Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
Körülnéztem és mivel sem a neten, sem a PH!-n nem nagyon találtam infót semmilyen témában 123-as mercédeszek terén, ezért arra gondoltam, hogy itt nyitok nekik egy helyet, ahol minden tapasztalatot és egyéb infót megoszthatunk egymással.
De hogy ne legyen ennyire konkrét a dolog, ezért kicsit általánosítottam és minden egyéb mercinek is szóljon ez a topic, minden infó hasznos lehet !!!
Kezdésként leírom, nekem van egy 123-as 200-as dízelem, aminek éppen tönkrement a motorja.
Miután megnéztem egy rakás autót a neten és autókereskedésekben is, az állapotuk és az áruk láttán, meg a járgányomhoz való kötődésem folytán is erőssen gondolokodom, hogy esetleg felújíttatom.
Ehez mindössze (természetsen a pénz mellett) jó, megbízható szerelők kellenének.
Ennek akarok most utána járni, addig is ideiglenesen kivonatom a forgalomból a járgányt, míg meghozom a végső döntést !
No, ebben, aki tud segíteni, annak várom észrevételeit, hozzászólásait, tanácsait !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . Biztosan van többeknek tapasztalata, infója erről a járgányról, ezt biztosan sokan ismerik.
Aki tud bármit, az írjon, vagy szóljon annak, akiről tudja, hogy tud valamit.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
blueMerle
veterán
-
VladimirR
nagyúr
a mercedes is egy noi nev - errol kapta a nevet az auto
emelle meg jon az, amit (Kolombusz) irt
nagyon kepben vagy, ahhoz kepest, hogy egybol leosztod a topic-nyitot
''In 1899, DMG automobiles built at Untertürkheim (a city district of Stuttgart) were raced successfully by Emil Jellinek (1853-1918), an automobile enthusiast and dealer. He had the name of his daughter, Mercedes, painted on the automobiles for good luck. Wanting faster race cars, it was Jellinek who spurred the development of the seminal 1900 DMG model that would be the first of the DMG Mercedes series, bearing the name of his daughter.''
[Szerkesztve] -
blueMerle
veterán
Igen, tisztában vagyok vele hogy miröl kapta a nevét a vállalat -és? Most erröl volt szó?!
Nem értem min vagy kiakadva, hacsak nem azon, hogy nem linkeltem, mint Te a vállalat kezdetének történetét, aminek jelenleg qrvára semmi köze az adott problémához, de mindegy, okos vagy.
Csupán annyit jeleztem, hogy az írásmód helytelen. És megnyugtatlak: igen képben vagyok -
Digital
addikt
Én meg nyitok egy Simson,vagy kispolszki topikot
[Szerkesztve]"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
VladimirR
nagyúr
mit es? mondd, hogy nem jol irta le, de az, hogy noi nev nem mentseg, mert az eredeti irasmodban is noi nev, mitobb, arrol lett elnevezve
az meg, hogy mennyire kepben vagy, remekul latszik....
az meg, hogy van-e koze, csak nezopont kerdese: az az eddigi egyetlen ontopic beiras
Digital: nezz mar szet, hany markanak van sajat topic-ja
es most menj, szolj bele mindegyikbe
[Szerkesztve] -
Digital
addikt
Hogy ON is legyek!
Van szerencsém napi kapcsolatba kerülni az itt látható autóbuszokkal: [link],melyek iránt vegyes érzelmekkel tudok gondolni."barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
Batman
őstag
A címet átírtam és továbbiakban koncentráljunk a témára vagy az egész topicot
kitakarítom.
ÜdvA Rák ellen az Emberért a Holnapért! - "..ez csak azt bizonyítja, hogy a Firefoxtól maximum a pöcsöd érzed nagyobbnak, de ugyanolyan hüje maradsz a számítógéphez..." by moonman
-
Dumb
senior tag
Pontosan mi történt a motorral? A Kárpát utcai szervíz egy lehetséges megoldás lehet. Ott értenek hozzá, néhány legendával ellentétben. Hogy mennyibe kerülne, az jó kérdés. Mi a baj?
[Szerkesztve]"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Batman2
őstag
Hi
Köszi a kioktatást, képzeld, ennyit én is tudok, ismerem az eredeti arásmódját !
Amúgy annak vagyok a híve, hogy magyarul írjuk a dolgokat, ha már egyszer magyarok vagyunk, ígyis van egy rakás idegen kifejezés már a nyelvünkben.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Igen én is körülnéztem topic nyitás előtt, mitöbb, még a keresőt is használtam.
Úgy ítéltem, mivel ez egy elég régi és ugyanakkor nagy példányszámban, a világ szinte minden részén futott, igen közkedvelt széria volt, ezért talán megérdemel egy külön topicot !
Ma már egyre kevesebb fut belőlük, főként már csak a részlegesen vagy teljesen felújítottak
Amúgy még Mercédesz topicot (azért is így írom, de a gyengébbek kedvéért Mercedes)nem találtam.
Mivel konkrétan, ahogy leírtam, döntés helyzetben vagyok ezért is merészeltem a topic nyitást, mivel bízom benne, hogy el tudnak látni többen is hasznos tanáccsal, azzal kapcsolatban, hogy döntésre tudjak jutni és esetleg fel tudjam újíttatni.
Ha pedig már ez a ok/indok elvesztette aktualitását, mert valahogy döntöttem, akkor is hasznosak lehetnek a valóban témába vágó hozzászólások mások számára akik esetleg akkor fognak hasonló cipőben járni, esetleg ezzel az autótípussal, vagy másfajta Mercédesszel, a címet ennek is megfelelően választottam.
Amúgy ha hasonló helyzeted van ''kispolszki'' témában vagy másban, akkor szerintem te is nyugodtan próbálkozhatsz, nem szégyen.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . . Jah kérem, ezek maiak !
A mai Mercédeszek már sokkal kevésbé megbízhatóak, mint a régiek a 124-essel bezárólag, legalábbis a személyautók terén, de feltételezem, hogy hasonló a helyzet a többi járműkategória terén is, legalábbis ilyen infókat hallok mindenkitől, és elég, ha csak a Forma 1-es Mercédesz járgányok megbízhatóságára gondolunk. . ..
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
A helyzet az, hogy eleve már elég gyenge motorral vettem meg 10 evvel ezelőtt.
Haveromnak kölcsön adtam, nemsokkal a megvétel után egy útra, aztán még el is mentünk közösen a haverokkal kirándulni vele. Amikor megvettük, igaz nyára volt, még rendesen indult, egy pici korom pamacs és semmi más.
Aztán mikor haverom visszajött vele, ugyan még nagyjából indult de már kicsit feltehetően füstösebben is. A kiránduláson egy alkalommal nem indult be, de vacak volt az akku is, betudtuk annak.
Összel aztán, mikor már kicsit hüvösebb napok is jöttek, már nehezebben indult.
Én is zöldfülü voltam az egészhez, eszembe sem jutott, hogy pár dolgot nemártana megnézni a járgányon megvétel után, úgy mint légszűrő tisztasága, motorolajcsere és a hűtővíz szintje.
Ezekből a légszűrő az az utak után kiderült, hogy totál el van tömődve, vékonyabb ág darabokkal, madátollal és minden poros szeméttel, csoda, hogy még egyáltalán kapott levegőt a motor.
Az olaj ki tudja mikor volt cserélve. . ..
Hűtővíz meg nem volt elég, nem látszott a hűtőlemezek tetején sem.
Aztán ősszel elvittük egy szerelőhöz.
A szerelő feltételezése szerint már akkor fel lehetett javítva valami szerrel a motor, mikor megvettük.
Ez feltehetően szétment a megeröltetés következtében.
Beállította a szelepeket, aztán próbálta. valamivel jobban indult így. Az ízzítókra azt mondta, hogy azok, bár lassan, de ízzanak, jók.
Szerinte csak a motorfelújítás segítene, az meg sokba került, nem csináltattuk.
Így jártam több évig, közben járt egy másik szerelőnél is a járgyány, ahol kicserétlék az egyik nagynyomású csövet, mert forrasztott volt és kicserélték az összes befecskendezőt.
Jah, meg kicserélték az adagolót (befecskendező szivattyú) is, mivel felt. a rossz cső miatt szétment a csapágy benne és már egyenetlenül adagolt.
Ezzel jelentősen javult a motor működése, egész jól húzott, de azért nem indult továbbra sem könnyen hidegben.
Később én állltam neki kicsit körülnézni az ízzítógyertyák terén.
Az egyik gyertyának szétment a nyaka, ezért kicseréltem.
Ez sem volt egy szerencsés húzás, mint utóbb kiderült, mivel annak a szálellenállása egészen más volt, mint a többi, régi gyertyának.
Akkor úgy viselkedett a motor hidegben, hogy azonnal akart indulni, de felt. nem minden henger, csak részben indult be, de ez nekem nem esett le rögtön, csak sejtettem.
Aztán két éve beruháztam és kicseréltem az összes ízzítót, lengyel utángyártott gyertyákra (hurkos gyertyák).
Akkor egész jól indult még 0 fok körül is.
Azóta pedig folyamatosan kicsit gyengült.
Összel kirándultunk egyet vele, mentünk autópályán, ahol igaz, kicsit meghajtottam, mentem vele 150 körül.
Hajtott egész jól a motor, de aztán az út után már gyatrábban indult hidegen és ez fokozatosan romlott vagy két hónap alatt.
De még csak nem is ez a legmeglepőbb.
Henem az, hogy egyik alkalommal mentünk a kertembe, vamaikor októberben. Hidegen beindult a motor, aztán viszafele jövet, a langyos motor nem akart beindulni, hiába forgattam.
Végül be kellett tolni a járgányt, akkor beröffent.
Itthon leállítás után kicsivel megint i ndítottam a motort kiváncsiságból és beindult.
Legközelebb egy hét mulva indítottam hidegen, akkor is beindult.
És azután már egyszer sem sikerült beindítani sem, még ugy sem, hogy megpróbáltuk betolni, sőt megpróbáltuk behúzni másik járgánnyal.
Úgy tünt, mintha megnőtt volna a motor forgási ellenállása.
Aztán februárban volt lehetőségem elvontatni a járgányt szerelőhöz, ahol megmérték a kompressziót, ami állítólag valami 9-11 környékén van, ami egy benzines motor környékén van.
A furcsak csak az a dologban, hogy a motor járásán és húzásán az égvilágon semmi változást nem tapasztaltam, miután már beindult, egész az utolsó pillanatig.
Még az is eszünke jutott, mikor gondolkodtunk, hogy esetleg a szelepek beállítása tolódott el, mert pl. a vezérmű lánc kopott, vagy a láncfeszítő lazulása miatt elmozdult.
Mindenképpen a lényeg az, hogy leginkább valszeg a teljes motorfelújítás lenne a megoldás !
Kivétel néhány alkatrész, ami már cserélve volt és most is jó, az adagoló és a befecskendezők.
Röviden ennyi ! ( )
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Kinek mi az infója, mennyibe kóstál egy motorfelújítás?
Az én infóm 150E Ft.
Ha tud valaki jó, lelkiismeretes karoszériást, sz is érdekelne !
És ki újíttatott már fel kárpitozást és űléseket, mennyiért, hogy csinálták meg, hol?
Jah, és arról van e valakinek infója, hogy ennek a járgánynak a motorját, a felújítás mellett át lehet e kicsit úgy alakítani, hogy nagyobb teljesítmányű legyen?
Kicsit kevés az a 60LE a közel 14XX kilós vázhoz !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dumb
senior tag
Ha nincs kompresszió, az szerintem azt jelenti, hogy kopott a motor, csak a felújítás segít. Elsősorban attól kopik könnyen, ha több mint 10.000 km-enként cserél az ember olajat, ha hidegen nagyon nyomja neki, főleg az első 10-20 másodpercben nem szabad.
A 150 E az nagyjából reális ár szerintem.
Tuningolni sztem nem lehet számottevően. Kb. 3-6 lóerőt, nagyobb adagolóval, meg az adagolás átállításával, de nem hinném hogy megéri.
Turbóval már jobban lehetne növelni, de az kb 2-300 E lenne minimum."Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, nekem volt olajcsere minden évben !
Eleinte a BP Visco Diesel nevezetű olajat vettem bele, aztán Valvoline 10W40 illetve 10W50, vagy 15W50-es olaját.
A hűtőt is takarítottam, abban is rendszerint évente csréltem lötyit és mindíg fagyállósat tettem bele.
Indulás után az első kilómétereken sohasem nyomtam neki , csak szerényen, és alacsonyabb fordulatokat is tartottam, nem húzattam ki egyáltalán.
Szóval vigyáztam rá, amennyire csak tudtam, dehát, már eleve jó vacak állapotban kerülhetett hozzám.
Azt is olvastam egy leírásban pár hónapja, hogy nem jó a motort max. fordulat közelében hosszan használni, mert igen jelentős lehet a kopás és hogy ennek a modellnek (123.200D) kb. 110Km/h az utazósebessége, azt hogy mennyi a hivatlos végsebessége, azt ez sem mondta.
Valszeg azzal a 140-150-es hajtással megadtam neki a kegyelemdöfést (bár párszor korábban is mentem 140 körül és azt még bírta).
Olyanon és is gondolkodtam, hogy egy, mondjuk 300-as, vagy újabb 200-as turbófeltőltőjével össze lehetne hozni a motort, az biztos dobna rajta vagy 15LE-t,
meg olyanon, hogy egy elektromos hajtású centrifugál, vagy axiál kopresszort lehetne a légszűrő elég tenni, ami a gázpedál lenyomásával arányos sebességgel pörög és nyomja be a levegőt a hengerbe, segíti, gyorsítja a töltést, sőt még némi többlet kompressziót is adhat annak.
Meg, ami jelentős lenne ebben az esetben, hogy nem kényszer gyorsulással pörög fel a kompresszor, többlet üzemanyag benyomása után, mintha a vezérmű tengelyről a motor hajtaná, hanem már előre felpörög és segíti a gyorsításkori levegő töltést a többlet üzemanyaghoz, ami jóval nagyobb gyorsulást jelenthet elgondolásom szerint és ráadásul tökéletesebben ég el az üzemanyag, mai még takarékosabb üzemet is biztosítana, meg kevesebb kormolódás koszkszolódás a hengerben, stb. előnyök !!!
Csakhát kellene hozzá egy olyan kompresszor, 12V-os motorral hajtva, ami képes max. kb. 12 000 liter levegő továbbítására percenként, vagy 0.5-1bar nyomáson !!!
Ilyet fogalmam sincsen, hogy honnan tudnék szerezni és hogyan házasítanám össze a motorral, bár ez utóbbi már lényegesen egyszerübb lenne, ha egyáltalán lenne mit !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
No, senkinek nem volt ilyen járgánya és nem tud olyanról aki felújította volna?
Jó, hogy kicsi az ország, de azért annyira nem!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Sipi16
őstag
Nekünk van egy.... A kasznin látszik a kor de asszem 4-5 éve votl benne motor cserélve és 50000-es sem raktunk bele....
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
őstag
asszem a csere 130volt. Nem volt értelme javítani mert a kuplungtárcsát is kellett cserélni asszem és akkor így egyszerűbb volt.
Ez a motor ami benne van ebbe asszem 300000Km volt amikor belerakták.
[Szerkesztve]Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Batman2
őstag
Hi
Na, akkor az sem sokkal fiatalabb darab !
Én valami 288 000 körülivel vettem meg, most meg volt benne olyan 320 000 körüli, mikor megadta magát, természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy ennek már tönkre is kell mennie ilyen kilóméterszám mellett, mivel tudtommal olyan 500 000 körülire tervezték ezeknek a motorját, természetesen ezt csak normális használat mellett érné el !
Mondjuk, ha kezdettől fogva én koptattam volna.
Sajnos a kuplungtól és a váltótól én is félek, hogy megadják magukat, és akkor hiába újittattam fel a motort, megint tetemes pénz kiadás a javítáttás, és ráadásul az új, ha beszerezhető horribilis árú, leginkább bontó jöhetne szóba.
De ott meg ki tudja, hogy mit kapnék !?
Szóval még sok magamban a kérdés, nehéz a döntés !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Sipi16
őstag
Sajnos elgondolkodtató a dolog... Érdemes-e megjavíttatni??? Mennyiért lehetne eladni???
Az árából kapsz-e jobb kocsit....?
Nagy a rizikó, hogy alig kapsz érte valamit és gyalog járhatsz....
Mondjuk nem lehet tudni, hogy pörgették-e az órát mielőtt megvetted. Mert ezeket kintről hozták be vagyis nem tudni. Apum tudja hogy az ő C-jéből 50000-et visszapörgettek....
[Szerkesztve]Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Batman2
őstag
Hi
Persze, az is meglehet, hogy ezen is tekertek, bár amennyire igénytelen embereknél lehetett ez, lehet még azzal sem foglalkoztak.
És azt tudod, hogy pörgetik vissza az órát?
Gondolom, nem a kereket forgatják visszafele, mivel hátramenetben úgysem mér !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Sipi16
őstag
Ki kell szedni a műszerfalból a mérőket. Azon van valami kerek csatlakozó és fúrógéppel forgatják.... és akkor elvileg visszafele megy. Vagyis a hawerom így csinálta.... Mondta, hogy több napon át pörgött de 100000FT-tal többet kapott a kocsiáért....
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a topikra, mert ilyen autók között nöttem fel! Faterral nagyon rájuk voltunk kattanva! Én mára Hondás lettem több okból, de a szívem még mindig visszahúz! Volt nekünk W123: 200D, 240D, 300D, 280E és egy W116 450SE 6.9!
Először kezdtük egy barna 240D-vel ami egyébként nem volt nagy szám, de akkoriban kevés w123 volt a városban! Aztán jött egy sárga autómata 300D, amit nagyon szerettem! Ezek mind 83 elöttiek voltak (aki ért hozzá az tudja, hogy ez mit jelent)! Ezek után volt egy röpke kitérő egy W116 450SE 6.9! Erről az autóról reggelig tudnék írni! A forgalmijában nem volt benne, hogy 6.9-es ezért nem is tudtuk róla, de amikor próbáltunk 1-2 W126 500-ast rá kellett jönnünk, hogy a mienk sokkal jobban megy! Kis utánajárás után kiderült, hogy 6.9-es! Eszméletlen élmény, alátekered a kormányt és ameddig nyomod a gázt és van benne benzin forog! Kiakasztotta a 240-es órát és lenyomta a 300Le-s 928-as Porsche-t! Egyébként bőrön kívül fullos volt! Amikor másodjára kellett rá gumit vennünk és ugye közben folyamatosan tankolni, akkor rá kellett jönnünk, hogy ez nem a mi pénztárcánknak való! Ja azt el is felejtettem, hogy egy ismerősünk elkérte egy körre, viszonylag nagy sebességnél visszavákltotta az autómatát és kiszakadt a motortartó bak! Ezután jött a kedvencem egy nagyon keveset futott 85-ös 200D, ami már az új, ha jól emlékszem 72 Le-s motorral volt szerelve! Hibátlan volt az autó! Sokat foglalkoztunk vele! Fabetétes volt, de nem csak a csík a műszerfalon, hanem az egész középkonzol! Kapott fakormányt, faváltógombot, akkoriban ez volt a divat! Ja és ami sokat dobott rajta egy W124-es felnigarnitúrát, amihez közbetétet kellett esztergálni! Németországból hoztunk fehérbúrás indexet hozzá, ami szerintem első volt az országban! Ezután gondoltuk valami nagyba fogunk bele és elkezdtünk alkatrészeket hozni Németotszágból és a nulláról összerakni egy autót! Nagy munka volt, de nagy öröm is! A dízelszeretet miatt egy 300D motor került egy teljesen hibátlan, rozsdamentes kasztniba! Az autó mélykék lett, vajszínű plüss belsővel! ABS, klíma, el. ablakok elöl-hátul, el. tükör, el. tető és autómata váltó került bele, teljes fa belsővel! Nagyon elegáns és hibátlan lett, mint az új!
Fájó pont, hogy C123-unk nem volt, de én szertnék egyet! Az a baj, hogy enm lehet szépet látni mostanában, ami meg szép, annak nagyon megkérik az árát!
Egy szó, mint száz, ha bármiben segítségre szorultok ,akkor írjatok nyugodtan!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Zebra
csendes tag
Ajánlom a totalcar.hu népítélet rovatát, sok érdekes tapasztalatot lehet ott olvasni.
Ez a házilagos autóépítés nekem nagyon furcsa, hogyan engedték forgalomba a hatóságok?Viszlát. Nincs mit megköszönnöm, de azért további kellemes fórumozást......
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #39 üzenetére
Hi
Végre egy igazi, vérbeli mercédszes !!!
Majd ha lesz időm, lehet, hogy neked szegezek pár kérdést !
Addig is, kíváncsian várok minden új infót, történetet a járgányokról, meg főként a W116-osról !!!
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
A kérdéseket szívesen fogadom!
Addig is a W116 450SE 6.9 története!
Az 1960-as években a W109 volt az aktuális S-osztály és a 600-as Pullman a Mercedes zászlóshajója! A legenda szerint az egyik szerelő egy este bennt maradt a gyárban és beletette a Pullman 6.3-as V8-as motorját a W109-be, amit addig csak 6 hengeres motorral gyártottak! Másnap odaadta az autót egy körre a főnökének, aki mit sem sejtett! Így született meg a Mercedes 300 SEL 6.3, ami új kategóriát jelentett! (Super Saloon) Ez volt az elődje a W116 450 SE/SEL 6.9-nek! Ha jól tudom, akkor a motor kódja M100 volt és ez a blokk került még a W116-osba is egy kicsit átalakítva és 6.9-re növelt hengerűrtartalommal! Ez az erőforrás 286 lóerős volt, amihez 549 Nm forgatónyomaték párosult! Az autó végsebessége 241(225-re volt korlátozva) km/h volt és 7,4 s alatt gyorult 100-ra!
600 Pullman
300 SEL 6.3
450 SEL 6.9Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
A mi W116-osunk más volt! Németországból származott és valaki még kint sok változtatást eszközölt rajta! Az autó kaméleon ezüst-arany színű volt! A motorháztetőn D&W légbeömlő, hatalmas Zender hátsó szárny (nem magas, hanem azaz elterülő fajta), BBS RS krómfelnik, elöl 225, hátul 245-ös gumikkal és Remus komplett kipufogórendszerrel! A légbeömlőt 50k-ért akarták megvenni, ami akkoriban (1994) sok pénznek számított! Nálunk Békéscsabán gumit sem volt egyszerű szerezni rá, csakis rendelésre hoztak! Gyorsan fogyott! Az autó egyébként 1979-es volt és miután eladtuk egy pár napra rá láttam, hogy a hátulja össze van törve! Nem volt vészes, de törött volt! Nem volt egyszerű vezetni 300 lóerőt 3 sebességes autómatával és kipörgésgátló nélkül! Tanulni kellett, hogy az ember hogy forduljon ki gyorsan egy kereszteződésből! Kíváncsi lennék mi van ma az autóval!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
HERR Z
veterán
énis szemezgetek ezzel a verdával főleg a totalcaros étolajos cikkek hatására....ezügyben van valakinek tapasztalata?
-
!Overdose!
őstag
Pontosan melyik típussal?
Egyébként úgy hallottam, hogy kisebb átalakítás szükséges hozzá (üzemanyagszűrő) és nagyon lángossütő szaga lesz az autónak!
De persze tegyük hozzá, hogy te hivatalosan használnád az étolajat, a hatóságok engedélyével és a jövedéki adó kifizetésével, csak azért hogy nehogy megtaláljon valaki rosszindulatú a fórumon!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, az étolajos verziónak elég ''sütés''szaga van, mintha odaégettek volna valamit !
Én is próbáltam, még egyszer töményen is, amúgy kb 50%-os hígításban.
Természetesen nem a közútiforgalomban, hogy nehogy törvénybe ütközzek, stb. !
de tudják ezt a hatóságok is, nem nagyon kell ragozni, csak az a baj, hogy mostmár állítólag fejlődött a rendőrök ''orra'' is, így kiszúrják az étolajos autókat !
Bár, azért nem egyszer érzem most is az utcán a jellegzetes szagot.
(Szóljon aki másképp tudja!)
Még valamikori a Delta c. műsorban volt egyszer erről egy összeállítás, ahol két Mercédesz (természetesen) volt a teszt autó.
Az egyiket gázoljjal, a másikat növényi olajjal tankolták.
Minkettő kipufogója végéhez egy-egy papírzsebkendőt tartottak.
A gázolajosnál már egy perc után enyhén kormos volt a zsebkendő, míg a növényi olajosnál még több perc után sem !!!
Tehát ezek szerint jobban égeti a dízelmotor a növényi olajat, mint a gázolajat és így minden bizonnyal tisztább marad a henger, szelepek és a dugattyú is, no meg az olaj is !!!
és nem szóltak többletfogyasztásról, vagy teljesítmény csökkenésről sem.
Tehát egyértelműen, többszörösen környezetkímélőbb !!!
Aztán később felröppent egy olyan hír, miszerint a növényi olaj üzemanyagként való alkalmazásakor veszélyes, rákkeltő vegyületek (un. dioxin) szabadulnak fel, ezért nem jó.
Mondjuk nehezen hoszem, hogy, az amúgy tökéletesebb égetés esetében problémásabb legyen az égéstermék, de persze nem vizsgáltam meg saját kezüleg.
Szerintem inkább az olaj cégek ellenlobbija ez a várhatóan kieső profit miatt.
Amúgy olyat is hallottam, hogy szemétégetőknél és erőműveknél is probléma lehet ez, de csak akkor, ha túl alacsony hőmérsékleten zajlik az égés (valami 800-1200 celziusz körül).
A robbanó motorokban meg olyan 2000 celzisz körül van a hőmérséklet.
Viszont mostmár tudtommal 2008-tól bekeverési kötelettségük van az olajipari cégeknek a növényi olajokra az üzemanyaghoz.
A bioethanolra meg már állítólag 2007-től.
Szóval mindenképpen jön a bio.
Üdv:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
h.zsigmond
újonc
-
_seth_
veterán
Tudok egy jó kasznist hajdúböszörményben, 123-ast is látott már Amikor odavittem a kocsim akkor is volt nála egy ezüst 123-as amit az idő vasfoga kicsit tönkretett. Jó áron dolgozik, jó munkát végez és jó festőt is ismer ha érdekel bővebben küldj privit
[link] Asszem az egy 123-as az enyém mellett
[link] Itt nézd meg a rohadás/rozsda nevű mappákat és a renew-et
[Szerkesztve]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest