Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
B.Ú.É.K!
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok,
Off kérdés, de itt többeknek volt már ügye biztosítóval, kérnék szépen tapasztalatot, véleményt:
Édesanyámat baleset érte még tavaly, autó oldala sérült, egy ajtó csere, két elem fényezés. 18 éves kisautó.
A károkozó a kárt elismerte, se biztosítója, se kötelezője, se jogsija, MABISZ jár el az ügyben.
Jött egy egyezségi ajánlat valamivel 200k alatt, maszekban sem fedi le teljesen a javítást. A kárszakértő által (távolról, vidékről) ajánlott szervizes munkatárs (ő képviseletben eljár a biztosító felé is) felmérte a kárt, adott árajánlatot a javításra, ami alapján a biztosító GTK-ra vette az autót kb. 450k kártérítéssel és 150k roncsértékkel (körülbelüli számokat írok csak a nagyságrend miatt).
Mi _nagyon_ el szeretnénk kerülni hogy az autó GTK-ra legyen véve, szeretnénk megcsináltatni valamilyen módon úgy, hogy az autó biztosított maradjon. Mi a tapasztalat, ilyenkor van még mód a biztosítóval való egyeztetésre? Van olyan, hogy kérek mástól is be ajánlatot, ami ennél olcsóbb, és ezzel már "vonal alá" kerül a kárérték és kifizetik GTK nélkül? Van valamilyen egyéb mozgástér, amivel a GTK elkerülhető?
Az autó maga egyébként egy használtpiaci szent grál, vidéki, újkora óta garázsban tartott, eddig karcmentes példány bőven 100k alatti valós kilométerrel, tehát érdemes lenne üzemben/megtartani.
-
veterán
válasz DeFranco #45705 üzenetére
A GTK nem azt jelenti hogy kötelezően be kell tolni a roncstelepre,vagy hogy kötelezhet a biztosító a “roncs” eladására.
Megtarthatod ha úgy akarod,abból a 450-ből meg rendbehozod amennyire tudod.
Mivel a kocsi műszaki totálkárt nem szenvedett,így nem kell forgalomból kivonni,nem is vonathatják ki a szervek,vagy a biztosító sem,ugyanúgy forgalomban maradhat és használni is lehet (ha műszakilag biztonságos közúti közlekedésre alkalmas),ha csak Te máshogy nem döntesz.
Azt a 450 körüli összeget mindenféleképpen meg fogod kapni ha GTK-ra vették. -
darvinya
titán
válasz DeFranco #45705 üzenetére
Nem kötelező elfogadni, főleg, hogy a javító nincs 5km-en belül.
Mert GTK-ra tagsált autót csak szállítható, önmaga nem mozodhat.
Km szám csak OT-nél számít, használt piacon sajnos nem, bár többször kereskedő erre hivatkozva emeli az árat, de bevételnél nem.Kérj független szerviz javításra ajánlatot, aki biztosítósdiban benne van.
Pl: ahova szoktam vinni ők foglalkoznak ilyennel, s valós árakkal.dolgoznak, s nem biztosító haverivel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
Persze, tudom, hogy nem kell leadni, csak éppen utána már bármi van, nem fizet a biztosító. Ezt szeretnénk elkerülni egy kisebb, de még GTK alatti kártérítéssel. A kérdés a lehet-e és a hogyan, illetve hogy milyen tapasztalat van ebben a témában.
@darvinya: ha szépen megkérlek, ignorálod ezt a threadet? Vállalom, hogy kimaradok a jó tippekből.
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
válasz DeFranco #45708 üzenetére
Engem tavaly előtt törtek GTK-ra. Biztosító megállapítja , szerinte, vagy eurotax szerint mennyit ér a kocsi. Megállapít egy roncsértéket is amit ha megtartod a kocsit, levon a teljes általuk megállapított értékből és azt kapod meg. Általában helyrehozható ebből, csak kérdés akarod-e? Aztán használod tovább.
Amíg érvényes műszaki van rajta, addig forgalomban van a kocsi, mégha mozgásképtelen akkor is.
Konkrétan mabisszal is volt szerencsém, két ajtó+sárvédő és fizetett rendesen.#45711 radi
Az csak azért lenne fura, mert vannak cégek akik gazdasági totálkáros autókat állítanak talpra. Majd tovább értékesítik. Simán lehet, hogy az új tuajnál megint GTK-ra törik a kocsit. Adott esetben nem is kell sújos sérülés a GTK-hoz. Nyilvántartásba is csak annyi kerül be, hogy kórokozó volt-e a jármű és mikor.[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
DeFranco
nagyúr
válasz patomi #45712 üzenetére
szerkezetileg semmi nem sérült, csak hullámosra nyomták az ajtón a lemezt, de se küszöb, se tartóelem, de még az ablakemelő sem ment el, tényleg nem komoly a sérülés, műszakin így is átmenne*, csak a javítás drága.
a rendes ügymenet, az érthető, a kérdés arra vonatkozott, hogy így, hogy van egy 'döntés' a GTK-ról még lehet-e, érdemes-e és ha igen, hogyan alkudozni arról hogy mégse legyen az, mert szeretnénk még a kocsit
- tovább használni
- biztosítottan tudninyilván a biztosító nem hatóság és nem határozatot hoz, ez egy egyenrangú jogviszony, úgy sejtem van lehetőség alkudozni, de a tapasztalatokra, ismeretekre kíváncsi lennék
* azt most hagyjuk, hogy így is lehet vele járni akkor, nyilván nem fog harmonika-ajtóval grasszálni a városban.
[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
válasz DeFranco #45719 üzenetére
A biztosító szerintem csak örül, ha kevesebbet kell fizetni. Esetedben a (GTK mínusz roncsérték) összege alá alkudni. Nyilván HA kevesebbet kérsz meg lehet velük egyezni.
De továbbra is... A GTK nem azt jelenti, hogy nem használhatod, vagy, hogy nem lesz ezután biztosítva az autó. Csupán annyi, hogy többe kerül a javítás, mint a jármű értéke ( az ő megállapításuk alapján ). ..Nem utal a sérülés mértékére.
Tehát én nem aggodnék azon, hogy GTK lett, max kéred a roncsértékkel csökkentett összeget és megtartod az autót.Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
gabor9991
őstag
válasz DeFranco #45708 üzenetére
Netrisk ezt tanácsolja gtk esetén:
ha mégis ragaszkodnánk a javításhoz, érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, és kérni egy maximált ajánlatot – ez azt jelenti, hogy a biztosító megadja azt a maximális összeget, amelyet javítás esetén még kifizetne a szerviznek. Ezzel az ajánlattal ismét felkereshetjük a szervizt – sőt, akár egyszerre többet is –, ahol eldönthetik, hogy bizonyos kompromisszumokkal (pl. sérült elemek javítása csere helyett) tudják-e vállalni a javítást a biztosító által megadott áron.
Ahogy írják mások is, a te döntésed hogy meg lesz -e javítva, a gtk a biztosító szemszögéből nézve gazdaságtlan ettől még az autó lehet tökéletes műszaki állapotban, nem kell semmilyen kpm vizsgával és bontóval álmodnod
Sok autó lehet gtk-s ami meg lett javítva, néhány idősebb prémium autó fenyszóróinak a sérülésenis gtk de attól a kocsi még tökéletesen működik.Szerk:
Szerintem a helyreállított gtk-s autó későbbi sérülése esetén ugyanolyan kötelessége a biztosítónak kifizetnie a kárt mint egy nem gtk-s autó esetében, ha én megvettem tőled a korábban gtk-s autód amiről nem mondod el hogy mi történt vele korábban de meg van javítva, majd alattam újra megsérül és a biztosító nem fizetne azért eléggé aggályos lenne miközben a gazdasági totálkár tényét sehol nem lehet lekérdezni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz patomi #45720 üzenetére
A GTK nem azt jelenti, hogy nem használhatod, vagy, hogy nem lesz ezután biztosítva az autó. Csupán annyi, hogy többe kerül a javítás, mint a jármű értéke ( az ő megállapításuk alapján ).
Tudtommal pont ezt jelenti, persze a kötelező ettől még él, és károkozás esetén helytáll, de ha a GTK-ra vett autóban okoznak kárt, akkor azt már nem téríti a biztosító, hiszen az autó "ki lett fizetve" egy-az-egyben. Használat persze OK, ha egyéb feltételek fennállnak.
Én így tudom, jogász ismerős szintén így vezette le, más jártas ismerős szintén, meglepődnék ha nem így lenne, de ha erre van hiteles forrás, az mindenképpen pozitív.
@gabor9991: köszi, ez jó!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DeFranco #45705 üzenetére
Tök mindegy, hogy GTK vagy sem, csak pénzügyi határértéket jelent. Vannak ilyesmi károkkal foglalkozó irodák akik boxolnak helyetted több pénzt, ha van ajánlatod konkrétan a javításra. Nekünk is GTK-ra vették otthoni cég furgonját - költöttünk rá vagy 800-at (csak alkatrész és javítás, minden fillért alaposan megszeretgettünk), biztosító erre bedobta, hogy 400-450 körül ér végül szűk körben így el lett adva és megcsinálták, azóta is megy. Ki kell masszírozni értéket feljebb becsülve, későbbi pótszemlére hagyva pár dolgot, bontottan vadászva alkatrészt, stb, de hogy GTK lesz vagy sem, az kb mindegy, lelki terhen túl.
-
ZolkoW
őstag
Sziasztok! Unatkozós, előzetes kutatást majdnem teljesen nélkülöző poszt:
Mk1 fókában nyikorogni kezdett a klímaventilátor (legalábbis úgy gondolom, hogy az, a levegőbefúvás sebességét 0-ra kevéve meg is szűnik), jól gondolom, hogy ha sikerül kiszerelnem, és kenőanyagot juttatni a csapágyazás környékére, akkor még talán menthető?
Ezt a videót találtam hirtelen, és a fülem is azt mondja, abból az irányból jön a hang.
[link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz subaruwrc #45726 üzenetére
ez mit jelent? a műanyagházba van préselve mondjuk, vagy ilyesmi? közben rákerestem, hogy néz ki a ventilátor-egység, gondolom az egyoldali felfüggesztés miatt bajos hozzáférni. Spray, hosszú csővel esetleg?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
subaruwrc
félisten
válasz ZolkoW #45727 üzenetére
én vettem már ki mk1-ből a fűtőmotort hasonló célból
az a lényeg hogy olyan a kialakítása hogy kb S alakú csővel lehetne kb-re benyúlni a csapágy közelébe és akkor is nem tudod hova locsolod az anyagot
szét szedni meg emlékeim szerint nem lehet vagy csak roncsolva
de kiszedni önmagában nem egy nagy művelet -
molnarpeter
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
válasz molnarpeter #45730 üzenetére
köszi a linket, első lépésként beütemezek egy kiszerelést, aztán a többit meglátjuk. Gondolom abból nagy baj nincs, ha máshová is jut kenőanyag, max olyan szag lesz a kocsiban egy ideig.. bontóplázára ránéztem, ott az első találatok majd' új árban voltak, az olcsók meg .. volt, ami mintha burkolat nélküli lett volna, ami nem biztos, hogy jó ómen ezek alapján, meg olyat is láttam, aminek mintha eleve nyitottabb lett volna a csapágy felőli részen a burkolata. Namajd.. (amúgy fél millát simán el lehetne locsolni erre az autóra, de ér talán párszázezret.. inkább a kevés költéssel életben tartás a cél, másodgépnek, de pont ma foglamazódott meg bennem, hogy ha tavasszal úgy néz ki, marad még egy kicsit, akkor egy garnitúra 4évszakos gumira lehet hogy mégis beruházok, amik vannak, mind öreg már)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ken Block a "bohóc"
2013-ban a budapesti műjégpályán csapatta egy Sierrával⭐ Stella
-
troll81
addikt
Kis fiesta motor 96 körüli évjárat [kép] csak érdekesség
-
darvinya
titán
-
#27070592
törölt tag
válasz ZolkoW #45725 üzenetére
Hey, a kiszerelés nem egy nagy kifli, kesztyűtartó és az alsó filcszerű anyag (amiben a lábtérvilágítást is van) kiszedése után három csillagcsavar tartja magát a fűtőmotort de a villanymotor karbantartás-mentesre van tervezve, kis zárt csapágyakon fut.
Ez is "lifetime" alkatrész vagyis 15 évre tervezik max. Bontottakkal ugyanott vagy és azokat se tudod kipróbálni. Ha még megtartós az autó akkor új utángyártott a jó megoldás, 0ft szerelési költséggel. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #45739 üzenetére
Felénk ezeeöccá'.
Pont annyi a szőllő kiloja is.btw nemrég láttam egy videot az angol Mk1 Focus állományról, közel 800k darabot adtak el hat év alatt, de ennek már csak a cirka 10 százaléka van forgalomban. Olyan Focusok is roncstelepre kerülnek amiket némi munkával simán úton lehetne tartani. Pl az elporladásra hajlamos hátsó fékvezetékek állapota miatt nem megy át az autó az angol műszaki vizsgán, kap a tulaj egy olyan összegre szóló javítási ajánlatot ami az angol szervízóradíjakkal GTK. Vagyis irány a roncstelep. Az elbontásnak sincs túl nagy piaca (mert munkaigényes buli kis haszonnal), tömegével állnak az autók a scrapyard-ok udvarán. video
-
erdey_a
addikt
sziasztok! mi most az űberjó akkumárka? fingáson kaptam a gyári akkut (5,5 éves múlt) és nem várnám meg, amig be is sz...
varta silver dynamicra esett a választásom, (abból ugye nagy baj nem lehet?)[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
erdey_a
addikt
válasz radi8tor #45743 üzenetére
holnap tervezem venni.
rocket akkuról nem is hallottam, de nem is nagyon találtam forgalmazót.
a "gyári" ford akksi meg tuti nem éri meg a dupla árat, ezért maradnék a sima brand vonalon1 év? az csúnya lenne. 3-4 évet eddig minden akkum bírt, és ovi-suli-munkahely vonalon futnak a kocsik.
Vérboci
-
erdey_a
addikt
válasz molnarpeter #45744 üzenetére
nem start stoppos, 1.6 benzin focus 2017.
a gyári 52Ah 500A "méretű"Vérboci
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest