Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12801) molnarpeter válasza Qru (#12800) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nagyobbakat szoktak, de biztos tudnak kisebbet is csinálni egyedileg, ha ezen múlik
Agro-Filter Bt

Pár éve porszívó zsákot nem kaptunk, nagyon régi géphez. Vettünk nagyobbat, ki lett vágva, varrva, kész :)

(#12802) MasterMark


MasterMark
titán

Switch Tax

(#12803) Qru válasza molnarpeter (#12801) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ó ennyit nem ér nekem, amúgy sem vagyok kehes... jó nekem a mezei szűrő is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12804) Qru válasza MasterMark (#12802) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Látom megkapta az SP minősítést is. Anno azért kukáztam ezt mert nem tudta csak az SL-t, nekem meg legalább SM kell.

#nincsbennetarcsi

(#12805) MasterMark válasza Qru (#12804) üzenetére


MasterMark
titán

Igen ez már az új SP.

Azt nem tudom változott-e, remélem nem, és csak arról van szó, hogy neked eddig is jó lett volna, csak nem foglalkoztak a minősítéssel. :D

A HTHS-re megint ráparáztam kicsit, nem egyértelmű mi is kéne nekem. Bár gondolom a kifejezetten energy conservinges bélyeg azt jelenti hogy low-HTHS kell, de sose vagyok biztos ebben. Az Eco-lite 3.3 mPa*s, ez meg 3.0.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#12806) Qru válasza MasterMark (#12805) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én is erre tippelek mert ezek a minősítések nem olcsó dolgok de nem mertem benne hagyni. 5k km-t futott így, még ketyeg a moci. :)

Ezzel az olaj választással én is gondban vagyok. Nyírő és Hári Laci meg a Viktor is azt mondta egymástól függetlenül, hogy az X-Cess-t tegyem bele, attól lesz legkésőbb HF-es. Azóta azt használom. Még nem hengerfejes.

#nincsbennetarcsi

(#12807) MasterMark válasza Qru (#12806) üzenetére


MasterMark
titán

De neked nem turbós, nem? X-cess gen2 HTHS-e 3,8 mPa*s az jó sok. :DDD

szerk.: Javítsatok ki ha tévedek, de ha low-HTHS-re tervezett motorba magas HTHS kerül, akkor csak összetöri az olajat, nem?

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#12808) molnarpeter válasza Qru (#12806) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Úgy egyébként mit takar a hengerfejesség, repedés vagy tömítés? Tehát hő a sok?

(#12809) MasterMark válasza molnarpeter (#12808) üzenetére


MasterMark
titán

Szinte mindig a tömítésnél van probléma. Átégés a víztér irányába, vagy kifele és az olaj folyik.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#12810) Qru válasza MasterMark (#12807) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen sima szívó de nem alacsony HTHS-re van tervezve tudtommal. A Motul olajkereső is dízeles olajat hoz hozzá elős körben (X-Clean EFE). Minden gyártói követelményt tud szóval nem parázok.

Amúgy az X-Cess-hez azt írja: Racing & Passion Tip. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#12811) Qru válasza molnarpeter (#12808) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A hő a sok, alul van méretezve a hűtése.

#nincsbennetarcsi

(#12812) MasterMark válasza Qru (#12810) üzenetére


MasterMark
titán

ACEA-ból mit ír a gépkönyv? A1 neked is benne van?

Switch Tax

(#12813) Qru válasza MasterMark (#12812) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nincs, csak az A3/A5.

#nincsbennetarcsi

(#12814) MasterMark válasza Qru (#12813) üzenetére


MasterMark
titán

Hát az A5 az low-HTHS. :) Nekem még az A1 van benne mert az a régebbi.

Mondjuk ugyanúgy az A3 is benne van, szóval fene tudja.

[ Szerkesztve ]

Switch Tax

(#12815) Qru válasza MasterMark (#12814) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát igen, ezért vagyok én is totál meglőve. Mindegy most egy hígabb 5W40 ami amúgy lefedi a gyári ajánlást azzal nem lövök mellé. Aztán majd kiderül...

Esetleg próbáljam meg az Eco-Nergy-t én is vagy Eco-Lite? :F

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12816) MasterMark válasza Qru (#12815) üzenetére


MasterMark
titán

Ja nem, semmiképp nem akarlak rábeszélni semmire. Én meg az X-cess-en gondolkodtam amúgy is. :DDD

Switch Tax

(#12817) Qru válasza MasterMark (#12816) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Benzinesbe meg az Eco-Lite ami ajánlott. Mindegy most belemegy az X-Cess ha már megvettem. Baja nem lesz tőle az tuti.

#nincsbennetarcsi

(#12818) molnarpeter válasza Qru (#12811) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hmm... Lehet ezekbe külön olaj hűtőt tenni egyszerűen? :D Háttérben az a kérdésem, hogy a forráspont a gond, vagy a hőkapacitás. (Olajban nem tudom, van-e mérhető különbség, az olaj hője úgyis a vízben köt ki :F)

(#12819) Qru válasza molnarpeter (#12818) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szívóba nem nagyon szerintem. Hova helyezed el a radit, hol bontod meg a kenési kört? Plusz akkor az áramlása is más lesz meg a nyomása, ahhoz combosabb pumpa is kellene...

Az a tapasztalat, hogy tartósabb ha a gyári ajánlású 5W40-el megy mint ha az 5W30-al. Meg legyen patent a vízhűtési rendszer is (tiszta és mindig legyen maxon a folyadékszint) és ne gyötörd, főleg ne melegben. :D

#nincsbennetarcsi

(#12820) MasterMark válasza Qru (#12817) üzenetére


MasterMark
titán

Az Eco-lite nekem nem tetszett. :D

Ezeknek szerintem semmitől nem lesz baja, mert kb. minden jó bele elvileg. :DDD

Switch Tax

(#12821) Qru válasza MasterMark (#12820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Persze egyszerű mocik ezek, nincsenek kicentizve. Ami az enyémben van az is egy 1000 éves konstrukció, 1996-ban kezdték el ez a motorcsaládot gyártani, az enyém konkrétan 1999 óta volt gyártásban.

Persze aztán több lépcsőben lett korszerűsítve az idő előrehaladtával. Az enyémben már változó szelepvezérlés is van ami az ős motorban még nem.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12822) gabor9991


gabor9991
őstag

Fordnál a 75w90 BO hajtóműolajban mi lehet a BO jelölés?[link]

A specifikáció amit a Ford előírt az WSD-M2C200-C amit több olaj is tud de a BO kiegészítő jelölés csak a gyári flakonon van amit a gyári olaj árán is látszik hogy valami drága dolog lehet :)

(#12823) erik365 válasza gabor9991 (#12822) üzenetére


erik365
aktív tag

Mibe kell ez az olaj? Difibe, vagy váltóba? Ugyan nemtudom, mit jelent a B0 kifejezés, de hátha kitaláljuk. :DDD

1.4 T-jet M32

(#12824) gabor9991 válasza erik365 (#12823) üzenetére


gabor9991
őstag

Mk2 focus benzines váltóba kellene.

(#12825) erik365 válasza gabor9991 (#12824) üzenetére


erik365
aktív tag

Ha adsz egy alvázszámot, ránézek Ford katalógusban mit hoz hozzá, valamint milyen váltó van alatta.

1.4 T-jet M32

(#12826) Czimby


Czimby
addikt

Üdv az uraknak!

Olaj ajánlást kérnék ismerősöm autójába.
Az alany egy Passat 3C
2016.11
1.4 110kw
CZE motorkód

Nagyrészt autópálya, kevés városi használatra.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#12827) molnarpeter válasza Czimby (#12826) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vagy 3C, vagy 2016 :F

(#12828) focvis válasza Czimby (#12826) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
VW 504.00 szabványt teljesítő olaj valami normális márkából.

(#12829) Czimby válasza focvis (#12828) üzenetére


Czimby
addikt

Köszi! :R

molnarpeter
Jogos, ezt kicsit benézték ocsmányirodába, mert nem 3c az tuti :DDD

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#12830) Czimby válasza Czimby (#12829) üzenetére


Czimby
addikt

Mobil 1 ESP 5W-30 vagy Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 a jobb választás?

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#12831) Asbee válasza Czimby (#12830) üzenetére


Asbee
veterán

Középkategória mindkettő. Inkább Motul, de olcsóbban vannak jobbak a kategóriában.

(#12832) Czimby válasza Asbee (#12831) üzenetére


Czimby
addikt

Szívesen veszek ajánlást ha tényleg jobbak :K

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#12833) embe


embe
nagyúr

Sziasztok!
Véleményetek erről az olajról: Total Quartz Ineo Ecs 5W-30 ,
egy 2014-es 2.0 Ford S_MAX-ba? 140 lóerős (volt, már 163 :DDD ). UFWA motorkód.
Igaz nincs Ford minősítése, de kiemeli hogy kifejezetten DPF-s motorhoz ajánlja. Máshol azt írja, hogy ezzel jönnek ki a PSA dízelek.

Érdekességképpen ennek megvan a Ford minősítés, magasabb is mint az előírt, de van ahol kiemelik, hogy DPF-s motorhoz nem ajánlják.

Most Motul van benne, de ze nem hangsúlyozza ki a DPF barátságot, bár ezt is meg a másodikként emlegetett hozza az olajkereső az adott Fordhoz. Vettem is még egy kanna ilyen olajat, mert esedékes lassan a csere.

Gondoltam mivel a PSA-nak van egy kis köze ;] az autóm motorjához, lehet jó lenne, tekintettel a DPF hangsúlyozására.

[ Szerkesztve ]

Arcam AVR5 és Yamaha RX-A2080 Aventage erősítők, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#12834) molnarpeter válasza embe (#12833) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A5/B5 az kifejezetten DPF-es minősítés pedig szerintem :F

(#12835) embe válasza molnarpeter (#12834) üzenetére


embe
nagyúr

Igen és az említett Motul és Total olaj is megkapta a 913D minősítést, a 913C az előírás így mivel visszafelé kompatibilis - így bőven jónak kell lennie. Elvileg a D-sek már jók a DPF-hez.
Csak elég random regenerál, így gondoltam teszek egy próbát ezzel a PSA olajjal.

Arcam AVR5 és Yamaha RX-A2080 Aventage erősítők, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#12836) MasterMark válasza molnarpeter (#12834) üzenetére


MasterMark
titán

A C1/C2/C3/C4 a DPF minősítések.

Switch Tax

(#12837) MasterMark válasza embe (#12833) üzenetére


MasterMark
titán

Az ECO-nergy-ben kifejezetten sok hamu van, nem a legjobb DPF-hez.

Switch Tax

(#12838) Qru válasza embe (#12833) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eco-Nergy helyett inkább: Motul SPECIFIC 913D FORD 5W-30.

#nincsbennetarcsi

(#12839) molnarpeter válasza MasterMark (#12836) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Volvo meg DPF-es motorokhoz B5-öt írt elő. Én sem értem :D

[ Szerkesztve ]

(#12840) embe válasza MasterMark (#12837) üzenetére


embe
nagyúr

Na ez "jó hír". :W

Qru: Ok. csak amikor rákerestem a 913D minősítésre, és beparamétereztem az autót, akkor ezt dobta. Később vettem észre, miután már a 2. adagot vettem meg, hogy van a kimondottan Fordnak címkézett, amit említettél, és ott kiemeli a DPF megfelelőséget.

Akkor csak jó az említett Total hozzá, ha kimondottan a PSA, DPF-t tartalmazó motoraihoz ajánlja.

[ Szerkesztve ]

Arcam AVR5 és Yamaha RX-A2080 Aventage erősítők, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#12841) Qru válasza embe (#12840) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jobbak vagyunk mint az olajkereso latod?! :D

#nincsbennetarcsi

(#12842) MasterMark válasza embe (#12840) üzenetére


MasterMark
titán

Jónak jó bele attól még, ha szerintük ez elég, akkor elég.

Csak relatív több a hamu tartalma, mint a Motul clean olajoknak. Eco-nergy meg a Specific ford olaj is 1% fölötti hamu tartalma van. A kifjezetten mid-SAPS meg low-SAPS olajoknak meg ennél azért kevesebb.

Ettől még, ha azt mondják jó bele, akkor jó bele.

Switch Tax

(#12843) molnarpeter válasza MasterMark (#12842) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Érdekes táblázat, köszi hogy bedobtad :R

(#12844) pex156 válasza molnarpeter (#12843) üzenetére


pex156
csendes tag

Suzuki K10C-be (+GPF) itt a Motul Eco-Lite 5w30-at ajánlják.
Nekem mégis a Mobil 1 ESP Formula 5w30-as szimpatikusabb. API SP, ACEA C3, PORSCHE C30. :)
Mit tudtok/gondoltok erről az olajról? Valaki használta már esetleg?

(#12845) Asbee válasza pex156 (#12844) üzenetére


Asbee
veterán

Kereső. 1000x kitárgyalt olaj, mára egy közepes semmi extra olaj lett belőle. Eco lite jobb olaj, de nem is egy kategória a kettő.

(#12846) tibbike01 válasza Asbee (#12845) üzenetére


tibbike01
őstag

Annó meg mindenki szidott engem mikor mondtam, hogy nem feljesztik és oldschool. :D

(#12847) Asbee válasza tibbike01 (#12846) üzenetére


Asbee
veterán

Kevered a castrol edge-el, a vw-be valóval. Na azt tényleg nem fejlesztik érdemben. :D
Mobil 1 esp-t sokat fejlesztették, javítgatták.

(#12848) tibbike01 válasza Asbee (#12847) üzenetére


tibbike01
őstag

Nem keverem ;]

(#12849) Asbee válasza tibbike01 (#12848) üzenetére


Asbee
veterán

Ne kezdjük újra.... Évekig fejlesztették a Mobil 1 ESP-t, most így döntöttek, maradnak a kategóriában, a korrekt átlag olajnál. Árban viszont nem éri meg, aki utána néz jobban. Castrol így sem jobb nála. ;)

(#12850) tibbike01 válasza Asbee (#12849) üzenetére


tibbike01
őstag

Oke! :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.