A Lodgy is ilyen, de még egynek sem néztem alá, amit eredetileg pótkerék nélkül rendeltek.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
kelly416
veterán
mirci18
addikt
Kokszosodásról jobban kell félni.
Ha sokat araszolsz a városban.
Ha vegyes a kép nem kell félni.
A kettős tömegű meg nem az első gazdát érinti általában.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
mirci18
addikt
Gázosnál a gázos mivoltából vannak plusz költségek.
De az olcsóbb utazási költségek elvileg feléd billentik a mérleg nyelvét.
Egy nagy gond van még a gázos megoldással.
Nincs hely a pótkeréknek a kocsi aljában.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
mirci18
addikt
Én meg pont a nyugdíjas gazdát kerülném.
Sokszor azt látom hogy olyan lassan mennek az autóval hogy szegény motor majd megfullad.
A másik véglet meg a kuplung nyúzós mert nem érzi mennyi gáz kuplung keverék kell az autónak.
Az első tulajdonos meg nem jelent semmit.
Magamból kiindulva a másik kocsink Wagon r átlag 20 e km-enként kapott olajcserét.
Fék és váltó olajat 15 évig nem látott.
Kapott eleget az élettől.
Mondjuk az autó most is megvan kettes számúként. Azóta gondosabb gazdája vagyunk.
Tehát az átlag magyar gazda nem éppen a legjobb gazda.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Nem csak az a baj , hanem ahol élek a legközelebbi kút ami ezzel rendelkezik is 30-Km.
Hozzá értő szerelő meg talán még messzebb .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Közlekedésünk:
Kisvárosban lakunk, lámpa-dugó-parkolóhely vadászat itt nincs.
Hidegben: napi bölcsi-ovi-melóhely-bolt kb. 15km, ez alatt 10 leállítás újraindulás.
Melegben: biciklit használ mindenki, városon belül csak nagybevásárláskor veszem elő
Minden hónapban 2-3 alkalommal az 50km -re lévő nagyvárosba megyünk.
Ez évi 6-8ezer km
Tehát hidegben meg lesz kínozva teljesen...nyáron kímélve lesz.
Kokszosodás ellenszere a gyáritól sűrűbben végzett olajcsere ha jól tudom...
25 éve van jogsim, egyszer se kellett kereket cserélnem Ezért nem tudom hogy álljak a pótkerékhez.
[ Szerkesztve ]
mirci18
addikt
Akkor tényleg rossz helyen laksz.
Nálunk szerencsére a falu végén van benzinkút.
A szomszéd utcában pedig autó szerelő kettő is.
Folyamatosan elfoglaltak.
De azért kiváncsi lennék ezekhez a modern motoros autókhoz mennyire értenek.
Mivel nem ezekben utaznak.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
mirci18
addikt
A pótkerék olyan mint a biztosíték készlet.
Lehet sosem lesz rá szükséged de ha kell és nekem már jó párszor kellett a régi autómnál szög kátyú szálszakadás egyebek miatt nem mindegy hogy leveszed a kereket és cseréled vagy helyben javítani foltozni kell ha tudod egyáltalán.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Ha a kúton van gáz és a szerelők is értenek a rendszeréhez akkor az jó . (Bár gyanítom te most úgy sem fogod ilyenre lecserélni a mostanidat)
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
mirci18
addikt
Ja hogy gázos?
Na az nincs.
Én maximum akkor cserélem le az autót ha 3 gyerkőc lesz.
Eddig nekem nagyon bejött a kombi lét a TCE 90-es motorral.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
kelly416
veterán
Én a meglévő pótkerék mellé is tettem gumikukacot meg defektjavító szettet az autóba egy kis kompresszorral. Feleségemtől nem várhatom el a kerékcserét ha valami van, de egy szög, csavar okozta lyukat így meg tud oldani.
Kisebb helyet foglal és univerzális, ha autót cserélsz, a másikba is jó lesz.
Igen , rendes benzinkút az van több is, de amin gáz van az 30-km én erre gondoltam , lehet picit elbeszéltünk egymás mellett .
És a szerelőkre is így gondoltam , mert hagyományos szerelő van meg autóelektronika külön szervizes is. De aki kimondottan LPG rendszerhez is értene , hát ….. lehet bajban lennék (én )
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
KubanitoS
veterán
Egyetértek veled. Elég, ha csak egyetlenegyszer legyen defekt este 11-kor, szakadó esőben a világvégén ahhoz, hogy az ember értékelni tudja, hogy kéznél van minden hasznos eszköz. Nálam is mindkét kocsiban van egy-egy pár kesztyű, normális minőségű minikompresszor, négyágú kerékkulcs és bizony nyomatékkulcs is. Utóbbi miatt néztek már hülyének, de a cégnél amikor belefutottunk egy defektbe kolléga úgy meghúzta a csavart, hogy alig tudta a gumis leoperálni és a felnin is meglátszódott a nyoma…
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Azaz igazi mikor a kerék csavarokat úgy fúrják ki.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
mirci18
addikt
Nyomaték kulcs helyet én inkább rálépek a kerék kulcsra.
Egyébként a legfontosabb autó kelléket senki sem említette eddig.
Amikor a kocsit elhoztam az első amit betettem utána a wc papír.
Na anélkül nem mennék sehova.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
WC papír +1
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Dönci végzet a szervizben , na de nem most , hanem pénteken este .
Meglepetésemre egész jó állapotban van , pedig az elmúlt időszak igen csak próbára tette . Gondolok itt a sok mezőgazdasági területen való cirkálásban , de ugye partnerek elérésében nem ismerünk határokat , vagy gyorsan egyik nagy városból át a másikba pályán .
De haladjunk csak sorjában elölről hátrafelé .
Ha nem jól írok valamit az azért van mert műszaki analfabéta vagyok .
=Kapott új helyzetjelző égőt , bár ez nem újdonság .Rendszám tartó keretet .
-Motortérben új vezérlés , feszítők , olaj , meg minden hozza tartozó sallang , összes szűrő .
-Első féktárcsa+ betét.
-Fék olaj
-Váltó olaj (mint kiderült igen is kell )
-Futómű állítás ( látszódott már a gumin)
-Első szélvédő csere .
-Bal első ajtó határoló
-Bal hátsó ajtó külső kilincs csere .
-Hátsó fék csere
-kipufogó tartó konzol fülesek csere.
-Rendszámtábla világítás csere.
- Jövő héten új gumik is megérkeznek .
- Új dísztárcsákat , mert a régiek mind darabokban voltak , vagy már nem is volt.
Azt hiszem mindent leírtam , ja igen és egy nagy átfogó belső és leginkább külső nagy takarítást kapott , amivel rég adósa voltam . [kép]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Ez egy komoly összeg lehetett...még dacia szinten is...
Nálunk a céges Ford Ranger 20ekm-es első szervíze 190eFt volt, pedig ott csak olaj és szűrők voltak a listában.
Az összeget nem tudom , mindig a szerviz és a flotta kezelő intézi , meg hozzák meg viszik az autókat .
Bár az tény hogy elfogadnám a javítási összegét .
Bár csak a húszezres szerviz periódusa lenne , de ez inkább közelít a kétszázezreshez lassan .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Sok mindent értek, de: rendszámtábla keret? Mit tettél vele? Első szélvédő? Földútról gyanítom a port beledörgölte az ablaktörlő és tiszta karc volt. Ajtó határoló? Sokat nyitogatod, asszem. Meg talán a szél is?
A végeredmény szép. Még sokszor ennyi balesetmenteset kívánok!
-Rendszámkeret esetében vásároltunk Lidlben , majd mikor visszatértem a kocsihoz valaki letolatta a vonóhoroggal ( gondolom én ) mert V-alakban tört el maga a rendszám pedig hajlott meg .
- Szélvédő , hazafelé az M7-en követ kaptam , szélvédő műhelybe be gurultam de mondták hogy cserés, nem javítható .
- Határoló az magától elkezdett hangosan kattogni, nyikorogni , meg amit csak lehetett.
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Ez egy ilyen nap. 2-ből 0 találat.
Akkor ma ne lottóz.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Egyébként sem. Nem vagyok a szerencse kegyeltje. Minden ok az életemben, csak tudom, hogy meg kell dolgozzak a pénzemért, nem fog az ölembe potyogni soha semmi.
Monya78
veterán
Meglepően pozitívak a tesztek és az emberek fogadtatása is.
Bar tényleg tök szuper lenne ha a TCE 1.33 motorjával kapható lenne, de a 2023-as E-Tech hajtásra kiváncsi leszek .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Pl a duster motorválasztékot nézve: 3henger 90le változat helyett a 4 henger 130 le változat +550eFt
valszeg a joggernél a hibrid rendszerre ennél többet kell majd rádobni 2023-ban...sokak véleménye lesz az hogy annyit nem ér meg, akkor inkább elmegy a 3 henger szódával és minden hátrányával...
Ja és állami támogatás se lesz 2023-ban, úgyhogy a mostani 3 - 4,5 milliós támogatott háromhengeres jogger helyett majd kb. 7,5milkát kifizetni egy hibrid joggerre...hááát
Igen, kicsit bosszantó, hogy csak a háromhengeres erőforrást lehet választani egy ekkora autóhoz, még ha relatíve könnyű is. A következő héten viszont megrendelésre kerül, nagycsaládos kedvezménnyel a mai új és használatautó árakhoz viszonyítva szinte ajándéknak tűnik.
Azon morfondírozok, hogy a pótkerék kell-e hozzá 50k-ért, vagy elég a javító szett? Az értékesítő nagyon rá akart beszélni.
Comfort felszereltség van képben, automata klímával, biztonság csomaggal, Mahalia felnivel és ülésfűtéssel. 6.63 m Ft környéke.
Viszont nulla kedvezményt adnak Miskolcon, maximum valami gesztusértékű dolgot, gyakorlatilag egy szőnyegszettet.
Elvileg gyártói utasítás...
Én csak annyit írtam , hogy kiváncsi leszek. Főleg majd a tesztekre . Fentebb nem is olyan rég az általad írt meglátásodat fejtettem ki én is .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Szia! Én december elején rendeltem meg...pótkerék nélkül, amit már megbántam. (hátha lehet utólag ilyesmit módosítani)
Defektjavító készletről rosszakat olvastam, keréknyomás érzékelő nagy eséllyel kuka lesz, kis eséllyel akár az egész gumi is kuka lesz. Ha komolyabb a lyuk, vagy a felni is sérül vagy az oldalfal akkor pedig semmit sem ér a defektjavító.
Ráadásul Én azt hittem hogy a csomagtartóban ott lesz a helye a pótkeréknek, de ahogy látom kívülről kell rögzíteni a pótkereket, tehát a speckó tartó vasak, emelő, teljes értékű kerék már számomra megérné a 50eFt-ot.
És is kaptam ingyen szőnyegszettet, illetve fél áron (60eft-ért) téli gumit. (esetemben fél áron négyévszakos gumit)
Milyen színűt választasz?
[ Szerkesztve ]
Amúgy elég sok autónál ott van, már mint a pótkerék . Nem a legjobb elrendezésben , de legalább van. Érdemes előtte be gyakorolni a le és fel tételt , mert este vagy épp más kényelmetlen szituációban a rutin nagy segítség lehet .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Nekem kellett, de inkább azért, hogy legyen még egy gyári felnim egy gyári gumival. Igaz, én 30-ért vettem 2 éve a Lodgy-hoz. Ennyi oénzért azért már átgondolnám, főleg ha a javítószettben van jó kompresszor, gumikukac, stb. Mondjuk ezeket mind megvettem, mégsem volt 30eFt az egész, most minden ott van az autóban, hogy a helyzet függvényében legyen választási opció.
De ha elmondom Neked, hogy a céges S-Cross csavart kapott futófelületbe, a flottakezelő Marsóval van szerződésben, oda vittem, lekapták a kereket, gumikukaccal javították (nem ideíglenesen, véglegesen), dobták is vissza, mehettem dolgomra, akkor szerintem hozzá segítelek a döntéshez. Valószínűleg kár 50-et kiadni pótkerékért.
A szín az sima fehér. Nekem ez jön be.
Annyi egy kicsit érdekes, hogy az első parkradarok nincsenek színre fújva, feketék. A két oldalsó szenzor a festett részen elüt. Mondjuk a fekete műanyag elemekkel harmonizál.
Sajnos nem tudtuk élőben megnézni a Joggert, március környékén lesz csak kiállítva. Az eleje viszonyt megegyezik a Sandero Stepway-jel.
Ez esetben még a téli kerekek egy részét megpróbálom belealkudni. Nem is kérdeztem, hogy alapvetően milyen gumikkal adják át, elvileg nyáron kapnánk kézhez.
A srác azt mondta, hogy megközelítőleg nekik 180k Ft hasznuk van a Joggeren, egy levehető vonóhorgot már nem tud ingyen hozzárakni.
Monya78
veterán
Miénk fekete lesz...illetve ülésfűtés nem lesz benne.
Bármilyen évszak van nyárival adják ki az új kocsit.
Kelly416: rákerestem a gumikukacra (eddig még nem hallottam róla), ez legalább nem nyírja ki a nyomásérzékelőt, de a felni hiba, oldalfal hiba ellen semmit nem ér.
Én is afelé hajlok, hogy nem kell nekem a pótkerék. Jelenleg én is egy majd 4 éves családi S-Crosst hajtok jelenleg. Suzukihoz viszonyítva meglepően korrekt volt a Dacia Sandero Stepway belseje, anyaghasználata. Megmondom őszintén, rosszabbra számítottam.
[ Szerkesztve ]
Te mikor veheted át az autót?
Monya78
veterán
Május vége.
Okés, meglátjuk nálunk mi lesz a helyzet, azért remélem őszre nem csúszik át.
kelly416
veterán
Nyilván felni sérüléskor nem ér semmit, de igazából én 23 éve vezetek, Fater 67 idén és körbejárta az öreg kontinenst hol ezzel hol azzal, még sosem volt felni bajunk, ezért vettem a kukacot. Na meg mert a feleségem nem fog nekilátni kereket cserélni, de a gumikukac meg a komoresszor még használható általa is. Ha mégis felni baj van, akkor meg ott a pótkerék. Nekem.
Belegondolok , nekem eddig még nem volt olyan jellegű felni sérülésem ami meggátolt a tovább haladásban kopp-kopp.
De már olyan igen , hogy a dísztárcsa megelőzött a körforgalomban . Mondom ez meg hova megy ?!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Ezeken a jó utakon ez nem meglepő.
Hát igen és csodálkoznak , hogy mindenki “suvot” vesz meg stepwayt
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
mirci18
addikt
Pótkerék nélkül az autót meg sem venném.
Ha a kerék kiszakad vagy a felni sérül a kukaccal semmit sem érsz.
Ha sokallod az árát a pótkeréknek akkor érdemes használtan egy szettet összerakni.
Kedvezményt a Dacia szalonokban nem szeretnek adni.
Két éve amikor vettem az autót még tesztkörre se mehettem.
Még egy üveg bort sem kaptam.
Örültem hogy megvehettem az utolsó darabok eggyikét.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
mirci18
addikt
Attól függ mit kap a kereked.
Jártam már úgy hogy kátyúban úgy megütöttem a felnit hogy alig bírták kalapáccsal kiegyengetni.
Szöget többször kaptam. Volt hogy a kerekemben már 3 kukac is volt.
De jártam már úgy hogy annyira átszakadt a gumi hogy javíthatatlan volt.
Így a pótkerék mindíg a legbiztosabb megoldás főleg ha külföldön vagy.
A legnagyobb szívás akkor volt annó a régi autónkkal amikor anyós látogatásról jöttünk haza disznóvágás után.
Tele volt a kocsi agyig 100 km-el később indulás után lassú defekt.
Csak a cuccok ki be pakolása volt 20 perc.
Bele se merek gondolni akkor mi lett volna a Daciaval jártam volna így mikor előtte azt úgy pakoltam agyig hogy konkrétan minden négyzet centiméterét betöltöttem.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
kelly416
veterán
Én is kaptam már néhány ilyen-olyan defektet. Okosan csíptem oda felni el a padkához a gumi falát, ott sem ment volna semmire a kukaccal. Nyilván a legjobb a pótkerék, de nagyon ritkán van rá szükség és fizikailag nem mindenki vállja/tudja kicserélni. A Lodgy-ra szalonból kihozva úgy rá volt verve szárazon a kerék, hogy amikor az első itthoni kerékcserének nekiláttam, egy csavar jött ki a lidl akkus ütvecsavarozójával (400Nm papíron), a többit keresztkulccsal meg a végét teleszkópos nyelű kerékkulccsal szedtem le. Ha egy gumis is csinál hasonló állatságot (márpedig csinálnak), utána meg defektet kap a feleségem valahol, legyen Neki alternatíva.
Egyébként merre jársz, hogy ennyi defekted van? Szöggyárban dolgozol? Én (de az is lehet, hogy csak én vettem észre de nem én kaptam be) egy csavart szedettem ki a cégesből, egyszer közel 20 éve volt egy gyors defektem futófelületet szúrta meg valami ami nem maradt benne, és a fent említett odacsípés is közel 20 éve volt. Pedig letekertem már néhány km-t Berlintől a Fekete tengerig meg az Meteorákig. Na meg az elmúlt 3-4 évben számtalan szeméttelep és méhtelep kanyar.
Mondjuk Édesapám tanácsát mindig szem előtt tartom, sáv közepe vagy inkább a fehér vonal közelében, mint az út széli mocsokban, ha a forgalom és a saját testi épségem mást nem kíván.
konyi79
addikt
Teljesen egyetértek veled.
De azért remélem, a jószerencsémet nem rontom el azzal, hogy kiírom magamból
Én is pótkerékkel rendeltem a Dustert, de első hónapban kidobtam belőle, miután rájöttem mennyivel hasznosabb a helyén az a jó nagy tárolórekesz . A lefogatója helyére csináltam egy tartót, ne szakadjon be a csomagtér padlója, így rendesen terhelhető maradt az is.
Gumiból azért a Nokian erősített oldalfalú változatait (nem egyenlő defektmentes) használom téli-nyári változatban, ami ugyan kicsit rosszabbul rugózik, de cserébe 50k után is egy lassú defektem volt, pedig járt az autó csúnya helyeken eleget. Annál meg a TPMS időben szólt, simán elmehettem még gumisig vele.
A többire meg ott az assistance, a casco kényelmi szolgáltatásai, meg az autóklub. De eddig ezek meg vannak úszva.
Úgyhogy a nemkicsi kerék helyén a tárolót, + 18kg önsúlyt megnyertem.
kelly416
veterán
Na ja. Akinek belül van a kerék, és nem az autó feneke alá rögzítve. Én alá tettem egy védőt, ami a Zafira A alatt volt (egy nagy műanyag lyukacsos tálca), és többet nem tudok tenni, mert ha kivenném, akkor sem nyernék helyet, tárolórekeszt, stb. Előtte 626 kombim volt meg Fóka mk2, mindkettőnek tele tömtem a pótkerekét bikakábellel, vontató kötéllel, stb., hogy értelmesen kihasználjam a helyet.
Most a CV csomagtartójába majdnem minden bele fér, így a kalaptartó és az effektív csomagtartó közé bepakoltam 2x5L hűtővizet (veszítette egy darabig, de lehet, csak kilevegőzte a sok állást), krokodil emelőt, keresztkulcsot, kompresszort, gumikukac csomagot, elakadás jelzőt, vontatókötelet, bikakábelt, szélvédőmosót, EÜ csomagot, sok rongyot és még ki tudja, mi mindent a gyári mankókerék mellé. És így is üres a csomagtartó, a plusz súly meg abban nem érdekel.
konyi79
addikt
Nyilván használatfüggő is, de én külső pótkereket mindenképp szabadon hagynám. Csak a sártól, amit megtart a tálca gyorsabban rohad a felni, meg könnyebben szétüti a kezed, amikor leszeded.
Persze ha nem jársz olyan helyen, ahol fel tud rakodni...
Én mindig megoldottam azzal , hogy másra hagytam a cserét . Tudom - tudom puhány vagyok.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Én tettem fel, tudom hogy szedjem le, viszont így kicsúszik az autó alól egészen, nem kell kínlódni. És nincs meg a tartóvas benyomódása a gumiban.
A sartól tartok, mert ugyan nem járunk sáros helyen, de a tanksapka-üzemanyag tank közti csőről (jobb hátsó kerék felett) mindig kilószám szedem le a sarat. Vagy ki tudja, merre mászkál az asszony az autóval?!? De azért vannak a lyukak a műanyagon, hogy kijöjjön onnan minden. Elég sok 8-10 cm átmérőjű lyuk van rajta emlékeim szerint, de majd lefényképezem. Vagy rákeresek neten. Majd nemsokára jön a tavaszi takarítás, kiderül, mit szedett össze egy év alatt.