-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
válasz sityupityu #69295 üzenetére
Köszönöm a hozzászólást. Elkezdek felkészülni a motorgenerálra vagy cserére.
-
DigitXT
nagyúr
válasz sityupityu #69297 üzenetére
Igazából durva, hogy az alapjárati rendszer magában így el tudja vinni a fogyit...
-
gabe_
őstag
A fogyasztás témához: Amikor anno megvettem a 100ccm-es 2T ciakomat, 5 literes fogyasztást mértem vele, kissé kormos gyertyaképpel. A fúvóka gyári méret, tiszta, minden rendben volt.
A megoldás nálam a súbertű egy rovátkával való kijjebb állítása volt. Gyönyörű őzbarna szine lett a gyertyának, mínusz majdnem fél liter a fogyasztásnak. Az alapjáratot hozzá kellett lőni, annyi. (mondjuk hülye voltam, mert először széttekertem minden beállítást a karbin, amivel nem lett jobb, de a súbertű beállítása után, az alapokról újra beállítva a levegőcsavart-alapjáratot egész jó lett. Meg persze nálam ki kellett takarítani az automata szivatót is mert meg volt szorulva. Valószínűleg ezért volt túl dúsra állítva minden...)Kicsit már sajnálom, hogy eladtam...
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
-
DigitXT
nagyúr
válasz sityupityu #69295 üzenetére
Én ősszel pont a lerohadás előtt eltekergettem a karbit.
Picit túldúsíthattam, szóval megint lesz vagy 8L/100. -
Topikgazda
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
Amikor eltávolítják a gyári fojtásokat, akkor fúvókát mindenképp kell cserélni. Amelyik fúvóka fojtott állapotban elegendő üzemanyagot adott neki, az a fojtások kivétele után már nem elegendő, hiszen nagyobb fordulatra lesz képes a motor amihez több üzemanyag is kell. Persze meg van határozva, hogy mennyivel kell feljebb menni, nem lehet csak úgy ész nélkül beletenni akármilyen nagyot.
Viszont széria robogónál 6-7 literes fogyasztást még nem pipáltam...Hát nem tudom, ha túl is van fúvókázva ennyivel akkor sem lehet, hiszen ha minden más gyári a motoron, akkor egy bizonyos fúvóka méret után már fulladnia kéne a sok üzemanyagtól. Asszonynak a Bws-e eszik nyél gázon állandó kigyorsításokkal 6-7 litereket. De hát annál normális is ha húzza az ember, hiszen 70-es vashenger van rajta és amennyire csak egy 70-es vashengert konfigurációt ki lehetett hegyezni hát én azt meg is tettem. 98-as főfúvóka van benne. De megy is mint az ördög, cserébe viszont kajál is ha húzza neki az ember. De hogy egy széria robogó ennyit egyen...szerk: (#69294) orosziem81 Ha tönkrement volna a különolajozásod, akkor korábban már rég beállt volna a motor.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Telda
addikt
válasz spanglee001 #69290 üzenetére
Nekem ilyen van. Tükör alá kell felfogatni és van belőle 4 féle méret is.
-
Dtomka
veterán
válasz spanglee001 #69290 üzenetére
Akciókamera? Kompaktabb! Lehet én is inkább olyat veszek.
Mire figyelj akciókamera-vásárláskor -
spanglee001
addikt
válasz Dtomka #69289 üzenetére
hát nem tűnik életbiztosításnak az a tartó az egyiket mint látod kínlódva pattintja rá, futárként napi 30x kell le fel pakolni rá a másik meg csavarral állítható, ha kilazul (a sok tekergetéstől/rázkódástól) elmegy méret kiesik a teló a másik biciklis tatyók átlátszó telefontartóval jó ötlet valahogy rá is bütykölném, de 5,5"ig vannak a cipzáros tokok/gps tartók szintén ott ugye nem kell ki be pattintgatni csak cipzározni de nincs méret
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
Dtomka
veterán
válasz spanglee001 #69288 üzenetére
Már nem, de nem messze lakom a bekötőúttól
Nézd ez a megoldás nem lenne jó neked?
PHONE HOLDER FOR ANY SCOOTER | BIKE | 250/-vagy ez?
Mobile holder for any cycle, motorcycle, scooterÉn bringára szeretnék valamit kitalálni, mert most sem vettem fel mikor több ezer ember között tekertem (~500-at meg is előztem I BIKE BUDAPEST)
-
spanglee001
addikt
válasz Dtomka #69287 üzenetére
pesti e vagy?
mobiltartót eszkábálnék valahogy malaguti f12 re, van valami stabil ötlet? s9+ nem kics nem könnyű viszont csúnyán tud kinézni esés után
olyan kellene ami olyan stabil, hogy a motort felemelem vele , és a telót egyszerűen le/fel tudom rá tenni.másik: állóhelyzetben mér az üzemanyag jelző, indulás után lemegy nullára megállok megint visszamegy és 3 liter benzin elfogyasztása után már üresnek jelzi gondolom nem 3 literes a tankja, mit lehet rajta nézni ilyenkor?
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
Dtomka
veterán
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
150kg? Jó nagy darab lehetsz
Amúgy bevált, én nem fogok az út szélén 50-60-70 nel robogózni. Akinek nem tetszik megelőz. Nem akarok úgy járni mint a kollégám. Biciklivel az út szélén tekert, ki volt világítva mint 1 karácsonyfa, mellény is volt rajta és 1 részeg f..kalap elsodorta.Hogy az autós segített? Nem, cserbenhagyásos gázolás...
+1 ok, az út széle olyan jó állapotú elég sok helyen, hogy a robogó szétesik
Ti az út szélén robogóztok? -
BlackPriest
őstag
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
nekem a keeway renzonátorral meg a variátorral gyári karbival is 4 felett evett bőven, igaz, két bites módban. 90kg terheléssel
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
Fojtást csúnyán elirtam..
Értem amit írsz, csak arra is gondoltam, hogy erőlködik a motor ezzel a gyári kipufogóval.
A nagyobb fúvóka tudom, hogy tuning, és nem a fojtás része, az előző tulaj biztos ettől várt egy kis teljesítmény növekedést. Remélem hogy ezzel a fojtás nélküli kipufogóval kicsit nagyobb lesz a teljesítmény, es alacsonyabb a fogyasztás, kíváncsi leszek.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz lbence #69282 üzenetére
Ami bekerül a motorba, az el is ég. Egy nagyobb áteresztőképességű kipufogóval csak azt éred, hogy könnyebben kijön belőle az égéstermék, de kevesebb nem lesz. A fúvókacsere nem fojtáseltávolítás, hanem tuning, ami gyári alkatrészek mellett felesleges. Vissza kell tenni a kisebb fúvókát.
Én 150 kg vagyok, 2T 50 ccm, plexi nélkül, 55 km/h a sebesség gyári alkatrészekkel, fojtással, vagy anélkül. Fojtás kivétele óta eltelt kb 30 km, rövid szakaszokban, városi használattal. Talán ma este megyek egy hosszabbat vele. Kíváncsi vagyok a fogyasztás alakulására, eddig 5-5,4 l százon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Januárban vettem egy 2013-as 2T 50-es légűtéses Piaggio Zipet, kevés km-el, megkímélt állapotban.
Sajnos a fogyasztás 6-7 liter körül alakul, egy teljes tankkal 110 km-t tudok elmenni és 6-7 liter között tudok tankolni bele.
Írtam az előző tulajnak, hogy nála mennyit evett, de azt mondta, hogy ő összesen 10 km-t ment vele, miután kivette belőle a folytásokat, úgyhogy nem osztotta meg a tapasztalatait.
Most annyit tudok, hogy minden folytás ki van véve belőle, és a karbiban van egy nagyobb fúvóka, a kipufogója meg a gyári még.
Jövő héten viszem szerelőhöz, rendeltem egy Gianelli Go kipufogót, kiváncsi vagyok, hogy javulni fog-e a fogyasztás, vagy csak a teljesítmény.
A szerelő azt mondta, hogy előbb rakjuk fel a kipuffot, aztán utána nézzük meg, hogy hogy alakul a fogyasztás, ha továbbra is magas, akkor betesz egy kisebb fúvókát.
Egyébként 65 körül van a végsebesség nagy plexivel, én meg ilyen 90 kg körül mozgok súlyban.Ti mit javasoltok még, mivel lehetne optimalizálni a fogyasztást? Gumik felfújva, légszűrő új. Sajnos sok a rövid 1-2 km-es táv, de megyek hosszabbakat is, viszont csak városon belül használom.
Üdv,
Bence -
suste
veterán
válasz DigitXT #69279 üzenetére
A legközelebbi gépműhelyben .
Csak előtte mindenképpen szedd ki a variátort és a tárcsát, és teszteld le asztalon, ahogy én is, hogy mennyire megy be a szíj.
És ha kell, akkor egyformán szedess le a dobból és a fix tárcsából is 0,5 - 1 mm-t.
De ha a nyomok alapján látható, hogy eredeti állapotban kiment a szíj teljesen, akkor nem érdemes buherálni, hanem inkább alkatrészeket cserélni (szíj, dob, görgők, tárcsa). -
DigitXT
nagyúr
válasz spanglee001 #69257 üzenetére
Ehhez minek szerviz? Mondjuk én könnyen vagyok, mert a fészerbe most lépni
sem lehet a szerszámoktól és motoralkatrészektől, pedig se szerelő nem vagyok,
se több motorom nincs, csak egy van szétkapva éppen. A lent felsoroltakból csak
az önindítót nem buzerálnám magamnak, ha nem muszáj, a többi sima liba.Szétszedés: általános szerszámok, ami mindenkinek van otthon (remélhetőleg)
Variátor anya lekapása: légkulcs, vagy elektromos ütvecsavarozó (nem ütvefúró)
Kontrasztrugó szerelés: nagy dugókulcs, esetleg kuplungösszenyomó, de ha itt
kisköbcentis gépről van szó, akkor szerintem kézzel össze lehet nyomni simán;
azzal a nagyobb dugókulccsal lennék egyedül bajban, mert a 400-asba már vmi
56-os méret kellett, vagy már nem is tudom mekkora, a 125-öshöz "csak" 46-os
(És az utóbbi pont nincs már meg, így itt meg is buktam a kuplungszereléssel.)
Töltés ellenőrzése: multiméter, vagy vmi spécibb mérőműszer (van mind a kettő)
Akkucsere: értelemszerűen (nem rövidrezárni, ha új + fel kell savazni*, ügyesen)*: a magam részéről jobban szeretem a gondozásmentes kiadást, mert valahogy
nem barátja a bőrömnek az akkusav. Nade nem véletlen írom, hogy ügyesen...Szerk: szervizt sajnos nem tudok ajánlani. Többet kell utána dolgozni otthon és
rengeteg pénzt elkérnek, hogy elbasszák a dolgokat. Akkor inkább magamnak![ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz orosziem81 #69277 üzenetére
Alapesetben latszik a kipufogo fustjen, enyhen kekes, ha ra huzol egy koveret a gazra akkor elenkebb.
Opció ketto olajfogyast gyakran kell ellenorizni (maxra tolteni), de inkabb az emso opcio ami kevesbe karos a motor elettartamara.... esküszöm, gyári főnök ;)
-
orosziem81
tag
Köszönöm szépen a válaszokat.
Az üzemanyagnak a szaga is mintha eltérne a megszokottól.
Minden esetre remélem nem azért van az erőtlenség, mert esetleg most kopott el a henger és a gyűrű. Nah majd ha kifogy tankolok a megszokott helyen és kiderül.Apropo! Az automata olaj bekeverőt hogyan lehet megállapítani, hogy működőképes-e? 2T 50ccm
[ Szerkesztve ]
-
csocsosvuk
újonc
válasz sityupityu #69274 üzenetére
ejjha, az általam keresett méretben 1 fajta gumi akad...
Bár úgy veszem észre, hogy alapvetően ezzel van probléma, hogy nem túl sűrű méret ez a 80/80 r16 ;>" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
-
dtsdexter
csendes tag
válasz mumtaz #69272 üzenetére
Utóbbi már nem valószínű. Nem mondom, hogy lehetetlen, de értelmetlen. A többletet valahogy ki kell venni, mivel már pár éve számítógépen rögzíti és küldi a központba a napi adatokat (nyitó mennyiség L, Eladott mennyiség L, Hőfok változás miatti tágulás és csökkenés stb) ezekből az adatokból ha jól emlékszem 1.25L pontossággal tudják egy 50.000L kapacitású tartály állását. Régebben, ügye nekünk kellet táblázat alapján a hőfokot és léc alapján a L mennyiséget megadni. Ha ügyes voltál akkor 50L pontossággal megmondtad, mennyi van (annál a rendszernél +/-85L volt a pontossága) azt váltotta a Szonda mely már elektronikus rendszerrel dolgozott (2004-2008) között telepítették (20L-s pontossággal) végül már egy Összetett Online szonda rendszer számolja mindezt. (meg még előtte volt pár de arról most ne beszéljünk).
Szóval ha beleöntenek valamit, kis mennyiségben nem feltűnő, de azt te sem fogod észre venni. 10-20L felett meg már kiugrik. És mivel mindenhol Online Kamera rendszer van (MOL-nál azt tudom, hogy a belsőbiztonság 20 monitor előtt ücsörög valahol Batta mellett) bármikor vissza nézhetik. Kivétel esetén hasonló a helyzet. Mellesleg plombált kutakból kivenni max a régiekből, de oda meg jár a szerviz hetente mert valami baj mindig van velük. Sérült plombát meg jelenteniük kell, mivel azt az OMSZ adja nekik is és ők is ott adják le. Szóval nem látom értelmét. Ráadásul az OMSZ jár minőség és mennyiség ellenőrzésre, hogy a kútfejek is pontosan annyit és olyan minőségben adják a naftát ahogy az elő van írva. Ha minőségi probléma adódik azt az utolsó mondatban szereplők térítik.
2 dolog ami a hibát okozhatja egy kúton üzemanyag minőségben, az a Tartály állapota és az árú keveredés.
A tartály sérült vagy kilyukad azt elvileg azonnal észlelniük kell mivel a vizszint riasztás beindul. (A tartályok 2 részből állnak van egy belső amiben az üa. van a másik egy körülötte lévő tartály amiben alacsony nyomású semlegesítő folyadék van Ha a belső kilyukad át áramlik ebbe a folyadékba és megnő a nyomás. Azonnal riaszt is bent, legalább is kellene)
A Keveredés, egy elég drága mulatság. Volt is már rá példa jó párszor, a Tartálykocsiból rossz helyre fejtettek le (pl 95-ös jött és a Dieselbe engedte le) Sajnos ez emberi mulasztás (ha egyáltalán nem tűnik fel senkinek akkor rengeteg hibát ejtenek), és a gép sem fogja jelezni. Első körben megnézik, hogy lefér-e 95, le ellenőrzik, hogy jó helyre csatlakozott-e, Amikor elszámolnak a végén, a tartálykocsi szerint mennyi jött át az óráján, a mi gépünkön mennyi jött át az adatok alapján kijön egy pontos szám. És a végén amikor a háttérgépben az adatokat rögzítik. stb
Volt példa, hogy ennyi lehetőségen sem tűnt fel senkinek és ment az árusítás. Persze rengeteg kár igény miatt ellenőrzés volt. Azonnal kiderült a turpisság. (Ennek költsége több millió huf) Tartályt kiűríteni, elszállítani, kitakarítani és újra feltölteni, és a járművekben okozott kár ... Jó móka. Ezt mind a kutas a kút és a tankeros fizeti. 3 év fizetés nélkül ... nem olyan mókás.[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
válasz csocsosvuk #69273 üzenetére
Én tőlük szoktam rendelni robogóra meg másra is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csocsosvuk
újonc
Sziasztok!
Esetleg valakinek bevállt bolt, vagy webshop (inkább ez) ahonnan korrekt áron robeszgumit lehet választani? Mármint google segít persze, de esetleg hátha van bevállt már valakinek.
Köszi!
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
-
mumtaz
senior tag
válasz orosziem81 #69270 üzenetére
Még az sem mindegy némely kútnál, hogy az ország melyik részén.
A shell pl. a nyugati országrészben az osztrákoktól hozza az üzemanyagot és állítólag jobb, mint az, amit Budapesten, vagy attól keletre tankolsz.
Az ÖMV régen az egész országban a saját osztrák finomítójából szállította.
Az ukrán benzin is fasza, bár baromi büdös.Meg ugye ki tudja, hogy adott kúton egyedileg esetleg nem lötykölnek-e bele valamit.
Szóval kút és kút között is lehetnek minőségbeli diferenciák. -
Dtomka
veterán
válasz orosziem81 #69270 üzenetére
Nem tapasztaltam, de hallottam, hogy nem mindegy melyik kúton tankol az ember. Én a Shell -nél szoktam és a legjobbat (v power) töltöm bele, mert megérdemli
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
találkozott már olyannal valamelyikőtök, hogy a megszokottól eltérő kúton való tankolás után a motor roppant erőtlen lesz? Értem ez alatt, hogy az alapjárat a megszokotthoz képest kisebb, gézadásra lusta, és a megszokott emelkedőn már alig megy fel.
-
Kobun1980
aktív tag
Srácok.
Ahigy rakerestem itt, a Baboekrol nem sok pozitív visszajelzést találtam, igaz többsége a Motowell-el volt kapcsolatos.
Néztem egy robogot, ami náluk van, és "garancias":
[link]
Erről esetleg vélemény?
Illetve az SR50-nel a Street és Factory között csak a külső a különbség? Nyilván azonos paraméterek mellett, mint evjarat, blokk stb.? -
Kobun1980
aktív tag
válasz Vanek úr #69260 üzenetére
Szia.
Köszi a segítséget. Ha jol tudom a DT és a DD között a hűtés a különbség.
Amúgy a leghuteses robogok rövid távon (nekem kb. 3-4 km lenne a bejaras) nem jobb választások, mint egy vizhuteses?
Utána olvastam, és ez alapján nem biztos, hogy rosszabbul járnak mondjuk egy DT-vel... Kár, hogy külsőleg nem az tetszik a legjobban. -
macilaci78
nagyúr
válasz doddencs #69256 üzenetére
Itt voltam, öcsém tavaly vitte ugyanide a robit. Gurulunk... Normális az ember, akivel kommunikálok. Várólista volt a szervizre, viszont a felakadt úszót a következő munkanapra megcsinálták és újra lepucolták a deknit, ingyen.
spanglee001: tehát csak szét kell szedni, hangolni, esetleg hibát keresni.
Vanek úr: 20 éves BWS-em van 5.500 km-rel, első tulajdonosa vagyok és ledobtam 8 év állás után a gyári gumikat. A profilmélység megfelelő volt, de a tapadás hiány zavart. Nyomvályús úton (pl buszmegállóban)
a taréjról egyszerűen lecsúszott a hátsó kerék.BlackPriest: én adott nap előtti napon vittem be, munka miatt így tudtam megoldani. Vállalt időben csinálták meg, 2 napot volt bent.
sityupityu: a luk kívül és belül is megvan, de át nem látok rajta. Gondolom, a fröcsögő benzint azért elzárja.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #69255 üzenetére
Tegnap elfelejtettem neked megnézni, de most pótoltam mert otthon vagyok. Nekem is csak egy mezei lyuk van rajta.
(#69261) Vanek úr Jogos, pontatlanul fogalmaztam, egyébként tudom, hogy hova megy az a cső. Én azt mondom, hogy jobb megszabadulni az egésztől mindenestől. Meg lehet hogy nem szép tőlem, de ezeket az emissziós értékeket is hagyjuk inkább a fenébe. Mármint igazad van, azért van az ott, de az egész csak szerencsétlen kis robogó erejét csökkenti. Tehát én a katalizátoros csőtől is megszabadulnék a fenébe. Szabályosan fellélegzik a motor ha az nincs benne. Cseréltem már le katalizátoros csövet és tettem a helyére ugyanolyan (vagy hasonló) hagyományos csövet amibe nem volt, egyből könnyedebben ment utána a robogó. Neked is akkor lenne az igazi, ha nem az lenne rajta.
Ezek a katalizátáros csövek arra jók, hogy miután leállítottad a motort rá egy óra múlva is úgy ontja a meleget, hogy húst lehetne rajta sütni.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
válasz spanglee001 #69257 üzenetére
nekem három hete van bent, szezon elején minden jó szerviz leterhelt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Vanek úr
csendes tag
válasz sityupityu #69252 üzenetére
(I)(#69246) martillo Ennek az oldalán is ott van egy vakcső amit majd le kéne vágni és behegeszteni. Azért majd tedd mellé a régit ha úgy van. Kíváncsi lennék rá, hogy milyen eltérés van a kettő között.(/I)
Itt már nincs rajta a vakcső, csak a kipufogó "friss levegő szelep" csöve.
A kipufogóban kialakuló gázlengések a friss levegő szelepen keresztül, ( ami egy visszacsapó szelep és a porlasztó mellett található, és a variátor dekli alól szív levegőt ) levegőt szív be a kipufogóba, ami a katalizátornak tesz jót, továbbá csökkenti az emissziós értékeket.
Nekem ez a cső is le van vágva, és behegesztve, a kollégámnak viszont rajta van, és be van kötve.
A két motor között gyorsulásban,erőben,végsebességben semmiféle különbség nincs.
Amikor nekem eltávolították a fojtásokat, akkor még nem tudtam mi ez, és a szervizesek levágták, behegesztették. Ma már szólnék, hogy ezt hagyják rajta.[ Szerkesztve ]
...nincs klímám, windows van.......
-
Vanek úr
csendes tag
válasz Kobun1980 #69240 üzenetére
Szia,
A nálam okosabbak majd segítenek, ahogy eddig.
Részemről csak két észrevétel:
"kép alapján nem tudom eldönteni,hogy karbis-e, illetve DT, vagy DD"
Ha van rajta berúgókar, akkor karbis.
Továbbá még annyi, hogy az én Sr50-emen még gyári mindkét gumi 12500km futás után, és még bőven jó a profilmélység, szerintem 15000-et simán elmegy. 105kg vagyok. Ha 10000km-es Sr-eken nem gyári a gumi, akkor gondolom jóval több van bennük.
Ezen hátul gyári, elöl új. Gondolom megcserélték.
[link]Üdv.
[ Szerkesztve ]
...nincs klímám, windows van.......
-
doddencs
senior tag
válasz spanglee001 #69257 üzenetére
nekem ez nem is lenne probléma, mivel tudom használni a motort, csak körülményes az indulás.
csak jó tapasztalatokat nehéz találni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #69255 üzenetére
Akkor valoszinu csak siman valami gebasz volt a karbinal es felakadt a tuszelep es nem a tultankolas miatt tortent.
Viszont lehet akkor erdemes lenne majd figyelgetni, mert a vaakumos benzincsapnak meg kellett volna fognia a benzint, nem szabad lett volna ennyire befolynia. -
spanglee001
addikt
-
doddencs
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani Budapesten egy robogó szervizt?
Az alany: Piaggio NRG mc3
Probléma: hidegindításnál iszonyatosan füstöl és nem húz. 1-2 percnyi gurulás után gondmentes a következő hideg indításig Tavaly már lehúztak egy kipufogócserével, de nem segített. -
Yosolo28
csendes újonc
válasz sityupityu #69252 üzenetére
Idővel majd teszek egy kísérletet egy AFR-el, mit mutat. Biztos okkal nem terjedt el, más hülyeségre is elszórnak 50-60e-t (persze nem egy 100e-s robogó tulaj), pedig a pontos AFR meghatározása egy benzines motornál, eddig azt gondoltam nélkülözhetetlen!
Mondják, de a fűkaszád is jó ahogy van! Persze, az autó is jó ahogy van gyárilag, de mint tudjuk, gyárból más szempontok alapján gurulnak ki a dolgok. Ha pedig belekerül az ember a tuningnak nevezett mókuskerékbe, mindig a megfelelelő AFR és gyújtás teszi fel az I-re a pontot. -
Kobun1980
aktív tag
válasz sityupityu #69252 üzenetére
-
Topikgazda
válasz Kobun1980 #69240 üzenetére
Az első linken a Piaggio szép és biztos, hogy jó is. A blokk benne nem vizes hanem levegős, ezt azért vedd figyelembe. Ezért is kedvezőbb az ára. Ha megvannak a külföldi papírjai az csak jó, bár nálunk nem számít semmit sem, mivel jelenleg nem kell semmi az 50-es motorokra. Ha nagyobb robogó lenne, akkor már nagyobb értéke lenne a papíroknak.
A második linken sem tűnik rossznak a motor, de az a 38 ezer km már tényleg sok. Használhatták rendesen és kétlem, hogy ez a sok kilométer még bontatlan blokkal párosulna. Ugye már múltkor mondtam, hogy alapjában véve nincs gond azzal ha már nem gyári a motor (lehet az tuning miatt, vagy csak sima felújítás), csak az a nem mindegy, hogy milyen cuccokat raktak bele és milyen hozzáértéssel. Ja, és a fényezése már tuti, hogy nem gyári.
A harmadik linken lévő jónak tűnik. Drágább, de ez jó eséllyel teljesen gyári.
A negyedikről ugyanazt tudom mondani mint a harmadikról.
Az utolsó, a Gilera szerintem igen jónak tűnik. Az hogy van rajta pár karc, meg hogy jön le róla egy-két helyen a matrica az csak egy dolog, ezek javíthatók De úgy összességében az egész motor jónak tűnik.
Én az utolsó hármat nézném meg.(#69242) Yosolo28 Én még nem láttam, hogy ilyesmiket használnának valahol. Még crossmotorok-nál sem, pedig ott azért nem mindegy. Olyan szinten mint régebben a moto gp (125-250 2T, még régebben 500 2T) viszont elképzelhetőnek tartom sőt, úgy gondolom hogy szinte biztos.
(#69246) martillo Ennek az oldalán is ott van egy vakcső amit majd le kéne vágni és behegeszteni. Azért majd tedd mellé a régit ha úgy van. Kíváncsi lennék rá, hogy milyen eltérés van a kettő között.
(#69251) pellesmartin Igen, az a szíj már cserés, másfél mm már számít. A görgők szintén cserések. Szerintem - legalább is amennyire így képről látszik - jó még az a kuplung. Kicsit csiszold meg mielőtt visszarakod, és féktisztítóval is adhatnál egy kicsit úgy az egésznek, mert már egy kis pucolás is ráférne.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
pellesmartin
tag
Hello! Honda dio felujitásba vagyok,jelenleg a variátorral küzdök,ma szétszedtem,szíj 15.5 helyett 14, ez már cserés?
Illetve a gőrgők állapota:
Ez is cserés?
Kuplung?:
Mit kellene még cserélnem ami kopó alkatrész a hajtásba?
Régebben 60 volt a vége,most 50nél már teljesen kiforog,a szíj nem megy ki teljesen a tárcsa széléig,ezzekkel a cserékkel remélem megoldódik
Köszi! -
-
mumtaz
senior tag
válasz dtsdexter #69248 üzenetére
Jetforce tavaly, mikor megvettem Siófokon. Egy seggel hazajöttem vele Újpestre. Najó. Velencei tó északi partjánál megálltam gyönyörködni egy fánál.
Csak Siófokon tankoltam. De keveset evett meg csak 138Km.Egyik haverom viszont Csokvaományról (Borsod megye) jött haza Budapestre egy babettával.
[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz Yosolo28 #69186 üzenetére
Nekem régi SR-em van viszonylag kényelmes jól ülhető bár a nekem a hátam fájt néha rajta de legalább a se**em nem. 193 cm akkor 115 kg voltam.
Haverom akitől vettem balatonról haza jött vele egyse**en a hülye gyökér. Tankolni állt meg vagy 2szer.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
martillo
tag
válasz sityupityu #69235 üzenetére
Es ime, itt van a buvos doboz tartalma. A dobozt nem fenykepeztem, egy sima, felirat nelkuli karton doboz, szerintem csak beledobtak, mert 70 km-rol szallitottak hazhoz.
Hozzaerto szemmel ez minden ami a fojtas eltavolitashoz kelleni fog, vagy hibadzik itt valami? -
Üdv.
Létezik hogy a Derbi Senda gyári kipufogója ilyen gyenge,semmirevaló lenne?
Még 1 éves sincs a motor,minden mondhatni olyan mint mikor megvettem,csak a kipufogó csupa rozsda!
Melóhelyen sajnos nincs fedett parkoló,így ott napi 9-10 órát áll esőbe,hóba.......
Ilyen rozsdázás mellett szerintem maximum 1-2 év és szét is rohad.
Esetleg tudtok ajánlani helyette normális minőségű kipufogót?
Gyári a gép,nincs tuningolva,nem is igazán tervezem. -
Yosolo28
csendes újonc
válasz mumtaz #69243 üzenetére
Igen azért kérdem, mert autónál egyszerűen AFR műszer be, aztán lehet nézni. Elméleti síkon mivel benzin az benzin, ugyan úgy 14.7:1 lenne a tökéletes és (nem brutális kompresszióviszonyú szívómotor esetében) 12.5-13:1 lenne a max power.
Persze a gyertyás is jó (több mint a semmi), de azért mégis pontosabb egy műszer.
Ezen felül ha még egy EGT-vel is megfejelik még pazarabb, de nem hiszem, hogy halandó ember ennyire belemerül a robogó tuningba. -
mumtaz
senior tag
válasz Yosolo28 #69242 üzenetére
Szakavatottabbak fülre, gyertyaképre megállapítják. Van, ahol kipufogógáz hömérsékketet is néznek. 2T-nél kicsit másképp működnek a dolgok. Igazság szerint a karbit jól belőni gyakorlitilag három gázzáklásban szokás, ha tényleg egy kicsit odafigyelnek rá.
De sok a tényező, hiába viszonylag egyszerű a motor. -
Yosolo28
csendes újonc
Nézzétek el tudatlanságomat (fingom nincs a 2T-hez), de foglalkoztat a kérdés, mi alapján lövik be általában a benzin levegő arányt?
Szemre? Fülre? Érzésre? Esetleg a gyertyát nézegetni? Műszerrel senki nem próbálta még? -
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #69230 üzenetére
Szerintem egy póló lesz benne.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Kobun1980
aktív tag
Sziasztok!
Tovább folytatódik a kanosszajarasom az 50-es kategóriában.
A lakhely kozeliek szinte totál elfogytak, így szelesitettem a kört, vagy kicsit messzebb lévőkre, illetve más típusokat is belevettem.
A Piaggio NRG külsoleg annyira nem tetszik, főleg a színei miatt, ez ami felkeltette az erdeklodesem:
[link] :Tul sok infó nincs róla, én kép alapján nem tudom eldönteni,hogy karbis-e, illetve DT, vagy DD, de a színei, ára,kulso tetszik. Lehet, hogy a kereskedoi háttérnek el kellene bizonytalanitani? A külföldi forgalmi megléte itt pozitívum, vagy semmi extra?Amúgy az NRG-krol mi az általános vélemény?
Ez lenne egy másik "uj":
[link] Ebben nekem az a szimpatikus, hogy Aprilia SR50, illetve aposomek melletti település, talán az emberrel is ki lehet valamit deríteni,hogy mióta az övé, mennyire vigyázott rá, szervizhatter stb. Szintén nem írja, hogy injektoros-e, ill. javittatni kellene a leírt hibá miatt, de külsőleg tetszik, és aposomek fel tudna hozni, ami szintén nem utolso szempont nekem... A km itt mennyire lehet gond? A többihez képest soknak tűnik...[link] Ennek szolidabbnak tűnik a festese, de tudom,hogy a külcsín nem minden sot.
[link] Külsoleg úgy tűnik egyben van...de drágábbnak tartom..
Gilerabol pedig ez tűnik pofasnak:[link] Szintén csak a képek alapján tudom totál laikuskent megítélni, de nekem úgy tűnik, mint ami egyben van, illetve a színe is barati.
Szerintetek érdekes lehet bármelyik?
-
syler123
veterán
Köszönöm!
Ha hazaérek megpróbálom.
Valami eszi az akkut, remélem ezek azok, nem csak a "computer", ami az időt, megtett kilométert jegyzi meg.
[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz syler123 #69236 üzenetére
A riasztó/önindító résznek külön biztosítéka van, én csak simán kivettem azt a biztosítékot és kész.
2008-as Keeway
szerk: a bal "ülésidom" mögött, elég volt csak alánézni, és kiszedni.sityupityu
Az én volt Keeway-em légszűrőjén volt pár lyuk fúrva (persze ésszerűen, nem falsot szívva). Beragasztottam, de nem örült neki. Az a pipa egyébként szűkebb, mint az eredeti Minarelli légszűrőpipa. Mondjuk maga a könyök is szűkebb.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
syler123
veterán
válasz sityupityu #69235 üzenetére
Köszi!
Megpróbáljuk, egy kerékpár / motorboltban mondták, hogy nem úgy van ám hogy én azt lekötöm, akkor nem fog indulni Hanem hogy a negatív vezetéket kell lekötni / kapcsolót tenni rá vagy nem tudom (azt mondta ő sem ért hozz (motorszerelő??)), azért sem szedtem szét, mert ilyenbe már nem akartam belemenni, de ha csak annyi hogy követem a kábelét és lehúzom a csatlakozót az menni fog. Elvágni nyilván nem szeretném.
-
Topikgazda
válasz syler123 #69232 üzenetére
Én szerintem meg le lehet kötni úgy, hogy utána kulccsal tudod indítani. szerintem nem egy nagy művelet, csak hát bontani kell hozzá.
(#69233) martillo Azt mondta, hogy leömlő is van benne? Ugye az a könyökrészt jelenti. Akkor ezek szerint kompletten cserélik az egészet. De vajon miért, nem tudják belőle kivenni? Vagy eleve az egész cső jóval vékonyabb mint egy normál? Szerintem az utóbbi lesz. Na majd meglátjuk.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #69231 üzenetére
Tényleg kell cseréni fúvókát, de ezt miért hívják eltávolító szettnek? Ezt a marhaságot. Az ember valami szerszámra gondol. De kinézem belőlük, hogy képesen az ilyesmit is eltávolító szettnek hívni ezek a szakik.
A légszűrőhöz nem kell nyúlni, ha kell akkor azon a nyíláson simán tud több levegőt beszívni. Egyébként annak a pipának a legfőbb szerepe, hogy azt a minimális kis torokhangot is csillapítsa amit egy zárt légszűrőház kelt. Ha kiveszed belőle, akkor kicsit hangosabb lesz semmi egyéb.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
válasz forandor #69231 üzenetére
A doboz egy sima kartondoboz leragasztva, szerintem azt csak elokapta valahonnan.
Viszont most visszahovtam a szervizt, ahova vinnem, azt mondta hogy leomlo veg, fuvoka, tomites a szett tartalma es 3000Ft lenne. Ugyhogy elvileg ezeknek kellene lennie majd az en dobozkamban is.De termesztesen befotozom a teljes tartalmat, ha mar igy felkavartam vele az allovizet.
Koszi minden segitseget! -
syler123
veterán
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a riasztó és távirányítóról indítás lekötése mennyire macerás? Meríti az akkut én pedig nem használom. Simán lekötni gondolom nem lehet, mert akkor a kulccsal indítás sem menne.
Vagy hogyan szokták?Egy Motowell Magnet RS robogó.
-
forandor
tag
válasz martillo #69219 üzenetére
A gps sem feltétlenül pontos. Az a kb. 2km/h különbség meg elenyésző, valószínűleg majd nagyobb sebességnél megint más lesz az eltérés, akár pluszba. Amúgy ritka, hogy egy kismotor órája lefelé csaljon .
A fojtáseltávolítás rutinműtét, és elvileg díjmentes.
A szettben gondolom arra gondolnak, hogy kerül bele pl. új főfúvóka. A légszűrőn is elvileg módosítani kell. Ha kell, akkor ez esetben szerintem kap egy nagyobb belső átmérőjű pipát.szerk: igen igen, kérjük azt a dobozt kívülről belülről.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz martillo #69229 üzenetére
"Ugyanis a telefonba azt mondta a srac, hogy kell rendelni a mocihoz fojtaseltavolito szettet."
Nem mondod komolyan, ezek szerintem szívatnak téged.
Viszont arra a leragasztott kis dobozra nem tudok mit mondani, kérlek pár képet dobjál már fel ide, mert ilyet én még nem pipáltam. A dobozról illetve annak a tartalmáról...egyszóval mindenről. Köszi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
válasz sityupityu #69225 üzenetére
Koszi!
"Mi az a fojtaseltavolito szett?"
Hát arra én is kíváncsi lennék....
=>ez jo hir :-)Ugyanis a telefonba azt mondta a srac, hogy kell rendelni a mocihoz fojtaseltavolito szettet.
Viszont ahol vettem a mocit, ott a srac azt mondta, hogy ad mindent, ami a fojtas eltavolitashoz kell, kaptam is egy leragasztott dobozt, amit nem nyitottam ki eddig, gondoltam, majd a szerviz. De most ramjott a kivancsisag, ha hazaerek kibontom, es erdekelt volna, hogy mit kellene latnom...Delutan ez is kiderul akkor.
-
Topikgazda
-
martillo
tag
válasz macilaci78 #69224 üzenetére
Megneztem, km/h-s a skalazas.
Akkor hazafele lehet megprobalok egy masok alkalmazast is, ezt most hasznaltam eloszor.Pont ezert is kerdeztem, hogy lehet-e ilyen csalas, mert ha jol tudom, pont biztonsagi okokbol, tudatosan csalnak lefele az orak minden jarmuben egy kicsit. Nah, majd delutan vegzek meg egy merest.
-
őstag
válasz sityupityu #69225 üzenetére
Lehet a Dremel..
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #69221 üzenetére
Megnézem neked majd otthon, de szerintem egy sima kis lyuk van azon a sapkán.
(#69219) martillo Ha már elolvastad akkor nem írom le, hogy milyen folyamatokból áll.
Maga a munka és a vele együtt járó idő része nem nagy durranás. Egyórás műveletnél nem szabad többnek lennie. Itt inkább azon múlik a dolog, hogy mennyi melójuk van, hány motor van még a tiéd előtt. Persze ha ti úgy egyeztetek meg, hogy előrerakják a tied, akkor az más kérdés."Mi az a fojtaseltavolito szett?"
Hát arra én is kíváncsi lennék....
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz martillo #69223 üzenetére
Ahogy visszaemlékszem az elmúlt 1 hét írásaira, az órák általában csalnak éspedig felfelé. Lefelé csaló óráról nem jött hsz.
Viszont 69 km/h kb 43 mph. Ha a motorod skálázása mérföldben van és 45-50 között mutat, akkor mérföld per órában felfelé csal. Nekem gyanús...Oké, én se vagyok teljesen normális.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
martillo
tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #69218 üzenetére
At kellene tudni fujni rajta. Azzal most megfogtal, hogy a sapkaban egyiranyu vagy ketiranyu, de logikusan nezve kettonek kell lennie.
Sok motornal kulon szellozteto szelep van a tank legmagasabb pontjara kotve, hogy se tulnyomas ne legyen, meg ugye a az uzemanyag fogyasaval egyutt ne keletkezzen vakuum. Szoval a sapkaban is mindket iranyban tudnia kell levegozni, ha nincs a tanknak kulon szellozoje.
-
martillo
tag
Sziasztok,
Mennyire gyakori, hogy lefele csal a kilometer ora?
Ma reggel megneztem gps sebessegmero progival es fixen 50,3 km/h-t mutatott, mikozben a mutato 45-50 kozott volt feluton a motoron, ~48-nal.Ma jelentkezem be elso szervizre a mocival es fojtaseltavolitasra.
Mit varhattok ettol a komplett mutatvanytol? Kb mennyi idore kell ilyenkor leadni a motort, mit csinalnak vele a szerviz keretein belul illetve a fojtaseltavolitas soran? Mi az a fojtaseltavolito szettVan valami, amit at kellene neznem, ellenorziznem majd a motor atvetele elott, el tudnak itt valamit rontani nekem?
Koszi elore is az infokat, ha tudtok segiteni.
(Keeway RY6) -
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #69212 üzenetére
nekem ott szokott jól jönni a régi fajta, amikor már nagyon lemerült egy akku és az "okos" töltő 6V-osnak látja. A "buta" töltő simán beletölt. Tudom, ilyenkor már jó eséllyel kuka.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
syler123
veterán
válasz sityupityu #69212 üzenetére
Azt a lidl-ös akkut én is várom csak nem tudni előre hogy mikor lesz, így lehet lemaradok róla.
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #69212 üzenetére
Köszi. Igen, néztem ilyet csak a Tecsóba a linkelt töltő 3 utolsó darabja ki volt rakva 1500-ért. Annyiért elhoztam De ha nem tesz jót az akkunak akkor nézek valamit a motorhoz. Nekem is 100-as akku van de az autóba. Igazából csak azért vettem ezt mert ennyire olcsó volt és hát legyen valami itthon. Napi 70km autózok nem igazán kell a töltő.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #69210 üzenetére
Igen ezt (is) olvastam én is, de elég szűkszavú sajnos.
Az egybehangzik az én leírásommal, hogy túl mély a 152-es a 153-as helyett, és logikus lépés lenne a hüvelyt rövidíteni, de akkor méginkább hamar fog indulni a kerék, hiszen eleve nem tud viszamenni a szíj alapállapotra (nem hiába van a hézagolás ugye ). Ez így egy nagy 22-es csapdája .
Ráadásul hiába lesz kisebb a hüvely, ha a variátor dob eleve kijjebb esik így is a nyomólap méretei miatt, vagyis nagyon nem lesz síkban (ez a teszt is meg volt már, a szíj gyorsításkor egy pontban elfordult ). Legjobb esetben is hamar kinyírja a szíjat.
Szóval egyelőre nem találtam semmi kompetens oldalt, vagy bejegyzést, aki/ami hasonló részletességgel leírná amit tapasztalok. -
Topikgazda
válasz Rivaul #69207 üzenetére
Nemhogy kis akkuhoz, hanem én semmilyenhez sem használnám már ezeket a hagyományos töltőket. A legnagyobb baj ezekkel az, hogy addig töltik az akkukat amíg le nem veszed róluk. Tehát simán túltöltheted és kinyírhatsz vele bármilyen akkut.
Inkább nézzél valami ilyesmit. Szinte aprópénzért árulják már őket és tényleg jók (Lidl stb). Sok évvel ezelőtt még csak húszon vagy harminc ezrekért lehetett ilyeneket venni, de ma már 10 alatt is vannak. Persze ezek nem akkora márkák mint amiket drágábban veszel, de sok hozzáértő szedett már szét illetve mért be műszerrel ilyen olcsó töltőket amikből az jött le, hogy hogy max minimális pontatlansággal, de szinte majdnem ugyanazt az eredményt hozzák, mint a drágábbak.
Ezek a töltők tuti biztosan leoldanak ha fel van teljesen töltve az akku, ráadásul a hatékonyság érdekében fokozatosan veszik le a töltőáramot a vége fele, és tudják a csepptöltés funkciót is. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy akkut akár állandóan rajta lehet hagyni. Amikor teljesen tele van akkor inaktív, hiába van rákötve és van áram alatt. Amikor egy bizonyos szint alá megy az akku töltöttsége akkor bekapcsol, és minimális erősségű töltéssel pótolja ami hiányzik belőle majd ismét lekapcsol. Nekem két ilyesmi töltőn van két 100AH-ás munkaakkum folyamatosan amikor nem használom őket(csónakmotorhoz). Már öt évesek az akkuk, de még mindig jók.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
Furcsa, hogy sok helyen siman kompatibilisnak hozzak a ket tipust(bar nem szentiras amit webshopokban irnak alkatreszre).
Pedig az a nemet gy6-motor.de site elegge kompetensnek tunik a temabanHat akkor tenyleg nem maradt mas, mint a gyari amit rendeltel, esetleg valami jobb minosegu Taiwani tuning szett, aminek a mereteit vasarlas elott le kell egyeztetni a webshoppal.
Ahogy elneztem ezt a 153QMI blokkot, azert eleg sok Keeway-be szereltek annakidejen, szoval nem szabad lenne hogy annyira ritka legyen. Az emlitett siteon is irja a kulonbseget a 152-153 kozott es megemliti, hogy a variatornal faragni kell egy kicsit, hogy a 152-es bemenjen.
"Variator is working out the "big", so I shortened the 115mm Vario Vario sleeve / bushing. However, all other variators 152/157QMI fit for the exchange."
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #69205 üzenetére
Igen, köszi, írtál róla, de sajnos a valóságban nem egyezik a 152 és a 153 variátora! (Egyébként én is azt az infót olvastam róla, hogy egyezik, ezért is rendeltem meg.)
Ha egyezne, akkor semmi gondom nem lenne, hiszen már 2db variatorszettem is van 152-eshez. De mint ecseteltem már itt (képekkel is illusztrálva), hogy a 152-esé 4-5mm-rel mélyebb. Konkrétan a nyomólap görgőpályái meredekebbek és hosszabbak, mint az én gyárim (153). A dob másik oldala, a kúpos szíjpálya paraméterei hiába egyeznek meg, ha nem fér el a 152-es variátor, mert alig tudod rákapatni az anyát (rugós alátét nélkül!).
De azért kipróbáltam kis trükközésekkel, és jól is ment a robogó a 152-esével, csak éppen elindulni nem lehetett vele. Szerintem már annyira nem volt síkban a szíj, hogy kis fordulaton is felmászott a dobra, így egyből vitte a kereket....(4mm az elég sok itt).Ezen a vonalon akkor tudnék eredményes lenni, ha:
-találnek vagy csináltatnék egy kevésbé mély de a görgőknek megfelelő nyomólapot
-leszedném a főtengelyről a nyomólap mögötti berugó fogaskereket, és kihézagolnám a 152-es variátornak megfelelően (a berúgást buktam így).Szóval most a gyári moddolással próbálkozom inkább . (60k-t nagyon nem szívesen dobnek ki egy 152-es tuningra, ami nem fog elférni.)
-
Rivaul
addikt
Sziasztok. Van egy Iyen Botari 8AMP 6/12V akkutöltőm. Ezzel tölthetek 12 voltos 4Ah robogó akkut? Valahol azt olvastam hogy az ilyen autós töltők kinyírják ezeket a kis akkukat és csak érzékenyebb kisebb töltőkkel töltsem. A töltő dobozán autó és motor szimbólum van de nem akarom tönkre vágni az akkut. Az akku ilyen sima 5 ezres alap aksi.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
Mintha remlene, hogy korabban irtam ezzel kapcsolatban.
Ilyenkor azt probald meg, hogy kiderited, miben ter el az a blokkod a tobbi GY6-os blokkhoz kepest, amihez mondjuk lehet is kapni cuccot.
Amit nekem rovid ido alatt sikerult kideriteni, hogy elmeletileg a 153QMI es a 152QMI variatora azonos, sot elvileg a 157QMJ is(ez mar 150cc-s GY6 blokk). pl [link] Nezd a kompatibilitast pl.
Innen kiindulva ha 152QMI-hez, vagy 157QMJ-hez keresek Multivart, maris talalok.[link] Lehet meg Pollinit is.Az, hogy a Malossinal kb 3 tipusu robogot irnak a kompatibilitasi listanal erre a tipusra, szerintem nem jelent semmit, mert mind a 90 fajta tavolkeleti cuccot nem fogjak felsorolni amibe jo.
Mindenesetre kis kutakodas es meglesz az.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #69203 üzenetére
a most bent lévő új tárcsán látható kifutás szerintem is nagyon kevés, de igazából a gyári variátordob kopásánál is jól látszik, hogy sosem ment ki rendesen, ami azért elég szomorú
Ez milyen cucc most amid van (variátor)?
Hát már van mindenféle .
Ami a régebbi hsz-ben van beépítve (és most is azzal járok), az a gyári variátordob gyári görgőkkel, plusz egy kb 1000km-t futott szíj, és az új fix tárcsa (kb 500km-es).
Az újabb hsz-ben 0km-es cuccok vannak (kínai GY6 variátor, fix tárcsa, 835/20/30-as szíj), direkt azért, hogy az új maximális méreteknél lássam az igazodást. A gyári és a kinai kúp szögei megegyeznek a szíj miatt.Modding:
A gyári leszabályzott tárcsát nem is akarom/merem hosszú távon használni, csak ki akarom próbálni, hogy azzal meddig dolgozik a variátor.
Még az is előfordulhat, hogy hiába tudna közelebb kerülni a dob és a tárcsa, de pl a nyomólap+görgők nem viszik el odáig.
De ha elmegy 65-70-ig "variátorból", akkor leszedetek az új tárcsa végéből is 1mm-t. (Ezzel ugye nem gyengítem, csak nem lesz olyan mély.)
Ha ez bejön, akkor lehet leszedetek a gyári hullámos dob végéből is 1mm-t, de persze előtte kiszedem és asztalon meglesem, hogy mennyire fér közéjük a szíj.Egyénbként most találtam végre Aliexpress-en QMI153-as variátor szettet (dob, görgők, csapszeg és a fix tárcsa is benne van!), ami képek alapján egyezik a gyári cuccal. Megrendeltem azt is, meglátjuk.... valamit csak össze lehet faragni ennyi cucccból .
Én örülnék a legjobban, ha lenne hozzá 60K-ért valami tuning cucc, de én nem találtam ilyet, és boltban is azt mondták, hogy ehhez nincsen
-
Topikgazda
Nem tudom, nem tudok érdemben nyilatkozni, mert sohasem hackelntem még így variátort.
Az biztos, hogy az előző hozzászólásodban lévő képen ahol az új külső tárcsád van, azon látszik, hogy nagyon nem ment ki a szíj ameddig kéne neki. Az nagyon sok volt.
Ez milyen cucc most amid van (variátor)? Mondtad, de én már elfelejtettem. Az szíj szélességben hozza a gyárilag előírt értéket?
Amúgy itt másról van szó, nem szándékos butításról. Miért tennék? Nekem van egy 180 4T runner-om és azon tökéletesen kimegy a szíj. Nemsokára szétfogom szedni, és akkor csinálok majd képet róla. Tökéletesen látszik a külső és belső tárcsán is, hogy kb a maximumig kifut a szíj. Igaz mondjuk, hogy ez a része a hajtásnak malossi (malossi kevlar szíj, malossi multivar), ráadásul tavaly nyáron lett beletéve. 65 ezer volt ez a része a dolognak a görgőkkel együtt, bár ez még nem az én pénztárcámat terhelte, mert akkor még nem az enyém volt a motor csak szereltem. De megy is tőle mint az ördög. A végsebessége is jó, a gyorsulása meg még jobb. Viszont tisztán emlékszem arra is, hogy amikor kivettem belőle a gyári variátort meg a régi szíjat akkor látszódott, hogy a gyári cuccnál is kiment teljesen a szíj.ui: Azért csak óvatosan ezekkel a tárcsa mahinálásokkal. Láttam már ilyet szétrobbanva darabokban, hogy a többi dologról amit vitt magával már ne is beszéljünk. Értem ez alatt azt a részét a műveletnek, hogy eltávolítottad a hullámosodást belőle. Tehát ha minimálisan is, de valamivel vékonyabb lett az anyag.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Hogwarts Legacy teszt
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest