Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12451) Qru válasza janakbacsi (#12450) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen.

#nincsbennetarcsi

(#12452) janakbacsi válasza Qru (#12451) üzenetére


janakbacsi
őstag

köszönöm.

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#12453) janakbacsi


janakbacsi
őstag

2010-es évjáratú 1.6 HDI Xsara Picassoba mehet a Total Ineo ECS 5W-30? Kb. 220 000 km van a motorban.

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#12454) dellfanboy válasza janakbacsi (#12453) üzenetére


dellfanboy
senior tag

szamit a futott km olajvalasztas szempontjabol?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#12455) Qru válasza janakbacsi (#12453) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total a gyarija is ha minden igaz de nem ez. [link]

#nincsbennetarcsi

(#12456) TommyY2


TommyY2
tag

Sziasztok!

A ezeken a hideg napokon figyeltem meg, hogy az S-Cross 1.4T autóm beindításkor nagyon erős kerregő-ciripelő (nem értek hozzá annyira) hangot ad. Ez 1-2 percig tart, amíg kicsit be nem melegszik a motor (alapjárat kezd visszaesni). Amint kicsit terhelés nélkül rálépek a gázra, szebb hangja lesz, de alapjáratra visszaesve ismét ciripel.

Mi lehet a probléma? Gyári S-Cross olajszűrő van rajt és Motul Eco-Lite 5W-30 olaj (1-2 ezer km van csak benne).

Elképzelhető, hogy ez az olaj mégsem teljesen jó az auóhoz? Pl. a Barta szerviz azt hiszem, hogy Motul X-Clean EFE 5W-30 olajra állt át.

Esetleg az Orlen 95-ös benzin is okozhatja (lehet, hogy nem túl jó minőség)? Régebben soha nem tankoltam ott (mindig csak OMV-nél), csak az utóbbi időben, mivel annyival olcsóbb volt.

Remélem, hogy nem lesz baja a motornak!

Köszönöm a válaszokat:

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#12457) OCTAMD


OCTAMD
őstag

Toyota 1.8as Hybrideknél van ez a hosszabb állás utáni indításnál ez az 1másodperces csörgős száraz futása a motornak,ezzel valaki tudott kezdeni valamit már?Tehát ugye visszafolyik az olaj vagyis levegős lesz.Ugye nem mindig csinálják ,ha parkolás után beindítod egy gázadással és úgy állítod le ,akkor nem szokta csinálni és tutin a motorolajjal van kapcsolatban ez a hiba.Ugye rengeteg fórumon téma ez az 1másodperces csörgés.Igazából új korukban is van ez a hiba,de problémát ugye nem okoz ez a száraz járás ,de a hang az borzalmas ,nem illik a képbe

Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit

(#12458) Qru válasza TommyY2 (#12456) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az EFE inkább dízelbe való de mehet benzinesbe is (sokáig én is azt használtam benzinesbe). Teljesen jó az az olaj ami benne van, hideg van...

Orlen oké, Mol-os benzint árul.

#nincsbennetarcsi

(#12459) TommyY2 válasza Qru (#12458) üzenetére


TommyY2
tag

Köszi a választ.

Épp ma mondta az egyik kollégám, akinek a szerviz mondta korábban a turbós KIA autójával kapcsolatban, hogy ilyenkor a lánc csörög.

Amennyiben valóban így van, talán megnyugtatóbb a dolog és nem lesz baja a motornak (bízom a Motul Eco-Lite olajban).

TommyY

(#12460) Qru válasza TommyY2 (#12459) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen nagy hidegben a szomszédunk Hondája is becsörög. Bár abban nem tudom milyen olaj van csak reggelente hallom mikor indítja...

#nincsbennetarcsi

(#12461) tboldi válasza TommyY2 (#12459) üzenetére


tboldi
nagyúr

Van egy sanda gyanúm, hogy a hőtágulás, illetve ez esetben a zsugorodás az oka. Jazz-nél pl. a dugattyúk lötyögnek és folyamatosan a hengerfalhoz csapódnak alternálás közben, amíg be nem melegszik.

Az olajhoz ennek semmi köze.

[ Szerkesztve ]

(#12462) TommyY2 válasza tboldi (#12461) üzenetére


TommyY2
tag

Ilyenkor mi történik, kikoptatja a hengerfalat?

Azért csak kibír különösebb sérülés nélkül néhány tízezer indítást (remélem)?

Jobban örülnék, ha inkább a lánc zörögne, az talán "természetes". :((

TommyY

(#12463) Qru válasza TommyY2 (#12462) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Extrém esetben okozhat rendellenes kopást de ahhoz nagyon sokáig kell(ene) így használni, meg eszetlenül terhelni. Haveromnak a Focus-án jött elő ugyanez (1.6 Ti-VCT) amúgy.

#nincsbennetarcsi

(#12464) tboldi válasza TommyY2 (#12462) üzenetére


tboldi
nagyúr

Annyira azért nem vészes a helyzet, hogy hordóssá kopjon. GD Jazzeknél egészen pontosan a gyűrűk mennek össze, bemelegedve lesz csak tökéletes a hézag, de ez tökre természetes, az a fura, ha nem hallani. És így is röhögve elmennek sok százezret. :D
Lényeg, hogy ne padlózzák, amíg hideg, amit amúgy sem tesz normális ember. Mást nem igényel.

De most újra elolvastam figyelmesebben az első hsz-ed, és azt írtad, hogy gázadásra szebb hangja lesz. Nos, ha nálad is ugyanez a dugattyúkolompolás lenne, akkor pont fordítva, terhelésen hallatszódna jobban, alapjáraton szinte egyáltalán nem. Ez esetben nem tudom, mi lehet, és elnézést, hogy bevittelek az erdőbe. :R

[ Szerkesztve ]

(#12465) -cobra-


-cobra-
aktív tag

8gen 2.0 benzin Accordba keresnék valami jóféle olajat, főleg városi használatra, sok hidegindításhoz. Eddig gyári 0W-20at locsoltam bele, amiből 10e km (2év) alatt meg is evett úgy 1-1.5 litert ilyen felhasználás mellett. Tudtok valami jobbat ajánlani (min. API SL), vagy maradjak a gyárinál (bár eléggé elszállt az ára mostanság). Orosz oldalon nézegettem az adatokat, ami megfordult a fejemben:
-Motul Hybrid 0w-20
-Motul Eco-Lite
-Toyota Advanced Fuel Economy Extra (magas TBN miatt)
-Mobil1 ESP X2

[ Szerkesztve ]

(#12466) Qru válasza -cobra- (#12465) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eco-Lite jó, de ha ennyire eszi egy 0W30 is belepróbálhatnál. Ne adj isten 0W40...

#nincsbennetarcsi

(#12467) kw3v865 válasza Qru (#12466) üzenetére


kw3v865
senior tag

Ugyan már... Amelyik motor ennyi olajat fogyaszt, azt javítani kell, a nem belevaló olaj csak elfedi a problémát és majd szépen még komolyabb műszaki gondokat fog okozni (ezáltal a javítása még drágább lesz). A nem belevaló, jóval "vastagabb" olajra váltás igénytelen, kókler megoldás.

(#12468) tboldi válasza kw3v865 (#12467) üzenetére


tboldi
nagyúr

Amelyik motor ennyi olajat fogyaszt, azt javítani kell

1000 km-enként 1-1,5 deci soknak számít? Az én Alfám duplaennyit eszik, mégsem pánikolok. :D

(#12469) kw3v865 válasza -cobra- (#12465) üzenetére


kw3v865
senior tag

"10e km (2év) alatt meg is evett úgy 1-1.5 litert ilyen felhasználás mellett"
Ilyet nem szabad csinálni! 1 év után mindenképp cseréld le, főleg ilyen olajgyilkos felhasználás esetén.

(#12470) Qru válasza kw3v865 (#12467) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Tudom... De a 0W30 is belevaló.

#nincsbennetarcsi

(#12471) kw3v865 válasza tboldi (#12468) üzenetére


kw3v865
senior tag

Hoppá, ezt elnéztem. Csupán egy 0-t tévedtem :R . 1000 km-en 1-1,5 deci még tényleg tolerálható, emiatt nem kell rögtön szétbontani a motort. Nem jó, de nem is tragikus az ilyen mértékű olajfogyasztás. Mindenesetre a legtöbb esetben érdemes az elsődleges ajánlásnál maradni. Toyotánál tapasztaltam, hogy a gépkönyv ugyan megengedi 0W20 helyett 5W30 használatát is, de hozzáteszik, hogy csak alkalmanként, azaz max. minden második olajcserénél (elég fura, de tényleg ez van leírva...).

(#12472) Qru válasza kw3v865 (#12471) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Motortol es hasznalattol is fugg, Subaruba engedik az 5w30-at es az 5w40-et is de az utobbi az ajanlott mert a higabbal hajlamos lefoni a motor ha nem csak simogatod a gazt. :D

#nincsbennetarcsi

(#12473) -cobra- válasza Qru (#12466) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Maradnék az elsődlegesen ajánlott 0w-20as viszkozitásnál pont a körülmények miatt. Kérdés hogy esetleg másik olaj esetén csökkenhet-e az olajfogyaszás, vagy sem? Azért nem tragédia szerintem az az 1 max 1.5 liter sem.

(#12474) Qru válasza -cobra- (#12473) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Némi olajfogyás természetszerű a belsőégésű motoroknál bizonyos mértékig. 1 liter / 1000 km a gyártói max megengedett olajfogyi. Amit a laza garis feltételekre van szabva, szóval igazából az már sok de attól még hol vagy...

Nézhetsz bele vmi sűrűbb 0W20-at de igazából ezen csak a motorfelújítás segít(ene) vagy tüneti kezelésként egy sűrűbb olaj (akár a 0W20 osztályon belül vagy magasabb viszkozitás, amit még a gyártó megenged).

#nincsbennetarcsi

(#12475) chopin42 válasza chopin42 (#12362) üzenetére


chopin42
őstag

Üdv! Megjöttek az alkatrészek.
Olaj Total Quartz Ineo LongLife 5W-30, olajszűrő, lég és pollen pedig mann. Utóbbinál elnéztem a cikkszámot rendeléskor, CUK lett nem FP. Elvileg ez is jó, de megér +2 ezret az FP? Szerelőm, tudja cserélni. Köszönöm :R

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#12476) tibbike01 válasza chopin42 (#12475) üzenetére


tibbike01
őstag

Ha nem vagy asztmás vagy alergiás és az autó is garázsban, kevésbé párás helyen áll akkor semmi haszna az FP-nek számodra. Illetve évente úgy is cseréled.

[ Szerkesztve ]

(#12477) Asbee válasza chopin42 (#12475) üzenetére


Asbee
veterán

Szerintem megér, szagokból is megszűr. Én most purflux hepát raktam be és nagyon feltűnt mennyivel több büdös jön be. Persze az FP sem tesz csodát, de érezhetően kevesebb jön be.

(#12478) Asbee válasza tibbike01 (#12476) üzenetére


Asbee
veterán

Ez nem igaz, az FP szűrőképessége is jobb.

(#12479) molnarpeter válasza chopin42 (#12475) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ami van, be kell dobni, következő ciklusra meg próba FP, lesz összehasonlítási alapod.

(#12480) zeus_2k14


zeus_2k14
senior tag

Üdv.

Adott egy Citroen Berlingo kisteher, 182.000 KM, 2008-as évjárat, 1.6 HDI ( 9HW motorkód ). Olajcsere előtt állok, milyen olajat ajánlotok bele , szűrőkkel együtt? Ár/érték/minőség szempontjából nézem most , ha megoldható. Érvet, ellenérvet elfogadok ha úgyvan :D

:R

(#12481) -cobra-


-cobra-
aktív tag

Liqui Moly Top Tec 6300 0W-20-ról vélemény?

Itt a fórumban nem találtam róla semmit. 2012 Honda Accordba kellene, kézikönyvbe ez van írva: európai modellek: ACEA A3/B3, ACEA A5/B5, európán kívüli modellek API SL.

Ezekre szűkítettem most a kört:
-Motul Eco-Lite 0W-20
-Mobil1 ESP X2 0W-20
-Liqui Moly Top Tec 6300 0W-20

(#12482) Qru válasza zeus_2k14 (#12480) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total Quartz Ineo First 0W30. Olcsó és jó olaj, a PSA gyári beszállítója.

Szűrőből Filtron pl, nem drága de korrekt minőségű.

#nincsbennetarcsi

(#12483) Qru válasza -cobra- (#12481) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a Mobil ESP olaj nem olyan nagy durranás, azt kiejteném. LM vagy a Motul.

#nincsbennetarcsi

(#12484) Asbee válasza Qru (#12483) üzenetére


Asbee
veterán

Mobil 1 esp a legjobb olaj ezek közül. Ehez még nem nyúltak. Pao+ gtl+ észter modern infineum adalékcsomag , jó kis molibdén.

(#12485) Qru válasza Asbee (#12484) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor csak sima ESP amit kiheréltek?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12486) Asbee válasza Qru (#12485) üzenetére


Asbee
veterán

5-30 at igen. 0w-30 is pl jó.

[ Szerkesztve ]

(#12487) Qru válasza Asbee (#12486) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Cool, akkor radaron tartom a Ravenol mellett. :K

#nincsbennetarcsi

(#12488) -cobra- válasza Asbee (#12484) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Még egy keresztkérdésem lenne, mert kicsit összezavarodtam. Ez szerepel a szervízkönyvben:

Miért van országként más minősítés előírva? Én Németországban vettem az enyémet és rendelkezik szervízre emlékeztető rendszerrel, szóval akkor ACEA A5/B5 kellene bele?
A kinézett olajoknak nincs is ACEA A minősítése:
Mobil1 ESP X2 0W-20 | ACEA C5,C6 API SL, API SN, API SP
Motul Eco-Lite 0W-20 | API SP-RC, ILSAC GF-6A (de recommendation-sben többek között Honda is szerepel)
LM 6300 0W-20 | ACEA C5, API SN

Miért kell így túlbonyolítani, nem értem...

Vagy akkor nézzem az API minősítést? Az alapján meg bármelyik bőven jó.

[ Szerkesztve ]

(#12489) Qru válasza -cobra- (#12488) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az ACEA C-s olajok részecske szűrős dízelbe valók vagy katalizátoros benzinesekbe. Amit felsoroltál korábban 3 olaj az mind mehet a Hondádba.

#nincsbennetarcsi

(#12490) bul07


bul07
nagyúr

DOT 4 fékfolyadék, fékolaj, kérdés

Bontatlan csomagolás esetén mennyi ideig felhasználható?
Öcsémnek lehet van pár liter bontatlan, csak lehet hogy 2-3éve ott van nála a polcon bontatlanul

Általában mennyi kell egy cseréhez, a pumpálós módszer esetén?
(Amúgy Touran 2005-ből)

Milyen márkát érdemes venni?
pl
Castrol jó [link] Forráspont: 230°C
vagy VALVOLINE [link]
VALVOLINE -nak azért sokkal több a forráspontja, 265°C

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#12491) focvis válasza bul07 (#12490) üzenetére


focvis
veterán

Jó lesz még ami a tesódnál van. Szerelő szeptemberben azt mondta, hogy az akkor kibontott doboz, rendesen visszazárva jó lesz még most tavasszal a másik autóba.

5-6 decit kér egy Golf, pont ezért jobb 1 literest (vagy 2 db félliterest) venni.

DOT 4 és kész, ha csak nem versenypályára készülsz a Tourannal. :D
(Létezik olyan, ami 3 évet bír, de lényegesen drágább.)

[ Szerkesztve ]

(#12492) bul07 válasza focvis (#12491) üzenetére


bul07
nagyúr

Ugye én azon izzélek hogy hogy zárt rendszerben is vizesedhet, csöveken keresztül vagy mit tudom én, akkor egy zárt dobozba nem tud vizesedni hosszú tárolás alatt

Most talán hátsó tárcsát kell majd cserélni és nagyon de nagyon esedékes fékfolyadék cserét is meg kellene ejteni akkor már.
2016 óta van a családba az autó egy első tárcsa és betét csere már volt valamikkor 2017 környékén de közel se biztos hogy volt cserélve a fékfolyadék
Ami biztos hogy 2018nyara óta nem volt cserélve.

Nagyon tartok tőle hogy nem lehet majd lazítani a légtelenítőcsavart, és bele fog törni

Akkor bármilyen márka jó csak DOT4 legyen

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#12493) focvis válasza bul07 (#12492) üzenetére


focvis
veterán

A gyárilag zárt csomagoláson fóliazár is van a kupak alatt.

Ha ESP-s, akkor nem árthat a "DOT4 Class 6", ami alacsonyabb viszkozitású, viszont szvsz az nem létezett még 2005-ben. Sima DOT4 tutira (99%) jó lesz bele. Én a legkedvezőbb árú, de nem gagyit tenném bele, vagy ami a tesódnak van készleten.

(#12494) bul07 válasza focvis (#12493) üzenetére


bul07
nagyúr

Ha jól nézem ezt írja a szelésije [kép]
FMVSS 116 DOT 4

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#12495) focvis válasza focvis (#12493) üzenetére


focvis
veterán

Erről jut eszembe... megismerkedtem egy UNIX munkatárssal, 10 napig össze voltunk zárva, szóba került az A.Z. Meisterteile. Megerősítette, hogy az olajokat a MOL-tól veszik. A többit, szűrők, stb. több beszállítótól, minden AZM cucc ha nem is csúcs kategóriás, de normális, vállalható minőségű.

(#12496) focvis válasza bul07 (#12494) üzenetére


focvis
veterán

Meggugliztam, az FMVSS 116 DOT 4 az maga a DOT4.
Az FMVSS 116 csak a szabványt írja le, azon belül a DOT4 az egyik fokozat. Nem kell foglalkozni vele, DOT4 és kész!

(#12497) grizlisandor válasza focvis (#12495) üzenetére


grizlisandor
addikt

Speedzone yt csatin vannak összehasonlítások különböző alkatrészekkel és közép kategóriás márkákat csomagják újra.

(#12498) molnarpeter válasza bul07 (#12492) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem zárt a rendszer, kupakon ott a szuszogó. Csomagolás az zárt, használd fel nyugodtan.

(#12499) grizlisandor válasza bul07 (#12490) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nézzétek meg a fèkcsöveket is, ha már hozzá nyúltok, elöregszik az is.

DOT 4 TYP 200 fékfolyadékot ajánlom, Ate 3 évenkénti cserét ajánl hozzá.

(#12500) Qru válasza bul07 (#12490) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha van ESP a kocsiban akkor ESP-s olajat tegyél bele lehetőleg (pl ATE ESP SL.6). Ha nincs ESP akkor bármilyen mezei DOT4 jó bele.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.