Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1001) Magnum_ válasza Qru (#1000) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Apám Mokkájában most volt a 3. olajcsere (10k km-ként cserél) és nem olajsár jött ki. Hanem majdnem új színű olaj.
Az is szar akkor?

Kornélka írta, hogy nála 100km után már fekete, tehát az a jó múködés, amit te pluszegyeztél. TEhát hoyg feketének kell lennie 100km után, mint egy dizelben.
A tapasztalatom szerint NEM kell (sőt) feketének lennie a turbós benzines autóban az olajnak 100km után. Dízelben oké.

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#1002) Roxbury válasza Magnum_ (#1001) üzenetére


Roxbury
őstag

Nekem par ezer utan szokott sotetedni. Nagyon hasznalat fuggo. Palyazasnal hamarabb feketedik joval. Sima varos, vagy orszagut joval kesobb. En ezt tapasztaltam vegul is.
Folyamatos rovid utak se jok ugye. Tobb adalek is csak 60-80 fokon kezd el normalisan dolgozni. Nekem sokszor ki sem mozdult a hofokmero a nagy teli hidegben amikor beertem a munkaba, azon a 3 kilometeren.

Most, hogy atalltam a 0W30-as Helixre es leengedtem a ~3000 km-es 5W40-es Helixet, korom fekete volt ez is mar, pedig a nivon szep aranybarna volt kis sotetedessel csak. Igaz ebben volt egy Nyiregyhaza meg Balaton oda vissza palyan.

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1003) Motion_Blur válasza Magnum_ (#1001) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Jövő héten olajcserénél vinni fogok mintavételes poharat és meglátjuk. Előtte szokás szerint megyek egy kört az elkerülőn és picit meghajtom.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#1004) tibbike01


tibbike01
őstag

Látom itt a fórumon sokan preferálják a Total olajokat.
Nekem most Mobil 3000 x1 5w40 van benne, amivel megvagyok elégedve, viszont kicsit csipegeti, pont az olajcsere idejére a minimum szintre kerül az olaj.

Érdemes lenne váltanom olajat? Van, aki használta már mindkét olajat?

Seat Leon 1.6 16v - 190ezer km

[ Szerkesztve ]

(#1005) pepucs válasza tibbike01 (#1004) üzenetére


pepucs
tag

Mobil olaj volt a 92 es Mitsu Coltomba 1.6 , ott teljesen jó volt.

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#1006) Qru válasza Magnum_ (#1001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha barna akkor már teszi a dolgát.

#nincsbennetarcsi

(#1007) Cicero válasza tibbike01 (#1004) üzenetére


Cicero
őstag

Mennyit mész két olajcsere között? Az nívó max-min állása általában 0,4-0,7 liter között mozog. Annyi fogyás simán belefér.

(#1008) Kornel válasza Magnum_ (#1001) üzenetére


Kornel
veterán

Tehát a TSI és az opel 1.4T-je nem kormol.
Ide velük.

Roxbury: szívó benzines nyilván nem fog, főleg ha nem közvetlen befecskendezéses.

[ Szerkesztve ]

(#1009) Qru válasza tibbike01 (#1004) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az nem vészes fogyás és az jó olaj is. Maradhat, max picit rátöltesz csere előtt.

mod:

Én úgy nyomom, hogy 5 literes kannában megmarad olajat ráöntöm mikor alsó nívón van.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#1011) tibbike01 válasza Cicero (#1007) üzenetére


tibbike01
őstag

10ezret megyek két olajcsere között. Akkor maradok a mobilnál. :K

(#1014) Mágus2 válasza Magnum_ (#1010) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Annyit azért hozzátennék, nem a kox miatt kell bele a 0w 30, most hogy már 3.x olvasom, kezdi bökni a csőrömet. Midegyikkel egyformán kormol, azért kell a 0w 30 olaj, mert a vezérlésmódosító okoskerék ebben jobban szeret fürödni, volt rá gyári visszahívás és ekkor az olaj ajánlás is változott 5w 30-ról 0w 30-ra.

Az olaj biztos minimum barna 7500 km után. Nálam a dízelben is tiszta 1500km-ig, ha nem teszem a lábam pályára, ott költözik bele a korom. Aki nem pályázik, annak tovább tiszta, aki csere után elmegy 1000km pályát, annak meg rögtön fekete. Ezek az olajok mind jól lebegtetik a kormot a korom képződés meg terhelés és vezetési stílus kérdése. Taposod akkor kormol, ha meg simogatod, akkor nem. Aki nem hiszi, járjon utána.

Az, hogy mennyi korom képződik egy motorban, sokmindentől függ, de kijelenteni, hogy nem jó, ha világos marad az olaj, hülyeség, mert a körülményektől függ. :DDD Favoritomban 420k km után mindnig világosan engedem le az olajat, akkor az szar? Nincs kínozva, nem is kormol szegény karburátoros pára. A csere periódus végére a közvetlen befecskendezős motorokban fekete az olaj, ha nem 7500km után cserélnétek, fekete lenne a jettában is. Attól viszont hogy fekete, még kenhet rendesen, szóval erre sem kell annyira ráfeszülni.

[ Szerkesztve ]

(#1015) Cicero válasza Mágus2 (#1014) üzenetére


Cicero
őstag

Én ezt nem értem. Megpróbálom összeszedni ami az eszembe jut a koromképződés forrására:
- az üzemanyagban lévő hamuképző tartalom (szennyeződések)
- az üzemanyag adalékai - ld. következő
- az üzemanyag elégtelen égése során hátramaradó égési termék
-- az elégtelen égésnek ezer oka lehet: rossz légfelesleg tényező, hideg motor esetén az égés reakciójának befagyása a hengerfalon, stb...
- olaj bejutása az égéstérbe
- ???

A problémám, hogy az autópályán menést nem tudom összeegyeztetni a koromképződéssel: egyenletesen, igaz nagy fordulaton működik a motor, hamar eléri az üzemi hőmérsékletet és azon is dolgozik.

Kornel írta, hogy befecskendezés kérdése (is) a kormolás. Ez nálam magyarázatra szorul.

(#1016) Magnum_ válasza Mágus2 (#1014) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Bocs, igen, az okoskerek miatt (is ;] )

I humbly and respectfully decline™

(#1017) Mágus2 válasza Cicero (#1015) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Pedig egyszerű fizika, magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál.

Próbáld ki ha nem hiszed. Cseréld le az olajat, mosd át új olajjal, vagy mégjobb, ha leveszed az olajkádat, és kimosod a motort belülről. Majd vidd el 1000km pályára, tuti, hogy mire eléred az adriát, sötét lesz a vasiúj olaj a tiszta motorban. Hazaérve mosd át megint és kezd el maximum 3000-ig pörgetve használni a motort. Majd meglátod hogy sokáig tiszta marad.

A közvelten befecskendezés meg még rátesz egy lapáttal, mert a magas üzemanyagnyomás miatt eleve kormosan ég el az üzemanyag. Az égés lehet tökéletes, csak a végterméke más, a kipufogó gáz összetétele is más.

A karburátoros korszakban benzinnel hígult az olaj, tiszta maradt, de a kenési képességi sokat romlottak a periódus végére.

A szívócsőbefecskendezéssel ez enyhült, már amikor a labdaszonda nem dúsította halálra a keveréket, mert akkor szintén sokat hígult, ezért kopnak szarrá a városban használt autók. Nem cserél benne hamarabb olajat a jónép, mert örül neki, hogy tiszta, pedig szart se ken és szétforgácsolja a motort. Én szívesebben veszek sokat futott fiatal autót, mint keveset futott öreget.

[ Szerkesztve ]

(#1018) Cicero válasza Mágus2 (#1017) üzenetére


Cicero
őstag

Én ültem egy kicsit fordítva a lovon: tehát a koromképződést inkább az olaj, mintsem az üzemanyag okozza. Így már világos, kösz a kimerítő választ.

(#1019) focvis válasza Mágus2 (#1014) üzenetére


focvis
veterán

Most már csak arra kérek/kérünk szépen magyarázatot, hogy a nagyobb nyomás miatt miért kormol jobban a TSI & Co.?
Eleve takarékosabb, abból az következne, hogy hatékonyabban égeti a benyát. Tiszta égés nem kormolna (logikailag). Thx!

Akinek meg nem kormos a TSI kipufogója, az rosszul tette fel rá a retrofit kipufogóvéget. Fotóról megmondtam. :D

(#1020) focvis válasza focvis (#1019) üzenetére


focvis
veterán

Enyém, most: [kép]

(#1021) Mágus2 válasza focvis (#1019) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A közvetlen befecskendezés az ok. Kevesebb üzemanyag kell hozzá, de csak a hengerben lesz belőle keverék, nem a szívósorban. Az égés nem olyan tökéletes, mint a sima szívónál, de a károsanyag mégis kevesebb, amiatt, hogy kevesebb üzemanyagot használt fel a rendszer. A kibocsájtott kormot nem számolták. Ezek a közvetlen befecsis motorok, akárhogy trükközik el a dolgot, szarabbul égetik az üzemanyagot. A másik baj, hogy szárazabban műkødik a motor, mintha gázzal menne, ezért az olaj hamar odakozmál benne.

A karburármtoros elpancsolta a drága benzint, a szívócsőbe fecskendezve legalább elkeveredett, mire a hengerbe juotott.

[ Szerkesztve ]

(#1022) Kornel válasza Mágus2 (#1021) üzenetére


Kornel
veterán

Tehát nem gáz, ha a vegyesben használt Boosterjet-ben kormos lesz az olaj pár száz km után.
Gondolom azért jobb, ha nem lenne az.
A befecskendezési nyomás emelése miatt egyre jobban kormolnak?

Mit javasolsz olajcsere periódusnak?

[ Szerkesztve ]

(#1023) focvis válasza Mágus2 (#1021) üzenetére


focvis
veterán

Köszönöm, így már értem: szarabbul elegyedik a benya a levegővel. :R

(#1024) Mágus2 válasza Kornel (#1022) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

10k ha több a város, 8k ha csak város, 15k ha csak pálya lenne.

Én 10k-ra cserélem a zoktáviában, 8-ra a golban.

[ Szerkesztve ]

(#1025) Kornel válasza Mágus2 (#1024) üzenetére


Kornel
veterán

Akkor 7500-al még túl is lövök a célon, de azt nyomon tudom követni a 15.000-es gyári csereperiodus felezesevel.

(#1026) Roxbury válasza Kornel (#1025) üzenetére


Roxbury
őstag

Szerintem az a 7500 az tokeletes. Ha meg nincs mar gari, mehet a 10000. 😀

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1027) Kornel


Kornel
veterán

Egyedül a noname ECSTAR F9000 benzines olajtol félek.

(#1028) Roxbury válasza Kornel (#1027) üzenetére


Roxbury
őstag

A Nippon oil gyartja azt is, mint az Eneost. Elvileg jofele. Foleg az F9000-es.

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1029) Motion_Blur válasza Roxbury (#1028) üzenetére


Motion_Blur
félisten

De ha a Suzuki kib*szta a fos ENEOS-t, akkor most mi a helyzet az ECSTAR-al? :D

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#1030) Roxbury válasza Motion_Blur (#1029) üzenetére


Roxbury
őstag

Szerintem nem kib@szta, csak igy sokkal tobbet szakít 😀

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1031) Kornel


Kornel
veterán

Szlovákiában is az ECSTAR HTHS viszkozitasa és a dízel olaj a fórum téma: [link]

(#1032) Roxbury válasza Kornel (#1031) üzenetére


Roxbury
őstag

Kene irni a forgalmazonak.

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1033) K Norbi válasza Roxbury (#1032) üzenetére


K Norbi
addikt

Roxbury :F ;]

(#1034) Roxbury Tudtam én :C

[ Szerkesztve ]

(#1034) Roxbury válasza K Norbi (#1033) üzenetére


Roxbury
őstag

Onnan van 😂

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#1035) Kornel válasza Roxbury (#1032) üzenetére


Kornel
veterán

Megvolt.
Semmi infó.

(#1036) ekrisztian válasza Motion_Blur (#989) üzenetére


ekrisztian
senior tag

Benzines se legyen olyan mint mikor beöntötted.
Láttam annó pár motort szét szedve a Toyotában. Aki jó olajat használt,annak nem volt olajsár a blokkon sehol.
A gyári előírást kell alapul venni. A többi LongLife meg minden varázslatot igérő olajat hanyagolni kell.
Én is támogatom a 10k-s olajcserét,főleg a turbós motoroknál.
Bár volt olyan ügyfél aki 45-nél jött 1.4 diesel turbóval :D Nem értette miért nem folyik le az olaj :D két olajcsere kellett neki, a motor megúszta, de nekem az az autó nem kellett volna :D

(#1037) TFSi válasza focvis (#1020) üzenetére


TFSi
őstag

Ennek azért nem ilyennek kellene lenni. Mennyi km van benne?

Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)

(#1038) ekrisztian válasza Mágus2 (#1021) üzenetére


ekrisztian
senior tag

kopog is mind :D
Én a sor 6 szivó 3000 benzin után, ha beülök egy ilyenbe agylobot kapok. Az is, aki meglátja mennyi benzint égetek én el :D
Mondjuk 200-al járok, pályázok így 9.5-10.5 nekem jó.
Benzinben is óriási a különbség így olajban is.Szépnek lehet lenni, de okosnak nem :D az értékesítőnek egy a fontos, benzin és olaj is fogyjon, így marketingeznek orrba szájba, mi miért jó.
De minket úgyse vernek át :D

[ Szerkesztve ]

(#1039) Kornel válasza ekrisztian (#1038) üzenetére


Kornel
veterán

Ez sok üzemanyag?

[link]

Illetve mi kopog?

TFSi: az enyém sokkal csúnyább sajnos, lövök majd képet.

[ Szerkesztve ]

(#1040) Kornel válasza ekrisztian (#1038) üzenetére


Kornel
veterán

Maradva az előző példánál:

1.6 szívó ugyanabban az autóban 6,76 liter átlagban: [link]

1.0T 6,39 liter átlagban, és nem mellesleg jobban is megy, mint a szívó: [link]

(#1041) Motion_Blur válasza ekrisztian (#1036) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ennél többet nem hiszem hogy tudok tenni a motor megóvása érdekében.

Gyári olajszűrő + gyári ajánlott olaj és periódus felezés. Meg persze kímélő vezetés = 80 fokos olaj alatt nem pörgetem 2.500 fölé és leállítás előtt hagyom a turbót visszahűlni.

Suzukinál is ugyanígy csináltam csak ott 15.000-es periódust betartva, mert ott tényleg nem volt értelme előtte cserélni. Persze később ott is áttértem a 10.000-es cserére, de csak mert jó érzés olajcserére vinni az autót :D

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#1042) -v- válasza focvis (#1020) üzenetére


-v-
addikt

Szégyelld magad :(

(#1043) ekrisztian válasza Kornel (#1039) üzenetére


ekrisztian
senior tag

A technika jellegéből, az égés és befecskendezés kopog, ez engem idegesít.
Kollégámnak mondtam egy hete, mikor beültem hátra az Opel Astra J-be. Te ez a Diesel motor nagyon hurka ebbe a nagy autóba. Azt mondja ez turbó benzin :D
Én kérek elnézést :)
De lényeg ő szereti. És azzal nem vitázok, kevesebb benzin fogy neki mint nekem.
Viszont az enyém 2005-ös technika, és így a méret, lóerő (motor) és automata lévén ez a fogyasztás nekem "megfelel".
Nem ismertem ezt az oldalt, majd írogatom én is.
:R

[ Szerkesztve ]

(#1044) Kornel válasza ekrisztian (#1043) üzenetére


Kornel
veterán

Nálam egyedül hidegindítás után, alapjáraton "kopog" / dízelezik a Suzuki turbo, után teljesen kisimul a járása.

A spritmonitor hasznos, mert így objektívan lehet az azonos motorral szerelt autókhoz hasonlítani a saját fogyasztásod.

(#1045) tboldi válasza Kornel (#1044) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mondjuk Sza_Sa egyszer megjegyezte, hogy mennyire halk az én szívócső befecsis Jazzem az ő S-Crossához képest. ;]

szerk.: Mindkettő üzemmeleg volt már.

szerk. 2: Nem tudom, láttad-e, de megvan az új Swift Sport kisker ára: 5,5M Ft.

[ Szerkesztve ]

(#1046) Kornel válasza tboldi (#1045) üzenetére


Kornel
veterán

Nyilván halkabb, a szívócső befecskendezéses Suzuki-jamnál többször ráindítottam anno, amikor elfelejtettem, hogy jár a motor.
Ellenben üzemmelegen, magas oktanszamu benzinnel már alig hallani a különbséget.

Láttam, kicsit too much, ha befért volna 4,99M környékére, akkor jó vétel lenne, így azért vannak bőven alternatívái, de összességében nem tragédia azért az ára.

[ Szerkesztve ]

(#1047) focvis válasza TFSi (#1037) üzenetére


focvis
veterán

74 K km. Ez a 4. TSI-m, vadonatújonnan is ilyen.
Akinek nem, az nem használja / rosszul szerelte fel az utólagos kipu-véget / GPF van rajta / rosszul lát.

@Vilike: mi a para? 2 hónapja mostam.

[ Szerkesztve ]

(#1048) Qru válasza focvis (#1047) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a nem direkt befecsis is kormos. :(
#szarjappan :D

#nincsbennetarcsi

(#1049) zoo8800 válasza focvis (#1020) üzenetére


zoo8800
veterán

Zenyimé kevésbé kormos, pedig min. 4000 km korma van itt.
Bocsi, kaputelefonnal készült, de kivehető a lényeg. [kép]

rip and tear, until it is done

(#1050) Mágus2 válasza ekrisztian (#1043) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az pont nem közvetlen befecskendezős. ;)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.