Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4001) sutszi válasza focvis (#4000) üzenetére


sutszi
veterán

Az derék... Pedig nagyon hajlottam rá. De lehet így akkor Shell gázos lesz.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#4002) Qru válasza sutszi (#4001) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azzal nem lősz mellé. Sztem a Motul is túl van árazva kicsit annak fényében, hogy nem vmi új fejlesztés már a most futó 8100-es szériájuk.

#nincsbennetarcsi

(#4003) tibbike01 válasza Qru (#4002) üzenetére


tibbike01
őstag

Igazából olajok közül egyedül a Total-nak vannak nem túlárazott olajai...szerintem.

(#4004) Qru válasza tibbike01 (#4003) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen ár/érték arányban az a bestbuy szerintem is. :K

#nincsbennetarcsi

(#4005) Gyula84


Gyula84
veterán

Üdv
ez mehet egy 2004es 2.0 szívó dízelbe?

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#4006) Qru válasza Gyula84 (#4005) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pontosan milyen autóhoz kell?

#nincsbennetarcsi

(#4007) Gyula84 válasza Qru (#4006) üzenetére


Gyula84
veterán

vw caddy 2004es 2.0 SDI 70lovas

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#4008) Qru válasza Gyula84 (#4007) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor igen. :K

#nincsbennetarcsi

(#4009) molnarpeter válasza Gyula84 (#4007) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

PD -> VW 505.01 DPF nélkül (ha mégis lenne szűrő, akkor 507.00).

[ Szerkesztve ]

(#4010) i-sti


i-sti
senior tag

YACCO olajat ismeri valaki?
Ma reggel halottam először erről.
Jó olaj? Kb milyen minőséget képvisel?

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#4011) BlacKSouL válasza i-sti (#4010) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Majd kiderül hogy 100 év óta a világ legjobb olaját gyártják, csak senki nem figyelt rájuk eléggé.. ;]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#4012) Gyula84 válasza Qru (#4008) üzenetére


Gyula84
veterán

és (#4009) molnarpeter köszi

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#4013) Uzmany


Uzmany
őstag

Sziasztok!
Peugeot 207 cc, 2008 évj, 1.6, 120ps, 98ekm.
Melyik az ajánlott motorolaj?
Jelenleg Total Quartz Ineo ECS 5W30 van benne.
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

® visions created with passion

(#4014) eTrade válasza BlacKSouL (#4011) üzenetére


eTrade
tag

[link] [link] [link] Since 1919 :D

[ Szerkesztve ]

(#4015) eTrade válasza Uzmany (#4013) üzenetére


eTrade
tag

Total az ár/érték bajnok, de ha drágább olaj is belefér akkor szerintem: MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30

(#4016) bul07


bul07
nagyúr

Egy olyan taktikáról mi a vélemény

Olaj csere max jelölésig 3.8l az előírt

Felöntés kb a nívópáca középéig menne (alatta egy minimálisan)
Majd eltelik 2-3000Km
Ekkor kb nívópálca min/közép között
Ekkor felönteni max jelzésig

Ez kb azt jelentené hogy kap a motor 3-4-5dl friss olajat ami olyan 10-15-20% jelent, így kicsit feljavítva az olaj minőségét

Én nem megyek sokat ebben az évben olyan 5500Km volt meg, ez alatt max jelzéstől középig fogyasztotta az olajat, 2005-ös Touran 1.9 PDTDI 226e Km benne
Olajcsere most lesz nemsoká kb 1 hónap, így azt jelentené hogy tavasszal kora nyáron kapná meg a maxra öntést
Így kicsit jobb formába hozva az olajat a nyári melegre

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#4017) tibbike01 válasza bul07 (#4016) üzenetére


tibbike01
őstag

Hasonlóan gondolkodok én is. Épp 2 hete volt olajcserém és a nívópálcán félig lett az olaj feltöltve, de én inkább azért, hogy a téli reggeli hidegekben a kevesebb olaj, hamarabb átmelegedjen. Ez inkább csak placebo, de mégis jól esik a lelkemnek. :DDD

(#4018) 8 válasza bul07 (#4016) üzenetére


8
senior tag

Nem mérvadó laikus vélemény, karosszékszerelőtől:
Szerintem gyakorlatilag semmit sem számít egy jó minőségű olajnál a benne levő tartalékok miatt (nincs kicentizve).
Ami sokkal jobban számít, hogy időnként elérje az olaj az "üzemi" hőmérsékletét, ahol el tud belőle párologni a belekerült üzemanyag és a páralecsapódás, és elkezdenek dolgozni a benne levő tisztító adalékok. Pl 1000km-enként kivinni autópályára és menni vele egy húsz percet 140-nel.
Nyilván autó-motor-olaj függő, egy V12-nek a -10C-ben is elég lehet a dinamikus városi közlekedés is ehhez, egy 1.5dci-nek meg óvatos pedállal még a nyári országúti tempomatos 1700rpm-es 90km/h sem biztos.

[ Szerkesztve ]

50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm

(#4019) BlacKSouL válasza 8 (#4018) üzenetére


BlacKSouL
addikt

jajjdejó, olyan régen keresek egy szerelőt aki ért a karosszékekhez.. :D

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#4020) polonic válasza 8 (#4018) üzenetére


polonic
félisten

Ebben lehet vmi.
Valaki szerintem itt írta vmelyik topikban a fórumon, hogy az 1,5 dci kicsit komolyabb mínuszokban országúti tempónál nem tudja a vizet felmelegíteni.
Mi lehet akkor az olajjal...

Én is tapasztalom az 1,6 dci-vel, hogy nagyon lassan melegszik. Mig a cimborám 2,5 feles traktormotorja Mitsu L200-ban szinte egyből, az enyémhez képest.

[ Szerkesztve ]

(#4021) Qru válasza 8 (#4018) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Plusz a felbontott flakonban lévő olaj is öregszik (megköti a vele érintkező nedvességet (akár a műanyag falkonon átdiffundáló párát), a benne lévő adalékok is öregszenek még ha jóval lassabban is és kevésbé is, mint ha a kenési körben lenne), sokat szvsz nem nyer vele ha így utántöltögeti. Én tuti nem vacakolnék vele.

#nincsbennetarcsi

(#4022) i-sti válasza polonic (#4020) üzenetére


i-sti
senior tag

Nagyobb a hatásfoka.
Nem hőt termel hanem mozgási energiát.

Novum Forum Siculorum

(#4023) grizlisandor válasza bul07 (#4016) üzenetére


grizlisandor
addikt

Szerintem töltsd fel szintig, ha a szintellenőrzés során kell még bele, tölts rá.
Ha változtatni akarsz, akkor szerintem húzd el tavaszig az olajcserét, hogy egy évet ne a télen savasodott olajjal járj.

Nem értek hozzá, de laikusként én hülyeségnek tartom a taktikádat.
Kicsit emlékeztetet a meme-re, hogy sose kell cserélni olajat a kocsimban, mert eszi és mindig töltök rá frisset. ;]

(#4024) tibbike01 válasza grizlisandor (#4023) üzenetére


tibbike01
őstag

Melyik a jobb? Nyáron járni télen elfáradt olajjal vagy télen járni nyáron elfáradt olajjal? :) Szerintem az első, ezért időzítem mindig őszre az olajcserét.

(#4025) Qru válasza tibbike01 (#4024) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én átálltam most a tavaszi olajcserére, mert télen jelemmezőbb az olaj savasodása (gyakoribb a hidegüzem), így legalább nyáron nem azt az olajat keringetem a motorban.
Bár a másik megközelítás pont a tél előtti csere, hogy ne telített, a savasodást semelgesítő adalékkal vágjunk neki a télnek.

#nincsbennetarcsi

(#4026) grizlisandor válasza tibbike01 (#4024) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nem tudom, sajnos nem vagyok olajmérnök se. Nem vagyok benne biztos, hogy az első. Igazából mindegy is, mivel az a lényeg, hogy le legyen cserélve az olaj. ;]

Ahogy követem a topikot, időnként előkerül a téma, Qru által írtakat(katt) vettem alapul.

(#4027) Dluinet válasza tibbike01 (#4024) üzenetére


Dluinet
nagyúr

félévente cserélni (amikor a gumikat is) és a max jel alá 5mm-rel tölteni (háromnegyedéig)

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4028) 8 válasza grizlisandor (#4023) üzenetére


8
senior tag

Egyik barátomnak nagyjából 1L/1000km az olajfogyasztás (gépkönyv szerinti határértéken belül van!), 5000km alatt lecserélődik az egész az utántöltéssel. kb 10-15ezrenként kicseréli a szűrőt és probléma megoldva ;]
Öt éve így csinálja, már így vette az autót, 110.000 km alatt egyszer sem volt "olajcserén" :DDD

50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm

(#4029) Qru válasza 8 (#4028) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az kemény, mikor elérte az 1l/1000 km-t akkor ment teljes motorgenerálra nálunk a gép. Ami egy 4 éves 1.8 tsi volt 100k km-rel... :U

#nincsbennetarcsi

(#4030) Dluinet válasza 8 (#4028) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A filléres nepper trükk:
-PCV szelep csere, mert már elzáródott a lerakódástól. Olaj fogyasztás nagy része innen jön.
-Kompresszió méréssel megnézni, hogy kell-e szelepszár szimeringet cserélni.
-EGR és járulékos koromlerakódás eltávolítása. A sok koromtól már nem kap levegőt az autó.
-Esetleg olajteknő leszerelése és lerakódás eltávolítása.
-Aztán C-s olajjal (amilyen kell bele C2 vagy C3 vagy C4 stb...), kb 1000 kilométerenként 4-szer olaj- és szűrőcsere, így lejön annyi lerakodás az olajlehúzókról is, hogy lecsökken fél liter alá az olajfogyasztás.
-Gyertyákat ellenőrizni.

Ha sikerült, akkor 5000 kilométerenként vagy fél évente (amelyik előbb bekövetkezik) olaj- és szűrőcsere. PCV szelep és EGR ellenőrzése 2 évente.

A drágábbik és végleges megoldás:
Motor bontás, de abból könnyen lehet már motor csere is.

Amit csinál, azzal csak növeli az olajfogyasztást, a korom lerakódás és kinyírja a motort és a katalizátort.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4031) Szoszo94 válasza Szoszo94 (#3872) üzenetére


Szoszo94
őstag

Üdv!

Megtörtént a csere, Shell Helix Ultra ECT 0-W30 olaj ment bele. Eddig is finoman járt a motor, de most talán még selymesebb hangja lett. Meglátjuk majd, hogyan teljesít hosszútávon, de eddig pozitív teljes mértékben :K Köszönöm az ajánlást!

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#4032) 8 válasza Dluinet (#4030) üzenetére


8
senior tag

Köszi, továbbítom

50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm

(#4033) sutszi válasza Szoszo94 (#4031) üzenetére


sutszi
veterán

Ez a C2/C3 dolog hogy van pontosan? Most látok olyat ahol csak C3 van. Az kompatibilis visszafelé C2-vel vagy külön rajta kell legyen mindkettő?

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#4034) i-sti válasza sutszi (#4033) üzenetére


i-sti
senior tag

Ha jól tudom:
C2: a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.
C3: a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

Novum Forum Siculorum

(#4035) Qru válasza i-sti (#4034) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, és mivel nincs felső limit ezért lehet egy olaj egyszerre C2 és C3 is. Benzinesbe inkább C2, dízelbe inkább C3 a jobb választás. Utóbbi a kenésbiztonságra, előbbi az alacsony fogyasztásra megy rá inkább.

#nincsbennetarcsi

(#4036) Dluinet válasza sutszi (#4033) üzenetére


Dluinet
nagyúr

C2 helyett lehet C3.
De C3 helyett nem lehet C2

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4037) sutszi


sutszi
veterán

Köszi. :R Azért kérdeztem mert a Shellnek van C2/C3. Mint Szoszo94 képén is látható, és van simán C3 is ebből a gázból készült csoda olajából. És belegabalyodtam, hogy akkor most ha jó a C3 is akkor miért van a másik. :F

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#4038) Dluinet válasza sutszi (#4037) üzenetére


Dluinet
nagyúr

C2 energiatakarékos, van hogy a gyártó előírja az energiatakarékos olaj használatát (pl toyota néhány modellénél)

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#4039) LZs?! válasza LZs?! (#3984) üzenetére


LZs?!
aktív tag

Na...ma reggel elvittem a Focus-t szervizeltetni.

LM olaj, MANN olajszűrő, Filtron légszűrő; a pollenszűrő a tavaszi szerviz idején volt cserélve, télre még jó lesz...

A 'bevásárlás' során jutottam a felismerésre, miszerint a Hengst, MANN és Filtron teljesen összebútorozott; a MANN-Hengst egybenállásről eddig is tudtam.

A bejáratott, régi szerelőgarnitúrához mentem, és ott 1,5 év után végre be tudtam nézni a vas alá és motortérbe alulról: 8 éves korához és 132e futáshoz képest makulátlan; rozsda nincs, minden por száraz, a blokk is csak poros, sehol egy folyás. Fékek, futómű, etc. mind fasza.

A légszűrő házán a motorfelöli nyak kissé olajpárás, de nem vészes.

Jelezték, hogy az ékszíj már repedezett, így azt még rendelek, illetve egy MANN üzemanyagszűrőt (faxsetuggya mikor volt cserélve).

Amit egyre jobban csodálok a kocsiban: minden logikusan elhelyezett és hozzáférhető, és nincs sallang; motorburkolat alul/felül le, oszt go.

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#4040) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Nem lehetetlen, hogy picit megugrik majd az olajok ára [link]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#4041) tibbike01 válasza LZs?! (#4039) üzenetére


tibbike01
őstag

Milyen motor van benne?

(#4042) tboldi válasza Dluinet (#4027) üzenetére


tboldi
nagyúr

Úgy-úgy, lassan nekem is esedékes lesz. :K

(#4043) INMOTEP


INMOTEP
őstag

Sziasztok ,egy kis infó kellene segitség kellene nekem .Most vásárolt Ford Kuga MK1 2.0 TDCI 100 KW os motor van benne ,ebbe szeretnék olajat vásárolni .Eddig minden autómba Eneos-t raktam és tökéletesen elégedett voltam vele ! Semmi olajfogyasztásom nem volt eddig !+ Most is azt vernnék és van is alternativ Specifikáció kódú olaja az Eneos-nak .Ez a 5W-30 ENEOS A5/B5 Premium Hyper Multi .De ez csak alternativa ,ami igazán jó ehez a motorhoz az a WSS M2C913 D Jelölésü motor olaj !

3 Fajta olajat találtam ami ezzel a jelöléssel van ellátva .Az a

Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Castrol Magnatec Professional A5 5w30
Castrol Magnatec Stop-Start A5 5w30 ((hozzá teszem nem start stop-os rendszerü az autó ,de kulcs nélküli inditású ))

Nem tudom van e még valamilyen olaj ami tudja a WSS M2C913 D-t .Vagy ne menyek enyire bele és jó lesz az ENEOS A5/B5 Premium Hyper Multi ? Még ma megakarom rendelni,igy ha valaki tudna valami biztatót mondani tapasztalatot ezek közül főleg aki 2.0 TDCI Ford -ot használ megköszönném ha irna valamit :)

[ Szerkesztve ]

(#4044) Qru válasza INMOTEP (#4043) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csak olyan olajat vegyél ami tudja a kellő gyártó specifikációt. A Motul Eco-Nergy jó.

Motul-ból jól még a Ford Specific
Mobil Super 3000 FE 5W30

#nincsbennetarcsi

(#4045) INMOTEP válasza Qru (#4044) üzenetére


INMOTEP
őstag

Akkor már csak 1 kérdés ,melyik a jobb szerinted ?

Motul Specific 913D 5W-30 vagy a

Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 ? :U

[ Szerkesztve ]

(#4046) Qru válasza INMOTEP (#4045) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az Eco-Nergy-t probaltam, azzal elegedett voltam. A masikkal nincs tapasztalatom sajnos.

#nincsbennetarcsi

(#4047) INMOTEP válasza Qru (#4046) üzenetére


INMOTEP
őstag

Eco-Nergy -t megrendeltem ,még soha nem használtam ilyen olajat ,remélem jó lesz .Köszönöm

(#4048) tboldi válasza INMOTEP (#4047) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem lesz gond, nekem is az Eco-nergy a kedvencem. :K

Mondjuk most Shell van a Jazz-ben, de annak ellenére, hogy semmi gond vele, vissza fogok váltani Motulra.

[ Szerkesztve ]

(#4049) LZs?! válasza tibbike01 (#4041) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@tibbike01

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi 70KW Motorkód: T3DB AG18713

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#4050) Dluinet


Dluinet
nagyúr

Toyota prius 2-be szeretnék olajat.
2007-es 255 ezer kilométerrel, olajból egy cseppet sem eszik.
85%-ban városi rövid utak (max 10km)
Az eredeti régi olaj adatlapja (ez már rég elavult olaj), ettől lerakódások lesznek.
A mostani C2 olaj adatlapja (ez már 10 éves fejlesztés), ettől is lesz lerakódás.
Hasonló C2-es Fully Synthetic olajat keresek. Ami üzemanyag takarékos.
Ahogy nézem az adatlapokat, ezek inkább 0w-30-as olajok, mint 5w-30-asok.

Feltételek:
0W-30
C2-16 (tehát 2016 után kapta meg a C2-es minősítést)
Fully Synthetic (nem sima Synthetic)
Kinematic viscosity @ 40 °C, mm2/s 53-60 között
Kinematic viscosity @ 100 °C, mm2/s 9,5-10,5 között
Dermedéspont -45°C vagy alatta

MOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 ezeknek a feltételeknek megfelelne, de nem lehet kapni.
MOL DYNAMIC STAR PC 0W-30 marketingben jól mutat.
Van egyáltalán ilyen olaj?
Esetleg más ajánlás, vagy nagy hülyeségeket írogatok?
0w-20-at csak, novembertől februárig mernék belerakni.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.