Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2351) hz0917


hz0917
tag

Köszönöm a jókívánságokat, egyenlőre panaszmentes.

(#2352) kelly416


kelly416
veterán

Nos, haza értünk. 2012km megtett útra 158.8liter benga kellett. Ez majdnem 7,9 átlag, de volt dögivel kigyorsítás, emelkedő, 130km/h és még német autópályán 175 is 1-2 alkalommal kis ideig, amikor felhúztak. Hegyre fel sem hímes tojásoztam, hegyről le sem csorogtunk nagyon sok alkalommal, és amikor megálltunk 1-1 bolt előtt 5-10 percre nyújtózni, enni-inni, akkor sem állítottam le az autót a turbó meg a klíma miatt. Ebből is volt legalább 10-12 "pocsékolós" parkolás.
Az autóval teljesen elégedettek vagyunk. Most léptük át a 10.000km-t még csak, városi cirkálóként is jó, de így is jó volt. Hely volt benne, elrértünk, minden ok. Csak a hátsó ajtók ajtózsebeivel nem tudtam megbarátkozni abban a negyed órában, amikor nem én vezettem, gyakorlatilag az ülőlap rátakar a zseb szájára, bár ami minden oda befér, azt be is takarhatja. :))

(#2353) Luck Dragon válasza kelly416 (#2352) üzenetére

Szuper, :D

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2354) Dvix válasza kelly416 (#2352) üzenetére


Dvix
senior tag

Örülünk, hogy hazaértetek, a legfontosabb, hogy ne gémberedve szállj ki a hosszú utak után. Ha itt az autó 5-össel, akkor mindenképp megérte. :K :B

[ Szerkesztve ]

(#2355) Dvix


Dvix
senior tag

Na itt egy tipikus "hate review", gyűlölet iromány az 1.5-ös Dusterről. A valóságban csak 2 dologgal tudok egyet érteni, hogy az 1.5dci hangos(pláne hidegben) és hogy a tengerészkék/fehér fényezés gagyi. Később emberünk elárulja, hogy az autó céges. És amiket leír azokat egy sofőr 2 pofa sör után elmond(nem volt soha saját autóm de ez ilyen-, olyan szar). Én a leírt hibák egyikével sem találkoztam. ;] Talán az ötös váltómra tudok én is panaszkodni, hogy nem a krémek-krémje és sikerült eddig 5x kidobni engem sebességből váltáskor:C

[link]
Érdekes írás, inkább el kéne utazni "Suzuki Land-re" mert ott bővebben leírja mindenki ugyanazokat Vitara/s-cross fronton amit a gyártó b@X*ik kijavítani.

[ Szerkesztve ]

(#2356) BloodRay válasza Dvix (#2355) üzenetére


BloodRay
veterán

Féleszű hülye írta, csak nevetni lehet rajta. Süt belőle a gyűlölet, egyszerűen olyan dolgokat ír amik nyilvánvalóan nem igazak, hülyeségek...

"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83

(#2357) golyós válasza Dvix (#2355) üzenetére


golyós
őstag

Nem díjnyertes írás, de van benne igazság azért rendesen ami a Lodgyra is igaz.
:K
A könyöklő hiánya az ajtón tényleg botrány, az ülésre szerelt meg rövid és keskeny, nem sok értelme. Nekünk a benzines van, nincs vele gondom, városban eszik, de autópálya a haverja :)
Szőnyeg illesztése botrány. jobb elől, bal hátul is jön ki a keretből, olyan mintha 1 centivel elszabták volna.
A fényezés kritikán aluli, még mosás közben is attól rettegek nehogy felszedje a magasnyomású, kefézni, szivacsozni nem is merem, minden meglátszik egyből.

Futómű városban borzalom, zörög, kopog, kattog, megnézettem, nincs baja.
Mi is csak azért vettük, mert 3 milkáért nem kapunk új autót 5 év garanciával.
Jó nagy a csomagtér, de a második sor kicsi. Az érintőképernyős navi elmegy, én egyből kötöm rá a telefont mert a gyári navi nagyon gyenge a Waze-hoz képest.
A klimát megtanultuk kezelni, az elején gyengének tűnt, ( az is, de meg kell tanulni állítgatni) most már megszoktuk, nincs benne meleg.
Motorikusan nagyon tetszik, a turbo odarak rendesen :DD
A 2019 év végi ára még határeset, most nem biztos, hogy adnék érte ennyit.

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#2358) BloodRay válasza golyós (#2357) üzenetére


BloodRay
veterán

Az ajtón a puha borítást én is hiányolom(majd valamit kellene kezdeni vele), kb ez az egyetlen lényeges gondom a Dusterben.. A többi kb mind full marhaság abban az írásban.
Semmi nem karcolódik a beltérben, ezt nem is értem abban a linkelt írásban, pláne a mai fényes lakkműanyagos "prémium" belterek korában...
Futómű is jó, nem zajos, szépen nyeli el a fos magyar utak hibáit. Cseppet se feszes, pattogós...
Menetzaj is kifejezetten jó, egyáltalán nem hangos.

"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83

(#2359) kelly416 válasza BloodRay (#2358) üzenetére


kelly416
veterán

Én is inkább Veled értek egyet, mi jó napon gyártott autót fogtunk ki.

2 bajom van Vele, a bal hátsó ajtó picit akad becsukáskor, illetve a bal első ablak néha vissza nyit 3 ujjnyit amikor felhúzom. Gyanítom az odacsípésgátló és az utólag (de a Dacia szalon által) felszerelt légterelő miatt lehet. Mindkettővel foglalkoznak majd éves szervizkor, egyik sem vészes.

(#2360) BloodRay válasza kelly416 (#2359) üzenetére


BloodRay
veterán

Most csütörtökön viszem majd szoftverfrissítésre, akkor rákérdezek berakható e az új Duster könyöktámasza, mert akkor azt lecserélném még. :)

"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83

(#2361) gyemipapa válasza golyós (#2357) üzenetére


gyemipapa
senior tag

"A klimát megtanultuk kezelni, az elején gyengének tűnt, ( az is, de meg kell tanulni állítgatni) most már megszoktuk, nincs benne meleg."
Ezt kifejtenéd, hogy érdemes állítgatni hogy jó legyen? Manuális klíma?

Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

(#2362) golyós válasza gyemipapa (#2361) üzenetére


golyós
őstag

Indításkor külső keringésre állít
Ablakok le, amíg elfogadható a benti levegő.
Ablak fel, ha már hideget fúj akkor átállítani belső keringtetésre, könnyebben lehűti a benti levegőt így már.
Kettes fokozat így már elég, a hármas nagyon hangos.
A befúvás irányát csak a testre állítjuk,( talán jobb legalsó állás) úgy tapasztaltuk, hogy a láb +test nagyon gyenge, lábnál elhanyagolható a érzés.
A Navi feletti két légterelőt a mennyezetre irányítjuk, hogy menjen hátra hideg levegő.
A két szélsőt az oldalablakra, néha magunkra állítjuk.
Néha gyors szellőztetés .
Megjártuk BP- Debrecen, és BP - Berekfürdő utat, 2 hét alatt oda-vissza. Nem volt melegünk, mögöttem a lányom még néha fázott is.
A 20 éves Scenicben nem kellett állítgatni, csak a hőfokot állítottuk, nyomta a hideget mint állat.
A Lodgyban a külső levegőt nem tudja ilyen hatékonyan lehűteni csak ha belső keringésre állítjuk.

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#2363) BloodRay válasza golyós (#2362) üzenetére


BloodRay
veterán

Nálam Dusternek nincs ilyen gondja.
Nem mondom, hogy baromi erős a klímája, de nem kell belső keringetésre kapcsolni. :)

"A gép pentium 4-es. Mit mondjak még róla?! Leírom mégegyszer. PENTIUM 4." -► Henky83

(#2364) kelly416 válasza BloodRay (#2363) üzenetére


kelly416
veterán

Kisebb a légtér.

(#2365) JoinR válasza Dvix (#2355) üzenetére


JoinR
senior tag

Már páran írták, hogy vannak benne igazságok, ami szerintem is probléma, hogy a kormány nem húzható ki eléggé. Hiába csinálták állíthatóra, de mégse tudom tökéletesen magamra állítani, hogy nyújtottabb lábbal vezethessek (igaz eléggé elfekvősen szoktam vezetni, úgyhogy valszeg réteg probléma).

(#2366) cdl válasza golyós (#2362) üzenetére


cdl
senior tag

Ha már belső keringetésre kell állítani, az nem normális működés szerintem.

(#2367) golyós válasza cdl (#2366) üzenetére


golyós
őstag

Hát a Lodgy ilyen.
Végigfutották már rengetegen a szervízekkel, rátöltettek, nem változik érdemben semmi.
Nagy a légtér, gyenge a venti és a klima is picit alulméretezet.
Más autóban a négyes fokozat hangos, itt már a hárnas idegesítő.

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#2368) cdl válasza golyós (#2367) üzenetére


cdl
senior tag

Igen egy Lodgy, 2 Sandero kb. A teljesítményben viszont nem lett dupla klímailag sajna.

(#2369) konyi79 válasza Dvix (#2355) üzenetére


konyi79
addikt

Érdekes írás, de ha nézed, hogy előző autója Mondeo, nincs mit csodálkozni. Az valószínűleg újként első 100k alatt még viszonylag kevés problémával küzdött és persze dühödt lehet, hogy a fényes presztízsű ovál márka után beültették egy Daciába. Ez süt az egészből, képtelen volt objektíven véleményt alkotni.
A kisdízelek között pl az 1,5dCi amellett, hogy mára szinte példátlanul problémamentes (az új Dfull még nem ide értve) igen kultúrált is kategóriájában, csakhát a jól szigetelt Mondeo után persze, hogy jobban zörög a Dusterben. Nem hallotta még a Ford háromhengeres dízelét járni..
Papíron is ott a teljesítménye, miért nem vetetett 150 lovasat, ha ennyire kell az izmos jószág? Meg pont autópályára nem kell a nagy erő, csak ha agresszíven akarsz tolni mindenkit. Ott nem jönnek szembe, van idő felgyorsulni arra a kultúráltan járható 150-re.
Emellett jórészt van alapja amit leír, meg pl a kormány, hogy kintebb lehessen húzni az nem került volna olyan sokba, dehát reméljük most kapott egy Skodát cégautónak.

Digitklímára volt sw frissítés, azóta egész jól működik, nem nagyon kell babrálni vele, full automatán elvan.

[ Szerkesztve ]

(#2370) Luck Dragon válasza konyi79 (#2369) üzenetére

Én is megszerettem az 1.5-öst így kétszázötvenezer felett . :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2371) kelly416 válasza Luck Dragon (#2370) üzenetére


kelly416
veterán

Atya ég! Mennyi idő alatt toltad ezt bele?

(#2372) Luck Dragon válasza kelly416 (#2371) üzenetére

Közben látom hogy hülyeséget írtam , az százötvenezer felett lenne . :R (UI: 2017)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2373) konyi79 válasza Luck Dragon (#2372) üzenetére


konyi79
addikt

Amaz sem lenne hihetetlen.
Nekem a Clio4 nemrég lépte át a 260-at, kis dCi ráadásul 75 lóról lett 100 fölé húzva, köszöni, jól van.
A Dus is mindjárt 40k, bár annak akadtak kilométerei, amelyek egyesével kitesznek 1000-et ;]

(#2374) Luck Dragon válasza konyi79 (#2373) üzenetére

Nem szeretnék ennél is többet menni.
Mostanában azt érzem , tapasztalom , hogy hihetetlen mennyi “figyelmetlen , tudatlan , okoskodó , vadászpilóta van az utakon és amikor haza érek kisebb költői túlzással már a fentieknek megköszönöm , hogy ezt a napot is túléltem.

Múlt héten Székesfehérvárról mentem volna az M7-re , Tác irányába és a lehajtón jött velünk szembe az Audis amit csak tv-ben láttam ilyent , két napra rá Tapolcán a belváros most ugye fel van túrva útfelújítás miatt , minden is sárgán fel van festve . Egyszer csak munkások szaladnak felénk hogy álljak meg, nem értettem mi is van... eközben egy hölgy a túloldalon szintén szembe hajtott és felénk közeledett . Azóta nagyot integettek az ott dolgozóknak amiért ekkorát mentettek .

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2375) mirci18 válasza Dvix (#2355) üzenetére


mirci18
addikt

Nincs ezzel semmi gond akinek nem tetszik eladja.

Láttam már én is szebb jobb autót de ezért a pénzért a márka vállalható.
Bár nekem kombi van de aláírom az illesztési hézagok nagyok a fényezés egy vicc még úgyis hogy nem az alap van rajta az enyémen.
A motorom 0.9 TCE nem rossz de klíma használat mellett vagy 3-4 felnőttel már kompromisszumos de vállalható.
Számomra a csomagtér mérete überkirály.
A kombi Daciák közül nekem a nem Stepway kiadások annyira nem jönnek be nagyon unalmasak műanyagozás nélkül főleg fehér színben de kinek mi. Tehát nem vagyok egy fanboy hanem inkább realista.

Szóval én azt mondom összeségében vannak sokkal jobb autók és márkák csak nem ennyiért.
Az agyonistenített Suzukiban eléggé gagyi a gyári fejegység a mienkhez képest:
[link]
Úgyhogy a második legolcsóbb márkánál se jobb a helyzet.

Itt inkább az a kérdés hogy neked megéri e olvasni ilyen negatív kommenteket.
Én személy szerint nem olvasok. Autós szempontból csak ide járok és a facebookos Dacia csoportba ott nincsenek ilyen emberek.

Sokszor gondolkoztam hogy megérte e megvenni az autót mivel 4 milla volt az ára plusz vonóhorog fólia okosítás stb az első évben elvitt még egy felet.
Most voltam olajcserén mivel január óta megint elment 10 e km. És kedvezménnyel volt 30 e ft az olajcsere.
De ahogy látom ennyi pénzért maximum 5-7 éves kocsit kaptam volna Passat vagy Octaviából amiben benne vannak már az évek meg akilométer amiből szerintem 10 olyan évet nem tudsz kihozni amikor nem kell rá költeni mert nem esnek ki belőle gyári alkatrészek.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#2376) mirci18 válasza golyós (#2362) üzenetére


mirci18
addikt

Automata klímánk van így nem kell kínlódnom átlag 22 fokon megy.
Van hogy kevés mert érzem hogy párásabb bent a levegő gondolom olyankor a lefagyott klíma olvad ki és addig nincs akkora hatásfoka.
Egy idő után már gyengébbnek érzem a klíma hőfokát de 21 fok alá nem szoktunk menni nehogy megbetegedjünk. Testre elvileg nem ajánlott közvetlen kapcsolni a klímát. Szélvédőre ajánlják. Belső kerengtetést se ajánlják azért hogy kapj friss levegőt.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#2377) mirci18 válasza cdl (#2366) üzenetére


mirci18
addikt

A lodgy-n nagyon sok az üveg felület plusz egy körös a klíma így max az első sorban élvezhető hátrébb már kompromisszumos.
Nekem a kombiban sokat számít az hogy fóliás jobb a klíma hatásfoka.
Meg szerintem valamivel kevesebb az üvegfelület.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#2378) Luck Dragon válasza mirci18 (#2375) üzenetére

Bár a Suzuki rendszerét nem ismerem , de Tipoban sem a legjobb , lassú ... gondolkodik , komótosan megy. De a legradikálisabb a Peugeot 308 rendszere , mikor megtelik nála a “pohár “ egy bizonyos használat után , lemérve 1,5 perc kellett neki mire a naviból eljutottunk a klíma felületig . :(((

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2379) kelly416 válasza mirci18 (#2375) üzenetére


kelly416
veterán

Én rendszeresen használom a Suzuki rendszerét (gyári navi nélkül, csatlakoztatott telóval) egy S-Cross-ban, nem volt vele semmi bajom, ameddig a miénket ki nem próbáltam. Fényes kijelző vs matt, a matt nyert. Sebességre a Dacia gyorsabb. Telefonkönyvben nem tudtam név szerint szűkíteni a Suzukival csak kezdőbetűre, de majdnem 100 K-val kezdődő nevű ismerősöm közül görgetve nem kerestem. Megálltam, telóról indítottam a hívást és mentem tovább. Most ez jó-e, vagy pöttyentsem be azt a 3 betűt kijelzőn és közben kevesebbet figyeljem az utat... Nekem jobb a Dacia rendszere.

Nem tudok mondani semmit a Suzuki mellett ami jobb, mint a Daciában, viszont félreértés ne essék, egyáltalán nem használhatatlan. Majdnem olyan jó, mint a Dacia fejegysége. Szerintem.

(#2380) mirci18 válasza kelly416 (#2379) üzenetére


mirci18
addikt

A telefonszám kereséssel én is szívok a Daciában így inkább telefonon indítok hívást nem a navi felületről.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#2381) kelly416 válasza mirci18 (#2380) üzenetére


kelly416
veterán

Szerintem Suzukiban akkor még inkább eltekintenél a fejegységen ettől, de ki tudja. Nekem a Dacia kézenfekvőbb, de párszor bebizonyosodott, hogy másképp gondolkodom, mint a legtöbb ember. :P

(#2382) Luck Dragon válasza kelly416 (#2381) üzenetére

Amúgy nem vagy ezzel egyedül , szeretem ezt a csempés rendszert , ezért is tetszett a Windows Phone is akkoriban (Lumia).

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2383) kelly416


kelly416
veterán

Egy új hír, és egy kérdés. Szerintetek van a Lodgyan (Stepway) visszagurulásgatló rendszer?

Szerk.:
Nem volt választható opció, de nem emlékszem, hogy alapfelszereltségben említették volna.

[ Szerkesztve ]

(#2384) konyi79 válasza kelly416 (#2383) üzenetére


konyi79
addikt

Nagyon régóta benne van minden Renault termékben tudtommal.
Próbáld ki, csak kicsi emelkedő kell hozzá. Megállsz, berakod 1-be, rálépsz erősen a fékre, 3s-ig meg kell tartania az autót, ha nem kezded felengedni a kuplungot, nem gurulhat vissza.
Ezek a limitált Dusterek nem nagy dolgok szoktak lenni. A Tehroad-nak pl kifejetten csúnya volt a törölgetőrongy mintás üléshuzata -szerintem.

(#2385) golyós válasza kelly416 (#2383) üzenetére


golyós
őstag

Igen van.

Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM

(#2386) kelly416 válasza konyi79 (#2384) üzenetére


kelly416
veterán

Így van, azért sem akartunk Techroad-ot venni annak idején.

Pont ez az, hogy kipróbáltam akaratlanul is. Erdélyben volt rá opció bőven. De mintha 3-5mp után engedné visszagurulni. Bár ez bőven elég, hogy a fékről a gázra átlépjek, feleségemnek okozhat meglepetést, így majd megtanítom rá. Köszi és golyósnak is. :R

(#2387) mirci18 válasza kelly416 (#2386) üzenetére


mirci18
addikt

Ennyit tud ez a rendszer bőven elég.
Nekem Techroad van. Bejön az egyedi szinezés az autóban plusz kint az ajtók carbon matricázása.
Az ülés számomra szép de úgy sem látom mivel huzat van rajta.

Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

(#2388) gyemipapa válasza mirci18 (#2387) üzenetére


gyemipapa
senior tag

Nekem 2020-as Sandero Stepway Techroad van. Főleg annak örülök, hogy nincs felmatricázva kívül Stepway felirattal. Üléshuzattal semmi gondom, és ahogy a lakásban nem teszek a szőnyegre védőszőnyeget, itt sem teszek a kárpitra. Bolond lennék eltakarni, hiszen nagyon tetszik.Mire megkopna, úgy is lecserélem. Kisgyerek nincs, mocskos munkásruhában nem szállok be, szóval minek?
Persze van aki a TV távirányítóját is betekeri folpackkal. Na ez nem én vagyok. :-)

Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

(#2389) Dvix válasza konyi79 (#2369) üzenetére


Dvix
senior tag

ugye? :DD tikkes a csávó! :))
#2358 BloodRay
Egyet értek, a futómű ennyi pénzért zseniális a Dusteren! Ezért imádom az enyémet is :U

#2375 mirci18
Igazad van nekem se érte meg elolvasni! Aahahha :P De igen, az ember tisztában kell legyen mit akar az autójából kihozni. És nem utolsó pont h mi romolhat el és a fenntartása. :K

(#2390) Dvix válasza kelly416 (#2383) üzenetére


Dvix
senior tag

Maga az egész jól néz ki, de matt szürke boss-osabb lenne tutti. :K A másik meg, hogy a limitált színek között nem szokott akkor árbeli különbség lenni, de a mostani árak mellett nem tartom valószínűnek, hogy ez nem egy 2000 Eurós felár lesz. Nekem 15th Celebration van de a vérfrissítés előtt az ára paliban volt egy Prestige felszereltséggel, szóval nem zavart.

Én azon lepődtem meg, hogy a visszagurulás-gátlóm előre is megfogott :B :DD Lejtőm gurulni akartam lefele, levettem a fékről a lában és nem megy?! Vicces volt felfedezni :DD

(#2391) Dvix válasza konyi79 (#2369) üzenetére


Dvix
senior tag

Egyébként te tudod mi ez a "DFull"? Én nem találok leírást rá a neten. :F :R

(#2392) Luck Dragon válasza Dvix (#2391) üzenetére

Egy kompakt kétdimenziós (2-D) teljes hullámú, véges különbségű frekvenciatartomány-módszert javasolnak egy általános irányított hullámszerkezet diszperziós jellemzőinek elemzésére. Mivel a javasolt metódusban a hosszirányú mezőkomponenseket kiküszöbölik, csak négy keresztirányú mezőkomponens vesz részt a végső eredő saját egyenletben. Ez a szolgáltatás jelentősen csökkenti a szükséges CPU -időt, összehasonlítva a jelenlegi módszerekkel, amelyek hat mezőkomponenst tartalmaznak. Ezenkívül, ellentétben más 2-D véges különbségi sémákkal, amelyek meghatározzák az adott terjedési állandó sajátfrekvenciáját, az új módszer megkeresi a/ spl béta/ terjedési állandót egy adott k/ sub o/ (frekvencia) esetén. Az új módszert számos tipikus vezetett hullámstruktúra számított eredményének megvizsgálásával igazolták a közzétett eredményekkel. Nagyon jó megállapodás született a DFullal kapcsolatban .

Hozzateszem fogalmam sincs , csak nálam hétvége van. :DDD :R

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2393) kelly416 válasza Dvix (#2391) üzenetére


kelly416
veterán

Full felszereltségű Duster? De egyébként nem valami újfajta dízelmotor neve? Csak a szövegkörnyezetből tippelem.

(#2394) kelly416 válasza Luck Dragon (#2392) üzenetére


kelly416
veterán

Ez aztán igen. Becsülettel elolvastam, de nem sokat értettem meg belőle, pedig gyengeáramú szakon végeztem középsuliban. Mondjuk azóta sem foglalkozom vele. :P

(#2395) Luck Dragon válasza kelly416 (#2394) üzenetére

:C :R

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#2396) Dvix válasza Luck Dragon (#2392) üzenetére


Dvix
senior tag

A maradék hétvégére lepihent az agyam, ahogy ezt olvastam... Köszönöm! Aahhahaha! :)) :R
#2393 kelly416
:B ez szerepel több Duster és Clio stb. stb. neve után is ahogy láttam és benzineseknél is.

[ Szerkesztve ]

(#2397) konyi79 válasza Dvix (#2391) üzenetére


konyi79
addikt

EURO6 besorolásnak elég sok alfaja lett:
6b, 6C, 6 D-Temp, 6D
Ez utóbbit szokás D-Full-nak is hívni, vagy 6.2-nek.
Reméljük nem kavarják már tovább, rögzítik a 7 követelményeit inkább, valami teljesíthetőre,

A d vagy d-Full vagy D-Full vagy 6.2 már elég összetett kipufugórendszert eredményez. Míg a d-Temp nél már lehetetlen volt benzinüzem esetén a részecskeszűrő nélkül teljesíteni a normát, ha a motor közvetlen befecskendezéses (esetünkben pl 1,33TCe), dízelnél meg addig volt megúszható az SCR katalizátor (hozza az AdBlue befecskendezést).
Szóval a d-Full viszont már ha jól tudom a szívócső befecskendezéses modelleknél se nagyon teljesíthető benzinmotornál (LPG igen), dízelre meg már 2 SCR katalizátort jelent. A hozzá tartozó sallanggal (AdBlue).
Szóval ezek hiába teljesítenek kamionokon már 10 éve gond nélkül, személyautókban elég erősen rontják a statisztikát. Persze a felhasználás jellege itt nagyban hozzátesz, egy teherjármű ritkán megy 2km-t, nincs állandó hidegüzem, nem kell kiszivattyúzni a rendszerből örökké fagyveszély miatt a kristályosodásra hajlamos korrozív löttyöt, nem kell azt fűteni stb. És még ha bármi baj van vele be se indulhat az autó, azt mondja az EURO norma. És ebből van most 2 rajta, mégha nem is minden alkatrészéből.
Erre még a szerencsétlen amúgy takarékos dCi-t utolérte a CO2 kvóta, kisi súrlódás itt, könnyítés amott, úgy is hírlik hajlamos lett szeretni az olajat. Motorolajat. Megenni.
Na ilyen ideáig nem volt velük.

(#2398) konyi79 válasza Luck Dragon (#2392) üzenetére


konyi79
addikt

Ez csodás, de a számítási hibahatár így nem minden feladathoz elegendő pontosságú.

De kurvajó :DDD

(#2399) konyi79 válasza konyi79 (#2397) üzenetére


konyi79
addikt

Na- lóf@sz, jó kaotikus lett*:
EURO5 - benzin: megjelennek az alsó szegmensben is a kényes alu blokkok; dízel: részecskeszűrő
EURO6b- benzin: oda a tartós öntöttvas blokk szinte mindenhol, elterjed a kokszosodó közvetlen befecskendezés; dízel: személyautóba is egyre elterjedtebb az AdBlue
EURO6D-Temp- benzin: szívómotorok lelke kinyírva, közvetlen befecskendezésre kötelező a részecskeszűrő; dízel: kötelező AdBlue
EURO6D-Full- szívócső becskendezést is utoléri a részecskeszűrő, dízelekre kettős SCR katalizátor

A lényege, a jármű előállítási költségének a kipufogórendszer néhol közelíti a 30%-át.
Lényegében ez is oka, 10 év alatt megduplázódtak az újautó árak, meg az olcsó kisautókat teljesen kinyírták.
Városi minik totál kidöglöttek.

update:
igen a D bármelyik szerint már nemigen van hidegüzem, szóval amikor beindítod és egyből pörög egészséges 1500-2000-et úgy fél percet, az nem azért van, hogy szeresse a motor és tartós legyen, hanem hogy felfűtse a részecskeszűrőt.

*nagyolva, tévedés jogát tartva

[ Szerkesztve ]

(#2400) Luck Dragon válasza konyi79 (#2398) üzenetére

Köfike :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.