Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- MárkaLánc
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
Azt vettem eszre hogy vekony retegben lerakódott egy kis szmötyi a motorban, legalábbis az olajbetöltő alatt ez látszik. Nem sár meg égett dzsuva, hanem egy vékony barnás felület. Amit egy sima olajcsere már nem szed le.
Nem tudom mi okozhatja, lehet az hogy 0W30 502.00-ról átálltam 5W30 504.00-ra, nem tudom.
De simán okozhatja a méter és az idő múlása is (12 év, 220e km). Illetve a szerelő szerint az 1-es lambda szonda le van lassulva kezdi magát megadni, tán ez is benne van.
Mindenesetre nehezen viselem hogy a fémtiszta motorbelsőmnek annyi.
Valami jóféle 0W30-at ki kéne próbálnom, lehet adok még egy esélyt a Shellnek
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12651 üzenetére
Shell az teljesen oké, nincs agyon adalékolva de nem baj, amúgy is cseréled időben Ha vmi nagyon frankó cucc kell akkor meg LM vagy Ravenol irányba nézelődj.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Hát igen, az az egy bibi hogy Ravenol és LM ebben a kategóriában (0W30 és a megfelelő VAG spec) 35k / 4L és mivel 4-5 havonta (8e km) cserélem, ez fájdalmas felár évente akár a Motulhoz képest is, a Shellről nem is beszélve.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12653 üzenetére
Akkor Total, olcsó és jó/korszerű az adalékcsomagja. De nyilván nem high-end olaj...
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #12653 üzenetére
Gyári, Shell vagy Total 0w-30. Ott van bennük egy egész jó adag bór. Az pont a tisztán tartásért felelős. LM-ben is van de árban már elszállt. Ha 5w-30 vonalon maradsz Total vagy Fuchs vagy LM.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Na akkor kérdezek én is.
1.2 PureTech (EB2F) motorba milyen olajat lenne érdemes beletenni? Ezekhez a francia cuccokhoz nem annyira értek... 0w20 addig megvagyok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
Annál ha jól olvasom minden olajcseréhez nem csak olajat kell venni hanem vezérműszíjat is(megelőzésként)
Négyszer lett az év motorja Európában, de 100 ezer kilométeren belül tönkremehet
Ez a motor
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
Idézet cikkből
"A gyártó 2022 közepén újfajta szíjat rendszeresített a pureteches autókhoz, a Mónikáék Opeljét megjavító Krisztián szerint viszont talán csak az évente elvégzett vezérműszíjcserékkel lehetne megelőzni, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort."[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Nem is tudom, hogy off vagy nem... de van kérdésem.
Váltóólaj csere előtt állok; Astra F. Van a váltó alján levehető teknő, és annak van gyári tömítése (mint a motorolaj teknőnél is; azt tavaly cseréltem).
Kell használni bármiféle adalékot?
3 videót néztem meg a YT akadémián.
Elsőnél szilikon pasztát tesznek a tömítés alá a teknőre.
A másodiknál gépzsírt (valamilyen Shell-t), a tömítés mindkét oldalára.
A harmadik videón pedig csak simán a tömítést cseréli.Van esetleg bevált tapasztalat, javaslat?
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #12665 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #12665 üzenetére
Igen. De látom nem ütötte meg az ingerküszöböt rajtad kívül senkinél.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
Óriási választék nincs, legalábbis 3 félét találtam így hirtelen keresgélve: [link]
Felpiszkáltad az érdeklődésemet, mert nem tudom, hogy csak a MHEV lett láncos, vagy az összes Mondjuk szíj is volt többféle változat, szóval még ha az van benne, az is egy kiforrott valami lehet (végre). -
Qru
MODERÁTOR
-
chopin42
addikt
Üdv! Skoda Fabia, 1.4 bky, 2006. Milyen olaj való bele? Total jó ide is? Köszönöm
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
chopin42
addikt
válasz molnarpeter #12672 üzenetére
Köszönöm, azt tudom, csak 5w30 vagy 5w40?
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
tboldi
nagyúr
Korábban azt írtam, hogy kevésbé eszi az 1.4 T-Jet a csoda Ravenol RUP-ot, ez most megdőlni látszik. Az imént töltöttem rá 4 decit ~1500 km után, vagyis az ezrenként ≤3 decis átlagfogyasztás változatlanul megmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
erik365
senior tag
válasz tboldi #12676 üzenetére
Nekem Motullal teljesen jó az olajfogyim, X-cleanből kb 4-5dl 9000-10000e km között.
Gen 2-ből picit többet csípett, az olyan 6dl volt 9e km környékén.(de ez hígabb olaj is volt picit)
A Ravenol VMO meg még a kannában várja a cserét. (majd akkor kapja meg mikor megkapja az Abarth leömlőt, és a Vl38-ast, ami Neked alap )[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
tboldi
nagyúr
válasz erik365 #12677 üzenetére
Meg kellett most néznem, hogy mim is van, sokszor keverem a 36-ost és a 38-ast, úgyhogy korábban lefotóztam a sajátom plakettjét, így már nem tévesztem el.
Nem is találtam infót arról, hogy mi a különbség köztük, csak a 37-esről tudom, hogy en bloc kisebb a páros számúaknál.Amúgy épp most írtam az autós topikban, hogy
Gyanítom, az elődeim is rúgták neki, ha már performance-orientált jármű, illetve a legelején még be is tartották a 30k-es periódust, szóval annyira nem meglepő, ha eszegeti. Valszeg a turbó sem 100%-os már.
szerk.: Na, mégis találtam:
it seems that the only difference between the VL36/VL38 is the wastegate actuator. The spring fitted inside the factory VL36 actuator is apparently stiffer than that fitted to the VL38 and this accounts for the difference in boost characteristics.
[ Szerkesztve ]
-
erik365
senior tag
válasz tboldi #12678 üzenetére
Igen nekem 37-van ami kisebb turbina kerekes, 36-ost szerettem volna én is mert azzal szerelték a Bravot. De ez nagyon jó áron volt leömlővel Angilából itthon egy leömlő kerül ennyibe (105eft) egy 37ekm futott bontott autóból ezért lett a 38-as. Az enyém női tulajos volt, én vagyok a 2. tulaj 160-nal vettem, most van benne 220. Itt is tartották a 20ekm körüli olajcserét, de valószínűleg kevésbé volt bántva, ami meg is látszik.
1.4 T-jet M32
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12681 üzenetére
Ránézésre nem is vészesen koszos az a légszűrő.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #12681 üzenetére
Velem meg cseréltetnék levegőszűrőt mikkor 1éve van berakva és mentem 5e Km egy év alatt
Nem az a 3e Ft, de felesleges pénzkidobásnak tartomFőleg hogy a kézikönyve meg 90000Km vagy 6évre írja a cserét, ha poros úton használja akkor felezést ajánl
[kép]( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
Valóban, viszont az olaj az trágya volt már nagyon.
Voltam szerelőnél azt mondta hogy az 1-es lambda halott és valszeg ezért kokszolódik ilyen mértékben az olaj alig 8e km után is úgy nézett ki mint korábban 13e után: [link]
NSZ Autónál 1 hónapja várok már az ajánlatra ami a váltócsapágyazáson kívül tartalmazza az 1-es lambda cseréjét, olajteknő és szívósor leszerelését, kitakarítását újratömítését stb.
Szóval lehet ez a mostani olajcsere valamilyen szinten pénzkidobás volt, de már nem akartam tovább várni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12688 üzenetére
Olajcsere soha sem pénzkidobás. Az az olaj meg eléggé csereérett volt akkor ha nem jó az 1-es szonda.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
veterán
válasz Motion_Blur #12688 üzenetére
Dob hibakódot is a lamdára?
Azért kemény, hogy elhasználta az olajat.
-
Motion_Blur
félisten
válasz grizlisandor #12690 üzenetére
Nincs hibakód, de a szerelő szerint "be van lassul az 1-es lambda".
Érdekes mert az olajfogyasztás minimális, 8000 km-en 2 deci, viszont az olaj fekete és égett szagú.
A szerelő szerint az elkokszolódott 1-es lambda keverékképzési gondokat okoz és ez is okozhatja azt hogy az olajnak enyhe benzin szaga van. A magasnyomású nem ereszt át, ez fix.
Szal van megoldandó probléma
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Asbee
veterán
válasz Motion_Blur #12691 üzenetére
Szerintem ha akkora szintű baja lenne a lambdaszondának, hogy már hatással legyen az olajra komolyabb szinten, bőven más jelét is tapasztalnád és már hibakódod is lenne. egr lehet már nem tökéletes, stb. Olajhőfok hogy alakul?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #12693 üzenetére
Az boven jo. Nekem a Skoda ha meghajtottam benezett 110 fole is.
#nincsbennetarcsi
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Olajcsere mizériában vagyok, pedig általában nem esem kétségbe.
Opel Z16XER és Z18XER motorkódú autóimban olajcsere esedékes, és a szokásos 5w30-ról elmozdulnék. Eddig Motul és Liqui moly volt bennük amióta nálam vannak. Mindkét motor VVT-s, Az egyik autó sokat megy hidegen, ovi járat, a másik pedig pont hosszútávos, akár 40 fokban pályán araszolós, klímával, 108 fokos hűtővízzel, vagy éppen 4000-es fordulaton pörög szintén nem hideg körülmények között.
A hosszútávos autón kezdem a műsort, oda Mobil1 0w40-et néztem ki ami tudja a dexos2-t, de a szakik lebeszéltek róla, mert hogy nem ken eléggé magas fordulaton meleg időben. A másik lehetőség a Motul 8100 Xclean gen2, szintén tudja a gm dexos2-t.
A gépkönyv szerint mehet bele 0w40, 5w30, 5w40 is, ha tudja a dexos2-t.
Melyikkel járnék jobban?
Előre is köszi.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
veterán
válasz Motion_Blur #12693 üzenetére
Nem jár ez túl hidegen? Össze kellene hasonlítani más azonos motorúval.
Enyém más motor (2.0), az bemelegedve városban 110 fok +/- ; országút-autópálya 102-108.
-
Motion_Blur
félisten
válasz focvis #12698 üzenetére
Nem, ezeknek a motoroknak ez a normál olaj hőfoka, már utánanéztem.
100 fok fölött csak akkor láttam amikor top speed közelében mentem vele párszor (200+), vagy amikor hosszú szerpentin felfele 2000 méter fölött, na ott szépen meg is égett anno a 0W30 Castrol (124 fok rémlik)
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest