Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Mágus2
Közösségépítő
Olajsár a sok várostól és a sok rovid úttól van benne. Hamar elhasználódik és nagyon felhígul az olaj, utána könnyen megég.
K Norbi
addikt
(#150) Qru
(#151) Mágus2
Köszönöm
Mágus2
Közösségépítő
Kádat levenni, kivakarni. Olcsó 10w 40 olajjal max 1000km-t járni, lecserélni rendes olajra. Jobb megoldás az átmosásra nincs.
Mágus2
Közösségépítő
Nyáron készülök levenni a kádat a skodáról, mivel olajban futó szíj hajtja az olajpumpámat, meg akarom nézni, milyen állapotban van. Majd fotózok, mennyire lesz retkes, vagy tiszta a motor belül. Akkor eldöntjük mennyire releváns a teszt.
K Norbi
addikt
(#153) Mágus2 Köszi majd kitakaríttatjuk.
Rendben
Olajbeöntőnél neked milyen? Megnézem nekem a golfnak milyen [link] csak le kell szedni a levegőszűrőházat.
Bár én keveset megyek.
évi 5-7 ezer. És inkább kívül/pályán.
Lehet venni ilyen kamerás szondát amit lelehet küldeni és szétnézni.
Bár nem tudom milyen lehet.
E bay-en van.
Videóban lévő takarításnak 0 értelmét látom. Mert 1 minek? Meg rámegy a levegőszűrőház az mindent takar.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Nekem nem látni bele a betöltőnél. Kicsit más itt a szelepfedél.
K Norbi
addikt
K Norbi
addikt
Qru
MODERÁTOR
K Norbi
addikt
Érdekes dolgok ezek.
Kompatibilisnek kompatibilis, de alacsony hamutartalmú a Dexos2. Inkább olyant tennék bele, ami a GM-LL-A-025-t tudja, de a Dexos2-t nem.
Nem vagyok tribológus.
@Norbi: az a New Life rohadt drága, a Saabomba viszont csak az passzolt az itthon kapható összes olaj közül. Szvsz túlzás a szívóbenzines Astrába.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Mi az a tribológus?
Urológusról már hallottam.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Kiváló ez a topic, csend és nyugalom.
csiga8
senior tag
csiga8
senior tag
"Szerinted én kigugliztam ezt? Saját autóm ette meg az eneos sustina-t, konkrétan megégett az olaj."
Egy picit részletesebben ha kifejtenéd, ( miből látható, hogy az olaj - konkrétan melyik és milyen autóba- megégett?) megköszönném.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
2007-es Suzuki Swift Sport 1.6 M16A. (Azóta nincs már meg, ellopták)
Fórumtárssal élményautóztunk egyet, hiszen arra való, természetesen bemelegítés után, bőven üzemmeleg olajjal, egy kb. 50 km-es etapon ahol lehetett, végig padlógáz, tiltás előtt elváltva, stb.
A kör vége felé gyanúsan büdös, égett szagot éreztem, szerencsére vizhőfokkal a mutató szerint nem volt gond, innentől nyilván elkezdtem hűteni, nehogy baj legyen. Megállva alapjáraton még járattam, a szag megvolt ugyanúgy.
Ezután a mutatvány után kb. 1 liter evett meg 1000 km-en ebből a benne lévő, egyébként újszerű (maximum 5000 km-t futott) eneos sustina 5w30-bol.
Ezután a lehető legmagasabb HTHS viszkozitasu belevaló (5w30) olajat kerestem, ami tudtommal a Liqui moly top tec 4300 például a maga 3,7 MPa értékével.
Azzal az olajjal nullára csökkent az olajfogyasztás csere után, illetve hasonlóan erőltetett menet után sem történt semmi kirívó, pedig nem javultam meg hirtelen
csiga8
senior tag
Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.
Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)
Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).
Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:
Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)
Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.
Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.
Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.
A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.
Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.
Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Motorkárosodás valószínűleg nem volt, utána LM olajjal olajfogyasztas nélkül üzemelt tovább.
Amit én tudok, hogy büdös, égett szag volt, felnyitva a motort, jól érezhetően a motorból, és utána az óriási olajfogyasztas, normális napi használat során is.
Ha jó értékeket néztem, akkor eneos sustina 5w30 esetén 3,2 MPa a HTHS viszkozitas, szemben a Liqui moly top tec 4300 3,7MPa-javal.
Egy biztos, ezután én nem fogok eneost használni, annak ellenére, hogy normál használat mellett a Splash-nel nem volt gondom vele, bár az szerintem kevésbé kényes az olajra.
Amit linkeltél csak részben igaz, a Swift sport módosított M16A motorjába 2007-ben még nem lehetett a 0w20 olajat belerakni, de utána is maradt az 5w30 az előírt ajánlott, és egyben legvékonyabb olaj is.
Ugye most K14C-m van, itt is a legmagasabb HTHS viszkozitast fogom preferálni, a turbó általi extra hőterhelés miatt.
Ami vicces, hogy a gyári ECSTAR olajnál ez egy kideríthetetlen paraméter...
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:
Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.
A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.
A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.
( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol
Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Én is erre tippelek.
Nem véletlenül nem dicsekednek vele.
Gondolom a LM top tec 4300/4600 közül valamelyik nem lehet rossz választás.
Bardiban kedvezménnyel olcsó is, elvileg hivatalos importőrök, csak nem hamis.
K Norbi
addikt
Melegítsük az autót télen, vagy ne?
Nem jó a link javítottam
Ez egyébként jó videó hasznos.
A fórumba majd jöhetnek olajcserés meg mindenféle olajjal kapcsolatos képek.
+ Össze kéne írni valami jó kis összefoglalót is.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Kár hogy nincs már Cora, apám a ladaba mindig Winny olajat rakott, csak úgy csörgött a lánc az 1500s-ben
csiga8
senior tag
Köszi!
K Norbi
addikt
Qru
MODERÁTOR
Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:
A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).
Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.
K. Norbi: Jaja jók igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Igen, éppen ezért volt kritérium, hogy maradjak az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül. Persze itt is vannak különbségek, de így egy határon belül mozognak a különbségek.
A turbó miatti extra hőterhelés és a folyamatos olajfilm szerintem fontosabb, mint pár deci üzemanyag megtakarítás 100 kilométerenként...
Qru
MODERÁTOR
Neked de a gyártónak meg pont fordítva. Szóval ezért rak bele gyárilag olyat amilyent. Erre próbáltam kihegyezni ez előzőpostot is.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Végülis ha örök életű lenne, ki venne újat?
Qru
MODERÁTOR
Hát ez az! Bedőlne a piacgazdaság.
#nincsbennetarcsi
tabaga
tag
Nem akarok vészmadárkodni, de biztosan emlékeztek, mikor botrány volt, hogy hamis (Castrol) olajat találtak. Ezzel természetesen nem azt akarom sugallni, hogy az említett forgalmazónál történt mindez
Kornel
veterán
Akár privátban is érdekelne, hogy hol volt az...
AMD Power
titán
Baromi jo. Nem veletlenul van az enyemben sem 5W40 olaj.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
SPeti1984
senior tag
2010 es Meriva B 1.4 turbo 120le A14nel gepkocsihoz 89 ezer km melyik motorolajat ajánlanátok?
Mobil 3000 xe 5w30
vagy
Mobil 1 esp 5w30?
Utóbbinak is van dexos2 minősítése igaz?
K Norbi
addikt
Ha van időd meg érdekel a téma itt van 3 oldalnyi infó [link]
(#184) SPeti1984 Rendelkezik Dexos 2 jóváhagyással.
Nekünk a Benzines Opel H ba Mobil 1 ESP 5W-30 lett beleöntve. [link]
De nem szereti, úgy csörög tőle, csattog. Alig várom le legyen engedve.
Ettől függetlenül más motor szeretheti.
Az öreg is megjegyezte hangosabban jár a motor a Mobil óta.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Igaz az előző 5W-40 es olaj volt.
Egyébként én a mobil óta senkinek nem adok a szavára.
Legtisztább ha végig próbálja az ember a palettát:.
Motul, Mobil, Liqui Moly, Castrol, Total.
És ami szerinte hallásra a legmegfelelőbb a motorjának az maradjon.
Mivel minden motor más. És mindenki mást hall.
Nincs mire adni.
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Esetleg Mobil 1 NewLife 0W-40?
Novum Forum Siculorum
SPeti1984
senior tag
Eddig MinDig gyári volt beleteve
AMD Power
titán
Mannol olajokrol mi a velemeny, tapasztalat? 5W40 foleg.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Kornel
veterán
Olcsó, célnak megfelel, kauffer talán hivatalos forgalmazója is, valószínű nem lesz hamis.
csiga8
senior tag
Idősebb autókba próbálva, semminek semmi baja.
Saját részről ( 1.6TD II Golf) próbálva a 10W40-ből a Diesel extra és a molibden Diesel is. Baj nem volt velük, de télen a mínuszokba nehezen tekerte az önindító a motort.
Utána próbáltam az 5W40 Enenergy Formula PD-t, Energy PD 5W40 érezhetően könnyebben tekert télen, most meg az Elite 5W40 Elite 5W40 van benne, és szerintem ennél meg is maradok.
Féltesó ezeréves Expert HDI motorjában is tán a PD olaj van, gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
Markizmark
addikt
Kár, hogy nincs 5w40 molibdénnel, vevő lennék rá. Liqui Moly MoS2 10w40 volt eddig a legjobb olaj, de az drága, mint a heroin és az is 10w40.
Most Mannol 5w40-et használok + 2 tubus Fimol-t bele.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Tomi0703
őstag
Ez a 10W-40 amúgy miért van belerögzülve kb. minden emberbe?
Unokatesómnak a Polojába rendelnék ugye gyári 5w-40 olajat. De le vagyok baszva (fater, ő cseréli le neki), hogy nehogy azt rendeljek, mert hogy az új autókba kell stb. Meghogy a szerelő haverja is megmondta, hogy régi autóba az kell... Istenem mondom. És magyarázhatja az ember nekik, mert ugye mit érték én az autókhoz.
Egyáltalán mibe kell amúgy 10W-40-et önteni?
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Itt elmondják [link] csak elég hosszú 3 oldal
[ Szerkesztve ]
SPeti1984
senior tag
Jól gondolom, hogy a MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 jó lenne a Meriva B 1.4 A14NEL turbo benzines kivitelhez? Úgy láttam, hogy tudja a dexos2 szabványt. Csak az bizonytalanított el, hogy a motulnak van egy kimondottan dexos olaja, de ha ez is jó hozzá, akkor elég jó áron tudnék most venni Alzáról. Vagy onnét inkább ne?4 liter elég vagy inkább 5 literes kell? Mindenhol 4 litert írtak de nem tudom hogy + szűrő vagy mindenestül 4 liter. Eddig csak gyári olaj volt töltve a kocsiba és semennyire nem ette azt tehát emiatt nem kellene többet rendelnem. Vagy maradjak a gyári mellett? A gyári 7 ezer körül lenne ez a Motul pedig 8400Ft
Kornel
veterán
Nézem én is a Motul olajokat, ez jónak tűnik:
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA C3
PERFORMANCES API SM / CF
APPROVALS BMW Long Life-04
MB-Approval 229.51
RECOMMENDATIONS FIAT, HYUNDAI / KIA, NISSAN, RENAULT, SSANGYONG, SUZUKI …
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g
HTHS viszkozitás 3,5 MPa, lobbanáspont 230 fok, jónak tűnik, és az API SM minősítése miatt a gépkönyvnek is megfelel.
K Norbi
addikt
Ez a motul full szintetkus olaj? [link]
Biztonsági adatlap.
Kornel
veterán
Igen, full szintetikus.
Amiért tetszene: az API minősítése miatt megfelel a gepkonyv szerint is.
Emellett ACEA C3, ami szerintem a legjobb ennek a dízelnél is jobban kormoló motornak.
3,5-ös HTHS viszkozitas már elég magas érték, szerintem a nagy hő és a sokat forgó turbó meghálálja ezt.
Emelett kellően nagy a lobbanaspontja is a 230 fokkal.
Kérdés hol van belőle eredeti
tboldi
nagyúr
A győri Olajcentrumnál szoktam volt vásárolni a Motul 7100-at a motoromba, egyszer sem merült fel bennem, hogy nem eredetit kaptam. Webshopjuk is van.
Egyébként én is Motult tervezek tenni a Jazz-be. Pontosan nem emlékszem, melyiket néztem ki, lehet, hogy pont ezt. Leírtam egy cetlire, de nem tudom, hova raktam.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!