Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12351) Qru válasza Tibko8 (#12347) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kia gyári olaj: [link]

Nem tudom ki gyártja de nem muszáj ennél maradni. Vannak ettől jobb olajok is.

#nincsbennetarcsi

(#12352) Tibko8 válasza Qru (#12351) üzenetére


Tibko8
senior tag

Nem jó a link
Melyik lenne egyébként jobb? Eneos esetleg?

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#12353) grizlisandor válasza Tibko8 (#12347) üzenetére


grizlisandor
addikt

Az előző generációs Ceed-eknél Total motorolajakat ajánlotta a Kia, de bármelyik nagy gyártó terméke jó lesz, ami teljesíti a Kia által kért követelményeket.

Pár példa, de ha van valami preferált gyártód, akkor keresünk tőlük terméket.
Total Quartz Ineo Xtra First 0W-20
Shell Helix Ultra Professional AS-L 0W-20
MOTUL 8100 Eco-clean 0W-20

(#12354) Qru válasza Tibko8 (#12352) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Így sem jó a link?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12355) chopin42


chopin42
őstag

Üdv Mindenkinek! Kb 2-3 hónap múlva esedékes, de kérnék ajánlást és némi választ.
Skoda Octavia 1u2 2006, 1.4 bca 55kw, 281k km, városban használom, az elmúlt 17 hónapban kb 7-8k km ment bele, ebből 6,5 k város és rövid táv. Nagyon szeretnék vigyázni a kocsira, régi és sokat futott, de nekem az első és kedvenc.
Ilyen olajat kapott: Mobil 1 ESP. Elvileg mikor belement, pont akkor változtattak rajta, a kapacitás asszem 3.2 liter+fél liter a szűrő.
Ez vehető tovább is?
Ha nem, akkor mi az ajánlott csúcs olaj, olajszűrő?
Pollenszűrő tavaly augusztusban lett cserélve megvételkor, de a tavaszi olajcserét megvárom vele. Abból mi az ajánlott?
Légszűrőt kell-e cserélnem? Ugye a táv nagy része város, por, szmog, stb. Ha igen, milyet vegyek?
Illetve fékolaj is tavaly augusztusi, érdemes cserélni?
Nagyon köszönöm!

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#12356) Asbee válasza chopin42 (#12355) üzenetére


Asbee
veterán

Mobil 1 ESP megújult és sajnos egy teljesen átlagos olaj lett. Nem éri meg az árát. Total Quartz Ineo Longlife egy szuper top olaj ebben a kategóriában és kedvező az ára. Drágábban Motul xclean +, LM toptec 4200 vagy a csúcs Ravenol VMP Usvo. Fékolaj még jó, szűrőket én cserélném, Mann FP+ a legjobb pollen.

[ Szerkesztve ]

(#12357) Qru válasza chopin42 (#12355) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Fekolajat raersz cserelni 3-4 evente.

#nincsbennetarcsi

(#12358) polonic válasza Qru (#12357) üzenetére


polonic
félisten

Toyotánál szigor van. Két év vagy 30 ezer km. :D
Egyébként meg Renaultban is cserés volt 2 év alatt, kb 35 ezer km-nél. Mérés full vizesnek mutatta a műszer.

(#12359) Qru válasza polonic (#12358) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem most 3 eves benne a folyadek es muszer szerint meg jo. Gyari ment bele?

#nincsbennetarcsi

(#12360) bul07 válasza polonic (#12358) üzenetére


bul07
nagyúr

Dacia Duster ami alapjában véve Renault alkatrészek, első fékolajcsere 4-ik évnél végezendő

És miért ne lehetne ezt a 4évet tartani, ha már az első is ennyi

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#12361) Motion_Blur válasza Motion_Blur (#10974) üzenetére


Motion_Blur
félisten

10.000 km-t futott olaj, jellemzően városi és agglomerációs kímélős használatban:

Ma cseréltem, olajszűrő a szűrőház alapján nem volt olyan vészes, bár utóbbiban van azért egy kis sludge.

De 215e km-nál már bocsánatos tán egy TSI-től :))

Még mindig csak a Motul :R

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#12362) chopin42 válasza Asbee (#12356) üzenetére


chopin42
őstag

Köszönöm szépen!
Akkor olaj Motul vagy Total, pollen, lég, és olaj pedig Ezek?
A motul többet tud az árért cserébe? Nem nagy a különbség, de a total az olcsóbb, mint amiért a mobil esp ment tavaly.
Qru :R

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#12363) Asbee válasza chopin42 (#12362) üzenetére


Asbee
veterán

Total jobb, de a Motullal sincs baj. Időben csere és bármelyik jó választás.

(#12364) grizlisandor válasza Qru (#12359) üzenetére


grizlisandor
addikt

Gépjármű gyártója, mint mond a kézikönyvben?

A tartályban lehet jó, de a munkahengernél milyen? :U

(#12360) bul07:
Gyárilag spéci fékfolyadékkal töltik fel, ami aftermarket nem kapható! ;]

(#12365) polonic válasza Qru (#12359) üzenetére


polonic
félisten

Gyári beszerezhetetlen volt. De ugyanúgy DOT 4-es ment bele, ATE.

(#12366) Qru válasza grizlisandor (#12364) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Semmit nem ir rola sajnos a manual. :(

#nincsbennetarcsi

(#12367) Qru válasza polonic (#12365) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ate jo, nekem is az van benne. Arra figyelj, hogy ESP-s legyen a fekolaj ha esp-s a kocsi.

#nincsbennetarcsi

(#12368) polonic válasza Qru (#12367) üzenetére


polonic
félisten

Mát nem én figyelek arra. :D
De akkor még figyeltem rá. :K

[ Szerkesztve ]

(#12369) Qru válasza polonic (#12368) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem mindegyik kenyes ra de azert jobb a bekesseg.

#nincsbennetarcsi

(#12370) grizlisandor válasza Qru (#12366) üzenetére


grizlisandor
addikt


ATE szerencsére rendelkezik róla, ha a gyártó lusta megadni.
ATE TYPE 200 rakatok bele és 3 évig le van tudva! :B

(#12371) Qru válasza grizlisandor (#12370) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem most SL.6 van benne pont.

Ez olyan mint a ZF valto, ott is mas periodust ir a valto gyartoja meg mast az autot osszeszerelo ceg/marka.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12372) tboldi


tboldi
nagyúr

Ezt akkor bátran beletölthetem a 199A8000-be, avagy a 155 pacis 1.4 T-Jetbe?

Bár nincs Fiat minősítése, de a többi gyártó jóváhagyásait tekintve nagy a közös metszet egy másik Ravenollal, ami kapott Fiatot is, és az ACEA meg az API is megfelelő.

Tudom, hogy már beszéltünk róla, de emlékeim szerint nem jutottunk konszenzusra. :D

[ Szerkesztve ]

(#12373) tboldi válasza tboldi (#12372) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mindegy, megrendeltem. Mi baj lehet? :DDD

Aztán majd nézhetek valamit a leendő Ypsilonhoz is, az utóbbi években csak garázsdísz volt, 2-3 éve cseréltek utoljára olajat. :Y

[ Szerkesztve ]

(#12374) molnarpeter válasza tboldi (#12373) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Grande manual "legalább ACEA A3"-nak írja. Baja nem kéne legyen szvsz. (Semmi problémám a halászlé fővárosával! :D)

Dízel? DPF van?

[ Szerkesztve ]

(#12375) tboldi válasza molnarpeter (#12374) üzenetére


tboldi
nagyúr

:R

Yep, a Lancia ugyanaz a DPF nélküli, 90 pónis 1.3 Multijet (199A3000) lesz, mint amilyen az előző is volt.

A MiTo esetén ACEA C3-at írtak elő minden benzinmotorhoz. Kivéve 0.9 TwinAir. :D

[ Szerkesztve ]

(#12376) Tibko8 válasza grizlisandor (#12353) üzenetére


Tibko8
senior tag

Esetleg akkor a nagy gyártó termékei közül melyik a legjobb ár/érték arányú? Sokat megy vele a fater évi 50-60k km így 5-6 olajcsere biztos lesz.
Motul közül amit írtál az teljesen jó a kocsiba? Vagy esetleg Eneosból mi lehet jó hozzá? :R

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#12377) Qru válasza tboldi (#12373) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo lesz bele. 2-3 eve? Jaj akkor az instant cseres.

#nincsbennetarcsi

(#12378) Qru válasza Tibko8 (#12376) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Total, olcso es jo.

Eneost mar a Lengyelek gyartjak, azt engedd el. Shell, LiquiMoly, Ravenol ezek amik meg nagyon jok a Motul mellett.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12379) grizlisandor válasza tboldi (#12373) üzenetére


grizlisandor
addikt

Akkor lehet adnék neki valami tisztítót a csere előtt.

(#12376) Tibko8:
Ha főleg pályázik az autóval a fater, akkor el lehet húzni akár 15 ezer kilométerre is a cserét.

Azok pont a nagy gyártók termékei, amiket itthon könnyen be tudtok szerezni. :)

Én Totalt vagy Motult töltenék bele, de a Shell motorolaj se rossz.
Az Eneos meg nem szimpi, de ez az én hülyeségem! :DDD

(#12380) Tibko8 válasza grizlisandor (#12379) üzenetére


Tibko8
senior tag

Nem feltétlen autópályán teszi bele nagyon vegyes van hogy egész nap csak város egy egy vidékkel.
Akkor amit írtál Total meg Motul olaj az ezek szerint tökéletes hiába más autó gyártók olaj specifikációjával rendelkezik csak és nincs közte a KIA.
Elképzelhető hogy a KIA-nak nincs is különösebb elvárása az olajokkal szemben, csak mert semmit nem találtam róla.

Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro

(#12381) erik365 válasza tboldi (#12375) üzenetére


erik365
aktív tag

Érdekes ez, ezen már én is sokat gondolkoztam, de csomó helyen írják hozzá az A3-at.
Külföldi fórumokon is simán használják a T-jet-et M2/N2 Fiat szabvánnyal.
Pl itt is írja hozzá:

1.4 T-jet M32

(#12382) focvis válasza grizlisandor (#12379) üzenetére


focvis
veterán

Bár én nagy lötyi (adalék) öntögető vagyok, inkább:
- első körben beletennék egy olcsó, akár Mannol olajat, középszerű szűrővel,
- kicsi használat, 1 hónap után cserélném minőségi olajra, szűrőre.

Vagy ha tisztítóadalék, akkor is átöblíteném utána olcsó olajjal.

(#12383) Qru válasza grizlisandor (#12379) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha beleborít csere előtt egy LM öblítőt azzal bajt nem okoz. :K

#nincsbennetarcsi

(#12384) tboldi válasza Qru (#12377) üzenetére


tboldi
nagyúr

Azért egy 200-250 km-nyi hazautat muszáj lenne kibírnia. :D

(#12385) tboldi válasza grizlisandor (#12379) üzenetére


tboldi
nagyúr

Igen, ez nem egy rossz ötlet, nekem is eszembe jutott már. Mondjuk a Xado csapágy-visszaépítésében nem hiszek, a Liqui Moly szimpibb.

2 olajcserét nem akarnék, annál lustább vagyok. :D

(#12386) tboldi válasza erik365 (#12381) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Vivid WorkshopData adatbázisa hibás ezek szerint, az S2-es szabvány eleve előírja ACEA C3-at. :D
Az általad is említett M2 és N2 az, ami A3.

[ Szerkesztve ]

(#12387) Qru válasza tboldi (#12384) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egy akkora út pont elég a motoröblítéshez. :K

#nincsbennetarcsi

(#12388) erik365 válasza tboldi (#12386) üzenetére


erik365
aktív tag

De ha megnézed az ajánlott specifikációnál írja az S2-őt ami ugye C3. Alternatívnál pedig nem specifikációt ír, ha nem ACEA A3 szabványt, azon belül nem jelöl meg specifikációt. Csak annyit ír A3 5w-40, szóval erősen kétlem, hogy ebből bármi gond lenne.Most az enyémbe direkt X-cess gen2-őt borítottam, már van benne 1500km még megy. :D(vagy tudja a tök már kb belekavarodtam, mi szabvány, mi spec, meg mi minősítés :DDD )

[ Szerkesztve ]

1.4 T-jet M32

(#12389) tboldi válasza erik365 (#12388) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ja, az alternatív szó kimaradt nekem. :D

Kíváncsi leszek, nemrég jött email a csomag feladásáról.

(#12390) tboldi válasza Qru (#12387) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ezt az öblítőt éppenséggel meleg motorba, közvetlenül olajcsere előtt kell belelocsolni és 10-15 percig egy helyben járatni, ahogy látom.
Az olajiszapos volna az, amit 100-200 km-re kell beleönteni.

Mondjuk a 2-3 év ellenére csupán 4-5k km ment bele ezalatt, a JSZP-n is látszik. Ez még a jobbik eset, talán az olajiszapos cucc már túlzás is lenne.

[ Szerkesztve ]

(#12391) Qru válasza tboldi (#12390) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha vmi noname olaj van benne akkor pont a lebegtetési képessége szűnt meg az olajnak gyorsan és akkor... De igen, első körben egy sima öblítés is elég lehet.

#nincsbennetarcsi

(#12392) tboldi válasza Qru (#12391) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az a baj, hogy fogalmam sincs, mi van benne. :D

(#12393) Qru válasza tboldi (#12392) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem is fog kiderülni. Én friss olajcserével vettem a Bubi-t. Kérdeztem milyen olaj van benne? Fogalma nem volt az eladónak. Szóval elhoztam és csere. Nagyon szép színe volt, tuti cserélve volt de ki tudja mire... Ment bele szépen a Motul.

#nincsbennetarcsi

(#12394) tboldi válasza Qru (#12393) üzenetére


tboldi
nagyúr

De az is eszembe jutott már, hogy rögtön a szereld magadba kéne menni, és úgy hazahozni. :DDD

(#12395) Qru válasza tboldi (#12394) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem is rossz gondolat. :K

#nincsbennetarcsi

(#12396) grizlisandor válasza Tibko8 (#12380) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nem láttam még kifejezett kia szabványt, néha olajra rá van írva, hogy ajánlják hozzá.
Sokkal egyszerűbb megadni a viszkozitást meg egy ACEA motorolaj szabványt, mint külön gyári ajánlást készíteni.

(#12382) focvis:
Öblítő adalék a lecserélt olajjal távozik, de az is egy megoldás, amit mondasz.

(#12383) Qru:
Egy példa volt, akihez hordom az autót, ő előszeretettel használja. Biztos létezik másik öblítő cucc, ami működik.

(#12385) tboldi:
"visszaépítheti", igen ezt egy öblítő adalékra ráírva látni fura, de rengetek jó tapasztalatnak én hiszek.

A VitaFlush-el a motorban azalatt a 200-250 kilométer alatt megtenné dolgát, amúgy max. ezer kilométert lehet vele megtenni.

(#12397) tboldi válasza Qru (#12395) üzenetére


tboldi
nagyúr

Áh, nem valószínű, hogy ez lesz. Egyrészt railjettel és busszal tervezünk érte menni, macerás lenne cipelni az olajat, szűrőt, mindent; másrészt anyum (akié lesz ugye) pont éjszakás műszakból jönne haza aznap, nem hiányzik neki, hogy még ott dekkoljon, amíg bütykölök.

(#12398) tboldi válasza grizlisandor (#12396) üzenetére


tboldi
nagyúr

Rengeteg. ;]

Majd kitalálom, melyik legyen, egyelőre nem sürgős, 22-ét céloztuk meg az elhozás napjának.

(#12399) Qru válasza grizlisandor (#12396) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Havernak volt egy öreg Avensise, neki pl szépen gatyába rázta a motor olajzabálását a Xado. Én a gyakori és jó minőségű olajcserében hiszek de kinek mi. Bár ez nyilván csak akkor opció, ha az elejétől nálad van a kocsi.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12400) Rivaul


Rivaul
addikt

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom.
Az alany egy Volvo XC90 2401ccm Dízel 365ekm-el. Jó ideje szervizekben állt. Már tavasszal érett volt az olajcsere (15ekm) de szervízről szervízre ment felújításokra. Most itthon van, megrendeltem mindent de valahogy elcsesztem az olajat. 0w30 a3/b4 ment mindig bele. Most a dobozban 5w40 a3/b4 van. Vissza kellene küldenem, vagy bele mehet ez is? Van másik kis autó, a Volvo leginkább hosszú utakra lenne használva min 25km és fölötte. Persze ha úgy alakul akkor becsúszik hogy csak ezzel ugrunk le a boltba. Szerintetek? Vissza csere, vagy nem lesz tőle gond?

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.