Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:41:15

LOGOUT.hu

A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12075) .mf válasza rumos14 (#12067) üzenetére


.mf
veterán

Hja, FE 28 + az előtét-lencse (amit amúgy nem nagyon dícsérnek), meg is állna 200-ból az a történet :DDD

De, élőben meglepődtem a 14-esen, hogy mekkora nagy a frontlencse, alig bírtam betuszkolni a táskába; és a tömege is azért húzós.

A fényerősség is jó dolog, de tájképeléshez a saroktól-sarokig éles kép is fontos. Samyang 85 f1.4 már van, nem is rossz darab, de a tömegén azért még szívesen faragnék egy kicsit, még ha veszít is 1-2 FÉ-t. Minolta 85 f2, 100 f2.5, Oly OM és Pentax K 100 f2.8 és hasonlókon gondolkoztam, már csak vadászni kell...

A m4/3 nagyobb pixelsűrűsége miatt még érzékenyebb az obi élességére, a 16 Mpx m4/3 szenzor pixelsűrűsége 64 Mpx lenne FF-en. Egy ma már nem túl magasnak számító 24 Mpx-es FF szenzort kevésbé fog vissza az üveg. S tévedsz, pont a filléres évtizedes manuál MD 50 f2 egy pengeéles darab. Phillip Reeve készített egy érdekes összehasonlítást, ahol a még régebbi és kevésbé éles MC 55 f1.7-est és a Zeiss FE 55 f1.8-ast mérte össze, és tájképes használat szerint rekeszelve központi élességben nem volt nagy különbség.
De kár kihegyezni ezt az élességre, nem batár Sigma-sorra vágyok. Az A7-est a nagyobb dinamika és a nagyobb raw-tartalék miatt vettem, mert sajnos az Oly vörös csatornája hamar kiég; a nagyobb szenzornak van egy kis élesség-beli előnye is, de ez most másodlagos. Legyen egy kis kompakt, elegendően éles sor, s maradjon értelmes összeghatárok között.

Nem, nem megszokás, legfeljebb beletörődés a hülyeségeibe. Pl. még egy tizenéves olcsókompaktnál is megy lépésenként a képbe belenagyítás -- itt meg napestig tekerheted az egyik tárcsát, és azt se tudod, hol tartasz, esetleg túlpörgettél-e már 1:1-en. Sőt, már maga az is agyrém, hogy visszanézés után a belenagyításhoz másik gomb kell a váz alja után a váz tetejénél... De említhetném a tárcsák koordinálatlanságát is (gyakran vagy semmit vagy ugyanazt csinálják), vagy a fókuszálásnál belenagyítás is sokkal jobban átgondolt más vázaknál, vagy a kijelzők testreszabhatósága (itt csak egy szintezőt kapcsolhatsz ki/be) és a megjelenített információ (az alsó sáv felét skálaként foglalja el az expo-korrekció, ami nem csak helypazarló, de rosszabbul is olvasható, mint egy egyszerű szám), és még apróságok tucatjai. Egyszerűen irritálóan sutább néhány alap-workflowban is, mint sok más, általam korábban használt vagy kipróbált, régebbi és olcsóbb váz vagy akár kompakt. Mintha olyanok tervezték volna, akik csak képen láttak fotóst...

Jmakk: igen, már láttam; de ahogy a MF --> AF obikkal lazán duplára ugrottak árban, nem számítok sok jóra (500 EUR induló, esetleg 450); s az AF teljesítmén és optikai minőség még mindig kérdéses.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.