetére
Nekem igazából mindegy, meghagylak hitedben.
Én csak egy hülye user vagyok. Itt a fórumon előfordult az évek alatt jó néhány premier garis javítás, kérem a delikvenseket, tegyék fel a kezüket! A pestiek nem érnek! Nekem is volt háznál javításom, még az Albacomp-os időkben, de az már rég volt.
A Premier support-al is van tapasztalatom. Kicsit hosszú lenne részletesen leírni, maradjunk annyiban, hogy Aloha és GLS lett a vége.
A Precision-om, meg szintén GLS-el utazott Budaörsre, és onsite-os volt az is.
Szóval mesélték, meg azt olvastam, meg találgatni is szeretek... -
nevemfel
senior tag
válasz
lorcsi #122637 üzenetére
T14 Gen 2 az Intel Gen 11 vagy AMD Ryzen Gen 5.
Intelnek hangosabb, nagyobb a hűtése, mint az AMD-nek. Grafikailag nincs nagy különbség, köszönhetően az Intel Iris Xe-nek. Még amire érdemes figyelni, ha akarsz Ethernet portot is, hogy a T14 Gen2 pont az az évjárat, amikor chiphiány miatt jópár T14 nem kapott Ethernet portot.
-
válasz
zsolti75 #122691 üzenetére
Életemben nem hallottam ekkora butaságot, hogy egy Think, Onsite premier garis gépre GLS futár menjen
Alapból telefonon kellene bejelentened a hibát a Premier supportnak.
Ha ehhez nincs kedved, akkor egy Think szerviznek, ők eldöntik a leírásod alapján milyen alkatrész kell és kimennek megjavítani.A Precision-omnál is így volt. Nincs ezen semmi meglepő, nem fog egy szervizes sem autózni egy napot 1db gép miatt.
Totális képzavarban vagy, egy Dell Precision Onsite garis gép esetében is helyszíni gari van, ha Balatongyörökön vagy, akkor bizony oda megy a technikus.
Megértem, ha a 4IG-nél azt szeretnék, hogy minden gép pemier onsite (nem is tudom mennyi) 3 vagy 4BD gari lenne, mert az jobban fizet, és a szállítás(futár) idő meg nem számít bele, szóval simán teljesítik.
Megint mi van? Dell esetén minden sima NBD és annál feljebb lévő gari Onsite-os...
Lenovo esetén tudtommal minden Premier/Premium gari Onsite-os. Miről beszélünk megint? Hogy Téged átvernek vagy Te ragaszkodsz valamihez??? Kivel szoktál javíttatni? Biztos nem a 4iG-vel!a 3-4BD gari alatt 3-4year Next Business Day garit érted? Az új Dell gépek 99%-ra már most is NBD gari van csak, megszűnt a Carry-in.
Naná hogy jobban fizet a kiszállós javítás, de macerásabb is, és több melót kíván, mint a 10+ napos Carry-in/Depo garancia, és ha nem jó az ügyfél hibaleírása vagy nem oldja meg a hibát a vitt alkatrész akkor megint mehetünk oda, ezt a fiúknak inkább fáj, mint hogy a cégnek szar vagy jó lenne.
-
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122690 üzenetére
Miért, mit képzeltél magyarhonban?
Igen, bejelented a hibát, mivel fullos helyszíni garid van ezért küldik a GLS-t.
A Precision-omnál is így volt. Nincs ezen semmi meglepő, nem fog egy szervizes sem autózni egy napot 1db gép miatt.
Megértem, ha a 4IG-nél azt szeretnék, hogy minden gép pemier onsite (nem is tudom mennyi) 3 vagy 4BD gari lenne, mert az jobban fizet, és a szállítás(futár) idő meg nem számít bele, szóval simán teljesítik. -
válasz
zsolti75 #122686 üzenetére
Szerinted amikor egy Legion gépre premier gari van, azaz helyszíni, és megkapod az alkatrészt, akkor mit csinálsz? Az teleportál a gépbe? Nem tudom itt most mi a vicc tárgya vagy mit nem értek amit te annyira tudsz?
Nem tudjuk mi jár a régiós vezetők fejében, hogy éppen milyen garanciatípust miért akarnak behozni vagy megszüntetni, melyik éri meg nekik jobban. Majd egyszer csak bejelentik aztán azt kell csinálni. -
-
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122681 üzenetére
Úgy, hogy azt írtad, hogy nem biztos, hogy van helyben alkatrész.
Én pedig közvetlenül a szervizesektől tudom, hogy Pozsonyból jön az alkatrész, helyben szinte semmit nincs.
Pozsony, nem csak szervizközpont és üsz.központ, hanem több típust ott gyártanak. Én jártam a gyárban munka ügyben. -
válasz
zsolti75 #122679 üzenetére
Hogy jön ide a Pozsonyi szervizközpont, amikor minden itthon bejelentett gépet hazai szervizpartner javít? Ezt különösebben nem értem.
Az ügyfélszoli valóban nem magyar székhelyű, de ez a Dell-re is igaz.
Mi hibajegyekkel kapcs leveleztünk már Dél afrikai, Angol és Német technikussal is.
Valóban ez a helyzet, hogy a sima Depo valószínűleg megyszűnik és lesz helyette courier/depo, Idea-nál már ugye ez van, és lehet az is meg fog szűnni, és akarnak helyette telefonos bejelentős onsite-ot, de hogy ebből mi igaz, az passz. Jelenleg is alig van magyarul beszélő ember a Premier vagy Premium garis gépek esetében. -
Bogyi007
veterán
Spórolós topicból hoztam, most kvázi illik is ide:
-
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122675 üzenetére
A Thinpad központ Pozsonyban van, ott szerelnek össze több típust (a dobozon is rajta van), és ott van a közép európai raktár és szervizközpont. A szervizek is onnan kapják az alkatrészt.
Illetve, az ügyfélszolgálattal felveszed a kapcsolatot, akkor is velük levelezel.
A sima depo gari az már csak ilyen, nincs ingyen futár sajnos. De leveleztem egy csajjal 2-3hete(pozsony) aki szerint elképzelhető, hogy a sima depo megszűnik, helyette courier/depo gari lesz az alap. -
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122671 üzenetére
"Jelenleg is ez van már tudtommal"
Rosszul tudod!
Ugye az megvan hogy ez a Thinkpad topic? Nincs Tesco, MediaMarkt, Euronics!
Az hogy a user maga viszi be a kis kezében és odateszi a kislány elé az asztalra, vagy hogy ugyanezt egy futár csinálja, nincs különbség a hiba felvételével kapcsolatban szerintem.
A többi, hiba megállapítással kapcsolatos írásoddal kapcsolatban nem kételkedem. Ez szervizes dolga, minden szakmának van kellemetlen része. -
válasz
zsolti75 #122673 üzenetére
Pozsony?? Rossz oldalon lennék, és ez a szlovák Prohardver?
Viszont meglehet, hogy a szervizgaris think gépekhez nem adnak/adtak ingyen futárt, jelenleg inkább az Ideak-ra vagyok fókuszálva, ott igen. Valamint a thinkek nagy része onsite garival van árulva, legalábbis itthon tudtommal. Kivéve az olyan hibbant típusok, amiket nem igazán lehet onsite javítani...
Arról akarunk beszélni, amikor mondjuk egy problémásabb gépet melegítenek rá itthon gyanútlan ügyfelekre, és a sokadik fődarabcsere után is hibásan működik a gép?
És akkor kér (vagy a gyártó benyög gazdaságtalan javítás címén) egy visszatérítést, de a gép éppenséggel német/osztrák/svéd, akkor hogy kapod vissza a vételárat? Na? -
válasz
azbest #122672 üzenetére
Minden alaplap, gyakran SSD, LCD is megy az adott eszköz javítására szakosodott szerviznek és megjavítják, úgy ahogy... Ez már 30 éve így megy legalább.
Szóval amikor csere alaplapot kapsz, az 90%, hogy javított alaplap.Meg van határozva milyen alkatrészeket kér vissza a gyártó, ezek döntően az elektronikai alkatrészek.
A festés és a billentyűzet tragikus jelenleg Latitude szinten is, ha nem vigyázol rá, akkor kopik, mint... Nem is tudom mihez hasonlítani. A billentyűzet festés is, ami különösen gáz. Azt még mondjuk cserélik gariban, de a borítást nem.
Gondolom te is üzleti szériás lenovoról beszélsz, az szomorú lesz, ha nem lesz üzleti szériás géphez üzletileg igényelt gari egyáltalán.
Ez szinte biztos, hogy nem szűnik meg.Valamint ez sales-es és egyéb szerződésektől függ, ki mit kér.
-
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122671 üzenetére
Helyben? Nem inkább Pozsonyban?
Swéd, Finn gépeket említettél, azokkal nem igazán lehet ilyen gond. Az USA az már lehet, nagy ritkán.
Na igen, ha valakinek cserélik a magyarított billt, és nem tud róla, hogy magyarított, az így járt!
Ezek már lerágott csontok, itt a Thinkpad fórumban. -
azbest
félisten
válasz
Tsebacsi #122667 üzenetére
Mai gépeknél, de laptopoknál egyébként is... ami integrált, az instant alaplapcsere, nem biztos, hogy érdemes időt költeni arra, hogy ezt ők is megállapítsák. Mondjuk tényleg igyekszem pontosan leírni és diagnosztizálni, hogy ne szoftveres elállítás miatt legyen.
Olyan tippet szokott adni a szervizes, hogy akku lehúz és visszadug van amikor bekapcsolás problémát megold, mert valójában csak lefagyott úgy hogy gombbal nem lehet kikapcsolni. De attól cserélte az alaplapot, hogy ez látszólag megoldotta adott esetben. Csak legközelebbi hasonló esetre jól jöhet diagnosztizálni, megoldani.
Arra kíváncsi lennék, hogy mi lesz a sorsa a visszavitt alkaltrészeknek. A szerviztől biztos visszakérik a garis csere miattiakat. De hogy gyárilag megjavítják-e vagy darálásos újrahasznosítás lesz, az érdekes kérdés. Árban valsz utóbbi éri meg jobban a gyárnak, mert egy darab alkatrész bekerülési költsége minimális, a tervezés, gyárépítés és munkaidő drágább, mint pár dolcsi anyagköltségű alkatrészt kicserélni.
Amúgy a vostro hagyján, a drágábbik szériás latituderől foszlik a festés ás kikandikál a fekete anyagszín. Beszerzéskor ha lehet inkább a feketét keressük, azon nem látszik annyira valsz. Mondjuk ezek még a 2-3 évvel ezelőtti beszerzések, nem a legújabb szériák.
Gondolom te is üzleti szériás lenovoról beszélsz, az szomorú lesz, ha nem lesz üzleti szériás géphez üzletileg igényelt gari egyáltalán.
-
válasz
zsolti75 #122669 üzenetére
Félreértés, félreértés.
Azt nem szeretik, hogy egy nem magyarországra szánt gép mégis itt köt ki, és pontosan tudjuk, miért. Pl. az a probléma vele, hogy lehet nincs hozzá helyben alkatrész, oké ez főleg más régiós gépeknél lehet probléma (EMEA), vagy aki behozta, tett bele magyar billentyűzetet, aztán az elromlik, te gariztatod, és szomorúan konstatálod, hogy a gyártó svéd nyelvűt küld. És akkor indul a hiszti, de ebben magyar van...
Az ügyfél által beszállított gép helyett lesz a futárral szállított szolgáltatás az alap.
Mi változik ettől?Jelenleg is ez van már tudtommal, neked egy forintodba nem kerül futárt kérni a szerviztől a garanciás géped beszállítására, vagy pedig leadod a vásárlás helyén, legyen az notebook.hu, Tesco, MediaMarkt, Euronics, stb és ők küldik el a szerviznek.
Ez azért jó, mert rendesen be lehet vizsgálni a gépet, és nem a user bemondására kell valamit szülni, hogy vajon mi a hiba. Én ettől személy szerint rosszul tudok lenni még üzleti gépek esetén is, mert ha egy multicég technikusa is tud hót kuka lenni, egy egyszeri ügyfél, aki életében nem installált windowst, az milyen szerinted?
És akkor soroljam mit vár el a gyártó az ügyfelektől?Hadd ne...
-
válasz
Bogyi007 #122668 üzenetére
Nem erre gondoltam.
Az természetes minden gyártónál, legalább Dell és Lenovo esetén is, hogy a support oldalon a serial beírása után meg tudod nézni a géped kvázi pontos gyári specifikációját.
Ők azt is tudják, milyen egyedi azonosítójú alaplap, SSD, egyéb alkatrésszel volt gyárilag szerelve a géped. -
zsolti75
senior tag
válasz
Tsebacsi #122665 üzenetére
"Ezek persze garisak, de a Lenovo sem igazán szereti"
Nem szeretik?
Akkor postázzuk németekhez, vagy Bécsbe, ha a német szerviz óradíj jobban tetszik nekik, nekünk tök mindegy.
"Lenovo-nál is lassan megszűnik a carry-in garancia"
Az ügyfél által beszállított gép helyett lesz a futárral szállított szolgáltatás az alap.
Mi változik ettől? -
Bogyi007
veterán
válasz
Tsebacsi #122665 üzenetére
"Garis gépnél meg nem szórakoznék, mert a Lenovo is szinte pontosan tudja, milyen azonosítójú alkatrészekkel (pl. Alaplap, SSD) adta el a gépet."
Nem szinte - pontosan! Lenovo oldalán az X260 gépemet beregisztráltam a szériaszám alapján, ami pontosan meg is mutatta hogy milyen alkatrészek voltak benne - meg pontosan azt is hogy meddig élt a vásárláskori garanciája...
-
válasz
azbest #122666 üzenetére
A Vostro atomszar minőségű lett, ez még 8 éve nem így volt, max kijelzőből tudtál silányat venni ha nem figyeltél, de a többi részével belépő üzleti szinten nem volt gond. Most meg egy olcsó zakóba öltöztetett Inspiron
A hibaleírást minden alkalommal küldi a gyártó, mellékeli a hibajegyhez, ha a technikusnak fogalma sincs róla, az:
1. Baj, mert nem olvassa el a rögzített hibaleírást csak tippel az alkatrészekből.
2. Még nagyobb baj ha nem is rögzítik a saját rendszerükbe a hibaleírást amit kapnak.A telefonos részleg amúgy blfasz, csökken ott is a talpraesett emberek száma, már csak max 2 van, 1-2 éve még ez a szám 3-4 volt. Plusz gyakran hülyeséget mondanak az ügyfeleknek.
Viszont a leggázabb user error okozta hibákat is szó nélkül befogadják, míg a szervizeket a webes felületen a másik csoport szivatja... Rettentő gáz, hogy a szerviznek jelentett hibára a szerviz esetenként kénytelen azt mondani, hogy nem engedélyezték, aztán meg dühödben felhívod a telefonos ügyfélszolit, ott átmegy és kiküldik azt a szervizt, amelyik előtte nemet mondott. Aztán számon kéred őket, a technikusnak erről persze fogalma sincs (mert nem ő intézi) és csak bután pislogni fog rád, de rajta csapódik le a dühöd, nem a fsz gyártón és a rendszerén.Amúgy a Lenovo-nál is lassan megszűnik a carry-in garancia, 1-2 éven belül.
-
azbest
félisten
válasz
FoxiestFox #122660 üzenetére
hm, a dellnél a legalja vostróinkat is simán bemondásra javítják.
Kifejtve: leírom a pontos tünetet és hogy mit próbáltunk, azt az irodista kollegina letelefonálja a központi számmal. Néha visszakérdeznek (másik töltő, más tipp hogy néztük -e, általában azt is néztük már lejelentés előtt) és küldik a szerelőt.
A szerelő sráccal szoktam beszélgetni, volt már párszor
. Ő jellemzően nem is tudja, mi volt a bejelentés, hanem megkapta a szériált és az alkatrészt, hogy mit kell cserélni. Gyakorlatilag ő nem diagnosztizál, csak kicseréli, amit kell.
Összefolyik a latitude szervizeléssel az emlék, de azt hiszem az utóbbi két-három évben 2 latitude alaplapcsere (1 nem kapcsol be többet, 1 lan lehalt), 3-4 vostro alaplap csere (3 integrált hang és 1 nem kapcsol be) és egy kijelző meg egy másik fajtánál zsanér és fedlap leszakadás.Gyakorlatilag ezért sem merül fel lenovo céges beszerzésnél, mert plusz pénz lenne ott a helyszini gari és a dell helyi partner szervizével nagyon jók a tapasztalatok. Az más kérdés, hogy a gépek minősége nem tökéletes, biztos fog elhullani a 3 év gari leteltével belőlük.
-
válasz
totron #122655 üzenetére
Kicsit túl nagy pénzmag lenne donorozni.
Garis gépnél meg nem szórakoznék, mert a Lenovo is szinte pontosan tudja, milyen azonosítójú alkatrészekkel (pl. Alaplap, SSD) adta el a gépet.Azt sem igazán szeretjük, amit sokan csinálnak itthon is, hogy szürkeimportoznak, és ki tudja milyen előéletű Svéd, Finn, stb. desztinációs thinkpadeket árulnak. Ezek persze garisak, de a Lenovo sem igazán szereti, mikor ezek magyarországon bukkannak fel...
-
totron
addikt
válasz
Apollyon #122661 üzenetére
Ha a khm kevésbé tudatos vásárlók megfogadják az intelmet az még jó is lehet; több használható küllemű és állagú darab keringhet a használt piacon. Mondjuk ha hosszú távon trenddé lenne, akkor viszont a bepörgött modellokádás miatt az újonnan is silány gépek később sem jelentenek majd nagy élményt.
-
Bogyi007
veterán
válasz
Apollyon #122661 üzenetére
Na én most röhögtem egy jót. Pontosan tisztában voltam azzal hogy mit veszek milyen állapotban és hogy mikori a gép. Azért került annyiba amennyibe éppen és ennek ismeretében költöttem rá annyit amennyit, ehhez még veszek egy akummlátort és részemről letudva a történet...
Igaz nem is várom el a géptől hogy futtasson Win 11-et meg friss játékokat sem. de általános használatra, netezésre, szövegszerkesztésre, pár régebbi játék futtatására alkalmas és utazás során is ha gépre van szükségem arra bármikor számíthatok rá.
Mondjuk az is igaz hogy egy átlaguser ha használtan vesz például szintén egy X260 notit mint én, jövőre bajban is lehet a Win10 támogatás kiesésével és átverve érezheti magát és nem fogja tudni hogy mit tegyen. Szerencsére ez nálam nem merül fel - A Lubuntu linux által ugyanúgy használni fogom tovább a gépem ugyanazon célokra mint most a Win10-el.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
FoxiestFox #122660 üzenetére
A minap Louis Rossmann beszélt erről: [link]
A linken az látható, hogy a Levono a saját weboldalán azt terjeszti, hogy ne vegyél használt gépet (se laptopot, se PC-t), mert az rossz, tele van vírussal, és egyébként is csak lehúzás stb.. Amikor a s#ar mondja, hogy büdös vagyok...
Szóval nem csak rombolják a thinkpad márkanevet, de már a FAQ-ban is agymosó propagandát terjesztenek.
-
Semmi ilyesmi, csupán így működik a piac, nem csak a laptopok, gyakorlatilag minden műszaki cikkünk már a gazdaságtalan javítás szakaszába lép gariidőn túl (és gariban is ritkán javítanak fődarabot), ha laptopról beszélünk és még épp nem romlott el, évek után sem, akkut venni lesz gazdaságtalan hozzá, hogy ne érje meg tovább üzemeltetni.
Az nem biznisz, ha egy akku közel 6-8 évet tud érdemi degradálódás nélkül megfelelően beállított thresholdokkal (true story, Panasonic 18650 cellák, a legtöbb a Pentium M érától C2D éráig került laposokba), szerintem ezt megtanulták egy életre.
-
Tikakukac
titán
válasz
FoxiestFox #122650 üzenetére
Nos, szinte lehetetlen. Ezért khm. szóval tenni kell érte, hogy legarizódjon az adott eszköz. Szerintem sejted mire gondolok
-
totron
addikt
válasz
FoxiestFox #122656 üzenetére
A kettő üti egymást, de túl sok karcosan visszajött történet volt már a gariztatás történelmében, hogy higgyek ebben, esetleges egyéb huncutságokról nem is szólva.
-
-
embe
nagyúr
válasz
FoxiestFox #122646 üzenetére
Jajjjjj!
Ez már olyan összeesküvéselmélet szagú.
-
válasz
donjohnson #122651 üzenetére
Véleményes... Sajnos általában nemet mond a gyártó. Ilyenkor inkább más hibát mondanék be... Aztán reménykedsz, hogy amit kapsz javított alaplap nem más hibás-e vagy nem ugyanilyen sípolós...
-
donjohnson
addikt
válasz
FoxiestFox #122650 üzenetére
ha nagyon hangos, akkor szerintem igen, de nem próbáltam én se még ilyet gariztatni.
-
válasz
donjohnson #122648 üzenetére
Lehet gariztatni coil whine-t?
-
Laca0
addikt
válasz
donjohnson #122648 üzenetére
Most annyira sok a munkám, hogy nem tudtam nélkülözni a gépet. Vissza kellene költöznöm a régire, de az is sok idő. De meg fogom csinálni, vissza fogom küldeni, egy próbát megér.
-
Laca0
addikt
válasz
FoxiestFox #122646 üzenetére
Ennyire azért csak nem rossz a helyzet...
Amúgy én nagyon Lenovo párti vagyok, ezen kívül csak Dell notebook-okkal foglalkozom. Az összes többi márkában csalódtam.
Viszont eddig minden Lenovo-nál be tudtam alapból állítani a tárolási módot a Vantage driver frissítése után.
Viszon igaz, ami igaz, saját gépnek most azért vettem Thinkbook-ot, mert a mostani Thinkpad-ek sokkal hajlékonyabbak, sérülékenyebbnek tűnnek. A Thinkbook sokkal merevebb, stabilabb! (más kérdés, hogy szar a hangszórója, szar a mikrofonja és cicereg a tápáramkör)
-
válasz
Laca0 #122645 üzenetére
Igen, mindent megtesznek, hogy ne tedd fel, és elbaszd az akkud a mindig csutkára töltéssel, rájöjj hogy nem kapsz normális áron gyári akkut, de ha kapsz, az is túl régi és szar lesz, tehát vegyél új Tinkpedet, amit meghajlítasz kétszer, letöri a lapról a RAM BGA-t, gg wp, veheted a következőt
-
Laca0
addikt
válasz
FoxiestFox #122643 üzenetére
Köszi! Valóban csak annyi kellett.
Csak az volt a fura, hogy amikor a Vantage-ből mentem a frissítések keresésére és ott válaszottam a power driver-t, akkor azt írta, hogy nem kompatibilis ezzel a géppel.
De ha direktben felmentem a lenovo support oldalára és ott kerestem meg a gépet, az onnan letöltött driver már jó volt hozzá. -
magellan2600
tag
válasz
magellan2600 #122626 üzenetére
Na megvan a hiba oka. Annyi történt, hogy egy korábbi összerakás alkalmával kihagyták a csavarok kb felét, többek között azokat, ami a dokkoló csatlakozója környékén van. Gondolom így a nyomás hatására meghajlott az alaplap, és rövidre zárta a gépet. Pótoltam a csavarokat, és most már minden hibátlanul működik.
-
-
Laca0
addikt
Sziasztok!
W520-ban cseréltem most SSD-t, tönkre ment a régi.
Feltettem a Vantage appot a windows áruházból. Próbálnám beállítani a tárolási módot az akkunál, de nem aktív az opció. Létezhet, hogy ez a gép nem tud ilyet? Vagy csak az áruházas program nem tudja? -
magellan2600
tag
válasz
donjohnson #122639 üzenetére
Ott rendben van minden.
-
fatpingvin
addikt
válasz
magellan2600 #122638 üzenetére
huj, igen, ez gyanús. valami gebasz lesz a dock porttal, vagy valamivel ami közvetlenül mögötte van az alaplapon.
n-edik lépésként meg tudod csinálni azt, hogy feje tetjére fordítod a laptopot, és valami szigetelő (fogvájó, gitárpengető, etc) használatával benyomod a cover frame-et, és szemmel végignézed az érintkezőket hogy látsz-e valami problémás dolgot vele (égett, kifordult, láthatóan nem üzemszerű állapotú érintkező).
jobb ötletem most így nincs. ha nagyon nincs ötlet szívesen vetek rá valamikor egy gyógypillantást, de nem ígérem hogy meg tudom fejteni. -
donjohnson
addikt
válasz
magellan2600 #122638 üzenetére
az usb port lábai nincsenek elhajolva? ha az ér össze, hajlítsd vissza (akksi nélkül csinálva).
-
magellan2600
tag
válasz
fatpingvin #122634 üzenetére
Na kipróbáltam bekapcsolva rátenni, egyből kikapcsol a gép. Szerintem rövidre zár valami.
-
fatpingvin
addikt
válasz
magellan2600 #122632 üzenetére
ahhoz nem értek, de hátha látsz valami okosat belőle ha bekapcsolva próbálod. hotplug-képes by design, szóval baja nem szabad hogy legyen tőle
-
lorcsi
veterán
használt üzleti laptopon gondolkozom: T14, gen 2
200e-ig
aprókat nézegettem, akad isMilyen kiépítésben érdemes nézni?
-
magellan2600
tag
válasz
fatpingvin #122629 üzenetére
Bekapcsolt állapotban nem próbáltam, de akkor megnézem úgy is. Win 7 van rajta egyébként.
-
ricsip
addikt
válasz
barnam_ #122630 üzenetére
Egyszerű az ok: windows-ban keresd meg a feladatütemezőt.
Ott listáz a rendszer több tucat taszk-ot, mindenféle alkategóriákba eldugva. Sok ezek közül akkor fut, ha a rendszer úgy érzékeli a gép éppen tétlen állapotban van, nem volt az elmúlt 5-10-15 percben felhasználói aktivitás (egér v. billentyűzet). Ha ilyenkor elindult a taszk, te meg közben visszamentél a géphez, megmozdítod az egeret, ebből tudja h. na ezt akkor most megint félbe kell hagyjam mert visszajött a főnök. -
barnam_
nagyúr
válasz
totron #122625 üzenetére
"Ez mióta van így?"
Nem állítom hogy ez az egyetemes igazság, csak az én megfigyelésem
Ami azon alapul, hogy Windows alatt sokszor magától elkezd tekerni a venti - nyilván mivel valami a háttérben a procit pörgeti. Ami varázslatosan elmúlik amint elkezded használni a gépet.
Na ilyet Kubuntu alatt nem tapasztalok amióta azt használok.Venti szabályzásra vannak megoldások, de egyik sem olyan user friendly mint a TPFC
Inkább hagytam is a francba, pedig a T430-on elég idegesítő hangja van 3800 rpm felett. (pedig a hőfokba beleférne hogy lassabban menjen) -
fatpingvin
addikt
válasz
magellan2600 #122626 üzenetére
Foxihoz csatlakozom, a dokkcsatiban lesz valami probléma.
sajnos ez olyan hogy mérni kell.
Bekapcsolt állapotban ha ráteszed a dokkra akkor mit csinál?
ha valami értelmesebb oprendszer van rajta, akkor rakd verbose-ra a kernelt vagy dmesg -w rootként, és nézd hogy mit ír ki amikor rátolod. hátha ad valami támpontot.. -
magellan2600
tag
válasz
FoxiestFox #122627 üzenetére
Sérülést nem látok rajta, és tiszta is. Hétvégén fogom szétszedni pasztázás, takarítás céljából hátha ott látok majd valami érdekeset. Ebben bízom még.
-
válasz
magellan2600 #122626 üzenetére
Dokk csati fizikailag rendben van, és tiszta?
-
magellan2600
tag
Sziasztok!
Adott egy X220, amit ha dokkolóra teszek, nem kapcsol be. Ha kiveszem az akksit, úgy már indul. Próbáltam 4337-es típusú dokkolóval és Ultrabase Series 3-al is. Az Ultrabase Series 3-nál néha indul akksival, néha nem, viszont nem érzékeli a caddy-t. Sem a HDD caddy-t, sem a DVD olvasót. Ugyanez a dokkoló másik T220-al hibátlanul üzemel. A gép dokkoló nélkül problémamentes. Érdemes még valamivel kísérletezni, vagy hardveres kínja van? Bár nekem gyanús, hogy rövidre zár valahol. -
barnam_
nagyúr
válasz
zsolti75 #122622 üzenetére
Igazából tegnap éjjel már megrendeltem
P14s-t rendeltem - jóval olcsóbb gépek iránt nézelődtem, de mivel ritkán cserélem a laptopokat, gondoltam erősebbet veszek. S mivel az SSD-n kívül semmi se bővíthető, ezért 64GB ramot is beleraktam. 64GB-s konfig kereskedőtől nem nagyon van 1900€ alatt, ez meg ~1500€ volt Lenovotól (nem student program).A gari bővítés 3 depot-ról 5 év premier plusra 467,72€, ezt még vissza tudom mondani. (meg a rendelést is akár, de szerintem a gép marad)
-
zsolti75
senior tag
válasz
barnam_ #122621 üzenetére
Na ez jó hosszú lesz részletesen kifejteni.
Röviden: a legjobban kereskedőtől vásárolt gyári konfiggal jársz, és ha lehet még vásárlás előtt kérj árat garancia bővítésre! Ha bővítésről van szó a CTO gépekre horror drága, újonnan és később is.
Az ADP-t én csak oled érintős gépekre javaslom, vagy az olyan gépekre aminek az lcd egybe van gyárilag a fedlappal.
Kopás karc miatt nem cserélik a burkolatokat! (tudom régen nem így volt...)
Az akksi garanciát meg vagy tudod érvényesíteni, vagy nem. De normál elhasználódásnál inkább nem, szóval 3évesen hiába van 30% kopásod, ha még működik akkor jó. Ha hirtelen döglik meg ami 1000-ből 1 akkor cserélik.
A nemzetközi gari az csak a kiegészítő szolgáltatásokra vonatkozik, mint a TICRU, vagy a Keep my drive, egyébként minden Thinkpad nemzetközi garis.
A helyszíni meg ha pesti vagy debreceni vagy akkor oké, egyébként meg posta. -
barnam_
nagyúr
válasz
fatpingvin #122616 üzenetére
Jópofa, de ahogy írod nem igazán hordozható
-
barnam_
nagyúr
Mik a Lenovo kiterjesztett gari (Premier Plus) feltételei?
Az egyszeri akku csere + nemzetközi kiterjesztés egyértelmű.De pl. az nem derült ki, hogy a sérülés elleni (ADP) védelem az hányszor használható fel, és van-e önrész (mint egy biztosításnál)?
Alapvetően ellennék ADP nélkül is, de okosan úgy van felépítve az árazás, hogy vedd meg a premier plus garit...
4/5 év premier +143,35 € / +252,11 €, de ezekhez akku garit nem lehet hozzáadni.
4/5 év premier plus +291,63 € / +395,72€, ebben már benne van az ADP, KYD, SBTY, INT gari. Ha külön-külön adom hozzá az extrákat, majdnem ugyanott vagyok. -
barnam_
nagyúr
válasz
fatpingvin #122613 üzenetére
Áh, a wifi helyére.
Van már működőképes ExpressCard - Nvme adapter? Alin láttam csak, de nem voltak valami pozitívak az értékelések. -
Bogyi007
veterán
válasz
Tikakukac #122600 üzenetére
Utánanéztem ennek a Tiptop Laptop (most Flow It a nevük) cégnek, leírások alapján tudom hogy hol vannak - semmi közük nincs ahhoz a céghez akiktől én vettem az X260-as notit. Fizikailag is teljesen más helyen vannak.
Ez a Tiptop szószerint mindennek a legalja cég...
-
fatpingvin
addikt
válasz
barnam_ #122611 üzenetére
2.5", ODD, WWAN/mSATA, ezek ugye a SATA
wifi mPCIe, ExpressCard - ezek pedig NVMe, nyilván adapterrel.
én most a desktopnak használt T430-asomba rendeltem egy mPCIe-m.2 szalagkábeles adaptert, a wifi kártya helyére megy.
ja, és emlékim szerint a dokkolóporton is van még szabad SATA interfész -
barnam_
nagyúr
válasz
fatpingvin #122609 üzenetére
Hová teszel még +2 SSD-t?
2,5" sata
DVD
WWANOk, elvileg ott a pci-express hely, de nem tudom mi lenne az ötödik
-
fatpingvin
addikt
válasz
FoxiestFox #122445 üzenetére
engem az tart vissza az X tablettől hogy akkor elveszíteném az okostelefon nélküli életforma előnyeit: folyton azt kaparásznám útközben meg miegyéb
a sima x230-at legalább kicsit körülményes elővenni meg használni a metrón.
-
fatpingvin
addikt
válasz
FoxiestFox #122317 üzenetére
te most hozzám beszélsz?
-
Bogyi007
veterán
válasz
arcsin #122603 üzenetére
Tényleg az a neve hogy Laptopok Olcsón - még honlapos hivatkozást is írtam ki korábban... Csak miért írtam volna le újra és újra?
Tikakukac - Szerintem félreértés van az ár tekintetében. 29990 forintot fizettem érte (számlát és garancialevelet kaptam) mikor megvettem, ekkor is tudtam hogy mit veszek majd.
A gép használható volt már akkor is. Usb-s külső billentyűzetet kaptam "fájdalomdíjként" ekkor 4 GB DDR4 RAM volt benne és 500 GB HDD és frissen telepített Win 10 Pro. Ezután vettem 1500 forintból BT külső mini billentyűzetet.Hibátlan X260-at hol kaptam volna fél év garival ugyanannyiért?
Mostanra járok 61e forintnál de ha magam szerelem volna be a billentyűzetet akkor 56e forint lenne a cédulán. És még mindig van érvényes garim is a gépen. Az SSD és RAM még több éves garival rendelkezik.
-
Tikakukac
titán
válasz
Bogyi007 #122601 üzenetére
Szummázom amit próbálok megértetni, de ez az utolsó a témában:
Drágán venni kétesen működő gépet nem érdemes, főleg akkor, ha nem egy alkatrész kupacon fekszel. Még így is bőven vehettél volna egy alapból jót. Nem volt értelme ennek a körnek, mert ahogy írod is, ennek így még hobbi jellege sincs, mert az nem hobbi, hogy viszem a boltba a gépemet szereltetni
-
Bogyi007
veterán
válasz
Tikakukac #122600 üzenetére
Nem azonos tudomásom szerint és nem is akarok senkinek sem ingyen reklámot.
Amikor megvettem a notit, korrektül tájékoztatva voltam arról hogy mi a szitu a géppel S még én kértem bele az SSD helyett HDD-t is.
Egyrészt hobbinak is tekintek erre a gépre mivel szoftveres oldalról azért van informatikai vénám, a bütykölést az itt taglalt boltosra hagytam (mint írtam 6 hónap gari volt/van a gépre) ami több blomba által hitelesített is a gép burkolatán) valamint kissógim rendszergazdai képzéssel bír.
A boltos amikor vettem bővítést mindig korrektül segített nekem, hol ingyen, hol én adtam neki juttatást.
Átverve itt senki nem lett, mostanra meg a gép is közel 100%-ig arra a szintre van hozva amit vártam tőle, még egy külső akkumulátort tervezek hozzá, dokkolóra pl nem lesz szükségem.
Ennyi lenne a történet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP Elitebook 840 G3 laptop (15,6FHD/I5-G8/8GB/256SSD/Magyar/Win11)
- HP Zbook 15 G3 laptop (15,6FHD/I7-G6/16GB/256SSD/AMD2GB/MagyarVilágítós/Win11)
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
- T14s Gen4 14" FHD+ IPS i7-1365U 16GB 512GB NVMe magyar bill IR kam gar
- ThinkBook 16p Gen3 16" QHD+ IPS Ryzen 5 6600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- ProCaster 50UNB800H 50" 127cm FULL HD üzleti kijelző
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest