- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Delila_1
veterán
válasz
gurabli #15599 üzenetére
A makró beírása úgy történik, hogy Alt + F11-gyel előcsalod a VB szerkesztőt. Bal oldalon ráállsz a füzeted nevére. Insert menü | Module. Jobb oldalon kapsz egy üres felületet, oda másold be a makrót.
Visszalépsz a füzetbe, ott Alt + F8-cal bejön a makrókat tartalmazó ablak, ahonnan indíthatod a makrót.
-
-
Delila_1
veterán
válasz
gurabli #15595 üzenetére
Minden feladatra van több megoldás. Lappy válasza is biztosan jó, én mást agyaltam ki.
Úgy látom a csatolt képen, hogy azon a lapon, ahonnan másolni kell, az N oszlopban folyamatosan vannak adatok, ezért ebből az oszlopból veszem az utolsó sort.
A két Set kezdetű sorban írd át a lapok nevét.Sub Tizenhat()
Dim sorIN%, sorID%, usorIN%, WSIN As Worksheet, WSID As Worksheet
Set WSIN = Sheets("Innen")
Set WSID = Sheets("Ide")
usorIN% = WSIN.Cells(Rows.Count, "N").End(xlUp).Row 'utolsó sor az Innen lapon
sorID% = 10
Do
For sorIN% = 2 To usorIN%
WSID.Cells(sorID%, "G") = WSIN.Cells(sorIN%, "N")
sorID% = sorID% + 6
Next
Loop While sorIN% < usorIN%
End Sub -
csferke
senior tag
válasz
Delila_1 #15583 üzenetére
Delila,
ezt biztosan lehet egyszerűbben is mint ahogyan írtad #15583-banAddig jutottam, hogy:
A1-ben kiválasztom a nevet és ennek alapján
A2: =VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;3;0) - ir.szám
B2: =VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;4;0) - városNamármost azt szeretném elérni, hogy A2-ben legyen az ir.szám+" "+város.
Valahogy így gondolom csak nem jön össze
A2: =&(=VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;3;0))+" "+&(=VLOOKUP(A1;Kupci!B:O;4;0))A2: &ir.szám+" "+&város
köszi
-
lappy
őstag
válasz
gurabli #15595 üzenetére
Egy hasonló macro a problémára!
Sub Makró1()
For i = 0 To 298 'ez az oszlop első 298 celláját másolja
Range("A" & i + 1).Select 'másolandó cella kijelölése (pl A1, A2, stb...)
Selection.Copy 'cella másolása
Range("B" & i * 16 + 1).Select 'célcella kijelölése (pl B1, B17, B33, stb...)
ActiveSheet.Paste 'cellába másolás
Application.CutCopyMode = False 'kijelölés megszüntetése
Next
End Sub -
gurabli
őstag
-
gurabli
őstag
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni, nem nagyon értek sajna az Excelhez.Adott egy táblázat, az egyik oszlopba kellene bemásolni automatizálva vagy hivatkozva vagy nem tudom hogyan (csak ne gépelve) egy másik excel fájl oszlopainak adatait. Ahová másolni kell, ott minden hatodik cellába kellene , hogy kerüljön szám, de a forrásban egymás alatt vannak a számok. Ráadásul úgy kellene átrakni, hogy csak a szám kerüljön be, mert a többi cellában van képlet is.
A sorok azonos sorrendben vannak mindkét excel fájlban, csak mint írtam, amibe másolni kell ott több sor, hat, szerepel, ahonnan másolni kell, ott pedig egymás alatt folyamatosan jönnek a számok.
Remélem érthető, hogy mit akarok
Óriási segítség lenne, ha ebben tudnátok segíteni, amit előre is nagyon köszönök! -
Delila_1
veterán
válasz
dellfanboy #15590 üzenetére
Szívesen. Neked is Geryson.
-
Delila_1
veterán
válasz
dellfanboy #15588 üzenetére
Adatok | Tagolás | Csoportba foglalás.
-
dellfanboy
őstag
hogy kell 2007-ben sort úgy elrejteni hogy utána ki tudjam "bontani" úgy hogy bal oldalon a címsávba a pluszra kattintok?
első két sorban adatok vannak szummáznám őket a 3. sorba De szeretném elrejteni az első két sort de nem jobb gombal hanem úgy hogy bal oldalon a kék mezőbe ki tudjam bontani.
remélem egyértelmű -
poffsoft
veterán
válasz
m.zmrzlina #15586 üzenetére
"a nyári időszámítás március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapjáig tart. Ennek megfelelően minden évben más dátumra esik, de az átállítás napja mindig vasárnap. Az óraátállítás az UTC szerint hajnali 1 órakor történik, vagyis Magyarországon márciusban helyi idő szerint 2 órakor előre, októberben 3 órakor vissza kell állítani az órákat."
Temptime= Cells(ActiveCell.Row, 6).Value + Cells(ActiveCell.Row, 5).Value - shift
' ellenőrizd le, hogy téli vagy nyári időpont a Temptime
If summer then temptime=temptime+ (1/24)
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = temptimegoogle első találata
-
m.zmrzlina
senior tag
Van egy ilyen sorom:
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Cells(ActiveCell.Row, 6).Value + Cells(ActiveCell.Row, 5).Value - shift + (1 / 24)
Az = jel jobb oldalán lévő két cella dátumot és időt tartalmaz. A shift szintén idő amit ki kell vonni az előző két cella által meghatározott dátumból.
Az legvégén lévő hozzáadást (az 1/24 értéket) csak akkor szeretném elvégezni ha a shift-tel módosított időpont a nyári időszámítás idejére esik.
Úgy meg tudom oldani, hogy egy cellában a munkalapon megadok egy értéket és azt levizsgálva vagy megtörténik vagy nem a hozzáadás. De ekkor a felhasználónak egy előzetes becslést kellene elvégeznie, hogy hová fog esni várhatóan az időpont, és ez - főleg az óraállítások környéki időpontoknál - kicsit macerás.
-
Delila_1
veterán
válasz
Geryson #15584 üzenetére
A cellaformázás Védelem fülén jelöld be a Zárolt négyzetet. Ez az alapbeállítás szerint zárolt, ami azt jelenti, hogy azoknál a celláknál vedd ki a pipát, amelyeknél megengeded a módosítást.
A védelem akkor jön létre, mikor a lapot védetté teszed.
A 2007-es verzióban a lapfülön jobb klikkre előjön a Lapvédelem, ahol lehetőséget kapsz jelszavas védelemhez (nem kötelező jelszavazni), és kapsz egy listát, amiből kiválaszthatod, milyen módosításokat engedsz meg a felhasználóknak.
-
Delila_1
veterán
válasz
csferke #15582 üzenetére
Az első lap egy új oszlopába tedd be az =A2& " "&C2 képletet, ami összefűzi a nevet és a várost. Legyen ez pl. a D oszlopban. Ügyelj, hogy az idézőjelek között 2 db szóköz legyen.
Másold le a képletet, jelöld ki mindet, és nevezd el mondjuk NV-nek (nés és város).
A 2. lap A1 cellájában az érvényesítésnél ezt add meg forrásként: =NV
Az A2 cellába a következő képlet jön:=FKERES(BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1);Munka1!A1:C5;2;0) & " " & FKERES(BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1);Munka1!A1:C5;3;0)
Itt is 2 db szóközöket írj.
Ebből a BAL(A1;SZÖVEG.KERES(" ";A1)-1) adja a keresendő nevet. Megkeresi az A1 cellában a 2 db szóköz helyét, megadja a keresendő nevet, és ennek megfelelően keres az 1. lap adatai között.
Azért kell dupla szóköz, mert a nevek tartalmaznak 1-1 db-ot. -
csferke
senior tag
Sziasztok!
Nemrégen feltettem ezeket a kérdéseket de mivel nem kaptam választ így most megismétlem.1.lap adatok (név, ir.szám, város, cím...)
2.lap pl. A1 cellába vlookup-al behozok egy nevet és az A2-ben szeretném összevonva megjeleníteni az ir.számot és várost (ir.szám+" "+város formában). A2-be vlookup ir.szám, B2-be vlookup város, eddig eljutottam.
Hogyan kell "összeadni" a két vlookup-ot?A1 cellába a név kiválasztásánál a legördülőben lehet-e két oszlop (pl. név, város). Az 1.lapon az adatok
város+név szerint vannak rendezve. Nagyban megkönnyítené a kiválasztást ha 2.lap A1-ben is látnám a városokat is.köszi
-
Delila_1
veterán
válasz
Bobrooney #15571 üzenetére
A For Each - Next ciklussal végig lépkedhetsz a terület tagjain. A lenti példában a ciklusváltozó CV.
Sub TeruletBejaras()
Dim ter As Range, CV As Object
Set ter = Range("A1:C15")
For Each CV In ter
MsgBox CV.Address
MsgBox CV.Value
If CV < 300 Then Cells(CV.Row, CV.Column).Font.ColorIndex = 3
Next
End SubA két kiíratást csak azért tettem bele, hogy megmutassam, miket tud még ez a különleges ciklus.
A For Each CV In ter helyett For Each CV In Range("A1:C15") is szerepelhet. -
Bobrooney
senior tag
Sziasztok!
VBA-val kapcsolatos kérdésem lenne:
Van egy kijelölt blokkom, ennek az összes elemét végig szeretném járni, hogy megszámoljam 1 bizonyos elem előfordulásainak számát. De a kijelölt blokk lehet hogy nem lesz azonos minden esetben.
Az oké hogy selection, de ezeket az elemeket nem tudom h kéne bejárnomvalaki tud rá megoldást?
-
Delila_1
veterán
válasz
siskin #15564 üzenetére
Megtaláltam azt a leírást, ami a hivatkozásokkal foglalkozik.
"Csináltam egy tesztet, úgy tűnik, tényleg van egy másolat a forrástábláról a fájlban. Eléggé Excel veterán vagyok, de ez most nekem is új volt. Tedd a következőket:
1. A hivatkozásokat tartalmazó Excel fájlban nyiss egy új fület.
2. Helyezz el az A1 cellába egy hivatkozást a törölt tábla A1 cellájára. Ez valahogy így fog kinézni:
Kód:
='C:\[teszt1.xls]Munka1'!A1
A pontos elérést puskázd ki valamelyik meglévő hivatkozásból. A lényeg, hogy a végén A1 legyen és ne $A$1!
Amikor bekéri frissítés céljából az Excel a hivatkozott fájlt, nyomj mégsét.
3. Autokitöltéssel húzd végig jobbra a frissen létrehozott cellát annyit oszloppal, amennyit a forrás tartalmazott.
Ha túlhúzod, akkor sincs gond. (Autokitöltés = kijelölöd az A1-et, majd a cella jobb-alsó sarkában levő pöttyöt megfogva végighúzod jobbra a kijelölést.)
A frissítéshez újra kéri az Excel a forrásfájlt, megint mégse.
4. A felső, immár helyreállt sor celláit jelöld végig ki, majd csinálj egy autokitöltést lefelé is. Innentől kezdve meg kell, hogy kapd a forrásfájl tartalmát.
5. Ezt az egészet jelöld ki, majd CTRL&C, majd szerkesztés->irányított beillesztés->csak értéket.
Ekkor a hivatkozások felülíródnak a megjelenített értékekkel, ezzel végleg elválva a fantom forrástól. A helyreállt táblát már át tudod másolni másik Excel fájlba, stb.
Sajnos a formázásokat végleg elvesztetted, de ez legyen a legnagyobb baj."Nem valószínű, hogy az első módszerrel sikerül, mert azóta már biztosan használtad a gépet. Ezzel a most idézettel valaki pár nap után helyreállította a fájlját, legalábbis azt válaszolta a tanácsra.
-
-
Delila_1
veterán
válasz
siskin #15564 üzenetére
Hasonló kérdésre valamikor ezt a választ adta egy ügyes informatikus (szó szerint idézem, hátha bejön):
"Ha nincs meg a fájlod valahol mégis, egy másik néven, vagy emailben csatolt állományként,
vagy ilyesmi, akkor még azt teheted, hogy elindítod az excelt, azután a feladatkezelőből leállítod.
Ezután újraindítod, és ha szerencséd van, feldob egy olyan ablakot, hogy dokumentum-helyreállítás,
és talán benne van a fájlod, ha mostanában szerkesztetted, vagy lagalább valami nem túl régi verzió.
Ha ez az út nem járható, akkor itt egy másik megközelítés.Ha felülírsz egy fájlt, az (bár nem biztos, de szerintem) olyan, mintha törölted volna.
Mármint, a rendszer elmenti az új fájlt egy új helyre, és felszabadítja a régi által lefoglalt tárhelyet.
Én törölt fájlok visszaállítási kísérleténél én ezt az utat szoktam követni:
1. Kikapcsolom a gépet (A), amin a törölt fájl van.
Törlés után a fájl még ott van a merevlemezen, de az általa lefoglalt terülte szabadnak van nyilványtva, és csak idő kérdése, hogy mikor ír oda valamit a rendszer.
2. Keresek egy másik gépet (B), amire telepítek egy olyan programot, amivel törölt fájlokat vissza lehet hozni.
Van ilyen sok, többségük nem ingyenes, de 15 v. 30 napig ingyen használható, ami teljesen megfelel a célnak.
3. Átrakom a törölt fájlt tartalmazó merevlemezt az A-ból a B gépbe, és Secondary Slave -ként konfigurálom,
hogy véletlenül se erről próbálja a gép a rendszert betölteni.
4. Enildítom a B gépet, futtatom rajta a törlésvisszavonó programot, és végigszkennelem azt a bizonyos merevlemezt, hogy megtalálja-e.
Ha megtalálja, és vissza tudja állítani, akkor jó.
Ha ez kínai, vagy nem vagy biztos a dolgodban, akkor érdemes inkább szakemberhez fordulni, mert könnyű nagy kárt okozni, ha az ember nem tudja mit csinál."Egy másik, amit megpróbálhatsz, hogy nyitsz egy új füzetet. Az első lap A1 cellájában hivatkozol a megnyithatatlan füzet első lapjának A1 cellájára -> =[FüzetNeve.xls]ElsőLapNeve!A1
Ezt le-, és jobbra másolod. Vagy bejön, és a képletek helyére bemásolod az értéküket irányított beillesztéssel, vagy tovább búsulsz. -
Delila_1
veterán
válasz
sevadevil7 #15560 üzenetére
-
sevadevil7
csendes tag
Táblázat bizonyos celláit hogy tudom jelszóval levédeni?
Pl:A1:E10-ig védett tartomány, többi cella szerkeszthető
-
-
Mauzes
addikt
-
Delila_1
veterán
válasz
Mauzes #15556 üzenetére
Az egyéni formátumban ezt a cifraságot add meg:
0,00%_);(-0,00%)
A pontosvessző előtti rész a pozitív-, a másik a negatív számokra vonatkozik.
Ha a formátum után közvetlenül írsz egy alsó kötjelet, és azután egy valamilyen karaktert, akkor a szám után olyan széles üres helyet hagy a cella jobb oldalán, mint a beírt karakter. A fenti példában ez a záró-zárójel a pozitív számok után. -
Mauzes
addikt
Sziasztok!
Nem sikerült kisilabizálni a custom formátum kódokat, így kérném a segítségeteket.
1. Ha van egy táblázatom pozitív és negatív 0 és 1 közötti számokkal két tizedessel, és én azt szeretném, hogy százalékban jelenítse meg ÉS hogy a negatívok zárójelben legyenek, van-e olyan kód, hogy rá tudom húzni az egész táblázatra, és akkor csak a negatív lesz zárójelben?
2. Van-e olyan kód, ami azt csinálja, hogy a pozitívok egyetlen karakterrel legyenek behúzva balra? És akkor a zárójeles és nem zárójeles számok/százalékok is pontosan lennének rendezve egymás alatt.
Előre is köszi!
-
-
zhari
csendes tag
Üdv!
Segítségeteket szeretném kérni egy makró írásában.
Azt kellene tudnia, hogy egy adott mappából megnyit minden excel dokumentumot és minden munkalapot összemásol egy dokumentumba. Tehát van 30 db xls. (különböző munkalapnevekkel) ebből kellene a 30 munkalapot egy .xls-be összemásolnia. -
Delila_1
veterán
válasz
hdcsaba87 #15549 üzenetére
Az Excelben behívod a vezérlők eszköztárát. Az utolsó ikonra, a "További eszköztárak" nevűre kattintasz. A megjelenő listában a verziódtól függően különböző néven szerepelhet, Naptár, Calendar, Microsoft Calendar. Ha egyik sincs, akkor a letölthető MSCAL.OCX és CDLMSO.DLL fájlokat tedd be a C:\Programok\Microsoft Office\ OFFICExx (11, 12, vagy 13 a verziótól függően) könyvtárba.
Átlépsz a VBE-be. Tools | References. Bejelölöd a Microsoft Forms x.x Object Library-t. Megjelenik az ikon, kis kék pontokkal. -
hdcsaba87
aktív tag
Sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy excel visual basicben hogyan tudom megjeleníteni az active x vezérlők között a naptár funkciót?
köszönöm előre is a segítséget -
siskin
tag
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék...Excel fájlba mentem pár éve a háztartás kiadás-bevételeit.(Office 2010).Történt ma,hogy belépve hibaüzenetet írt a program,valami grafikont nem tudott megnyitni,de beengedett.Beírtam pár adatot,mentettem,kiléptem.Biztos ami biztos alapon meg akartam nézni sikerült-e elmenteni az adatokat,de már nem engedett be.Hibaüzenetként annyit írt,hogy a fájl vagy hibás,vagy a kiterjesztés változása miatt nem nyitható meg.
Már mindent kipróbáltam vele,de semmiképpen nem férek hozzá az adatokhoz.
Leírom mivel próbálkoztam:
-fájl kiterjesztés módosítása (mindenféle excel formátummal)
-excel program beépített javító használata (megnyitás és javítás,adat kinyerés,stb....)
-legalább 3 féle recovery programmal néztem,nem e lehet visszaállítani valahogyan legalább a tegnapi állapotot
-excel viewer programokkal legalább kimásoláshoz megnézni az adatokat-sikertelenül
nagyjából ennyi.Ha sérült egy excel fájl,semmi remény az adatok visszanyerésére?
-
Gabesz87
veterán
Egy kis segítséget kérnék diagram terén...Excel 2010-ről van szó először is...Adott egy adatsor: pontdiagramon ábrázolok görbe vonalakkal összekötve egy csatornában lévő áramlás sebességprofilját. Vízszintes tengelyen az osztások vannak mm-ben, függ. tg-en meg a sebesség m/s-ban. Viszont ezt össze kéne hasonlítani egy másik féle sebességmérési módszerrel, ami csak egy darab érték, egy átlagsebesség, és ezt kellene még valahogy ebbe a pontdiagramba beszúrni, tehát ez utóbbi nyilván egy vízszintes vonal lesz. Csak azt nem tudom, hogy lehet hozzáadni ezt a meglévő diagramomhoz! Remélem érthető volt így. Légyszi segítsetek!
Na, épp mire megírtam sikerült...Kijelöltem a meglévő adatsorral együtt ezt az egy értéket is, úgy hogy minden x értékhez odaírtam ugyanazt az egy átlagsebesség-értéket.
-
q13579
senior tag
Sziasztok!
Az Excel 2010 hány sort tud maximálisan kezelni?
Ugyanis szeretnék összemásolni egy közel 450 ezer soros táblát egy 650 ezer sorossal, de ehszerűen nem teszi meg. A következő hibaüzenetet kapom:
Az információ nem illeszthető be, mert a Másolás és a beillesztési terület nem azonos méretű és alakú.
Ez biztos, hogy nem lehet probléma, mert teljesen ugyanaz a formátum.
Ráadásul, ha a 650.000 sorosat akarom önmaga után másolni, akkor is ezt a hibát írja, holott a két formátum 100 %, hogy egyezik.
Tudna valaki ötletet adni?
-
válasz
Delila_1 #15519 üzenetére
szupper, köszönöm, szép lassan tanulgatok
még egy kérdés merült fel: létezik-e olyan parancs, ami egy makró elejére írva az excel fájl megnyitásakor lefuttatja az adott makrót, azaz ne kelljen mindig kikeresni, meg ne kelljen gombot se nyomkodni, hanem csak fusson
köszönöm!
-
Delila_1
veterán
válasz
pero19910606 #15541 üzenetére
Szívesen. A legegyszerűbb dolog nem jut néha eszünkbe.
-
Delila_1
veterán
válasz
pero19910606 #15539 üzenetére
Készíts egy új oszlopot, ahol egymás alá írod a gyümölcsöt és a húst, és ezt tedd be az érvényesítésbe.
-
pero19910606
csendes tag
válasz
Delila_1 #15538 üzenetére
De azt nem tudom meg tenni mert a táblázat így néz ki :
Gyümölcs banán
üres cella alma
üres cella körte stb...
ZöldségAztán itt megint lejjebb húsok. Tehát a D oszlopban vannak felsorolva a főbb kategóriák és rögtön mellette az E oszlopban pedig a termékek. Tehát kénytelen vagyok meghagyni azokat üresen.
-
Delila_1
veterán
válasz
pero19910606 #15537 üzenetére
Igen. NE hagyj üres cellákat.
-
Delila_1
veterán
válasz
pero19910606 #15534 üzenetére
Erről már többször volt szó itt a fórumon. Pl. itt
Az kalória beírását az FKERES függvénnyel tudod megoldani, az összesítés pedig gyerekjáték a SZUM függvénnyel. Összegzés előtt ne felejtsd el felszorozni az egységnyi adagra szóló kalóriát a fogyasztandó mennyiséggel.
-
pero19910606
csendes tag
válasz
pero19910606 #15534 üzenetére
majd ezt szépen összesíti is?
Bocsi a hosszúért. Köszönöm előre is
( ez nem fért már bele)
-
pero19910606
csendes tag
Sziasztok!
Kaptam egy beadandó feladatot és nem igazán tudom, hogyan fogjak hozzá.
Ételek kalória értékét kell kiszámítani. Egy táblázatban megkaptam 130 ételnek a nevét (+ mennyiség,kcal,fehérje,zsír, szénhidrát) 11 főbb csoportra osztva.(pékárú,zöldség,gyümölcs stb...)
Azt a célt kell szolgálnia, hogy ha pl ebédet szeretnék csinálni, akkor elég legyen kiválasztani az adott ételeket és ha meg van az összes, akkor kiszámolná, hogy mennyi kalória, mennyi szénhidrát stb...
Arra gondoltam, hogy legördülő menükből kéne megcsinálni. Az alapelv az, hogy ha kiválasztom az első legördülőmenüben pl a gyümölcsöket, akkor egy mellette lévő legördülőben már csak a gyümölcsök jelennének meg. Megoldható ez így?
A másik meg hogy a főbb csoportok nem egymás alatt van közvetlenül,hanem van, hogy 20 sor üresen van. Hogyan tudnám meg csinálni azt hogy csak azokat listázza amiben van szöveg is. ( most úgy írtam be, hogy D2119, de itt ugye tartalmazza az üres cellákat is. Ha elválasztom vesszővel vagy pontos vesszővel, akkor nem ad ki eredményt)
Ha ez már meg lenne utána nagyon bonyolult az, hogy kiszámolja nekem pl a krumpli értékeit egy mezőbe,aztán a csirke értékeit és mondjuk egy sütemény értékeit majd -
Geryson
addikt
Mesterek! Létezik-e mód arra, hogy ha én csinálok egy Excel táblázatot, felrakom egy szerverre és dolgoznak vele mások is (kitöltik), majd annak mondjuk ellenőrzöm példának okáért egy részét (pl. huszadik sorig), akkor azt úgy le tudjam védeni, hogy abban már ne lehessen módosítani, de a következő sortól természetesen tovább lehessen tölteni?
-
kokopeti
csendes tag
válasz
Delila_1 #15510 üzenetére
Szia!
Üres lapba bemásolva minden jól működik köszönöm. Viszont annyi változás történt, hogy a táblázatom elhelyezkedését muszáj lejjebb helyeznem.
Így az elhelyezkedésük ez lesz:
Mód: B13
Nettó: C13
Bruttó: D13
Megjegyzés: E13A módosuláshoz gondolom ebben kellene szerkeszteni pár értéket:
WS1.Select
usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
usorN% = 2
For sor% = 2 To usor%
If Cells(sor%, 1) = datum Then
usorN% = usorN% + 1
f = True
WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3) * -1
WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 5)
End If
Next
WS2.Select
usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
For sor% = 2 To usor%
If Cells(sor%, 1) = datum Then
f = True
usorN% = usorN% + 1
WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3)
WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 4)Próbálom egyedül is hátha sikerül, de egyelőre nehezen értelmezem a deklarálásokat sajnos.
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
1.lap adatok (név, ir.szám, város, cím...)
2.lap pl. A1 cellába vlookup-al behozok egy nevet és az A2-ben szeretném összevonva megjeleníteni az ir.számot és várost (ir.szám+" "+város formában). A2-be vlookup ir.szám, B2-be vlookup város, eddig eljutottam.Hogyan kell "összeadni" a két vlookup-ot?
A1 cellába a név kiválasztásánál a legördülőben lehet-e két oszlop (pl. név, város). Az 1.lapon az adatok
város+név szerint vannak rendezve. Nagyban megkönnyítené a kiválasztást ha 2.lap A1-ben is látnám a városokat is.köszi
-
-
Sir Pocok
őstag
A következőben kellene egy kis segítség:
Adott egy adatbázis nevű munkalap, ami 2 oszlopot tartalmaz:azonosító és cím.
Feladat az lenne, hogy egy másik munkalapon ha beírom az azonosítót egy cellába akkor a mellette levő cellába kiadja az adatbázis nevű munkalapon található azonosítóhoz tartozó címet.
Köszönöm előre is a segítséget.
-
Delila_1
veterán
válasz
kokopeti #15509 üzenetére
A 'Napi összesítő' lap A2 cellája a mód, B2 a bruttó, C2 a nettó, D2 a megjegyzés.
A laphoz rendeld ezt a makrót:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim datum As Date
If Target.Address = "$A$1" Then
Application.EnableEvents = False
datum = Target.Value
Osszevonas datum
Application.EnableEvents = True
End If
End SubModulba tedd a másikat:
Sub Osszevonas(datum)
Dim sor%, usor%, usorN%, f As Boolean
Application.ScreenUpdating = False
Dim WS1 As Worksheet, WS2 As Worksheet, WS3 As Worksheet
Set WS1 = Worksheets("Kiadások")
Set WS2 = Worksheets("Bevételek")
Set WS3 = Worksheets("Napi összesítő")
WS1.Select
usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
usorN% = 2
For sor% = 2 To usor%
If Cells(sor%, 1) = datum Then
usorN% = usorN% + 1
f = True
WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3) * -1
WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 5)
End If
Next
WS2.Select
usor% = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
For sor% = 2 To usor%
If Cells(sor%, 1) = datum Then
f = True
usorN% = usorN% + 1
WS3.Cells(usorN%, 1) = Cells(sor%, 2)
WS3.Cells(usorN%, 2) = Cells(sor%, 3)
WS3.Cells(usorN%, 3) = WS3.Cells(usorN%, 2) / 1.27
WS3.Cells(usorN%, 4) = Cells(sor%, 4)
End If
Next
WS3.Select
Application.ScreenUpdating = True
If f = False Then MsgBox "Nincs mozgás a " & datum & " napon."
End SubAz összes bruttót az =szum(B:B), az összes nettót az =szum(D:D) képlet számolja ki a harmadik lapodon.
-
kokopeti
csendes tag
válasz
Delila_1 #15506 üzenetére
A harmadik munkalapnak az lenne a lényege,hogy:
A1 cellában beírom azt a dátumot, ami engem érdekelne és ezt listázza ki az alatta lévő táblázatba.
A táblázatban az lenne a jó, ha tartalmazná a Kiadások és Bevételek munkalapokból a Megnevezés, Mód táblázatokat és egy Összeg nevű táblázatot ami tartalmazza a Bevételekből a Bruttó összeget, a Kiadásokból pedig Bruttó kiadás - (mínusz) Nettó Kiadás különbözetét.
(Ha nem sikerült értelmesen megfogalmaznom, akkor az is tökéletes lenne, ha a Kiadásokból is csak a Bruttó kiadás lenne és majd kiokoskodom a többit, mert az alap makró is hatalmas segítség lenne!!)
Ha ez meglenne utána már könnyen tudnék hozzárendelni egy összesítő képletet, amivel kiszámoltathatom a napi eredményt!
-
Delila_1
veterán
válasz
m.zmrzlina #15507 üzenetére
Örülök, hogy sikerült.
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
Delila_1 #15479 üzenetére
Köszönöm a segítséget. A dátumérték()-kel sikerült megoldani makróval...
...miután kiderült, hogy nem excel függvényként (Application.Worksheetfunction. stb stb) kell használni, hanem van egy ilyen VBA függvény. Talán másnak is mond újat ez az oldal
Köszi még egyszer.
-
kokopeti
csendes tag
-
Metathrone1
csendes tag
válasz
Metathrone1 #15503 üzenetére
megoldottam
-
Metathrone1
csendes tag
válasz
Delila_1 #15502 üzenetére
És még egy olyan kérdés, hogy az egész ne legyen egyszerű
adott a makrót tartalmazó munkafüzet és egy másik, amiben a makrót akarom futtatni billentyűkombinációval, de abban makró nem lehet. addig működik, míg a dátumot kell beírni, de a nevet nem hozza át.
Sub Insert_date()
ActiveCell = Date
ActiveCell.Offset(, 1) = Range("GX60000")
End Subitt a range után megadni a zárójelben útvonalat? Ha igen, akkor hogyan?
kell gondolom fájl helye, neve, munkalap és azon belül a cella -
Delila_1
veterán
válasz
Metathrone1 #15501 üzenetére
Nincs mit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elektromos cigaretta 🔞
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Vicces képek
- Milyen házat vegyek?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Google Pixel topik
- Érkezik az első Silent Hill remake is!
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Eladó steam/ubisoft/EA/stb. kulcsok Bank/Revolut/Wise (EUR, USD, crypto OK)
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged