Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
8
senior tag
Volt ilyen céges autó anno a közelemben, akárhányszor vittük szervizbe, tuti a rosszat rendelték hozzá. De volt, hogy a márkaszerviz is rosszat póbált beletenni, és ki akarták fizettetni a számlán mindkét (!) szűrőt - olyan alapon hogy cégnek úgyis mindegy, valószínűleg meg sem nézzük a számlát... megnéztük. Oda se vittük többet.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
BlacKSouL
addikt
Ez régen fizetős volt, vagy nem? Most meg azt írja: "A LubCheck ONLINE használata a felhasználók számára ingyenes, Önnek csupán regisztrálnia kell. Regisztrációért kérjük, kattinson LubCheck ONLINE regisztráció gombra vagy vegye fel a kapcsolatot üzletkötőjével e-mailben, és adja meg az online rendszert használó munkatársainak adatait."
Mivel nagyjából a többi szolgáltatás leírás egy flottamenedzsment igényeire van fogalmazva, nem tudom ez egy magánszemély esetében jelenleg hogy működik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Motion_Blur
félisten
tboldi
nagyúr
Az általam leírt körülményeket figyelembe véve szerinted cseréljek minél előbb, vagy ráér januárban is?
Ha nem muszáj, nem csináltatnék laborvizsgálatot.
tibbike01
őstag
Ennyiért lecserélem az olajat + a szűrőt.
Motion_Blur
félisten
De pl. egy többszáz tonnás présben a hidraulikaolajat nem cseréled le x ezer euróért, hanem csinálsz pár ilyen filléres mérést és képben vagy.
tboldi: szerintem semmi nem indokolja a cserét
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Qru
MODERÁTOR
Felesleges főleg, hogy nem vmi noname olaj van benne.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
és Qru:
Én is így gondoltam, csak megerősítést akartam kapni.
BlacKSouL
addikt
A városi üzem alapvetően mindig jobban üti az olajat, kérdés az, hogy mennyire melegszik be, vagyis a városi üzem egy lépcső, a másik lépcső, ha ezek csupán 1-10 km-ek, mondjuk reggel, délután. Meg persze az is, hogy 10-20 perceket kell-e dugóban ülni, ami szintén nem feltétlenül jó, de legalább melegszik valamennyire. Szóval a legrosszabb, ha mondjuk mész 5 km-t, viszonylag szabadon, aztán leállás, délután meg vissza ugyanez. Egyel jobb talán, ha ezt az 5 km-t 15-20 perc alatt teszed meg (bár idegesítőbb).
Igazából az intervallum felezés az amolyan bolondbiztos dolog, miért pont fele? Miért nem lehet mondjuk 12 hónap helyett 9 hónapra cserélni? Mert szerintem simán lehet. Én a helyedben ha valóban sok a hidegüzem, akkor a normál és a szigorú közé lőném be. Ha megoldható. Mondjuk nem várnám meg a januárt, de novemberben lecserélném, hogy a télen már a friss olajjal menjen.
De a harmadik gondolat, hogy a jelenlegi olajok azért már mindentől függetlenül jól adalékoltak, ha az ACEA szabvány mondjuk 2016-os és megfelelnek neki, akkor azok már mind jobban teljesítenek szinte minden téren, mint a korábbiak, végülis lassan 2019-et írunk. Tehát azt gondolom, hogy hacsak nem tényleg folyton hideg motorral jársz, akkor simán kihúzható lenne akár januárig is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
tboldi
nagyúr
Neked is köszi!
Mostanság reggel megyek vele 5-6 km-t 10-12 perc alatt, meg ugyanaz útvonal van visszafele is. Reggel nem igazán szoktam dugóba keveredni, de du., amikor éppen hozzák haza a suliból a kölyköket, akkor nagyon. Olyankor 20 perc is lehet a menetidő.
Pont a legrosszabb a motorra/olajra nézve.
[ Szerkesztve ]
Motion_Blur
félisten
Megkímélt, faxa állapotú szívó Honda motorról beszélünk, nem?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
tboldi
nagyúr
De, és szeretném is, hogy az maradjon.
8
senior tag
Ha babusgatni akarod a motort, akkor ilyen felhasználáshoz tökéletes az állófűtés
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
Qru
MODERÁTOR
Nekem ez az elektromos, olajkádra szerelhető kontakt melegítő nagyon szimpi. Nem kell megbontani hozzá semmit a motorban vagy a vízkörben, csak 3-400W teljesítményű, tehát nem fogyaszt olyan sokat áramból sem és pincehőfokról kb 1 óra alatt 50 fokon van az olaj...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
VW 508 szabványt mihez hozták be, melyik motorhoz való? Van visszafelé kompatibilitás?
Qru: valószínű azért népszerűbb a vizes, mert jobb a hatásfok, fűtőszál közeget melegít, nem pedig öntvényt aztán kontaktban a kádat, ami a blokkot és azért az olajat is
[ Szerkesztve ]
kisp113
tag
Vigyázat!
Az 508.00 nem kompatibilis visszafelé, alacsony a hths!
Csak ott használható ahol kifejezetten ez az előírás, motorkód függő.
Qru
MODERÁTOR
508 benzinesbe valo csak (2.0 tfsi). 509 meg dizelbe (3.0 CR).
Igen de nem jar semmifele megbontassap azert szimpatikus nekem de teny nem olyan jo a hatasfoka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
fixer92
aktív tag
Hello
Van a családban két Toyota, amikhez szeretném kérni a tanácsotokat, hogy milyen motorolajat válasszak.
Toyota Avensis 2.0 D4-D 110Le T22 2003
Toyota Corolla 2.0 D4-D 116Le E12 2003
Eddig mindkettőben a következő volt:
Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40
Ha megnézitek pl. ezen a képen, látható, hogy ez az olaj is az ajánlottak között van.
S bár online kalkulátorok szerint ez használható mindkettőhöz, több helyen is utánanéztem, és a Corollához pl. 5W-30-at ajánlanak.
Mivel jönnek a téli reggelek, így arra gondoltam, hogy a hígabb olajat könnyebben fel tudják szivattyúzni, s nem lenne olyan megerőltető a hidegindítás.
Mit gondoltok, érdemes átállni mindkettőnél 5W-30 olajra?
Jó az ami a másik ajánlott mindkét típushoz: Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 ?
Vagy maradjak a mostaninál? Esetleg mást válasszak? Márka szinten a Castrol-t favorizálom.
Kösz.
üdv.
"Victory loves preparation!"
Qru
MODERÁTOR
Igen télre jobb választás az 5W30 de ha kopottabb már a motor akkor előfordulhat, hogy csipegetni fogja az 5W30-at. Szóval az ajánlott olaj jó lesz de ellenőrizd gyakrabban az olajszintet.
#nincsbennetarcsi
fixer92
aktív tag
Okés, köszi a választ.
Ezek szerint akkor ez megfelelő, ilyent fogok vásárolni:
Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
Ha beválik, gondolom nyáron is maradhat ez a típus...
Viszont ha csipegetni fogja a csere után az 5W-30-at akkor a következő cserekor visszaálljak 10W-40 -re?
[ Szerkesztve ]
"Victory loves preparation!"
tibbike01
őstag
Szerintem az 5w40 lenne a te olajod a Castrol palettájáról.
Mióta töltesz bele 10w40et?
[ Szerkesztve ]
fixer92
aktív tag
Miért lenne jobb az 5W-40?
Még a Corolla könyve is 5W-30 at ír.
Csak tudták, hogy miért ezt írták bele.
Amúgy mindkettőben már évek óta 10W-40 van. Csak év elején a nagy hidegben a Corolla nehézkesen indult s elkezdtem utánanézni, hogy mivel lehetne könnyíteni az indítás folyamatán, s most lenne ismét időszerű a csere.
"Victory loves preparation!"
Qru
MODERÁTOR
Nagyobb a melegoldali hőtűrése.
Szvsz felesleges. Egyrészt a gyártónál nehezebb okosnak lenni, másrészt a dízelek jó hatásfokúak ezért kevés hulladékhőt termelnek, így bőven elég bele a gyári ajánlású 5W30 (főleg télre). Nálunk a 2.0 TDI-be is 5W30 Castrol megy 10 éve és semmi baja. Gyári a motor és a turbó is.
#nincsbennetarcsi
fixer92
aktív tag
Köszönöm ismét a választ, akkor az lesz.
Már csak ez a kettő érdekelne:
- Ha beválik, nyáron is maradhat ez a típus?
- Ha csipegetni fogja a csere után az 5W-30-at akkor a következő cserekor visszaálljak 10W-40 -re?
"Victory loves preparation!"
az 5W40 mindig jobb mint a 10W40
egyformán 40-es olaj mindkettő, viszont az 5W hidegben nem dermed meg annyira, és hideg indításnál hamarabb van átolajozva a motor
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Igen. Gondolom nem a Hungaroringre jársz csapatni +40 fokban.
Első lépésben akkor 5W40-re váltanék mert a 10W40-nél hígabb de az 5W30-nál vastagabb. Félő, hogy ha sokáig használtál 10W40-et akkor megkopott annyira a motor, hogy az 5W30 túl vékony lesz bele. De a puding próbája az evés. Ha nem próbálod meg sosem derül ki.
#nincsbennetarcsi
fixer92
aktív tag
Sose lehet tudni
Akkor ez kellene?
CASTROL MAGNATEC 5W-40 A3/B4
Gondolom az nem gond, hogy ezt nem hozzák az online keresők, mivel ha jól értelmezem az 5W amúgy is ajánlott télre, nyáron nem oszt nem szoroz. A 40 pedig ugyan azt tudja mint a mostani nyáron.
Dluinet
Köszönet neked is.
[ Szerkesztve ]
"Victory loves preparation!"
Qru
MODERÁTOR
Igen.
#nincsbennetarcsi
Castrol EDGE már minőségi olaj
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
fixer92
aktív tag
Eddig a Magnatec-et nézegettem, az is megfelelő nem?
Illetve még annyit, hogy vannak ezek a minősítések.
A könyv API SL -t ír, míg a kinézett elvileg API SN.
Itt elnézve az SN az újabb. Érvényes, hogy az újabb jobb mint a régi, vagy pontosan olyant kell keresni amit előírnak?
"Victory loves preparation!"
tibbike01
őstag
Abba a 2003-as autóba, amibe eddig 10w40 volt töltve (és 200ezer+ km van benne) bőven jó egy 5w40 Magnatec. Ne agyald túl.
[ Szerkesztve ]
eTrade
tag
És miért ne rakná bele a gyári ajánlott 5W30-as olajat? 200 ezer + km közel nem jelenti azt, hogy kopott lenne a motor. Jóval könyebben fog beindulni a motor téli fagyos időkben.
Szerintem is felesleges túl agyalni ezt, gyári ajánlás oszt csókolom.
[ Szerkesztve ]
kaszaking
tag
Motorolajnak mi a normális üzemi hőmérséklete?
Motion_Blur
félisten
Normál használat mellett 90-100 fok, de még a 120 fokkal sincs gond.
Nálam városi / közúti használat mellett 88-92, pályán 92-96 fok (1.2 TSI).
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
kaszaking
tag
Köszi a gyors választ
bajaki
őstag
Sziasztok!
Az olajshop.hu megbízható oldal?
tabaga
tag
Rakhatja nyugodtan, de valószínűleg sok év alatt kidolgozta magának a helyet a 10w-40, így oda már kevés lesz az 5w-30. Ha már ilyen nagy a kísérletező kedv, akkor a helyében az egyikbe 5w-40-et, másikba pedig 5w-30-at tennék
tboldi
nagyúr
Olajcsere pipa. K Norbi bánatára nem lőttem egy képet sem, de ugyanaz került bele, mint januárban, úgyhogy visszakeresheti az akkorit, ha akarja.
Amúgy elég benzinszaga volt a réginek.
K Norbi
addikt
Hát igen..
K Norbi
addikt
A Januári képet már láttam. [link]
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Mekkora szűrő milyen autóból jött? Biztos kedveli a földutat.
8
senior tag
10k km alatt nekem is így szokott kinézni, mind a levegőszűrő, mind a pollenszűrő, pedig nem járok földúton.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
Mágus2
Közösségépítő
2.0tdi. Nem járok földúton. Ez a városi levegőtől ilyen. A sok smoke and charm. Ennek a szűrőnek elvileg 60k km a periódusa, de nem szeretnék ilyen szűrőt annyi km után látni.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
tboldi
nagyúr
Én csak kisebb rovartetemeket találtam.
Roxbury
őstag
Ki milyen szűrőket szokott használni? Nekem most MANN van, de gondolkodtam a FILTRON-on is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Motion_Blur
félisten
Sajátba Filtron, cégesbe Hengst - mindegyik hibátlan.
Mann, Mahle is jó, igazából ezek közül nem nagyon nyúlhatsz mellé.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Qru
MODERÁTOR
Nekem az ünneplősben Mann a köznapiban Filtron van évek óta. Egyikkel sincs gond.
#nincsbennetarcsi
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!