Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #19404 üzenetére
csak van benne tartalék
OZ-ból is kb csak a superleggera vagy ultraleggera modelleknek lenne értelme, de azok heroin áron vannak, ha egyáltalán. és valószínű akkor is 5x100-as, nem 5x98.
no, újban az alleggerita 7,5x17" felni van 5x98-as osztókörrel, 8,4 kiló. darabja 98ezer Ft, bagatellQru: és az miért lenne jó?
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #19401 üzenetére
figy, ezek a gyári méretek: 185/65R15, 205/55R16, 215/45R17
Ezekből tulajdonképpen a 205/55R16 lóg ki.
gyári felnivel biztos nem lesz könnyebb a komplett kerék, csilliárdokért meg nem fogok magnéziumfelnit venni, nem versenyautó azérttomcsi: az lesz, találtam is egy RE002 garnitúrát 6milliset. Remélem jó lesz
-
Kornel
veterán
-
Zsmester89
őstag
Letettem az esztergáltatástól..vagy találok normális 5x108as használt, szép felnit, vagy veszek bótbó Rialt. Ismeri valaki a márkát?
-
rbalint88
addikt
válasz
HussarF #19389 üzenetére
Padlogaznal tenyleg nem szamit sokat, de padlon meg en is viszonylag keveset hasznalom az autot.
Normal uzemben viszont erezni a hatranyait es szerencsere a 156 alatt meg a 15" se mutat rosszul (nyilvan felnidizajntol is fugg), ezert se akarok feltetlen szekerkerek iranyba elmenni. Ha valtomeretet nezunk, elferne a 19" is valami kotongumival, meg mekkorat mutatna mar, de szar lenne az auto balansza. Nem veletlen, hogy a GTA-ra is csak 17" ugrott fel gyarilag es a polgari valtozatokra is csak 17" felni volt rendelheto, az is felarert.
Meg ugye a peresebb guminak van egy olyan hozadeka is, hogy elesebb a tapadashatar, nehezebb osszeszedni, ha tul sok a tempo. A ballonosabb gumi ezt jobban jelzi. Mondjuk adott kanyar 100-zal veheto be, a 16" mar 95-tol visit, a 17" meg csak 98-tol, melyikke fogod megprobalni 102-vel is es szallsz el? Na ugye -
nesa
veterán
válasz
gabor9991 #19388 üzenetére
Ezeket az MXT gumikat a 80 as évek végen meg a 90 es évekbe a taxisok imádtak, nagyon lassan koptak.
Nekem is van egy 97-es évjárat még talán szőrös de csak pótkerék, már megfordult a fejembe hogy a ledobott semperit téli gumikból egyet kéne rakni a helyére azokon még van 4-5mm és nem 20 éves csak 6, az a baj nekem a kocsi alatt van és azért kapja a sót meg minden, bár még soha nem használtam.
-
gabor9991
őstag
Nem rossz...
Ezt a 17-éves prémium-ot is lehet felteszik még egyszer valakinek a kocsijára -
rbalint88
addikt
válasz
HussarF #19383 üzenetére
pont, hogy a rendes autózásnál érződik a hátránya, nem a csapatásnál
ezért nem akarok annyira nagyobb kereket. meg ahogy a teszt is mutatta, annyira nem ad hozzá a kanyaroknál sem. 0,83G vagy 0,85G szintén kis túlzással mérési hibahatáron belül van. amúgy a 0-100-on egy tized pont nem érdekelne, de ugye alapvetően ez egy mindennapos használatban lévő autó, amivel szeretek sportosan közlekedni, de nem pályanapozok vele. szóval az nem fér bele -a lelkivilágomba-, hogy szezononként elfogyjon a gumi, amivel kétszer el tudtam menni Dobogókőre, egyébként meg elkoptattam a melóba járásra, így a pilot supersport és hasonló pillanatragasztó típusú gumik nem férnek bele, főleg, hogy a rendes gumiknál sokkal drágábbak is. egy olyan optimumot szeretnék találni, ami jól tapad, de viszonylag tartós is (mondjuk azért 20-25e km-t el lehet vele menni amíg lekopik 3-4mm-esre, az nálam 2-3 szezon). hirdetnek egy bridgestone re002 garnitúrát, lehet arra rámegyek, aztán vagy beválik vagy nem.
tomcsi: nem EBC lesz, mert továbbra se pályanapozom vele. egy minőségi gyári fék fog felkerülni rá. előre még a vágott/fúrt/mart tárcsa is szóba jöhet, de hátulra sima megy.
-
válasz
molnarpeter #19382 üzenetére
Ha jól nézem, akkor ez egy 170 lóerős TSI Golf. 16-os gyári felnikkel 7,3 sec alatt 100-on. 15 collról 19-re áttérve 4% a gyorsulásbeli különbség. Mondjuk akkor durván, hogy collonként 1%. Tehát 16-ról 17-re áttérve 7,3-ról 7,373 sec-re nő az idő, amíg a 100-at eléri?
Most vicceltek? Ez kb. mérési hibahatár
Persze lehet, hogy függ az autó súlyától, futóművétől meg mittudomén még mitől, de azért nehezen tudom elképzelni, hogy ezt bárki úgy megérezze, hogy utána csóválja a fejét, hogy nem megy úgy a kocsi...
Lehet, hogy versenypályán, ahol minden század számít, ott már rá lehetne fogni erre valamit, de akármilyen sportosan vezet rbalint, kétlem, hogy mindig a kocsi határán autózna, különben nagyon hamar összetörné az autót. Ha nagyon jó valaki, akkor is elhibáz 100-ból 1 kanyart, kanyarból pedig még egy nap alatt is sok jön szembe. -
DeathAdder
veterán
válasz
rbalint88 #19379 üzenetére
én sem tudom, 200 lóerős autóval megérzem a tele tank benyát is, vagy csak a gyáritól 1 cm-vel szélesebb gumikat. Saját autón legalábbis 10 méter gurulás után csukott szemmel megmondom hogy a gyáritől nagyobb méretű gumi van-e rajta ugyanazon az inchen
Toyo T1R nekem meglepően jó volt vizen is az ex autómon (195/50-R15)
-
válasz
rbalint88 #19367 üzenetére
Én a 225/45R17-et mondanám. Általában véve a 225 már kicsit sok talán a 156-nak, de ha 200+ ló van, akkor nem. A 17-es jobb a kisebb oldalfal és ezért merevebb tartás miatt. Legyen a Vetnus V12. Nekem 225/50R17-en kíváló volt, pedig ott még kicsit több is az oldalfal. Csak az XL-es volt. Talán érdemes neked is azt venni. Bár biztos jó a Satin is. Ez a "nagyobb a felni meg nehezebb a kerék, ezért lomhább lesz", ezt szerintem figyelmen kívül hagyhatod. Ennyi lónál meg dejzel nyomatéknál nem fogod érezni. Én is sokat vacilláltam, hogy vajon a 17"-ről 18"-ra váltást meg fogom-e érezni menetdinamikában. Megkérdeztem hasonló teljesítményű alfásokat, azt mondták, hogy még a 17-19-es váltást sem érzik. És miután felrakattam, én is örömmel konstatáltam, hogy semmi különbséget nem érzek, pedig nem csak a felni nőtt, de a kerékátmérő is.
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #19371 üzenetére
Tomcsi nem volt elajulva a PS4-tol, amellett szerintem annyit nem tud, mint az ara. Nem vagyok meggyozheto rola, hogy darabonkent 10-25ezer ft felarat meger egy vredihez vagy hankookhoz kepest. De meg a continal spc meg goodyear eagle f1, dunlop sportmaxx triohoz kepest is boven dragabb, 17"-ban ott is 10+ k/db a kulonbseg.
-
rbalint88
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #19367 üzenetére
Kérdés:
A diszkó előtt akarsz felvágni vagy gyorsan haladni? Mert ha az utóbbi akkor a tömegcsökkentés a legfontosabb. Szóval vagy veszel kovácsolt magnézium 17-es felnit vagy maradsz 16"-on szvsz.
Ha meg tapadást akarsz akkor vmi sport gumit néznák rá. Toyo T1R, BS RE002 csak hogy árban ne szaladjunk el nagyon.
-
rbalint88
addikt
no béláim, filozofálgassunk.
adott egy Alfa 156, gyári kerékméretek: 205/55R16, 215/45R17. most az előbbi van rajta, Hankook Ventus Prime 3 91V gumival. Ez egy tök jó gumi, csakhogy én vandál paraszt vagyok, aki szereti a gyors irányváltásokat. jön az iskolából már jól ismert Tegyük Fel, Hogy. cseréljem-e a gumit a precízebb kanyartulajdonságok végett mondjuk méreten belül egy Vredestein Ultrc Satin 94Y XL-re vagy vegyek 17" felnit és legyen rajta 215/45R17 91Y XL Hankook Ventus V12 Evo2 gumi vagy legyen rögtön 225/45R17 94Y XL ugyanebből? Árban: vredi 16" 24k/db, hankook 15 26k/db, hankook 225 22k/db.
Előnyök-hátrányok, mérlegeljünk. A kisebb kerék valószínűleg könnyebb, ez gyorsításnál, lassításnál és kátyúnál is előny. A nagyobb kerék menőbb, a szélesebb futófelülettel nagyobb erő adható át. A képet árnyalja, hogy a távlati tervek között szerepel a (gyári) sperrdiffi beépítése, így a vonóerő átadásában várható némi javulás, kérdés, hogy a 200+ ló és a sok nyúlmókus milyen viszonyt fog ápolni a tapadással, sperrdiffi ide vagy oda. Szerintem mindenképp ki fog pörögni, de kontrollálható mértékben, úgyhogy itt nem szignifikáns a szélesebb gumi előnye.
Mit mond a művelt publikum? -
molnarpeter
nagyúr
Miért teszik a kerékőrt a szeleppel szemben?
-
válasz
sandró60 #19364 üzenetére
Én nem tudom hogy működik egy eszterga pad de a lényeg, hogy a 63 meg a 65 azok átmérők. Ezért ha 1 mm lesz az anyagból lefaragva az nyilván 2 mm átmérőnövekedés. Ha 2 mm, akkor az 4. De ha az esztergagépen már eleve az átmérőt lehet beállítani, akkor nyilván nem kell sokat variálni.
-
sandró60
addikt
válasz
Halver #19363 üzenetére
Ez,hogy jött ki neked,hogy nem annyi lesz?
Az esztergályos a nóniusz szerint 2 mm re fog beállítani,ha ennyit kell kivenni,de tud 1.8 mm-is kiesztergálni,mert akkor a nóniusznál annyit állít be.Tapasztalat-voltam egy pár évig a szakmában.(45)
A fent nevezett méretnél elég az 1.8 mm is -
Halver
csendes tag
válasz
Zsmester89 #19356 üzenetére
Üdv!
"Mennyire okozhat statikai gyengülést egy felninél, ha majdnem 2mm-et esztergáltatnék az agyból, hogy nekem jó legyen 63.3-65.1mm, "
Ha jól értem, akkor 63.3 mm-ről kellene a középfurat átmérőjét 65.1 mm-re esztergálni. A szakinak ne 2 mm-t mondj, hanem csak 1-et, mert 2 mm leszedésével már 67.3 mm lesz a furatod
Szerintem 1 mm (Vagy inkább 0.9 mm) leszedése még nem okoz gondot.
ET szám eltérés nincs?
-
norrberth
addikt
Mehet az összefoglalóba [link]
-
válasz
Zsmester89 #19356 üzenetére
Nem egyértelmű, de a középfuratot akarod szélesíteni? Vagy az ET számot csökkenteni? Nyilván attól függően, hogy honnan esztergálnál. Az utóbbit nagyon nem ajánlom, az előbbi szerintem nem problémás, ha normális, precíz műszerrel van kivitelezve. Csak akkor marasd ki a felniből azt a részt, ami a régi értéket mutatja.
Szerk.: most már egyértelmű
-
t1
veterán
válasz
Zsmester89 #19356 üzenetére
Nem erre való a tehermentesítő gyűrű?
ok
-
Zsmester89
őstag
Sziasztok!
Mennyire okozhat statikai gyengülést egy felninél, ha majdnem 2mm-et esztergáltatnék az agyból, hogy nekem jó legyen? 63.3-65.1mm, Volov atreus 18" -
Akos1994
aktív tag
válasz
rbalint88 #19353 üzenetére
Köszi, a 4 évszakoson én is gondolkoztam, viszont azért dimbes-dombos helyen lakom, és pl. télen hogy bejussak az udvarba, egy bazimeredek feljárón kell felmennem.. tavalyelőtt ha jól rémlik alig volt hó, de most télen meg baromi sokat jártam hóban.. Nem tudom,hogy a többi milyen, de Michelin CrossClimate már most kiesett, ahogy olvasom a Michelin saját bevallása szerint is inkább nyári, ami jobban bírja az enyhébb telet, főként nyugat EU-t megcélozva ahol egész évben nyárival járnak az emberek nagyrésze.. A másik, hogy az ára az én méretemben 4db esetén 15-20k híján annyi mintha vennék 4 normális nyárit meg +4 télit.. Ha annyival olcsóbb lenne csak egy garnitúrát venni akkor ok, de így..
Vredi Quatrac 5 lenne 17-20k körül, azon még elgondolkodnék, csak nem találtam, hogy ez "inkább nyári" vagy "inkább téli". Közlekedtem már két évet nonstop télivel (tudom barom vagyok) és az kevésbé tűnt gáznak. -
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
Új nyári gumit tervezek vásárolni a közeljövőben, alsó kategóriában, jó lenne ha kb 15 ezer/db árba beleférne..
195/55/R15 a gyári méret (vagy 185/60 is jó), Barum Bravurist / Hankook Ventus Prime3-at / Vredestein Sporttrac-ot találtam elsőre..
Számomra a zaj/kopás/+2 deci fogyasztás másodlagos, keveset megyek, alig 10 ezret évente, előbb öregszik el a gumi mint kopna, a kérdéses autó egy F Astra Cabrio, így nyáron a nyitott tető miatt a zaj is másodlagos..
Van valami tipp erre vagy ilyen árban tökmindegy mit választok, egyik se lesz számomra sokkal jobb?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Call of Duty: Black Ops 6
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- További aktív témák...
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest