Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
janakbacsi
őstag
2010-es évjáratú 1.6 HDI Xsara Picassoba mehet a Total Ineo ECS 5W-30? Kb. 220 000 km van a motorban.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
dellfanboy
őstag
válasz janakbacsi #12453 üzenetére
szamit a futott km olajvalasztas szempontjabol?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Qru
MODERÁTOR
válasz janakbacsi #12453 üzenetére
Total a gyarija is ha minden igaz de nem ez. [link]
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
A ezeken a hideg napokon figyeltem meg, hogy az S-Cross 1.4T autóm beindításkor nagyon erős kerregő-ciripelő (nem értek hozzá annyira) hangot ad. Ez 1-2 percig tart, amíg kicsit be nem melegszik a motor (alapjárat kezd visszaesni). Amint kicsit terhelés nélkül rálépek a gázra, szebb hangja lesz, de alapjáratra visszaesve ismét ciripel.
Mi lehet a probléma? Gyári S-Cross olajszűrő van rajt és Motul Eco-Lite 5W-30 olaj (1-2 ezer km van csak benne).
Elképzelhető, hogy ez az olaj mégsem teljesen jó az auóhoz? Pl. a Barta szerviz azt hiszem, hogy Motul X-Clean EFE 5W-30 olajra állt át.
Esetleg az Orlen 95-ös benzin is okozhatja (lehet, hogy nem túl jó minőség)? Régebben soha nem tankoltam ott (mindig csak OMV-nél), csak az utóbbi időben, mivel annyival olcsóbb volt.
Remélem, hogy nem lesz baja a motornak!
Köszönöm a válaszokat:
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
Toyota 1.8as Hybrideknél van ez a hosszabb állás utáni indításnál ez az 1másodperces csörgős száraz futása a motornak,ezzel valaki tudott kezdeni valamit már?Tehát ugye visszafolyik az olaj vagyis levegős lesz.Ugye nem mindig csinálják ,ha parkolás után beindítod egy gázadással és úgy állítod le ,akkor nem szokta csinálni és tutin a motorolajjal van kapcsolatban ez a hiba.Ugye rengeteg fórumon téma ez az 1másodperces csörgés.Igazából új korukban is van ez a hiba,de problémát ugye nem okoz ez a száraz járás ,de a hang az borzalmas ,nem illik a képbe
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
TommyY2
tag
-
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #12462 üzenetére
Annyira azért nem vészes a helyzet, hogy hordóssá kopjon. GD Jazzeknél egészen pontosan a gyűrűk mennek össze, bemelegedve lesz csak tökéletes a hézag, de ez tökre természetes, az a fura, ha nem hallani. És így is röhögve elmennek sok százezret.
Lényeg, hogy ne padlózzák, amíg hideg, amit amúgy sem tesz normális ember. Mást nem igényel.De most újra elolvastam figyelmesebben az első hsz-ed, és azt írtad, hogy gázadásra szebb hangja lesz. Nos, ha nálad is ugyanez a dugattyúkolompolás lenne, akkor pont fordítva, terhelésen hallatszódna jobban, alapjáraton szinte egyáltalán nem. Ez esetben nem tudom, mi lehet, és elnézést, hogy bevittelek az erdőbe.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
8gen 2.0 benzin Accordba keresnék valami jóféle olajat, főleg városi használatra, sok hidegindításhoz. Eddig gyári 0W-20at locsoltam bele, amiből 10e km (2év) alatt meg is evett úgy 1-1.5 litert ilyen felhasználás mellett. Tudtok valami jobbat ajánlani (min. API SL), vagy maradjak a gyárinál (bár eléggé elszállt az ára mostanság). Orosz oldalon nézegettem az adatokat, ami megfordult a fejemben:
-Motul Hybrid 0w-20
-Motul Eco-Lite
-Toyota Advanced Fuel Economy Extra (magas TBN miatt)
-Mobil1 ESP X2[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Ugyan már... Amelyik motor ennyi olajat fogyaszt, azt javítani kell, a nem belevaló olaj csak elfedi a problémát és majd szépen még komolyabb műszaki gondokat fog okozni (ezáltal a javítása még drágább lesz). A nem belevaló, jóval "vastagabb" olajra váltás igénytelen, kókler megoldás.
-
kw3v865
senior tag
válasz tboldi #12468 üzenetére
Hoppá, ezt elnéztem. Csupán egy 0-t tévedtem . 1000 km-en 1-1,5 deci még tényleg tolerálható, emiatt nem kell rögtön szétbontani a motort. Nem jó, de nem is tragikus az ilyen mértékű olajfogyasztás. Mindenesetre a legtöbb esetben érdemes az elsődleges ajánlásnál maradni. Toyotánál tapasztaltam, hogy a gépkönyv ugyan megengedi 0W20 helyett 5W30 használatát is, de hozzáteszik, hogy csak alkalmanként, azaz max. minden második olajcserénél (elég fura, de tényleg ez van leírva...).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz -cobra- #12473 üzenetére
Némi olajfogyás természetszerű a belsőégésű motoroknál bizonyos mértékig. 1 liter / 1000 km a gyártói max megengedett olajfogyi. Amit a laza garis feltételekre van szabva, szóval igazából az már sok de attól még hol vagy...
Nézhetsz bele vmi sűrűbb 0W20-at de igazából ezen csak a motorfelújítás segít(ene) vagy tüneti kezelésként egy sűrűbb olaj (akár a 0W20 osztályon belül vagy magasabb viszkozitás, amit még a gyártó megenged).
#nincsbennetarcsi
-
chopin42
addikt
válasz chopin42 #12362 üzenetére
Üdv! Megjöttek az alkatrészek.
Olaj Total Quartz Ineo LongLife 5W-30, olajszűrő, lég és pollen pedig mann. Utóbbinál elnéztem a cikkszámot rendeléskor, CUK lett nem FP. Elvileg ez is jó, de megér +2 ezret az FP? Szerelőm, tudja cserélni. KöszönömSzakmai kérdések csak a fórumban...
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Adott egy Citroen Berlingo kisteher, 182.000 KM, 2008-as évjárat, 1.6 HDI ( 9HW motorkód ). Olajcsere előtt állok, milyen olajat ajánlotok bele , szűrőkkel együtt? Ár/érték/minőség szempontjából nézem most , ha megoldható. Érvet, ellenérvet elfogadok ha úgyvan
-
-cobra-
aktív tag
Liqui Moly Top Tec 6300 0W-20-ról vélemény?
Itt a fórumban nem találtam róla semmit. 2012 Honda Accordba kellene, kézikönyvbe ez van írva: európai modellek: ACEA A3/B3, ACEA A5/B5, európán kívüli modellek API SL.
Ezekre szűkítettem most a kört:
-Motul Eco-Lite 0W-20
-Mobil1 ESP X2 0W-20
-Liqui Moly Top Tec 6300 0W-20 -
-cobra-
aktív tag
Még egy keresztkérdésem lenne, mert kicsit összezavarodtam. Ez szerepel a szervízkönyvben:
Miért van országként más minősítés előírva? Én Németországban vettem az enyémet és rendelkezik szervízre emlékeztető rendszerrel, szóval akkor ACEA A5/B5 kellene bele?
A kinézett olajoknak nincs is ACEA A minősítése:
Mobil1 ESP X2 0W-20 | ACEA C5,C6 API SL, API SN, API SP
Motul Eco-Lite 0W-20 | API SP-RC, ILSAC GF-6A (de recommendation-sben többek között Honda is szerepel)
LM 6300 0W-20 | ACEA C5, API SNMiért kell így túlbonyolítani, nem értem...
Vagy akkor nézzem az API minősítést? Az alapján meg bármelyik bőven jó.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
DOT 4 fékfolyadék, fékolaj, kérdés
Bontatlan csomagolás esetén mennyi ideig felhasználható?
Öcsémnek lehet van pár liter bontatlan, csak lehet hogy 2-3éve ott van nála a polcon bontatlanulÁltalában mennyi kell egy cseréhez, a pumpálós módszer esetén?
(Amúgy Touran 2005-ből)Milyen márkát érdemes venni?
pl
Castrol jó [link] Forráspont: 230°C
vagy VALVOLINE [link]
VALVOLINE -nak azért sokkal több a forráspontja, 265°C[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Jó lesz még ami a tesódnál van. Szerelő szeptemberben azt mondta, hogy az akkor kibontott doboz, rendesen visszazárva jó lesz még most tavasszal a másik autóba.
5-6 decit kér egy Golf, pont ezért jobb 1 literest (vagy 2 db félliterest) venni.
DOT 4 és kész, ha csak nem versenypályára készülsz a Tourannal.
(Létezik olyan, ami 3 évet bír, de lényegesen drágább.)[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz focvis #12491 üzenetére
Ugye én azon izzélek hogy hogy zárt rendszerben is vizesedhet, csöveken keresztül vagy mit tudom én, akkor egy zárt dobozba nem tud vizesedni hosszú tárolás alatt
Most talán hátsó tárcsát kell majd cserélni és nagyon de nagyon esedékes fékfolyadék cserét is meg kellene ejteni akkor már.
2016 óta van a családba az autó egy első tárcsa és betét csere már volt valamikkor 2017 környékén de közel se biztos hogy volt cserélve a fékfolyadék
Ami biztos hogy 2018nyara óta nem volt cserélve.Nagyon tartok tőle hogy nem lehet majd lazítani a légtelenítőcsavart, és bele fog törni
Akkor bármilyen márka jó csak DOT4 legyen
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
A gyárilag zárt csomagoláson fóliazár is van a kupak alatt.
Ha ESP-s, akkor nem árthat a "DOT4 Class 6", ami alacsonyabb viszkozitású, viszont szvsz az nem létezett még 2005-ben. Sima DOT4 tutira (99%) jó lesz bele. Én a legkedvezőbb árú, de nem gagyit tenném bele, vagy ami a tesódnak van készleten. -
bul07
nagyúr
válasz focvis #12493 üzenetére
Ha jól nézem ezt írja a szelésije [kép]
FMVSS 116 DOT 4[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz focvis #12493 üzenetére
Erről jut eszembe... megismerkedtem egy UNIX munkatárssal, 10 napig össze voltunk zárva, szóba került az A.Z. Meisterteile. Megerősítette, hogy az olajokat a MOL-tól veszik. A többit, szűrők, stb. több beszállítótól, minden AZM cucc ha nem is csúcs kategóriás, de normális, vállalható minőségű.
-
Qru
MODERÁTOR
Ha van ESP a kocsiban akkor ESP-s olajat tegyél bele lehetőleg (pl ATE ESP SL.6). Ha nincs ESP akkor bármilyen mezei DOT4 jó bele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest