Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
sziasztok.
Alany Twingo c06 2003 43kw 58ps.
ELF Evolution 700 STI 10W40 5L
Motul 108647 6100 Synergie+ 10W-40 ezeket néztem bele jelenleg Aral 10w-40 van benne-
ezek közül mehet bele bármelyik?
-
bul07
nagyúr
válasz OCTAMD #12610 üzenetére
Jó hogy nem hajtogatták még kisebbre
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
05Steve
tag
Sziasztok,
olajcsere esedékes, vw polo 6r 2011 1.4 16v, tavaly 5w40 (502) került bele de írtátok, hogy jobb lett volna a 5w30 504 jóváhagyásos olaj, elvileg mindkettő mehet bele, évi ca 5000 km és városban szaladgálós
mivel a feltöltési mennyiség 3,2 liter így valami 4 literes kiszerelésben vehető olaj kellene,
TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 jó lehet? elég jó áron van
lehet a másik autómban (golf 7 1,4 tsi czda) is áttérnék erre a motul 8100 x-clean+ ról
egyéb ajánlás?köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
05Steve
tag
ha mindkettő autóba jó akkor valami költséghatékonyabbat választanák, poloba 3,2 lter megy golfba pedig 4 liter, így valami olyan kellene ami olcsóbb is illetve van 4 literes kiszerelésben mert akkor nem maradna meg mindig 1 liter itt ott, köszönöm az ajánlást ezek közül választok majd
-
Asbee
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #12623 üzenetére
Két borzasztó szóvicc jutott eszembe:
- Mert az marad on the shelf;
- Mert a zwölf jobb.Elnézést!
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
veterán
válasz MasterMark #12623 üzenetére
Tudja a Motul is a Renault előírásokat.
Vagy tudsz valamit, ami miatt jobb lenne az ELF SXR 5w40? -
MasterMark
titán
válasz grizlisandor #12626 üzenetére
Hát ha már Renault, akkor Elf.
De ha nem kapni ott ahonnan rendel, akkor persze jó az is, nem azt mondom.
Switch Tax
-
molnarpeter
nagyúr
Elmélkedés: VW505.00 (adagolós) és VW505.01 (PD) előírásoknak megfelelő olajok közül melyik lenne jobb, ha láncos vezérlésű motorba van töltve? (Lánc élettartam szempontjából.) PD esetén probléma a vezérműtengely kopás, ha nem megfelelő olajjal van használva, ezért is kérdezem, szerintetek összehasonlítható a két szituáció? Sajnos nem találam publikusan datasheeteket a konkrét olajokról.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #12628 üzenetére
505.01 mehet, az az 505.00 kiegeszitese, magasabb mechanikai igénybevételekre kialakitott specifikáció.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
veterán
válasz molnarpeter #12628 üzenetére
Előírásokkal kapcsolatban nem tudom, de az autószerelő, akihez hordom Pirosat dumáltunk a motorolajokról és mesélte a láncos vezérlésű motoros autókba jó tapasztalatokkal vannak a Xado motorolajjakkal. Akik külföldről járnak haza a 3.0 literes láncos vezérlésű dízelekkel pozitív tapasztalatokat szolgálnak.
Hogy ne mindig csak istenítsem a Xado-t, motorba nem vált be. Azonos üzemeltetési körülmények/csereperiódus mellett a Xado meg volt égve, a bevált Motul-nak meg semmi baja, kb azt engedte le, amit beletöltött.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #12630 üzenetére
Az a legideálisabb felhasználási forma, legkevésbé jön ki az olaj minőségéből adódó probléma. Én ezért szoktam fater corolláját példának hozni. 22 éve napi szinten városban van rövidtávozva, + mellé pár hosszú út is. Új kora óta Mobil 1 esp-t kapott, 1 év vagy 10k km csere. Amióta lerontották, Motul Eco Lite vagy EFE. Semmi mérhető olajfogyi, még 2500km -es túra után sem volt neki. Motorhoz, vezérléshez, semmihez hozzá nem kellett nyúlni, csak kopó fogyó alkatrészek. Hidegen sosincs taposva, csak kíméletesen. Pedig ez még az olajfogyi problémás motor. Ennyit számít a jó, belevaló olaj, időben csere és odafigyelés.
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
[link] LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30 LongLife III 5 l
zsunál most elég jó áron van. 18 676 Ft
1.2 CRTDI-be eddig mobil 1 5w30 ment csak már az is gagyibb lett.Total Ineo longlife 5w30 meg eközött vacilálok. Liqui moly megéri a felárat?
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz raziel01 #12633 üzenetére
Jó ár ennyiért a Moly, a Total egy modern adalékcsomagos nagyon eltalált olaj. Én a Totalt használom, nagyon megvagyok vele elégedve. Én dízelbe jobban ajánlom a Totalt, tisztább, tisztábban tartja a motort (egész jó adag bór) alacsonyabb hamutartalmú, picit “vékonyabb” igaz tbn száma is picit alacsonyabb, de mindkettő szuper. Időben csere fontosabb, minthogy melyiket választod.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
A16XER-ben esedékes lesz az olajcsere. Kaufferről rendelve mi most a Best/buy? Lm-et kicsit túlárazottnak érzem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
grizlisandor
veterán
válasz Tothgera30 #12636 üzenetére
Elvileg Dexos2 és 0w30-0w40-5w30-5w40 mehet bele.
Én 5w30 töltenék bele GM (Opel) 5W-30 dexos2 vagy Total Quartz INEO MC3 5W-30.
Opel topikban olvastam a Mannol 7908 Energy Premium 5W-30 motorolajról, hogy valaki azt használja megelégedéssel. -
Tothgera30
Ármester
válasz grizlisandor #12637 üzenetére
Energy Premium PD-t használtam párszor. Elégedett vagyok vele. Most kipróbálnék valami mást is. Köszönöm az ajánlást.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Qru
MODERÁTOR
-
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #12577 üzenetére
0W20 Acea C2, API SN-re ma mi az ajánlás? Motul Eco-lite 0w20 van most benne.
-
Wittmann107
csendes tag
Sziasztok!
Swift 1.3 benzines, 2006, M13A. Itteni ajánlások alapján Motul 5w30 eco-nergy van most benne. Amikor ajánlották szóba került az 5w30 eco-lite is, mint alternatíva.
Az eco lite 5l most 15.900 ft, az eco-nergy 5l 12.750 ft a legolcsóbb helyen.
Kérdésem, hogy megéri a felárat az eco-lite? Vagy van most más ebben az ársávban ajánlottabb? -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12640 üzenetére
Nem C5?
Maradhat a Motul, ha vmi nagyon extrát akarsz akkor: LM TopTec 6300, Ravenol ECS pl.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
C2, de annó azt beszéltük, hogy Kia-nál nem érdemes nézni az ACEA-t. Csak város, és sűrűbben cserélek. (10 hónap és 5958km után cseréltem az első adag eco-lite-ot).
Rio 2017-2020 YB 1.25 Kappa (K) Petrol 3.6 ACEA C2 0W20
TotalEnergies Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30
10,000 / 12
[link]
Ez a Total lehet az egyik gyári olaja.
Viscosity grade - SAE J300 0W-30
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s ASTM D445 55.55
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s ASTM D445 10.2
Density at 15°C kg/m3 ASTM D1298 844.0
Viscosity index - ASTM D2270 172
Pour point °C ASTM D97 -48
OC Flash point °C ASTM D92 230Eco-lite 8100 0W20:
Viscosity grade SAE J 300 0W-20
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.4 mm²/s
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 162.0
Flash point ASTM D92 223.0 °C / 433.0 °F
Pour point ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °F
Sulfated Ash ASTM D874 0.84 % weight
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/gA Total keresője persze másikat ad ki: (itt is írja a C2-t, de fogadok, hogy nincs a flakonon ennek sem, amit ajánl)
A motul keresője az eco-lite-ot adja ki elsődlegesnek: [link] Preferred az Eco-clean is. -
Qru
MODERÁTOR
-
[CS]Blade2
addikt
Ami van ahonnan rendelek a napokban:
ENEOS ULTRA 0W-20 4 LITER - 11.500
TOTAL QUARTZ 9000 FUT.GF6 0W-20 5 LITER 15.000
TOTAL INEO XTRA LL 0W20 5L VW508.00/509. 16.000
TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC6 0W20 5L 19.500
HKR GF6A talán nincs is 0W20-ba, a Ineo Xtra-ból meg Dynamics nincs itt.
LIQUI MOLY TOP TEC 6300 0W-20 5L 22.200 - ez van most.Total Quartz Ineo Xtra Dynamics 0W-20 5 l - zsu-n értesítés a beérkezésről van 16.400+szállítás / olajpartner-en meg készlethiányt ír.
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 5L - értelmesebb boltban 21.700+szállítás22,2-ért Top tec, vagy majd amikor esedékes lesz külön csak az eco-lite-ot olyan 23,5 körül.
Ti meddig használjátok fel bontottan és meddig bontatlanul?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12646 üzenetére
Motult ennyiert nem eri meg. LM vagy a GF6 Total-t vennem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #12646 üzenetére
Bontatlanul a gyartastol szamitott 5 ev vagy ha lejarat van rajata addig. Bontva azert celszeru 1 even belul felhasznalni. Kesobb sem lesz baja de az adalekok elgyengulnek, atalkulnak a kemiai kotesek.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Találtam egy viszonylag korrekt videót a "sludge remover" adalék működésével kapcsolatban: [link]
Az ember addig csinálta a sima olajcseréket amig szinte teljesen kitisztult az olaj, aztán beletette a jóságot és jól láthatóan volt hatása.
Érdemes meglépni egy ilyet szerintetek? Mmint nem erre a tortúrára gondolok, hanem sima egyszeri olajcsere előtt megjáratni az autót egy ilyen adalékkal.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12649 üzenetére
Erdemes ha nem nagyon retkes a motor, akkor kart sem okoz. Ha tul sok/nagy dzsuvat old le az bajos lehet.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 3 szobás lakás Bp. 11. kerületben Őrmezőn!
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest