Szia, igen 95-öst. És az autóban még nincs 3000 km.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Próbáld meg egy ideig 100-as benzint . Ez szerintem be fog válni itt is.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
dkiraly
csendes tag
Igen ezt megpróbálhatom, a másik amire gondoltam az olaj, 5w30 vagy 0w20 szerepel a gépkönyvben, az utóbbi jóval folyósabb hidegen, valószínűleg kisebb erő kell hidegen a motor járatásához. Igazából egyik sem a megfelelő megoldás, mert ilyen próbálkozásokra nem lenne szükség normális esetben - a motornak nem szabadna lefulladnia. A szervíz szoftvert frissített, persze ez nem orvosolta a problémát mert azóta is előfordult... Ha lesz további fejlemény megírom, illetve azért akartam közzétenni hátha más is belefutott ebbe a problémába.
kelly416
veterán
Az olaj miatt nem is, de a nem megfelelő üzemanyag miatt már igen.
Egyébként a 0w20-at erősen ajánlom mindenkinek aki nem pályán megy dolgozni minden nap. Főleg télire. Én ősszel friss 0w20 olajat adok a Lodgy-nak minden évben, mert nem eladásra vettem. Ennyit szerintem megér, kegalábbis annak, aki tartósan sok évig szeretné használni.
Egyébként a könyve mit ír? Nekem 1.33 van, az még elboldogul a 95-tel is, de nagyobb hidegekben tuti spuri vagy 100 befigyelne néha.
files32
tag
Garázsban áll az autó?
Csak azért kérdezem, mert nekem is ezt csinálja, ( ClioTce 100, CVT) viszont ha kint hagyom, akkor nincs probléma. A garázsban 5-7 fokkal melegebb van, mint kint. Olyan mintha nem tudná értelmezni a két különböző hőmérsékletet. Esetleg a cvt védelmében egyébként is alacsonyabb a hideg alapjárat.
[ Szerkesztve ]
dkiraly
csendes tag
Ez érdekes. Valószínű, hogy a hőmérséklet értelmezésének köze van a problémához illetve lehet, hogy kifejezetten a CVTs autókat érinti. Én azt figyeltem meg, hogy túlságosan gyors ütemben próbálja ejteni az alapjárati fordulatot, és egy idő után nem tudja visszahozni. A csatolt videóban majdnem lefullad 00:43, majd teljesen lefullad 02:10. Neked is hasonló?
https://youtu.be/-cAh5c8r4i0
files32
tag
Igen.
Kiváncsi lennék, hogy a manuális váltókkal csinál e ilyet.
Már arra is gondoltam, hogy a sok városi út viálgítássa, fűtéssel stb. annyira megmeríti az aksit, hogy másnap reggel ha hideg van (mert csak +4-5 fok alatt csinálja) a generátor olyan iramban töltené az elveszett Voltokat, hogy "megfogja" a motort.
A héten megjön az "okostöltőm"[link] aztán majd ezt a hibalehetőséget is kipipáljuk.
Legutóbbi szervizen említettem a hibát, tudnak róla " kap egy szoftverfrissítést" mondták, amit nem is zárok ki mert sokáig időztek az autóval, de csak a váltón veszem észre, hogy fürgébben kapcsolja a kamu 7 fokozatot.
dkiraly
csendes tag
A rövid városi utak egy közös pont, mert legtöbb utam 2-4 km hosszúságú naponta többször is és volt, hogy hetekig nem csináltam hosszabb utat. Ez valóban lemerítheti az akksit.
Kíváncsi vagyok, hogy az akkutöltés megoldja-e neked. Újra fogom tesztelni egy nagyobb kör megtétele után.
kelly416
veterán
Nos, majdnem 3 éves (km. állást most ne kérdezzetek, de tippem szerint 15-20e között) és 6,6 az átlag 100km-re fedélzeti szerint úgy, hogy másfél hónap alatt 1x volt Szentes-Szeged 60km, a többi városban.
És mennyi kilométer van benne ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Ez sajna nálam nem működik. Próbáltam gyújtás után egyből nyomni, gyújtás után megvártam a szervizkulcs megjelenését és akkor nyomni, gyújtás után megvárni ameddig a szervizkulcs után újra km számláló van és akkor nyomni... Egyik sem eredményes.
Mindegy, hogy melyik menüben van egyébként a számítógép? Én az össz km. számlálónál nyomtam, amit nullázni nem lehet.
kelly416
veterán
Tévedtem, 29000 felett picivel.
kelly416
veterán
Ez nálam úgy működik, hogy gyújtás, körbe nyomkodom a menüt a szervizkulcsig, akkor nyomva tartom addig ameddig eltűnik a szervizkulcs és átdob egy másik menübe, majd gyújtást le.
Kicsit megkésve de válaszolok .
Az már szép teljesítmény
Amúgy nem venni észre matricákon változást ? Pl Stepway feliratnál nem akar felpöndörödni ?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Szerencsére nem.
Amikor megvettük, le akartam szedni, de. Az asszonynak tetszik. Akkor mondtam, hogy reméljük, örök élet matrica, mert miután a nap megszívja és úgy jön le, jó csúnya lesz.
Ennek örülök , csak onnan jött a téma , hogy minap egy parkolóban egy stepway-es Lodgy láttam eme állapotban .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Sziasztok!
Kicsit körbenéztem az aliexpressen, lehet hogy van gyógyír a Jogger számomra legfájóbb pontjára a beltéri, lábkörnyéki szövetminőségre.
Ilyet találtam: [link] Egyelőre még nem veszem meg, de bevésem a memóriámba hogy van ilyen
Pár kis apróssággal lehet pimpelgetem a kocsit:
- Belső küszöb védelem, felirat nélküli fóliával.
- Csomagtartó világítást felturbózni, mozgásérzékelős, aksis fénnyel.
- Plusz fényeket az utastérbe.
kelly416
veterán
Sajnos én is nem egyet. A miénk sokat áll garázsban (éjjel, mert akkor kap uv-t) és nincs agyon mosva magasnyomásúval.
kelly416
veterán
A lodgy szőnyegével nincs baj.
Csomagtér világítást ledcsíkkal megoldottam, két oldalra felragasztottam, csúszósaruba fogtam és a gyári világítás csatlakozója mellé csúsztattam a sarut. Semmit nem bontottam, nem is szóltak érte.
Küszöbvédelem nálam is fóliás aliról.
Utastérbe plusz fényeket nem tennék, abban nem tudok segíteni.
Garázs nagyon sokat ér .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Jogger féle szőnyeg anyag nagyon gyenge, bolyhosodó, pedálok környékére be se merek nézni.
Csomagtér világítást azért gondoltam külön aksisra mert, kevés ideig világít a gyári csomagtér világítás (lemérve 1perc 20 sec) ez nekem jó párszor kevés idő. Mozgásérzékelő látja hogy nyitom a csomagtartót és nincs időlimit. Plusz ha harmadik üléssort használjuk, akkor ott is lesz igény esetén világítás.
plusz fények:
Még a jogger előtt volt ilyen világításom: [link] tudom bazárinak néz ki, de a lábtérben fix fénnyel használtam egy ideig. Viszont vastag volt a kábel, e miatt a ragasztó is elengedett a ledcsík alatt, mindenhol kábel hegyek, egy szivargyújtó kilőve, ezt meguntam és kidobtam az egészet.
De most rájöttem hogy vannak jobb, kábel nélküli megoldások azokkal szemezgetek. De csak kulturáltan semmi villogó discofény, csak derengő, műszerfalal megegyező fény a lábtérben.
[ Szerkesztve ]
Lehet én vagyok beszűkült élőlény , engem zavar ha valami világít az autóban .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Monya78
veterán
Ha a szemembe világít engem is zavar a fény.
Plafonon bekapcsolt belső világítás is zavar.
Joggernél előfordult hogy a gyári tablet legkisebbre levett fényerővel is zavart eseti ködös környezetben történő vezetésnél.
Lábtérben számomra nem zavaró...plusz ott a távirányító bármikor kikapcsolható.
Közben megtaláltam ilyesmi fényre gondoltam: [link] Vezeték nélküli, nem elemes hanem aksis minden egyes fényforrás, távirányító, kis fényerő.
[ Szerkesztve ]
kelly416
veterán
Nincs limit a mozgásérzékelősnél? Vagy arra célzol, hogy ameddig mozogsz addig van világítás? Így igen igazad van. De én kb. sosem pötsölök annyit a csomiban, így nekem az én megoldásom bőven megfelel.
Ilyen világításom nekem is volt a fókában annak idején. Sajnos elég hamar elhahálozott. Először csak nem akart kommunikálni a telóval, aztán az egyik (bal hátsó) halt meg látszólag ok nélkül, végül kivágtam mint macskát. Talán jó volna amikor leejtünk valamit, de erre rendszeresítettem egy elemlámpát. Más kereső fény használata menet közben amúgy sem túl jó.
Egyébként az mkII fókában gyárilag nem volt lábtérvilágítás, a felszereltségnek nem volt része. Behajoltam a műszerfal alá, és ott a két foglalat. Tettem bele izzót és volt világítás. Betojás, hogy feláras extra volt és közben minden be volt kötve, csak izzó hijja volt. A Lodgy sajnos nem ennyire egyszerű, valószínűleg a Jogger sem.
A derengő lábtérpilácsot pedig én a beltérvilágításra kötném rá.
kelly416
veterán
Engem is zavar. Felhős éjszakában (értsd, korom sötét van mindenhol, az orrodig sem látsz lámpa nélkül) a minimumra állított fényerő után kikapcsoltam a fejegységet, és még az is zavaró volt. Nem tudom elfogadni, hogy a "sötét" funkció csak fekete képet ad háttérvilágítással. Én kikapcsolnám ténylegesen néha, ha tudnám.
Viszont a műszerfal világítása olyan jól el van találva, meg a színei is,, hogy még sosem idegesített. Kivéve a távolsági visszajelző fényét, de hát az okkal olyan erős minden autóban.
Jól értem , nem lehet kikapcsolni a fejegységet egyáltalán?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Én nem jöttem rá, hogyan lehet. Ha a "sötét" gombot kezelem, fekete háttéren minimális infó megmarad (talán óra vagy valami egyéb), de háttérvilágítása van.
Ha a fizikai power gombot nyomom, kb. ugyanezt csinálja, csak akkor nincs kihangosító meg zene.
Ha ténylegesen ki lehetne kapcsolni a kijelzőt, az évente 1x-2x jól jönne. Egyébként általában a min. fényerő sem zavaró navival.
Ezt jó tudni
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
kelly416
veterán
Nem tudom, hogy csak az enyém viselkedik ilyen bután vagy másé is. Várj szerintem még 1-2 megerősítést vagy cáfolatot.
(#3681) Flowtation válasza Luck Dragon (#3679) üzenetére
Flowtation
őstag
Menet közben nem lehet kikapcsolni, tapasztalatom szerint. Rövid nyomásra órát mutat, a sötét móddal meg ahogy kelly416 írja, fekete "képet" ad. Hosszú nyomsára pedig csak újraindul. Ezt onnan tudom, hogy még régi telefon android verzióval ha hívtak, akkor utána nem ment át az AA-ra a zene, ezért vagy ki kellett húzni a kábelt vagy hosszan nyomva újraindítani a fejegységet.
Viszont update, hogy megszűnt ez a hívásos mizéria, írtam is erről régebben, redmi 9t-re feltettem a 13-as miui-t és most jó.
[ Szerkesztve ]
Keresek: D-link covr-1102 2 pack routert.
orosziem81
tag
Kedves Fórumtársak!
Van egy 2020-as Dacia Lodgy 1.5dci motorral (pontos típus most nincs meg). Az a probléma, hogy a hűtővíz el-el fogyogat. Épp annyira, hogy kb 10ezer km alatt a minimum szint alá kerül közép állásról.
Van-e esetleg valakinek tapasztalata ilyenről?
A márkaszervíz állítása szerint "ez természetes".
Köszönöm előre is.
(#3683) Luck Dragon válasza orosziem81 (#3682) üzenetére
De hogy természetes , gyanítom hogy az egyik cső vagy annak illesztése feltűnés mentesen szivárog .
Nézd meg a “radiátor” környéken . Gyanítom ott lesz valahol .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
plömplöm
őstag
hát, tökéletes tömítés nincs, inkább az a kérdés, hogy két kiskarbantartás (10-15e km olajcsere) között kell-e rátölteni? és nem közép állásról, mert ezt is, mint a motorolajat, illik maximumig felszintezni.
ha az a kérdés, hogy a hűtőfolyadék kicsi fogyása garanciális probléma-e, arra nem meglepő, hogy azt mondja a márkaszerviz, hogy nem az, én is ezt mondanám . ha 2020-as az autó, akkor még lehet garanciális, ezesetben írásban kellene erről velük beszélgetni, mert ha komolyabb lesz a gond és az autó kifut a garanciaidőből, simán le fogják tagadni.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
kelly416
veterán
Eljött a pillanat, rászántam magam az olajcserére. Tudtok segiteni, hogy milyen szűrőt kellene vegyek és most éppen melyik gyártó melyik olaja hozza a gyári elvárásokat?
1.33 TCe motor, 0w20 olajat tennék bele anyataxi üzem miatt.
Na ja. Mennyi olajjal keszüljek elő a műveletre?
(Tudom, lusta disznó vagyok, keresgéljek. Megköszönném, ha valakinek séróban lenne ez és le is írná.)
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
(#3687) LamerGyuri válasza Luck Dragon (#3686) üzenetére
LamerGyuri
senior tag
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
nagyúr
Látom nem hiszel nekem.
Renault power
No fene, miről maradhattunk le.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
rob210
nagyúr
Renault power
Nos, egyetértek veled.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
plömplöm
őstag
ha az a "1.33 TCe motor" egy h5ht, akkor
olajszűrő: 152095084R, 3700.-brutto, sztem nem érdemes nemgyárit keresgélni. ha nem találsz gyárit, a valeo 586615 lehetne jó választás.
motorolajból a gyári mondás 5.4l, azaz bő 5 liter kell, 6 literrel készülj. a típusnál a hívószó az rn17
a tévedés jogát fenntartom, de sztem valid
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
rob210
nagyúr
ELF EVOLUTION R-TECH ELITE FE 0W-20 5.4 liter.
Pontos típus hiányában a szűrőre nem teszek javaslatot, de purflux a preferált.
Renault power
kelly416
veterán
Köszönöm szépen.
kelly416
veterán
Néked is köszönöm.
Ck.
addikt
Tiszteletem az egybegyűlteknek,
Van vkinek tapasztalata az új Duster 150 lovas benzinmotorjával 6 fokozatú EDC váltóval kombinálva? Sokkal többet fogyaszt, mint a 115 lojjerős kézi dci?
rob210
nagyúr
Dci fogyasztását, benzinessel összehasonlítani badarság.
A dci ebben az esetben verhetetlen.
Renault power
Azért tudót fogyasztani a DCi is ha arról volt szó, bár az én lábam nehéz és aktív tartomány közé sorolnám.
Ui majd lenne majd egy kérdésem a Renault topciban , mert nem ide tartozik. csak még olvasgatok utána. (Mégane II )
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
rob210
nagyúr
A dci híresen keveset fogyaszt.
Persze lehet tiporni, de 7liter körül akkor is megáll. Ez természetesen az 1.5 dci amiről szó van.
Az 1.6 és 2.0 dci más téma de azok általában, scenic espace bódéba kerültek. Persze egy megane 2 2.0dci laguna 2.0dci is létező és 7 liter körül fogyasztó autó, de nagyon jól mennek is.
Benzinessel edcvel 6.5 alá nem fog bemenni soha, aki mást mond az hazudik.
Ugyanez 6os manual dcivel 4.8-5.5 lábfüggő.
Renault power