Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [cappa72:] Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Romániában 2011-től november 1. és március 31. között kötelező a téli gumik használata. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
Mit jelent az odaát?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Richard!
addikt
Magyarországot.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
Kornel
veterán
Magyarországon nem kötelező soha.
TFSi
őstag
A biztosító kötekedhet káresemény bekövetkeztekor.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Ha maradnak pár napot a hétvégén túl is, akkor erősen ajánlott, keddtől havasesőt jósolnak. [link]
Kornel
veterán
Nálunk 2 napja fagy reggel, Bp.
Kornel
veterán
Város széle, erdő mellett, általában 2-5 fokkal hidegebb van, mint a belvárosban, de azért nem kell szöges gumi még
Bár a múltkori elmélet szerint jön a jégkorszak.
Éljen Trump
gabor9991
őstag
Kötekedni kötekedhet, de ezen kívül nem tehet semmit mert nincs jogalap amire hivatkozva tehetne bármit is.
Casco esetén, ha a szerződésben van olyan kitétel ami a téli gumi meglétét előírja az nyilván más.
De ha 20 centi hóban én a saját autómmal 1.7mm-re kopott 10 éves nyári gumival lerongyolom a tiédet akkor a biztosítómnak rendeznie kell az okozott kárt.
Reggie0
félisten
A biztosito visszakovetelheti a penzt, ha sulyosan elhanyagolt volt az auto muszaki allapota. A 10 eves gumi, ha kozrejatszott a baleset letrejotteben, mar barmi is lehet. A lenyeg, hogy a biztosito belekot, aztan neked kell futni a penz utan es pereskedni, nem nekik fog fajni.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Ezeket ti honnan szeditek?
Reggie0
félisten
ASZF-et neha erdemes elolvasni Van egy bekezdes, ami csak arrol szol, hogy milyen esetekben kovetelik vissza a penzt vagy a vezetotol vagy az uzembentartotol. Meg egy masik kulon bekezdes, hogy milyen karok nem tartoznak bele. Peldaul ha az utburkolatban baleset nelkul teszel kart(mondjuk felnin mesz), a kerekedbe akadt valami, azert sem fog fizetni az utfenntartonak.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Kresz-t szerintem nem írja felül
de nem szeretnék itt jogászkodni.
Szerintem is kell a téli gumi télen, de ezek szerint nem mentesülhet a biztosító a kötelezettsége alól akkor se , ha ahogy írtam feljebb is 1.7mm-re kopott nyári gumival rongyolok a kocsidba 20 centi hóban.Írhat akármit az ászf-be az a kreszt nem írja felül.
Amiről te írsz hogy visszakövetelheti a biztosító a kifizetett kár összegét az legfeljebb arra vonatkozhat amikor nem megfelelő profilmélységű gumival okoztál balesetet.
[Itt találtam az infókat]
troll81
addikt
Nagyon szép gyűjtemény. Remélem valaki a tel közepén a 20 cm hóban lerongyolja a kocsid mert az illető nem tett téli gumit a jogszabály szerint. Es lehet kresszelni,tovább.
Kellemes téli közlekedést neked.
Remélem erted a poén részét
blakey
titán
Nincs rendelet a téli gumi kötelező használatáról viszont a biztostási törvény szerint "a mindenkori útviszonyoknak megfelelő állapotú gépjárművel kell részt vennie a közlekedésben" ami ha úgy tetszik kvázi kötelez télen a téli gumi használatára. "
„Ha a helyszínelés, vagy a rendőri intézkedés, vagy később a műszaki szakértői szemle azt állapítja meg, hogy a gumi túl kopott volt, vagy a nagy hideg miatt alkalmatlan volt a szabályos közlekedésre, a biztosító Casco-biztosítás esetén megtagadhatja a kárkifizetést. Kötelező esetén ugyan fizet a károsultnak, de utána akár be is hajthatja a károkozón a kifizetett összeget.”
[link]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
gabor9991
őstag
Akár tetszik akár nem jelenleg ez a helyzet.
troll81
addikt
nem érted....
dj79
senior tag
Lehet, hogy a kötelezőnél így van, viszont az allianzos casco szigorúbb.
Pont az ilyen dolgok miatt is vagyok nyugodt, hogy megkötöttem.
Reggie0
félisten
A 10 eves nyarigumi kicsit mas kategoria. Mar csak azert, mert 10 eves, tehat meg annyira sem alkalmas teli kozlekedesre, mint egy 1-2 eves nyarigumi. Sot akar nyari kozlekedesre is lehet alkalmatlan. Ezzel az erofel felrakhatnal negy fakereket is.
robita
csendes tag
Ha már nyári gumi is említésre került, szerintetek mikor jelennek meg az új (2020-as) nyári gumik ?
Vagy függetlenül a megjelenéstől érdmes megvárni amig kijön valami teszt is ?
Ha elűzöd az összes démont, az angyalok is tovaszállnak. _No SMS, No Viber_
Qru
MODERÁTOR
Tavasszal, a nyári gumikat télen sütik (a télit meg nyáron).
Bevárnám a friss teszteket ha nem sürgős a dolog. Persze a top gumikkal nem lőhetsz nagyon mellé...
#nincsbennetarcsi
gabor9991
őstag
A gumi korára vonatkozóan sincsen semmilyen szabályozás legfeljebb ajánlás így akár 20 éves gumival is járhatsz, ha a profilmélysége meghaladja azt az 1.6mm-t ami a jogszabály minimunként meghatároz akkor alkalmas a közlekedésre.Akár téli akár nyári az a gumi.
Normális ember nem biztos hogy jár is vele ebben is egyetértünk de ha akarja megteheti senki nem vonhatja emiatt kérdőre.
Nekem is van casco-m, abban a szerződésben is feltétel az évszaknak megfelelő abroncs ezt is leírtam korábban csak itt leírták már páran, hogy nyári gumival ha balesetezel télen akkor nem fog fizetni a biztosító.
Ezért másoltam be feljebb amit látsz, mert van olyan amikor a biztosító mentesül a kártérítési kötelezettsége alól, de csak bizonyos esetekben például akkor ha a gumi kopottabb volt mint a jogszabályban meghatározott minimum 1.6mm.
És itt én be is fejeztem a témát senkit nem szeretnék meggyőzni semmiről.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Az mindegy, attol meg, hogy nem szabalyozott lehet valami balesetveszelyes, amit a vezetonek kell figyelembevennie, mint pl. az utviszonyok. Ha szarrakemenyedik egy olcso gumi ami olyan csuszos lesz, mintha fakereken jarnal azzal ugyan ugy nem szabad a forgalomban resztvenni, hiaba tunik az adatlap alapjan szabalyosnak. A gumi is oregszik, megvaltozik.
tboldi
nagyúr
dj79
senior tag
A nexenek mellé nem adtak kaját....
Pedig lassan kellene, mert jövő hét elejére némi szilárd halmazállapotú csapadék várható.
kenguru99
aktív tag
Nincs olyan a jogszabályban, hogy "olcsó gumi" vagy "öreg gumi". Meg van határozva a minimális mintamélység. És ennyi. A téli gumi pedig nem kötelező magyarországon (amúgy szerintem helyesen). Mint ahogyan gabor9991 leírta, a kötelező biztosításnak kutya kötelessége fizetni ha a fenti minimum követelmények teljesülnek.
Reggie0
félisten
(2) * A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.
Az allapota az is, hogy eloregedett-e, sot az is, hogy megfeleloen fel van-e fujva, pedig a gumi nyomasa sincs benne a kreszben, sot az sincs, hogy egyaltalan fel kell fujni.
Olyan nincs hogy olcso gumi vagy draga gumi, de nem is errol van szo. Egy 10 eves szarrakemenyedett gumi messze alulmul mindent, ha ez olyan merteku, hogy koze van a baleset kialakulasahoz, akkor az a vezeto felelosege lehet. Azt vegso esetben majd a birosag donti el, hogy sulyos hanyagsag volt-e.
Gyakorlatban amugy a biztosito mindig fizet, aztan bizonyos esetekben a kifizetett osszeget vagy egy reszet igenyelheti a karokozotol.
[ Szerkesztve ]
kenguru99
aktív tag
A jogban szerintem nincs olyan , hogy "lehet". Ott igen vagy nem van. Szerintem nincs példa arra, hogy megtagadná a kötelező biztosítás kifizetését a biztosító csak azért mert öreg a gumi. Az autók felén harmadán, simán 10 évnél öregebbek a gumik. Aligha hiszem, hogy ők mind ki lennének zárva a fizetésből baleset okozása esetén. Vagy valaki tud erre példát mutatni?
Reggie0
félisten
De van olyan, pl. ugy hivjak hogy merlegelesi jog, amit a birok gyakorolhatnak. Illetve barkinek barmilyen joggal nem kotelezo elnie, sajat belatasa szerint lemondhat rola, akar a biztosito is fizethet nagylelkusegbol vagy barmi lelkiismereti okbol olyan esetben, amikor nem kene. Nem minden jog kotelezettseg ugyanis...
[ Szerkesztve ]
vince
őstag
Vásároltunk egy autót, aminek a gyári gumimérete 195/60 R16C (igen, cargo-s gumi 99/97-es terhelésindexszel, ilyen méretű nyári gumi van rajta). A kocsi (Fiat Doblo Panorama) tömege 1415 kg, megengedett össztömege 2190 kg. Nem teljesen értem, hogy miért írnak elő ilyen nagy terhelhetőségű abroncsot a kocsira, illetve az a tippem, hogy az áruszállító verzió nagyobb terhelhetősége miatt van, átvették ezt az adatot a személyszállító verzióhoz is.
A kérdésem az, hogy szerintetek milyen téli gumit vegyek rá? A C-s gumikkal az a bajom, hogy javarészt más mintázatokat használnak, mint a személyautóra szánt gumik, a tesztek alapján pedig jóval kevésbé ajánlhatóak: az ADAC tesztelt nyári, illetve téli C-s gumikat is a legutóbbi két tesztjén, a legjobbak is maximum közepes eredményt értek el.
Arra gondoltam, hogy télre vennék rá 4 db 205/55 R16 méretű, 94-es terhelésindexű (670 kg) Kleber Krisalp 3 gumit
Jól gondolkozom vagy valamit nem veszek figyelembe?
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
Gaben92
őstag
Tegyuk akkor tisztaba a dolgot "lehet" es "szerintem" nelkul.
Casco eseten a biztosito elöirhat neked azt amit akar es az hacsak nem utközik konkretan a jogszabalyba akkornem felulirja, hanem kiegesziti azt. Ilyen peldaul a teligumi. Magyarorszagon nem kötelezö, de a biztositoja elöirhatja barmikor, hogy köteles vagy november es marcius között teli gumival jarni es ha decemberben 4S-el (tehat nem teljesen telivel) keveredsz balesetbe, megtagadhatja, es meg is fogja tagadni a fizetest.
Kötelezönel kicsit mas a helyzet, de barmikor gond nelkul megtehetik, hogy hivnak egy szakertöt es ha ö azt mondja, hogy szar volt a gumi az autodon es az is közrejatszott a balesetben akkor bevasalhatja rajtad amit kifizetett. Igen, ebbe beletartozik az is, hogy 10 eves 6mm-es nyarival közlekedsz nyaron, de akar az is, hogy ha valami nagyon gagyi de majdnem uj 6mm-es gumival caplatsz. A lenyeg ott van, hogy a szakertö mit mond. Egy legolcsobb de megis uj es jo profilu gumira nyilvan nem fogja azt mondani egyik sem, hogy emiatt volt, de egy 10 eves gumival, vagy egy kopott nyarival telen okozott balesetnel 10-böl 9 szakertö azt fogja mondani, hogy lehetett köze hozza, aztan lehet tejelni...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Reggie0
félisten
A terhelesi index a maximalis terhelest adja meg, az A/B/C/... pedig a terhelesi tartomanyt, azaz azt, hogy a gyarilag megadott nyomas korul mennyire valtozhat a terheles. Teherautonal ez azert kell, mert fel/le pakolsz rola, nem fujod/ereszted minden egyes rakodas utan a gumit, mig szemelyautonal nem valtozik nagyon. Igazabol az az erdekes adat, hogy a jarmu maximalis ossztomoget elosztod az onsulyaval es mekkora aranyszamot kapsz.
(#36632) Gaben92: Pontosan, es itt jon be a kepbe az itelkezesi gyakorlat is. Az, hogy ezt adott teruleten vagy idoben nem szokas firtatni, nem azt jelenti, hogy a jog nem ad lehetoseget ra.
[ Szerkesztve ]
"Casco eseten a biztosito elöirhat neked azt amit akar es az hacsak nem utközik konkretan a jogszabalyba akkornem felulirja, hanem kiegesziti azt. Ilyen peldaul a teligumi. Magyarorszagon nem kötelezö, de a biztositoja elöirhatja barmikor, hogy köteles vagy november es marcius között teli gumival jarni es ha decemberben 4S-el (tehat nem teljesen telivel) keveredsz balesetbe, megtagadhatja, es meg is fogja tagadni a fizetest. "
Te ezeket honnan veszed? Már elnézést a kérdésért, de ez kb. annyira meredek, mint a 4 évszakos abroncsokkal foglalkozó totalcaros cikk alatt a komment, hogy Horvátországban be vannak tiltva a 4 évszakos abroncsok télen.
[ Szerkesztve ]
dj79
senior tag
Igen, viszont amennyiben rajta van a megfelelő jelölés (3hegycsúcshópihe, illetve az m+s felirat) a 4s gumin, télinek tekintendő, ugyanúgy, mint nyugati szomszédainknál.
Gaben92
őstag
Azzal egyutt teljes a törtenet amit dj79 irt, csak sokszor fogalmaztam at. Szoval helyesen "ha decemberben nyari gumival, vagy 3hegycsucshopihe es m+s jelöles nelkuli 4S-el keveredsz balesetbe"
Anyukam egy kat labon jaro jogtar csak hajlamos tulfogalmazni a dolgokat, aztan igyekeztem emberi nyelvre leforditani.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
vince
őstag
Köszi, de nem mondanám, hogy értem
Az arányszám 1,547. Ez most akkor mit jelent?
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
És látott már valaki m+s jelölés nélküli 4 évszakost mostanában? Mert én ilyet még nem láttam.
Gaben92
őstag
Nem nagyon jellemzö mostanaban, de nem is az most a lenyeg szerintem.
Csak meglepödtem az olyan kijelenteseken, hogy "nem mentesülhet a biztosító a kötelezettsége alól akkor se , ha ahogy írtam feljebb is 1.7mm-re kopott nyári gumival rongyolok a kocsidba 20 centi hóban".
Ilyen esetben a biztosito kifizeti a masiknak a karat, rajtad szepen bevasalja a kifizetett összeget, te meg kapsz a gumi miatt pluszba egy penzbirsagot es par buntetöpontot... (A "te" csak amiatt van, mert igy egyszerubb.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Qru
MODERÁTOR
Én nem, de ha csak M+S van rajta az még nem téli minősítésű csak a 3 hegycsúcs hópehely szimbólumos (legalábbis Európában).
A téli/nyári gumis témához: nekem az a tapasztalatom, hogy ha nem megfelelő gumival okozol balesetet akkor a biztosító közrehatást számolhat fel, azaz nem téríti a teljes kárt.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Elméletileg műszakin beleköthetnek ha alacsonyabb indexű (legyen az teher vagy sebesség) gumi van a kocsin mint a gyári előírás (felfelé el lehet térni természetesen).
Ha mindig nyárin viszed műszakira akkor simán megvenném rá a személyautós teherindexű gumit. A terhelésre így jobban oda kell figyelni de gondolom nem akarod rottyra pakolni a gépet.
Általánosságban:
A terhelhetőség függ a nyomástól is. A sima gumik esetén 2.5 bar-os nyomásra értendő a teherviselési érték (XL-nél ez 2.9 bar)*. Mivel a levegő a legfőbb teherviselő a gumiban alacsonyabb nyomás esetén kevesebb az adott gumi terhelhetősége. És csak adalékként a gyártók a maximális tengelyterhelésnek legalább a fele nagyságú súlyindexest gumit kell felszerelniük az autókra (különben nem kap típusengedélyt.)
*: Téves az az elgondolás, hogy az XL-es gumi erősebb kivitelű mint a nem XL-es, csupán magasabb nyomást visel el, ettől nagyobb a maximális terhelhetősége.
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Igy kozvetlen semmit, csak a tehernel nagyobb ertek, mint szemelyautonal, es ehhez van koze.
(#36641) Qru: De ez most nem a terhelesi index, hanem a terhelesi tartomany. Azaz, mennyi tomegvaltozast visel el a gumi ugyan olyan nyomasnal. A szemelyautonak 2-es a terhelesi tartomany, azaz A jelolesu, tehernel 4,6,8,... azaz B,C,D,... jelolesu gumi kell. A szemelyautonak a tomege uresen es megpakolva sokkal kozelebb van egymashoz, mint a teherautonak uresen es megpakolva.
[ Szerkesztve ]
vince
őstag
Igen, a műszaki vizsga lehet egy fejfájást okozó pont. November 19-én került forgalomba a kocsi újként, tehát legközelebb 2023 novemberében lesz műszaki vizsgája, amire (hacsak nem lesz hó vagy fagy ) mehetek akár a nyári kerékkel is
A kinézett Kleber Krisalp HP3 205/55 méretben 94-es index-szel egy XL-es gumi, bírja a nyomást
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
Qru
MODERÁTOR
Akkor még viheted simán nyárival, nem lesz gond. Főleg, hogy a műszaki lejárta előtt 30 nappal is mehetsz műszakira úgy, hogy nem csökken az érvényessége.
Amúgy meg 2023-ban lehet már tél sem lesz.
Reggie0: Értem én, de akkor sem tehet(ne) fel 97-es gumi helyére 94-est.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Tudom, hogy most javában mindenki téligumi lázban ég, én viszont már a nyárin agyalok. Az autón ajtaján lévő matrica szerint 205/55R16 vagy 205/60R16-os gumit és felnit használhatok. Viszont gyárilag létezik 17-es 18-as kerék is a típushoz. Gondolkodom a 17-esre váltáson (gyári felni, 7Jx17), viszont erre ha jól emlékszem 205/50R17-es gumit ad meg a gyár, ami azért drágább, mint a 225/45R17 (azt hiszem ez váltója a 16-osnak).
Nem igazán szeretek eltérni semmiben a gyári méretektől és a rendőröktől is félek ( ), műszakin meg ne ezért bukjon az autó (bár az csak 2023-ban lesz).
Szerintetek érdemes vele foglalkozni vagy maradjon a 16-os (komfortban az pl biztosan jobb)?
Renault Megane IV Limited
Qru
MODERÁTOR
Én maradnék a 16"-on, az a leggazdaságosabb. Bár tény, hogy egy nagyobb felni jobban mutat.
#nincsbennetarcsi
dethroner
veterán
Még egy gondolat ahhoz a témához, hogy nyári gumi használata esetén mit fizet, mit nem fizet a biztosító.
Ha egy hideg, jeges, havas januári napon beviszem az autóm műszaki vizsgára, és minden rendben van az autómon, de az előbbi példánál maradva 10 éves nyári gumik vannak rajta 1,7mm profillal. Nincs látható sérülés a gumin. Át fog menni műszakin? Szerintem igen. A vizsgaállomásról elindulva balesetet szenvedek. Lehet gondom abból hogy nem téli gumit használok? Szerintem nem, mert pár perccel az előtt az autót műszakilag rendben találta a felügyelet. Az autósnak nincs más feladata, mint a Kresznek megfelelni. És a Kresz csupán a profilmélységet említi. Se szezonra, se korra nincs megkötés.
Egy mocsok szar az egész törvény. Az lenne a feladata a Kresznek, hogy egyértelműen fogalmazzon. Ehelyett benne hagy mindenféle lehetőséget a rendőrségnek, amivel vegzálhatja az autóst, holott nincs egyértelműen megfogalmazva. Példát mondok.
A közlekedésben résztvevõkre vonatkozó általános rendelkezések
(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;
b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenõrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Ez a klasszikus nesze semmi fogd meg jól. Tegyél meg mindent, vagyis űlj a seggedre és ne autózz. Kb ennyit lehet belőle kiolvasni. Semmi konkrét. Olyan ez, mint amikor gyerekkoromban anyám megkérdezte hogy jól viselkedtem-e. Mi számít jónak, ki az aki eldönti, eldöntheti hogy jó voltam, vagy sem?
Agyrém az egész. Most volt egy cikk az origón, abban azt mondja valami nagyokos, hogy a rendőr büntethet azért, mert nem takarítom le az autó ablakáról a jeget, párát.
Mi a mérték, ami alapján még párás, vagy már nem párás az ablak?
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Dudee
senior tag
Sziasztok!
2019es Honda Civicen gyárilag Michelin 235/45 R17 94 W gumi van. Nem meglepő módon a küszöbön levő táblán is ez a méret szerepel.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek téliguminak simán jó lehet egy 235/45 R17 94 H ?
A kézenfekvő válasz gondolom az lenne, hogy "persze, mert úgysem mész 210nél gyorsabban télen" (és amúgy nyilván nyáron sem igazán). De azért van esetleg bármi ok, ami miatt legalább V-s kellene, vagy nincs ilyen?
(V-sből érdekes módon szinte csak XL-est találtam a jobb márkák közül, de az meg teljesen indokolatlan erre az autóra)
köszi a véleményt!
Tudomásom szerint nincs ilyen. A gumi sebességindexe nem tényező műszakin.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
- Modolt Magyar ASUS ROG Strix Scope II 96 Wireless keresi gazdáját
- Eladó Legamaster Airserver Connect 2 - 2 darab!
- MacSzerez.com - iPhone 11 / 128GB / Kártyafüggetlen / Zöld / Új akkumulátor! / Garancia!
- Laptophoz keresek 8GB-os DDR4-es modulokat több darabot