- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Nova Launcher Prime Samsung One UI helyett!
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Munkahelyről leselejtezett laptopot vettem
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #2228 üzenetére
Most hogy pont a télbe megyünk mindenképp 5W40-est ajánlanák, egy OC93 szűrővel megspékelve.
Mert még ugye lesz még nyár is .
Ha gázos lenne akkor ezt vagy még beválna ez is szerintem. Én e három közt vacillálok de közben még keresgélek is .[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz Markizmark #2227 üzenetére
Egyéb híján a gyártók oldalain lehet keresgélni, Castrol és Valvoline 10w40-et ajánlanak, Total 5W40-et, Motul mindenfélét, Mannol meg 5w40-től 15W40-ig. Én 15W40-et biztos nem tennék bele, így felhasználás módjától függően 10w vagy 5w. Ha télen is megy, és/vagy előfordulhat rövid útja is, akkor 5w. Ha megy ugyan, de leginkább hosszú utakat, akkor 10w.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Markizmark #2219 üzenetére
Használati kézikönyv szerint mi az előírás?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1965 üzenetére
Jó ezzel nyomhatod neki nyáron is, nem fog elvékonyodni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1963 üzenetére
Igen! Van is Hyundai gyári ajánlása annak az olajnak ([link]).
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz Markizmark #1959 üzenetére
Ha megvan a könyve akkor én ott nézném meg először , ha nincs akkor maradna a nyomozás
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
8
senior tag
válasz Markizmark #1959 üzenetére
Ja bocs átsiklottam a dátum felett
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. MC Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
válasz Markizmark #1957 üzenetére
Én nem értek hozzá, de mostanában mindenhol azt mondják, hogy a gyári első feltöltésű olaj speciálisan adalékolt a motor megfelelő bejáratásához és ha hamarabb lecseréled mint a gyári ajánlás, akkor azzal kifejezetten ártasz a motornak.
+ hogy a spét, fémforgács stb miatt már nem kell aggódni a mai gyártástechnológiánál, ez csak régi beidegződés.
Ezekről mi a véleményetek?De ha nem 0km-rel vette vagy két hét alatt ment vele 10.000km-t akkor sorry
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. MC Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1918 üzenetére
Nekem is vannak ilyen maradék olajok a pincében, majd egyszer erőt veszek magamon és leadom a gyűjtőbe.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1916 üzenetére
Felbontott műanyag dobozban 1-1,5 évet még jelentős minőségromlás nélkül is kibír az olaj (főleg ha longlife abban több az öregedésgátló adalék). Bontatlanul meg 3-4 évet.
Fémdobozban tovább marad jó az olaj (nagy kiszerelésben ezért tartják fémhordóban az olajat és nem műanyagban).#nincsbennetarcsi
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1884 üzenetére
Szia.
"Az olajgombám a visszatérő ágban van, a sor legvégén,"
Ha erről beszélsz:Sajnos ez a Mazda 323-as olajozási sémája
Az Opel F Astra (8 szelepes) kicsit más milyen.
Ahogy megtelik az olajszűrő végigszalad a főtengely csapágysorát kenő olajfuraton és már meg is van az a 0.3-0.5 bar, és sajnos még a gravitáció (olaj súlya) rá tesz egy lapáttal.
Bőven csörögnek még a hidrótőkék ekkor. Sajnos ki elemeztem eléggé a dolgokat. Az orosz oldalakon még a felszívó cső O-gyűrű tömítését említik a Viton-ra való cseréjét a szintetikus olaj használatánál. A mérete ~ 15x2.5mm. (a neten pontosan megtalált érték: 15.3x2.4mm).
Még egy link , igaz daewoo de ugyan az.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Markizmark #1829 üzenetére
Szia vebbful Ez a problémád már megoldódott? (késői olajnyomás felépülés).
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Szia!
Egy 30+ éves 1.6 TD Golfba próbálva az Extreme, az Energy Formula PD és az Elite.
Az Elite olajnál maradtam. Nézd meg az adatlapját, az Extremhez képest jobb a viszk indexe ( jobb alapolaj), nagyon alacsony a hideg ( alacsony) hőmésékleti viszkozitása ( 5250 centipoise) , és a Golfnál nagyon érezhető volt a hidegben, hogy könnyebben tekert az önindító.
Ráadásul az Eite szerepel a Mercedes honlapján ajánlott olajként:
-
flegga92
senior tag
válasz Markizmark #1829 üzenetére
Nyugi, volt egy 8 szelepes F Astrám, télen mindig ugyan ez a trutymó volt benne. Ha mész egy hosszú utat eltűnik.
Érdekes, hogy a Civicel is volt tavaly egy hónap amikor csak rövid távok voltak, és nem volt tiszta trutyi. Ebben 0W30 Castrol Magnatec van. Az Astrában meg éppen mi, 10W40 Castrol is úgy habosodott mint a MOL olaj. -
zoo8800
veterán
válasz Markizmark #1825 üzenetére
Növényi olaj a serpenyőbe való.
Inkább autófüggő, hogy melyikben habzik az olaj. A szintetikus is tud habzani. Nekünk Golf3 1.4-ben habzott az olaj elég rendesen, az sokat volt rövid távokon használva.rip and tear, until it is done
-
veterán
válasz Markizmark #1825 üzenetére
A "habzik" alatt a "trutymó képződésre" gondolsz? Passzolom a kérdést.
Tippre igen, a Shell néhány spéci olaját leszámítva, mindegyik motorolaj kőolaj-alapú, a full szintetikus is, szóval ugyanúgy trutymósodhat.
Ellenben a drágább olajokban több az adalék és a drágább olajok jellemzően full szintetikusak - biztos több bennük a habzásgátló adalék is. Csak az a fehér trutymó nem hab, hanem víz és olaj emulziója. -
veterán
válasz Markizmark #1822 üzenetére
Fehér trutymó van a kupak belső oldalán télen?
Az vízpára és olaj emulziója; a sok rövidtáv miatt nem melegszik be rendesen a motor a téli hidegben, ezért nem tud teljesen elpárologni / eltávozni a víz a motorból. Nyáron - mint írod - kiszárad, mert rendesen bemelegszik, így eltávozik a nedvesség. Télen is kiszárad hosszabb utakon.
Hogy kerül víz a motorba? Lecsapódik a levegő páratartalma. -
veterán
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Melyik 1.2-es Corsa B?
A 8 szelepes, 45 lovasba kb. minden jó.
A 16v, 65 lovasba kellhet GM-LL-A-025. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Ha nem tudja ne tedd bele. Maradja az Extrémnél vagy válassz másik olajat amit tudja.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Markizmark #1075 üzenetére
Fémszűrős autóhoz kell egy léc amire rá van szögelve egy bőrszíj, ezzel le tudod lazítani simán, ha nem akarsz célszerszámra költeni.
Vagy egyszerűen egy csavarhúzó.
Komolyra fordítva: a célszerszám sem drága, durván 1500 Ft. Én inkább megvettem, minthogy barkácsoljak.Olajleeresztőhöz vagy imbusz kell vagy torx vagy sima crova/csillag/villás.
Esetleg négyszög, pont arra vadászom most apum WagonR-éhez.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #930 üzenetére
De nem a garis csere helyett cserél otthon hanem a mellett pluszban 15k km között félúton 7500-nál.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Markizmark #844 üzenetére
OFF-ba írom.
Azt én átfuttatnám még a processzoron, hogy:
- a Mobil legalább 100 éve gyárt motorolajat, ezerésegy szerviz használja a termékeit; ellenben csodaszerekkel nem foglalkozik;
- a XADO-t 1991-ben alapították Ukrajnában - ami nem feltétlenül jelent rosszat; pl. szovjet tudósok küldtek elsőként embert az Űrbe. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #842 üzenetére
Akkor konstrukciós feature. Mobil1 new life ez jó lesz amit javasoltak itt előttem.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
válasz Markizmark #842 üzenetére
Esetleg Mobil NewLife 0W-40 ?
Ez is tudja: GM-LL-A-025; GM-LL-B-025[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #840 üzenetére
Nem lenne szabad habosodnia. Vagy sz@r túlhordott az olaj benne vagy pedig (kezdődő) hengerfejes a géped. Bár utóbbinak vannak egyéb tünetei is (pl fogy a hűtővíz, fehéren füstöl a kipufogó).
Ha ilyen kínzó módon van használva (aka doktorüzem) arra a legtöbb gyártó 5000 km-es csereperiódust ír elő, nem véletlenül... Ha habos az olajad akkor nagyon el van savasodva, emiatt nem biztosít kellő kenést ami biztos út a motorblokk idő előtti elkopásához.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #806 üzenetére
Igen a 2009-ben bevezetett Dexos2 lefedi a korábbi GM-es előírásokat is.
Nem rossz választás önmagában, kicsit feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A C-s olajok (így az általad linkelt Xado is) alapvetően a katalizátoros és részecskeszűrős benzin / dízel autókhoz lett fejlesztve, nagy hangsúlyt fektetve ezen eszközök tartósságára és hatékonyságára.
A C-s olajok másik nagy előnye a magas HTHS érték ami csökkenti a turbós motoroknál fellépő alacsony fordulat mellett (még nem optimális olajnyomás) jelentkező magas nyomaték által keltett csapágyterhelést. Ezek az olajok általánosságban a magas HTHS érték miatt jobban védik a csapágyakat, ezáltal nagyobb motortartósságot biztosítanak. Cserébe mivel nehezebben is pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt).#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #804 üzenetére
Ez ACEA C2/C3-as olaj ami dízelekbe való (noha benzinesbe be lehet önteni). Én inkább A3/A5-ös olajat néznék bele.
#nincsbennetarcsi
-
Gyula84
veterán
válasz Markizmark #358 üzenetére
egyértelműen olajcsere után van ez a jelenség
(#360) Brumi˘
kösziNem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #352 üzenetére
Jó az a Tescos olaj, a szerelők szeretik.
Tán 20 évvel ezelőtt 2 okoska is volt, aki saját, hozott Tescos olajjal kérte az olajcserét. Néhány ezer km után volt 2 turbó csere is, szóval hozza a melót, nincs vele baj.
Én semmiképp nem választanám a 10W-40 molibdénes olajat. [link]
Jóval alacsonyabb viszk index ( gagyibb alapolaj) a dinamikus viszkozitása az 5W-hez képest csapnivaló ( hidegben nagyon sűrű, nehezen fog tekerni az önindító, lassan kezd el keringeni az olaj, stb)
Az 5W olajnak magasabb a lobbanáspontja ( mert jobb alapolaj), magasabb a TBN száma.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #348 üzenetére
Nem fogod megbánni. Főleg idősebb, kopottabb motornál igaz, hogy hidegindításnál az üzemanyagból, melegüzemben az égéstermékekből ( tömítetlenség miatt) többet kap az olaj, ezért hamarabb telítődik.
Szóval sűrűbb olajcsere....
Egyébként én próbáltam 1-2 10W40-et, a PD olaját a mannolnak, most meg az Elitet. Maradok ennél. Nem eszik belőle ( mérhetően) többet belőle a gép ( 31 éves), viszont a téli hidegindítás látványosan jobb lett, hamarabb bekussolnak a hidrotőkék. És ez A3/B4 olaj, nem C3-as, valószínűleg a ZDDP értéke is magas, ami jó. ( indításkori határ, vagy vegyes kenés állapotában erős kopáscsökkentő adalék, csak a DPF nem szereti)
-
Qru
MODERÁTOR
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #341 üzenetére
Jelenleg is használom és tudom ajánlani - főleg ha nincs DPF- a Mannol Elite 5W40-et. [link]
Magas TBN, magas Viszk Index ( jó alapolaj) , -30 C fokon nagyon jó folyósság, ( alacsony dermedéspont) valamint 100 C fokon is elég "vastag" 13,5 cst értéke van, engedtet arra következtetni, hogy magas a HTHS értéke.( kopásvédelem, olajfogyasztás)
Ráadásul valós MB ajánlása van. Ja, és nem drága... [link]
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #343 üzenetére
Inkább az 5W40 egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát 8 másodpercig teljesen kenés nélkül járnak a dugattyúk), ugyanez egy 15W40-es olaj esetén kb 1,5 perc, egy 10W40-es olaj esetében cca 1 perc. Ez jóval többet árt mint az, hogy nincs benne extraadalék.
Szóval 5W40-et tegyetek bele.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #339 üzenetére
Van benne DPF? Ha van akkor nem jó csak ami tudja a C3-at (is).
10W40-et tenni bele meg
fillérb@száseretnekség... Jó elmegy vele de kopási szempontból nagyon nem ideális választás.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Markizmark #339 üzenetére
Főleg a hideg miatt nem erőltetném a 10W-40-es olajat.
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.
Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.
Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.
Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)
Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.
Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.
Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.
Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.
Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Markizmark #276 üzenetére
Megtörtént
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Megnéztem, valóban az etremet dobja hozzá, ettől függetlenül még mindig az elitet ajánlom.
Igaz nincs GM LL A/B-025 jóváhagyása, de azért az nem is kell ( szerintem)
Ez nem egy fiatal motor, az A3/B4, a 3,5 HTHS érték és a "magas" TBN az elvárás.
Az Elite olajnak jobb a viszk. indexe ( jobb alapolaj), magasabb a lobb. pontja, jóval alacsonyabb a dermedéspontja ( téli hidegindítás), ráadásul rendelkezik valódi MB approval 229.5 ( ajánlással) is.
Az alapelvárást bőven teljesíti.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #273 üzenetére
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Markizmark #273 üzenetére
Házilag adagolt? Ne akarjunk otthon adalékolni, mindenféle csodaszarral.
Pici támpontot adj a segítőknek a motorod típusával
[ Szerkesztve ]
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új tartalék ipari forrasztópáka 24V Atten Aoyue Yihua Gordak Letcon Hakko Baku Uten Wep kínai
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó forrasztóállomás BGA
- Új forrasztópáka automata hőfokszabályzós forrasztóállomás
- (Új) 300Nm Parkside Performance 12 V Akkus ütvecsavarozó PPDSSA 12 A1
- Hom'in SAROKGARNITÚRA textil szürke színben + 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest