Garos dologról jut eszembe: Vet-Med-Labor Kft-től jön egy hívás, mely szerint Linuxos Acer laptopjukon az Ubuntu 6.10 tök jól működik, csak nincs wifi, nincs hang és nincs 3G mobil net. Ok... kicsit előkészültem a dologra, előre letöltöttem a drivereket, stb. Kimentem, megcsináltam. Ndiswrapper a wifinek, új ALSA driver a hangnak. Nem sikerült belőnöm a 3G-t, épp ezért egy órával kevesebb munkadíjat számláztam, és mivel olyan jófej vagyok, és az ügyfélnek a 3G lett volna a legfontosabb, még a kiszállást is elengedtem. Úgy hagytam ott a gépet, hogy a wifi is aktív volt és a hang is működött több újraindítás után is.
Egy-két napra rá hív az ürge, hogy hazavitte a laptopot, és otthon már nem működött. Mondom az nem lehet, mert még ő is aláírta, hogy működött az irodában. De nem... jó, kimegyek megnézni, mi a helyzet: Ubuntu bootoláskor nem villant fel a wifi aktiválást jelző led. Nézem jobbról, nézem balról, valahogyan a wifi kártya teljesen le lett tiltva. Ok, aktiváltam ismét, újraindítom legalább ötször, minden ok. Egy papírra eközben leírtam sorra, mi a teendő, hogyan kell beállítani az otthoni netet. Egy óra + kiszállás számlázva, de mikor nyújtanám át a számlát nem veszi át, mert ez garanciális munka.
Na, ezek után állította, hogy múltkor sem látta működni a wifit, de valahogy egyszer sem tudott a szemembe nézni. Kint járt a T-Com szuperszerviz is, és a kolléga szerint sem jelent meg a vezeték nélküli beállítás lehetősége. Mondom persze, hogy nem, mivel Ön addig-addig próbálkozott a beállítással, míg le nem tiltotta a kártyát, és ezt a kis infómorzsát elfelejtette megosztani velem. Persze a T-Com nem foglalkozott a wifivel, és a saját 3G modemjük beállítása is hatékonyabban megy nekik.
Szó szót, e-mail e-mailt követett, és ott tartok, hogy bruttó 7200 pénzen kell vitatkozzam. Soha senkivel nem kellet még, és remélem, ezután sem kell (lekopogom). Tértivevénnyel elküldtem a számlát, tuti nem fogja átvenni.
Felajánlottam az ügyfélnek, hogy szívesen visszaállítom az eredeti állapotot, és visszafizetem az összes pénzt, találja meg a számára ideális szolgáltatást... őt is megilleti a szerződéstől való elállás joga. Azóta semmi válasz. (Persze, mert miután leírtam pontról pontra, működik neki, különben írta volna, ha nem így lenne)
Nem a pénzről van szó, hanem elvekről. Ha én maximálisan az ügyfél elégedettségét helyezem előtérbe kedvezményekkel, gyors segítséggel akár telefonon, munkaidő után is, stb., akkor a korrekt hozzáállást elvárom viszont is... egyvalamit nem szeretek: ha hülyének néznek.
Ez egy tipikus "amikor kiborulunk" eset volt...