Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomoty
senior tag
válasz
Criton #65794 üzenetére
Szia!
Milyen motor van az autóban?
Z16XEP híres a lambdaszonda 20-30000kilóméterenkénti kinyiffanásáról, okozhatja a P0135 és a P0171-es hibákat is. + a megtorpanásokat és erővesztést. De okozhatja fals levegő is, pl szívócső repedés.
Z18XE motornál láttam olyat, hogy az olajszint jeladó és a főtengely jeladó csatlakozójának foglalatának színe össze volt cserélve gyárilag. Így ha pl a pirosat pirossal, sárgát sárgával dugtad össze, akkor pont hibásan volt.
Ilyen mértékű olajfolyást számlásan boltban vett!, de hamis Castrol 5w30 olajnál tapasztaltam (1000km/1 liter) utoljára. -
Declare
őstag
válasz
B-L-A-C-K #65837 üzenetére
Igen, ez igy ugye megint mas kerdes, hogy most beallitod es par honap ujra uj gumi. En az uj gumit ugy ertettem, hogy fut 3-4 evet mondjuk es utanna csereli az ember, akkor annyi idö alatt elallitodhat, talan ugy mar erdemes akkor meglatogatni a futomüves ujra.
Nekem ugye az volt, hogy tavaly összel a teli gumikat amikor feltetettem eszrevettem, hogy nem full egyenes a kormany egyenesben. Az hogy ez egesz nyaron igy is volt csak nem tünt fel, nem tudom
fura, de elöfordulhat. Elvittem ugye beallittatni, ahol megcsinaltak, de nem volt veszes a dolog, de mondta a futomüves, hogy ez felrenyalhatja a gumikat. Nyaron feltettek a nyariakat es ugye elsök hatra, hatsok elöre kerültek es razott is a kocsi, vissza kellett tenni az elsöt, megint elöre....ugy jo lett,csak ugye igy max meg egy nyar es el fog kopni az elsö, mert nem lehet cserelgetni.
Ezt igy még meg is ertem, de hogy most a telivel mi van ez rejtely egyelöre
kicsit azert kezd bennem az is felmerülni, hogy nem e valami lehuzas aldozata leszek itt ezzel a helyi szerelövel, mert mar ez a nyari gumi is fura volt, de most ugyan ez a teli gumival is
kivancsi leszek mit mondanak, meg mi lesz a megoldas....meg mennyibe lesz, de multkor a nyari gumikat, amikor megneztek, meg probaltak centrirozni de nem lehetett a felre kopas miatt (legalabbis ezt mondtak), majd vegül arra jutottak, hogy vissza kell tenni az elsöt elöre, hatsot hatra azert 50 eurot legomboltak a munkadij miatt
-
Declare & Black.
Ha a futóműről van szó, én múlt héten voltam. Lehet emlékeztek rá írtam hogy valamiért húzz jobbra.
A szaki azzal kezdte hogy guminyomás ellenőrizte, kátyú szimuláció (rázópad) stb átmentünk . Majd megemelte az egész elejét majd hátulját.
Utána rá tette ezt a lézeres önbeállós kütyüt.A gyári értéken belül volt bőven, pedig azt hittem hogy az elejével lesz a gond.
Majd a kormányművet nézte meg de az is jó volt.Végen a gumikat kezdték át alaposan átnézni,majd felcserélni őket, és maga a gumi csinálja azt a jelenséget hogy mindegy hogy van felcserélve ,egyszerűen az autót elvezeti.
A téli gumikkal már ezt nem csinálja. Úgy hogy a nyári szettig nálam marad a négy évszakos Pirelli, utána beleszámítják. És többé nem lesz.A 1,5 órás rejtély kutatás, és átnézéssel és beállítással 9,300-Ft került. Ami bőven megért. Meg mondta hogy 50/1 H Karavánnak állítható a hátsó futóműve,mert a legtöbb fix. De az enyém kiderült hogy pont hogy állítható, három csavarós rendszer látható, és mind állítható, plusz a dőlése.
-
Declare
őstag
válasz
Luck Dragon #65810 üzenetére
Ez tenyleg szep es amugy. Ha nem automata lenne, akkor lenne a tuti
csakhat 4,8M egy J astraert nem hiszem, hogy kifizetnek en pl....
Beadtam a verdat a szerelöhö a vibracio miatt, kivancsi vagyok mit mondanak. Felni elvileg nem okozhatja, gumit sem igazan ertenem....ha igen, akkor nagy tanulsag, hogy futomübeallitas kötelezö dolog hasznaltauto vetelnel, mint az olajcsere
uj gumi vasarlasakor meg szinten.
-
válasz
mohabá 007 #65833 üzenetére
Megközelítőleg annak cseréje mennyibe kerül majd? Már mint az olaj vissza jelző rendszer.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Criton #65832 üzenetére
Ezzel a hibakóddal,amit az okos műszered kidob nem tudunk mit kezdeni,mivel ilyen hibakódlista nincs,csak a hagyományos.(4számjegyű) Én is húztam már le,és P0130,és P0135-ös hibakódot dobott.A kivillogtatáshoz meg nem kell műszer,simán adja a számjegyeket.
meddig lehet így közlekedni minden károsodás nélkül?
Pár nap nem lehet gond,de neked kell eldöntened:
"...A lambdaszonda fő feladata a katalizátor felügyelete, de a tüzelőanyag-szabályozásban is van némi szerepe..."
Az olajszint visszajelződ valszeg megadta magát.Ez az olajteknőbe van beépítve.Korábban másnak is volt vele gondja.(diegho)Az a tuti,amit a pálca mutat,csak kellemetlen mert a jelző meg folyamatosan villog.(meg nem is olcsó) -
Criton
veterán
válasz
mohabá 007 #65831 üzenetére
013004 mellett most adja a 13500-as hibát is. Most lambdaszonda nélkül teljesen jól megy, a fogyasztás is jobb, sokkal (meddig lehet így közlekedni minden károsodás nélkül?) . Ami még viszont nem világos, hogy pár km után miért jelez az olajszint... Ha hidegen nézem a nivopálcát akkor elvileg van rendesen olaj.
-
Criton
veterán
válasz
mohabá 007 #65828 üzenetére
Igen, korábban jobban rángatott, de az EGR csere után jobb lett, de egy enyhe maradt és a fogyasztás is nagy volt
-
Criton
veterán
Nos lehúztam a lambdaszonda vezetéket. Hibakod 013004, ez így ebben az esetben normális ugye? Alapjárati fogyasztás most 0.4 és 0.6 között van. Egyenletesebb a motor, nincs rangatas. Amit megfigyeltem, hogy a kábel műanyag vége el van törve, így nem is csatlakozik rendesen, szóval a kábel és maga a szenzor is rossz szerintem, meg alapból cseres főleg 160ezer km után .
A kérdésem a következő, meddig lehet így közlekedni?
-
Szada85
aktív tag
Egyébként ez a kontakt kérdés szerintem szemét egy dolog, tisztában vagyok vele természetesen, hogy idös autók, amit a használat, a höterhelés, vibráció, és egyéb környezeti behatások folyamatosan igénybe vesznek, és megteszik a magukét ennyi idö alatt, de tavasszal nekem is Volt egy vicces( P1106 - turbónyomás-szenzor hibás érték ) hibakód probléma a Z20LET-tel.
Indulnánk vissza külföldiába, autó megpakolva, az M1 elött jártunk, amikor hirtelen minden alkalommal kinyomva a kuplungot leállt az autó.
Egyik pillanatról a másikra kezdte el, szerencsére útba esett egy ismerös Opel szalon, odáig sikerült eljutni.Rákerült gépre, jött a hibakód is, és ez az a pont, ahol a legtöbb szerelö már csavarozná le a turbót, ránézni a wastegate-re, szenzorcseréket vizionálva olvasná a varázsgömbböl az 5-6 számjegyü összeget...
Azonban borzasztó szerencsém volt, a software-es srác mondta egyböl, hogy nem feltétlen a szenzor rossz, ezeknél " típushiba " volt ( engem már ez a szóösszetétel is sírba tesz ), hogy a szívócsö környékén az egyik kábelsaru szokta feladni a harcot, az is lehet a gond.
Egy óra alatt el is jutott a Motor hátulján levö részre, és meg is lett a hiba, a fonnyadt, alulméretezett saru gyakorlatilag eltört, és nem volt GND pont. Végülis nem gond, egy jelentéktelen 2-3 vezeték volt azzal a ponttal földelve.
Kapott egy új, masszív sarut forrasztással, minden finomsággal, és az autó azóta is tökéletes.Na mindegy, ezt csak mint tapasztalatot gondoltam leírni, hogy sokszor mennyire banális apróságok tudnak " végzetes " problémákat okozni..
-
Szada85
aktív tag
válasz
Dorian #65820 üzenetére
A használt indítómotorral ugyanott vagy, ahol a part szakad, hogyan ellenörzöd az állapotát? Lehet egy évig jó lesz, lehet egy hétig..
Valóban érdemes megnézni a kábeleket, meg van-e húzva mindnél az anya, nincs-e oxidálódás miatti kontakt probléma, elöfordulhat, hogy tényleg csak ennyi a gond.
Ha pedig önindító döglött, akkor újíttasd fel, valóban nem egy földhözvágó mutatvány, ahogy írták is, nem sokkal több, mintha nézel egy bontott darabot...Szerintem is jobban jársz így, mintha megint felülnél a szerencsekerékre egy bontottal.
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Dorian #65820 üzenetére
Ha rögtön szervízbe viszed,mert egy koppintást nem tudsz csinálni rajta, akkor sokba,mert lehúznak,és olyanokért is fizetni fogsz,amit nem is csináltak meg.Ha az akksi tuti,hogy jó,de:
- otthon,leállítás után pöccre indult
- Indítózásnál most nem teker, nem kerreg semmit, néma csend, majd utána pár mp-ig sercegő hang vhonnan.Ha ezek a tünetek,akkor szerintem nincs megfelelő kontakt az önindító kábelcsatijainánál.(az érintkezés csak kicsit,lazán érintkezget,áthúz,ívetfog,) ezért hallasz sercegő hangot.
Valszeg ennyi lesz a gond,de a szervízből elfognak küldeni,hogy csak du-ra lesz kész.A számla is lesz min 15 ezer,(ki-beszerelés,önindító szétszedés,+szénkefék)ellenőrizni meg nem tudod,mert indítod,és örülsz,hogy megy. -
Doggy dog
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Eladó Zenga Giulia gamer szék / Daccormax ergonomikus irodai szék
- ÚJ, BONTATLAN Bespoke AI Jet Ultra álló porszívó 400 W - GYÁRTÓI garanciával
- MultiPro Go FDP22.130GY
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- ÚJ Dell Latitude 14 5450 - 14" FullHD IPS - Intel Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2.5+ év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 500GB Samsung 980 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- 3db Dell PowerEdge R730XD és 3db Netapp RS-1401 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest