- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz
kw3v865 #11598 üzenetére
Amúgy az olajmennyiség szempontjából semmit nem változtattak, csak kapott egy nívópálcát, meg mennyiseget megemelték, ennyi.
Faterébe is mindig belemegy a 4 liter, de az még régi nívós, de nem gond. Most például 4,2 kb benne van, egy kis maradékot odaadtam neki, amit kidobásra ment volna.
Az újabbak ugyanúgy elkezdik enni az olajat, ha rosszal használták. Aki figyelt az fl előttire annak azzal sincs gond. Kényesebb erre, az tény. Toyota korrekt volt, hogy csinálta a cserét, VW-nél ez 1l/1000km olaj a könyvben, azt rohadj meg.
-
kw3v865
senior tag
válasz
2ozzmexy #11597 üzenetére
Azt hozzá kell még tenni, hogy az olajfógyasztós probléma miatt kicsit át is tervezték a motort (ilyet se csinál csak úgy jófejségből egy gyártó sem, ezek keményen profitorientált vállalatok, minden módosítás súlyos összegbe került). A leglátványosabb változás, hogy például az olajmennyiség is növekedett: 3,7 liter helyett 4,2 liter kell bele (az 1,4-esbe), ebből következik, hogy a nbívópálca is változott. Továbbá, a dugattyúkat is áttervezte a cég. 2005 közepétől elvileg már mindegyik VVT-i Toyota motor gyárilag rendben van ebből a szempontból. Ezzel kvázi elismert a Toyota, hogy nem a legjobban sikerültek ezek a korai szériás motorok. Az, hogy volt az ismerősi körödben több ilyen Corolla is, ami nem ette az olajat, statisztikailag jelentéktelen szám. Ettől még kerülendőek ezek az érintett évjáratúak a használtpiacon (vagy félre kell tenni több 100 ezer Ft-ot a javításra), ugyanez érvényes az általad említett 1,33-asra is: rizikós motorok.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kw3v865 #11594 üzenetére
A Te állításod nem igazán állja meg a helyét, de nem kell hinni nekem, sokakkal ellentétben nekünk volt a családban több is amit érintett ez a visszahívási kampány (szóval ezt első kézből tudom), csak a mieink nem ették az olajat és nem kokszolódtak.
A probléma abból adódott hogy a lelkes márkaszervizek haszonszerzési célzattal 10w40-es olajjal töltögették miután lejárt a gari (de csak utána!), hogy mi volt ennek a hátterében azt rakd össze magad. Az volt a nagy "javítás" hogy fűzött blokkra cserélték. Az 1,6-osok a vezérműtengely deformálásra hajlamosak még a duplaváltozó szelepvezérlés esetén is, de azok is csak akkor ha hidegen gyalázod, amire sajnos van igény, mivel alul ezek nem a legacélosabb motorok, forgatni kell hogy költözzön bele némi élet. Az 1,33-asok ugyanez, azokat autópályán tiporni kell a lemezig, mert 2006-tól elkezdett drasztikusan nőni a Toyoták súlya. Egy példa: az első Auris generáció a corolla motorjait kapta (például pont a fentebb említett 4ZZ-t 97LE-vel), az E11-es Corollámban ugyanez a motor volt, ám előbbi önsúlya 1200kg-ról indult (alapfelszereltség!), addig utóbbi 1037kg volt (középfelszereltség). Nem tűnik soknak, de képzeld el hogy két megtermett embert még beültetsz magad mellé a mostani autódba, nekem pont ilyen volt a Corolla után az Aurist vezetni. Ezek szívócső befecskendezéses motorok, nem tudnak kokszolódni (a klasszikus értelemben mint egy TFSI)... vagyis de, ha ovi-isi-járatban vannak használva folyamatosan és autópályát sosem látnak, csak az autót nem erre találták ki...
Bocsánat a terjedelemért, de felbactam magamat ezen...
-
kw3v865
senior tag
válasz
2ozzmexy #11592 üzenetére
"Azok a Toyota motorok a világból kimennek ha jó olaj van benne évente cserélve és hidegen nem gyalázzák..."
Sajnos ez az álíltás így, ebben a formában nem igaz. A korai 4ZZ motorok (de az 1.6-os és 1.8-as változatok is) sajnos hajlamosak voltak az olajfogyasztásra. Ha nem az előírt 5W30 olajjal használták, akkor sokkal nagyobb eséllyel, de még ha a megfelelő olajat rakták bele, akkor se ritka jelenség volt az olajzabálás. A gyártó 7 év vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélte a blokkot. Ilyen akciót csak úgy jófejségből semelyik gyártó nem tesz... -
2ozzmexy
senior tag
Azok a Toyota motorok a világból kimennek ha jó olaj van benne évente cserélve és hidegen nem gyalázzák...
Total Quartz 5w40 vált be nekem abban (4ZZ).@TommyY2: amint lesz időm megcsinalom, de szeptember középéig úgy be vagyunk táblázva, hogy a fiúk le vannak tiltva a hideg italokról és a fagyiról, ha kiesik valaki akárcsak 1 napra is, elbuktunk... a bimmerbe május óta ment 9ezer km...
-
Asbee
veterán
Nekem ilyen 30 fokokban pályán komolyabban csapatva elmegy az olajhő 125-126 fokig is, sosem volt belőle gondom. Nem ég meg, nem színeződik el, stb.
Mondok egy 3-ik befutót.Shell Helix Ultra 5w-40. 5w-40 közül egy hígabb fajta, közelít 5w-30-hoz. GTL, brutálisan adalékolt, ott a molibdén is. 12 felett kicsivel a TBN, szulfát sem extrém.
-
Harkovz
aktív tag
válasz
TommyY2 #11570 üzenetére
Én is az X-Clean-t vettem bele,még nem cseréltem le majd 2 hét múlva kb.Néztem az előző csere óta ami szervízben volt,Ecstar olajjal 6 ezer km-t mentünk,úgyhogy nagy baj nincs.Jövőre sem hiszem,hogy többet megyünk,főleg ha tényleg megugrik a benzin ára.Úgyhogy csak nem hullik szét ettől az olajtól.A leírásban is úgy írják,hogy minden benzines és dízel motorhoz.Tehát a benzines van először említve.Ezután szerintem ráállok az Eneos X-Prime-ra,az biztos elég jó lesz neki.
-
szimi57
őstag
válasz
kw3v865 #11576 üzenetére
Konkrétan nem néztem a viszkozitás értékeket, de az legyen a döntő. Ha elhanyagolható a különbség elvileg nem lehet vele gond 40 és 100 Cfok között. Az idő, míg az olaj eléri a 40 fokot pedig kevesebb a 0w-ssel. Nem hinném, hogy ez idő alatt drasztikus különbség lenne valamelyik olaj előnyére vagy hátrányára.
-
Qru
MODERÁTOR
Mélygarázsból indulok szinte mindig, ahol legnagyobb hidegben sincs +16 foknál hidegebb. Viszont a motor hűtése picit alulméretezett, ezért javasolta a szerelőm (elismert hozzáértő csóka) a vastagabb olajat, mert voltak olajevési/hengerfejesedési gondok 5W30-as olaj miatt. Amúgy a gyártó 5W30 vagy 5W40-et ír de a CO kibocsátás miatt az előbbit preferálja.
Amúgy semmi extra nem kell neki, öreg szívóbenzin: minimum ILSAC GF5 vagy API SM 5W30/5W40. Ezt már kb minden olaj tudja manapság... Pont a túl bő választék zavar össze.
Szóval jöhet az ajánlás szted mit tegyek bele. Már a 0W40 is megfordult a fejemben...
-
Qru
MODERÁTOR
Hát én is törpölök mit tegyek a kocsiba de most 5W30 X-Clean EFE után az 5W40 X-Cess egész jól bevált. Igaz hidegen kicsit hangosabb de a fogyim meg érdekes módon jobb lett vele. Igaz új gyertyákat is kapott (meg komplett vezérlést, vízpumpával). Aztán lehet csak finomabban bánok a gázpedállal.
Ezt úgy értem, hogy (mért érték alapján) EFE-vel 7,2 alá soha nem tudtam bevinni az XC-vel meg a 6,8 is sima ügy.
-
Asbee
veterán
A shellnek úgy tudom volt valami dokumentuma, hogy adott szabványokon belül, nyugodtan lehet használni a 0w-30-at 5w-30 helyett. Akkora különbségek ezeken belül nincsenek, hogy gondot okoznának. Mondjuk egy Motul Eco Clean 0w-30-at én sem tennék bele az autómba, ott már azért van különbség.
De persze az egy C2-es nagyon üzemanyag takarékos mid saps olaj, nem egy semmi extra 504.00 VW C3
Egyébként ha nem előírás, vagy nincs sokat hidegen indítgatva az autó, a mostani klímánkon, télen is, szerintem mindegy melyiket rakja bele az ember. Fater corollája (1,4 vvti) végig 5w-30-as olajat kapott, mobil 1 esp , most meg a motul efe 2 éve. Szigorúan évente csere ami 6-10k km, mert városi autó 90% ban. Semmi olajfogyi, mai napig hozzá nem kellett a motorhoz nyúlni, olajcserénél olyan az olaj színe szinte mint az új.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kw3v865 #11576 üzenetére
Az olaj kenőképessége nem teljesen lineárisan nő a hőmérséklet emelkedésével, az adatlap 40 fokos értéket ad meg de még a nyári hőségben sem 40 fokos az olaj hidegindításkor hanem hidegebb. Már pedig a motor a kopásának döntő hányadát (kb 70%) pont hideg üzemben szenvedi el. És akkor a téli hidegben való indításról nem is beszéltünk.
Ezek viszkozitási osztályok amik össszeérnek és van némi átfedés is köztük adott esetben (ha van - és ez olajfüggő ugye - akkor simán használható a 0W az 5W helyett), érdemes a gyártót megkérdezni, mehet-e bele. Sok motor azért nem kap gyárilag 0W jóváhagyást mert amikor tervezték az adott motort még nem volt elterjedt a 0W-s olaj. Sok gyártó meg nem update-eli az olajajánlását, főleg a régebbi típusok esetén.
-
Asbee
veterán
válasz
szimi57 #11572 üzenetére
Nincs akkora viszkozitásbeli különbség hidegen, hogy problémát jelentene. Itt most nem valami extra modern híg folyású 0w-30 ról van szó. Nyugodtan mehet bele az említett 0w-30 esp, hiába nincs a könyvben. Az én dízelembe sincs beleírva a 0w-30 mégis már az a gyári olaja.
-
Asbee
veterán
válasz
kw3v865 #11573 üzenetére
Mert akkor még kb nem is létezett 0w-s olaj. A vw-nél sincsen viszkozitás megadva, hanem gyári minősítés. Ami pl az 504.00/507.00 kezdetkor 5w-30 volt és ezt változott 0w-30-ra. Akkora viszkozitásbeli különbség nincs közöttük, hogy extra különbség legyen, hideg oldalon szabadabban ellehet térni. Hidegen főleg télen kicsit jobban folyik, hamarabb elér mindenhova, ennek megvan az előnye. Itt is van a topikban aki 1.6 bse-t 0w-30-al használ minden gond nélkül. Csak egy példának. Ha nincs külön erre figyelmeztetés, szerintem simán mehet bele.
-
kw3v865
senior tag
Az én esetemben vállalható szerinted így, hogy esetmeben semmi infó nincs róla, a gyártó részéről, hogy 0W-vel használható? A 0W30 viszkozitása gyakorlatilag majdnem ugyanannyi 40 és 100 fokon is, mint az 5W30 ESP korábbi kiadásai. Sőt, léteznek 5W30-ban kisebb hidegoldali viszkozitású olajok, mint ez a 0W30 ESP. Ez mondjuk érdekes, hogy akkor ez miért a 0W osztályba tartozik.
-
kw3v865
senior tag
-
szimi57
őstag
válasz
kw3v865 #11564 üzenetére
Ha a gyári ajánlásban benne van a 0w, akkor simán mehet. Ha nincs akkor ne! A motor illesztési hézagait, az olajszivattyút nem adalékolásra, hanem viszkozitásra tevezték. Azóta sokat fejlődtek a motorolajok, de akkor sem. Ha van gyártói információ arról, hogy a 2005-ös motorjaikba jó a 0w-s olaj, akkor szintén mehet.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
TommyY2 #11570 üzenetére
Használtam X-Clean EFE olajat nekem nem volt semmi bajom vele, semmi rendellenes hang vagy ilyesmi nem volt. Inkább csak azért váltottam le, mert benzines autóhoz van jobb választás nála.
Logisztikai okból jobb nekik ha nem kell többféle olajat tartani (rendelés, raktározás, stb) hanem egy
all in
olajuk van ami benzinesbe és dízelbe is jó. Honda kereskedésben voltam olajcserén és ott is csak egyféle Shell Helix van, az megy mindenbe. -
TommyY2
tag
Köszönöm, eddig is tőletek tudtam ezeket az infókat.
Az az érdekes, hogy a Suzuki Barta ennek ellenére az Xclean EFE olajat használja.
Korábban Gyöször is megírta, hogy neki csörgött az EFE olajtól a motor.
Majd kíváncsi leszek 2ozzmexy véleményére, Ö most vett először Eco-Lite olajat az 1.4T Vitarájába.
TommyY
-
TommyY2
tag
1.4T S-Cross autóba (nem hibrid) melyik olaj a jobb, a Motul Xclean EFE 5w-30, vagy a Motul Elo-Lite 5w-30?
Jelenleg Eco-Lite van benne, de pl. a Suzuki Barta Xclean EFE olajat használ hozzá, mióta az EcStar-ral gondok vannak.
Főként az adalékolás szempontjából kérdezem.
TommyY
-
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Ismét olajcsere előtt állok, ezúttal egy 2005-ös 1,4 benzines Toyota Corolláról van szó. Eddig Mobil1 ESP 5W30-at használtam hosszú évek óta, teljesen elégedett is voltam vele. Azonban most azt olvastam itt a topikban, hogy változtattak az összetételén, rosszabb adalékolás, nincs benne molibdén (bár nem tudom ennek mi a jelentősége) stb. Vajon érdemes lenne váltani vagy úgysincs érdemi különbség köztük a gyakorlatban? Mindig odafigyelek, hogy jó minőségű folyadékokat és alkatrészeket tegyek az autómba, de nyilván nem akarok 20 ezer Ft-ot kiadni 4 liter olajért, kb. 18 ezer fölé nem mennék. Fontos továbbá, hogy csak megbízható forrásból vásárolok, noname webshopokat inkább kerülöm. Mit javasoltok? Nyilván rengeteg lehetőség van, de alapvetően maradnék a márkánál. Az ESP 0W30 is jónak tűnik, bár árban határeset. Viszont nem ez, hanem 5W30 az előírás ehhez a motorhoz. Másrészt azt olvastam, hogy hidegoldali viszkozátsban lefelé el lehet térni a gyári előírástól. A HTHS viszkozitása is 3,5. Tehát elvileg jó a motorkopás elleni védelme. Ezen a téren nem akarok alacsonyabb számút választani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Artemisz ART-230L-EL "A" Minősített Laptopszéf
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
- Samsung Galaxy A35 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bezámítás! Dell XPS 13 9305 üzleti notebook - i7 1165G7 16GB DDR4 512GB SSD Iris Xe IGP Win11
- Honor 8 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest