Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#45601) flymi válasza A Zéé (#45597) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Egyre több apró idegesítő nyikorgás, kattogás van. Az ablaktörlő mechanizmust se ártana majd a tavasszal beolajozni, ha mínuszok vannak, akkor hidegen a sebváltásnál is hallok egy kis nyekergést. De nem a váltókarból, sokkal lejjebb (előrébb).
A bal oldali ajtókárpitban van egy szarrá ment patent, sokszor könyökkel visszapattintom. De van egy olyan nyekergés is ami folytonos és az idegeimre megy. Valamelyik első ülés lehet talán vagy a gyerekülés hátul.
Akkor a legidegesítőbb, mikor viszem valahova a kiscsaládot, mert akkor nem szól semmi a hangszórókból.
Ha egyedül utazok akkor a 10-esre tekert hangerő és a kis szubláda hátul szerencsére elnyom mindent. :DDD

Januárban ismét szervo szivattyú csere lesz. Beszéltem még hó elején a ko-csi2 kft-vel, akkora tudnak adni egy gyári felújítottat a mostani noname új helyére. Ez is az agyamra megy. 3000 feletti fordulaton megjön a hangja, 3500-nál már visít. Már indítás után is random elkezd búgni és tök mindegy neki mennyit megyek vele, ha gondol egyet hallatja a hangját. Kínomban minden másnap felpattintom a motorháztetőt és figyelgetem az olajszintet és hogy nem-e koszolódik az olaj...
Ha a gyári felújított se jön be, akkor agyfaszt kapok. Végső elkeseredésemben veszek egy vadiúj gyárit csilliókért, mert már tele van a hócipőm, h szivat a szervó.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#45602) DeFranco válasza A Zéé (#45600) üzenetére


DeFranco
nagyúr

+1 ilyenkor a szűken értett kuplungszett mellett pár dolgot még tanácsos cserélni, lehet azt is beleszámolta.

(#45603) sparta2 válasza flymi (#45601) üzenetére


sparta2
tag

"veszek egy vadiúj gyárit csilliókért"

Háát... Lehet, ezzel kellett volna kezdeni... :F

[ Szerkesztve ]

(#45604) flymi válasza sparta2 (#45603) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ja, csak az ember próbálja megtalálni az optimális megoldást (ami nem fáj annyira).
Egy noname vagy gyári felújított ára 50-60 ezer, egy gyári új meg 110-120 körül lehet, vagy kicsit több. Ez a kocsi értékének a tizede. :Y

Az ember fia azt gondolná ezek is pont ugyan olyan jók, de három évvel ezelőtt már megszívatott egy utángyártott új. Pontosabban három cumiztatott meg, mert ennyit kellett cserélnem, hogy elviselhető darab kerüljön bele. Erre 3 év és cirka 25 ezer kilométer után összefossa magát, ezekután beleesek ugyanabba a hibába, h bízok az utángyártott alkatrészek ár/minőség arányában. Pedig most direkt ehhez a céghez fordultam alkatrészért, mert anno a benzinpumpát is tőlük vettem és lekopogom az tökéletes.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#45605) molnarpeter válasza flymi (#45601) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha egyszer sikerül jól összehozni, kene egy szűrőt is tenni a rendszerbe szerintem.

(#45606) flymi válasza molnarpeter (#45605) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Mármint hová a rendszerbe? Van hozzá valami direkt szűrő amit be lehet iktatni valahová? :U
Legutóbb úgy fosta el magát a szivattyú, h beleköpte a belét az olajba (korom fekete lett), illetve a nyomásszabályozónál (gomba) folyt az olaj.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#45607) molnarpeter válasza flymi (#45606) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Pl [link]

(#45608) radi8tor válasza molnarpeter (#45607) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Pöpec. :C

⭐ Stella

(#45609) sparta2 válasza flymi (#45604) üzenetére


sparta2
tag

Nagyjából követtem a kálváriádat, azért írtam azt amit írtam.

(#45610) gabor9991 válasza Ace Ventura (#45593) üzenetére


gabor9991
őstag

Kovács autónál a luk szett kinyomócsapággyal együtt 54ezer.
Ki-beszerelés kb. 5 munkaóra

Így az ajánlott ár nettó átbaszás

(#45611) radi8tor válasza gabor9991 (#45610) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

De ha számlát kér rögtön bruttó lesz. :D

⭐ Stella

(#45612) Gergőke88


Gergőke88
addikt

Sziasztok,
Mondeo hybrid tulaj van kozottetek?

(#45613) troll81 válasza Ace Ventura (#45593) üzenetére


troll81
addikt

Nettó atbaszas kb.
Ma kerültem ki egy hasonló problémat.
Kaptam féltengely cserére 271€ árajánlatot....6 .1-1 az 5 kerekanya és a féltengely csavar...ezekkel kell megküzdenie bárkinek aki hozzá nyúl 3 munkaóra van elszamolva. Erre.
:W egy volt a másik egy óra a takarítás és más cseréje...
Mindenhol le akarnak húzni ez biztos :R

(#45614) radi8tor válasza Gergőke88 (#45612) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

David891 és zolee3000

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#45615) Gergőke88 válasza radi8tor (#45614) üzenetére


Gergőke88
addikt

Koszi!
Hozzájuk szólna a kérdés, hogy pályán milyen fogyasztást produkál 130-140 között.

(#45616) radi8tor válasza Gergőke88 (#45615) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Alig fórumoznak, esetleg írj privátot hátha arról kapnak email értesítőt.

⭐ Stella

(#45617) darvinya


darvinya
titán

Még ősszel tudtam meg a szakitól, hogy óvatosan álljunk az olcsó LUK szettekhez.
Mivel LUK felvásárolta a BluePrint-et, s abból gyárból kikerülő termék is már LUK márkáú, de minőségben nem LUK.

Nekem szó szerint megtagadta a beszerelését a szaki.
Több kár okoz majd kuplung szett.
Sajnos KA adta el olcsóként.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#45618) diablo1984 válasza darvinya (#45617) üzenetére


diablo1984
veterán

Nekem meg a szerelő pont a blueprintet ajánlotta az olcsóbbak közül a bardi kínálatából mikor az opelbe kellett, de sachs ment bele(utána el lett adva az autó pár ezer km múlva).

(#45619) darvinya válasza diablo1984 (#45618) üzenetére


darvinya
titán

Gondolom Opelbe nem kettős tömegű lendkerék volt.
Mert az ilyen kényes, s egy kettős tömegű csere nem olcsó.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#45620) ReFleXx válasza flymi (#45595) üzenetére


ReFleXx
addikt

Jól tudom, h 20-as biztosíték helyére be lehet tenni 30-ast is?
Nem jól :C

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#45621) ReFleXx válasza flymi (#45601) üzenetére


ReFleXx
addikt

szervo tartaly volt mar cserelve?

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#45622) #27070592 válasza flymi (#45604) üzenetére


#27070592
törölt tag

Hi,

ilyen hangot ad ? A videóban egy szivárgó/szárazon járó szivattyú megy elvileg. Mielőtt kifizetsz egy új gyári szivattyút lehet hogy érdemes lenne szétkapni a mostanit és a tömítéseket csekkolni. (plusz a szervóolajat is cserélni ha nem tudod biztosan hogy milyen van benne)

(#45623) gabor9991 válasza #27070592 (#45622) üzenetére


gabor9991
őstag

Igen ez a típus szervószivattyú hang, az enyém is így zúgott a gyári szivattyúval és elment a rásegítés alapjáraton, kapott egy gyári bontottat, szervótartály kimosva, új zöld gyári szervófolyadék, pár tízezer után az a szivattyú is zúgott és annál is elment a rásegítés alapjáraton, ekkor vettem egy új, de utángyártott szivattyút, szervótartály kimosva új zöld gyári szervófolyadék, (kipróbtam nem gyári szervófolyadékkal is de se jobb se rosszabb nem lett) de ez már új korában is zúgott, a szerelő azt mondta ezek ennyiért ilyenek van olyan amelyik pár ezer km után elhallgatott van amelyik meg soha 🙂 de amúgy ez nem garanciális a hiba mert van rásegítés és nem szivárog.

Mk1 focus szerelős videóban láttam én is hogy a szivattyúban elég pár O gyűrű kicserélése és újra jó lesz a szivattyú, szétszereltem az egyik zúgó gyári szivattyúmat és tényleg el vannak öregedve a tömítései de nincs hozzá javítókészletet sehol.
Pedig ha csak annyi lenne a baja hogy azokat kellene cserélni azt még itthon is meg lehetne csinálni.

[ Szerkesztve ]

(#45624) gabor9991 válasza diablo1984 (#45618) üzenetére


gabor9991
őstag

Itt ez [link] az ember mobil kuplungszervize csak LUK és Sachs kuplungot szerel minden autóba :)
Biztos azért mert nem jó :)

[ Szerkesztve ]

(#45625) molnarpeter válasza gabor9991 (#45623) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Milyen formájú tömítések ezek? Ha sima gömbölyű O-gyűrű, Germalex és hasonló tömítés/csapágy boltok egész biztosan tudnak adni (felkészültebbek jobb anyagból is).

(#45626) #27070592 válasza gabor9991 (#45623) üzenetére


#27070592
törölt tag

Lehet hogy megérne egy tesztet a tömítéscsere, ha nincs készlet direkt olyan szivattyúhoz akkor a pontos méreteket kellene összeírni és olyan olaj és hőálló tömítésekkel pótolni. Elvileg ezek párforintos tételek. Többszáz darabos O-gyűrű készleteket lehet venni 3-4k forintért, ha benne vannak azok a méretek ami kell akkor egy tesztre jó lehet.

Nemrég én is frissítettem a szervóolajat, nem volt baja a szervónak csak nem tetszett a fekete olaj benne. Febi cimkével is lehet kapni, nem eredeti Ford de rá merték írni a Ford Mercon V jóváhagyást, (ami mk1 Focusba kell), vettem egy litert, lecsapoltam a rendszerből egy litert, betöltöttem a Febit. Semmi változás, addig is jó volt, most is jó. Csak nem olyan fekete. :) Eredetileg piros lehetett, a Febi is ilyen.

(#45627) molnarpeter válasza #27070592 (#45626) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Erről jut eszembe, Golfba Dex2D ATF ment, elvileg kevésbé szokott megégni, eddig jó is (egymás után 2x lett cserélve, öblítés jelleggel).

(#45628) #27070592 válasza molnarpeter (#45627) üzenetére


#27070592
törölt tag

Nem tudom mi a rangsor szervóolajok között, lehet hogy ez is hitvita mint a motorolajoknál.
De egy ilyen szűrő is hasznos lehet utólag a rendszerbe építve.

(#45629) diablo1984 válasza gabor9991 (#45624) üzenetére


diablo1984
veterán

Én is ezekre esküszöm, ha megtartós autóról van szó, az opel is az lett volna, csak közben befutott helyette egy megane3 a focus mellé, így az opel - mint korban és kilóméterben a leg-leg- ment a háztól.
Hamarosan a renaultban is cserés a kuplung, mondjuk a focusban sem combos már..

(#45630) kcsa válasza darvinya (#45617) üzenetére


kcsa
veterán

Ennek a felvásárlásnak is olvassunk utána?

Febi - Swag - Blueprint egy cégcsoport, a LuK pedig a Schaeffleré.

(#45631) diablo1984 válasza kcsa (#45630) üzenetére


diablo1984
veterán

(#45632) darvinya válasza kcsa (#45630) üzenetére


darvinya
titán

Ok, kösz.

Bár Febi -ben csalódtam, miután Escort stabrúd szilentje egy rakás k.gumi.
Újonnan berakva 1 hét után kitágult, mivel csak gumi volt, nem volt benne semmilyen erősítés.
Ellenben a NoName -ben volt, s semmi baj nem volt több 1000 km után sem.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#45633) flymi válasza #27070592 (#45622) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Gyári olajat vettem bele.
A tartály nem volt cserélve.
Igen ilyen hangja van, de emellett van még egy random előjövő búgó hang is. Hidegen, melegen mindig csinálja. Először kezdődő kerékcsapágyra gondoltam, de álló helyben is volt így elvetettem. Esetleg még valamelyik görgő vagy szíjfeszítő jutott eszembe, de 99°-ban gyanús nekem, h mégis a szervó az, mert csak a csere óta van jelen.

camelferr: Milyen szűrő ez? Bírja a nyomást? Ok, látom a videót, meg olvastam a korábbi bejegyzést is ahol olajszűrő lett beépítve.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#45634) subaruwrc válasza gabor9991 (#45623) üzenetére


subaruwrc
félisten

[link]

nekem is kéne
felezhetjük a postát ha úgy van

(#45635) gabor9991 válasza subaruwrc (#45634) üzenetére


gabor9991
őstag

Nem vennék mérget rá hogy ez jó lenne az európai fordokhoz.

(#45636) gabor9991 válasza flymi (#45633) üzenetére


gabor9991
őstag

" Esetleg még valamelyik görgő vagy szíjfeszítő jutott eszembe"

Nincs benne se görgő se szíjfeszítő, de ezt már megbeszéltük :)
Generátorcsapágy vagy a klíma szabadonfutó tud még zúgni.

(#45637) subaruwrc válasza gabor9991 (#45635) üzenetére


subaruwrc
félisten

azt én se de jobbat nem tudok
pontosabban az egyik csoportban néha árulnak ilyen tömítés készletet 8 pénzért
még azt lehet megpróbálni

(#45638) ReFleXx válasza flymi (#45633) üzenetére


ReFleXx
addikt

Mondeonal a tartaly miatt is szokott bugni a szervoszivattyu, van benne egy szuro ami eldugul es csak tartaly cserevel orvosolhato, nem lehet tökéletesen kitakaritani. lehet itt is hasonlo a helyzet

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#45639) gabor9991 válasza ReFleXx (#45638) üzenetére


gabor9991
őstag

Én az enyémet rendesen kitakarítottam a szűrőnek semmilyen ellenállása nincs az utolsó csepp folyadék is képes kifolyni belőle így ettől nem gondolnám hogy zúghat.
De ez az én kocsimra igaz csak a flymi kocsiját nem ismerem :)

(#45640) flymi válasza gabor9991 (#45636) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hát a fene se emlékszik rá. Annyi kanyar van ott a szíjjaknál... :B

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#45641) PACSA75 válasza gabor9991 (#45636) üzenetére


PACSA75
őstag

Szóba jöhet még a nyomócsapágy is.
Érdemes tesztelni, ami nagyon egyszerű: álló helyzetben (járó motorral) benyomni a kuplungot, majd kiengedni. Ha nyomva tartott kuplunggal megszűnik a zaj, akkor ez lesz a bűnös.

[ Szerkesztve ]

(#45642) gabor9991 válasza PACSA75 (#45641) üzenetére


gabor9991
őstag

Az a nyelestengely csapágy amire utalsz.de annak egészen más a hangja pulsz maga a hang forrása is a motor másik oldalán lennie alul így nem nehéz kizárni.

(#45643) zsole84


zsole84
senior tag

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, jövő tavasszal lenne aktuális,de addig szeretném alaposan körbejárni a témát. Szóba jött a Focus 1.5 ecoboost motorral ( 4 hengeres), de eddig csak japán autóim voltak,így 0 tapasztalatom van ezzel a típussal. Azt olvasom,hogy az 1.0 motor bajos,ez a nagyobbikra is igaz? Szabolcs megyében tudnátok ajánlani Fordra szakosodott szervizt, aki/amely ajánlott kategóriába?

Előre is köszi.

(#45644) radi8tor válasza zsole84 (#45643) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

1,5 literes EcoBoost mérsékelten bajos. Gondolom már nem garis az autó és túl ment 150e km-en?!

⭐ Stella

(#45645) molnarpeter válasza zsole84 (#45643) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.6 szívót keress, 1.5 EB (meg az 1.6 turbós is) hajlamos súlyos motorhibákra - reped a hengerfal, drága javítani, bontott motor horror áron megy. 1.0-nak meg a hengerfeje szokott menthetetlen lenni, nem megfelelő olajjal használt autóknál/nem elég hamar cserélt szíj esetén a vezérműszíj morzsaléka el tudja tömíteni az olajpumpa szívókosarát és akkor kenés hiánya okoz bajt, stb. Ha jól tévedek Focus mk3 facelift, abban volt még 1.6 Ti-VCT, vegye-vigye :D Alternatívák - gondolok itt más típusra - mik merültek fel?

[ Szerkesztve ]

(#45646) zsole84 válasza molnarpeter (#45645) üzenetére


zsole84
senior tag

Civic 9gen/Lexus ct, így szerintem maradnak ők. Igazából azért jött képbe a Focus,mert úgy gondoltam ár/érték arányban jobb lehet, de így felejtős.

radi8tor: még nincs konkrét kocsi, majd tavasszal lesz aktuális a vásárlás.

[ Szerkesztve ]

(#45647) Csabusman18 válasza localhost (#208) üzenetére


Csabusman18
tag

Szia! 7-es hatszög.

(#45648) radi8tor válasza zsole84 (#45646) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

A piacon levő autók döntő többsége a gyári 5 év illetve 150k km gari lejártával kerül eladásra.
Olyanra célszerű vadászni, ami még nem érte el ezt. Ez némileg csökkenti a kockázatot, de sajna ez se minimalizálja, mert a garanciális motorcserének sok feltétele van. Pl az se mindegy mennyi vizet eszik x km alatt. Ha azt a szintet nem éri el, akkor csak széttárja a kezét a gyártó. Viszont egy ilyen motor gari lejárta után tuti már sokkal szomjasabb lesz.

⭐ Stella

(#45649) radi8tor válasza Csabusman18 (#45647) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Napi régész? Egy 10 éves hozzászólásra válaszoltál. :D

⭐ Stella

(#45650) molnarpeter válasza zsole84 (#45646) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha nem begyere az 1.6 szívó, akkor én a Lexus felé húznék, akkor lesz erő és takarékosság is egyben, Honda hibridje nem volt egy fáklyásmenet ha jól rémlik. Maga az mk3 Fóka nem egy rossz platform szerintem, faceliftre is javult sok tekintetben, de nyilván az igényektől-elvárásoktól függ minden.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.