Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8001) K Norbi válasza sepsi0 (#8000) üzenetére


K Norbi
addikt

Hát én honnan tudjam neked mi a gyárid. :DDD

(#8002) tboldi válasza sepsi0 (#7998) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nálunk is Castrol van most a WagonR-ben, ilyen probléma nincs ugyan, de valahogy finomabb volt Motullal, legközelebb újra azt fogok venni bele.
Japánba franciát. 🤷‍♂️

(#8003) tboldi válasza K Norbi (#8001) üzenetére


tboldi
nagyúr

Suzukinál újabban van csak gyári (Ecstar), régebben meg éppen kivel voltak szerződésben (Shell, Total, stb.). De nincs semmi extra előírás, majdhogynem bármi jó.

(#8004) Asbee válasza tboldi (#8003) üzenetére


Asbee
veterán

Jettában nem kicsit érezhető volt a különbség castrol után a gyári olajjal. Adalékolásban van elvileg különbség.

(#8005) Lauda válasza sepsi0 (#7998) üzenetére


Lauda
félisten

A gm 1940182 gyári olaja GL-4-es, frankó olaj.

[ Szerkesztve ]

(#8006) K Norbi válasza Asbee (#8004) üzenetére


K Norbi
addikt

Van há..
Vagnál szétcseszi minden más a váltót, ami nem gyári oil.
Aztán sírnak mi lett vele.

[ Szerkesztve ]

(#8007) tboldi válasza Asbee (#8004) üzenetére


tboldi
nagyúr

Yep, Hondába is csak a gyári MTF-3-at szabad beletölteni a szinkrongyűrűk épségének megóvása érdekében, de a Suzukinál nincs ilyen, vagy legalábbis nem volt akkoriban, amikor a szóban forgó Swift és SX4 gyártódott. :)

(#8008) Qru válasza tboldi (#8007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bubinal sincs gyari olaj. Motult kapott. :K

Ja es meg a gumi is Francia. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#8009) sepsi0 válasza Lauda (#8005) üzenetére


sepsi0
őstag

Ez Opel olaj?
Vagy rosszul keresek? :B
Biztos ez a gyári? Emlékeim szerint 75W90 az ajánlott, ez meg 75W80.
Megveszem,ha tényleg jó.

[ Szerkesztve ]

(#8010) nVIPER válasza K Norbi (#8006) üzenetére


nVIPER
senior tag

Nálam Febi GL-4-es olaját kapta a váltó. A gyári olaj literje 20eFt ami kicsit morbid. Ez érzetre ugyan az.. A szervizbe mondta az alkatrészes, hogy ne vegyem a gyárit, febi, ugyan az... Majd kiderül tényleg az-e... 😅

(#8011) Lauda válasza sepsi0 (#8009) üzenetére


Lauda
félisten

Igen, a 2013-ig gyártott kéziváltókba ezt ajánlja a gm a váltóiba. Hogy mi a pontos viszkozitása, azt nem tudom. Itt amúgy nagy csodák nincsenek, annyit kell nézni a kocsiknál, hogy a difivel együtt van olajozva a váltó, vagy külön. Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.

(#8012) Lauda válasza nVIPER (#8010) üzenetére


Lauda
félisten

A febi váltóolaj jó cucc, illetve a fagyállói is.

[ Szerkesztve ]

(#8013) tboldi válasza Lauda (#8011) üzenetére


tboldi
nagyúr

Teszel bele valmilyen normális váltóolajat és kész vagy.

Hondánál (meg még egy pár márkánál) azért nem ilyen egyszerű. Illetve de, egyszerű, csak a gyárit szabad beletölteni, semmi mást. Kizárólag abban vannak olyan adalékok, amire szükségük van a szinkrongyűrűknek, más random olajban nem találhatók meg, viszonylag rövid időn belül felújításra lesz szükség, ha a kedves user nem MTF-3-at tölt bele.

(#8014) Lauda válasza tboldi (#8013) üzenetére


Lauda
félisten

Igazad van, pontatlanul fogalmaztam. A suzukiba előírt GL-4 olaj volt a fő csapásirány.

Ahol csakis a gyári olaj a megfelelő, abba a váltóba mást nem szabad önteni.

(#8015) focvis válasza Motion_Blur (#7977) üzenetére


focvis
veterán

Most néztem meg, ebben 2500 km van (Liqui Moly.4200, az autóban 82500 km, 2.0 TSI.)

Ami meglep, még mindig maximumon van. Ennek oka lehet, hogy:
- kicsit túl lett töltve
- igaz hosszú utak voltak, de ritkán forgott 3500 felett (160),
- ennyire szuper a Liqui Moly :D , de ez hülyeség, bár API SP minősítésű.

(#8016) MasterMark válasza focvis (#8015) üzenetére


MasterMark
titán

A pálcát is a képen hagyhatnátok, mert egyre rosszabbul néznek ki így ezek a képek. :DDD

Switch Tax

(#8017) Qru válasza focvis (#8015) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vagy csak a benzin higitotta fel. Az magyarazna a vilagos szint es a nem fogyast is. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#8018) focvis válasza MasterMark (#8016) üzenetére


focvis
veterán

Leesett... :DDD Akartam írni, élőben szürkésebb, nem ennyire meleg barna, ennyit tud a kamera. 🤗

[ Szerkesztve ]

(#8019) focvis válasza Qru (#8017) üzenetére


focvis
veterán

Ezt a lehetőséget csak azért zártam ki, mert közvetlenül egy 200 kilométeres út után néztem, a 8-as felé jöttem haza; Fehérvártól kifújtam az orrát a pályán.

Szerk: mindig ilyenkor nézem, hosszú út után, meleg motorral - beállok a garázsba, kb. 5-10 percet várok (közben kipakolok, leszedem a bogarakat).

[ Szerkesztve ]

(#8020) Qru válasza focvis (#8019) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor elparolgott belole a viz meg a benya is (kiveve ha melegen is tuldusit de azt latnad a fogyin).

Az a hivatalos meres, legalabbis nekem a manual is azt irja, hogy meleg motornal 3-5 perc allas utan nezd az olajszintet.
En az oregemtol nem igy tanultam, ezert mindig inditas elott nezem hideg motornal.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#8021) DeadMeat válasza Motion_Blur (#7993) üzenetére


DeadMeat
veterán

Meglatjuk mennyire birja a strapat. A csere periodust nagyon nem szeretnem kitolni, a felhasznalas modja miatt sok varosi rovid ut, de legalabb nem hideg a motor az esetek 98%-ban. Havi egyszer autopalyan egy jo ~200km van beletekerve, a tobbi varosban. Havi olyan 2500km kb. En meg ugy vagyok vele, hogy az olaj olcsobb mint az uj motor. Lehet kibirna a 15k-t, de nem akarok ezzel hazardirozni.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#8022) Motion_Blur válasza Qru (#8020) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ezt soha nem értettem, 3-5 perc állás után le se merném tekerni a kupakot... a forró olaj pedig meg se állna a nívón úgy hogy le lehessen olvasni.

Én minden esetben hidegen nézem.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8023) molnarpeter válasza Motion_Blur (#8022) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hűtőfolyadék esetén jogos mert ott túlnyomás lehet, de olaj betöltő sapkát viszont járó motornál is leveheted (alapjáraton nincs töltőnyomás)... Bár lehet kicsit fröcskölni fog egy elhanyagolható mennyiséget, szép ruhában nem ajánlott kipróbálni :DDD
Amúgy lehet olajcsere miatt írja így a manual, hogy tuti legyen olaj a szűrőben is, nehogy valaki indítás előtt maxon lévő olajra azt higgye, utána is úgy marad :F

[ Szerkesztve ]

(#8024) Qru válasza Motion_Blur (#8022) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah a forro nivot letorolni nagy elmeny. :D

#nincsbennetarcsi

(#8025) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

tudnatok segiteni 1.2 benzines 44kw-os seat ibiza 2008-as evjarut autoba milyen motorolajat vegyek? marmint wv502.00 vagy esetleg figyeljek oda masra is?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#8026) Lauda válasza Motion_Blur (#8022) üzenetére


Lauda
félisten

Leveheted, semmi sem fog történni. A pálcán nálam mindig megállt az olaj, üzemmeleg motornál is, pedig az edge jó folyós. :) Illetve cseppenik közben, azonban a szint leolvasható.

(#8027) Asbee válasza dellfanboy (#8025) üzenetére


Asbee
veterán

504.00 5w-30 vagy 502.00 5w-40. Inkább az 5-30 ha bírja.

(#8028) K Norbi válasza dellfanboy (#8025) üzenetére


K Norbi
addikt

Ezzel tehetsz egy próbát [link]

Persze van puccosabb is. :D

[ Szerkesztve ]

(#8029) Motion_Blur válasza Lauda (#8026) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Forró a kupak mint állat, azt vágom h nincs benne nyomás :P

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8030) raziel01 válasza Motion_Blur (#8022) üzenetére


raziel01
veterán

De miért kéne levenni a kupakot az olajszint ellenőrzéshez?

Nekem is egyébként úgy írja a manual, hogy meleg motornál 5 perc állás után kell megnézni.
Ha hidegen minimumon van a szint akkor meleg motornál 5 perc után van pont középen nálam.

(#8031) Motion_Blur válasza raziel01 (#8030) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Sok autónál nincs külön nívópálca, hanem az olajbetöltő sapkájába van integrálva.

pl. 1.5 dci

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8032) Qru válasza Motion_Blur (#8031) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a nivo is olyan forro hogy max kesztyuben foghato meg. 2.5 literes benzin, eleg sok veszteseghot termel… Ott a motorterben kb minden forro.

#nincsbennetarcsi

(#8033) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Céges 1.5 dCi-be is ment a jóság, ENI R Tech 5W30 + minden szűrő cseréje Filtron/Mann + fékfolyadék cseréje szintén ENI.

Friss olaj, 30 km után:

(#8015) focvis: nagyon szép, pedig ott van miért talpalni, és úgy tudom h nem finomkodsz :C

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8034) Qru válasza Motion_Blur (#8033) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én meg kipróbáltam (volna) az üzem meleg motornál történő olajszint ellenőrzést. Megfogtam a nívót... és k. gyorsan elengedtem mert olyan forró volt. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#8035) Motion_Blur válasza Motion_Blur (#8033) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Picit az árakról:

ENI R Tech 5W30 5 liter + Mann üzemanyagszűrő, Filtron olaj-, levegő-, pollenszűrő + DOT4 ENI fékfolyadék munkadíjjal számlásan br. 57k. Ebből a munkadíj 15k.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8036) raziel01 válasza Motion_Blur (#8035) üzenetére


raziel01
veterán

Ennyiért szvsz korrekt.
Márkaszervizben ez 220 ezer lenne minimum. :D

(#8037) Lauda


Lauda
félisten

Szerintetek mitől lehet ilyen egy elvileg vadiúj szűrő (bosnia, filterabc)?

[ Szerkesztve ]

(#8038) Asbee válasza Lauda (#8037) üzenetére


Asbee
veterán

Tuti használt , csak a filterabc újrahasznosította a bosniai hamis mann filtert. :U

[ Szerkesztve ]

(#8039) dellfanboy válasza Lauda (#8037) üzenetére


dellfanboy
senior tag

lehet ezt mar vki megrendelte, megprobalta berakni az autojaba de rossz volt a meret, viszont olajos kezzel fogta meg es megmaradt a nyoma, visszkuldte a filterabc-nek ok meg elpasszoltak neked..
de az is lehet szallitas/gyartas kozbe kapta meg a koszt.

ez kb olyan mintha refurbished cuccott adnanak el. reklamalj. engem tavaly hegesztogep vasarlos soran probaltak atbaszni egy masinaval..
Reklamalj minel hamarabb.

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#8040) Asbee válasza dellfanboy (#8039) üzenetére


Asbee
veterán

Egyértelműen gyártás során valami. Ha bepróbálták volna nem így nézne ki. Vissza kell küldeni, kicserélik vagy visszafizetik. Ennyi.

(#8041) K Norbi válasza Lauda (#8037) üzenetére


K Norbi
addikt

Ott van rajta..
Bosnyák fos azért ilyen. :DDD

Hát én is megszabadultam tőle :DDD:DDD
Valahogy nem tetszett.

Egyébként az én Germany szűrőm már kifutott mindenhonnan.
Szóval amit rendeltél a filter abc ból, az friss áru lehetett.
A bárdi meg régebbi készlet. Szerintem jó fél/ 1 év.
És a bárdiba is csak bosnyák lesz a te fajta szűrődből.

"Onnan gondolom, nekem már a bárdiba is csak bosnyák volt"

Szóval vagy veszel még 2db a Németből betárazol.
Vagy Mahle :D

[ Szerkesztve ]

(#8042) molnarpeter válasza Asbee (#8038) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem is kizárt, hogy pl a hajtogatás előtti állapotban ott valami felirat volt, vagy esetleg a tekercs végére figyelmeztető jelölés legyen rajta... ;]

(#8043) K Norbi


K Norbi
addikt

Volt kis szűrő mizéria :DDD

Szóval a Gyári :D
Amit a Mann gyárt, de 2019 ben volt egy módosítás és a 2 széléről elmaradt a merevítés.
Csak a szövet zár.
De majd az Opelnél meglesem, gyári milyen maradt..

Ez az új Mann

A jelöltek

Itt látszik a Valeo mellett mekkora lyuk volt
Sajnos.... Nagyobb volt 4mm el, és megrogyott.

Ilyen a pollenszűrő háznak a bele...

Hengst volt a legjobb, ez oda való.
Jól zárt mindenütt.
Mann nem is tudom, denckermann inkább szóra se méltatom..
Előtte Filtron volt, az meg lötyögött benne.
Egyébként basznak rá az emberek, golf 7, Passat B7 B8 nál is ilyen.
Veszik a no name szűrőket, az úgy zár hogy sehogy.
Bedugják kész.

[ Szerkesztve ]

(#8044) K Norbi


K Norbi
addikt

VW nak is eleinte körbe keretes volt a Mann.
De már ilyenek.

Nem értem.
Nekem ami jött Mann "Made in germany"
Odaraktam egy egyenes felültre és oldalsó fehér csík kintebb volt 3mm el mit maga a szövet.
És ott bazi nagy hézag volt, az akkor hogy zár?
Úgy jó lenne ha végig szövet lenne.
Talán ha ollóval levágom róla a kiálló részt. És a szövet ráfekszik végig.

És felül a Mann szart sem zár, csak oldalt. A hengst az igen, az felül 2 szélén zár.
De a mann Felül hozzá nem ér semmihez, alul meg lamellákra ül rá a pollenszűrő

Ezt hogy gondolják egyébként??
Köpedelem.....
Látom Youtube on is..
Hát vehetik az emberek a puccos méreg drága szűrőket.
Kb semmit nem ért, ha mellette megy át a szűrtelen.

[ Szerkesztve ]

(#8045) Motion_Blur válasza K Norbi (#8044) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Dehogynem érted.. megspórolják belőle azt az anyagot ami nincs ott.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#8046) K Norbi válasza Motion_Blur (#8045) üzenetére


K Norbi
addikt

drive2.ru fórumon megkérdezték a Mann-t miért lett módosítva?
A válasz hogy olcsóbban tudják adni ezeket a szűrőket.
De nem befolyásolja a szűrő hatékonyságát.
Ugyanolyan jó mint volt, és olcsóbb is.
:D

Jól mondod, spórolás.

Mondjuk tényleg van ára. :DDD:DDD
Kauffernél 4800Ft a Hengst

És az Unix
Ide kevés a 40-50% kedvezmény
73% kell :C

[ Szerkesztve ]

(#8047) focvis válasza K Norbi (#8046) üzenetére


focvis
veterán

18 626 Ft?!!!! Irritáló amikor ennyire hülyének nézik az embert.

(#8048) tboldi válasza K Norbi (#8046) üzenetére


tboldi
nagyúr

Még hogy drága a Hondához az alkatrész! ;] :P

(#8049) K Norbi válasza tboldi (#8048) üzenetére


K Norbi
addikt

:C :C

(#8050) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

melyik olajszuro leszedo szerszamot ajanlott megvenni, mint best buy? focus mk2 1.6benzin az alany. amit idaig probaltam: csiszolovaszonnal megfogni es kezzel hajtani, bor ovet valahogy raeroszakolni es avval lekapni, de nem sikerult. gondolkodtam atutok egy nagy szoget/betonvasat/csavarhuzot, de ha van egy celszerszam hozza par ezresert akkor nem kinlodnek vele. csak a problemam hogy a szuron nincs hatlapfeju.. ill olyan nagy vizpumpa fogom se aminek atmeroje 74mm, ahogy nezegettem a mostani szurom ilyen nagy. :U

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.