Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
K Norbi
addikt
Hát én honnan tudjam neked mi a gyárid.
tboldi
nagyúr
Nálunk is Castrol van most a WagonR-ben, ilyen probléma nincs ugyan, de valahogy finomabb volt Motullal, legközelebb újra azt fogok venni bele.
Japánba franciát. 🤷♂️
tboldi
nagyúr
Suzukinál újabban van csak gyári (Ecstar), régebben meg éppen kivel voltak szerződésben (Shell, Total, stb.). De nincs semmi extra előírás, majdhogynem bármi jó.
Asbee
veterán
Jettában nem kicsit érezhető volt a különbség castrol után a gyári olajjal. Adalékolásban van elvileg különbség.
A gm 1940182 gyári olaja GL-4-es, frankó olaj.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Van há..
Vagnál szétcseszi minden más a váltót, ami nem gyári oil.
Aztán sírnak mi lett vele.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Yep, Hondába is csak a gyári MTF-3-at szabad beletölteni a szinkrongyűrűk épségének megóvása érdekében, de a Suzukinál nincs ilyen, vagy legalábbis nem volt akkoriban, amikor a szóban forgó Swift és SX4 gyártódott.
Qru
MODERÁTOR
Bubinal sincs gyari olaj. Motult kapott.
Ja es meg a gumi is Francia.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
sepsi0
őstag
Ez Opel olaj?
Vagy rosszul keresek?
Biztos ez a gyári? Emlékeim szerint 75W90 az ajánlott, ez meg 75W80.
Megveszem,ha tényleg jó.
[ Szerkesztve ]
nVIPER
senior tag
Nálam Febi GL-4-es olaját kapta a váltó. A gyári olaj literje 20eFt ami kicsit morbid. Ez érzetre ugyan az.. A szervizbe mondta az alkatrészes, hogy ne vegyem a gyárit, febi, ugyan az... Majd kiderül tényleg az-e... 😅
Igen, a 2013-ig gyártott kéziváltókba ezt ajánlja a gm a váltóiba. Hogy mi a pontos viszkozitása, azt nem tudom. Itt amúgy nagy csodák nincsenek, annyit kell nézni a kocsiknál, hogy a difivel együtt van olajozva a váltó, vagy külön. Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.
A febi váltóolaj jó cucc, illetve a fagyállói is.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.
Hondánál (meg még egy pár márkánál) azért nem ilyen egyszerű. Illetve de, egyszerű, csak a gyárit szabad beletölteni, semmi mást. Kizárólag abban vannak olyan adalékok, amire szükségük van a szinkrongyűrűknek, más random olajban nem találhatók meg, viszonylag rövid időn belül felújításra lesz szükség, ha a kedves user nem MTF-3-at tölt bele.
Igazad van, pontatlanul fogalmaztam. A suzukiba előírt GL-4 olaj volt a fő csapásirány.
Ahol csakis a gyári olaj a megfelelő, abba a váltóba mást nem szabad önteni.
Most néztem meg, ebben 2500 km van (Liqui Moly.4200, az autóban 82500 km, 2.0 TSI.)
Ami meglep, még mindig maximumon van. Ennek oka lehet, hogy:
- kicsit túl lett töltve
- igaz hosszú utak voltak, de ritkán forgott 3500 felett (160),
- ennyire szuper a Liqui Moly , de ez hülyeség, bár API SP minősítésű.
MasterMark
titán
A pálcát is a képen hagyhatnátok, mert egyre rosszabbul néznek ki így ezek a képek.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Vagy csak a benzin higitotta fel. Az magyarazna a vilagos szint es a nem fogyast is.
#nincsbennetarcsi
Leesett... Akartam írni, élőben szürkésebb, nem ennyire meleg barna, ennyit tud a kamera. 🤗
[ Szerkesztve ]
Ezt a lehetőséget csak azért zártam ki, mert közvetlenül egy 200 kilométeres út után néztem, a 8-as felé jöttem haza; Fehérvártól kifújtam az orrát a pályán.
Szerk: mindig ilyenkor nézem, hosszú út után, meleg motorral - beállok a garázsba, kb. 5-10 percet várok (közben kipakolok, leszedem a bogarakat).
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Akkor elparolgott belole a viz meg a benya is (kiveve ha melegen is tuldusit de azt latnad a fogyin).
Az a hivatalos meres, legalabbis nekem a manual is azt irja, hogy meleg motornal 3-5 perc allas utan nezd az olajszintet.
En az oregemtol nem igy tanultam, ezert mindig inditas elott nezem hideg motornal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
DeadMeat
veterán
Meglatjuk mennyire birja a strapat. A csere periodust nagyon nem szeretnem kitolni, a felhasznalas modja miatt sok varosi rovid ut, de legalabb nem hideg a motor az esetek 98%-ban. Havi egyszer autopalyan egy jo ~200km van beletekerve, a tobbi varosban. Havi olyan 2500km kb. En meg ugy vagyok vele, hogy az olaj olcsobb mint az uj motor. Lehet kibirna a 15k-t, de nem akarok ezzel hazardirozni.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Motion_Blur
félisten
Ezt soha nem értettem, 3-5 perc állás után le se merném tekerni a kupakot... a forró olaj pedig meg se állna a nívón úgy hogy le lehessen olvasni.
Én minden esetben hidegen nézem.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#8023) molnarpeter válasza Motion_Blur (#8022) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Hűtőfolyadék esetén jogos mert ott túlnyomás lehet, de olaj betöltő sapkát viszont járó motornál is leveheted (alapjáraton nincs töltőnyomás)... Bár lehet kicsit fröcskölni fog egy elhanyagolható mennyiséget, szép ruhában nem ajánlott kipróbálni
Amúgy lehet olajcsere miatt írja így a manual, hogy tuti legyen olaj a szűrőben is, nehogy valaki indítás előtt maxon lévő olajra azt higgye, utána is úgy marad
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Jah a forro nivot letorolni nagy elmeny.
#nincsbennetarcsi
dellfanboy
senior tag
tudnatok segiteni 1.2 benzines 44kw-os seat ibiza 2008-as evjarut autoba milyen motorolajat vegyek? marmint wv502.00 vagy esetleg figyeljek oda masra is?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Leveheted, semmi sem fog történni. A pálcán nálam mindig megállt az olaj, üzemmeleg motornál is, pedig az edge jó folyós. Illetve cseppenik közben, azonban a szint leolvasható.
Asbee
veterán
504.00 5w-30 vagy 502.00 5w-40. Inkább az 5-30 ha bírja.
K Norbi
addikt
Motion_Blur
félisten
Forró a kupak mint állat, azt vágom h nincs benne nyomás
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
raziel01
veterán
De miért kéne levenni a kupakot az olajszint ellenőrzéshez?
Nekem is egyébként úgy írja a manual, hogy meleg motornál 5 perc állás után kell megnézni.
Ha hidegen minimumon van a szint akkor meleg motornál 5 perc után van pont középen nálam.
Motion_Blur
félisten
Sok autónál nincs külön nívópálca, hanem az olajbetöltő sapkájába van integrálva.
pl. 1.5 dci
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Qru
MODERÁTOR
Nekem a nivo is olyan forro hogy max kesztyuben foghato meg. 2.5 literes benzin, eleg sok veszteseghot termel… Ott a motorterben kb minden forro.
#nincsbennetarcsi
Motion_Blur
félisten
Céges 1.5 dCi-be is ment a jóság, ENI R Tech 5W30 + minden szűrő cseréje Filtron/Mann + fékfolyadék cseréje szintén ENI.
Friss olaj, 30 km után:
(#8015) focvis: nagyon szép, pedig ott van miért talpalni, és úgy tudom h nem finomkodsz
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Qru
MODERÁTOR
Én meg kipróbáltam (volna) az üzem meleg motornál történő olajszint ellenőrzést. Megfogtam a nívót... és k. gyorsan elengedtem mert olyan forró volt.
#nincsbennetarcsi
(#8035) Motion_Blur válasza Motion_Blur (#8033) üzenetére
Motion_Blur
félisten
Picit az árakról:
ENI R Tech 5W30 5 liter + Mann üzemanyagszűrő, Filtron olaj-, levegő-, pollenszűrő + DOT4 ENI fékfolyadék munkadíjjal számlásan br. 57k. Ebből a munkadíj 15k.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
raziel01
veterán
Ennyiért szvsz korrekt.
Márkaszervizben ez 220 ezer lenne minimum.
Asbee
veterán
Tuti használt , csak a filterabc újrahasznosította a bosniai hamis mann filtert.
[ Szerkesztve ]
dellfanboy
senior tag
lehet ezt mar vki megrendelte, megprobalta berakni az autojaba de rossz volt a meret, viszont olajos kezzel fogta meg es megmaradt a nyoma, visszkuldte a filterabc-nek ok meg elpasszoltak neked..
de az is lehet szallitas/gyartas kozbe kapta meg a koszt.
ez kb olyan mintha refurbished cuccott adnanak el. reklamalj. engem tavaly hegesztogep vasarlos soran probaltak atbaszni egy masinaval..
Reklamalj minel hamarabb.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Asbee
veterán
Egyértelműen gyártás során valami. Ha bepróbálták volna nem így nézne ki. Vissza kell küldeni, kicserélik vagy visszafizetik. Ennyi.
K Norbi
addikt
Ott van rajta..
Bosnyák fos azért ilyen.
Hát én is megszabadultam tőle
Valahogy nem tetszett.
Egyébként az én Germany szűrőm már kifutott mindenhonnan.
Szóval amit rendeltél a filter abc ból, az friss áru lehetett.
A bárdi meg régebbi készlet. Szerintem jó fél/ 1 év.
És a bárdiba is csak bosnyák lesz a te fajta szűrődből.
"Onnan gondolom, nekem már a bárdiba is csak bosnyák volt"
Szóval vagy veszel még 2db a Németből betárazol.
Vagy Mahle
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Szerintem is kizárt, hogy pl a hajtogatás előtti állapotban ott valami felirat volt, vagy esetleg a tekercs végére figyelmeztető jelölés legyen rajta...
K Norbi
addikt
Volt kis szűrő mizéria
Szóval a Gyári
Amit a Mann gyárt, de 2019 ben volt egy módosítás és a 2 széléről elmaradt a merevítés.
Csak a szövet zár.
De majd az Opelnél meglesem, gyári milyen maradt..
Ez az új Mann
A jelöltek
Itt látszik a Valeo mellett mekkora lyuk volt
Sajnos.... Nagyobb volt 4mm el, és megrogyott.
Ilyen a pollenszűrő háznak a bele...
Hengst volt a legjobb, ez oda való.
Jól zárt mindenütt.
Mann nem is tudom, denckermann inkább szóra se méltatom..
Előtte Filtron volt, az meg lötyögött benne.
Egyébként basznak rá az emberek, golf 7, Passat B7 B8 nál is ilyen.
Veszik a no name szűrőket, az úgy zár hogy sehogy.
Bedugják kész.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
VW nak is eleinte körbe keretes volt a Mann.
De már ilyenek.
Nem értem.
Nekem ami jött Mann "Made in germany"
Odaraktam egy egyenes felültre és oldalsó fehér csík kintebb volt 3mm el mit maga a szövet.
És ott bazi nagy hézag volt, az akkor hogy zár?
Úgy jó lenne ha végig szövet lenne.
Talán ha ollóval levágom róla a kiálló részt. És a szövet ráfekszik végig.
És felül a Mann szart sem zár, csak oldalt. A hengst az igen, az felül 2 szélén zár.
De a mann Felül hozzá nem ér semmihez, alul meg lamellákra ül rá a pollenszűrő
Ezt hogy gondolják egyébként??
Köpedelem.....
Látom Youtube on is..
Hát vehetik az emberek a puccos méreg drága szűrőket.
Kb semmit nem ért, ha mellette megy át a szűrtelen.
[ Szerkesztve ]
Motion_Blur
félisten
Dehogynem érted.. megspórolják belőle azt az anyagot ami nincs ott.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
K Norbi
addikt
drive2.ru fórumon megkérdezték a Mann-t miért lett módosítva?
A válasz hogy olcsóbban tudják adni ezeket a szűrőket.
De nem befolyásolja a szűrő hatékonyságát.
Ugyanolyan jó mint volt, és olcsóbb is.
Jól mondod, spórolás.
Mondjuk tényleg van ára.
Kauffernél 4800Ft a Hengst
És az Unix
Ide kevés a 40-50% kedvezmény
73% kell
[ Szerkesztve ]
18 626 Ft?!!!! Irritáló amikor ennyire hülyének nézik az embert.
tboldi
nagyúr
Még hogy drága a Hondához az alkatrész!
dellfanboy
senior tag
melyik olajszuro leszedo szerszamot ajanlott megvenni, mint best buy? focus mk2 1.6benzin az alany. amit idaig probaltam: csiszolovaszonnal megfogni es kezzel hajtani, bor ovet valahogy raeroszakolni es avval lekapni, de nem sikerult. gondolkodtam atutok egy nagy szoget/betonvasat/csavarhuzot, de ha van egy celszerszam hozza par ezresert akkor nem kinlodnek vele. csak a problemam hogy a szuron nincs hatlapfeju.. ill olyan nagy vizpumpa fogom se aminek atmeroje 74mm, ahogy nezegettem a mostani szurom ilyen nagy.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC