Nos, ha van egy robbant vinyó, táp, stb, akkor felküldjük. Az esetek 90%-ában ki is cserélik. A gyártóknak nem éri meg egy ilyen kis összegű vacak miatt perezgetni, stb. Sőt, ha jó a marketing filozófiájuk, akkor még jól is jönnek ki belőle.
Nálunk viszont az a zavaró, hogy az ember a kezét nyújtja, de letépnék a karját. Ha így, fizikai sérülten kerül be hozzánk a cucc, nem tudom garantálni, hogy két héten belül lesz belőle valami, és saját készletről (pontosabban a fizetésből) nem fogom kicserélni. A vevőnek is kompromisszumot kell kötnie, nem pedig rohanni a fogyvédhez. A boltok nagy része munkalapot állít ki, nem pedig jegyzőkönyvet. Lehet itt vitatkozni, hogy a törvény az utóbbit írja elő, de ne ez legyen a támadási alap.
Ha anno nem dobják vissza, hanem korrekten közlik: bocs, ez egyértemű fizikia sérülés, de nem tudjuk, mit reagál rá a nagyker/szervíz/gyártó, ellenben minden további nélkül továbbítjuk - akkor neked is kellemesebb a szájízed, nem? Itt viszont tarthatatlan a három napon belüli közlés, hogy mi lesz a cuccal. Egy csöppnyi megértés. Én csak ennyit szoktam kérni. És ha megkapom, én is másként viszonyulok a vevőhöz.
Ha valaki egyből ránkuszítja a fogyvédet vélt vagy valós sérelmek miatt (és szerintem többnyire vélt sérelmek vannak), akkor ne várják már a boltostól a mosolygós kiszolgálást.
És ide jönne még hozzá: a jövő héten jár a gar, de behoztam, mert nem tetszik a hangja, színe, stb, és láss csodát még el is füstölt, és azonnal kérem vissza az akkori vételárat. Persze a boltos ne gondoljon rosszra...
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...