Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Digitális Állampolgárság Program
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz Montesantos #67748 üzenetére
Lehet tudni, hogy főzte meg a szomszéd az 1.4T-jét? Én is féltem a kicsikémet.
TommyY
-
Montesantos
senior tag
válasz ViZo72 #67743 üzenetére
Semmi értelme a számolgatásnak, mivel nem tudod az autó előéletét... (használat, szervíz stb. A szomszédom is megfőzte az 1.4 t (140Le) két hete....
Más: Saját céges Amarok 0 km-től-72000 km-ig Eddig 6 db részecskeszűrő, 2 befecskendező rendszer (kompletten) pár db érzékelő csere..... összesen az 5 évből 1 év szervízben állás és nem lett jó.... motor ki-szétszed- mér az összes henger ovális dugattyúk lógnak benne.... motor csere cirka 5 milla... (röviden ennyi)Gabi
-
MusiClown
csendes újonc
-
MusiClown
csendes újonc
Sziasztok!
Karosszéria javításra, fényezésre tudtok ajánlani valakit Székesfehérváron vagy Dunaújvárosban?"Most már sínen vagyok!" /József Attila/
-
Qtya123
őstag
válasz ViZo72 #67743 üzenetére
Azt írja a hirdetésben, hogy összeakadt a motor. Kíváncsi vagyok, hogy mi lehetett a gond.
Akkor szokták mondani, hogy összeakadt, ha elszakadt/átugrott a vezérlés és a dugattyú összekócolja a szelepeket.
De ebben az 1.6-os motorban még a jóféle vastag vezérműlánc van, nem a biciklilánc kategória. Egészen pontosan ilyen:
Elszakadni, átugrani nem nagyon fog, hacsak nincs valami peches anyagfáradás akár a láncban, akár a fogaskerekekben.
Szóval kíváncsi vagyok, hogy mi történhetett a 96e km alatt. Ezeknek az 1.6 motoroknak ez még kb a bejáratós szint. Gond nélkül tudnak 350-400e+ km-t.(kis érdekesség, hogy ezzel szemben pl egy Skoda HTP motorba milyen láncot tettek...: [link] )
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Gyöször? Megint odalett egy. Számoljuk még tovább?
S-Cross 1,6GLX -
gombii
tag
válasz nobodyy #67734 üzenetére
Szia,
Nekem Tafákban csinálták 2 éve. Festést kiadták alvállalkozónak, karosszéria javítást ők csinálták. De cseréltek, intéztek mindent biztosítóval, kapcsolattartás és a határidők tartása viszont nem volt az erősségük. Legközelebb nem oda vinném. Tesóm Suzuki Szeleczky-be vitte övét, dícsérte őket. -
nobodyy
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsokat szeretnék kérni tapasztalat alapján Suzuki Baleno 2018 karosszéria javításában és baleseti ügyintézésben:
kb. 1 hete hátulról belém ütköztek (álltam a lámpánál), a másik fél elismerte a felelősséget, biztosító ma volt kint felmérni a kárt. Hátsó homlokfal és lökhárító eddig tuti csere. Nyilván a cél hogy gyári állapotra álljon vissza mert máshogy nem szeretném ha a család beülne.Eddig éves szervizekre a Suzuki Tafák-hoz vittem és elégedett voltam velük de nem tudom hogy a fenti ügyekben is jól dolgoznak-e (pl. kiadják e alvállalkozónak a karosszéria javítást vagy megcsinálják ők és cserélik lelkesen mindent amit kell. stb.).
A másik amit néztem az a Suzuki Világ, ott egyszer voltam és igazából korrekten dolgoztak de drágább volt. Itt is olvastam róluk hogy karosszéria javításban jók.
Kinek milyen tapasztalata van ezekkel a cégekkel?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Janusz001
őstag
Scross faceliftnek nem a közeljövőben kellene érkeznie? Mintha 2 évente lett volna ráncfelvarrás.
Moto g72 -vel nekem stabil az AA, mp3 és waze megy, de mostanában néznék valami vezeték nélküli cuccot.
-
Vigneau
félisten
Sziasztok!
Adott egy Moto G72 és egy 2018-as Suzuki Swift, gyári Bosch fejegységgel. A telefonban töröltem a híváselőzményeket, ennek ellenére néhány szám megjelenik, mikor az AA-n keresztül próbálok telefonhívást kezdeményezni. Miként lehetne ezeket eltüntetni?
Válaszokat előre is köszönöm szépen!
Vigi
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Az alany egy 2003-as Ignis II M15A. Főleg hidegen, gyorsításnál kettesben, nem gyorsul egyenletesen, megtorpan(gat) de csak kicsit, aztán 3-4e fordulatnál már nincs ez a hiba.
Hol keressem a hibát ? EGR tisztítás ? Üzemanyagszűrő ? Kiolvasásnál nincsen hiba.Köszönöm a tippeket előre is !
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
kiskun968
tag
válasz szabonagyur #67724 üzenetére
Írtam privátot
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm ***Honda Civic E:HEV Elegance 2024 ***
-
kiskun968
tag
válasz szabonagyur #67724 üzenetére
Nekem az AAWireles van a kocsiban, hiba nélkül üzemel...
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm ***Honda Civic E:HEV Elegance 2024 ***
-
félisten
-
kiskun968
tag
válasz szabonagyur #67721 üzenetére
Van. AAWireles és Carlinkit is.
[ Szerkesztve ]
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm ***Honda Civic E:HEV Elegance 2024 ***
-
félisten
Van itt valakinek Carlinkit vagy hasonló okosító eszköze?
-
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67717 üzenetére
Akkor megtaláltad a linket . Mint láthatod is , akár nyomást is lehet mérni a felső λ szonda helyén (alapjárat-3000-5000 fordulaton) ahol nem érhet el 0.5kg/cm (bar) nagyobb értéket, mert akkor el van dugulva a katalizátor. Ezek után lehet dönteni, hogy mit csinál az ember takarít , cseréltet , de mindenképp egy üzemi diagnosztikát is csináltatni kell, hogy az esetleges okokat megszüntessük.
Az okok teljesség nélkül:
_Rossz olaj (magas TBN) v. olaj fogyasztás ellenőr.
-Levegő szűrő, EVAP rendszer, EGR PCV szelep ellenőr.
-Benzin nyomás ellenőr. .
-Injektorok szórási kép ellenőr.
-Folytó szelep ház( tisztaság) ellenőr.
-MAP, MAF, CTS, TPS, szenzorok, a két λ szonda ellenőr. (diag. meg mutatja).
-Gyújtás és Gyertya kép (össze hasonlítás) ellenőr.
-Mellék levegő (fals ) szívás-kipufogás oldalon ellenőr.
stb. Úgy hirtelen ezek jutottak az eszembe. -
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #67718 üzenetére
Ha valamikor is ellöki a kezed akkor bezony rohadt jo a kémény, vagy valaki nyom egy padlót a rába steigernek amibe kapaszkodsz :-))
Soha életben nem fogtam be kéményt előtte, csak mikor kész lett a nagy mű életem első kéményhegesztése a céó gorillámmal. Zsigulin vadonat új eleje közepe hátulja, vadonat új kati belevarrva. Eltömítve mindenhol, rohadjon meg a műszaki ez olyan lett nem fúj ki sehol. Sziszegett az ott is ahol hozzá se nyúltam a csőhöz, kamilláztam egy kicsit aztán megemésztettem, hogy hát ez jó szar lett :-)))
De hogy a katalizátornak a gáz mennyiségéhez mi köze van??. Persze most lehet hülye vagyok mert valami károsból csinál nem károsat kettőt akkor 2x annyi gázod lesz a kémény végén mint nélküle vagy mi ??
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
Ilyet még nem láttam, hogy alapjáraton 2-3 MP után már nem tudod ott tartani a kezedet, mert ellöki a nyomás. Szerintem ilyen nyomás nincs, főleg ilyen rövid idő alatt, alapjáraton.
Több autónál is csináltam ilyet, mikor néztük, hallgattuk, hogy kifúj-e valahol. De azok se lökték el a kezem, amelyeknek normális volt a kipufogórendszere és tömített mindenhol.
-
TheMartin03
tag
Ú, köszi, ezt totál elfelejtettem!
Ezt terveztem, de most totál kiesett. A probléma még, hogy nincs semmiféle laporoszkópos kamerám, de azt már talán tudnék szerezni valahol.Az utóbbinak pedig utána járok... Sima alapjárat, gáz nélkül 2-3mp-nek kéne eltelnie, hogy ellökje a kezem? Mik a konzekvenciák?
Ha kevesebb, akkor szar, hisz nincs megszűrve a kati által semmi?Edit: Látom már a cikkből... Ha több ideig tudom ott tartani, akkor van probléma a katival.
Megpróbálok kesztyűs kézzel bánni az autóval....[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz TheMartin03 #67714 üzenetére
Én először is a legolcsóbbat választanám : Ki venném (vagy vetetném) a a felső λ szondát és ránéznék a Katalizátor állapotára (össze omolt, meg olvadt, eltömődött stb).
Amúgy valahol olvastam, hogyha kesztyűs kézzel üzem meleg alapjáraton befogod a kipufogót, és 2-3mp-nél el löki a kezed ,akkor biztos hogy jó. -
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67712 üzenetére
Ilyen aláírós szerelőt nem nagyon fogsz találni, kb mindenhol a saját cerkáddal (pénzeddel) vered a csalánt. A maximum, amit meg tudnak tenni, h a legolcsóbbtól a drágább felé csereberélnek.
-
TheMartin03
tag
válasz mouzrr #67710 üzenetére
Hát igen, pont emiatt kérdem én is, mert mindenkitől csak legendák keringenek, de a valódi megoldás még nem tisztázódott...
Nálam a felpörgés (és egyéb negatív hatás) nincs jelen, ugyanakkor nem teljesen érzem jónak ezt...
Márkaszervízben is jártam én is, ott elvileg felrakták a legújabbat, de pont ugyanolyan volt, mint előtte.
Én igazából már kezdem elfogadni, hogy kuka a katalizátor, csak volt olyan is, aki azt is cserélte, és mégis visszajött. De ebben pedig benne lehet az, amit feljebb írtam, hogy a múlt miatt kinyírta a gyertya a gyújtótrafót, és az égette szét a katalizátort, ergó ha a katalizátorcsere megtörténik, attól még viszonylag gyorsan fog tönkremenni újra a katalizátor, ha a gyújtótrafót felette nem cserélték, főleg ha a gyertyát sem.
De ezt is csak legendaként hallottam, bár ez tűnik a leglogikusabbnak, megmondom őszintén. Ha valaki aláírná nekem, hogy ha ezeket kicserélem, és jó lesz még 150ezerig, akkor még lehet hogy bele is fognék a cserébe. -
dunc
nagyúr
Sziasztok lassan esedékessé vált a 2013 as 1 2 es benzines Suzuki Swiftbe a váltóolaj csere mennyi a hivatalos töltőliter illetve mi a viszkozitása? A válaszokat előre is köszönöm.
-
mouzrr
őstag
válasz TheMartin03 #67709 üzenetére
Van akinek lambdaszonda csere, másnak pedig a katalizátor cseréje segített, de sok FB csoportban olvastam, hogy később ugyan úgy visszatért a probléma. Sokan nem is törlik OBD-vel.
Én törölni szoktam, kb 1000 km-enként jön fel újra, nálam 2006-os a Swift, és ha világít, akkor indításnál felpörög 2k RPM-ig, tehát kicsit zavaró. Próbáltam katalizátortisztítót, meg 100-as benzint is, nem javult egyáltalán. Én városban használom, kb 10 km-t megyek vele egyszerre, nem sokszor megyek rövidebb távot vele, de már 4-5x egy fix helyen jött elő a check engine lámpa világítása, akkor, amikor erősebben gyorsultam, majd beállt a sebesség 70-re 5. fokozatban, 1-2 perc múlva fel is villant.
Az elmúlt évben olvasottak / hallottak alapján nincs rá fix megoldás szerintem. Márkaszervizben sem tudtak mit mondani, frissítés sincs rá. -
2ozzmexy
senior tag
válasz TheMartin03 #67707 üzenetére
100-asat kell tankolni bele, akkor eltűnik a hiba.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TheMartin03
tag
válasz ncc1701 #67705 üzenetére
"Valaki tapasztalt, tud, vagy olvasott olyasmiről bármit, hogy a tipikus P420 hibát a 2010-2013(/2017) 1.2-es Swiftben valaki kapott-e, és ha igen javította-e? Vagy akár a 2005-2010 1.3-as Swiftben mi a megfelelő javítási procedúra."
Az elmélet, és a "talán" az megvan, kíváncsi lennék, hogy ez valóban megállja-e a helyét, és hallottunk-e olyanról, akinek valóban ez megoldotta a problémát.
Vagy hogy valaki próbálkozott-e csak katalizátor belső cserével, nem komplett katalizátorral. És ha komplett katalizátorral, akkor utángyártottal, vagy eredetivel. -
ncc1701
veterán
válasz TheMartin03 #67704 üzenetére
Mi is a kérdés? Leírtad a megoldást, ha szar a katalizátor, akkor az a korrekt megoldás, h csere jóra.
-
TheMartin03
tag
Sziasztok!
Viszonylag új vagyok a topikban, sajnos nem tudok visszaolvasni 67K hozzászólást, keresve nem találtam ilyet.
Valaki tapasztalt, tud, vagy olvasott olyasmiről bármit, hogy a tipikus P420 hibát a 2010-2013(/2017) 1.2-es Swiftben valaki kapott-e, és ha igen javította-e? Vagy akár a 2005-2010 1.3-as Swiftben mi a megfelelő javítási procedúra.
(A kiütés, kiemelés, meg az ehhez hasonló hülyeséget kerülném, mert nem megoldás.)
Elvileg műszakin is átment, és szalonban is mérettem direkt károsanyagkibocsátást, ahol azt mondták, hogy rendben van, szóval nem teljesen szar a katalizátor. Emellett ebben a Swiftben már nem is pörög fel az alapjárat indításnál, tehát negatív hozamánya nincs, ennek ellenére szeretném rendben tartani az autót.
Már egy ideje így van az autóm, viszont most már szeretnék tőle megszabadulni, ha eladásra kerülne, ne kelljen magyarázkodni. Egy olyan infó jutott el hozzám, hogy késői gyertyacsere kinyírja a gyújtótrafót, az pedig a katalizátort égeti el, tehát ezt a láncot végig kéne cserélni. Egyébként az autómban ~230.000 km van, 2,5 éve vettem ~210.000-el, akkor már jelen volt a probléma, tudtam róla. Viszont azt is tudtam hogy gyakori a Swiftnél.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz SirKero #67700 üzenetére
Szia, rég hallottam felőled, igen, én is sokallom, főleg hogy az ecolite meg a többi köcölle még mindig otthon ékesíti a polcot, nehogy már blueprint meg szék-szék házikó márkájú fosukat tegyék bele...
Majd amikor megcsinálom végre akkor fotózok nektek, mit jelent a "gyári alkatrész"."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest