Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10001) Asbee válasza TommyY2 (#10000) üzenetére


Asbee
veterán

Sajnos elő fordul ilyen, netes vásárlásoknál. ÁSZF alapján nem tudsz mit tenni, maximum nem kéred.

(#10002) Gyöször válasza TommyY2 (#10000) üzenetére


Gyöször
senior tag

Végülis akkor mennyiért vetted a levegőrostát? Tízezerért mint a #hsz-ed sorszáma? :))

Valami ilyesmi lehet az enyém is, de holnap ránézek.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10003) Gyöször válasza tboldi (#9994) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nem lettem közelebb, de nem fárasztalak a kiaza Taschner jellegű kérdéssel. :N Majd rákeresek erre a két névre. Azért azt tudnotok kell, hogy én magamnak szerelek motort, kocsit, traktort, minden szart. Bizonyos okokból. De qrvára meg vagyok magammal elégedve, nem is tudok jobb szerelőt mint én magam, sőt el se tudok képzelni :-)))) esetleg ha nem fél évig tartana nálam, magamnak egy teló felújítás az nem lenne baj, dehát na. A munkabér ingyen van :-)))))

[link] magyarul
[link] angolul komolyabban.

Az a lényeg, hogyha a komád aszondja, hogy ma2 től jobban csúszhat a kuplung, akkor ezexerint Tasc akárkinek jól kell tudnia, mert szöges ellentéte a S betűsnek. Aki nyilvánvalóan hülyeséget mondott..
Körbenéztem itthon, csak ma2 olajos falkonokat találok az újkorban. A régiek meg MA voltak.
Nemtom ha rárepülnék erre, vajon lehet-e ma1 olajat venni? A nagyrobi olajok meg mb-k?

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10004) pepucs válasza Gyöször (#10003) üzenetére


pepucs
tag

amsoil tl;dr: JASO MA2 oil provides increased friction performance – essentially, more grip. That means the clutch lever will feel less progressive, almost like an on/off lever, which some dirt bike riders like. For some riders, an MA2 fluid might be a little too “grabby.”

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#10005) TommyY2 válasza Gyöször (#10002) üzenetére


TommyY2
tag

Igen, pont 10000Ft volt. A többi jól ismert Suzuki áruházban 11-12e lett volna (itt meg "reklám áron" 8800-ért hirdették).

Mit tudsz erről a Suzuki visszahívásról (pont idei évtől nem viszem már márkaszervizbe)?

TommyY

(#10006) Gyöször válasza TommyY2 (#10005) üzenetére


Gyöször
senior tag

Jópár évvel ezelőtt a klasszik szviftekben kicserélték a gátlókat szó nélkül, szerinted azokat ki hordta már márkaszervízbe rendszeresen? Gondolom vittek olyat is, amelyikben több rozsda volt mint lengéscsillapító :-)

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10007) Gyöször válasza pepucs (#10004) üzenetére


Gyöször
senior tag

Azért nem kell ettől tartani, hogy versenykuplungot csinál az utcai motoréból. Működik és kész.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10008) Qru


Qru
MODERÁTOR

Motul Gear300 75W90 olajat nem találok sehol. Tudtok valami boltot ahol lehet kapni? Ahol eddig néztem mindenhol keszlethiany van...

#nincsbennetarcsi

(#10009) pepucs válasza Qru (#10008) üzenetére


pepucs
tag

amazon.de -n van :DDD

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#10010) Qru válasza pepucs (#10009) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Patent! El kint rokonom, max elhozatom vele. :R

Pedig mar megijedtem, hogy be kell ernem a Motlygear-el.

#nincsbennetarcsi

(#10011) focvis válasza Qru (#10010) üzenetére


focvis
veterán

Nyár elején se volt, én is amazon.de-ről rendeltem.

Ha esetleg maradna belőle 1 dl, az örömmel átvenném (2,1 l kell, de 2 l-t vettem).

[ Szerkesztve ]

(#10012) Qru válasza focvis (#10011) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A jo hir, hogy biztos marad, mert osszesen 4.3 liter kell.
A rossz, hogy csak jovore lesz esedekes a csere.

Most is van maradek de az 2018 ota lotyog a dobozaban, azt mar inkabb ne hasznald fel.

#nincsbennetarcsi

(#10013) TommyY2 válasza Qru (#10008) üzenetére


TommyY2
tag

FilterABC

de van ilyen is

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#10014) focvis válasza Qru (#10012) üzenetére


focvis
veterán

Jobb a 2018-as, mint a semmi. :R

(#10015) Qru válasza focvis (#10014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ok, megnezem remelem nem dobta meg ki fater...

#nincsbennetarcsi

(#10016) Qru válasza TommyY2 (#10013) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sajnos Gear 300 nincs nekik, beszeltem veluk. Atmenetileg hianycikk azt mondtak.

#nincsbennetarcsi

(#10017) grizlisandor válasza Qru (#10010) üzenetére


grizlisandor
addikt

Cserélgeted a váltóban az olajat, következő cseréig jó a Motylgear is nem, vagy valami miatt nem szimpatikus?

Közben utána nézem, hogy van egy kis különbség a két olaj között. :DDD

MOTUL MOTYLGEAR 75W-90
MOTUL GEAR 300 75W-90

(#10018) Qru válasza grizlisandor (#10017) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Most Gear300 van benne nem nagyon kavargatnám össze-vissza csak ennyi. De ha nem tudok szerezni, akkor az megy belel mert a specifikáció szerint az is elég bele.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10019) tboldi válasza grizlisandor (#10017) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Motylgear csak félszintetikus. Én öntöttem már ilyet a WagonR-be, nem volt vele abszolút semmi gond, sőt még jobb is volt, mint a mostani Castrol, csendesebben működött és kevesebbszer akadt a Motullal.

A hírhedt nyelestengelycsapágy is csak most lesz cserés ~220k km után, nem mondhatnánk, hogy rövidült volna az élettertama azért, mert félszint.

[ Szerkesztve ]

(#10020) Qru válasza tboldi (#10019) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A gyárit Gear300-ra cseréltem amitől sokat javult a kapcoslási érzet. Bár így is messze alul marad a Jazz váltójához képest.

#nincsbennetarcsi

(#10021) tboldi válasza Qru (#10020) üzenetére


tboldi
nagyúr

A WagonR-nél mindenhogy borzasztó a kapcsolási érzet, teljesen mindegy, mit öntesz bele. :DDD

Az akadást arra értettem, hogy nem túl gyakran, de olykor 2-esből nem megy 3-asba, újra kell kuplungolni. Amikor Motylgear volt benne, nemigen emlékszem, hogy előfordult volna.

Amúgy nálam is a Jazz az etalon a családi flottából. :K

[ Szerkesztve ]

(#10022) tboldi válasza Gyöször (#10003) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tasi az a fajta ember, aki egy csipet olajat a hüvelyk és mutatóujja között összedörzsölve messzemenő következtetéseket von le (gyakran hibásan), a modernebb, elektronikákkal telepakolt motorokhoz, valamint az európai márkákhoz nem ért, ezért fikázza is őket, #csaka30évesgsxr1100azisten, és alapvető fizikai dolgokkal, működési elvekkel sincs tisztában (pl. Bernoulli törvénye). Ja, meg a mérnökök által meghatározott dolgokat is, mint pl. szelephézag, előszeretettel felülbírál, mert neki az nem tetszik.

Na, persuader ennek mind a szöges ellentéte. :DDD
...................................

Amúgy az én Honda CB500X-emhez MA volt az előírás. Bár a motor már 7 éve gtk lett, a könyvecskéje még megvan.

[ Szerkesztve ]

(#10023) tboldi válasza pepucs (#10004) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tehát itt nem írtam hülyeséget, az előírt MA helyett MA2-vel ragadhat, MA2 helyett MA-val meg csúszhat, ennyi. De persze mint megannyi más, ez is totál típusfüggő, csak feltételes módban lehet írni bártmit is.

Lényeg a lényeg, mindenki tartsa be azt, amit a gyártó meghatározott! :K

[ Szerkesztve ]

(#10024) pepucs válasza tboldi (#10023) üzenetére


pepucs
tag

"Lényeg a lényegben" ha már Tasiról van szó :D

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#10025) focvis válasza Qru (#10015) üzenetére


focvis
veterán

Köszönöm!

(#10026) Gyöször válasza tboldi (#10019) üzenetére


Gyöször
senior tag

Á nemtom miért nem az a dct vagy milyen motul olajat vettem a váltóba ami automatás, de rá van írva, hogy ofkórz jó abba is amibe 75W olaj kell. Legközelebb az lesz kipróbálva.
Mondjuk ez a petronas nem annyira szar, lehet csak le kéne táborozni egy márkánál és legközelebb is arra cserélni, hogy ne keveredjen.

De a motult meg kéne lépni akkoris mostmár ilyen infók után :-)

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10027) Gyöször válasza tboldi (#10023) üzenetére


Gyöször
senior tag

Ja bocs itt csak a csúszhat a kuplung maradt meg nekem, a ragadhatot nem igazán értelmeztem, mert eddig minden kuplungom vagy jó volt vagy nem volt jó, de akkor csúszott :-) olyat még nem tapasztaltam, hogy túlságosan zavaróan on/off a kuplungom.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#10028) TommyY2 válasza Gyöször (#10026) üzenetére


TommyY2
tag

Én is ezt néztem ki bele: Motul Multi DCTF 75W. Azt írják, valami TechnoSynthese. Az meg mi lehet?

U.i.: Szerintem mindegy, hogy mit töltesz bele, a sz@r váltó mindig sz@r marad. Az enyém tízen ezer km után már egész jó a gyári olajjal is. Tehát csak akkor kap olajcserét, amikor idő/km szerint szükséges lesz.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#10029) Qru válasza focvis (#10025) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Reggel csekkoltam, nincs mar maradek gear300. :((

#nincsbennetarcsi

(#10030) troll81 válasza Qru (#10029) üzenetére


troll81
addikt

[link] van elég sok helyen. :) :R nekem is kellene a focusba,ha megkapja a sperrt.
Olvastam elég jó a véleményed erről. Nem tudom nekem mi lenne az igazi.
Gyári olaj van most benne gyári difivel.

[ Szerkesztve ]

(#10031) Qru válasza troll81 (#10030) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szuper! Koszi!

Sperrbe Gear300, a Motly pl nem jo csak nyitott difibe.

#nincsbennetarcsi

(#10032) focvis válasza Qru (#10029) üzenetére


focvis
veterán

Köszönöm, hogy utánanéztél! :R

(#10033) TommyY2 válasza Qru (#10031) üzenetére


TommyY2
tag

Én pont a Motul Motylgear 75W-80-at terveztem beletenni a 21 éves Reanult Scenic váltójába, aminek elvileg GL-5 a követelménye (gondoltam, ha a szervizkönyv netán tévedne, az olaj akkor is GL-4/GL-5 megfelelő).

Akkor abba beletehetem? Ez is csak fél szintetikus (a specifikációja nem utal rá, annyi van, hogy Technosynthese)?

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#10034) Qru válasza TommyY2 (#10033) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mehet bele.

Igen, az nem full szintetikus.

#nincsbennetarcsi

(#10035) TommyY2 válasza Qru (#10034) üzenetére


TommyY2
tag

Milyen hátránnyal jár, ha nem full szintetikus?

Kevesebb km-t, vagy időt bír? Esetleg jobban kopik a váltó?

TommyY

(#10036) Qru válasza TommyY2 (#10035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha idoben csereled semmi gond. De igen, a full szinti stabilabb.

#nincsbennetarcsi

(#10037) TommyY2 válasza Qru (#10036) üzenetére


TommyY2
tag

Csak érdekességképpen, a Motul honlapján találtam ezt az olajat (nem tudom, hogy lehet-e kapni valahol), ami full szintetikus, de csak GL4, a Scenic -be meg GL5 kell.

MOTUL GEAR SYNTH XD 75W-80

TommyY

(#10038) Qru válasza TommyY2 (#10037) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, az nem jo a tiedhez. Nezd meg a Motul sajat olajvalasztot, az sem hozza.

#nincsbennetarcsi

(#10039) pepucs válasza pepucs (#9990) üzenetére


pepucs
tag

Bekerült a Liqui Moly 10W40 4t Street Race. Jelentem, nem változott semmi :U cserébe nem fekete dzsuvát(4800km-es olajat) látok a kémlelőn át.

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#10040) TommyY2 válasza Qru (#10038) üzenetére


TommyY2
tag

A Motul olajválasztója csak a Motylgear olajat hozza.
Az Elf pedig a TRANSELF NFJ 75W-80 olajat, ami a szervizkönyvben írt GL5-tel ellentétben csak GL4 típusú.

Érdekes ez az olajválasztás, a fene aki érti.

Gyöször: Belekerült ma az S-Cross-ba a Motul Eco-Lite 5W-30, Dexos1 Gen3 olaj. Talán egy kicsit szebben jár, mint az EcStar-ral, de nekem nincs jó fülem hozzá (majd szólok, ha csilingelne).

Talán a vákuum szivattyú szelepe se fog beállni, mint a gyári SM olajtól.

TommyY

(#10041) grizlisandor válasza TommyY2 (#10040) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nem téved az ELF olajválasztó, NFJ kell bele, kikerestem rob210 itt és itt is azt ajánlotta bele.

(#10042) Qru válasza TommyY2 (#10040) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elf is jo, az is mehet bele.

#nincsbennetarcsi

(#10043) TommyY2 válasza grizlisandor (#10041) üzenetére


TommyY2
tag

Csak érdekességképpen, a Scenic kezelési leírásában az Elf TRJ váltoolaj szerepel.

Közben olvasom, hogy az NFJ váltja a megszűnt TRJ-t.

Gondolom, hogy ez se full szintetikus, így valószínű, hogy maradok a Motul Motylgear olajnál, ami legalább GL4/GL5 is egyben.

TommyY

[ Szerkesztve ]

(#10044) molnarpeter válasza TommyY2 (#10043) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

GL4 alacsonyabb szint és csak drágább így, szvsz jobban megéri az Elf ha még nincs berendelve.

(#10045) grizlisandor válasza TommyY2 (#10043) üzenetére


grizlisandor
addikt

Az nézem, hogy a gyári ajánlás óta történtek változások és kivezetik az Elf TRJ váltoolajat, az Elf NFJ van helyette.

Motul Motylgear tudja a gyári ajánlást, az is hibátlan választás.

(#10046) Qru válasza TommyY2 (#10043) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Motlygear sem full szintetikus, ha olcsobb az Elf akkor azt vennem.

#nincsbennetarcsi

(#10047) TommyY2 válasza Qru (#10046) üzenetére


TommyY2
tag

Igen, az Elf olcsóbb, de csak GL4.

A kezelési meg GL5-öt ír.

Molnarpeter: ezt most nem teljesen értem.

Sajnos nem találok bele full szintetikus GL4/GL5 olajat.

TommyY

(#10048) Qru válasza TommyY2 (#10047) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Gear300 lenne a legjobb csak nehezkes a beszerzese.

Ne (csak) a gepkonyvet nezd, mert azota valtoztathatott a gyarto az eloirason.

#nincsbennetarcsi

(#10049) molnarpeter válasza TommyY2 (#10047) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Most esik le, hogy az Elf nem GL5, my bad :R Nekem csak GL4+ az előírás (nem mintha pluszos szabvány létezne), inkább ugyanígy 4 és 5-öt egyszerre teljesítő olajra esett a választásom.

[ Szerkesztve ]

(#10050) TommyY2 válasza molnarpeter (#10049) üzenetére


TommyY2
tag

Köszönöm a segítséget mindenkinek, nem keresgélek tovább, megrendelem a Motul Motylgear 75W-80 olajat, ami legalább GL4/GL5 is egyben.

Egyébként nem értem, hogy miért van kiírva a Scenic váltójába GL5 olaj, mivel úgy tudtam, hogy váltóba csak GL4 (mivel a GL5 megeszi a bronzot), differenciálműbe meg GL5 olaj kell.

TommyY

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.