Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3101) golyós


golyós
őstag

Én balga beálltam a ház elött arra az oldalra ahová sose szoktam, a fák alá.
Még mondtam is az asszonynak,hogy tele fogják szarni a galambok, de 1 éjszaka csak nem lesz vészes. Hát nem mi? :W
Ezek a rohadékok konkrétan kétkomponensű betont szarnak, az üvegről is szenvedés volt leszedni, a fényezésről meg sem próbáltam.

Nem tudtok valami csodaszert ami feláztatja?
Locsoltam vizzel, de nem sok haszna volt.

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#3102) kelly416 válasza golyós (#3101) üzenetére


kelly416
veterán

Sok meleg víz. És mihamarabb. Puha rongy és kézi ösztökélés.

(#3103) LamerGyuri válasza golyós (#3101) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Bőséges víz, esetleg autósamponnal bolondítva. Vagy (ne röhögj) ha tudsz havat szerezni valahonnan, az is meglepően hatékony az eltávolításra.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#3104) golyós válasza LamerGyuri (#3103) üzenetére


golyós
őstag

Ma itthon voltam pont a gyerekkel, délben elkezdett esni az eső, vártam 20 percet aztán lerhantam egy puha szivaccsal :-D
Nem néztek hülyének :DD

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#3105) kelly416 válasza golyós (#3104) üzenetére


kelly416
veterán

Én nem szoktam megvárni az esőt, mert addig is eszi a festéket a kaka, inkább bevizezek egy szivacsot és ráteszem a szennyeződésre, 20 perc múlva meg egy másik nedves szivaccsal támadok.

(#3106) Luck Dragon

Ahhhm több mint három hónapja nem mostam le a kocsit és kint áll a gyümölcsfák alatt. Nem is emlékszem a színére.. :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3107) kelly416 válasza Luck Dragon (#3106) üzenetére


kelly416
veterán

Nem hiszem el. Fényképet kérek. :DDD Na jó, ne tedd.

(#3108) Monya78


Monya78
veterán

Joggerrel a napokban elértem az 1500km-t...elvileg most már nyomhatom neki...ki is próbáltam 3000rpm fölött meglódul rendesen a bódé :B

utóbbi 200km 95%-ban városi illetve városi bevásárlós üzemmód volt 21km/h átlagsebesség, 8,1liter/100km fogyasztás. Számomra teljesen normális.

Más néhány nem tetsző dolog ami feljött bennem az 1500km alatt:

Pár órát gondolkozhattak volna még a tervezők, hogy egy kicsit jobban elsimítsák a tetőcsomagtartó kezdetét. Valszeg a szélzajhoz is hozzájárul egy kicsit.

Alufelni "krómos" részét kicsit szimmetrikusabban is megcsinálhatták volna.

Mesterséges küszöb szélesítés, kézzel-lábbal könnyen benyomható a belső kárpit, nem fémfelületre húzták rá a kárpitot. (vajon 100ekm -nél hogy fog ez kinézni?)

Ülés oldal szivacsánál már kezd látszani a ki-be szállás nyoma (105kg vagyok)

Gumi szőnyeg határánál kezd bolyhosodni a belső kárpit (már 400km-nél is látszott)
Ez vajon hogy fog kinézni, tartós használat után...plusz szőnyeget kell odatenni.

(#3109) kelly416 válasza Monya78 (#3108) üzenetére


kelly416
veterán

Ne haragudj, jól nem jövök ki belőle, de örülök, hogy mi még Lodgy-t vettünk. Ma már nem, de holnap végig járom ezeket a helyeket kamerával én is, szerintem ezek mind jók a Lodgy-ban. Na jó, az 5 küllős felni 4 csavarral sehogy sem jó, abban a Lodgy sem jobb picit sem.

(#3110) plömplöm válasza Monya78 (#3108) üzenetére


plömplöm
őstag

"Alufelni "krómos" részét kicsit szimmetrikusabban is megcsinálhatták volna."
páros számú csavar, páratlan számú küllő. egyébként ez most pont szimmetrikus, a bal felső furat kétküllőközépen, a jobbalsó küllőközépen, a balalsó és a jobbfelső meg ott, ahová kiadja a fizika.

"nem fémfelületre húzták rá a kárpitot."
nagyon régen volt olyan autóm, ahol közvetlenül a fémfelületen volt a kárpit. a kárpit alatt vannak mindenféle kitöltők, pld zajcsillapítás miatt, ezek nem teherhordó elemek, elméletileg nem állsz a kárpiton, a küszöbre egyébként sem illik rálépni, pláne belülről oldalról :)

"Ülés oldal szivacsánál már kezd látszani a ki-be szállás nyoma"
milyen pozícióban van az ülés? úgy értem fent, lent? úgy szállsz be-ki, hogy félúton "dobbantasz" egyet?

"Gumi szőnyeg határánál kezd bolyhosodni a belső kárpit"
ez a gázpedál alatti terület, ha jól látom, ide nem takar rá a szőnyeg? vagy súrlódik a szőnyeg?

"kicsit jobban elsimítsák a tetőcsomagtartó kezdetét. Valszeg a szélzajhoz is hozzájárul egy kicsit."
biztos vagyok benne, hogy hozzájárul. de ugyanakkor látom itt a szokásos szép nagy illesztési hézagokat, amik a relatív olcsó összeszerelhetőség miatt szükségesek, amik szintén mind-mind szélzaj-generátorok, sztem ez a felület már nem oszt-szoroz :)

vészfék asszisztent van benne? ha van, mennyire parázik?
hátsó helyzetjelzők világítanak drl-nél?
automata légkondis?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3111) plömplöm válasza plömplöm (#3110) üzenetére


plömplöm
őstag

"vészfék asszisztent van benne? ha van, mennyire parázik?"

félreérthető lett, az aktív vészfékező rendszerre gondoltam...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3112) Monya78 válasza plömplöm (#3110) üzenetére


Monya78
veterán

Alufelninél olyasmire gondoltam, hogy nem kellett volna annyira a kerék közepéig elvinni a krómos részt, közepe ami a csavarok által érintett full fekete lehetne.

küszöb kárpit: itt levegő van alatta sajnos, persze direkt nem lépünk rá, de megvan az esély, előtt-utóbb maradandó lehet. Szerencsére a hátsó ajtónál van valami a kárpit alatt, ott a gyerekek nem tudják szétrúgni.

Vezető oldali gumiszőnyeg hosszabb lenne, meg nem olyan cikk-cakk-os felvágott végű valami, akkor max a gázpedál mellett oldalt bolyhosodna, de így mindenhol ahol odaér a cipő bolyhosodik.

Egész tetőcsomagtartót levenném legszívesebben, és csak alkalomadtán tenném fel, de gondolom ha le is lehetne venni, marad egy pár lyuk a tetején :B

Vidéki kisvárosban lakok, itt nem nem megyünk egymás seggébe, úgyhogy a vészfék asszisztens eddig még nem dolgozott. :DDD hibás érzékelése se volt.

Automata légkondis, de ebben a kánikulában rövid városi szakaszokon a felmelegedett kocsit maxon járatná, úgyhogy sokszor csak manuálban használom. Ja és van egy "all in" gomb, amit ha benyomunk, mindent maxon bekapcsol + tükörfűtés + hátsóablak fűtés.

Világítás: 3 állású a kapcsoló
- Automata: ha elég a fény, csak az első helyzetjelző világít, hátul semmi, ilyenkor ha indexelünk az az oldali helyzetjelző nem világít. Amint a szenzor nem észlel elég fényt, bekapcsol a tompított első és a hátsó.

- Helyzetjelzős: Bármilyen fényviszonynál elől csak helyzetjelző, ilyenkor hátul is van világítás, index használatakor nem kapcsol ki a helyzetjelző

-Tompított: Bármilyen fényviszonynál elől helyzetjelző+tompított, hátul is világít természetesen, index használatakor nem kapcsol ki a helyzetjelző

(#3113) plömplöm válasza Monya78 (#3112) üzenetére


plömplöm
őstag

köszi az infókat

ezt a kárpit alatti levegőt megnézem majd, mert ilyen tényleg nem volt eddig...

"Vezető oldali gumiszőnyeg"
nem szövetszőnyeggel vetted, avagy nem járt hozzá? a patentek a gyáriak, ebből gondoltam

"- Automata: ha elég a fény, csak az első helyzetjelző világít, hátul semmi, ilyenkor ha indexelünk az az oldali helyzetjelző nem világít. Amint a szenzor nem észlel elég fényt, bekapcsol a tompított első és a hátsó. "
na ez lesz a drl, ilyenkor nem a helyzetjelző világít, hanem egy kb négyszer olyan erős fény, legalábbis elméletileg... :) . és akkor ennél a típusnál is tartották magukat a minimum előíráshoz, ami nekem speziel nagyon nem tetszik, sokszor elég a drl elöl, mert amúgy még elfogadhatóak a látási viszonyok, nem kell a tompított, de a teljes sötétség az autó hátulján már idegesít. a lodgyban végülis nem sikerült sw-esen aktiválnom a hátsó helyzetjelzés bekapcs @ drl funkciót, úgyhogy maradt a hw-es megoldás, ami viszont remekül működik, igaz most a középkonzol világítása is mindig be van kapcsolva, de sebaj, az ablakemelők kapcsolóit is csak így lehet kivilágítani, most akkor így egységes :D

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3114) Monya78 válasza plömplöm (#3113) üzenetére


Monya78
veterán

Rendeléskor választható volt az ajándék szőnyeg típusa, Én a gumi szőnyeget választottam, a z őszi-téli-tavaszi lucskosabb időszak miatt. Ez a gumiszőnyeg az anyósoldalt és a középső sornál tökéletesnek mondható, a 3-ik üléssornál olyan jelzésértékű inkább, de a vezető ülésnél egy kicsit elcseszett valami. Majd lefotózom.

Helyzetjelző esetében végig az "Y" menetfényre gondoltam. (külön kicsi fehér izzó nincs a lámpacsoportban)
Amúgy nem olyan rossz a fényereje az "Y"-nak, szürkület környékén 2-3méterről belenézve kicsit erősnek is tűnik.

(#3115) plömplöm válasza Monya78 (#3114) üzenetére


plömplöm
őstag

azaz azt mondod, hogy a helyzetjelző és a menetfény fényereje ugyanakkora? :o

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3116) Monya78 válasza plömplöm (#3115) üzenetére


Monya78
veterán

Közben rákerestem a fogalmakra:

"Nappali menetfény (DRL)
Nappal kötelező, azonban csak jó látási viszonyok között használható. Minden más esetben például korlátozott látási viszonyok között (köd, eső, havazás, por, szürkület stb) illetve éjszaka válts át a tompított fényszóróra, mivel a nappali menetfény a legtöbb típusnál nem működteti a hátsó helyzetjelzőket, továbbá a kisegítő lámpákat sem lehet vele kapcsolni (például távolsági fényszórót vagy ködlámpákat).
Feladata: nappal, jó látási viszonyok mellett jelezze a többi járművezetőnek a forgalomban lévő gépkocsi láthatóságát.

Első helyzetjelző
Csak álló járművön, annak pozíciójának jelzéseként használd.
Feladata: olyan területen, ahol az úttest sötétben nem kellőképpen megvilágított, elősegítse az álló jármű könnyebb észrevételét. "

Ezek szerint a Joggeren nincs helyzetjelző, csak az "Y" alakú DRL, és ennek szerintem nem változik a fényereje se, mindig "erősen" világít.

(#3117) plömplöm válasza Monya78 (#3116) üzenetére


plömplöm
őstag

így van, a klasszikus felépítésnél oldalanként az első helyzetjelző egy 5W-os izzócska, a pld lodgyban egy w5w; a drl a pld lodgyban gyárilag egy 21W-os izzó, megerősített foglalattal, ami tovább bírja, mint a sima pld féklámpa foglalat, utóbbi nem kap akkora folyamatos hőterhelést.

ez az egyféle fényerejű helyzetjelző / drl minimum fura nekem. nem kételkedem abban, amit írtál, akár el is hiszem, elhiszek én mindent és mindennek az ellenkezőjét is. de fura :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3118) JoinR


JoinR
senior tag

Dusteren sincs külön helyzetjelző elől, nem kötelező, ha van menetjelző.

(#3119) mirci18 válasza Monya78 (#3108) üzenetére


mirci18
addikt

Köszi az élmény beszámolót.
Sajnos amit használnak le lesz lakva.
Nekem lassan 40 e km van az autóban de mindenhol látszik a használat nyoma.
A karosszéria folyton koszos foltos mivel mosás után nincs áttörölve.
Minden karc meglátszik rajta annyira szar a lakk.
A küszöbök szépen kopnak főleg hátul mivel ott a nagyobbik gyerkőc úgy száll be hogy rálép.
A vezető oldali ajtóm pereme egy helyen enyhén horpadt benyomódott mivel egyszer kétszer hozzávertem véletlenül a falhoz/fém szekrényhez.
A csomagtartó kéder gumija elengedte magát így ragasztani kell.
A vezető oldali kéder gumi egy helyen be van szakadva mert túl puha volt.

Szóval összeségében elmondható a kocsi használva van nyilván lakjuk lefelé szépen lassan.
Igazából baja nincs. Esztétikailag sem de ezt már új autóként nem venné meg senki.
De mivel ezt magamnak vettem nem a szomszédnak s nem a banknak így használom ahol lehet.

Ui:
Gumi szőnyeget mindenképp vegyél bele. Ég és föld a különbség. Főleg ha veszel a csomagtartóba is.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#3120) plömplöm válasza JoinR (#3118) üzenetére


plömplöm
őstag

hát, de van, amelyik nem ledes, az vagy w5w (mondjuk 2010-2013 között), vagy w21/5w (mondjuk 2013-2017 között, a 21W a drl, az 5W a helyzetjelző, egy izzóban)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3121) JoinR válasza plömplöm (#3120) üzenetére


JoinR
senior tag

Ja én a sajátomra írtam, az '18 utáni.

(#3122) plömplöm válasza JoinR (#3121) üzenetére


plömplöm
őstag

akkor jó

egyébként a hangsúly nem azon van, hogy kell-e "külön helyzetjelző elől", mert persze hogy nem kell, még egy fapados 21W-os drl izzót is lehetne 5W-os izzóként hajtani, egy "21W"-os ledet is lehet, hanem a helyzetjelzés <funkció>ról, azaz sokkal alacsonyabb fényerőről, mint a drl fényereje. ha ez már egy ideje nincs, hanem helyzetjelzéskor is a drl szint az aktív, akkor csak simán le vagyok maradva és ennyi :)

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3123) JoinR válasza plömplöm (#3122) üzenetére


JoinR
senior tag

A led fényerőt kicsit drága szabályozni, aztán amelyik iparban centekről szól a költségcsökkentés, ott ha nem kötelező, nem fogják beépíteni, főleg budget márkánál. Amúgy 1 kezemen meg tudom számolni, hányszor kapcsoltam be a helyzetjelzőt 30e km alatt :D

(#3124) Monya78


Monya78
veterán

Vezető oldali gumiszőnyeg:

Kicsit tovább nyúlna, semmi baj se lenne.

Lámpaügyi kérdésnek utánajártam élőben
A lényeg hogy van fényerő különbség különböző módokban az "Y" alakú led csíknál :B

Auto módban erős az "Y" csík
Helyzetjelző módban gyengébb az "Y" csík
Tompított módban is gyengébb az "Y" csík
Auto módban, ha sötétedik és bekapcsol a tompított akkor is gyengébb az "Y" csík.

Telefon fényképezője nem adja át az élő látványt, de valamennyire látszik


Hogy 4X-es a különbség nem tudom, lehet... Én magamtól olyan 2x fényerő különbségre tippeltem volna. De ha 5W vs. 21W a szabály Én belelátom azt is.

(#3125) kelly416 válasza Monya78 (#3108) üzenetére


kelly416
veterán

Kezdem itt, de előre szólok, hosszú lesz. :))

18.000km azaz kicsit több, mint a Tiéd, ehhez mérjél ezt-azt. Nem értem a tetősínt, mert a Lodgy-ra sikerült normálisat feltenni, igaz illesztési hézag itt is van.

A híres, hirhedt Dacia megoldása, acélfelni + dísztárcsa, de ez is olyan mint a Tiéd, egy csücsköt telibe terveznek, két csavar félig van benne a "küllőben" és a negyedik pont köztük. Tehát amennyire tudták, szimmetrikus itt is, Nálad is. De a problémádat értem és igazad van.

Nálam a küszöb nem túl vastag, és mint láthatod, benyomni sem tudom. Nem tudom mi van alatta, nem feszítettem ki. Miért nem teszel alá szigetelés csíkot, ha ennyire zavar? A küszöböt is kibéeleld, meg a zajt is csillapítod.

Én is 104 kg vagyok, és ennyi km alatt én is ültem bele kb. annyiszor a bal 1-be, mint Te a Tiédbe 1500km alatt. Meg a feleségem még sokszor annyiszor fele akkora súllyal.

Télen gumi, tavasztól őszig szövet szőnyeg, mindkettő gyári (igen, a kosz az főleg a szövetszőnyeggel alap tartozék, de én havonta 1x ha bele ülök vezetni, bocsássatok meg hogy nem takarítottam ki most), nem bolyhosodik a szélénnél a kárpit. Nem tudom, miért változtattak a kárpit anyagán, szerintem a Lodgy kárpitja is elég olcsó János. És igen, a Lodgy szőnyege is elég amorf, szerintem a Joggeré is hasonló.

No meg minap megálltam egy fekete Jogger mellett, epedezve körbejártam (irigylem a hátsó lámpákat például), de ahogy megnéztem a tabletet a műszerfal tetején, boldogan ültem vissza a Lodgy-ba. Nekem nem tetszik az a kialakítás. Nyilván a műszerfal nagy részét elcserélném azért. :P Mint ahogyan az automata klímát is, úgyis csak hosszú úton kapcsoljuk be, de olyankor meg rossz lenne állítgatni, ha tudna túl hűvöset csinálni. ;]

Az automata világítás az egyik legnagyobb királyság, de sajnos nem nálunk. Nálunk amint kimész országúrta, kötelező a gépjármű elejét és hátulját is megvilágítani, így a DRL-es automata fény semmit nem ér. Sajnos. Azaz de, városban.

JoinR (#3123):
Helyzetjelzőt hétköznapi körülmények között kb. csak az kapcsol, aki képes tiszta időben nappal ködlámpával közlekedni, mert a saját fejében van a köd. Nekem kb. 15 év alatt emlékeim szerint egyszer sem volt szükségem helyzetjelzőre, mert sosem hagytam megvilágítatlan helyen az út szélén az autót éjjel.

Monya78:
Ja? Látom, mégis bonyolítottak még egy kört a szőnyegen. Elég fura.

Igen, látható a fényerőeltérés így is. A mértéke passz. Egyébként ez is eléggé szép része a Jogger-nek. :B

[ Szerkesztve ]

(#3126) Monya78 válasza mirci18 (#3119) üzenetére


Monya78
veterán

Meglátjuk később mennyi időm lesz karbantartani a kocsit, most még szánok rá időt, szeretem ha kívül - belül tiszta.

Az biztos hogy a 3 éves kisfiam a gyerekülésből úgy rendesen körberugdossa a környezetét első ülés háttámlát, ajtó borítást. Már félek előre mi lesz télen amikor sáros lesz a cipője :DDD

Garázsban ahol kinyílik a vezető ajtó "véletlenül" pont ott tartom a kerti székek pót párnáját. :B

Lelakni nem szeretném, nem tudom mennyire lesz tartós az együttélésem a joggerrel (3 évig biztos), de ha eladom akkor szép állapotban szeretném eladni.

(#3127) mirci18 válasza Monya78 (#3126) üzenetére


mirci18
addikt

Én sem terveztem lelakni.
Hiszen takarítom kezelgetem.
De két gyerek hosszú utak,étkezés a kocsiban,kempingezés van hogy koszos dolgokat is szállítunk hátul nem partner ebben.

Vidéken lakom itt más az élet. Időről időre van hogy gyerek utazik a csomagtartóban helyben rövid távon. De vittem már benne szőlőt komplett üstházat is.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#3128) kelly416 válasza mirci18 (#3127) üzenetére


kelly416
veterán

Már előre látom a hőbörgést, hogy mekkora felelőtlenség gyereket csomagtartóban... A 2,5 éves fiam hetekig könyörgött, hogy a csomagtartóban utazhasson. Behoztam a kocsibeállóról a garázsba és akkora öröm volt Neki, mintha mi kapnánk egy új autót csak úgy. Pedig volt vagy 12 méter az út.

Használati tárgy. Értünk van, megkönnyíteni a mindennapjainkat, kiszolgálni az igényeket. Vigyáz rá az ember egy határig, de ha már kihozta a szalonból sok pénzért,, vagy kicsit kevesebbért használtan vette, csak használja.

Melóhelyem felé van egy fószer, Vitarája volt, most valami Toyota suv-ja van, de a bánásmód ugyanaz. Ha esik, havazik, stb, akkor bicikli. Ha jó az idő, talán kihozza az autót, de ha haza ért, lemossa az utcán (tilos, de kit érdekel?), kitakarítja a motorteret, körbe mossa a felniket, küszöböket, kerékjárati íveket, mindent. Pár éve amikor a -20 fokok voltak, akkor is ezt csinálta. Nem tudtam hogy egyensúlyozni a jégbordán, hogy ne kilinccsel előre menjen az autó, ez meg könyékig a felniben gőzőlgő vízzel takarítja az autót. Ez túlmutat némi fanatizmuson, úgy gondolom.

Szerk.:
Helyesírási hibák.

[ Szerkesztve ]

(#3129) plömplöm válasza Monya78 (#3124) üzenetére


plömplöm
őstag

nna ez a gumiszőnyeg ritka elszabott egy darab lett valóban. a lodgy gumiszőnyege, ami egyébként inkább műanyag, mint gumi, legalábbis rugalmassága nem sok van, az akkora és olyan formájú, mint a szövetszőnyeg, nekem is gyári mind a két garnitúra, nincsenek rajta ilyen pedál alá féligmeddig belkúszó fülek/nyelvek.

lámpaügy: akkó jóvanakkó, meg vagyok nyugodva, így jó, ezt vártam :)
a fényerőváltozás érzékelőse rettentően szubjektív. a semmihez képest az 5W már nagyon sok, az 5W-hoz képest a 21W már nem olyan sok. és az említett 5w/21w inkább adottság, mint tudatosság, ilyen izzók voltak használatban, ebből főztek, amikor annak idején kialakították az egész koncepciót.

az enyémben van már 90ezer, ahogy írtam is már többször is talán, a szövetszőnyegre már nehéz lenne azt mondani, hogy gyári állapotban van :D , de pont ez a dolga, hogy ez kopjon, ne a sokkal nehezebben cserélhető kárpit ugyebár.

én 65kg vagyok, úgyhogy ehhez a témakörhöz inkább nem szólok hozzá :)

"első ülés háttámla összerugdosás" problémára (is) az üléshuzat adhat megoldást, az ajtó belülről meg talán eléggé plasztik, az bírja :)

"mekkora felelőtlenség gyereket csomagtartóban": hátugye define: csomagtartó. attól egyterű az egyterű, hogy nincs neki olyanja, hogy csomagtartó, az egész autó egy nagy csomagtartó tud lenni, ha kell, ugyanakkor viszont ez tud szabályosan puhatestűt is szállítani. az enyéim is imádtak a 3. üléssorban utazni, akkor még sokkal több nagyszülővel rendelkeztünk, akiknek, bár nem volt lehetetlen a 3. üléssorba bejutni, ki akarták próbálni :) , de a 2. üléssor be/ki azért komfortosabb volt. mostanra meg már említett nagyszülők elfogytak :(

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#3130) mirci18 válasza kelly416 (#3128) üzenetére


mirci18
addikt

Már előre látom a hőbörgést, hogy mekkora felelőtlenség gyereket csomagtartóban... A 2,5 éves fiam hetekig könyörgött, hogy a csomagtartóban utazhasson. Behoztam a kocsibeállóról a garázsba és akkora öröm volt Neki, mintha mi kapnánk egy új autót csak úgy. Pedig volt vagy 12 méter az út.

Hogy ebben a témában másnak mi a véleménye nem különösebben érdekel.
Mert önjelölt fotelhuszárokkal nem foglalkozom.
Nyilván értelmetlen szabálytalanságot nem csinálok feleslegesen nem veszélyeztetem a gyermekeim. És ha kirívó probléma lenne le sem írtam volna még ide se.
De örülök hogy korrekten állsz a dologhoz.

Egyébként eltekintve ettől a kérdéskörtől jó azt látni az itt lévő közösségben hogy a csoport józan hangú reálisan értékeli a saját autóját.
Ami nem tetszik neki gond vagy probléma nyugodtan le meri írni.
Én sose bántam meg egy percig sem hogy megvettem a kombim. Főleg úgy hogy az utolsó pár hónapban sikerült megkaparintanom.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#3131) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Sziasztok!

Sürgősen kellene új autó, voltam ma egy Dacia szalonban, Duster viszonylag gyorsan elérhető, de normálisabb felszereltségben csak a TCe90 motorral lenne.
Ezzel mennyire vállalható autópályán a 140-es tempó?

A TCe130-as Dusterekben, amik most elérhetőek, nincs kényelmi csomag (könyöklő és deréktámaszos vezetőülés). Sokkal gyatrább a sima ülés?

Egy 130 lovas i30-ból ülnék át, ezért félek a 90 lovastól, hogy szenvedés lenne pályán. Kb kéthetente pályáznék vele és évi 1-2 hosszabb út (500-1000km), nagyrészt meg agglo ovijárat

(#3132) JoinR válasza mauimagic (#3131) üzenetére


JoinR
senior tag

Attól függ, mik az igényeid, nekem simán elég, pedig a km nagy része autópályán megy bele. Ha nincs nagy emelkedő, akkor tudja tartani az óra szerinti 140-et (ami GPS szerint 134), de ez egy lassú autó, lassan gyorsul fel, 100 felett már padlóval gyorsítasz, nincs tartalék. Az áttétel egyébként kellemesen hosszú, nem forog sokat, ilyen szempontól alkalmas autópályára.
Én 120 körül járok vele autópályán, úgy nem iszik annyit (mert ahogy nő a tempó, azért nő az étvágy) és nyilván csendesebb is.
Amikor LPG-vel járok, kapok +10 lóerőt, azzal érezhetően jobban megy, de városban így is Eco módban járok, annyira bunkó módon indul meg alul a turbóval.

[ Szerkesztve ]

(#3133) JoinR válasza mauimagic (#3131) üzenetére


JoinR
senior tag

Közben ránéztem az i30-ra, ami az előd lehet, és ha az szívómotor, akkor nem félnék a váltástól. TCe 90 már 2000-nél tudja az i30 csúcsnyomatékát (az 4850 rpm-en adja le a net szerint). Anno én a szívó 1.6 114 lovas Dusterből ültem át a 90 (LPG-vel 100) lovasba, megváltás volt. Annyi, hogy a turbóst nincs értelme forgatni, nem fog jobban menni. De legalább kevés rá az adó. :)

[ Szerkesztve ]

(#3134) mauimagic válasza JoinR (#3133) üzenetére


mauimagic
aktív tag

1.6 CRDi, 280 Nm, 130 ló, úgyhogy nem egy kávéház a TCe 90-el :)
Kár, hogy a próbaúton nem volt autópálya :)

(#3135) Luck Dragon válasza mauimagic (#3134) üzenetére

Szerintem pedig visszalépés lenne .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3136) JoinR válasza mauimagic (#3134) üzenetére


JoinR
senior tag

Fú hát igen, az más liga. Ha elvárt ezt a teljesítmény, a TCe 130 is nagyon kompromisszumos a nagy bódé miatt.

(#3137) mirci18 válasza mauimagic (#3134) üzenetére


mirci18
addikt

Mindenképp visszalépés lesz főleg klímával.
Ezek a kis motoros autók mindíg kompromisszumos megoldások a régi szívó motorokhoz képest.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#3138) kelly416 válasza mirci18 (#3137) üzenetére


kelly416
veterán

De hát a klíma villany motoros, nem? Ok, a generátor többet dolgozik, de a lovakat nem veszi el a hajtástól.

(#3139) golyós válasza JoinR (#3136) üzenetére


golyós
őstag

A Tce 130 mire nem elég?
Még a Lodgyival is alázok nem egy autót, csak pislognak amikor elengedem a ménest, feleségem csak szól, hogy ésszel apa. A kicsi meg hátul visit, hogy ez jó volt, megint ;]

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#3140) JoinR válasza golyós (#3139) üzenetére


JoinR
senior tag

A kérdező az 1.6 CRDi dinamikáját keresi, arra nem elég (ami egy turbódízel, csak a kérdező először csak annyit írt, hogy 130 ló, és a szívóbenzin 1.6 MPi is pont annyi, ezért azt hittem, az az összehasonlítási alap).

#3137 mirci18:
"Ezek a kis motoros autók mindíg kompromisszumos megoldások a régi szívó motorokhoz képest."

Élettartamban lehet, de használhatóságban sokkal kényelmesebb a turbós.

(#3141) BloodRay válasza golyós (#3139) üzenetére


BloodRay
veterán

Én is elégnek érzem a Dusterbe, pedig elég dinamikusan közlekedek. :) Soha nem padlóztam még mert nincs rá szükség.

"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83

(#3142) mauimagic válasza JoinR (#3140) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Így világos, köszi! Igazából asszonypajtásnak lesz, én csak néha vezetném.

(#3143) mauimagic válasza golyós (#3139) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Ne má légyszi... értem, hogy nagy fan vagy, de azért a fizikát nehéz átverni, egy 1.3-as motorról beszélünk, ami ráadásul egy hullaszállító kasztnijában van, aminek a légellenállási tényezője megegyezik egy csepeli panelházéval :)
Ettől függetlenül biztosan jó autó, praktikus meg minden, de nem egy erőgép

(#3144) kelly416 válasza mauimagic (#3143) üzenetére


kelly416
veterán

Hatalmas a tévedés. Városban nagyon tud lépni, könnyű a bódé. 90 környékén meg felette már nem okoz meglepit, de jó fordulaton városban én is pislogtam 1-2 kigyorsításkor. Vezettem már 5.7-es V8-ast is párat, meg volt mk2 2.0tdci fókám (na az jól ment szerintem), S-Cross-t is sűrűn hajtok (1.6 turbo dízel az első szériasakból), szóval ültem már ebben-abban, még ha egyik sem volt versenygép.

(#3145) golyós válasza mauimagic (#3143) üzenetére


golyós
őstag

Nem vagyok nagy fan, konkrétan rühellem a Lodgyt, az egyetlen értékelhető eleme pont a motor. :K
De ültek már mellettem páran és általában rákérdeznek, hogy mielyen motor van benne?
1,3. Az nem létezik :D Csak a turbo ami 1600 fordulaton már jön és dieseles nyomaték ennyit számit.
Ülj bele próbáld ki, addig úgy sem hiszed. Nagy a kasztni, oké, de pont az ilyen számoknak élőknek szokott leesni az álla amikor a sztrádán visszaváltás nélkül odaverek. ;)

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#3146) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Mi a bajod egyébként a lodgyval? Végül ma rendeltem meg a Dustert az erősebb motorral, úgyhogy már mindegy, de a Lodgy is átvillant az agyamon, volt egy még a szalonban, csak a formájától mindig kiráz a hideg :)

[ Szerkesztve ]

(#3147) JoinR válasza kelly416 (#3144) üzenetére


JoinR
senior tag

0-100-at 9 mp alatt tudja, elhiszem, hogy valakinek ez a "nagyon tud lépni", és egyébként tényleg mindenre elég a közlekedésben, de a teljes járműpark viszonylatában ez max a jobbik felében tartozáshoz elég. Nálam a "jól megy" az 5-6 mp-es 0-100.

(#3148) szaki04


szaki04
senior tag

Benvezetem egy ilyen családi csapatszállítóra, tegnap vettem át:

3 évre letudtam a kocsi kérdést remélem...

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus

(#3149) Luck Dragon válasza szaki04 (#3148) üzenetére

Tiszta szívből gratulálok :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3150) szaki04 válasza Luck Dragon (#3149) üzenetére


szaki04
senior tag

Nagyon szépen köszönöm!
Félek egy kicsit ettől a 3 hengeres motortól... nyugtassatok meg, nem kell tőle félni.

iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.