- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
big-J
őstag
Mitől segédmotoros sisak egy segédmotoros sisak? Nekem van egy bicikli sisakom, és van benne E-betűs certifikáció.
-
válasz
sityupityu #70198 üzenetére
Lehet, hogy a gyári variátor maradt rajta?
-
válasz
D1Rect #70197 üzenetére
Az a baj, hogy ezen a szinten azért már vágni kell a témát...márpedig ezek már viszonylag komoly cuccok amiket felsoroltál. Ilyen összeállításhoz már mindenképp túlméretes variátor illetve hátsó tárcsa kell, hogy mindenhol jól menjen, illetve hogy áttudja adni azt amit a henger és a cső tud.
-
válasz
sityupityu #70195 üzenetére
Készen vettem, a gyanúm az, hogy az előző tulaj szerelője nem bírta behangolni, mert járt hozzá egy szinte új kuplung + feszítő rugók.
Igazság szerint elég satu vagyok a variátorhoz, mármint értem a működését, de konkrétan nulla darabot szereltem.
-
IBR
junior tag
Sziasztok!
Budapesten nem tudjátok hol érdemes robogót bérelni?
-
válasz
D1Rect #70194 üzenetére
Egyértelmű, hogy a hajtás hangolása miatt viselkedik úgy ahogy. De hogy választ tudjon adni az ember, ahhoz ott kéne lenni a motor mellett, így nem lehet.
Ti raktátok össze? Valami oversize varátor együttest van beépítve, vagy csak multivariátor? Mert ehhez a cucchoz már a multi is kevés, hogy minden pacit közvetíteni tudjon. -
syler123
veterán
Ezt én is nehezen tudom elképzelni
Bár ha az én Motowell magnet RS-em, megy 95-öt óra szerint ami a valóságban lehet 85-90. Bár ezen már van Stage6 kipufogó, variátor stb...
Amúgy pont azon agyalok, hogy eladom és veszek egy sr 50 R-t, de ahogy olvasom magas a fogyasztás, az pedig annyira nem jó, pont az lenne az előnye ezeknek a gépeknek hogy keveset fogyasztanak.
Ha pedig eladom lehet jobb lenne visszarakatnom a gyári variátort meg kipufogót, mert ha mindenigaz azok jók lehetnek az sr50-hez és úgysem fizetik meg.
-
Van nekem egy pörgős kis SR50-em, az a baj, hogy olyan 40-től indul meg, de olyan 120-ig megy mint a disznó.
Szerintem az lehet a baja, hogy túl korán "nyílik" szét a variátor, nem tudom, hogy mondják ezt szépen.
Az lenne a tuti, ha fel tudna pörögni rendesen még indulás előtt, hogy a 0-60 legyen erős, a többi egyáltalán nem érdekel.
Mit csináljak vele? -
lbence
aktív tag
Schwalbe-ban volt, vagy Star-ban. Star típusokat annyira nem ismerem, de mintha azt csak ezzel a blokkal gyártották volna, Schwalbehoz gyárották már a kényszerléghűtés nélküli verziót is. (Onnan könnyű megkülönböztetni őket, hogyha szembeállsz a motorral, ennek a régi kényszerléghűtéses típusnak a jobb oldalon van a kipufogója.)
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Annak mi lehet az oka, hogy kb 1 héttel ezelőtt jól belőttük a mocin a karbit. Szépen 1 rúgásra indult hidegen is. A subertű a gyári állapotban/helyen van. Karbin ledugózva az olaj helye, mivel az olajpumpám sajnos nem jó. A légszűrő és a karbi közti cső is rendben van, falsot nem szív.
Nos pár nap után, ismét elkezdte, hogy 3-4 rúgás után indul de úgy hogy pici gázt kell neki adni, illetve az eddig egyenletes alapjárat néha néha egyenetlen lesz.A két állapot között nem lett a motorhoz nyúlva, csak használva.
Mi lehet a gond?
-
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
Alcsi69 #70177 üzenetére
Én évek óta járok munkába motorral. 8 évig robogóval, és most 2 hónapja egy váltós 50-essel. Eleinte sokat gondolkodtam, hogy nem döntöttem-e rosszul, hiszen a robogó sokkal kényelmesebb, nem kell "dolgozni" vele, csak ráülsz és mész.Ezzel szemben a gyorsasági motor "fíling" ott van a kis 50-esben is, ha városban használod. 1-2 hét kellett, hogy ne bénázzak a váltóval, most már rutinná vált, és már alig várom, hogy ráülhessek, és legyen okom valahová elszaladni vele. Robogónál ez az érzés nem volt, még az elején sem. Az 50 / 125 kérdés engem is foglalkoztat, de az ár-költség-egyszerűség mindenképpen a kisebbik mellett szól, ezt erősíti még, hogy nem kell a Véda alatt sem különösebben aggódni, pedig - sajnos- naponta 2-4 alkalommal elhaladok alatta. Még az lehet szempont, ha valakit néha vinni akarsz a "hátadon", de ez nálam mostanában nem merült fel, de egyelőre nem is érzem még annyira a motort, hogy bevállalnám.
-
Yosolo28
csendes újonc
válasz
sityupityu #70182 üzenetére
Köszönöm!
-
Yosolo28
csendes újonc
Ma ránéztem a szíjra, megvan már egy hónapja a gép, de még csak most jutottam el idáig. Ez csak 15.0mm ami a 15.7mm gyári határérték alatt van. Néznék hozzá szíjat, itt a Malossi X-Special-t emlegetitek. Ebből melyik kellene az Aerox-hoz? A mostani Yamaha 3AA-17641-00.
Ebbe akkor a Minarelli hosszú kell? 16.5x745x8 30' ? -
siti
őstag
válasz
sityupityu #70179 üzenetére
nekem is közös blokknak tűnik ahogy néztem neten, még a rajta lévő 16N1 karbit is használták mindegyikhez. Valójában ez a része mindegy is lesz, alkatrész tömítés szempontjából, csak azt lett volna jó tudni, hogy eredetileg mi volt, mielőtt robikapa-kistraktor lett.
-
Én úgy tudom, hogy ugyanazt a turbóhűtéses blokkot tették át a swalbe-ba is mint ami a star-ban volt, persze ez nem 100%. Lehet, hogy van valami eltérés a kettő között. Aztán swalbe később jött ki talán újabb blokkal is ami már nem volt ventilátoros, de ebben nem vagyok biztos.
-
-
Alcsi69
senior tag
válasz
akos727 #70174 üzenetére
Hát igazából kicsit gurultam már vele, meg próbálgattam/nézegettem is a súlyát, szerintem nem lenne problémám megtartni. Hasznos az a lábedzés
Mondom igazából nekem egy robogó is jó lenne első motornak (főleg, hogy ahogy látom olcsóbbak a normálisabb váltósoknál), csak ahhoz kellene ilyen 50-es hogy az egészet érezzem, hogy tetszene e nekem vagy nem, mert ha igen, mindenképp megcisnálnám azt a B125-ös jogsit. -
macilaci78
nagyúr
A kerékpáros tiltás csak kerékpárosokra vonatkozik. Külön tábla van smkp-ra és nagymotorra. Smkp tiltó táblát legutóbb Szegeden láttam olyan részen, ahol az autós közlekedést a villamos nyomvonalra terelték rá. Gondolom, a vékony kerék ne akadjon be a sínbe, illetve ne csússzon meg az egy nyomon közlekedő jármű a vason.
-
akos727
senior tag
válasz
Alcsi69 #70170 üzenetére
Erősen affinitás és érettség kérdése, hogy min tudsz tanulni. 600-as chopper mondjuk lehet kicsit nehéz, lassú manőverezéshez nem a legideálisabb motor. Ülj rá álló helyzetben és óvatosan döntsd meg, hogy érezd, azért ennek súlya van (amit kevésbé érzel menet közben) és akkor nem fogsz majd vele eldőlni véletlenül, mikor kipróbálod. Kocsiban tudsz váltani, itt is fogsz tudni, csak máshol kell keresni a dolgokat
Nem nagyon ismerlek, de hiszem, hogy ha fejben ott vagy, akkor mehetsz egy egyenest a chopperrel, csak óvatosan a gázzal, sok első motorozó azt rontja el, hogy megijed és elkezdi tépni a gázt, jutubon meg látjuk az eredményét.
-
big-J
őstag
Ha egy fout ut mellet parhuzamosan halad egy masik ut(kb 10 meterre, abbol nyilik), es a fouton kerekpar tilto tabla van, magyarul a parhuzamos utra akarjak terelni oket, de nem kerekpar ut(autobejarok vannak, es autos kozlekedesre alkalmas), akkor segedmotorral barmelyiken lehet haladni a ketto kozul?
Egyaltalan jelent valamit a kerekparos tiltas a segedmotorral szemben, pl az eloszeretettel hasznalt mercedes tablanal(traktor/lovaskocsi/kerekpar tilas)? -
syler123
veterán
válasz
syler123 #70145 üzenetére
Lekopogom eddig rendben van, ki lett cserélve a vákumos benzincsap. Egy csepp sem jött ki belőle azóta.
A dadogást meg én oldottam meg, riasztót úgy kötötte le, hogy lehúzta a pozitív szálat a többit összedugta, mint kiderült így valamiért meghülyül a robogó és dadog nagy sebességnél és hirtelen gázadásra. Teljesen széthúzva a riasztót rendben működik. Persze így oldaltámasszal kell leállítanom, de még mindig jobb mintha dadogna állandóan.
-
Alcsi69
senior tag
válasz
akos727 #70169 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy egy 125-ös nem lenne olyan erős, de pl apa mindig mondja hogy próbáljam ki az ő chopperét, de az ha jól tudom 600-as. Persze nem feltétlenül lenne az is olyan erős, viszont mégiscsak nagyobb, és nem szívesen zúznám össze a motorját, hiszen nem régen vette.
Hát igazából nekem még a robogók is tetszenek, viszont szerintem inkább váltós kellene, hiszen az is fontos az egész "megtanulásához" úgymond, hogy a váltást is vágjam a motorokon. -
akos727
senior tag
válasz
Alcsi69 #70168 üzenetére
Egy 125-ös 4 ütemű valamiről hírből sem fogsz lerepülni. Cserébe vihetsz majd még egy embert, óvatosan, de felmehetsz autópályára és autóútra is. Ha sokat gondolkodtál motorozáson, biztosan tetszene, nyugodtan kezdhetsz nagyobbal, de.....Arra, h kipróbáld az érzést tényleg elég egy 50-es valami is, nincs átírási költség, 1 biztosítást kell befizetned ami nem egy nagy összeg. Városon belül elrotyog egy 50-es is, csak mondd, h mi érdekel, váltós vagy jó robogó is és majd itt javasolnak párat a népek.
-
Alcsi69
senior tag
Sziasztok!
Soha életemben nem motoroztam még, (igaz "csak" 20 éves vagyok) viszont nagyon sokszor gondoltam rá, hogy lehet hogy tetszene nekem.
Amikor megláttam ezt a B125-ös jogosítványt, eléggé felcsillant a szemem, mert tényleg egy elég kedvező ajánlat, viszont itt van az a probléma, hogy mi van ha nem tetszik az egész. Ezért végül arra jutottam, hogy valószínűleg egy 50-es motort kellene vennem, hiszen azt vezethetem is, és nem is olyan erős hogy lerepüljek róla az első másodpercben.
Szerintetek is így kellene cselekednem? Ha szerintetek jó ötlet ez, tudnátok mondani valami viszonylag olcsóbb, de mégis normális 50-es motort, ami esetleg arra késztet hogy folytassam tovább a dolgot? -
siti
őstag
nálam gyárilag 18-as karbi van a vespan, ezt nem is piszkáltam, csak fúvókát cseréltem nagyobbra. A gyári 75 helyett 78-80-82 amit végig próbáltam, végül a 80-as maradt benne, már a 82-es se változtatott semmit (talán többet fogyasztott volna), de a légszűrő nem hozott érezhető változást (lehet hogy javult vagy romlott, de nem érezni, cserébe lelkesebben pucolom)
-
nLali
őstag
válasz
sityupityu #70163 üzenetére
Oké, ennek gondolom lehet örülni.
De a hangján kívül a kidolgozottságát is lehet kifogásolni. Kb minden irányban nagyobb volt, úgy kellett begyűrni..
De nem panaszkodni jöttem ide.
Vettem egy F15-t. Próbálom rendbe tenni. Ma kapott új variót, mert még 1997-ben készült volt benne.. -
-
nLali
őstag
válasz
sityupityu #70159 üzenetére
-
Nem a szivacs mögötti gumipipára gondolsz? Mert ha arra, akkor az már a szűrt levegőt vezeti meg. Ha azt kiveszed különösebb hatása nincs a motor menetteljesítményére (persze vannak kivételek, de akkor sem drasztikus a változás), annak inkább az a szerepe, hogy még csendesebb legyen a légszűrőház.
A másik dolog amit írtál azt nem egészen értem, levetted a komplett házat és úgy indítottad be? Mert ha igen, akkor az természetes, hogy nem viselkedik normálisan a motor nélküle.
-
nLali
őstag
Sziasztok.
Malaguti F15, ilyen forma légszűrőházban van egy derékszögű gumicső. Ezen keresztül megy a kinti levegő a szűrőig. Ez folytás? Levettem a légszűrőházat és úgy indítottam, de úgy fulladt fordulaton. Így nem volt egyértelmű, hogy folytás lehet-e. -
mumtaz
senior tag
Ez egy Jetforce. Ehhez nagyon szegényes a felhozatal.
Az új Airsal szett még nem jött meg. Volt ez a kínai szett, amiből négyet fogyasztottam már el. Lenne még Naraku, de az kétszer annyiba kerül, de szerintem ugyanaz. Lenne Doppler S1R, ami 50-es alu. Lenne Malossi szett befecskendező elektronikával együtt 120000Ft-ért.
Lennének még, de azokhoz csak a saját hengerfejük jó. És ezekből nincs injektoros változat.Nekem csak az jó, amire a gyári injektoros hengerfej rámegy. Szóval sok választás nincs.
-
Bib
őstag
válasz
macilaci78 #70146 üzenetére
Le kellene szedni a féknyerget, hogy a tárcsa ne legyen akadály. Óvatosan működtetni a fékkart, közben figyelni a dugattyú mozgást. ( Figyelem! a dugattyú ki tud esni ha nincs bent betét vagy támaszték.) Kimozdult dugattyút tisztítani, visszanyomni, megjáratni ha az szoros. Ezután fékfolyadék csere. Betéteket tisztán, szélüket esetleg rézpasztával kissé kenve mehet vissza.
-
mumtaz
senior tag
Nyilván tőbbet kellene bírnia, de amelyik annyit bírt, annál a gyűrű beletolva a hengerbe a két vége között 3mm hézag volt. Olajat bőségesen kap, hisz pluszba még rá is van állítva, hogy többet kapjon.
Tábpri egyébként honol nicasilos aluhengert. Csak még árat nem mondtak, hogy mennyi lenne. Attól függ, hogy tudnak hozzá dugattyút szerezni.
-
Bib
őstag
válasz
mumtaz #70137 üzenetére
Azért 1600Km-nél többet kellene bírnia,akármilyen kínai cucc. Kenése jó? Bejáratás megvolt? Tudsz feltenni képet a henger belsejéről úgy hogy a gyűrű bele van tolva és látni a hézagot? Furatni elviheted szerintem, ha veszel hozzá túlméretes jó minőségű dugószettet. Aluhengert nem illik fúrni mert én nicasilosról tudok,amit utána elég nehéz felhordani. Tábori ilyet is csinál?
-
válasz
macilaci78 #70146 üzenetére
Én így elsőre vagy munkahenger problémára, vagy pedig a féknyeregben dugattyú szorulásra gondolnék. Persze bármi lehet.
(#70148) BlackPriest Igen, emlékszem is rá amikor említetted.
(#70144) blizzrd Bárhol csúszhatott be hiba az összeszerelés közben, elégé összetett beavatkozás történt, bárhol lehet baj. Nehéz így megmondani. Persze jó eséllyel valami karburációs probléma van. Meg hát vannak még más dolgok is ott, pl a hengertalptömítés: ugye ennek a vastagságával befolyásolod, hogy mekkora lesz a préssáv. Ilyesmit néztetek amikor összeraktátok?
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #70147 üzenetére
Kretzler Hungária kft (kretzler.hu, vagy motorosoknak.hu
Csak az az egy jó volt bennük, hogy olcsó volt a cucc. Hülye voltam, hogy múltkor nem kettőt rendeltem, amiből az egyik maradt volna gyári, a másikhoz meg vettem volna külön jobb minőségű dugattyút és normálisabb gyűrűket. Mert ezeknek mindig ez volt a baja. A dugó nagy hőtágulása (eddig minden új szett megragadt, vagy közel volt hozzá), és az, hogy a gyűrűk nagyon gyorsan koptak.
Most bevittem a szétcseszett Airsal hengert és az egyik kínait. Hát le is lombozott, hogy az Airsal-ra még nem tudott árat mondani, a kínai fúrása + a dugót előre 25000-re prognosztizálta. Há' mondom " ne tréfáljon már. 14000-ért új hengerszettet veszek."
Mondtam én, hogy baromi drága, de hova vihetném még? -
BlackPriest
őstag
válasz
sityupityu #70147 üzenetére
ezekről én is tudnék mesélni. az első karbi tök más, mint amit rendeltem, amit kértem, nem elérhető. a szívócső, amit rendeltem másik helyen, tök más, ha akarom, visszaveszik, de másik nincs. lassan lesz egy komplett tuning szettem, bár nem akartam
-
-
macilaci78
nagyúr
Öcsém robogóján szorul az első fék. Yamaha BWS, tárcsafék.
A fékkar vége kb 2 centit mozdul, akadálytalanul, csak a tövénél lévő gumiharang tolja ki.A moci sokat állt, ezt követően tavaly kb 150 km-t ment, idén már így lett elővéve.
Az enyém a sok állás alatt úgy megszorult, hogy fékcsövet kellett cserélni. Lehet, itt is ebbe az irányba kell menni? -
syler123
veterán
válasz
macilaci78 #70140 üzenetére
Holnap visszaviszem, biztos megmagyarázzák, mert tegnap teletankoltam, azt nem tudom meddig kellene tankolnom azt az 5 literes tankot, félig? Mindenesetre rakatok be másik benzincsapot. Meg a másik oldalra csőbe köthető benzincsapot, elzárom és jónapot, indítás előtt meg nyitom, meg kell szokni.
Remélem a dadogást is meg tudja oldani, mert a kókányolás előtt jó volt. Vállalkozás volt, de nem írom le melyik, hátha a végén jó lesz.
sityupityu: Köszi, az lesz, átnézetem, csak bosszantó na, fizettem 10eFt-ot, amit nem sajnálnék, de rosszabb lett mint volt...
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Cimboramnak van egy Peugeot Geo Sv50es mocija. Szepen jart, ketyegett a moci, de a nagyszerviz akkor is kell. Ki lett pucolva a karbi, kapott komplett felujito keszletet, fuvokak mindem ugyanaz mint a gyari. Uj hengertalp es hengerfejtomites, uj legszuro. Nos osszerakas utan a moci meg se nyikkan, se rugasra se oninditora. Gyertyat kiszedtuk, benzines volt. Lepucolva az is, majd nagy nehezen par masodpercre beroffent, de ismet leallt. Utana ismet nem indult. Gyertyara raneztunk es ismet benzines volt. A hengert ismet leszedtuk, a forgattyushazat amennyire lehetett kipucoltuk, majd osszeraktuk. Igy elindult a robogo es 3/4 oran at ketyegett megallas nelkul,cimbora haza is ment vele. Bar eleg erotlen volt es 30nal jobban nem ment. Majd ma reggel ismet nem indult, rugas utan a gyertya tiszta benzin. Mi lett elrontva?
-
-
válasz
syler123 #70136 üzenetére
Igen, jól gondolod, jó eséllyel a benzincsappal van a gond. Lehetne még az is, hogy pl a tűszelep nem zár rendesen, bár ehhez elméletileg szintén a benzincsap hibája is kellene.
Az úszón csodálkozom hogy állított, én úgy tudtam, hogy ennél a típusnál fix úszószint van ezért nem lehet. De lehet, hogy tévedek. Vagy lehet, hogy sufnituningolt egy kicsit, és a nem állítható úszón ő még is állított. Megmelegítette.
Vidd vissza és nézesd át vele a komplett üzemanyag ellátó rendszert: komplett karbipucolás, csövek ellenőrzése, és legfőképp a benzincsapé. Ha ezeken tüzetesen átmegy, akkor biztos, hogy meglesz a hiba oka. -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
syler123 #70136 üzenetére
Ha vállalkozáshoz vitted, lehet, hasznos lenne megemlíteni, hova és milyen gépet.
Nálam is elfolyt negyed tank benzin szervizelés után, be sem indult. Visszatoltam, másnapra megcsinálták. Azóta a deklire megint folyik, de tócsa nincs a gép alatt.
Nekem azzal magyarázták, hogy teletankoltam, a felmelegedő benzin meg tágult, a vákuumpumpa engedett, az úszó meg felakadt. Azért nem tűnik ez nekem hitelesnek, mert a tanksapkámon van szellőzőlyuk, ami mindkét irányba enged. -
suste
veterán
válasz
sityupityu #70134 üzenetére
szinte mindegyikhez lehetne még írni
a legjobb egy saját szerkeszthető lista lenne valahol, de a témaösszefoglaló sem lehet kilóméter hosszú
(nemtom hogy egy pastebin vagy hasonló oldal meddig tárolja a cuccot)
ha összeáll a kép az emberben, akkor sok kis apró dolog van, amivel lehet javítani a variátor működésén.... -
Dtomka
veterán
válasz
mekkGyver #70133 üzenetére
Használd sokáig egészséggel!
Azt hittem többe került, mert képek alapján nagyon rendben van.
Mikori gyártmány?
Korábban sok videót néztem 50cm3 váltos motorokról.Ezt a videót megnézve ismét kezdek rákattani..
Derbi Gpr 50A GPR ek között a Nude = naked-dal?
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Megint elkoptattam egy hengerszettet, pontosabban dugógyűrűket. Már-már fura.
Ez a fasza kínai hengerszettek egyike, de nem veszek másikat. Egyfelöl a hely, ahol eddig is vettem, nagyon link. Csináltak már mindent, amitől frászt lehet kapni, mint webshoptól. Például volt, hogy direkt megadtam, hogy ha az adott héten jönne a futárral, akkor a munkahelyemre vigyék a cuccot, ha a következő héten, akkor hozzám, mert szabin leszek. Naná, hogy a melóhelyemtől hívott a futár. Ugyanakkor volt, hogy rendelés után nem kaptam e-mailt se, meg mást sem, hogy fogadták a rendelést. Sőt, ők egyéb esetekben sem nagyon értesítenek, hogy mondjuk átadták a futárnak, vagy konkrétan kb. mikorra lesz meg a cucc, vagy hasonló. Így aztán volt, hogy már másnap hívott a futár és volt, hogy csak két hét múlva. Egyszer fel is hívtam telefonon, hogy mondjon már valamit, hogy mégis mikorra lesz meg. Erre jött a válasz: "Ha meg lesz, küldjük". Én mondtam Neki, hogy azért jól lenne a rendelésem épp aktuális állapotáról egy e-mail, vagy valami, hogy mondjuk "árura vár", vagy "futárnak átadva", szóval ahogyan az más normális helyeken lenni szokott. Válasz: "Mi csak akkor értesítünk, ha az adott terméket nem tudjuk beszerezni. Ha Budapesti raktáron van, akkor 2-3 nap, ha a Magyarországi raktáron van, akkor 7-10 nap a kiszállítás. Külön nem értesítünk". Ja és szerintük ezt minden webshop így csinálja.
Legújabb húzásuk, hogy több, mint két hete rendeltem tartalékba egy hengerszettet. Persze semmi visszajelzés és a csomag sem jött meg. Tegnap gondoltam, hogy csak felhívom már Őket. Erre a telefonba csak annyit mondtak: "A terméket nem tudjuk beszerezni". Jahh, ok. "És akkor miért nem értesítettek"? "Oh, hát mi biztosan küldtük e-mailt, vagy sms-t" Én meg mondtam, hogy egyiket se.Na mindegy, ez csak egy kis kitérő volt. Most azon agyalok, hogy inkább elviszem az egyik kopott hengeremet gépműhelybe. Viszont ezeket a kínai szetteket használom egy ideje és mindig az volt a furcsa bennük, hogy a gyűrűk kopnak el nagyon rövid idő alatt. Eddig a rekord, amit egy szettel elmentem az 1600Km volt. Gyűrűt külön nem tudtam szerezni, ezért rendeltem mindig hengerszettet. De van már 5 darab kopott hengerem. Közelemben csak a Tábori van, akiről tudom, hogy egyébként jól dolgozik, csak egyszer megingott a bizalmam, amikor a gyári aluhengerem honolása után A1-es dugattyút rakott bele, tehát az alapméretet, ami azért elég fura.
Esetleg van más ismert gépműhely itt Budapesten, akik megbízhatóak? Táborival az is baj, hogy baromi drágán dolgozik (Ezért is az a beceneve a régi baráti köreimben vagy 30 éve, hogy "Zsidó").Esetleg valami tipp?
Jahh, az már csak technikai kérdés, hogy ezek a hengerszettek mindig 2 garnitúra gyűrűvel jöttek. Ennek tudom az okát, mert az egyik mindig picit vastagabb volt. Furcsább az anyaga, mert egy garnitúrában a két gyűrű anyaga nem egyforma. Az egyik korom fekete és túlhajlítva törik, a másik kopófelülete szürke és ez a gyűrű nem törik, csak hajlik.
-
syler123
veterán
válasz
syler123 #70135 üzenetére
Ami kimaradt, amióta szerelőnél járt, valami úszón is állított végsebességnél dadog a motor, szóval tiszta haszon volt elvinni. Szóval azért kérdezek rá itt, hogy meg tudjan mondani neki mit nézzen meg / cseréljen ki. Gondolom ezt a vákumos benzincsapot kell cserélni, amit nem tett meg.
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Van egy Motowell Magnet Rs, aminél leállítás után folyik az üzemanyag. Elvittem szerelőhöz ami annyit csinált, hogy már nem folyik a hajtóműre, kivezette egy csövön és ott folyik, sokkal előrébb vagyok...
Vákumos benzincső. Ma pl teletankoltam a robogót és tócsák állnak a földön, nagyon gazdaságos lesz így az üzemeltetése...Mit lehetne ezzel kezdeni?
-
Rendben, benn van. Bár a felületesen átolvasva a 7-es pontnál már találtam egy hiányosságot ami pedig igen fontos dolog. Mégpedig arról van szó, hogy amikor nem gyorsul végig megfelelően és egyenletesen (úgynevezett lukak vannak a kigyorsítás közben, akár több is) az az ideálistól gyengébb kontrasztrugótól is lehet. Ilyenkor csinálhatsz bármit. Hiába teszel be (az optimálisabbtól) könnyebb görgőket, azzal csak azt éred el, hogy max eltűnnek a kigyorsítás során érzéklehető lukak, de maga a teljes kigyorsítás viszont rosszabb lesz, mivel lejjebb mentél az ideális súlytól ezáltal a hasznos tartomány fölött pörög a motor.
Apró dolog, de ezt is odaírhatták volna. De természetesen ez nem akadálya annak, hogy bekerüljön. Egyébként meg köszönöm.(#70132) mekkGyver Annyit tettem, hogy hosszabb szóban helyeztem el a linket. Teljesen nem írhatom ki, van egy-két szabály aminek az összefoglalónak meg kell felelnie.
A karburátor beállításról van egy nagyon jó linkem csak meg kell keresni, a holnapi nap folyamán majd megpróbálok sort keríteni rá. -
mekkGyver
aktív tag
válasz
Dtomka #70129 üzenetére
Én köszönöm. Igen, ez 50-es, de ugyanilyen a 125-ös is.
Nehéz volt leplezni a lelkesedésemet, de végül sikerült 210-re lealkudnom kereskedőnél, az egyébként is jutányos 250-es árat, ami már akkor több, mint gyanús volt. Sok hibát már akkor felfedeztem, de annál több csak később derült ki. A tipikus "tegnap még működött", "szerintem ez gyári festés", meg "ugye milyen szép" mondatok már elmennek a fülem mögött, így objektíven tudtam nézni a gépet, és mivel az alapok jónak tűntek, nem zavart, hogy láthatóan borult már mindkét oldalra, és hogy semmilyen visszajelző nem működött rendesen. Elektronikai műszerészként több olyan dolgot (km. jeladó, benzinszint érzékelő reed relay, gyújtáskapcsoló, indító motor, lámpák, indexek...) megcsináltam 0 forintból, amivel így utólag számolva legalább 60e forintot spóroltam meg. Ennek ellenére, olajok, láncszett, csapágyak, matricák... azért kellettek, így eddig 250-ben van, de az állapota alapján 350-et is el mernék most kérni érte, hiszen gyakorlatilag az egészet átnéztem, rendbe raktam, így az idomokat és a blokkot leszámítva, szinte minden gyári állapotúnak mondható.
Évekig robogóval jártam, és örültem, hogy szuperül megy, olcsón járok vele dolgozni, meg elfutkosok vele a városban. Mindig vonzottak a gyorsasági motorok - ahogy szerintem szinte mindenkit - de soha eszembe nem jutott volna, (főleg háromgyerekes apaként) hogy az életemet kockáztassam egy száguldó koporsón, amíg a gyereknek el nem kezdtem motort keresni, és meg nem láttam ezt a kereskedésben. Rájöttem, hogy ez egy jó alternatíva arra, hogy az ember mégis kicsit átérezze a gyorsasági motorozás érzését, de mégsem jelent sokkal nagyobb kockázatot, mint egy robogó a maga 50 köbcentijével. Ráadásul az is jó érzés, amikor látom, hogy mindenhol utána fordulnak, leparkolva megnézik és a szembe jövő "nagy motorosok" is intenek.
Egyébként a Derbiről először azt gondoltam, hogy valami kínai Aprilia klón, de kicsit utánaolvasva kiderült, hogy a Piaggio csoport gyártja ezt is, sokak szerint minőségibb is, mint az Aprilia.Ez a KTM nekem is bejön, meg eleve ez a manapság divatos (naked) forma, mint pl. a Honda CB1000R. Egyébként az új derbi is nagyon szép Ha nyerek a lottón, lehet, hogy veszek is egy ilyet... csak sajnos nem lottózom...
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
sityupityu #70130 üzenetére
Szerintem is jó ötlet az összefoglalóban egy kicsit részletesebben foglalkozni a bütyköléssel, már csak azért is, mert sajnos egyre kevesebb a jó szakember, akihez el lehet vinni a motorokat, viszont kis kézügyességgel sok mindent meg lehet házilag csinálni egy robogón, ha van leírás hozzá. Én szívesen látnék egy karburátor beállítással foglalkozó linket is, esetleg 1-2 szóban megemlíteni a váltós motorokat is.
Még annyi megjegyzésem lenne, hogy én - színtévesztőként - nagyon nehezen találtam meg a szövegben az "itt" szót, amire kattintani kell, ezért szerencsésebbnek tartanám az "alábbi linken: http://..." megoldást.
És köszönöm az eddigi önzetlen segítséget, ez a fórum nekem is sokat segített, hogy a motorom olyan állapotba kerüljön, amilyenben most van. -
suste
veterán
válasz
sityupityu #70130 üzenetére
Én ezt mindenképpen betenném az összefoglalóba
Gyors diagnosztikához jó lehet, bár sokmindennel ki lehetne még egészíteni.... -
Srácok!
Elég szépen beléptünk a szezonba, így egyre többen állnak (állunk) neki bütykölni a gépezeteket. Mivel itt a fórumon gyakori téma, és én is elég sok privátot kapok a variováltóval kapcsolatban, ezért az összefoglaló Tuning részét kiegészítettem egy linkel, ami segít megérteni egy kicsit az alapokat ami a fokozatmentes automata váltót illeti. Persze gondolom sokan olvasták már itt is a link alatt szeplő írást, de azért biztos vannak olyanok is itt akik nem, így azoknak szerintem jól jön. Ez az iromány mint írtam eléggé csak az alapokat tartalmazza, és sokszor le vannak sarkítva a dolgok benne, ezért tervezem valamikor, hogy kiegészítem ezt a részt a saját tapasztalataimból is merítve egy kis plusszal. Persze ha majd lesz időm rá.
Akinek egyébként van bármiféle észrevétele az összefoglalóval kapcsolatban, ötlete amivel még ki lehetne egészíteni vagy jobbá tenni azt, az (mint korábban is már írtam) nyugodtan jelezze. Itt nem csupán hasznos linkekre gondolok, hanem akár saját szerkesztett írásra is ha netán valaki késztetést érez ilyesmire. Ha úgy van akkor átnézzük együtt közösen, és ha tényleg hasznos akkor megy be az összefoglalóba.
Üdv!
-
Dtomka
veterán
válasz
mekkGyver #70127 üzenetére
Köszönöm
Nagyon szép!
Ez is "csak" 50-es?Jah, most nézem a képen is rajta van
Mennyibe került és mennyit költöttél rá?Aksi jó lett, pöcre indult
De sztem nekem 1 fesz. szabályzót kell vennem. Mert nem igazán tölt, menet közben 50-70km nél 13,1-13,3 ra ment csak fel.
Nem szeretnéd, h benne legyen a fórumban? Ha igen kérd meg a topic gazdát
(sztem nagyon normális! Bár itt szerintem mindenki!
)
-
-
válasz
Rivaul #70125 üzenetére
Igen, ez a variátor az. Bár én ezekért a komplett szettekért nem vagyok oda, mert szinte biztos, hogy úgysem lesz közte pl az a görgőméret amivel ténylegesen jó lesz a motorod. Persze akinek nincs vagy csak kevés cucca van a hangoláshoz annak ez is több mint a semmi, de akinek van motyója otthon azok inkább csak a lényeget, magát a variátort veszik meg.
Igen, rezonátor mindenképp kell a dologhoz, valójában ez az egész dolognak a legfontosabb része. Azzal fogod magát a motort felhúzni, és azzal együtt fogsz nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle. -
Rivaul
addikt
válasz
sityupityu #70124 üzenetére
Igen, ilyen teljes szett.Tehát akkor még a kipuffhoz is hozzá kéne nyúlni a karbi mellé? Hmm. Rendben, azt hiszem meg van a nyári tervem
Köszönöm
-
válasz
Rivaul #70123 üzenetére
Polini High Speed multivariod van? Azzal elméletileg igen, ki lehetne csikarni megfelelő beállításokkal. De ehhez egy "társ alkatrész", egy rezonátor is kéne hozzá. Az hozna ki még 2-3 rejtett lóerőt.
Maga a karburátor nem azért kéne nagyobb, hogy jobban menjen, hanem hogy az esetlegesen megnövekedett teljesítményt ki tudja szolgálni. Önmagában a nagyobb karburátortól nem fog jobban menni ha maga a motor illetve annak maximális teljesítménye nem igényli, márpedig a tied biztosan nem. Amíg nincs rezonátor a motoron addig elég a 12-es karbi is egy 50-es vashengerhez függetlenül attól a dologtól, hogy vannak 50-es robogók amiket gyárilag 17,5-es karbival szerelnek. De ez más történet. -
Rivaul
addikt
Most volt időm tesztelgetni kicsit az Aeroxot. Szépen gyorsul, tartja is magát, szóval minden jó. Viszont mindig van egy DE. Szóval, 70 a vége amit huzamosan tart is egyenesbe. Ez már gps adat. Óra szerint 90 ami elég kemény csalás
Ez is egész jó de még egy picit ki lehet valahogy csikarni? A 80-ra mennék rá. Ami adott az a LeoVince Sito, teljes szett Polini Hi Speed, minden más gyári. A karbi egy 12-es gurtner. Ha cserélném egy 17-re azzal esetleg meg lehetne célozni ezt a tempót?
-
válasz
adam_454 #70121 üzenetére
Köszönjük a részletes leírást, szerintem ebbe benne van minden.
Még egy szösszenet, aztán én már nem is foglalkozom evvel a témával: Jó hogy megemlítetted a kocsiban az akkutálcát, mert azt én el is felejtettem. Való igaz, sok autóban olyan tálca van gyárilag aminek szemmel láthatólag olyan szándékosan a kialakítása, hogy nagyobb akkut is bele lehessen rakni.
-
adam_454
tag
válasz
mekkGyver #70115 üzenetére
Ha valamiben tévednék, nyugodtan javítsatok ki, de nekem ez a tapasztalatom és ez rémlik fizika óráról is
A kapacitás és a fizikai méret valóban szoros összefüggésben van, de pl. egy gyárilag 7Ah akksival rendelkező motor töltési rendszerének nem lesz baja attól, hogy egy méretben beférő, de 9Ah akksi kerül bele. A fesszabályzó a normál esetben a generátor/dinamó kimeneti feszültségét szabályozza, ha a generátor rendes üzemelés közben X amperrel képes tölteni az akksit, akkor a nagyobb akksit is csak annyival fogja tudni vagyis nem kerül nagyobb terhelés a fesszabályzóra. Maximum annyit kellene észrevenni, hogy lassabban tölti fel, ha már le van merülve, ugyanakkor az akksi valószínűleg kisebb feszültségen is képes leadni azt az energiát ami ahhoz a teljesítményhez kell, hogy beinduljon a motor.
A nagyobb probléma amire senki sem szokott gondolni az az esetleges eltérés az indítóáramban, vagyis, hogy az akksi névlegesen mekkora áramerősséget tud leadni szabványosan. Ha a motor akksija eredetileg képes volt leadni - hasraütésszerűen - 100 ampert, és önindítózáskor a kábeleken is ennyi áram folyt át, de az új akksi képes mondjuk 120 ampert leadni mert mondjuk olyan új fejlesztésű, amit indítóáramra optimalizáltak, akkor az a kábelnek nem fog jót tenni, mert hirtelen 20%-al több delej megy át rajta, bizony az meg is olvaszthatja, főleg ha sokat kell tekerni, vagy tönkreteheti az önindító reléjét. Az önindító köre általában nincsen biztosítékkal védve. Csak az a kör ami az indítógombhoz viszi a kicsi áramot. Viszont ehhez az is kell, hogy az önindítónak már valami baja legyen ami miatt elkezd több áramot felvenni, pl. meg vannak kopva/égve benne a szénkefék.
Attól, hogy egy nagyobb kapacitású akkura van rákötve ugyanaz az izzó még nem fog nagyobb áramerősség átmenni rajta. Az akkuk áramleadása szerencsére önszabályzóak a terhelés függvényében, nem úgy mint a generátor vagy dinamó, ami a rajta végzett munka (és a fizikai kialakítás, mint tekercsmenetek száma, tekercsek átmérője, kábelek átmérője, valamint generátor esetében a gerjesztés) függvényében adja le az áramot, vagyis ha úgy megtekered, hogy lead 100W teljesítményt, akkor az izzón az a 100W át fog menni, akkor is ha amúgy az az izzó névlegesen csak 55W-os. Nyilván ezért vannak a mindenféle szabályzórendszerek a generátorok és dinamókhoz. Egyébként ezeknek a rákfenéje, főleg a dinamókhoz tartozóknak, ha nincs rajtuk terhelés, és a megtermelt áramot nekik kell elfűteni.
Ugyanez igaz egyébként az autókra is, én is amikor akksit kell venni, akkor az akkutálcára beférő lehető legnagyobb kapacitású (és indítóáramú) akksit veszem. Volt már 75Ah-ás akksi helyett 90Ah-ás, kettes Golfban úgy, hogy még az akksitálcáról is lelógott pár centint (Abban szó szerint egy műanyag lap ami mint egy sín bele kell csúsztatni, és leszorítani, illetve a motor felé meg volt vagy 10 centi hely szabadon), és kutya baja nem volt a generátornak sosem, de még egy izzót sem vert ki az elektromos rendszere sosem. Viszont tény, hogy az önindító jó volt, a motor rögtön indult, nem kellett még 2 másodpercet sem tekerni. De egy félnapos állóhelyzeti zenehallgatás sem merítette le úgy az akkut, hogy ne indult volna be a kocsi.
-
Ez is igaz.
A kint álló autó téli indítózásnál látom inkább a hasznát a nagyobbnak. Azt, hogy meddig ment el csak azért jegyeztem meg, hogy semmiféle probléma nem volt a valamivel nagyobb akku használatával illetve töltésével.
A márka és a minőség dolog viszont már sokszor ment a kukába nálam. Mindegyikből kifoghatsz jót és selejtet is, legalább is nekem ez a tapasztalatom. -
válasz
mekkGyver #70115 üzenetére
Nem úgy értettem, hanem hogy kb ugyanazon az akku nagyságon belül sok variációs lehetőség van a magasság szélesség stb terén. A keskeny magas akkuk pl általában a hagyományos ólomsavas akkuk szoktak lenni. Vannak típusok amikbe az ember csak ezeket tudja venni, ha akarna sem tudna valami "zselés", gondozásmentes stb akkut venni, mert azok egyszerűen nem férnek be az alakjuk miatt.
"Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret."
Ez egyértelmű, én nem is beszéltem dupla kapacitásról. Arról beszélek, hogy ha nem elég mondjuk egy 9ah akku, akkor annak a helyére szinte biztos, hogy be fog menni egy 11-12ah-s.
-
Bib
őstag
válasz
sityupityu #70113 üzenetére
A méret pedig nem függ össze a tartósággal, inkább a márka és minőség
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
Dtomka #70114 üzenetére
OK, csinálok majd egy frisset.
Sajnos a 10e Ft értékhatár alatt van az aksi ára, ezért nem vonatkozik rá a kötelező 1 év jótállás. A gyártó azért ad meg fél évet, mert a törvény szerint, ugyan "jótállási" igényünk nem lehet, de a "kellékszavatosság" vonatkozik rá (ami egyébként drágább termékekre is 1 év után). Ez azt jelenti, hogy ha bizonyíthatóan gyártási hibából ered a meghibásodás, akkor kérhetünk cserét, árleszállítást, pénzvisszafizetést (terméktől függően). A lényeg, hogy 10e alatt fél évig az eladónak kell bevizsgáltatni a terméket, utána viszont a vevőnek kell bizonyítani, hogy valóban gyártási hiba miatt ment tönkre a termék. És ez az, ami miatt nem éri meg az egész, mert a szakértői díj valószínűleg több, mint amennyit az aksi ér...
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
sityupityu #70113 üzenetére
Pedig éppen hogy szoros összefüggésben van. Az anyagsűrűség adott, a technológia szinte azonos, így nagyobb kapacitás csak nagyobb darab ólommal oldható meg. Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret. Lehet ugyanolyan x-y méret, akkor a z nagyobb, vagy fordítva. Igaz, én szünetmentes aksiknál vagyok inkább képben, de gondolom ugyanez van a motoraksiknál is. Egyébként ez igaz a LiIon cellákra is.
-
Dtomka
veterán
válasz
mekkGyver #70112 üzenetére
Dobj fel képeket, sztem a topicgazda nem fog emiatt problémázni.
Holnap veszek új aksit, 9AH-sat, maradok amit előrínak és amit tanácsolnak.Megtaláltam a dobozát\számlát de csak fél év gari van rá
Ami szerintem eléggé gáz... majd fél évig nem is használjuk a robogót\motort, sokan.
Min 1 év gari kellene rá szerintem. -
Én autóban szinte mindig nagyobbat használok mint ami gyárilag belevaló, de ebből nekem még nem volt gondom. Volt nem egy akkum, ami 6-7 évet is elment. Igaz, én nem is alapjáratom használtam a legtöbb autómat az idő nagy részében az említett rendőrségi oktáviákkal szemben.
(#70112) mekkGyver "Az aksiból tényleg felesleges nagyobb, és az is lehet, hogy méretre nem is férne el (magasabb vagy szélesebb)."
Ez a két dolog pont nincs szoros összefüggésben egymással. Van repertoár bőven a különböző méretek között, hogy lehessen variálni. Persze jóval nagyobb kapacitású akkut tényleg felesleges és nem is jó használni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
Dtomka #70105 üzenetére
Köszönöm. Azóta már kapott 1-2 optikai tuningot is.
Az aksiból tényleg felesleges nagyobb, és az is lehet, hogy méretre nem is férne el (magasabb vagy szélesebb). Egyébként éppenséggel lehet is gond a nagyobb kapacitásból. Napi használatnál talán nem, de egy hosszabb állás után, ha jobban lemerül az akku, akkor az egyszerű (áramkorlát nélküli) fesszabályzót túlterhelheti a megnövekedett áramfelvétel, amit a nagyobb akku igényelne. Persze 1-2 Ah nem gond, de mondjuk egy 15-ös már sok lehet. A másik, hogy ilyenkor sokkal lassabban is éri el a megfelelő feszültség szintet, tehát nem elég pár kört menni, hogy kicsit feltöltsön, mindenképpen akkutöltővel kellene ilyenkor helyretenni. -
Bib
őstag
válasz
sityupityu #70109 üzenetére
Baja nem lesz az igaz,de ami nem belevaló az teljesen felesleges.Felszereltségtől függően van méretezve az autóba a nem bele való nem jó. Ha sok fogyasztót használsz fűtés,világítás főleg télen stb.Egy 90A-es generátorból szinte semmi nem jut az akksiba. Ma már van flottacsomag akku AGM meg EFB ami emelt kapacitású, de ehhez a mai autókban motorfék üzemben akár 15v felett is tölt rövid ideig.Ez most igazán a szakmámba vágó téma
Régi 1 es rendőr octaviák helyszinelés közben alapjáraton merültek ,ha ment a villogó meg minden.Erre is csak a megoldás nagyobb akku és generátor volt megoldás, sokat méregettem őket.
-
Azért nem egészen. Mármint abban igazad van, hogy ne tegyen bele kétszer akkorát mint ami belevaló, de minimális eltérés azért lehet lefele és felfele is. Ezért van a fesszabályzó. Kocsiba is pl ha gyárilag 40ah-as akku van, akkor nyugodtan belerakhatsz egy 55 körülit, semmi gond nem lesz vele, fogja tölteni rendesen.
Mondjuk az ő esetében abba a motorba nagyobb tényleg felesleges. -
jilian
addikt
Hello
Van egy Lazer Fiber Pro Blaster sisakom.
A lányom leejtette és a plexi pöckei letörtek.
Tudnátok linket adni honnét rendeljek?
Annak örülnék ha sötétített lenne eleve. -
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Erdeklodnek, hogy gyari lampa kis "tuningolasara" van-e valami alternativa hogy jobban vilagitson? Gyarilag 12v 15w-os izzo megy bele, de eleg halovany :/ -
Laybee
őstag
Sziasztok! Napi 15 km-es távra, munkába járásra szeretnék egy robogót. Sokat olvastam az ajánlott Aprilia SR és Aeroxokról. Amiről még nem olvastam az a Yamaha Gear, japán postásrobogó, 4 ütemmel és injektorral. Érdemes lenne ebben is gondolkodni? Köszönöm!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Rivaul #70100 üzenetére
A mozgási energia négyzetes én emelkedik, azaz az a kb 30%-kal nagyobb sebességg kétszer akkora erővel csap a fának. A váz, a futómű lehet, hogy bírná, de a súlypontja, egyensúly, kerékméret és az út minősége marad. Engem 70 feletti utazósebesség egy robogónál nem motiválja, de gyorsulás és emelkedőn való haladás igen.
-
válasz
Rivaul #70100 üzenetére
Így van. Megfelelő alkatrészekből és szakszerűen összerakva a gyárinál még tartósabb vasat is össze lehet rakni. Persze ez pénzbe kerül. A 70 köbcentivel sincs semmi baj, egész egyszerűen hogy ha a hosszútáv a cél, akkor nem alu hanem vashengerben kell gondolkodni. Persze abban is valami jó fajtában.
szerk: De mondjuk ezt alapból így kell csinálni minden helyzetben, az soha nem helyes ha egy 70-es vashengert csak úgy önmagában felrakunk. Már egy jobbfajta 70-es vashenger is hamar tönkre tud vágni egy gyári cuccot, és akkor hol vagyunk még az aluhengerektől. Persze ez felhasználásfüggő is, hogy meddig megy el valami.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Honda topik
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- BestBuy ruhás topik
- bambano: Bambanő háza tája
- DOOM - The Dark Ages
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Túra és kirándulás topic
- Befutott a MindsEye végső előzetese
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 TomaHawk R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RX5500 XT 8GB Rampage SHIVA TT 530W
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest