Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#67101) Harkovz válasza Janusz001 (#67097) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Így van,ez nekem is megvan.A túl alacsony fordulatról való gyorsítás miatt csinálja.Az enyém most 4 éves,23 ezer km.van benne,lehet lecserélem én is benne az olajat még mielőtt retekké válna benne.

(#67102) Gyöször válasza ncc1701 (#67099) üzenetére


Gyöször
senior tag

Jézus ez rettenetes. Tehát kipróbáltam. Motorgyilkolás. Szerintem nem is az osztómű, hanem a motor maga kínlódik, de nem kicsit.

Elbírja, ez tény, de 5ösben 60-70el utazok, és az is csak sebességtartás, ha 60ról gyorsítani kell akkor rugom a 4est. 2000f/p alatt nem szeretem gyorsításra használni a motort, mert szerintem ő sem szereti.
Végülis pont az ilyenek miatt vettem kéziváltót, meg azért mert nem pesten lakom. Ha ott laknék akkor elviselném, hogy nyírja a motort csak ne kelljen kavarni a málnaszörpöt a váltóval.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#67103) ncc1701 válasza Gyöször (#67102) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem nyír az semmit sem. :) Az előző yarisom hasonló alacsony fordulatokon használtam, 385ekm-el adtam le. :) Én kb 1800 körül elváltok, ahogy a gép javasolja is, nem tapasztalok semmiféle erölködést. Nyilván ha parkettázni kell, akkor 5-6 ezerig forgatom. :)

(#67104) ncc1701


ncc1701
veterán

Sztem ez az erölködésetek onnan jön, h a ladánál 1100 volt az alapjárat. A mai swiftnél ez 625-650. Azaz 1200-as fordulat már az alapjárat duplája, az 1800 a háromszorosa.

Ok, dízel az más, de az automata insigniám is elvált 1800 körül, ha nem cipőzöm. Mondjuk igaz, ott megvan a 380Nm.

[ Szerkesztve ]

(#67105) ViZo72 válasza ncc1701 (#67103) üzenetére


ViZo72
tag

Volt erről egy videó évekkel ezelőtt, elég érthetően elmagyarázza a Gajda Miklós, hogy a kis fordulat+nagy nyomaték miért gyilkos kombináció egyes motoroknak (turbós benzines hátrányban)...

Motorgyilkos autós szokás
(Kb. 5 perctől ki is emeli a turbós motorokat.)
+kiegészítés (visszajelzések alapján).

A probléma nem a sebességtartás, hanem:
- a magas fokozatban kis fordulatról nagy gázas gyorsítás rendszeresen,
- a magas fokozatban kis fordulaton erőltetés emelkedőn, rendszeresen.

Szívó benzinnél, könnyebben megérezhető ha erőlködik magas fokozatban kis fordulaton, így visszavált az ember -már ha van egy kis műszaki érzéke.

A turbós viszont "átver" ebből a szempontból, mert nem érzed gyengének, érzésre nem erőlködik, miközben a hengerfalra még nagyobb -káros- erők hatnak. Rendszeresen így használva durva kopást okozhat. (Hengerfal hordós kopása, azt hiszem így nevezik.)

Nem vitaindítás -nem én mondom ezt és nem is értek hozzá- de a magyarázat érthető, talán megfontolandó napi használat során.

(Hogy a váltási segéd programozásánál mindez figyelembe vették-e az gyanús, el tudom képzelni, hogy a környezetvédelmi normákon belülmaradási kényszer felülír mindent.)

[ Szerkesztve ]

(#67106) Gyöször válasza ViZo72 (#67105) üzenetére


Gyöször
senior tag

Szerintem nem csak a hengerfal, hanem a hajtókarok is könyörögnek, hogy ne kalapáljam a dugó tetejét.
Na meg a váltó. Nagy szöggyorsulások egymás után. Nem csoda, ha "zenél" az osztómű meg minden is.

Gajdán is asszem abban a videóban elmondja, hogy se a kis se a nagy fordulat nem jó. néha ki kell kormolni de akkor sem szabályzásig. Csak átlépem a megszokott 2500at, meg a 3ezret is.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#67107) Gyöször válasza ncc1701 (#67104) üzenetére


Gyöször
senior tag

Lada alapjárata 850 körül van.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#67108) Janusz001 válasza Gyöször (#67102) üzenetére


Janusz001
őstag

Azért azt hozzátenném, hogy páromnak van egy ugyanilyen Scross -a, évjárat minden azonos, annyi a különbség, hogy az első kerekes, ott akárhogy erőlködtem, nem tudtam ezt a morajlást előhozni, szóval biztos nincs köze a motorhoz/automata váltóhoz. Ezért is szerettem volna másik aut,/allgrippet meghallgatni.

(#67109) ncc1701 válasza ViZo72 (#67105) üzenetére


ncc1701
veterán

Sehol nem írtam, h 1200-as fordulatról gyorsítok nagy gázzal. :) Sebességtartásra bőven jó az 1200-1500-as fordulat sík terepen, ott semmiféle magas nyomatékot nem kérsz a géptől. Amúgy ilyen 1500 körül szoktam vele gurulni városban, az kb valós 55-57km/h.
De mondom, adtam el autót 385ekm-el bontatlan motorral, úgyhogy asszem tudom, mit beszélek.

[ Szerkesztve ]

(#67110) TommyY2 válasza Harkovz (#67101) üzenetére


TommyY2
tag

Ha lecserélteted, légyszives ird meg, hogy neked is olyan volt-e, mint Gyöször-nek?

Amennyien igen, én is lefogom cseréltetni, hajszálra olyan paraméterekkel bir az autóm, mint a tiéd.

75W-85 kell bele és GL-5 és 0,87 liter? Fél, vagy full szintetikus (a Motul nem mind full)?

TommyY

(#67111) Gyöször válasza TommyY2 (#67110) üzenetére


Gyöször
senior tag

[link] tehát valami ilyesmi. Ujjaim közt a trutyi.
[link] jó sokáig gyűjtőttem az erőt :-))

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#67112) fogkefe21 válasza Gyöször (#67106) üzenetére


fogkefe21
kezdő

Magas fordulaton mi baja lesz az autónak fizikailag? Csak azért kérdezem, mert sok autó 130-nál már 4000-ret forog, aztán megy az ember többel is néha.

(#67113) Kolondrum válasza Janusz001 (#67108) üzenetére

Vitorlázva haladva kevésbé morog. Jobban odalépve, de még úgy, hogy nem vált el, jobban be lehet morogtatni.
Én gyakran előzök ami azzal jár, hogy ilyen szituban odalépek (közel padlógázzal, de nem teljes padló), fogja hirtlen pár ezret ugrik felfelé a fordulat és felemeli az orrát és pikk pakk előzök. Sportban ez a kis késlekedés marad el, mivel ott már ugrasra kész a váltó állása és a fordulat. Ha már a mi gyilkolja a motort vonalat tárgyaljuk.
Hegyre viszont berakom M2-be és 2000 körül felmászik, így szépen forog és rettentő sokat eszik.

(#67114) Janusz001 válasza Kolondrum (#67113) üzenetére


Janusz001
őstag

Ma próbálgattam a városban a bajusszal eggyel visszaváltani, hogy magasabb legyen a fordulat (1500-1600), de 5-10sec múlva felváltott , ha neked így jó, meg így programoztak, akkor legyen, gondolom nem satu hülyék japánban.
Engem tulajdonképpen nem is a fordulat, hanem a néha előjövő morajlás zavart, de a tegnapi szerviz látogatás után elengedem.
Volt nekem hdj80 -as TLC -m, annak is volt hangja, igaz az 25 éves volt. Na azt a kocsit sajnálom, de rá kellett volna dobni 4-5 milkát egy teljes generálra, cserébe megevett 10-12 litert, második hobbiautónak meg számomra luxus lett volna. Lett belőle 2019 -es majd a mostani Scross.

(#67115) AMD Power


AMD Power
titán

Nekem minden szerelő azt mondta,hogy ezeknek pl szivó benzin nem jó ha nincs forgatva. Én pl 50-60 alatt nem is rakok 5-be a sebességet. Sőt amikor meg már üzemmeleg az olaj akkor nyomom neki. Persze ésszel nem tiltásig. Fogyasztásomban mind1 ,hogy megyek. Kivéve az autópálya. Ott ha tolom neki akkor +1 liter /100km.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#67116) TommyY2 válasza Gyöször (#67111) üzenetére


TommyY2
tag

Köszi a képeket, ősszel én is kicseréltetem. Tapasztaltál valami változást, illetve érdemes a váltóhoz hasonlóan ezt is kicsit túltölteni?

A váltómban még nem cseréltettem, mivel egész jó. érdemes lenne abban is? Ha igen, milyenre?

Gondoltam nézek bele Tutela olajat is, mivel azt tettél a váltódba és korábbi elmondásod szerint jobb lett, mint a Motul.

Tudomásom szerint az osztó és diffműbe is GL-5 kell, a Petronas Tutela Transmission Technyx 75W-85 pedig GL-4 Plus, úgyhogy ezt elvetettem.

Azt nem láttam, hogy a Tutela full szintetikus-e, de a Motul Motylgear 75W-85 (GL-4 / GL-5) az Technosynthese.

Gondolom, azért kibír majd pár évet, ahhoz képest, hogy az EcStar örök.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#67117) ncc1701 válasza TommyY2 (#67116) üzenetére


ncc1701
veterán

Minden olajat, folyadékot kell cserélni. Nincs olyan, h örök élet.

(#67118) TommyY2 válasza ncc1701 (#67117) üzenetére


TommyY2
tag

Tudom, nem tettem idézőjelek közé az "örök" szót.

A minden folyadék alól kivétel a 20 éves Renault Scenic gépkocsimban a kormány szervó olaj, azt nem hajlandó egyik autószerelő sem kicserélni, mondván azt nem kell.

TommyY

(#67119) pjen válasza ncc1701 (#67117) üzenetére


pjen
félisten

Hát a suzukiban valóban nincs, de vannak olyan autók ahol nincs is például a váltóházon leeresztő csavar, és a manuálban is az van, hogy élettartam olaj.
Csak egy példa.
"
Kedves Olajdoktor!
2004-es évjáratú Fiat Punto 1.2 (8V) típusú autónk van, újonnan vásároltuk, most 70 E km van benne. Szeretném tudni, hogy ennél a típusnál "örök életű"-e a váltóolaj, vagy pedig szükséges cserélni. Ha igen, akkor milyen gyakran kell cserélni és milyen olajat javasol?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel: P. Péter
Kedves Péter!
Nem kell a váltóban olajat cserélni, csak 80 ezer kilométerenként ellenőrizni az olajszintet. Ha utántöltésre van szükség, akkor Fiat 9.55550-MX3 szabványnak megfelelő, 75W-85-ös viszkozitású speciális olajat kell használni, mint például a Tutela Car Technyx 75W85.
Üdv,
Olajdoki" :)

[ Szerkesztve ]

(#67120) ncc1701 válasza pjen (#67119) üzenetére


ncc1701
veterán

Opelnek is van ilyen csodálatos konstrukciója. Még tehet rá a tulaj le, és feltöltő lukakat...

(#67121) tboldi válasza pjen (#67119) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az említett Puntónál valóban nem írtak elő olajcserét, de leeresztő azért akad a C514-es kódú váltón. Ha mondjuk kuplungozni kell, akkor sem kell, hogy a kedves szerelő nyakába folyjon az olaj. :)

(#67122) pjen válasza ncc1701 (#67120) üzenetére


pjen
félisten

Nem kell. Szomszédom gépészmérnök, a nyugdíj előtt a Pest megyei autófelügyelet elnöke volt. 19 éves opel astrája volt 19 évig. Váltó olaj csere nélkül és semmi baja.

(#67123) pjen válasza tboldi (#67121) üzenetére


pjen
félisten

A kuplungnak pontosan mi köze a váltó olajhoz? Nekem cseréltek kuplungot a Swift n, de nem engedték le a váltó olajat.

(#67124) tboldi válasza pjen (#67123) üzenetére


tboldi
nagyúr

A kuplungcseréhez le kell venni a váltót ugye, ehhez pedig szükséges lehet kihúzni a féltengelyeket is, ahol aztán kifolyik az olaj.

(#67125) pjen válasza tboldi (#67124) üzenetére


pjen
félisten

Mért kéne levenni a váltót, csak széthúzzák.

(#67126) tboldi válasza pjen (#67125) üzenetére


tboldi
nagyúr

Melyik FWD autóban van ekkora hely? A Swiftben? :D
szerk.: Főtengelyszimmeringet is lehet így cserélni? :D

[ Szerkesztve ]

(#67127) pjen válasza tboldi (#67126) üzenetére


pjen
félisten

Például amelyik autón nincs is leeresztő csavar. Például 1500 ös ladában én is cseréltem kuplungot. Levette az ember a kardánt és szét lehetett húzni a váltót a váltót a motortól.

(#67128) tboldi válasza pjen (#67127) üzenetére


tboldi
nagyúr

RWD hosszmotorral vs FWD keresztmotorral. 🤷‍♂️

(#67129) pjen válasza tboldi (#67128) üzenetére


pjen
félisten

Az igaz, csak a féltengely kivételnél nem folyik ki az olaj. A bakancs előtti Swift ben cseréltek féltengelyt és egy deka olaj nem jött ki.

(#67130) tboldi válasza pjen (#67129) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mert már nem volt mi kifolyjon belőle? ;]

Egy 1-es Megane-t szereltünk anno a tanfolyamon, a féltengelyét akartuk kiszabadítani (elrohadt, félő volt, hogy törni fog menet közben), de nem adta magát könnyen, a csonkállványt kalapáltuk, erre a váltó felőli oldala engedett. Akkor landolt néhány deci a padlón.

(#67131) pjen válasza tboldi (#67130) üzenetére


pjen
félisten

Mert valószínű ferdén volt emelve. Amelyik autón nincs leeresztő csavar Szerinted ott hogyan cserélnek kuplungot, vagy féltengelyt?

(#67132) tboldi válasza pjen (#67131) üzenetére


tboldi
nagyúr

Csáposon ferdén?

(#67133) pjen válasza tboldi (#67132) üzenetére


pjen
félisten

Féltengely cseréje [AUTODOC ÚTMUTATÓ]
5perc 31 másodpercnél érdemes figyelni a feliratot.
"Szerinted ott hogyan cserélnek kuplungot, vagy féltengelyt?"
ez egy lényeges kérdés.

(#67134) tboldi válasza pjen (#67133) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hol a link? :D

Az Autodoc videóiról amúgy megvan a véleményem, a nyomatékkulcsot szeretik mellőzni, a Jazzes videókban ráadásul szerencsétlen és béna is a kedves mesterember. :D

(#67135) tboldi válasza pjen (#67133) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az utóbbi percekben néhány brit fórumban és a Fordok váltóiban merültem el, amiken szintén gyakori a leeresztő hiánya, és 3 dolgot szűrtem le:

- a féltengelyt kihúzva kifolyik az olaj ~70%-a;
- ha olajmentesíteni kell, ledugnak egy csövet és kiszivattyúzzák;
- a hátramenetet oldó-záró biszbaszt (nemtom, hogy hívják magyarul, “reverse interlock unit”) kiszerelve is le lehet engedni a nagyját.

[ Szerkesztve ]

(#67136) pjen válasza tboldi (#67135) üzenetére


pjen
félisten

Azon még nem gondolkodtál, hogy féltengely cserét aknából is lehet csinálni. Egy krokodillal féloldalasra emelve az autót? Az olaj át csoportosul a túlsó óldalra. :)

(#67137) Harkovz válasza TommyY2 (#67110) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Hát a könyve a 75W-85-öt írja.Valóban ebben,csak résszintetikus van.Én gondolkodom 75W-90 ben,abban is csak Xado-t találtam ami full szintetikus.Nem tudom mennyiben lehet eltérni.Szerintem a 75w-90 jobb olaj [link] .

(#67138) ncc1701 válasza pjen (#67122) üzenetére


ncc1701
veterán

Sajnos kell, kérdezz meg erről egy váltó szerelő szakit. Bár sokak szerint a fékolajat sem kell soha cserélni, úgyhogy semmin nem csodálkozom. Einstein is azt mondta, h két dolog végtelen, az univerzum, és az emberi hülyeség, de az elsőben nem volt biztos...

[ Szerkesztve ]

(#67139) Harkovz válasza Harkovz (#67137) üzenetére


Harkovz
aktív tag

Eddig amit találtam ezzel kapcsolatban,ott azt írják,hogy hajtómű olajoknál egyátalán nem szabad eltérni a gyári előírástól.Akkor 75w-85 kell,abban nekem a Motul a legszimpatikusabb,ajánlják is Suzukihoz,szerintem azt teszek bele.Itt van a legjobb áron: [link]

[ Szerkesztve ]

(#67140) pjen válasza ncc1701 (#67138) üzenetére


pjen
félisten

Menj el például a szuzu szakihoz vagy Szentendrén a Rózsa utcába 15 k kilómetert futott suzukik is ott vannak nyeles tengely csapágy cserén. Egyébként ha a gyártó azt mondja nem kell olaj csere akkor nem is kell. Hogy higgyek a szerelőnek mikor még a márka szervíz is azt mondja nem cseréli a fék olajat, nincs annak semmi baja. Ameddig nem volt egy alul méretezett ABS kocka, nem is cseréltük. Volt egy teszt, ha alacsony volt a forrás pontja egyszerűen kiforraltuk. A szerviz is.

(#67141) Kolondrum

[link] 1200rpm :DD

(#67142) Kolondrum válasza pjen (#67140) üzenetére

Látótávolságra állok az említett helytől. :DD Itt van ilyen? Én Bp mélyére mentem ez miatt a Suzuki szakihoz.

[ Szerkesztve ]

(#67143) ncc1701 válasza pjen (#67140) üzenetére


ncc1701
veterán

Kapaszkodj meg jól, egyik autó gyártó sem gyárt alkatrészeket, hanem beszállítóktól veszi. Kiváltképp a váltó. És így fordulhat elő, h ugyanazon gyártó váltója egyik márkánál élettartam sose olajcserés, a másikra meg ráírják, h 60ekm. Szög ugyanaz a váltó...
Én már vittem automata váltós autót is javításra (840eFt), manuálisat is (volt az is van 250eFt), úgyhogy én annak hiszek, amit a váltó javító szaki mond. Az meg azt fogja mondani, h max 4év/60ekm. És mivel baromira nem drága lecserélni, ezért le is cserélem.

(#67144) Kolondrum válasza ncc1701 (#67143) üzenetére

Én is 60.000 körül adok neki új olajat. Az nálunk olyan 3-3.5 év

[ Szerkesztve ]

(#67145) dethroner válasza ncc1701 (#67093) üzenetére


dethroner
veterán

Nem csak a tesztelőknél. Nálunk kb stabil 5 litert eszik a swift. És ehhez nem kell semmi mást csinálni, csak menni, normálisan.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#67146) pjen válasza ncc1701 (#67143) üzenetére


pjen
félisten

És ezzel mit szeretnél mondani? Nem lehet szög ugyanaz a váltó, hiszen ahol írnak elő olaj cserét ott van leeresztő csavar is. Ahol nem , ott értelem szerűen nincs leeresztő sem.

(#67147) ncc1701 válasza pjen (#67146) üzenetére


ncc1701
veterán

Ja, mert ott a marektinges kitalálta, h .08 eurót lehet spórolni ezek elhagyásával. De cserélni ettől független lehet, csak szopás. Az olaj abban is elfárad.

(#67148) pjen válasza ncc1701 (#67147) üzenetére


pjen
félisten

Akkor tudod mit, legyen igazad. Én meg hiszek az opel mérnökeinek és a tényleg szakember szomszédnak. Ja es a 19 dik éve hibatlan váltójú astrának és puntónak. Ellentétben a 20km után nyeles tengely csapágyas suzukinak. Amit azóta se ismernek el mint gyári hiba. Lehet nem is az opel marketingese keresett 0,8 eurót hiszen az a váltó működik, hanem a suzukié. Az a valtó olajcserével együtt is szétesik.

(#67149) pjen válasza ncc1701 (#67147) üzenetére


pjen
félisten

Egyébként, tényleg nem is tudom miről beszélünk. A szomszéd opelje 19 éves a lányomék puntója szintén. Semmi baja a váltónak. A suzukinál pedig egész iparág fejlődött a váltó felújításra. Nem vedte meg az olajcsere.

(#67150) Gyöször válasza TommyY2 (#67116) üzenetére


Gyöször
senior tag

Motul nem volt a váltóban még sosem, mert nem volt régen 75W olajuk. Most van ez a dctf vagy mi a neve, amire rá van írva, hogy ofkórz használható olyan helyen ahol a gyártó 75W olajat ír elő. De jó a petronas így marad egyenlőre.

A gyári löttyöt castrol syntrans fe re cseréltettem a sarki kisboltban (ring szolnok) ahol vettem a kocsit. Azt meg kb 2 évre rá én cseréltem a petronasra, meg nem mondom, hogy gearforce vagy experya, megnézem neked. Íméleztem az importőrrel az mondta meg melyik a tuti (wsw proudind vagy mi a cégnév)

De ez váltó olaj... a difibe ami motult adtak azt tettem nem emlékszem mi a neve csak a 75w85re. A motorjába nem szeretem a motult tenni az xcean efe óta ami egy nem belevaló olaj ugye.. de akkorse.. babonából, nekem ne csörögjön

A váltót, a hátsó difit, a motort nem töltöm túl. Az osztómű volt túllöttyentve gyárilag, mikor azt töltöttem fel előkerült az emelő... Elég bátran használtam is féloldalra döntve, mert marha nehéz kinyitni a csavart meg betölteni az olajat. Gondoltam majd leengedem, ha valami nem jó.

Első úton úgy tűnt mintha valamiért remegne a motor a kocsiban, akkor úgy volt leengedek belöle. De azóta semmit sem veszek észre, így maradt.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.