Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #28618 üzenetére

    Az súlyos, hogy egy fejlesztő ne ismerje a dithering pattern eljárás mellékhatását. Szóval a helyzet az, hogy ez nem hiba, nem lehet javítani, maximum segíteni rajta, de ez akkor is egy jelenség. Ha nem tetszik ez az eredmény, akkor be van építve a játékban egy alternatív megoldás, ami a dithering pattern helyett OIT-t használ. Ez advanced blending néven fut.
    Esetleg használd a Radeon driveren belül a mintázatszűrésnél a teljesítmény opciót, ami ennek a jelenségnek (és a shimmeringnek) a minimalizálására van kialakítva. Az NV-n azért ilyen alapból, mert az alapértelmezett mintavételi szűrésük olyasmi, amilyen az AMD-nél a teljesítmény opció. Az AMD még kínál két extra beállítást más szűrési minőséggel. Ezek élesebb textúrákat eredményeznek, de ennek a mellékhatása, hogy egyre inkább előhozzák shimmering jelenséget és esetleg a dithering pattern eljárást jobban láthatóvá teszik.
    Az advanced blending egyébként már elég jó ezeken az újabb GPU-kon, szóval érdemes eleve az OIT-t használni a dithering pattern helyett, és akkor utóbbi hiányában maga a jelenség sem jöhet elő.

    A jelenség egyébként számos játékban előfordul, amelyik dithering patternre építkezik az átlátszóság kezelése szempontjából. Például ilyen a Witcher 3, vagy a Two Worlds 2, de biztos van több is, csak ezekkel játszottam az utóbbi időben és ezek jutottak az eszembe. Mindegyiknél a "teljesítmény" mintázatszűrést használtam.

Új hozzászólás Aktív témák