Szerintem nem olyan rossz azért a helyzet itt a topicban.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szerintem nem olyan rossz azért a helyzet itt a topicban.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Egyik nap egy ismerős volt itt kb. annyi idős Renault Megane- nal. Nyilván a beltere jobb, minőségibb. De meglepődtem rajta hogy a kezelőszervek jelentős része ugyanaz mint a Joggerben.
iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus
Visszamenőleg Megane 2-ig vannak kapcsolók ha jól emlékszem.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Nekem új sandero van, és pont az tűnt fel, hogy ez nem úgy működik, ahogy kellene, szóval ez sem az, ami mindenkinél jó.
Mai napon lett 4 éves a Logan Mcv-m 82 km-el.
Nagyon megszerettük az évek során az autót mivel nagy és kényelmes.
Sokat utaztunk vele. Kempingeztünk stb.
Most erősen gondolkodok ettől függetlenül hogy váltsak.
Sajnálom mert ez életem harmadik autója (nyilván vezettem többet is) de szívemhez nőtt.
Megvannak a maga hibái.
Pl fos lakkréteg tiszta karc a festése.
Az átlagnál jobban képesek lelakni az autót a gyerekek mivel nem annyira strapabíró a beltér.
A rozsdásodás és az illesztési hézagok.
Magával a benzin motorral meg vagyok elégedve 0.9 TCE. De olvasom Renault csoportban és videóban is halottam hogy 100 e km után felejtős a motor.
A váltás azért lenne esedékes mivel pár napon belül megszületik a harmadik gyerkőcünk és így a kocsit kinőttük ha vinni akarunk mást is magunkon kívül.
Tanácstalan vagyok mert ha az eszemre hallgatok maradok az autónál ha a szívemre akkor váltok a több ülés és a nagyobb kényelem miatt.
Vannak a kocsinak kis sérülései horpadás húzás de alapvetően egyben van.
Automata klímás fóliás vonóhorgos.
Szerintem jelen korral állapotban felszereltséggel megér 4 millát az autó.
És ugye az az optimális ha az ember kp-ra vesz kocsit jó esetben magánszemélytől.
De tőke nélkül lehetetlen.
Ha eladod az autód akkor amíg nem találsz nincs mivel menned.
Így szerintem felejtős.
Tavaly is megszívtam vele mert hirtelen felindulásból eladtam a Suzukink és 3 hétig nem volt csak 1 autó és a végén vehettem egy olyan autót ami jön meg megáll de nem tökéletes így kényszerű vásárlás volt.
Ha beszámítással veszel ott nyilván lehúznak.
Tegnap voltam Vácon egy 1.3 CE Lodgy miatt.
A faszi nézegette az autóm vagy fél percig megkérdezte van e elképzelésem árban mondtam még nincs de ő nyomott rá egy 3.5 millát így zsigerből.
Mivel nem ért rá foglalkozni velem így felejtős volt a hely számomra.
Egyébként ezt máshol is tapasztaltam.
Opel Maxabo webchat érdeklődtem autó beszámítás miatt az adatok megadva.
3 hete várom hogy hívjon az értékesítő.
Csak hogy a lényegre térjek:
A mit is vegyen az ember kérdésre.
Mivel öreg autót nem vennék plusz nem szívesen lépnék vissza technológiailag sem nem nagy a választék lista:
-Dacia Lodgy 1.3 TCE
-Dacia Lodgy 1.5 DCI
Van még 1.2 TCE és 1.6 de az előbbit rossz konstrukciónak tartják az utóbbi pedig lomha nagy fogyasztású.
Az 1.5 DCI-nél a dízel rendszer és az AD Blue tartály problémás lehet.
A Dacia klímában és beltér és illesztés minőségben mindenképp visszalépés a Loganhez képest.
-Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI
-Citroen C4 Grand Picasso 1.8 VTI
Van még az 1.2-es PureTech motor. Van aki dicséri de mégis tele van a hírek vele hogy ha nálad megy tönkre a motorban a szíj akkor lehet akár milliós tétel.
Az 1.6 HDI sok van eladó de a legtöbb elvileg azért mert túl van 150 e km-en és lassan eljön az az idő amikor neked kell kifizetni a dízeles nyűgjeid. Ráadásul a legnagyobb kehéje az AD Blue tartály.
Opel Zafira Tourer,Ford C max stb a méretei miatt nem bejövős.
Itt jön a kérdés ha ti cserélnétek mit és milyen motorral választanátok?
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Anno én Logan-t pont az 1.5 DCI motorral vezettem , vissza tudod olvasni a tapasztalataimat amit itt megosztottam veletek mindig. Soha nem volt a motorral problémám .
Lodgy-t választanám , ugyan úgy az 1.5DCI motorral , csak a 115 lóerős kivitelt , mert volt a 90 is.
Ismerősömnek facelift Lodgy stepway van ezzel a motorral , szintén három gyerkőccel.
Mamák miatt elég sokat utaznak mindig , de ők sem panaszkodnak a motorra sem maga az autóra önmagára sem, pedig lassan , legalábbis utoljára mikor beszéltem vele, közelítette 180E kilométert az autó .
DCI már eléggé kiforrott technika, TCE kevésbé, de szerintem TCE 1,3 motorral is jól járnál .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Köszönöm a választ.
Én is a Lodgy-t látom befutónak ha az élet felém sodor egy normális árban hasonló példányt neppertől.
Sajnos a Citroen nagyon más kategória árban.
A lodgy valamelyest visszalépés klíma kinézet plusz egy két apróságban de jelen helyzetben nem nagyon van mit tenni.
Addig is élvezem a Logant.
Sajnos a Jogger árban felejtős.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Lodgy ha jól emlékszem , beltérben , gondolok itt elsősorban a két hátsó üléssorra nagyobb volt mint a Citroen . Teszteket anno néztem YouTube-on és ez rémlene.
Egy szép facelift, kék színű , digi klímás példány nem olyan rossz (szerintem) . Persze ez ízlés kérdése tudom.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Nézd. Én nem akarom más izéjével verni a csalánt, csak saját tapasztalatot tudok mondani.
Most februárban esett át az első műszakin, bár még csak 47.000km környéke szaladt bele.
Szinte csak 5 üléssel megyünk, bár a 6-7 ülés is benne van kb. állandóan, mindig fel van hajtva, legyen csomagtér. Mentünk vele 7-en is, tetőboxal ráadásul, de nem kényelmes. Én ha váltanék, tuti erre, mert a dízelnek drágább nyúgjei lehetnek később, mint az 1.33TCE-nek. Szerintem.
De ha a Tiéd rendben van, nem biztos, hogy lecserélném. Azt ismered, tudod mit kapott az elmúlt években, tudod nagyjából, hogy mit várhatsz tőle a későbbiekben. A használt autó meg mindig lutri. Igaz, ha 85e van a Tiédben és arra a motorcsaládra a 100e a várható élettartam, akkor add el most és egy 1.33 talán még mindig olcsóbb lesz, ha jól meg tudod válogatni, mit vegyél. De mondom, SZERINTEM, és én csak egy átlag user vagyok.
Nézd. Én nem akarom más izéjével verni a csalánt,
Értem a célzást
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Használja valaki a My Dacia appot? Ma kaptam rajta egy visszahivast a Jogger-re. A sebességváltóval lehet/van valami probléma.
iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus
Én is kaptam.... Sebességváltó lehetséges probléma miatt.
Köszönöm a választ.
Ezért nem is sietek mert ugyan még van ára az autómnak de most még jó állapotú így ha nem lesz jó ésszerű ajánlat nem váltok.
Egyébként vicces de mára tényleg mind a dízel mind a benzin motorok jó része problémás lett így az újabb autók még jobban rizikósabb vételek lettek márkafüggetlenül.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Sorry. Ne vedd magadra, nem akartam Neked célozni semmit. Én csak nem akarok rámelegíteni semmit, egy 1.33TCE-t sem, csak tapasztalatot írtam le.
A több autós tapasztalatomból meg én a helyében inkább valami idősebb vasat vennék, ahol még a dízelek sem kerülnek drágába javításkor.
Egy idősebb B zafira, vagy akár bármi ami nem magas nyimású dízel (bár azok sem veszett drágák szervizeléskor). Vagy ha belefér az elvekbe egy benzines Chrysler tudomisénmi a 7 személyes, akkor az jó eséllyel nem osztrák hanem amcsi összerakás és galvánfürdős a karosszéria, tehát nem rohad úgy mint a dízelek, csak ki kell fizetni a magasabb fogyasztást. Vagy ott a CrownVic-em, amit ugyan 6 főre nem ajánlanék, de 5-nek kényelmes, van csomagtartó és 10-14 literrel használom. Az újak sokkal inkább gariidőre vannak gyártva mint a régiek. Szerintem.
Nem vettem magamra , csak poénkodom én is.
B Zafira jó , de csak is az 1.8/140 lovas kivitelben (benzin) megbízható konstrukció. 1.9 dízel nyűgös , meg az M32-es hatos váltó alul méretezett gyárilag a csapágyak benne, és komoly anyagi vonzata van mindig a javítása során . Na meg soha nem lesz jó utána sem.
Többi motor pedig gyenge és sokat fog fogyasztani .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Akkor ez is bukott. De azért nagyjából meg van, mit akartam mondani? Lehet hamarabb vennék egy zöldséges mercit, mint egy új mercit.
"Van még 1.2 TCE és 1.6 de az előbbit rossz konstrukciónak tartják az utóbbi pedig lomha nagy fogyasztású."
várj, szerinted az 1.6sce lodgy lomha nagy fogyasztásű? 2019júni14 óta mentem 148e km-t egy ilyennel, ez bő 30ekm/év, 6.7l/100km átlaggal, ez nagy fogyasztás? eco mód bekapcsolva, mert elég így is, kb mindenki lassabban gyorsul, mint én, gyorshajtani pedig nem szoktam.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Nekem átjött, igen.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Ha nem volt még:
Román oldal, a Chrome és a Vivaldi böngésző elég jól fordítja:
[link]
Nekem 2017-es Sandero 1.0 sce van 15.370km van most benne pontosan
Évente olaj+szűrő cserélek eddig mással nem volt gond remélem így is marad.
Annyit költöttem rá még vásárlásnál hogy raktam rá 4.évszakos gumi+felni szettet KLÉBER QUADRAXER 2-est meg egy gagyi ülés huzatot amit most már cserélnem kell
[ Szerkesztve ]
HP OMEN 17" i9-13900HX 32GB (DDR5-5600MHz) RTX4080 (12GB -175w) SK Hynix PC801 1TB +Toshiba xg7 4TB SSD
Lodgy 1.5 DCI fogyasztás , de szó esik az 1.33TCE -ről is. [link]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
115 Le Blue Dci-t soha!!!
Leírom nyomatékosan SOHA!
Az egy konstrukciós anomália az egész.
A 110Le dci ami most már korosodik sajnos, az újakban már nincs is, ezer milliószor megbízhatóbb élhetőbb motor.
Az Adblue - rendszer mindegyikben haldoklik.
Ki kell őket íratni , de akkor meg minek van benne.
Szóval szívás van velük, mind renault, mind dacia , mind nissan fronton.
Senkinek nem ajánlom.
Az a vizes cooler eleve egy idióta gondolat volt a tervező uraktól, főleg ott ahova került.
Renault power
Ez szomorú . Főleg annak tükrében , hogy az 1,5 DCI 90 lóerős AdBlue nélküli tapasztalataim jók voltak.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Nagyon jó motor az 1.5 dci a 110 es 6 os manual egy világból kimenő autó.
Abból kell kifogni egy megane 4est az utolsó gyártások egyikét és akkor 10 évig autó van az ember popója alatt. De a 115le- az már senkinek nem ajánlható motor.
Ráadásul mindenbe belepofázik az Adblue, azaz képes tiltani is az indítást.
Tényleg sorra döglenek le és írják ki a rendszert belőle, softwaresen, mert használhatatlan lesz a kocsi.
Renault software frissítéssel orvosolja ideig óráig megoldást jelent, de volt, már akinek 3000km-ert ment el frissítés után, aztán megunta a dolgot és kiíratta.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Majd ha tudtok valamit a joggeres váltó visszahívásról, beírjátok?
Bő hónap múlva kellene vinnem a két éves revizióra, hátha ráérne addig hogy lássák a szervízben...
Egyik sorstárstól idézek: " Külföldi fórumokban zord dolgokat olvastam. Állítólag szoftveres nyomatékcsökkentés, de ki kéne cserélni a kuplungot és a kettőstömegű lendkereket is (mert van benne sajnos), de sokaknak azt "elfelejtették" kicserélni. Háborognak sokan."
iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus
Én ma beszéltem a Duna autóval hogy mégis mi ez. Azt mondta a szerviz vezető hogy ez egy kék jelzésű " ami nem fontos" valami nyomaték szoftver frissítés. Nincs visszahívás hanem a legközelebbi szerviznél meg kell csinálni. De mivel én most voltam egy hónapja ezért azt mondta hogy nyugodtan foglaljak időpontot és megcsinálják. Ennyit mondott erről.
A Renault-oknál van ez a szoftverfrissítés, én nekem ezt mondták.
A Dacia esetén más a beszállító, ezért itt a cserét kell elvégezni, nyílván egy szerviznek ez nagy érvágás. A szoftverfrissítés nem olyan macerás....meg drága.
iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus
Általános visszahívás mind a renault mind a dacia esetén.
Software módosítás (frissítés) és kuplung vizsgálat van benne előírva.
Kijött egy hibás sorozat.
Renault power
Én beszéltem a helyi szervizzel, nekem azt mondták, hogy majd a három hónap múlva esedékes látogatásom alkalmával elvégzik a szoftverfrissítést. Nem szükséges külön bevinnem a Joggert.
Mondjuk az ügyintéző nem tűnt naprakésznek a témában.
[ Szerkesztve ]
A Dacia/Renault kerékdepó szolgáltatását használta valaki? Nyári kerekeimat tárolták a télen, hát úgy kaptam vissza a kocsira szerelve, mint amit a kutya szájából húztak ki... egy rongyot nem vettek volna elő hogy az 5 havi port, és a szereléskor rákerült maszatot 13 plusz másodperc alatt letöröljék róla... (nyilván jeleztem nekik, csak kíváncsi vagyok hogy csak engem tiszteltek-e meg ezzel)
A visszahívásról volt szó pl. a Jogger HUN fb csoportban is, befecskendezés újraprogramozás a kettőstömegű kímélése érdekében vagymi, nekem kb. 2 óra volt az egész.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
Köszönöm a válaszokat...akkor majd a május végi olajcsere alkalmával ráérnek programozgatni...
Idősebb vasakban én is gondolkodtam de azt nézed venni egy 10+ éves kocsit a jelenlegi 4 éves helyett nem deal.
Eleve ugrik pár kényelmi funkció plusz minimum 200-250 e km lesz az autóban.
Zafira-t sose vennék két okból. A motorjaik nagyon problémásak (benzinesek) plusz hátul még gyerekeknek sincs elég hely.
A fogyasztás számomra fontos nem a lóerő. Ezért nem vennék feleslegesen 150-200 lóerős autót.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Nincs autóm , de feladná a leckét nekem is ha most választanom kellene a használt piacon.
Talán egy Yaris 1.4D / 90LE
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Ugyanezt olvasom más csoportokban is.
2016 után hála az Uniónak a dízel motoros autókat szó szerint kinyírták.
A benzines motorok nagy része is bonyolult 100 e km után megdöglő vas.
S a legnagyobb lutri az egészben a használt faktor.
Vagyis hogy az előtted lévő ember mennyire vigyázott a motorra vagy az adblue tartályra vagy mennyire cserélte ki az olajat.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Értelek, megértelek, csak nincs jobb ötletem.
Jó deal az, amikor csak 200.000-et kell költened egy régire, millás motorcsere helyett. A kényelmi funkciók meg... mi is hiányozna? A fejegység cserélhető, sok minden megoldható, keréknyomás szenzor, kilépőfény, tolatókamera..., de a 10+ éves valósan kényelmes ülések használata a Lodgy ülésével szemben nekem az az igazi kényelmi funkció. A szó legszorosabb értelmében.
És ha nem is mindegy, hány km. van az autódban, de a régiekben a 250 nem annyira gáz, mint látszólag a Tiédben a 100. De szorítok Neked, hogy még sokáig jó társad legyen a Dacia.
Szóval... tényleg nem akarok Rád melegíteni valami öreg vasat, mert valóban sokban függ az előélettől a szívás nagysága. A Tiédet meg Te tudod legjobban, miként tartottad karban. Én is bízom a Lodgy szerviztörténetében, a saját dolgaimban, hogy még sokáig problémamentes autó legyen, mert mi is szeretnénk megtartani még vagy 6 évig legalább.
Ezért jó ide is meg más topikokba is bejárni.
Kulturált eszmecsere jó gondolatok.
Nyilván egy régi autón is minden pótolható pl egy fejegység de sosem lesz olyan stabil mint a gyári.
Egyébként pont a keréknyomás szenzor nem vonz.
Kilépőfény nincs és nem kell.
Tolató kamera na azt nagyon szeretem de ezt is be lehet szereltetni.
Amit szerintem ritkán kapsz meg máshol.
Ár érték arányban a legolcsóbban olyan autót venni ami nagy méretű és mellette magas felépítésű cross country jellegű.
És ehhez nem kell 19-20 colos malom kerék mint a Renaultnak.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Na igen. Ha az igények olyanok, akkor nincs más hátra, mint előre. Vagy marad ez vagy valami újabbat kell keresni.
Én a tolatókamerát szoktam használni, pl. amikor rátolatok a futóra a vonóhoroggal. De úgy gondolom, hogy ilyen kifinomult helyzeteket leszámítva jobb, ha az ember tud kamera nélkül is tolatni, mert ha egyszer betojik a rendszer, akkor is kell tudni parkolni, beállni bárhová. Persze a világ nem erre megy, én vagyok a maradi.
Mivel 4.5 méter hosszú az autó plusz fóliás így örülök hogy van kamera.
Amikor városban út járda mellé kell parkolni tolatva nagy segítség de ha betojna ott a radar.
Engem sosem zavart az hogy hosszabb autóval nem tudok parkolni segítség nélkül.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Nem vagyunk egyformák. És ez nagyon nem is baj.
Én kamerával sem tudok parkolni
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Helyes. Csak következetesen. Ha nem megy, sehogy sem megy.
Szerintem egy kamerától senki nem fog jobban vagy rosszabbul parkolni, azt használni is tudni kell. Illetve rohadt messze vagyunk attól, amit az amcsik a pickup-okban megcsináltak, hogy beírod neki a vontatmány méreteit, tengelyek számát, helyét és bevisz úgy a parkolóba, mintha köréd építették volna a parkolót. De tudni kell használni azt is.
Nekem egyébként aliexpresszes mini kerek nagylátószögű tükör van felragasztva mindkét visszapillantóra a joggeren, ezerszer többet segítenek a tolatásban/parkolásban mint a kamera... Nem tudok ráérezni ésvagy nem is annyira pontosak a vonalak a kameraképen, koccoltam már a csillivilli mahalia hátsó alufelnit miatta... a tükör nem hazudik (mondjuk a régi autón is volt ilyenem, így lassan 6 éve így parkolok, lehet az is közrejátszik).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
Céges Skodát sem szeretem vezetni , nagy dög , parkolni katasztrófa számomra.
Így mindig munkatársam vezeti , én meg csak pofázok.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Azt sosem próbáltam, de öreg vagyok már ikyen újításhoz. Így is megy ahogy megy, aztán annyi.
De elhiszem, hogy jó... annak aki megszokja.
Én megszoktam. Egészen fiatal korom óta kis autóval vezettem de Fater nagy autóit is elkaptam néha. Fiesta és Passat volt a menü, vagy méretben hasonlóak.
Ennek örülök , ez van
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Kit mire vitt rá az élet. Én ha haverokkal kényelmesen akartam autózni, kellett a nagy autóhoz szokni, mert egy fiesta kicsi 5 főnek.
Egy szóval sem mondanám, hogy sanyarú gyerekkorom volt, de sok mindent megcsináltam "kényszerből". Ha pénz kellett, dolgoztunk már középiskola első évének végén is. Ha autó kellett, szereltem, bütyköltem, stb. és látom kárát így utólag. De ebbe nőttem bele és így is alakítottam a saját életemet tovább is. Más megásba nő bele és másképp alakítja a saját életét.
Engem soha nem érdekelt annyira a vezetés , aztán jött a munka meg a sok ügyfél. Akkor jött Dönci meg a végeláthatatlan utazás , vezetés
Hozzá teszem nem hiányzik már ez a része .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Na látod. Én meg éltem-haltam a vezetésért. Inkább nem ittam a bulikban, csak vezethessek. Asszem ez azért 17-18 évesen úgy, hogy rock-kocsmába jártunk hetente 7x, nem is olyan egyszerű. De akkor is inkább vezettem, most is inkább vezetek. Én ezt szeretem.