A beviteli eszközöknek nem szabadna ekkora eltéréseket mutatnia müködés terén. A drágább termékekben jobb minőségü és paraméterekkel rendelkező, talán hosszabb élettartalmat elérő alkatrészeket, tartósabb és tetszetősebb külsőt adnak. Ezért kérnek el valamikor jelentős felárat. Az olcsóbb tipusoknak viszont normál körülmények között megfelelően kellene müködnie. Tapasztalatom szerint viszont minden beviteli eszköz egyedi jellegzeteségekkel rendelkezik. Néhányat megemlítve a nyomáspontban, érzékelésben vagy az írányjelzők pontoságában, frissitési jellemzőkben elég nagy eltérések jelentkezhetnek egy adott kategórián belül is. Ehez még a játékok készitői is hozzáteszik a magukét... Régebben a DualShock kontrollerek fénykorukat élték. Ma nagyon sok játékban korlátozottan használhatóak. Az X360 gamepadok egyre nagyobb támogatottsága inditott el egy negativnak nevezhető tendenciát. A játékokban a támogatott vezérlőket minimálisra csökkentették. Ezzel néhány gyártónak nagy szivességet tettek, de nekünk nem... és néhány annál olcsóbb terméket előállitó cégnek sem. Az X360 külsővel és tudással rendelkező gamepadok nem mindig tudnak rendeltetésszerűen müködni, ezzel a felhasználónak is gondot okozva. A régivel nem indult el, a másikkal nem jól megy... A játékfejlesztők nem reagálnak jelentősen erre a problémára (Vedd meg a legdrágábbat, mert arra lett fejlesztve!), mert a support csak a támogatott vezérlőket érinti (azt a néhány drágább darabot). Nekünk meg ha más terveink vannak, akkor oldjuk meg magunk, de attól még a pénzért megvásárolt játék használhatatlan marad... Ezért kell beszerezni előbb-utóbb X360 gamepadot a drágább fajtából a gemernek. A jobbik fajta perifériából sosem elég. Mindig akkor vettem amikor már nagyon kellett. Egyet a NFS-hez, meg a FIFA-hoz, másikat a platformer játékhoz és az emulátorokhoz... és hát gyűlnek.
[ Szerkesztve ]