Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
m.zmrzlina
#26798
üzenetére
Szia!
"Ha egy adott munkalapot kitörlök a munkafüzetből akkor a fájl 300kB körüli lesz."
Valószínűleg az "adott munkalapon" levő adatok,körülmények okozzák a méret változását.
Ha a fájl kiterjesztését átírod zip -re, akkor megnézheted, mely fájlok mérete milyen az adott munkafüzetben tömörítve (mivel a formátum tömörített mentést tartalmaz), illetve milyen a szerkezete.
Visszaírva a kiterjsztést, ismét meg tudja nyitni az excel. De én azért mindig egy másolaton szoktam ezt a műveletet elvégezni.Üdv.
-
Delila_1
veterán
válasz
m.zmrzlina
#26798
üzenetére
Azon a lapon lehet valami disznóság, amelyiknek a törlése normál méretűvé tette a füzetedet.
Próbálj meg egy új lapot felvenni, a hibás lapról értékként beilleszteni az adatokat ide, majd törlöd a rossz lapot.
Hátha...
-
m.zmrzlina
senior tag
Adott egy munkafüzet 5 munkalappal. A fájl mérete 22MB. Van adat a munkalapokon bőven, de nem annyi ami ekkora fájlméretet indokolna.
Ha az összes munkalap minden cellájának a formátumát átállítom Általános-ra akkor a fájlméret 5MB lesz. Ezt a méretet még mindíg nem indookolja a munkalapokon lévő adat. Képletek sincsenek - legalábbis nem többmillió cellában.
Ha a cellák háttérszíneit átállítom Nincs kitöltésre nem változik a fájlméret.
Ha egy adott munkalapot kitörlök a munkafüzetből akkor a fájl 300kB körüli lesz.
Mi okoznat ilyen indokolatlanul nagy fájlméretet?
-
Melack
veterán
válasz
Delila_1
#26791
üzenetére
Köszönöm!
Akkor tovább: adottak sorok, amik fix névvel vannak, mondjuk Tej. Ehhez szeretnék fixen egy színt beállítani, legyen sárga. Azt hogyan kell? Hogy ne csak egy sorhoz kerüljön be, hanem ha felveszek egy másik Tej adatot, akkor az autómatice megkapja ezt a jelölést. De ne csak az az egy cella, hanem a hozzá tartozó másik 3 is?
-
Melack
veterán
Sziasztok!
Házi büdzsé vezetésénél szeretném, ha 'A' sheet egy értéke megjelenne 'B' sheet egy adott cellájában. Ezt hogyan tudom megoldani?
Köszönöm előre is!
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Le tudod tesztelni - ha legalább WIN7-ed van. Meg tudod nyitni többször is az Excel programot új és új ablakban, amibe behívhatod a közös használatú fájt.
A kérdésedre a válasz: Nem tud olyat az excel, hogy az A1 cella után az A2 cellába írjon a másik felhasználó., ha az A1 már "foglalt".
Ha mindhárom felhasználó ír az A1 cellába valamit, akkor az ütközés kezelési szabály dönti el, mi legyen az értékkel: lehet a saját értéket hagyni, lehet a másik felhasználó értékét és lehet egyenként felülbírálni, hogy melyik érték maradjon meg.
Az ütközés (konfliktus) kezelés szabályait pedig a közössé tétel során tudod meghatározni.Érdemes egy kicsit beleolvasni a helpbe is, bár nem túl bőbeszédű.
Üdv.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
TrollBalint
#26783
üzenetére
Szia!
Mivel semmi sem tökéletes, mért pont a MS Excel lenne az....
Nekem 2010-es excelem van, az nem csinálja ezt a mókát (vagy legalábbis nem vettem észre), helyette vannak más egyéb "ötletei".Egyébként elvileg a táblázat egy-egy oszlopának a cellái egyforma formázásúak lennének (persze oszloponként lehet más-más a formázás) - ha bekapcsoltad ezt az opciót - hiszen a bővítő sor örökli az előző sor formázását. Az oszlopra is ez az elmélet, az utolsó oszlop után ha írsz, az új oszlop az előtte levő formátumát "örökli".
Üdv.
-
D5
aktív tag
Sziasztok!
Sikeresen megosztottam egy excel közös használatra.
Mi fog történni akkor, ha "X", "Y" és "Z" felhasználók ugyanúgy az A1-es cellába kezdik az adatfeltöltést egyszerre?
Ha először "X" fejezi be, és elmenti, akkor "Y" és "Z' már az A2-es cellán osztoznak?Sajnos nincs módomban letesztelni...

-
pschio
őstag
hi all!
Hogyan tudnám visszaállítani az eredeti formájába az excelemet? Oszlopok fordítva vannak. Jobb oldalt vannak a számok is. Pont a tükörképe az eredetinek. [link]
-
TrollBalint
addikt
válasz
Fferi50
#26782
üzenetére
kézzel bővítem a táblázatot, egyelőre makró-mentes a file.
Ami még számomra érdekes, hogy mikor kijelöltem a kész tartományt, és táblázattá alakítottam, akkor tartalmazott X darab oszlopot. Azóta, ha új oszlopot szúrok bele (mindig a végére), akkor az eredetileg táblázattá alakított tartomány utolsó oszlopának a formátumát örökli.ja, és a sok formázástól, meg szeret meghalni a file is
Párszor belefutottam a hibába, hogy csinálgattam a dolgomat, elmentem, és mikor meg akarom nyitni, azt írta ki, hogy "file is corrupted" és nem is nyitotta meg. Mikor egy újabb excel-ben megnyitottam - mert hogy az meg tudta nyitni - akkor kiírta, hogy valami stílus probléma van az egyik táblázattal. Azt törölte, és egyébként működött minden. ha újra megformáztam ezt a táblázatot, akkor meg jó lett 
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
TrollBalint
#26781
üzenetére
Szia!
Akkor ennek pedig működnie kellene. Hogyan bővíted a táblázatot? Makróval vagy kézi bevitellel.
Próbáld meg, hogy a táblázat oszlopait leformázod szándékaid szerint. Utána ha "kézzel" írsz a következő sorba, fel kell vennie az előző sor formátumát.
Viszont, ha makróval bővítesz valahonnan máshonnan másolva az adatokat, akkor csak az értéket szabad bemásolni a PasteSpecial metódussal, vagy értékadással átvenni az adatokat.
Ebben az esetben megmarad a formázás, ha sima copy - paste, vagy copy destination:=cella formában másolod be, akkor az sajnos "felülírja" a táblázat formázását.Üdv.
-
TrollBalint
addikt
válasz
Fferi50
#26780
üzenetére
Ezt akkor buktam
(Merthogy nekem táblázattá alakított tartományom van, még azopi ajánlotta bő egy hónapja, és azt kell mondjam, nagyon megtetszett, tényleg hasznos. Erre a problémára meg akkor megpróbálok megoldást találni a neten.
Mindenesetre köszi a segítséget,azopi: Neked esetleg van ötleted a megoldásra?
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
TrollBalint
#26779
üzenetére
Szia!
Ez a beállítás nem munkafüzet, hanem alkalmazás(excel) szintű a help szerint. Amelyik nem ilyen, ott kiválaszthatod, melyik munkafüzetre vagy munkalapra vonatkozzon.
Inkább azt érzem problémának, hogy eredeti kérdésedben ez volt "excelben a named table-kben az egyes oszlopok alapértelmezett formátumát hol tudom beállítani". Nos a kérdés az, hogy valójában miről van szó. Adattartományról (azaz táblá(zat)ról), vagy névvel ellátott és adatokat tartalmazó tartományról.
[Egy topik a különbségekről itt található]
Úgy gondolom, a beállítás a tényleges táblázatokra vonatkozik (aminek természetesen szintén lehet külön neve), az excelben névvel ellátott tartományokra nem - talán még akkor sem, ha dinamikusan változik a tartomány offset függvény megadásával).
A megoldás szerintem a tartomány táblázattá alakítása - ami már van a 2007-es verzióban is.Üdv.
-
TrollBalint
addikt
válasz
Fferi50
#26748
üzenetére
Köszi,
Egy beállítást találtam:Extend data range formats and formulas Ez nálam be van pipálva (a help szerint, ha jól értem, ez lemásolja az előző sor formátumát. Ehhez képest nem működik

Jól sejtem, hogy ez(ek) a beállítás(ok) a file-hoz tartoznak és nem magához az Excelhez? Mert akkor megnyitom egy modernebb office-szal és beállítom ott
-
Pityke78
őstag
sziasztok
egy cellát lehet úgy formázni hogy bizonyos tartalom esetén egy zöld pipa, vagy egy piros x legyen benne?
vagy mosolygós, szomorú fej, ilyesmi?köszi
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
bakabaka
#26768
üzenetére
Szia!
A ciklusodon belül egy DoEvents utasítást helyezz el, ekkor a billentyűzet lenyomásokat egy idő után érzékeli az op rendszer és megáll a program futása (Debug párbeszédablak jelenik meg).
Esetleg egy változóban számolhatod a "kísérleteket" (lefutott ciklus számát) és adott érték után kilépsz a ciklusból, vagy megállítod a programot.
A ciklusba az adat bevitele után az ellenőrzés megkezdése előtt beviszel egy stop utasítást. Innen pedig lépésenként futtatod a programot tovább.
Üdv.
-
Delila_1
veterán
válasz
bakabaka
#26768
üzenetére
Az inputboxnál eleve add meg, milyen típusú értéket vársz.
Type:=0 képlet
Type:=1 szám
Type:=2 szöveg
Type:=4 logikai, true vagy false
Type:=8 cellahivatkozás (range)
Type:=16 hibaérték, mint #ÉRTÉK
Type:=64 tömb érték (array)Pl. 100 és 500 közötti szám bekérése
valasz=Application.InputBox("Adj egy 100 és 500 közötti számot", "Szám bekérése", , , , , , 1)
If valasz <100 Or valasz>500 Then Exit SubVagy
Set ter=Application.InputBox(prompt:="Kérem a tartományt",Type:=8) -
bakabaka
csendes tag
Előre is elnézést kérek a láma kérdésért, de már rettentően bosszant a dolog

Ha írok egy makrót, amiben pl. van egy inputbox, de csak ellenőrzött értéket lenne szabad elfogadnia, és a hibásan írt kódom miatt végtelen ciklusba keveredik, akkor én csak úgy tudom leállítani, hogy kilövöm a teljes Excel-t, és emiatt a kódom elszáll, ha frissen nem mentettem. Se ctrl-c, se a VBA reset gomb, se más nem használható, mert még fent van az inputbox.
Tudtok valami ügyes módszert ajánlani, hogy úgy lépjek ki a makróból, hogy mégis megmaradjon a kódom?
Kössz a segítséget! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
csferke
#26766
üzenetére
Szia!
Sheets("Számla könyvelése").Hyperlinks.Add Anchor:=Sheets("Számla könyvelése").Range("B"& sor+1), Address:="g:\valami\2015\szamlaneve.pdf", TextToDisplay:=szamlaszam
A szamlaszam helyére a konkrét számlaszámot írod, ami a Számla készítése lapon a B oszlopban van, ha jól látom.
Ezzel kell kiegészítened a makrót szerintem.Üdv.
-
csferke
senior tag
válasz
Fferi50
#26757
üzenetére
A Hyperlink.TextToDisplay tulajdonság értéke legyen a számlaszám.
Sajnos ezzel nem boldogulok. További segítségedet kérem.A "Számla készítése" lapon (hogy egy helyen legyen minden adat) van egy ilyen rész.

Egy gombhoz (Könyvelés) rendelt makróban Copy A2:E2, átváltás a "Számlák könyvelése" lapra, A oszlop utolsó bejegyzése sor+1 és itt Paste.
Csak ezután, egy másik gomb (PDfF írás & Nyomtatás) íródik ki a számla pdf-be a C4 mezőben összevont névvel és elküldi a számlát egy nyomtatóra is.Pdf írás előtt meghívódik ez a szubrutin amely meghatározza az írás helyét
Sub HovaMenteniMappa()
ChDrive "G"
ChDir "g:\valami\2015\"
End SubTehát azt szeretném, hogy a "Számla könyvelése" lapon a B oszlopban lévő számlaszámok egyben hivatkozások is legyenek az adott pdf számlához. Mindezt automatikusan a makró-ból.
Remélem érthetően sikerült megfogalmaznom az elképzelésemet.
köszi
-
azopi74
addikt
Igen azt. Bocsi, nem néztem meg, magyar excelben hogyan fordították az iterációt. Most megtettem.
Hát valóban közelítésnek
bocs, nem akartalak félrevezetni, úgy gondoltam simán hagyták iterációnak vagy iteratív kalkulációnak. De nem, muszáj volt leferdíteni.Természetesen nem közelítésről van szó, és az iteráció sem közelítést jelent szó szerint sem, hanem ismétlődést (programozásban ciklus-nak is hívjuk). Csakhát úgy tűnik google translate-tel honosították az excelt

Ugyanis matematikában valóban majnem a közelítés az iteráció szinonimája, mivel az ismétlődést tartalmazó algoritmusokat a matematikában általában valóban közelítésre szoktuk használni, de IT-ban nem csak (és nem elsősorban). Innen jöhetett a félreferdítés. -
azopi74
addikt
válasz
Fferi50
#26762
üzenetére
Ja persze, a cellaformátumot illek beállítani el.
Igen, megszerettem a használatát, sok helyen ütközik az ügyfél IT policyjával a makrók használata, és le van tiltva alapból, ilyenkor sokszor az iteratív kalkuláció engedélyezése életmentő lehet
Bár néha - komplexebb dolgoknál - kicsit sokat kell a megoldáson agyalni 
-
Zozzy
aktív tag
-
azopi74
addikt
válasz
azopi74
#26760
üzenetére
Ha nem csak az új beírást akarod ellátni időbélyegzővel, hanem a cella értékének változását is, akkor szükség lesz egy segédoszlopra is, mondjuk legyen az a B, és C legyen a monitorozni kívánt oszlop, ekkor írd B2-be ezt:
=HA(C2="";"";HA(VAGY(A2="";ÉS(SZÁM(B2);C2=B2));B2;C2))
A2-be (időbélyegző) meg ezt:
=HA(ÉS(C2<>"";B2<>C2);MOST();HA(C2="";"";A2))
(iteráció itt is 1 legyen)
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Az A1 cellát másolod és ugyanoda beilleszted értékként, de ez elég macerás minden adatbevitel után.
Ezért javaslom a következő makrót:Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column <> 2 Then Exit Sub
If Target.Value <> "" Then
Application.EnableEvents = False
Target.Offset(0, -1).Value = Now()
Application.EnableEvents = True
End If
End SubEzt úgy viheted be, hogy a munkalapfülre jobb egérgombbal rákattintasz, kód megjelenítése, majd a megjelent kódlapon az üres területre bemásolod.
A makró azt csinálja, ha a B oszlop egy cellájába adatot írsz (vagy megváltoztatod az ott levő adatot), akkor beírja az A oszlopban mellette levő cellába a Most függvény értékét, ami természetesen nem fog a továbbiakban változni.
Üdv.
-
Delila_1
veterán
A laphoz kell rendelned a makrót. Mikor a B oszlopba beírsz valamit, az A oszlop azonos sorában fixen, nem képletként megjelenik az idő. Az oszlop formátumát tetszésed szerint adhatod meg, dátummal, vagy anélkül.
Ha törölsz a B-ben, az A azonos sorából is törlődik a beírt időpont. Ha 1-nél több cellába viszel be egyszerre adatot, akkor nem ír be semmit.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count > 1 Then Exit Sub
If Target.Column = 2 Then
If Target = "" Then
Cells(Target.Row, 1) = ""
Exit Sub
Else
Cells(Target.Row, 1) = Now
End If
End If
End Sub -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Van egy számlanyilvántartónk excelben, ahol egy oszlopba minden egyes számlához be van linkelve a számla pdf-ben is. Azt szeretném ha a LINK felirat helyett írja ki a belinkelt fájl elérési címét.
Pl.: F:\Adatok\dokumentum.pdfEz felkeltette az érdeklődésemet.
Excel 2007. A munkafüzet egyik lapján elkészítem a számlát. Egy gombhoz rendelt makróval "bekönyvelem" a számlanyilvántartási lapra (dátum, sz.szám, cég, összeg ...) és kiíratom a számlát pdf-be egy előre megadott elérési útvonalon lévő mappába, D:\valami\ÉVSZÁM.
Azt szeretném elérni, hogy a számlanyilvántartási lapon maga a számlaszám legyen a link. Ezt hogyan kell kivitelezni?
köszi
-
Zozzy
aktív tag
Sziasztok!
Egy -remélem- egyszerű dologra keresek megoldást.
Azt szeretném, hogy az A oszlopba írja ki az excel a pontos időt, amikor a B oszlopban az adott sorhoz tartozó cellába bármit beírok.
A =HA(B1="";"";MOST()) függvénnyel próbálkoztam, de az a bajom vele, hogy több sorban is ugyanezt kéne megoldanom, és ha B2-be adatot rögzítek, akkor nem csak B1-ben jelenik meg a pontos idő, hanem az A1-et is újraszámolja. Azt meg nem szeretném, az A oszlopnak mindig a B-be rögzítés idejét kellene megjeleníteni.
Előre is köszönöm a segítséget! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
TrollBalint
#26750
üzenetére
Szia!
Ott is a beállítások között kell keresgélned, csak valószínűleg lista van az adattartomány helyén.
(Nekem nem volt 2007-es excelem, de valaki más hátha besegít.)Üdv.
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy
#26746
üzenetére
Legegyszerűbben úgy tudnád lekicsinyíteni az egészet, ha nem rántanád le Business Warehouseból az egész adattáblát, hanem külső adatkapcsolatot létesítenél, és úgy eresztenél rá mindenféle riportokat és nézeteket

Akár "old school" módon Microsoft Query-vel, vagy a korszerű PowerBI-vel (PowerQuery-vel, PowerPivot-tal, PowerView-val, PowerMaps-szel,stb.) Minden, amit el tudsz képzelni, megoldható ezekkel az eszközökkel.Szinte minden szélesebb körben használt adatforráshoz ( a legtöbb BI rendszerhez, data warehouse-hoz, SQL szerverhez, ERP-hez, CRM rendszerhez, felhős szolgáltatáshoz stb ) van PowerBI connector. De az a lehető legrosszabb megoldás, ha egy ekkora adattáblát lerántasz Excel-be, hogy utána abban manipuláld az adatokat, mert az bizony méretes lesz....
Bár a 30 megát sokallom egy kicsit, elképzelhető , hogy lehetne a képletek optimalizálásval faragni rajta egy kicsit (de csodát ne várj)
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
TrollBalint
#26747
üzenetére
Szia!
Excel 2010-ben Fájl - Beállítások - Speciális - Adattartomány végén a formázás és a képletek folytatása bejelölöd.
Üdv.
-
TrollBalint
addikt
Hello,
Az excelben a named table-kben az egyes oszlopok alapértelmezett formátumát hol tudom beállítani?
Ha új sort adok hozzá, akkor valahogy nem a felette lévő sornak a formátumát örökli, és eléggé zavaró.
Köszi, -
dellfanboy
őstag
válasz
azopi74
#26742
üzenetére
a 5000 sor az különböző azonosítókon(id) a költség, az oszlopok pedig időszakok ill. különböző országok
pl. első sor anyag ktg 2014-13 január (24 oszlop)+2015 kína+ japán
és akkor ezen adatokból vannak különböző riportok/nézetek létrehozva hogy az anyag ktg így nőtt ebben az országban másikban csökkent a maintanence meg így alakult szóval minden amit el tudsz képzelni és ez van beképletezve egy summary sheet re. -
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy
#26740
üzenetére
AZ nem vészes. És miért kell hatvan oszlop, abban mik vannak? Feltétlenül szükséges mind? (ehhez már tényleg látni kéne a táblát)
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy
#26737
üzenetére
5 millió sor? Az tényleg nem kevés. Külön munkalapokra szét van szedve? (mert 1.048.576 sor a maximum egy munkalapon)
És mik az adattípisok?
-
bandy008
újonc
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket:
Van egy számlanyilvántartónk excelben, ahol egy oszlopba minden egyes számlához be van linkelve a számla pdf-ben is. Azt szeretném ha a LINK felirat helyett írja ki a belinkelt fájl elérési címét.
Pl.: F:\Adatok\dokumentum.pdfVan egy megoldás, a Hivatkozás szerkesztése menüpontban, hogy alulról felmásolom névnek az elérési címet, de csoportosan az sem megy, viszont több mint 2000 számlán nem szeretnék egyesével végigmenni... Van esetleg valami tippje valakinek?
Előre is köszi,
András -
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy
#26735
üzenetére
Először is meg kéne tudni, miért ekkora a mérete, és feltétlenül szükséges, hogy ekkora legyen-e. Nagy valószínűséggel nem kell semmiféle makró a csökkentéshez. Természetesen ezt látatlanban nehéz megmondani, ha feltöltöd valahová a kérdéses excel file-t, többet tudnánk segíteni.
Mi van egyébként ebben az excel fileban? Mik az alapadatok, (hány rekord, hány oszlop, milyen típusú adatok stb... ) és a mi az a "tele képlet" ?
-
dellfanboy
őstag
van egy 30mb-os excelem tele képlettel, hogy tudnám ennek a méretét csökkenteni makrók segítségével? ihletet várok mivel lehetne gyorsabbá tenni a file-omat.
-
azopi74
addikt
válasz
anonymus89
#26722
üzenetére
Három dolog miatt állítódhat át:
1. A felhasználó átállítja
2. VBA kódból állítódik át ( application.calculation method )
3. Megnyitsz egy excel sessionben egy olyan excel munkafüzetet, ahol manuálisra van állíva, utána ez "öröklődik" az összes ugyanabban a sessionben megnyitott munkafüzetre. -
azopi74
addikt
válasz
azopi74
#26730
üzenetére
Jobban mondva, ha a "Keres" nevű munkalapon keresel, akkor
=HA(G351="";"";KERES(2;1/((Keres!E:E=E351)*(Keres!F:F=F351)*(Keres!G:G=G351));Keres!L:L))
Ja, és ez nem tömbfüggvény (nem kell Ctrl + Shift + Enter), mint a tied, mert a KERES() függvény eleve tömbben (ilyen paraméter túlterheléssel egészen pontosan vektorban) keres, és az L oszlopban lévő értéket adja vissza

Ugye ez a vektor zéróosztós hibákból és 1-esekből álló vektor lesz, és ha a keresett érték nagyobb, mint bármelyik érték (jelen esetben 2, de mindegy, írhatnál mást is, csak az a lényeg, hogy 1-nél nagyobb legyen) , az utolsó számértéket adja vissza találatként, jelen esetben az utolsó 1-est, ami akkor 1, ha mindhárom feltétel teljesül (E oszopban E351, F oszlopban F351, G oszlopban G351)
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Mindless
#26726
üzenetére
Szia!
Mivel a keresőfüggvények (így a hol.van is) az első találatnál megállnak, így azt gondolom, ha tényleg az utolsó találatra vagy kíváncsi, legegyszerűbben úgy oldhatod meg, hogy - most kapaszkodj - megfordítod a táblázatodat fejjel - lefelé és abban keress.
Ebben az esetben az lesz az első találat, ami "normál állásban" az utolsó volt.
Valahol - valamelyik topicban csináltam már egy olyan képletet (igaz, fkeres függvényre), amelyiknek meg lehet mondani, hanyadik előforduláshoz tartozó értéket adja vissza, de ahhoz idő kell, hogy előbányásszam és hol.van-ra aktualizáljam.Üdv.
(a hangulatjeleket gondold a megfelelő helyre...) -
kyd
tag
Üdv!
Nem tudja vki, hogy az excel 2010-ben hogy lehet megoldani, hogy pl. az 50 sortól kezdve legyen a második oldal. -
Mindless
tag
válasz
Fferi50
#26719
üzenetére
Szia!
Köszönöm a gyors válaszodat

=HA(G351="";"";INDEX(Keres!L:L;HOL.VAN(1;(Keres!G:G=G351)*(Keres!F:F=F351)*(Keres!E:E=E351);0)))
Szerinted ezt a 3 változóval kereső függvényt meg lehet fordítani, úgy hogy ugyanezt csinálja, csak mindig a táblázat aljáról kezdje vagy az utolsó találatot adja vissza az első helyett?
Köszi előre is

-
nahimo
újonc
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy szűrőket valóban nem lehet használni megosztott munkafüzetek esetében? Én vagyok a file létrehozója, nálam minden tökéletes, viszont akárki már nyitja meg a hálózati meghajtóról, semmi nyoma a beállított szűrőknek. (Excel 365) Kösz előre is
-
anonymus89
addikt
válasz
DeFranco
#26723
üzenetére
Köszi a választ!

A felhasználók és a fura szokásaik komolyan mondom...
Adott egy 2007-es excel dokumentum 10 füllel de, hogy ne kelljen abban a dokumentumban dolgoznia fogja kimásolja ami benne van és beilleszti az asztalra ezzel kreálva egy *.shs dokumentumot.
Majd e-mailben elküldés utána csodálkoznak, hogy különböző office verziókban nem nyílik meg.
Lehet olyan nagy munka a kimásolt fül értékeit egy új munkafüzetbe történő beillesztése.Ilyen megoldást se láttam még.

-
DeFranco
nagyúr
válasz
anonymus89
#26722
üzenetére
aliens.
passz. vannak ilyenek.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
anonymus89
#26720
üzenetére
beállításban keresd meg a képletek automatikus újraszámolása opciót.
-
anonymus89
addikt
Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy egy excel dokumentum szerkesztése után e-mail-en továbbításra kerül és a másik gépen megnyitva ha módosítom egy cella értékét a képlet által kiadott összeg nem változik. Ha visszaküldöm már akkor sem módosul a képlet összege.
Mi lehet a gond?
Office 2013-ból --> office 2007-ben van megnyitva -
Mindless
tag
Sziasztok!
VBA-ban, hogyan tudom azt megcsinálni, hogy az aktív munkalapot átmásolom egy másik már létező munkalapra úgy hogy az azon szereplő adatokat írja felül?
Előre is köszi!
-
bara17
tag
Sziasztok!
A következő problémába futottam bele:
Van két for ciklsom melybe bele van ágyazva egy if.
Feladat:
- ha a feltétel igaz akkor az utasítások végrehajtása utána lépjen ki a "belső" for ciklusból.(Ha A megegyezik B-vel akkor hajtódjon végre az utasítás és ugorjon egyből a következő i-re (vagyis lépjen ki a for j ciklusból), ha meg nem egyezik meg lépjen a következő j-re. )
Jelenleg így néz ki a makróm, mely lefut de nem úgy ahogy gondolom...
For i = 2 To 340 Step 8
For j = 3 To utsosor
A = wb_forrás.Sheets("1").Cells(i + 3, 1)
B = wb_cél.Sheets("1").Cells(j, 3)If a = b Then
' utasítások
Exit ForEnd If
Next j
Next iRemélem érthető volt és köszönöm a segítséget

-
Zola007
veterán
válasz
Zola007
#26712
üzenetére
kitöröltem az egészet és felvettem egy újat, most már működik bárhogy is egészítem ki, kettősponttal vagy anélkül.
Nem tudom mi volt a gond, mert az előbb is csináltam külön táblát 4 értékkel, illetve átalakítottam az eredeti táblázatra.
Létezhet, hogy "beragad" egy makró és az Excel újraindítása megoldja? -
Fferi50
Topikgazda
válasz
Zola007
#26709
üzenetére
Szia!
"Sajnos ez sem működik valamiért." (Nálam is Office 2010 Professional van egyébként.)
Ebből szerinted mit tudok meg? Legalább annyit írhatnál, hogy milyen hibát ír ki.Itt egy 10 tartomány paraméterét kezelő változat:
Function SumBold(WorkRng1 As Range, Optional WorkRng2 As Range, Optional WorkRng3 As Range, Optional WorkRng4 As Range, Optional WorkRng5 As Range, Optional WorkRng6 As Range, Optional WorkRng7 As Range, Optional WorkRng8 As Range, Optional WorkRng9 As Range, Optional WorkRng0 As Range)
Dim rng As Range, terulet As Range, xSum As Long, WorkRng As Range
Set WorkRng = WorkRng1
If Not WorkRng2 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng2)
If Not WorkRng3 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng3)
If Not WorkRng4 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng4)
If Not WorkRng5 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng5)
If Not WorkRng6 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng6)
If Not WorkRng7 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng7)
If Not WorkRng8 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng8)
If Not WorkRng9 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng9)
If Not WorkRng0 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng0)
For Each terulet In WorkRng.Areas
For Each rng In terulet.Cells
If rng.Font.Bold Then xSum = xSum + rng.Value
Next
Next
SumBold = xSum
End FunctionÜdv.
-
Zola007
veterán
válasz
Fferi50
#26708
üzenetére
Szia!
Köszönöm, de sajnos ez sem működik valamiért. ( Office Professional Plus 2010 egyébként)Igen, munkalap függvénynek akartam használni, hogy később is ha kijelölök még hozzá egy területet, azt is számolja bele, de akkor úgy látom tényleg minden tartományt külön paraméterként kell bekérni.
Kár, hogy nem tudja a makró kezelni ezt csak külön-külön definiálva.
Nem tudom hány sor vagy oszlop lesz később hozzáadva, inkább megcsinálom úgy, hogy simán összeadom az egyes függvények eredményét, pl így:
=SZUM(sumbold(F12:P12);sumbold(F21:P21);sumbold(F9:P9);
sumbold(F15:P15);sumbold(F18:P18);sumbold(F24:P24))és ha utólag kell még hozzádobni egy tartományt, akkor nem kell a makrót változtatni
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
Zola007
#26707
üzenetére
Szia!
Ha munkalap függvénynek szeretnéd használni, akkor szerintem minden tartományt külön paraméterként kell bekérni. A példa 4 tartományt tud kezelni, az elsőt kötelező megadni, a többi opcionális:
Function SumBold(WorkRng1 As Range, Optional WorkRng2 As Range, Optional WorkRng3 As Range, Optional WorkRng4 As Range)
Dim rng As Range, terulet As Range, xSum As Long, WorkRng As Range
Set WorkRng = WorkRng1: If Not WorkRng2 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng2)
If Not WorkRng3 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng3)
If Not WorkRng4 Is Nothing Then Set WorkRng = Union(WorkRng, WorkRng4)
For Each terulet In WorkRng.Areas
For Each rng In terulet.Cells
If rng.Font.Bold Then xSum = xSum + rng.Value
Next
Next
SumBold = xSum
End FunctionHa még több tartományt szeretnél kijelölni, akkor növelni kell a paraméterek számát, a vizsgálandó terület meghatározását pedig a logika szerint folytatni.
Remélem, sikerül.
Üdv.
(Az előző makró csak makróból meghívva működik helyesen, munkalapon nem, sorry.) -
Fferi50
Topikgazda
válasz
Zola007
#26705
üzenetére
Szia!
A nem összefüggő tartományokban területek (Areas) vannak. Ezeken kell "végiggyalogolnod", majd ezen belül az egyes cellákon:
Function SumBold (WorkRng as Range)
Dim rng As Range, terulet As Range,xSum as Long
For Each terulet In WorkRng.Areas
For Each rng In terulet.Cells
If rng.Font.Bold Then xSum = xSum + rng.Value
Next
Next
SumBold=xSum
End FunctionÜdv.
-
Zola007
veterán
így talán jobban néz ki:
Function SumBold(WorkRng As Range)
Dim Rng As Range
Dim xSum As Long
For Each Rng In WorkRng
If Rng.Font.Bold Then
xSum = xSum + Rng.Value
End If
Next
SumBold = xSum
End Function -
Zola007
veterán
adott egy függvény, aminek a feladata, hogy összeadja a félkövér számokat egy kijelölt mezőben, pl: F9
20.
Arra lenne szükségem, hogy ha több, nem összefüggő területet megadok, azon is képes legyen ezt végrehajtani, pl: F6:I6;F9:I9;F12:I12;....
Mit kellene változtatni?:Function SumBold(WorkRng As Range)
Dim Rng As Range
Dim xSum As Long
For Each Rng In WorkRng
If Rng.Font.Bold Then
xSum = xSum + Rng.Value
End If
Next
SumBold = xSum
End Function -
szinimini
senior tag
Sziasztok,
olyan kérdésem lenne,hogy elrejtettem egy két sort és az istenért nem akarja felfedni sehogy se.
Tudnátok ebben segíteni. Örülnék neki
Amit frissen elrejtek azt se fedi fel

köszi előre is
-
Delila_1
veterán
válasz
thomas50.000
#26701
üzenetére
Szívesen.

Új hozzászólás Aktív témák
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap - 15% AKCIÓ
- PC Game Pass előfizetés
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Xiaomi Redmi 14C / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- TomTom Go 5200 with Wi-Fi navigáció / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 3530 üzleti notebook - i5 1235U 8GB DDR4 512GB SSD Intel Iris Xe WIN11
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 14100F / RTX 3060Ti / 16GB DDR5 / 1TB SSD
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával! Upd. 12.22
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
)
)

Párszor belefutottam a hibába, hogy csinálgattam a dolgomat, elmentem, és mikor meg akarom nyitni, azt írta ki, hogy "file is corrupted" és nem is nyitotta meg. Mikor egy újabb excel-ben megnyitottam - mert hogy az meg tudta nyitni - akkor kiírta, hogy valami stílus probléma van az egyik táblázattal. Azt törölte, és egyébként működött minden. ha újra megformáztam ezt a táblázatot, akkor meg jó lett

Sajnos ezzel nem boldogulok. További segítségedet kérem.
bocs, nem akartalak félrevezetni, úgy gondoltam simán hagyták iterációnak vagy iteratív kalkulációnak. De nem, muszáj volt leferdíteni.






