Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#151) Mágus2 válasza K Norbi (#145) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Olajsár a sok várostól és a sok rovid úttól van benne. Hamar elhasználódik és nagyon felhígul az olaj, utána könnyen megég.

(#152) K Norbi válasza Qru (#150) üzenetére


K Norbi
addikt

(#150) Qru
(#151) Mágus2
Köszönöm :K

(#153) Mágus2 válasza K Norbi (#149) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kádat levenni, kivakarni. Olcsó 10w 40 olajjal max 1000km-t járni, lecserélni rendes olajra. Jobb megoldás az átmosásra nincs.

(#154) Mágus2 válasza K Norbi (#145) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nyáron készülök levenni a kádat a skodáról, mivel olajban futó szíj hajtja az olajpumpámat, meg akarom nézni, milyen állapotban van. Majd fotózok, mennyire lesz retkes, vagy tiszta a motor belül. Akkor eldöntjük mennyire releváns a teszt.

(#155) K Norbi válasza Mágus2 (#154) üzenetére


K Norbi
addikt

(#153) Mágus2 Köszi majd kitakaríttatjuk.

Rendben :)
Olajbeöntőnél neked milyen? Megnézem nekem a golfnak milyen [link] csak le kell szedni a levegőszűrőházat.
Bár én keveset megyek.
évi 5-7 ezer. És inkább kívül/pályán.
Lehet venni ilyen kamerás szondát amit lelehet küldeni és szétnézni.
Bár nem tudom milyen lehet.
E bay-en van.

Videóban lévő takarításnak 0 értelmét látom. Mert 1 minek? Meg rámegy a levegőszűrőház az mindent takar. :D

[ Szerkesztve ]

(#156) Mágus2 válasza K Norbi (#155) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nekem nem látni bele a betöltőnél. Kicsit más itt a szelepfedél. ;)

(#157) K Norbi válasza Mágus2 (#156) üzenetére


K Norbi
addikt

Ezt nem értem, itt van ez a 2 olaj [link] [link]

Valvoline on ott a GM-LL-A-025 minősítés.
Mobilon nincs, csak a GM-LL-B-025 viszont a többi minősítés egyezik.
Sőt többet is teljesít a Mobil.
Akkor az Opelba a Mobilt Super 3000 X1 et simán beleönthetném nem?

[ Szerkesztve ]

(#158) K Norbi


K Norbi
addikt

Eddig a
Mobil 1 New Life 0W-40 tudta a GM-LL-A-025 [link]
Az új FS meg már nem [link] :F

Nem értem miért? Lehet csak a Dexos2 miatt egyszerűen nem írták rá.

[ Szerkesztve ]

(#159) Qru válasza K Norbi (#158) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen amiatt. A Dexos2 visszafelé kompatibilis: [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#160) K Norbi válasza Qru (#159) üzenetére


K Norbi
addikt

Érdekes dolgok ezek. :)

(#161) focvis válasza Qru (#159) üzenetére


focvis
veterán

Kompatibilisnek kompatibilis, de alacsony hamutartalmú a Dexos2. Inkább olyant tennék bele, ami a GM-LL-A-025-t tudja, de a Dexos2-t nem.

Nem vagyok tribológus. :)

@Norbi: az a New Life rohadt drága, a Saabomba viszont csak az passzolt az itthon kapható összes olaj közül. Szvsz túlzás a szívóbenzines Astrába.

[ Szerkesztve ]

(#162) K Norbi válasza focvis (#161) üzenetére


K Norbi
addikt

Mi az a tribológus? :))
Urológusról már hallottam. :K

[ Szerkesztve ]

(#163) K Norbi


K Norbi
addikt

Kiváló ez a topic, csend és nyugalom. :K

(#164) csiga8


csiga8
senior tag

Hátha valakit érdekel:

Melegítsük az autót, vagy ne?

Gajdán Miklós előadása.

[ Szerkesztve ]

(#165) csiga8 válasza Kornel (#104) üzenetére


csiga8
senior tag

"Szerinted én kigugliztam ezt? Saját autóm ette meg az eneos sustina-t, konkrétan megégett az olaj."

Egy picit részletesebben ha kifejtenéd, ( miből látható, hogy az olaj - konkrétan melyik és milyen autóba- megégett?) megköszönném.

[ Szerkesztve ]

(#166) Kornel válasza csiga8 (#165) üzenetére


Kornel
veterán

2007-es Suzuki Swift Sport 1.6 M16A. (Azóta nincs már meg, ellopták)
Fórumtárssal élményautóztunk egyet, hiszen arra való, természetesen bemelegítés után, bőven üzemmeleg olajjal, egy kb. 50 km-es etapon ahol lehetett, végig padlógáz, tiltás előtt elváltva, stb.

A kör vége felé gyanúsan büdös, égett szagot éreztem, szerencsére vizhőfokkal a mutató szerint nem volt gond, innentől nyilván elkezdtem hűteni, nehogy baj legyen. Megállva alapjáraton még járattam, a szag megvolt ugyanúgy.

Ezután a mutatvány után kb. 1 liter evett meg 1000 km-en ebből a benne lévő, egyébként újszerű (maximum 5000 km-t futott) eneos sustina 5w30-bol.

Ezután a lehető legmagasabb HTHS viszkozitasu belevaló (5w30) olajat kerestem, ami tudtommal a Liqui moly top tec 4300 például a maga 3,7 MPa értékével.

Azzal az olajjal nullára csökkent az olajfogyasztás csere után, illetve hasonlóan erőltetett menet után sem történt semmi kirívó, pedig nem javultam meg hirtelen :)

(#167) csiga8 válasza Kornel (#166) üzenetére


csiga8
senior tag

Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.

Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)

Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).

Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:

Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)

Liqui Moly 5w30

Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.

Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.

Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.

A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.

Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.

Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.

[ Szerkesztve ]

(#168) Kornel válasza csiga8 (#167) üzenetére


Kornel
veterán

Motorkárosodás valószínűleg nem volt, utána LM olajjal olajfogyasztas nélkül üzemelt tovább.
Amit én tudok, hogy büdös, égett szag volt, felnyitva a motort, jól érezhetően a motorból, és utána az óriási olajfogyasztas, normális napi használat során is.

Ha jó értékeket néztem, akkor eneos sustina 5w30 esetén 3,2 MPa a HTHS viszkozitas, szemben a Liqui moly top tec 4300 3,7MPa-javal.

Egy biztos, ezután én nem fogok eneost használni, annak ellenére, hogy normál használat mellett a Splash-nel nem volt gondom vele, bár az szerintem kevésbé kényes az olajra.

Amit linkeltél csak részben igaz, a Swift sport módosított M16A motorjába 2007-ben még nem lehetett a 0w20 olajat belerakni, de utána is maradt az 5w30 az előírt ajánlott, és egyben legvékonyabb olaj is.

Ugye most K14C-m van, itt is a legmagasabb HTHS viszkozitast fogom preferálni, a turbó általi extra hőterhelés miatt.
Ami vicces, hogy a gyári ECSTAR olajnál ez egy kideríthetetlen paraméter...

[ Szerkesztve ]

(#169) csiga8 válasza Kornel (#168) üzenetére


csiga8
senior tag

Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:

[ECSTAR]

Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.

A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.

A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.

( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol

Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)

[ Szerkesztve ]

(#170) Kornel válasza csiga8 (#169) üzenetére


Kornel
veterán

Én is erre tippelek.
Nem véletlenül nem dicsekednek vele.

Gondolom a LM top tec 4300/4600 közül valamelyik nem lehet rossz választás.

Bardiban kedvezménnyel olcsó is, elvileg hivatalos importőrök, csak nem hamis.

(#171) K Norbi válasza csiga8 (#164) üzenetére


K Norbi
addikt

Melegítsük az autót télen, vagy ne?

Nem jó a link javítottam :)
Ez egyébként jó videó hasznos.

A fórumba majd jöhetnek olajcserés meg mindenféle olajjal kapcsolatos képek. :K
+ Össze kéne írni valami jó kis összefoglalót is.

[ Szerkesztve ]

(#172) Kornel válasza K Norbi (#171) üzenetére


Kornel
veterán

Kár hogy nincs már Cora, apám a ladaba mindig Winny olajat rakott, csak úgy csörgött a lánc az 1500s-ben :)

(#173) csiga8 válasza K Norbi (#171) üzenetére


csiga8
senior tag

Köszi!

(#174) K Norbi


K Norbi
addikt

Ezek mehetnek az összefoglalóba? [link] [link] [link]

(#172) Kornel :C
(#173) csiga8 Nincs mit. :)

[ Szerkesztve ]

(#175) Qru válasza Kornel (#168) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:

A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).

Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.

K. Norbi: Jaja jók igen. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#176) Kornel válasza Qru (#175) üzenetére


Kornel
veterán

Igen, éppen ezért volt kritérium, hogy maradjak az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül. Persze itt is vannak különbségek, de így egy határon belül mozognak a különbségek.

A turbó miatti extra hőterhelés és a folyamatos olajfilm szerintem fontosabb, mint pár deci üzemanyag megtakarítás 100 kilométerenként...

(#177) Qru válasza Kornel (#176) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Neked de a gyártónak meg pont fordítva. Szóval ezért rak bele gyárilag olyat amilyent. Erre próbáltam kihegyezni ez előzőpostot is.

#nincsbennetarcsi

(#178) Kornel válasza Qru (#177) üzenetére


Kornel
veterán

Végülis ha örök életű lenne, ki venne újat? :F

(#179) Qru válasza Kornel (#178) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát ez az! Bedőlne a piacgazdaság. :D

#nincsbennetarcsi

(#180) K Norbi


K Norbi
addikt

;]
Motulcat

[ Szerkesztve ]

(#181) tabaga válasza Kornel (#170) üzenetére


tabaga
tag

Nem akarok vészmadárkodni, de biztosan emlékeztek, mikor botrány volt, hogy hamis (Castrol) olajat találtak. Ezzel természetesen nem azt akarom sugallni, hogy az említett forgalmazónál történt mindez :U

(#182) Kornel válasza tabaga (#181) üzenetére


Kornel
veterán

Akár privátban is érdekelne, hogy hol volt az...

(#183) AMD Power válasza K Norbi (#171) üzenetére


AMD Power
titán

Baromi jo. Nem veletlenul van az enyemben sem 5W40 olaj.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#184) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

2010 es Meriva B 1.4 turbo 120le A14nel gepkocsihoz 89 ezer km melyik motorolajat ajánlanátok?

Mobil 3000 xe 5w30
vagy
Mobil 1 esp 5w30?

Utóbbinak is van dexos2 minősítése igaz?

(#185) K Norbi válasza AMD Power (#183) üzenetére


K Norbi
addikt

Ha van időd meg érdekel a téma itt van 3 oldalnyi infó [link] :D

(#184) SPeti1984 Rendelkezik Dexos 2 jóváhagyással.
Nekünk a Benzines Opel H ba Mobil 1 ESP 5W-30 lett beleöntve. [link]
De nem szereti, úgy csörög tőle, csattog. Alig várom le legyen engedve. :D
Ettől függetlenül más motor szeretheti.
Az öreg is megjegyezte hangosabban jár a motor a Mobil óta.

[ Szerkesztve ]

(#186) K Norbi válasza K Norbi (#185) üzenetére


K Norbi
addikt

Igaz az előző 5W-40 es olaj volt.

Egyébként én a mobil óta senkinek nem adok a szavára.
Legtisztább ha végig próbálja az ember a palettát:.
Motul, Mobil, Liqui Moly, Castrol, Total.
És ami szerinte hallásra a legmegfelelőbb a motorjának az maradjon. :K

Mivel minden motor más. És mindenki mást hall.
Nincs mire adni. :D

[ Szerkesztve ]

(#187) i-sti válasza SPeti1984 (#184) üzenetére


i-sti
senior tag

Esetleg Mobil 1 NewLife 0W-40?

Novum Forum Siculorum

(#188) SPeti1984 válasza i-sti (#187) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Eddig MinDig gyári volt beleteve

(#189) AMD Power


AMD Power
titán

Mannol olajokrol mi a velemeny, tapasztalat? 5W40 foleg.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#190) Kornel válasza AMD Power (#189) üzenetére


Kornel
veterán

Olcsó, célnak megfelel, kauffer talán hivatalos forgalmazója is, valószínű nem lesz hamis.

(#191) csiga8 válasza AMD Power (#189) üzenetére


csiga8
senior tag

Idősebb autókba próbálva, semminek semmi baja.

Saját részről ( 1.6TD II Golf) próbálva a 10W40-ből a Diesel extra és a molibden Diesel is. Baj nem volt velük, de télen a mínuszokba nehezen tekerte az önindító a motort.

Utána próbáltam az 5W40 Enenergy Formula PD-t, Energy PD 5W40 érezhetően könnyebben tekert télen, most meg az Elite 5W40 Elite 5W40 van benne, és szerintem ennél meg is maradok.

Féltesó ezeréves Expert HDI motorjában is tán a PD olaj van, gond nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#192) Markizmark válasza csiga8 (#191) üzenetére


Markizmark
addikt

Kár, hogy nincs 5w40 molibdénnel, vevő lennék rá. Liqui Moly MoS2 10w40 volt eddig a legjobb olaj, de az drága, mint a heroin és az is 10w40.

Most Mannol 5w40-et használok + 2 tubus Fimol-t bele.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#193) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Ez a 10W-40 amúgy miért van belerögzülve kb. minden emberbe?
Unokatesómnak a Polojába rendelnék ugye gyári 5w-40 olajat. De le vagyok baszva (fater, ő cseréli le neki), hogy nehogy azt rendeljek, mert hogy az új autókba kell stb. Meghogy a szerelő haverja is megmondta, hogy régi autóba az kell... Istenem mondom. És magyarázhatja az ember nekik, mert ugye mit érték én az autókhoz.

Egyáltalán mibe kell amúgy 10W-40-et önteni?

[ Szerkesztve ]

(#194) K Norbi válasza Tomi0703 (#193) üzenetére


K Norbi
addikt

Itt elmondják [link] csak elég hosszú 3 oldal :)

[ Szerkesztve ]

(#195) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Jól gondolom, hogy a MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 jó lenne a Meriva B 1.4 A14NEL turbo benzines kivitelhez? Úgy láttam, hogy tudja a dexos2 szabványt. Csak az bizonytalanított el, hogy a motulnak van egy kimondottan dexos olaja, de ha ez is jó hozzá, akkor elég jó áron tudnék most venni Alzáról. Vagy onnét inkább ne?4 liter elég vagy inkább 5 literes kell? Mindenhol 4 litert írtak de nem tudom hogy + szűrő vagy mindenestül 4 liter. Eddig csak gyári olaj volt töltve a kocsiba és semennyire nem ette azt tehát emiatt nem kellene többet rendelnem. Vagy maradjak a gyári mellett? A gyári 7 ezer körül lenne ez a Motul pedig 8400Ft

(#196) Kornel


Kornel
veterán

Nézem én is a Motul olajokat, ez jónak tűnik:

8100 X-clean 5W-30

PERFORMANCES
STANDARDS ACEA C3
PERFORMANCES API SM / CF
APPROVALS BMW Long Life-04
MB-Approval 229.51
RECOMMENDATIONS FIAT, HYUNDAI / KIA, NISSAN, RENAULT, SSANGYONG, SUZUKI …

PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

HTHS viszkozitás 3,5 MPa, lobbanáspont 230 fok, jónak tűnik, és az API SM minősítése miatt a gépkönyvnek is megfelel.

(#197) K Norbi válasza Kornel (#196) üzenetére


K Norbi
addikt

Ez a motul full szintetkus olaj? [link]
Biztonsági adatlap.

(#198) Kornel válasza K Norbi (#197) üzenetére


Kornel
veterán

Igen, full szintetikus.
Amiért tetszene: az API minősítése miatt megfelel a gepkonyv szerint is.
Emellett ACEA C3, ami szerintem a legjobb ennek a dízelnél is jobban kormoló motornak.
3,5-ös HTHS viszkozitas már elég magas érték, szerintem a nagy hő és a sokat forgó turbó meghálálja ezt.
Emelett kellően nagy a lobbanaspontja is a 230 fokkal.

Kérdés hol van belőle eredeti ;)

(#199) tboldi válasza Kornel (#198) üzenetére


tboldi
nagyúr

A győri Olajcentrumnál szoktam volt vásárolni a Motul 7100-at a motoromba, egyszer sem merült fel bennem, hogy nem eredetit kaptam. Webshopjuk is van.

Egyébként én is Motult tervezek tenni a Jazz-be. Pontosan nem emlékszem, melyiket néztem ki, lehet, hogy pont ezt. Leírtam egy cetlire, de nem tudom, hova raktam. :D

[ Szerkesztve ]

(#200) SPeti1984 válasza Kornel (#196) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Ezt nem az enyémhez írtad igaz, hanem a a Te suzukidhoz ami szintén 1.4 turbo igaz? Ha nem keverlek valakivel. :)
Az Én opel 1.4 turbo benzinesemhez amit írtam az jó lehet?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.