Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
2ozzmexy
aktív tag
Mert egyszer ezt leírta valaki, azóta sok embernek vesszőparipája lett, csak a gyári...
Csak azt felejtik el hogy sem a fosvágen, sem a Toyota nem gyárt olajszűrőt például, de fékbetétet sem. Csupán annyi történik hogy rábízza a feladatot egy olyan cégre akinek ebben sok tapasztalata van pl Mann filter, de ezek a cégek sem debilek, nem gyártanak külön a négy nullás autóba meg a saját márkás dobozba, csak az autógyár rábacca a saját sápját, hiszen az egyszer eladott autóból nem lesz fix bevétel.
Érted már? Aztán idetéved egy fogalmatlan és beemeli hogy csak a gyári...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
grizlisandor
addikt
Alufelni előtt vagy után lesz?
Asbee
veterán
Ez azért nagyon nem így van. Teljesen más a minőségbiztosítása egy gyári alkatrésznek. És igen, van hogy külön gyártják a gyárit és a nem gyárit, hiába egy cég. Pl egy célszerszám kopása miatt már nem fér bele a gyári minőségbiztosítási elvárásba, de utángyártottba még jó. Sokszor ilyenkor van a kiköszörült, kisarírozott gyári számú “gyári” alkatrész. Vagy a selejt kérdés. Pl Suzuki levegőcső, pár db selejtnél már kuka az egész láda, heti laborvizsgálat van, keverék tárolása is más, nem gyárinál csak kiszedik őket, többi mehet és negyed-fél éves vizsgálat. Ebben dolgozom, rálátok. De amúgy beszélgess pár szerelővel, miért terjed egyre inkább ez a csak gyári vonal.
A Conti romániában gyártott vezérlését ha fizetnének sem rakatnám autóba. Rengeteg a gond velük. Szar a szíjj, nem jó a lézer gép, rossz helyen a jelölés és társai. De jóvanazúgy. És lehetne még sorolni.
[ Szerkesztve ]
2ozzmexy
aktív tag
Akkor vegyétek csak a gyárit, de legalább ne írjátok le!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tibbike01
őstag
+ 1
Autóipari minőségbiztosításban dolgozom. Olyan hajmeresztőt is láttam már, hogy pl a Mann márka felvásárol egy kisebb (alacsony minőségű, olcsóbb) szűrőket gyártó céget és azzal gyártatja a Mann cuccokat míg a Mann saját gyárában az OEM cuccok gyártódnak. Minden csak a pénzről szól.
De az Aldis téliszalámit is a Pick gyártja és megsincs olyan jó ize, mint bármelyik Pick szaláminak
[ Szerkesztve ]
Morgenstern
junior tag
+1
Autóiparban dolgozom én is. Meglehetne még említeni a témához a külső lokációba outsource-olt gyártást is, az is megérne egy misét
Asbee
veterán
Miért ne lehetne leírni, ha egyszer ez a valóság? Senki sem mondta mindig mindenből csakis a gyárit, de vannak olyan alkatrészek amiknél érdemes megfontolni vagy egyszerűen nincs hosszabb távon jól működő alternatíva. Főleg ha olyan szerelője van az embernek, aki hozott alkatrészből is megcsinálja. Megvannak már a beszerzési források, ahol egész vállalható áron lehet beszerezni őket.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Utána, a fontossági sorrendet tartom.
#nincsbennetarcsi
2ozzmexy
aktív tag
Rendben, meggyőztetek, én hiszek nektek, mert nem értek hozzá.
Csak a gyári, máris megyek leengedem a bimmerből a castrol edge-t meg kidobom belőle az utángyártott szűrőket és irány a Wallis, csak lesz BMW logós olajuk valahol...
Holnap meg leengedem a Motul Eco-lite-ot a Vitarából és kidobom belőle az OEM szűrőket, megy vissza a gyári Mahle és az Ecstar 5w30...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
grizlisandor
addikt
no offense
Bár nem tudom mit jelent.
[ Szerkesztve ]
polonic
félisten
Tök érdekes, hogy van itt 3 ember is, aki leírja, hogy autógyártásban van munkája, van rálátása. De azért ennek ellenére még most sem tudod elfogadni, amit mondanak.
tibbike01
őstag
Én is utángyártott szűrőt használok és nem VW logós olajat, ennek ellenére mégis tudom és elfogadom a tényt, hogy a gyári minőségtől egyik sem jobb. Szerintem ez a "csak a gyári" szöveg ragadt be nálad. Vannak jól sikerült utángyártott alkatrészek, amiket örömmel lehet használni. Ez is tény és ezt itt senki nem cáfolja.
[ Szerkesztve ]
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Ha már így pörög a fórum, segítsetek már olajválasztásban. Fiat 9.55535-S2 szabvány legutoljára Motul X-Clean 5w-40 gen2 volt. Ez már nem tudja ezt a szabványt, a gen1-re nem térnék már vissza. Külföldi fórumokon olvasva ott az S2 szabványt egybemossák az M2-vel. Magyarul ott használják 1.4T-jet-be az 5w-40 X-Cess olajat is. Ami az én olvasatomban jobban adalékolt olaj az X-Clean-nél.
Köszönöm.
1.4 T-jet M32
Asbee
veterán
Ha most ez neked jó, hogy kiforgatod az egészet és belemagyarázol olyat ami el sem hangzott akkor egészségedre. Ettől még továbbra sem fog a tényen változtatni. Valaki értelmesen tudja kezelni ezt a témát van aki nem.
molnarpeter
nagyúr
Nekem gyanús, hogy a Fiat nem a motort változtatta meg, hanem az olajat, a részecskeszűrős dízelek miatt. Szóval a régebbi minősítés is valószínű jó, sőt egy ideig az lehetett a konkrét előírás. Lehet előkeresem, lehet nem, Grande nekem még eggyel régebbi kézikönyvet kapott.
[ Szerkesztve ]
(#12216) molnarpeter válasza molnarpeter (#12215) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
molnarpeter
nagyúr
Mindig végtelenül összetett minden irónia nélkül, én is úgy vagyok vele, hogy biztosan van olaj és szűrő is jobb, de ettől még ezek számomra nem mérhető dolgok, illetve az előny nem elég nagy ahhoz, hogy plusz pénzt érjen.
tibbike01
őstag
Norbi te ebben jó vagy! Az egyik levegőszűrő cserés vidóban ezt vettem észre (1.5tsi).
Akkor ezek szerint a Mahle gyártja a gyári szűrőt?
K Norbi
addikt
Még kicsit fejleszd magad. 🤣
Aztán visszatérünk erre a beszélgetésre.
K Norbi
addikt
Tiédben most milyen van? Kapd ki, pár csavar.
Abban gyárinak kéne legyen.
Most lehet simán Mahle gyártja már
Volt pár módosítás.
[link]
VAG: 5Q0 129 620 E
VAG: 5Q0 129 620 F
VAG: 5Q0 129 620 G
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Holnap lesz rá időm és megnézem, de cikkszám szerint a G-s van nekem, ha minden igaz. Akkor ez Mahle lesz.
K Norbi
addikt
Szerintem is Mahle lesz.
Megleltem egy VW shopba is.
Akkor Mann-t kell venni
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
"Akkor Mann-t kell venni"
Miért is?
Olajszűrőből AC végű kell nekem, ami 10ezer ft Kauffernél a H vegű meg csak 6700ft. Ilyenkor mi van?
04E115561AC
04E115561H
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
AC váltja a H-t
Jó mindkettő
Most milyen van fent?
Feküdj be alá nézd meg
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
A legutóbbi olajcserén az AC-s került fel rá, az árajánlatban is az szerepel.
Akkor levegő szűrőből jobb lehet a Mahle, mint a Mann az esetemben?
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Most vegyél Mahlet.
Legközelebb Mann t.
Utána Hengst.
Hasonlítsd össze őket.
Nézd meg melyik a gusztább.
Számold meg a lamellákat.
Melyiken van több.
Tömítése melyiknek igényesebb.
Ilyenek😁
Pl
Havernak az Audi A4 Bosch Italy a gyári.
De basszus olyan igénytelen az a szűrő.
Mint valami alsó polcos no name lenne.
Minőségre a Mann levegő oda vissza veri.
Sőt még a Hengst is.
tibbike01
őstag
Ja vágom, csak olyan jó lenne, ha ezt már megtette volna valaki helyettem.
Amúgy Mann-t fogok venni. Legalábbis most elsőnek.
[ Szerkesztve ]
erik365
aktív tag
Szóval benzinesbe, nyugodtan mehet a régi M2-es szabvány ha jól értem?
Főleg, hogy ebbe nincs semmiféle DPF.
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
molnarpeter
nagyúr
Simán.
erik365
aktív tag
Akkor kap egy jó 5w-40 X-cess gen2-es olajat.
Köszönöm, ráadásul ez sokkal jobban adalékol mint a C3-as X-clean.
1.4 T-jet M32
molnarpeter
nagyúr
Mondhatjuk úgy is, hogy ez az eredeti hozzá való (vagy ahhoz közelebbi), a későbbi olaj csak annak helyettesítője.
Qru
MODERÁTOR
Az jo olaj, most en is azt vettem. Kivancsi leszek ra.
#nincsbennetarcsi
K Norbi
addikt
jó féle.
Csendesen jár vele a motor.
Vagy csak azért mert friss.
Tothgera30
Ármester
Samuel L. Jackson magyar hangján: "Vagy csak azért mert friss"
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Dalion
tag
Sziasztok!
5w30 A5/B5 (vagy jobb) specifikációjú olajat keresek Kia Ceed (JD - 2016) típusba.
Eddig Meguin Surface Protection és Liqui Moly Special tec-et próbáltam, mindkettőt elkezdi csipegetni (átlag 1 dl/1000km ami tudom még nem a vészes kategória) 5000 km után 60% város/40% országúti felhasználás mellett.
Kijött már az új A7/B7 ACEA szabvány is, de ilyen olaj még ritka, mint a fehér holló.
Most épp a Totachi-val szemezek ami szóba jöhetne, jelenleg elég olcsó is.
Létezik ezeknél jobb választás?
Mindig megnézem a product specit is és olyat keresek ami magas TBN mellett a lehető leghígabb.
Köszönöm!
grizlisandor
addikt
Kia a Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30 motorolajat ajánlja.
Dalion
tag
Ezt tudom, de ez szerintem semmivel sem jobb az említetteknél, én azt keresem ami a létező legjobb ebben a kategóriában, ha van ilyen és nem csak a flakonon lévő felirat ami változik .
Asbee
veterán
Ha nagyon extrát akarsz akkor Ravenol FDS 5W-30. Amúgy jó az LM, Total is kb ugyanezt tudja, meg a többi ismert márka. Ez az olajfogyi minimális, együtt kell vele élni.
Qru
MODERÁTOR
Maradnek az LM-nel, a tobbit is enni fogja.
#nincsbennetarcsi
2ozzmexy
aktív tag
Tök érdekes hogy senki sem kérdezte mivel is foglalkozom...
Gondolom nem kellett hiszen TUDJÁK.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
2ozzmexy
aktív tag
Nem térünk rá vissza, nem vagyok teológus hogy hitvitát kezdeményezzek, teszel amit akarsz, teszek rá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
K Norbi
addikt
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Az új Kuga már átlépte a 10k-t és természetesen a gyári 2 év 30k helyett 15k lesz a periódus, de ezt nem feltétlenül szeretném márkaszervízben csináltatni, hanem a jól bevált független szervízben.
Csak olajat és olajszűrőt akarok cserélni a köztes időben, a kérdés, hogy milyen olajat rakjak bele.
A szervíz Mobil-t használ, maradjon, vagy vigyek bele mondjuk Motul-t? Az előírás, ha jól látom 5w20 948B és 6 liter kell bele.
Qru
MODERÁTOR
Jó az amit a szervizben raknak bele Mobil. Nem vagyok híve nagyon az olaj mixelgetésnek. A szűrő az viszont gyári legyen, nehogy egy esetleges garis problémánál ebbe kössenek bele.
#nincsbennetarcsi
tibbike01
őstag
...vagy a 30ezres olajcserénél, mert gondolom ez most csak egy sunyi köztes olajcsere lesz.
Qru
MODERÁTOR
Pont azért kell a gyári szűrő, hogy amikor a 30-ezresre viszi ne tűnjön fel nekik, hogy hozzá volt piszkálva időközben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
K Norbi
addikt
[link] 😁
tibbike01
őstag
Igen, pont ezért írtam, amit írtam
Qru
MODERÁTOR
Igen. Az olajat meg csak nem küldik el elemzésre...
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Kicsit borzolnám a kedélyeket - szűrő 30 ezerre van tervezve, valószínű jóval 50% alatti telítettségen van, miért ne bírna ki 2 ciklus olajat? (nekem is vannak ellenvetéseim, de ne fogjátok vissza magatokat )