Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hzsolee
őstag
Sziasztok!
Van két lista. Az egyikből választok egy legördülő lista segítségével, egy másik cellában szeretném ha megjelenne a szomszéd lista hozzátartozó értéke. Remélem érthetően fogalmaztam. (tehát ha kiválasztom a diót, az ilona jelenjen meg a másikban) Hogyan lehet ezt megvalósítani?
[ Szerkesztve ]
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
azopi74
addikt
válasz Nagykeres_Bá #26046 üzenetére
Hogy milyen mélységű excel tudásra van, erősen függ a pontos betöltendő munkakörtől. Az, hogy "irodai környezet", erősen tág fogalom.
Más az elvárás például egy senior cost controller-rel vagy elemzővel, egy statisztikussal, más egy sales representative munkakörben, és megint más egy HR assistant esetében.
-
Nagykeres_Bá
csendes tag
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy irodai környezetben fel tud merülni olyan speciális kérés excel használatához, amit esetleg nem tanítanak meg egy sima tanfolyamon, vagy esetleg egy ECDL tanfolyamon?
De tovább megyek. Nekem csak az excelre van szükségem, add a papíron kívül többet egy ECDL tanfolyam, mint mondjuk egy sima excel tanfolyam? Egy halom tanfolyamot hirdető weboldalt végigfutottam már, aztán végül belefutottam végre egybe, ami helyileg is megfelelne, árban is jó a többiekhez képest és a weboldaluk alapján ezekre az irodai képzésekre vannak specializálódva: http://officetanfolyam.hu/. Gyanítom a legtöbb helyzetet be tudják mutatni, de egyelőre el vagyok veszve, hogy melyiket lenne érdemes megcsinálni belőle. Illetve hát, hogy számíthatok-e munkahelyen bármilyen váratlan kihívásra? Van erről valami tapasztalatotok?
A legjobbaknak csak a legjobbat.
-
-
azopi74
addikt
válasz enelna #26042 üzenetére
De nyitvahagyni az adott munkalapot az excelben nem felejted el? Ha se a task scheduler, se szerveroldali megoldása nem jöhet szóba, akkor is inkább egy outlook makrót javasolnék az elküldésre (persze ahhoz is bekapcsolva kell hagyni a gépet). De azt inkább az outlook topicban kérdezd
[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz enelna #26040 üzenetére
Szia,
Biztos, hogy ezt így akarod megoldani? Csak mert ez azt csinálja, hogy az adott kliensgépen futó excelben épp aktív munkafüzet aktív munkalapját menti el pdf-ként, és küldi el az adott email címekre. Ami hasznos lehet, ha ezt excel makróból csináljuk, de így, ütemezve, nem látom nagyon értelmét.
Ha LAN-on vagy, akkor ezt a taskot érdemesebb inkébb szerver oldalról beütemezni, és akkor nem szükséges, hogy bekapcsolva legyen a kliens. Ha nincs LAN, akkor is érdemesebb a windows task scheduler-ét használni erre a célra. Ha csak egy adott helyen lévő file email-ben történő kiküldéséről van szó, akkor az teljesen jó megoldás. Ha a pdf-be való konvertálásról van szó, azt persze alapból nem tudja, (bár biztos van rá szerveroldali alkalmazás) de akkor meg nem értem az egészet. Dinamikusan frissül az adott excel tábla adott munkalapja (valami ütemezett lekérdezés van mögötte?), amiért így akarnád megoldani? Persze, ha nagyon akarod, megoldható a dolog excel makróból is, csak nem vagyok benne biztos, hogy tényleg ezt szeretnéd
-
enelna
csendes tag
Üdvözlök Mindenkit !
azopi74 egyik válaszában segített valakinek ezzel makróval. Személyemre szabtam úgy ahogy én szeretném futtatni, ezzel el is fogyott a tudományom. Abban kérem a segítségeteket, hogy ez a makró minden reggel fusson le automatikusan 07 órakor függetlenül attól, hogy munkanap van e vagy nincs. A gép folyamatosan be van kapcsolva. Mit kell még beírnom és hova ?
Sub kuldes()
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"E:\uzemkepesseg.pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
FalseDim Outlook As Object, EMail As Object
Set Outlook = CreateObject("Outlook.Application")
Set EMail = Outlook.CreateItem(0)
With EMail
.to = "enelna@gmail.com; nagylaszl@fkf.hu"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "üzemképesség MMSZ"
.Body = "Szia ! A mai üzemképesség jelentés".Attachments.Add "E:\uzemkepesseg.pdf"
.Send
End With
Set EMail = Nothing
Set Outlook = Nothing
End Sub -
bara17
tag
Sziasztok!
A feladatom a következő:
Van egy sablon e-mail szöveg, amiben vannak bizonyos változók (szerződésszám, összeg, e-mail, ügyfélnév), melyek egy excel táblázatban vannak. A cél az lenne, hogy olyan makró kerüljön megírásra, mely a sablonszöveget küldje el mindegyik ügyfél számára az ügyfélhez tartozó változókkal. Alapból úgy képzeltem el, hogy a sablon szöveget átmásoltam a forrás excel másik munkalapjára és ide kerülnek bele a változók is cellákba, és innen gondoltam kiküldeni.
Az alábbi makróval (nyílván for ciklusokkal kiegészülne) kezdtem neki és az a kérdésem, hogy hogy tudnám az e-mail szövegébe beilleszteni az A152 (itt van a sablonszöveg) cellákat úgy, hogy a nyílván megmaradjon a formátuma is A152 tartománynak. (Ha crtl+c +crtl v-vel beillsztem a tartományt akkor normálisan illeszti be a szöveget az outlookba.)
sub sablon e-mail()
Dim datumakt As Date
datumakt = Format(Date, "yyyy-mm-dd")
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
On Error Resume Next'parameterek
With OutMail
.To = Cells(26, 9) 'példa e-mail címzett
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = " Teszt " & datumakt & " " Aktuális dátum a levél tárgyában
.Body = "" 'e-mail szöveg.Send
End With
On Error GoTo 0Set OutMail = Nothing
Set OutApp = NothingEnd Sub
Lehet, (sőt tuti) hogy jobb megoldás is van.
Köszönöm a segítséget!
-
Delila_1
veterán
válasz Csuklósbusz #26037 üzenetére
A második lapnak csupán annyi értelme van, hogy kiszűri azokat a címeket, neveket, ahol nincs megrendelés.
Az új változat 1 lapon végzi el ezt a feladatot.
[link]Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Csuklósbusz
tag
válasz Delila_1 #26035 üzenetére
Szuper, ez nagyon jónak tűnik, köszi szépen! :-)
A sorok mintában sincsenek összevonva ahogy látom.
Sőt ha egy címen több előfizetés van akkor ha jól értem akkor annyi sor kell ahány előfizetés.
De a dátumosdit nem értem, akármit akárhova nyomok minden nap ugyanazt hozza be.
De ahogy elnézem nekem az első munkalap is elég egyenlőre, beírogatom az adatokat, aztán a szűrővel tudom variálni hogy csak azokat hozza amiből éppen van.
De ez majd csak a jövő hétvége lesz.
Addigis köszi mégegyszer!
-
Delila_1
veterán
válasz Csuklósbusz #26034 üzenetére
Tettem fel egy mintát.
Az első lapra felviszed az adatokat. Nem vonsz össze sorokat az azonos házszámoknál, mint a mintában. Az azonos címek sorait feltételes formázással kiemeltem. A változásokat mindig erre a lapra kell felvinned.
A második lapon a 3 érvényesítésben behozod a dátumot. Mikor a napot is kiválasztottad, az első munkalapról átmásolódnak ide azok a sorok az első lapról, ahol van jelölve valamelyik napi-, heti-, vagy havilap.
Itt annak a lapnak az oszlopát szűröd, amelyiket akarod, például pénteken a hetilapokat – egyenként.
A T:W oszlopokat elrejtheted, azok az érvényesítésekhez kellenek.A második lap 2 címsora egyezzen meg az elsőével.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Csuklósbusz
tag
Illetve lenne mégegy kérdésem.... :-)
Most vettek fel postai kézbesítőnek a múlthéten ezért ez a sok kérdés. A hírlapokat ( Blikk, story, kiskegyed, Magyar Nemzet) stb egy úgynevezett járatfüzet alapján kell kézbesítenem.
Tehát kapok pl az asztalomra 4 blikket, 3 magyar nemzetet, 15 szabad földet, 25 tv újságot stb stb és a járatfüzetben lapozva szépen ezeket meg kell címezni, ahogy a járatfüzetben jön sorba úgy lesznek sorba a valóságban is, tehát a biciklikosárba már úgy kell sorbarakni.
A kézzel írt füzetet begépeltem egy excell táblázatba.
Tehát lapozok a füzetben, xy címre blikk beírva, akkor megfogok egy blikket ráírom az újságra és lefordítom, és jöhet a következő bejegyzés. Akik már pl 10 vagy 30 éve ezt csinálják persze ők már nem lapozgatnak semmit simán fejből tudják hogy a 160 előfizető milyen címére és sorrendben kell rakni az újságot.A házszámok azért nincsenek sorban mert nem úgy jönnek sorba ahogy számtanilag hanem ahogy biciklivel a közelebb.
A régiek akik már x éve vagy évtizede csinálják azok fejből nyomják hogy az egész körzetből kinek milyen lap jár.
Reggel a postáskocsi zsákokban címezetlenül hozza pl a blikket, ezt fejből szétszortírozzák a kézbesítők között, de ugye a kézbesítőnek is ( ha nem megy fejből) akkor meg kell címezni és ezalapján sorbarakni a hírlapokat.A tervem az hogy beviszek egy win95-ös laptopot Office 97-el és azzal mindig listáztatnám hogy kinek melyik lapot kell vinni, menetrend szerinti sorrendben. Tehát ledobnak elém 5 féle újságot, 60 darabot, ezekhez kellene címet társítani menetrend szerint.
Ehhez kérném most a segítségeteket. A mostani asztali gépemen Office 2007 van WIN7-el, de úgy szeretném ezt valahogy megoldani hogy WIN95 office 97-re is átlehessen konvertálni.A későbbiekben azt is szeretném majd megcsinálni hogy a többiek segítsége nélkül , tehát ha nem raknak az asztalomra semmit akkor azt is tudjam majd listáztatni hogy pl pénteken nemcsak hogy kiknek és milyen sorrendben hanem milyen újság is kell. De ehhez ugye elvileg majd a megjelenés dátumát is valahogy be kellene vinnem a gépbe. Mert a blikk minden napos, a szabad föld minden péntekes, de a havilapok pl NAKLAP változó hogy mikor jön.
Ebben kérném a segítségeteket hogy hogyan tudnám ezt megcsinálni. Excell kell hozzá vagy inkább acces?
Mert a legoptimálisabb az lenne ha rányomnák pl a péntek gombra és akkor listázná hogy miből mennyit és hova, milyen sorrendben.
De egyenlőre az is bőven megfelelő ha pl kipipálom hogy van blikk, magyar nemzet, story az asztalomon akkor azokat hova és milyen sorrendbe...A sorrend az adott mert sorrendben van begépelve a táblázatba. Ötleteket szeretnék hogy merre induljak, hogyan lehetne ezt a legegyszerűbben, milyen adatokat szerezzek hozzá stb.
Mellékelek képernyőmentést hogy hogyan gépeltem be az excellbe.
http://img1.indafoto.hu/9/3/2603_98bd65207ee83bfd17ebb0db971eddf9/22443629_c09b04c8f42a780da6097787971ba139_xl.jpghttp://img2.indafoto.hu/9/3/2603_98bd65207ee83bfd17ebb0db971eddf9/22443631_17a1b98c8cc9ca8dd1202f2bea75ac84_xl.jpg
Ui: előre is bocsi, de hétköznap ritkán érek majd rá válaszolni előreláthatólag.
Előre is köszönöm a segítségeteket!!
Próbálkoztam vele, az excellben van olyan hogy szűrő gomb, akkor egy lenyitható listából előjönnek a választható dolgok, ki is pipálhatom hogy blikk, de akkor ugye csak a blikket mutatja.
Akinek nincs blikk, de van szabadföld ők már nem is szerepelnek a listában...Na erre valami tipp?
-
azopi74
addikt
válasz Delila_1 #26027 üzenetére
Naaa, ez azért már egy kicsit tákolásnak tűnik És továbbra sem bolondbiztos, és legkevésbé sem hordozható megoldás.
És akkor még azzal is foglalkoznod kell, hogy meddig legyen érvényes a képlet, persze valahogy így megoldható:
=HA(INDEX(C:C;HOL.VAN(NAGY(D:D;SOR()-1);D:D;0);1)=MAX(C:C);NAGY(D:D;SOR()-1);"")
(Ha pl C oszlopban van az eredeti, és D oszlopban a "korrigált" nyugdíjérték)
De azért nehezen tudna meggyőzni arról bárki, hogy ez akármilyen szempontból egyszerűbb, tisztább és vagy megbízhatóbb megoldás lenne, mint a
SELECT * FROM `Tábla`
WHERE Nyugdíj IN
(SELECT MAX(Nyugdíj) FROM `Tábla`)hagyományos megoldás, ami pontosan, minden körülmény között azt csinálja, amit szeretnénk, és eléggé egyenes logikát követ, és az alkalmi felhasználó is szerintem hamarabb felfogja, mint a másik módszert.
-
pirit28
csendes tag
válasz azopi74 #26025 üzenetére
Szia Azopi74 !
Bocs ,hogy nem válaszoltam tegnap de annyira le voltam merülve ,hogy fel kellett rakjam magam töltőre.Viccet félretéve,kösz hogy belekuokantottál a jogosultság problem eszembe se jutott volna ha nem említed.Még átgondolom mi legyen, hogy ezt használjam e vagy maradjak a tcommanderes megoldásnál.
Üdv -
Delila_1
veterán
válasz azopi74 #26012 üzenetére
Semmi algoritmus, sok munkám fekszik benne.
Összeállítottam különféle listákat – nevek, foglalkozások, városok, színek, gyümölcsök, stb. –, és ezeket egyéni listaként bevittem az Excelbe.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
veterán
válasz azopi74 #26007 üzenetére
Az összeghez egy új oszlopban hozzáadsz egy nagyon kicsi számot, pl. SOR()*0,00001-et, és erre keresel rá.
A MAX helyett lehet alkalmazni a NAGY függvényt, akkor kiírathatod mondjuk az 5 legnagyobb összeghez tartozó adatokat is.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
azopi74
addikt
válasz azopi74 #26025 üzenetére
Amúgy nem sértésként mondom, de azt, aki ezt a borzalmat csinálta, elküldeném inkább havat lapátolni, de legalábbis biztosítanám, hogy számítógép közelébe ne kerüljön
De leginkább azt az egyént, akinek egyáltalán megfordult a fejében, hogy egy ilyen taskot excel-ből, VBA-val oldjon/oldasson meg -
azopi74
addikt
-
azopi74
addikt
válasz pirit28 #26023 üzenetére
Szia,
Próbáltad úgy, ahogy mondtam? (hogy C:\ helyett valahova a Users\felhasználónév alá helyezed a cuccot) ?
Mert ez nagyon jogosultság problémának tűnik. Alapból nem nagyon engedné egy Win7/Office 2007 kombó, hogy egy makró a a C:\ -ben garázdálkodjon írási jogosultsággal. persze ki lehet küszöbölni, ha nagyon akarnád, de nem tenném a helyedben -
BenJoe80
senior tag
válasz Fferi50 #26014 üzenetére
Ha meg százalék számítás képletét írom át a következőre:
=HA(C6=0;"0";SZUM(C6*0,1))
akkor meg az egész D oszlop üres celláiban 0 karakter jelenik meg. Azt meg szeretném elkerülni. Ezért is használtam a másik képletben
=HA(ÉS(D6="";E6=0);"";F5+(D6-E6))
és nem
=HA(ÉS(D6=0;E6=0);"";F5+(D6-E6))
Ki tudom ezt küszöbölni valahogy?
Megisznak egy deci pálinkát. Miért? "Olyan savam vót, meg köllet innom egy deci pálinkát, aszittem megbolondulok." Aztán megisznak négy liter bort. Miért? "Há' semmi savam nem volt má'!"
-
BenJoe80
senior tag
válasz Fferi50 #26014 üzenetére
A D6 cella értéke a C6 cella egy bizonyos százaléka. Ebben az esetben a D6 cellában a következő képlet szerepel:
=HA(C6=0;"";SZUM(C6*0,1))
Erre a képletre/értékre épül az előbb említett számítás/képlet. Ha az előbbi képletbe a D6="" helyett D6=0-át írok, akkor az összes még érték nélküli (üres) F oszlopbeli cellákban az #ÉRTÉK! jelenik meg.
Továbbá, az első probléma még mindig nem oldódik meg.
Megisznak egy deci pálinkát. Miért? "Olyan savam vót, meg köllet innom egy deci pálinkát, aszittem megbolondulok." Aztán megisznak négy liter bort. Miért? "Há' semmi savam nem volt má'!"
-
pirit28
csendes tag
Sziasztok !
A következő lenne a kérésem.Valahonnét régebbről hozzájutottam egy filenév ill. file kiterjesztést módosító xls fájlhoz.Mikor még xp rendszert és Office 2003 -at használtam ,akkor még működött a file,lehetett vele file-okat átnevezni.Most viszont nem működik,és nem tudom mi lehet a baja.A cégnél xp rendszer van office 2007-tel.Ott első indításra file-okat betallozva egy könyvtárból még kilistázza a file neveket, gombnyomásra viszont nem csinál semmit. (hibaüzenet nincs).Itthon viszont win7 van office 2007-tel és egyből leakad ( Open MyTextFile For Output As fnum)-ra hivatkozva.
Kérem ha valaki ki tudja, javítsa ki hogy ismét működjön.
Köszönöm. -
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
A következő képlettel vesződöm:
=HA(ÉS(D6="";E6=0);"";F5+(D6-E6)).
A következőt szeretném elérni: adva van egy oszlop (D), ami a bevételek egy bizonyos százalékát tartalmazza és az egymást követő százalékok összeadódnak az összegző oszlopban (F). Ugyanakkor a kifizetés oszlopában (E) előforduló összegeket vonja le az összegző oszlopok értékeiből.
A következő képletet írtam eddig és az összegzés működik is szépen, de ha a kifizetés oszlopba (E) írok be egy összeget, akkor mindig a #ÉRTÉK! üzenet jelenik meg.
Mit csinálok rosszul?
[ Szerkesztve ]
Megisznak egy deci pálinkát. Miért? "Olyan savam vót, meg köllet innom egy deci pálinkát, aszittem megbolondulok." Aztán megisznak négy liter bort. Miért? "Há' semmi savam nem volt má'!"
-
Csuklósbusz
tag
válasz azopi74 #26009 üzenetére
Na megint tanultam valamit. Azt hittem a függvények ugyanúgy néznek ki a magyar és angol officeban is...
Egyszerűbb ha mutatok belőle egy részletet. :-)
http://data.hu/get/8584153/TESZT.xlsx
Ehhez csinálnám a sorszámot, meg a címletszámítást. Egy sima kézbesítőnek kell ezeket tudnia....[ Szerkesztve ]
-
azopi74
addikt
válasz Csuklósbusz #26008 üzenetére
Bocs, alapvető probléma, hogy én néztem be valamit, mindjárt javítom a képletet
A másik, hogy úgy látom, magyar exceled van, a függvényt is le kéne fordítani magyarra.http://hu.excel-translator.de/
De ha javítottam a képletet, lefordítom magyarra, és úgy is beírom.
A harmadik, hogy úgy látom, szövegformátumúak a celláid D oszloptól
-
Delila_1
veterán
válasz Csuklósbusz #25991 üzenetére
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz azopi74 #25992 üzenetére
Szia!
Nincs annak más baja, csak annyi, hogy az ArrayCol() tömb vízszintes, ezért ha a tömbképletet függőlegesen írod be, akkor csak az első elem kerül be minden sorban a cellába.
Ha egy sorban jelölöd ki a kimeneti cellákat, akkor szépen kiírja az eredményt.
De más baja is van. Ha nem oszlopban helyezkednek el a bemeneti cellák, hanem pl.sorban, vagy téglalapban, máris bukik a dolog hibával, mert csak a sorok számát nézed meg a tömb dimenzionálásánál.Ha oszlopban szeretnéd az eredményt kiíratni, akkor ezt az értékadást kell a végén alkalmaznod:
IntColor2 = Application.Transpose(ArrayCol())Üdv.
-
azopi74
addikt
válasz Csuklósbusz #25999 üzenetére
A2-be írd be: ha B-ben vannak az adatok:
=IF(B2<>"",COUNTA($B$12)&".","")
És húzd le
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP EliteBook / ZBook topik
- Ukrajnai háború
- Kedvenc zene a mai napra
- Hardcore café
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Filmvilág
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest