Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
TayRol
veterán
cimbi ezzel a kocsival járt (övé a kereskedés) két évig, most eladja. 2 hete ültem benne (előtte meg egy Vignale-ban az M3 melletti Fordban), és nincsenek egy szinten. a mondi felé húz a szívem, de akkor sem.
de biztosan te sem mondeot vennél.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Hát fene tudja nálunk most van egy S4 kombi javításra nem estem hanyatt tőle pedig az egy 20 millás autó és ráadásul állandóan valami baja van.
(#3803) TayRol Én erről beszélek csak ettől még újabb 2011-es asszem nincs benne 100k km és állandóan valami baja van. Többször ültem benne kipróbálgattam rajta csomó mindent, de nem ájultam el, egyedül a hangrendszer ami tényleg ott van a szeren.
[ Szerkesztve ]
TayRol
veterán
biztosan van audi és audi között is különbség. ez ugye most lesz 4 éves, de mint az új. szinte csak pályáztak vele. kéne, na.
F-ECT$
titán
Ez elég olcsó, nem? (Vagy csak én nem vagyok tisztában a használt Audi árakkal.)
Dive ever, work never.
westcoastog
veterán
Én tuti.
TayRol
veterán
Most volt teljes nagyszervizen a Po-Hu-nal, hibátlan, csak 4 évesen sok benne a km és ez sok embert elrettent. Nem tudom, hogy milyen az ára a piacon a többihez képest.
patomi
őstag
SzlobiG
félisten
Mondjuk azt el is felejtettem hogy 10 millaert már az új mustangot is kapni szóval esélyes hogy azt venném a mondi helyett.
patomi
őstag
Igen a smiley alatt van pont ez.. Nekem is tetszik. Bár az igazság az, ha lenne tíz millám, akkor sem vennék 3-nál többért kocsit, mert minek. Max egy új fóka. Többit másképp használnám fel.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
TommyX_
őstag
Ha lenne 10 millióim, akkor nem kérdés, hogy ezt venném.
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
Dj Sügi
őstag
Csak kékben...
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
TommyX_
őstag
Nekem nem kedvencem zöld szín, de az RS-nek jól áll. Hasonló véleményen vagyok a narancssárga Focus ST-vel.
Más autót nem hiszem, hogy elfogadnék ilyen színekben.
[ Szerkesztve ]
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
Dj Sügi
őstag
Nem túl jó ez a neon zöld, a narancs ST viszont szép.
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
mepet
addikt
Köszi!
Elindulok ezen a nyomon, jelzem majd sikerült-e megoldani.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Ezt pont egyik nap láttam pofás darab. A narancs ST is nagyon üt.
radi8tor
MODERÁTOR
Ellepik a bogarak.
⭐ Stella
Real_Necro
veterán
Mennyire durva, ha 1 év alatt ~114ezer km megy bele egy autóba?
A képeken szereplő szerviz papiros szerint tavaly februárban 60ezer km környékén volt benne...
Aztán találtam egy hasonló színűt kombiban.
Láttok valamelyiken elsőre furcsát?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
SzlobiG
félisten
Telorol nem látszik,de ha húszezrenként meg volt az olajcsere akkor nem gond hogy annyit mentek vele. Képekről amit így látni ok.
A másik szintén viszont ott kérdéses a szerviz könyv mivel magán személy. Mondjuk az nem feltétlen probléma az én könyvemben is csak a gari ideig volt töltve onnantol mindent magunk csináltunk.
TayRol
veterán
a második megér egy misét.
mtade
aktív tag
Ha egy év alatt 114e km-t raktak bele, akkor sokat pályáztak, az máshogy nem megy, az pedig sokkal kimélőbb, mint az évi 10e km városban... A dízelt éppeszű gazdi ezért veszi, attól, hogy lepályáztak vele ennyit, nekem max őszintébbnek tűnik, mint a 10 évesen 180 ezret futottak...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
Real_Necro
veterán
Tiszta sor, a kérdés csak arra irányult, hogy nem túl sok e egy év alatt ez a mennyiség.
Egyébként ahogy nézem mindegyik közel 180ezer km-t lefutott. Ilyenkor lehet alku alap, hogy kettőstömegű, esetleg részecskeszűrő lassan cserés, vagy ezt pl egy szervizben meg tudják állapítani?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
F-ECT$
titán
Egy új Mondeo Titanium felszereltséggel közel 10M, persze odaadják 8M körül is, de ahhoz képest egy 2.5-3M Ft körüli ár eléggé baráti még ennyi futással is.
Toyota Versokat nézegetek, ott az új ár kb 5.5-6M Ft, és a 4-6 éves példányokat adják 3-4M Ft között ennyi km-rel, tehát a Fordok arányaiban eszméletlenül gyorsan vesztik az árukat.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
berek21
senior tag
Inkább a vezérlés, vízpumpa, féktárcsa+betét, folyadékok, szűrők lehet alkualap. Az is kb 200K lehet.
LG Velvet eladó!
SzlobiG
félisten
Igen a tipikus 200e km közeli autók, ahogy írod is kettős tömegű cseréje közeleg a vezérlés szintén (200-nal kell) a dpf meg nem kiszámítható. Mondjuk a kuplung is kibírhat lazán 300k kmt vagy még többet is ha pályán használják.
De ezek mind lehetnek jó alku alapok a kettős tömegűt lehet csekkolni behúzott kézifék 3.-ban lassan felengedni a kuplungot ha lefullad ok, ha nem akkor kuka meg leállításnál ha ad egy csattanó hangot az is a végét jelenti.
Ezek tuti nem voltak cserélve egyikben sem, nem véletlen eladóak. Akkor ott vannak a fékek ha tudatos vezető használta és szintén hosszú távon, akkor azok is még gyáriak a komplett csere jó minőséggel 100k felett van az is lazán. Nekem is még gyári a fék rendszer és most van benne 180k km.
mtade
aktív tag
Én volt, hogy mentem 100e-t mk2 mondival egy év alatt, és mégcsak nem is pályán, csak messze dolgoztam és anyukám is messze volt korházban...
Dpf-hez nem értek, de egyszerűen olvasható 10$os kütyüvel a lelkem, nyomáskülönbséget kellene nézni statikus regen után....
[ Szerkesztve ]
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
zack
nagyúr
Igaz, nekem benzines, de 134e-nél volt kuplung csere. Nagy átlagban 150e környékén cserések, persze biztos van ami többet is elmegy. 200e környékén tuti cserés + kettős tömegű csere.
Mk3 láncos vezérlésű, mk4 passz, de a láncos baromi sokat kibír, nem 200e-et hanem a 1,5-2x időtartamot.
200e km-ig kerékcsapágy csere is szóba jöhet, az se 2 fillér, magyar utakon pedig a futóműhöz is hozzá kell már nyúlni. Stabilizátor rúd, lengéscsillapítók, külső.belső gömbfej, szilentek stb.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
AshaNoR
tag
Sziasztok!
Miért nyikoroghat a váltó, ha egyesbe vagy kettesbe rakom a Mondeom (2002)?
SzlobiG
félisten
Dehogy cserés 200e-nel nagyon használat függő max akkor ha azt a 200k kmt városba érte el. Ismerősnek az mk4be 230e km van és még semmi baja nincsen. Másik ismerős zafiraba 350e km után csereltette akkor kopott el neki nyilván hosszú távon. Szóval azt nem lehet mondani, hogy törvény szerű 200k km után cserélni kell. Kíváncsi leszek nekem mikor kell majd cserélni.
Mk4 szíjas faék egyszerű vezérléssel kb 50k bol megvan és 200k kmig megint jó.
Real_Necro
veterán
Köszönöm a sok véleményezést.
Szíjat, vízpumpát (talán feszítő görgőt is), valamint olajakat úgy vélem alap, hogy autó vásárlásánál cserél az ember. Az a biztos, kisebb a rizikó, hogy szakad, meg ugye akkor onnantól a felelősség már a miénk, jobb a békesség.
Fékbetét azért vizsgálható mennyire van elkopva, nálam Astrában már egyszer cserélve lett 112ezer km környékén. Következőre persze komplett csere lesz.
Stabilizátor és lengőkar gondolom szintén ellenőrizhető.
Gömbfejet már nem tudom, ahhoz jobban bontani kell?
Egyébként vicces... mostanában megváltam pár dolgomtól és múltkor a vevő egy 2010-es kombi Mondeóval jött, ma vittek mást, ott meg 2012-es darabbal jött egy másik srác... mindkettőt kifaggattam kicsit, meg vannak nagyon vele elégedve. Szóval ez nekem már egy jel.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
TayRol
veterán
No, kész a kocsi, jobb, mint új korában. Befecskendezőszelepeknél volt az egyik hiba, háromnál is erősen szivárgott a gázolaj, plusz a turbócsövön volt két bazi nagy lyuk. Mindkettőt kicserélték, elmentek Vácig, lefuttatták a regent sikeresen, minden király, a turbónyomás is nagyobb, hamarabb is épül fel, a kocsi hangja is jobb, és a fogyi is kevesebb.
Az anyagköltség 44e ft volt, a 6 órányi munkáért pedig 22e ft-ot kértek. Ford márkaszerviz Váci út.
SzlobiG
félisten
Remek, akkor még olcsón megúsztad.
Érdekes, hogy a turbo csőre nem dobott hibát.
TayRol
veterán
annyira volt csak gyenge, hogy a kiolvasáskor azt írta a gép, hogy még a tűréshatáron belül van, de alacsony teljesítménnyel. ám a befecskendezőknél való szivárgással együtt már volt akkora nyomáscsokkenés, hogy a regen nem futott le.
ja, és ugye most a gyári 140 lovas sw van rajta (levettük, hátha), de jövő héten megy vissza a 170 lovas. de kb. fél tankkal tettem meg a héten 500 km-t szóval már alakul a dolog.
[ Szerkesztve ]
Batman2
őstag
Üdvözletem!
Használatra kaptam egy 2010-es, má gömbölyitett formájú, sportos Ford Fiestát (1,6TDCI).
A szivargyújtó csatlakozója halott, multiméterrel mérve feszültség sincsen benne.
A biztosíték dobozt megleltem a motorházban, végig néztem az összeset, nem szakadt egyik sem.
Viszont nem mindegyik foglalatban van biztosíték és leírás híján nem tudom, melyikben kell legyen egyáltalán és melyik is lenne a csatlakozó aljzaté??
Tudja valaki??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
szabog74
aktív tag
Kesztyűtartó mögött lesz inkább, a18as. Lesz ott egy rajz is talán. Angol Fordtól letölthetők az owners guide-ok.
kcsa
veterán
Batman2
őstag
Sziasztok!
Köszönöm mindkettőtöknek, megnézem!
Üdv. Pali
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
A legutóbbi Totalcar Égéstérben feljött a téma, hogy a Focus 2 1,6-1,8 benzinesek hengerfejére a gyertyákhoz befolyik az esővíz, ott megáll és a gyertyák menete szépen berohad. Utána is gugliztam, valóban eléggé sűrűn előforduló téma, de érdekes, eddig csak az 1,6-ost, vagy a Fiesta 1,25-öst találtam panaszként. Nekem pedig 1,8-as van. Megoldásként mindenhol a Volvo motordeklit ajánlják mivel ugyan az a motor és a Volvo-nál nem spórolták le. Az Ebay-on is van, de ott sem írják, hogy az 1,8-hoz jó lenne. Kérdeztem az eladókat, de eddig még senki sem válaszolt. Nektek van esetleg tudomásotok erről: 1. érintett-e az 1.8-as, 2. az 1,6-osé jó-e az 1,8-ra, 3. egyébb tipp, tudnivaló?
Kösz előre is!
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
kcsa
veterán
Tudomásom szerint a probléma forrása az, hogy az ablakmosó fúvókák mellett befolyik a víz (ha mégse, akkor tárgytalan ). Szóval én rugalmas tömítővel szigetelném és kész.
Batman2
őstag
Megleltem a kesztű tartó mögött a biztosíték táblát, ebben is végig néztem az összes biztosítékot az alsó nagyok kivételével, de egyik sem hibás.
Számozást, feliratot nem látok a foglalat műanyagán, és jelző tábla sincsen, így fogalmam sincsen melyik lehet a szivargyújtó aljzaté!
Itt is vannak üres helyek, van amelyikben látszik, hogy fém érintkező is van, nem csak üres hely.
Valamelyik ezek közül lenne??
Meg kéne lelni, kéne az a csatlakozó nagyon, a telefonom örökké éhes!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
szabog74
aktív tag
Biqci
aktív tag
Igen, közben keresgéltem még, valóban a fúvókák látszanak problémásnak. Ahogy írtad, a hőálló tömítőt ajánlják, plussz a deklit is. De, ha minden igaz az én motoromat nem fenyegeti veszély, azomban ha időm lesz ránézek. Kösz a tippet
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Batman2
őstag
No, meg leltem végre a megfelelő biztosítéktábla verziót és a leírását. E szerint valóban a 18-as számú a csatlakozó aljzaté, és az ábra alapján már szám nélkül is azonosítható a helye, viszont az egyik alsó, nagy házas biztosítékot, a 30-ast is az aljzathoz írja, azonos áramerő értékkel!
Fotót is akartam feltenni előzőleg, csak elfelejtettem:
Ezeket a kövér verziókat hogyan lehet kivenni, és hol lehet ilyet szerezni, ha cserélni kéne?
Még sehol sem láttam boltban!
Üdv. Pali
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Batman2
őstag
A fotót jobban megnézve felmerül a következő kérdésem!
A szervíz leírásban mindkét biztosíték 20A-rel szerepel, az autómban pedig csak az alsó nagy 20-as, fent meg csak max. 15-ösök vannak.
A leírásban van elírva, vagy nálam van rossz értékű berakva?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Batman2
őstag
...Sőt, a fotót megnézve, a kövér biztosítékokat nem számolva, balról a 3. sor, 2. oszlopban csak egy 7,5A-es van betéve!?
Így már vegképp nem értek semmit!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
radi8tor
MODERÁTOR
Bele néztél már a szivargyújtóba? Én úgy vettem az autót, hogy valami papírgalacsin volt bele tuszkolva azért nem érintkezett a középső érintkezője. Már azt terveztem újra kábelezem a kocsit mikor bele néztem egy elemlámpával és láttam a papírt benne.
Ez a hátsó szivargyújtó volt, ami lábmagasságban van (Focus) - ezért nem láttam bele könnyen.
⭐ Stella
Batman2
őstag
Természetesen.
Sőt Meg is mértem az érntkezők között a feszültséget multiméterrel, mivel kaptam olyan infót is, hogy egyes aljazatokban egyes dugók nem érik el valamelyik pólust.
De nem mértem benne feszültséget, ezért nyomozok a biztosítéka után.
Ha nem ott van a gond, akkor marad a szerelő.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
szabog74
aktív tag
Tegyél be a 18as helyre egy újat. Elég 10A is, régebbi Fordokban az van emlékeim szerint. Legalább kiderül, hogy az volt e a baj.
Poultier
tag
Urak!
1-es Fókámban szeretnék üzemanyagszűrőt(benya) cserélni itthon. Hol találom az üzemanyagszűrőt? Van valami egyéb praktika a cseréhez?
Batman2
őstag
A 18-as helyére betettem a 7,5-ös helyett egy 15-öset, de így is semmi.
A nagy 20-ast is kiszedtem az alsó sorból, az sem látszik szakadtnak, most nem tudtam megmérni, nem volt nálam műszer, de még egy drótszál és ízzó sem.
Majd otthon megint mérek.
A csatlakozó aljzatot is megnéztem a váltó felől, a csatlakozó rendben rajta, vezetékek nincsenek leszakadva.
Ezek a fiesták is CAN buszosak?
Ha egyszer pl. zárlat volt az aljzatban, vajon nem lehetséges hogy az elektronika érzékelte és hiába cserélek biztositékot, amig a hibakód ki nincs "ütve" addig nem jön áram a csatlakozóban ??
Ha ez a helyzet, akkor nem úszom meg a szervizet.
A hülye dolog az, hogy múlt héten voltam szervízben, olaj és szűrők cseréjével, mondtam, hogy nézzék meg a szivargyújtó csatlakozót, de nem csináltak vele semmit.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979