Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#11651) Qru válasza [CS]Blade2 (#11647) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem eg meg akkor nem szinezodik el.

#nincsbennetarcsi

(#11653) 2ozzmexy válasza grizlisandor (#11652) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ez így van, sok automata váltóban ezért van legalul a szűrő, hogy amikor cseréled (minden olajcserénél!) akkor a kopadék is jöjjön ki. De a kezikben van mágnes a szintellenőrző csavaron is, a teknő aljában is. :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#11654) 2ozzmexy válasza [CS]Blade2 (#11647) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Lennie kell mágnesnek benne valahol, az gyűjti. Eredetileg a váltóolaj piros, ritkán sárga, ha barna akkor régi módszerrel oldották meg a cserét... ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#11655) Qru válasza 2ozzmexy (#11654) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A regi alatt azt erted hogy a nivon keresztul leszivjak es feltoltik? Akkor szokott a mutra az aljan ott maradni.

#nincsbennetarcsi

(#11656) 2ozzmexy válasza Qru (#11655) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem, hanem ami a motorból lejott azt betoltik a váltóba... olyankor szokott fekete lenni a váltóolaj meg barna.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#11657) Qru válasza 2ozzmexy (#11656) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:Y Omg...

#nincsbennetarcsi

(#11658) kw3v865 válasza Asbee (#11644) üzenetére


kw3v865
senior tag

A Shell olajait eddig nem is nézegettem, de most kíváncsi lettem, meg is nézem mi a kínaálata, ami jó lehet az autómba.

(#11659) Zizmand válasza [CS]Blade2 (#11647) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Én a Suzukiban tavasszal cseréltem váltóolajat, 140 ezer km-nél simán lehet, hogy ez még a gyári töltet volt benne. :( Gyári dokumentáció szerint talán 40 ezer km-ként kellene cserélni. Színre nagyon sötétbarna volt, kopadék is volt benne, de annak java részét megfogta a mágneses leeresztőcsavar.

(#11660) 2ozzmexy válasza Qru (#11657) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Szagáról meg lehet mondani, a váltóolajnak van egy tipikus szaga, ami mással nem összetéveszthető.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#11661) [CS]Blade2 válasza 2ozzmexy (#11654) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Ez a Kia 70W GL4 sárga, meg a Shell Spirax-ok ahogy nézem talán mind sárga.
Így, hogy írjátok a mágnest, már beugrott. Nekem az ellenőrző/betöltő csavaron nincs, az egy normál, talán sűrűbb menetes 6 lap csavar egy alu alátéttel. A leeresztőn remélhetőleg meglesz.

Hogy érdemes, hidegen, vagy meleg után kicsit várva, vagy mindegy, csak lassabban folyik ki hidegen, a felgyűlt koszból így is úgyis ugyanannyit tudok majd kiszedni a mágnes miatt?

(#11662) Qru válasza 2ozzmexy (#11660) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Regi Civic-ekben vt motorolaj a valtoban.

#nincsbennetarcsi

(#11663) bul07 válasza [CS]Blade2 (#11661) üzenetére


bul07
nagyúr

Nem is tudom milyen kocsi volt egy videóba, de ott mondták hogy nem mindíg van a csavaron mágnes de a máshol a "teknő" aljában van, visszont az csak úgy lehet elérni ha le van szedve a "teknő"

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#11664) 2ozzmexy válasza [CS]Blade2 (#11661) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

A végét nem igazán értem... a hőmérséklet csak automata esetén fontos, ott is a szintellenőrzése van a gyártó által megkötve.
Gyakorlati oldalról nézve ne jég hidegen csináld, de nem baj ha nincs üzemi hőfokon. Érdemes lemérni mennyi jött le belőle és annyit visszatölteni a frissből. Nézd meg van e menetrögzítő valamelyik csavaron és egy cső meg egy tölcsér sem árt. Ami még fontos hogy ne emelve csináld, hanem miután kivetted a leereszto csavart engedd vissza a kerekeire. A csavart meg lepucolod egy kis fektisztitoval visszaszerelés előtt (mint kb minden alkatrészt, koszosan semmit sem raknak vissza csak a koklerek). Nyomatékra meghúzod és a szintjelző furatába csövet dugva feltöltöd a frissel visszafolyásig, azt is tisztán berakod és meghúzod, kb ennyi. Nincs itt hőfok...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#11665) Biqci


Biqci
aktív tag

Szerintetek ezt a két olajat összekeverhetjük? Olajcsere lenne, ez a kettő megmaradt a múltkor. Nem akarok cigánykodni, de ki sem akarom dobni, ha nem muszáj...

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#11666) molnarpeter válasza Biqci (#11665) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szvsz nem okozna gondot, de amúgy a fő töltet alapvetően az egyik lenne ezek közül vagy harmadik féle? Esetleg két csere között nem igényel utántöltést?

(#11667) Biqci válasza molnarpeter (#11666) üzenetére


Biqci
aktív tag

Igen, az egyik kb 2 liter, a másik 1 liter, vennék 1 litert a többhöz, mert 3,6 liter kell, a maradék 4dl bőven elég 10k km-re...

[ Szerkesztve ]

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#11668) molnarpeter válasza Biqci (#11667) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

3+0,6 liter szerintem egész nyugodtan mehet :K viszkozitási osztály és minősítések egy kategória, illetve nincs az a gond sem hogy szintetikus az egyik és ásványi a másik (akkor lenne igazából necces).

[ Szerkesztve ]

(#11669) Qru válasza Biqci (#11665) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mehet a mix, nem lesz gond. Kovetkezore meg maradhatsz az Eco-Lite-nal.

#nincsbennetarcsi

(#11670) Biqci válasza molnarpeter (#11668) üzenetére


Biqci
aktív tag

Ok, köszi, akkor ezzel spórolok egy kicsit. Legalább ezzel, hamár a benzinnel nem lehet... :D

Qru
Az lesz, illetve az volt, az van most is benne. Jó ez a 0W-20... :D

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#11671) molnarpeter válasza Biqci (#11670) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Több kézikönyv szokta úgy írni, hogy x olaj szigorúbb előírás szerinti olaj kell, de y kevésbé szigorúval szabad utántölteni. Nekem pl Fiat 9.55535-M2 kell ha jól rémlik, de ACEA B4 is megteszi.

(#11672) Biqci válasza molnarpeter (#11671) üzenetére


Biqci
aktív tag

Tényleg? Ez nekem új. Én mindig igyekszem ugyanolyan, vagy akár ugyanazzal az olajjal utántölteni, ha esetleg szükséges. Bár szerencsére nem literekről van szó. De mostmár megnézem a kocsim gépkönyvét, kíváncsivá tettél...

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#11673) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

Nekem 1,6 liter maradt az Eco-lite 0W20-ból novemberből. Ha vennék most hozzá:
5 liter + 1,6 - 3,4 ment bele elsőre, akkor 3,2-m maradna ami jó lenne jövőre, csak ugye nem elég, akkor megint kellene legalább egy 1 literes.
B. most veszek egy 5 literest és egy 1 literest.
C. Csak 2db 1 litereset veszek, akkor lesz 3,6 amivel kis szerencsével fullig töltőm és még marad is pár csepp, és akkor jövőre tiszta lap, akár válthatok másik olajra is, vagy újra eco-lite..

3,4-3,6-os töltetnél még a 4 literes sem a legjobb, csak annak akinek eszi is kicsit. Egyébként mindig görgetnék valamennyit magam előtt a polcon.

(#11674) Qru válasza [CS]Blade2 (#11673) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

C. :K

#nincsbennetarcsi

(#11675) focvis válasza [CS]Blade2 (#11673) üzenetére


focvis
veterán

Szintén C-re szavazok ha nem kell utántölteni.

(#11676) Lauda válasza Lauda (#10939) üzenetére


Lauda
félisten

7000 km után:

:))

(#11677) Manitou


Manitou
addikt

Jól megdrágult a Shell Helix Ultra 5w30 , amit eddig használtam, így próbából Motult vettem most helyette jelentősen jobb áron. Motul 8100 Eco-lite 5w30 lett a kiválasztott. Az árkülönbségből meg kijöttek a szűrők :DDD

[ Szerkesztve ]

(#11678) sutszi válasza Manitou (#11677) üzenetére


sutszi
veterán

Hol nézted? Én most 13-ért látom a 4L-es kiszerelést... kb tavaly is annyiért vettem...

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#11679) bul07


bul07
nagyúr

Alany Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 ([link])

Sikerült jó áron szereznem két kannával
Egyik az 2022.11.28. gyártás [kép]
Másik az 2023.04.25. gyártás [kép]
(Unixos mindkettő)

Ugye nem lesz abból probléma hogy a régebbi gyártásút 2024 tavaszán teszem bele(gyártástól kb 17hónap), a másikat az ez évi gyártást meg 2025 tavaszán (gyártástól kb 20hónap) fogom beletenni a kocsiba?

Nincs kibontva, szoba hőmérsékleten fogom tárolni

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#11680) Lauda válasza bul07 (#11679) üzenetére


Lauda
félisten

Nem. :)

(#11681) tibbike01 válasza bul07 (#11679) üzenetére


tibbike01
őstag

Nem lesz baja, de fontos, hogy hűvös sötét helyen tárold közel azonos hőfokon. Garázs, pince jó lehet.

Manitou: kb pontosan ugyananyiba kerül a 2 olaj számtalan webshopban.

(#11682) bul07 válasza tibbike01 (#11681) üzenetére


bul07
nagyúr

(#11680) Lauda

Köszi megerősítést

Előszobába a szekrénybe zárva tárolom, nyáron max 25fok, télen min 15fok, fényt az nem igen kap

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#11683) Qru válasza bul07 (#11682) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az ugy oke lesz. :K

#nincsbennetarcsi

(#11684) Manitou válasza sutszi (#11678) üzenetére


Manitou
addikt

Egy helyi boltban vettem Debrecenben. 10e valamennyi volt a Motul most , ami elég jó ár. A shell az 17e felett volt itt, tavaly még 13e körül vettem. Webshopban találtam olcsóbban én is shellt , de ott is 13e+ volt és még szállítás is rájön, meg most nem ért rá annyira dolog, nem értem rá várni a rendelgetésre.

(#11685) Lauda


Lauda
félisten

Lecseréltem az olajat és elég durva azért hogy néz ki 7000 km után is az olaj. A képek az olajcsere előtt készültek:

Itt pedig a leengedett olaj: [link]

Dízelmotorhoz képest nagyon szép. Ráadásul nálam elég sokat jár a motor álló helyzetben is (nem szeretek fázni és megsülni :DDD ), szóval az üzemidő akár többszöröse is lehet az olajban.

[ Szerkesztve ]

(#11686) MasterMark válasza Qru (#11627) üzenetére


MasterMark
titán

Piros az ATF szokott lenni ami inkább hidraulikafolyadék. A normál váltó/difi olaj az sárga és büdös.

Switch Tax

(#11687) Qru válasza MasterMark (#11686) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo hogy mondod, szervoban kene folyadekot cserelnem majd lassan. Total-t neztem, olcso es jo.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#11688) kw3v865 válasza Asbee (#11644) üzenetére


kw3v865
senior tag

Végül maradtam a Mobil1 ESP 5W30-nál, sikerült szereznem tavaly májusi gyártásút, az még bőven a régi recept szerint készült. Végül ez ment bele. Újabb egy évre le lett tudva a dolog. Egyébként sokat olvasgattam és a vastagabb 5W30-as olajok között az adatok alapján ez a legjobb.

(#11689) tibbike01 válasza kw3v865 (#11688) üzenetére


tibbike01
őstag

A Castrol Edge 5w30-tól is jobb volt? :)

(#11690) kw3v865 válasza tibbike01 (#11689) üzenetére


kw3v865
senior tag

Igazából a Castrol Edge 5W30-at választottam volna, ha nem kapok régebbi verziós Mobil1 ESP-t. :)
Lényegében egy szinten van a két olaj, elég sok tesztet elolvastam (talán már túl sokat is). De ugyanígy a Motul 5W30 EFE is kiváló választás. Ezek között már olyan minimális a különbség.

(#11691) Asbee válasza tibbike01 (#11689) üzenetére


Asbee
veterán

Annál már rég sok minden jobb.

(#11692) tibbike01 válasza Asbee (#11691) üzenetére


tibbike01
őstag

Annó kb 3 éve, elég sokat túrtam a netet és akkor a Castrol Edge magasan vitte a prímet. Nem volt tőle jobb. Ez 3 év alatt változott volna?

(#11693) Asbee válasza tibbike01 (#11692) üzenetére


Asbee
veterán

Nem jó helyen túrtad, már akkor is volt nála jobb. Azóta sokan modernebb Infineum adalékcsomagra váltottak, Castrol ezt azóta sem tudta meglépni. 5w-30 LL-ról beszélek. Sajnos a benne lévő titanium is minimális, nincs különösebb hatása. Az 5w-30M az már jobb, modernebb, de abban is minimális a titanium, amivel reklámozzák, kb semmi jelentőssége. A 0w-30-ba pl már jutott normális mennyiség. Érdekes, 5w-30 miért kiherélt ilyen téren. Nem rossz olaj, simán ajánlható, de de már rég nem top.

504.00/507.00 5w-30 vonalom, LM Toptec 4200, Total Quartz Ineo LL3, Motul Xclean+, Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 XTL, Shell Helix HX8 ECT mind jobb választás. Mobil 1 ESP volt a kiemelkedő csúcs. Az most a Ravenol vmp 5w-30 de nehéz beszerezni.

[ Szerkesztve ]

(#11694) kw3v865 válasza Asbee (#11693) üzenetére


kw3v865
senior tag

Ez a Ravenol VMP 5W-30 iszonyat drága. Ennyit semmiképp nem ér meg. Egyébként más fórumokon azt olvastam, hogy a Mobil1 ESP 5W-30 régi recept szerinti változata ma már ESP Formula P 5W-30 néven továbbra is jelen van a piacon. Bár itthon még nem találtam. Az adatlapja alapján ez akár igaz is lehet.

(#11695) tboldi


tboldi
nagyúr

A tervezettől 3 hónap csúszással ugyan, de megrendeltem a Jazz-hez az újabb adag olajat. Ugyanaz, ami most is van benne, Motul 8100 Eco-lite 0W20, ami most a FilterABC-ben 20k alatt van picivel. Olajszűrő van még egy utolsó a fiókban, légszűrőt és pollent kell még vennem, de azt majd helyben elintézem.

Az Alfával meg azt találtam ki, hogy 5000 km-enként cserélem, át is lőttem a szervizemlékeztetőt a menüjében, még ~1900 van hátra. :D

[ Szerkesztve ]

(#11696) Qru válasza tboldi (#11695) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jazz lesz az sztem. ;]

Latom javitottad, helyes.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#11697) tboldi válasza Qru (#11696) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hogy érted? ;] :P

Amúgy légszűrőt annyira nem is lenne muszáj cserélnem. Mikor anyumnak átadtam, visszadobtam azt a simát, ami a mosható K&N előtt volt még benne. Alig koszos csak, ~3000 km-nél nincs benne több.

[ Szerkesztve ]

(#11698) Qru válasza tboldi (#11697) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szivo meghalalja a friss szurot. Turbo atszivja a tomitett szuron is a luftot.

#nincsbennetarcsi

(#11699) molnarpeter válasza tboldi (#11697) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szvsz kínáld meg típus csoportban a mosható szűrőt.

(#11700) Qru válasza molnarpeter (#11699) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Frissen mosva, szaritva. Templomba jaros autobol. :DDD

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.