- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- kraftxld: Untappd lista
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Malac java, új kuMpi, káposzta sali
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
forandor
tag
válasz
Theory66 #67561 üzenetére
Egy kutya az összes. Amúgy mire vagy kíváncsi? Vagy mihez kell a manual?
Amúgy a Keeway az alap márka, ezért írják alvázszám alapján a VIM-mágus oldalak.
Ebből a távol keleti csodából gyártanak rengeteg márkát. Amúgy egész jó gépek. Köszönhető annak, hogy lényegében fekvő minarelli blokkos. Nem egy 90-es évekbeli olasz blokk, de hordoz némi hasonlóságot, jó pár alkatrész kompatibilis az eredeti olasz konstrukcióval. Mondhatnánk, hogy mocskos kínai koppint, de most kivételesen nem, de erről nem akarok regélni.
Amikor még volt Keeway-em, a hozzá kapott kézikönyvből néztem ki, hogy milyen gyertya kell bele. Erre az rövid menetes gyertyát ír, pedig hosszú van benne. Na én itt zavarodtam össze.
-
BlackPriest
őstag
a fojtás kivétel még várat magára, viszont elkezdtem figyelni a fogyasztást. az első tapasztalat, hogy a műszer fél tanknál már üreset mutat, ha hihetünk a gyári adatlapnak és tényleg 6 literes a tank. ami viszont nekem nagyon soknak tűnik, az a 4 literes fogyasztás, mások inkább 2.5-3-at írnak erre a motorra. van ebben szívató (keeway focus), ami esetleg későn kapcsol ki? ma feltűnt, hogy alapjáraton is néha nagyon pörög
-
-
slayer006
addikt
válasz
sityupityu #67563 üzenetére
Lehetséges.
A puding próbája mindig az evés.A többi pusztán pénz és szimpátia kérdése. A gyári Yamahák a MotoGP -ben ENEOS-al mennek, mégis valamiért tart tőle a nép.
-
válasz
Tothgera30 #67564 üzenetére
Elfogadom amit mondasz, de ettől függetlenül feleslegesnek tartom az ilyen olaj használatát.
-
válasz
sityupityu #67563 üzenetére
Évekig azt használtam, sohasem volt vele problémám. Nagyobb köbcentis láncfűrészben, fűkaszában is azzal keverem, azok se pörögnek túl sokat (max. 8400rpm), és fél-háromnegyed gázkarálláson eldolgozik.
-
-
slayer006
addikt
válasz
syler123 #67556 üzenetére
Olajok (teljesség igénye nélkül):
Repsol Moto Scooter 2T - ez egy bevált nagyon jó olaj
Husqvarna XP 2T - ha nem sajnálod rá a pénzt
ENEOS Max Performance 2T - erre egyik haverom esküszik, következő olaj ez lesz
-
Theory66
aktív tag
Sziasztok!
Hozzám került egy robogó, és egy kis segítséget szeretnék kérni vele kapcsolatban.
Elvileg Explorer Spin GE50 a típus németektől, de ugyan ilyen kinézettel van francia Generic Cracker, és tajvani CPI Popcorn néven. Ezek csutkára ugyan azok a motorok, csak más néven forgalmazva, vagy van köztük különbség? A GE50 mellé szeretnék egy manual-t találni, német van is, de nem tudok németül. Van esetleg valakinek ilyen típusú robogója, és tud küldeni angol manualt hozzá? Esetleg meg tudom valami alapján nézni hogy pontosan milyen típus? VIN azonosító oldalakon Keeway motornak írják, már teljesen el vagyok tévedve ... -
syler123
veterán
válasz
sityupityu #67557 üzenetére
Köszi, le fogom cserélni.
-
blizzrd
senior tag
válasz
sityupityu #67553 üzenetére
Cikkszamra nekem ugyanazt hozza mint amina Dio-ban is van.
-
válasz
syler123 #67556 üzenetére
Szerintem ez az olaj nem ég el rendesen nálad. Hiába full szintetikus, ha nincs meg az a hőfok ahol el tudna égni. Ez inkább (ahogy írják is) láncfűrészek és hasonlókba való. Ott azért van fordulat. Ez a kis kiszerelés is ezekre jellemző. Jó olaj, de nem neked. Egy 70-es aluhenger ami 15 ezret pörög már biztos elégetné. Helyette használd ezt, vagy ezt. Ezek is teljesen szintetikusak, viszont tuti biztos, hogy el is fognak égni a motorodban.
-
syler123
veterán
válasz
sityupityu #67555 üzenetére
Ezt használom:
Nem kizárt hogy váltani kellene. Most nem nyomja a kormot, légszűrőt is kitisztítottuk. De lehet csak azért nem kokszol, mert most van hely a gyapotban
-
válasz
syler123 #67554 üzenetére
Egyébként most visszaolvasgattam, és a gyapotos dologra visszatérve nem biztos, hogy az lenne feltétlen a baj, hogy sok olajat kap a motor ami aztán a gyapotban köt ki. Mármint a végeredmény ez, de más is lehet az oka. Milyen olajat használsz? Ha rossz olajat használsz (adott esetben nevezhetjük akár túl jónak is) amit nem tud rendesen elégetni a motor, akkor az bizony a kipufogóban fog kikötni. Ha kevesebbet kapna belőle a motor, akkor azt ugyanúgy nem tudná elégetni.
-
syler123
veterán
válasz
sityupityu #67546 üzenetére
Igen, az alapjárat állító csavar volt. Megtaláltam az alkatrész listában. -
blizzrd
senior tag
válasz
sityupityu #67551 üzenetére
Hajtomu olajat mar lecsereltem, es az olajzo le van kotve, igy mindig a bemzinhez keverem
Majd tavasszal meg akarom csinalni az olajpumpat. Van valami oldal esetleg ahol a gyari alkatresz meretek fent vannak? Szij hosszusag, gorgo meret, ilyesmik?
Egyebkent megneztem, es 737 mm a gyari szijhossz de a legtobb helyen vagy 736-os vagy 742-es van
-
válasz
blizzrd #67550 üzenetére
Alap dolgokat érdemes ellenőrizni. A gyertyát mindenképp kicserélném, azzal rosszat semmiképp nem teszel. A végáttételnél az olajat sem árt kicserélni, mert nemigen szoktak erre odafigyelni. Ha nem tapasztalsz rendellenességet mást így hirtelen nem tudok mondani. Arra figyelj még, hogy az olajtartályban mindig legyen olaj. Inkább legyen mindig csordultig, mint hogy egyszer baj legyen. A visszajelző lámpára sose hagyatkozz, az bármikor meghibásodhat.
-
blizzrd
senior tag
válasz
sityupityu #67549 üzenetére
Koszonom szepen
Es akkor szij es gorgon kivul mi az amit meg erdemes cserelni? A legszuro uj, elso hatso fekek zsir ujak, gumik ujak.
-
válasz
blizzrd #67547 üzenetére
Ha csak 1-2 milliméterről van szó, akkor a szíj hosszánál is a pluszost vedd meg mint a rövidebbet. Elméletileg fennállhat az a veszély, hogy ha az előírtnál hosszabb vagy szélesebb szíjat raksz fel, akkor túl tud menni a tárcsákon. Viszont azért mondom, hogy nyugodtan felrakhatod az 1-2 milliméterrel hosszabb szíjat is, mivel a gyártok 90%-ban rövidebb szíjakat (ez simán akár lehet 6-8 mm is) csinálnak mint ami rájuk van írva. Sajnos ez egy igen gyakori probléma, még a neves gyártók drága szíjainál is fennáll a jelenség. Tehát az 1-2 mm simán belefér, nem kell félni tőle. De centivel hosszabb azért ne legyen.
(#67548) macilaci78 Alap esetben, ha csak egy sima 70-es vashengerről van szó, akkor egy számmal nagyobb karbi. Más nem kell. Az alap ventilátor is teszi még a dolgát itt.
Viszont egy 70-es vashengernél, ami már egy rezonátorral is fel van húzva már jó, ha a ventilátor is ki van cserélve. Ebben az esetben elméletileg még egy gyári főtengely is megállja a helyét, de ha biztosra akarunk menni akkor inkább csere az is. A nagyobb hőértékű gyertya kötelező. A végáttételhez is hozzá kell már nyúlni, hogy értelme is legyen a dolognak.Viszont ha 70-es aluhengerről beszélünk, akkor már mindenképp kötelező a főtengely csere, és hát az sem mindegy, hogy milyet teszünk abból bele. Itt már még nagyobb karbi kell, nem elegendő az ami egy 70-es vasat még kiszolgálna. Tehát ebben az esetben már tényleg szanaszét kell szedni az egész motort és kb mindent kicserélni benne. De ez már egy más kategória.
Egyébként ha alaptuningba gondolkodunk, akkor sokkal jobban járunk és jobb eredményt érünk el ha marad az 50-es henger, amit párosítunk egy multivariátorral és egy sportkipufogóval (természetesen jól behangolva), mintha feltennénk szimplán egy 70-es vashengert, amit nem párosítunk sem rezonátorral se semmivel. Furának tűnhet de így van. A 70-es hengernek önmagában kb nem sok értelme van. Nyomatékosabb lesz valamivel a motor, de a benne rejlő plusz dolgokat (lóerő stb) nem tudjuk kihasználni a fent felsoroltak nélkül.
-
macilaci78
nagyúr
Egy léghűtéses 50 ccm robogót mondjuk 70 ccm-re átalakítani mit jelent? Nagyobb hengerszett, vagy nagyobb ventilátor is kell mellé?
-
blizzrd
senior tag
válasz
sityupityu #67546 üzenetére
Szia!
Nagyon koszi a kimerito valaszt. Meggyozodesem volt nekem is, hogy ezek kopo alkatreszek. 23ezer km-el kerult hozzam a robogo. Alapvetoen en is haklis vagyok ezekre, az automon is mindent szervizintervallumon belul cserelek. Az elozo gazdaja fene tudja, mennyire vigyazott ra, azert dontottem ez mellett mert felujitottak a motorjat. Gyuru, dugyattyu stb. Kovetkezo szezonig mindenkepp cserelek akkor gorgot, erre az 1 honapra nem latom ertelmet mar foglalkozni vele.
Kuplungra is ranezek, hogy milyen allapotban van.
A szijnal a hosszaban van elteres, tehat hosszban talaltam hosszabbat es rovidebbet is. -
válasz
blizzrd #67543 üzenetére
"variator gorgo illetve kuplung csere hany kilometer utan ajanlott?"
Ez típusonként eltérő lehet, és a felhasználás módjától is rengeteget számít. Az sem mindegy, hogy milyen minőségű görgők vannak benne. Én azt mondom, hogy kb 2-3 ezer kilométerenként "kötelező" ellenőrizni, 5-6 ezernél meg már cserések szoktak lenni általában. De mondom, ez nagyon változó lehet, ennél mehet többet is és kevesebbet is. Ezért kell ellenőrizni. Én pl háklis vagyok az ilyesmire, és jóval hamarább szoktam cserélni, már minimális kopásnál megteszem.
Aki olyasmiről győzköd, hogy a görgő nem kopik, annak a tanácsait én figyelmen kívül hagynám a jövőben.
A kuplungra rátérve: az jóval tovább bírja. Pláne ha totál gyári az egész meghajtás. A felhúzott-tuningolt motoroknál van csak a kuplung kitéve az átlagnál nagyobb hőhatásnak és terhelésnek a magas fordulaton való elindulás miatt. Kilométert nem kell nézni ennél. Szétszeditek, és ha semmi rendellenességet nem láttok akkor egy jó darabig el lehet felejteni.
A szíjnál a +-1 mm-ert a szíj szélességére érted? Ha igen akkor inkább a +1 mm-ert kell választani.Ha a mínuszost választanád, akkor már alapból egy milliméterrel kevesebbel indulnál (mintha el lenne kopva), és bár kimondva nem tűnik soknak, de kopásban az 1 mm már igen jelentősnek tekinthető. Minél kopottabb a szíj annál kevesebb lesz a végsebességed.szerk:
(#67532) syler123 Az elméletileg az alapjárat állító csavar (a levegőé az külön van), de megmondom őszintén, hogy ennyire kiálló csavarral még nem nagyon találkoztam. -
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Lehet hulye kerdes, de: gyari kozepsztender rugo helyett letezik univerzalis? Ugyanis a sajatomhoz (Sym jet Basix) egyaltalan nem talalok, illetve a kornyekemen levo motorosboltok szerint masik nem lesz jo hozza. Meretben.legkozelebb egy Yamaha-hoz valot tudtak volna adni, de az kb. fel centivel kisebb a gyarinal.Mas: variator gorgo illetve kuplung csere hany kilometer utan ajanlott? Gyozkodtek hogy az ugyan nem kopik de szezon vegen szeretnem ezeket lecserelni. Semmi tuning, csak a gyari meretet tennem vissza. Illetve szijcsere is lesz szezon vegen. Az en motoromhoz 118x737-es szij valo, viszont csak 1mm +- meretut talaltam a legtobb helyen. Ekkora elteres befolyasolhat valamit?
-
-
#14121216
törölt tag
válasz
sityupityu #67540 üzenetére
A szerelgetéssel nem lenne baj, mert a Suzuki kocsimat is amit meg tudtam, magam szereltem, tuningolgattam. Inkább itt az a gond, h robogóm sosem volt, nem értek hozzájuk. Szóval biztos belejönnék, de nem nagyon szeretném ezt a sajátomon folyamatosan gyakorolgatni
És ha emelném egy picit a tétet, ez vajon milyen lenne?
De itt kilistáztam a max 200.000-ig Hajdúban kapható motorokat, nem tudom ezek közül van e tutibb befutó...
-
válasz
#14121216 #67539 üzenetére
Ez az ajánlott típus belőle. Elméletileg ezt a pénzt meg is érné. Mondjuk kímélni biztos, hogy nem kímélték a használata során. Nincs gond azzal, ha már nem gyári dugó-gyűrű stb van egy motorban. Meggyőződésem és gyakorlatból mondom, hogy prémium cuccokkal még tartósabbá is lehet tenni a gyáritól egy motort, de itt ennél a nagy kérdés, hogy vajon mit is takar pontosan az a felújítás? Milyen cuccokat vettek bele, hogy rakták össze stb...Semmi konkrétumot nem írt, csak azt, hogy fel van újítva. Én, mint tuning párti mondom, hogy jobb lenne neked inkább egy gyári állapotút venned valamivel többért, mint hogy otthon szembesülj majd kicsit később valami problémával. Gondolom nem az a fajta vagy aki szívesen nekiáll szerelgetni otthon?
Még egyszer mondom, megéri ezt az árat (ebből még faragni is lehetne szerintem), de neked abszolút üzembiztos motor kell gondolom, itt ennél meg azért vannak (lehetnek) bizonytalanságok. -
#14121216
törölt tag
válasz
sityupityu #67520 üzenetére
Nem néz ki rosszul az Aprilia SR sem
Ez vajon milyen lehet? Nem tudom, robogókban mennyi idősen mennyi km-ig érdekes venni, totál nem vagyok a motorokkal képben :/
Ezt néztem még ki, nem tudom milyen lehet ez is...
-
siti
őstag
teljesen elnyaltam az olaj leeresztőt, majd lecsiszoltam kisebbre, majd azt is. lecsiszoltam megint majd azt is. (17->14-re), próbáltam fogóval izomból és most kúpos kör (kb 12-esnél járok)... jöhet hogy lehúzom az olajdekni fedelet és valahogy kifűrészelem. próbáltam melengetni és úgy, de az se volt jó. ha nem fogy ki a gáz, lehet felgyújtom az egészet. Akkor se volt jó, amikor nyár elején visszaraktam, de neeem, nem bírtam várni egy hetet míg megjött az új csavar, pedig megrendeltem előre, mert tavaly se volt jó.... de legalább szépen tudok hatlapra csiszolni
-
takacsbotond
őstag
Sziasztok! Futárkodáshoz milyen 50ccm-es váltós motor lenne érdemes vennem?
-
mumtaz
senior tag
Szeretnék kérdezni megint valamit.
Lenne itt egy kérdés, hátha valaki tudja a választ. Ugye már a harmadik szettet használom egy tajvani öntöttvas hengerszettből. Mindegyik úgy érkezett, hogy két szett gyűrű volt hozzá. Viszont mindegyik gyűrűszett két különböző gyűrűből állt. Az egyik gyűrű hengerfallal érintkező felülete világosszürke, bekopás után króm, mint a tükör. Ez a felülete kicsit trapéz alakú. A másik gyűrű viszont fekete, bekopás után sima, de matt "színű". Szerintetek melyik való alulra és melyik felülre?
Eddig a krómot raktam felülre, a másikat alulra. Kivéve a mostani hengerszettet, mert most a két krómot raktam bele.
-
syler123
veterán
-
syler123
veterán
válasz
sityupityu #67530 üzenetére
Köszi!
Kicseréltük, először nagyon fasza volt, mély és nem recsegős hangja volt. Párszor mentem vele és mintha kezdené előről, annyira persze nem. De mintha, lehet beképzelem. Nem tudom. Ugye láttátok, hogy eléggé kormolt, szerintem sok olajat kaphat és a gyapot hamar megszívja magát olajjal. Most csak olyan gyapotot használtunk, ami kéznél volt, de akkor veszek a linkedről, hátha majd azzal...
-
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Azt megtudjátok mondani milyen gyapotot vegyek a kipufogó hangtompítójába?
Hufbauba tudok holnap bemenni, ott sokféle van, melyiket válasszam? Van ugye a hangszigetelő kőzetgyapot, gondolom nekem az kell, de melyiket?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
yodamastah #67527 üzenetére
Kb 200 cm és 150 kg vagyok egymagam. Máshol ezt egy páros adja ki. Párommal már 220 kg vagyunk együtt.
Teljesen mindegy, hogy 250, vagy 350 ccm, B125-tel egyik sem megy. Azt is írtam, hogy nem a saját tapasztalatomat írtam le, hanem más tanácsát. -
yodamastah
őstag
válasz
macilaci78 #67525 üzenetére
Országúton egy jó 250es-el nem tartasz fel senkit. 90-100km/h nem gond, végsebesség 130km/h is megvan (gps) 2 személyt már nagyon megérzi, de használható. Dinamikusan előzni azonban kevés a 250 egyedül is.
"B125 jogsival az ajánlott lökettérfogatot nem hajthatja."
Ezzel tisztában vagyok. Le kell tenni az korlátlan jogsit. Nem akkora költség hogy csak emiatt bekorlátozza magát az ember 125ccm-re.
De oké, nem ezt kérdezte. Szóval ha ajánlani kellene részemről 125-ös xmax-ot ajánlanám. Közepes testű nagyon jól pakolható, nem egy szopóroller modell. Viszonylag erős 14 le motor. 500e alatt 07-09 közötteik szoktak lenni. Sajnos nagy választék nincs belőle.
-
dugynok
senior tag
válasz
macilaci78 #67525 üzenetére
Hàt nemtudom... Mi asszonnyal a 200-as Apriliàmmal bejàrtuk az orszàgot és simàn vitte a 100-as tempót megpakolva, mèg többet is. Nyilvàn voltak helyzetek, mikor meg sem próbàltam előzni, meg elengedtem, ha gyorsabb volt valaki, de simàn vàllalható
-
macilaci78
nagyúr
válasz
yodamastah #67524 üzenetére
B125 jogsival az ajánlott lökettérfogatot nem hajthatja.
Én is beszélgettem az alkatrészbolttal, mikor az idomért mentem, nekem is azt mondta a srác, hogy vidékre, két személyre 350 ccm alá ne adjam, mert jó, ha egy 80-90 km/h-t ki lehet hozni a gépből. Országúton ez nem játszik, mert a forgalom ritmusa ettől gyorsabb.
Ezzel együtt valószínűleg én is csinálok egy B125-öt, telik vele a vezetési időm, de nem tudom még, hogy gépet veszek-e hozzá.
-
-
jozsi252
veterán
válasz
sityupityu #67520 üzenetére
Mondjuk ez a Burgman gyönyörű! https://www.kepesmotor.hu/suzuki-robogo/p1800125?st=burgman&o=pa
De azért mégis 32k km van benne, elvileg legalábbis. Ami azért nem kevés.
Használtakat ti hány km alatt vennétek? Az a baj ha sok tízezer km van benne, akkor hiába néz ki jól, hiába van jó áron, annyira nem érdemes belemenni?
-
válasz
#14121216 #67512 üzenetére
A már korábban javasolt Aprilia sr-t mondanám én is. 180 centi fölött is teljesen vállalható és kényelmes robogó. És mindenképp csak karburátorost!
Viszont ahhoz a 150 ezerhez legalább egy ötvenest rá kell még dobnod (de inkább többet), hogy normális állapotút kapjál.
Legalább ilyen jó egy Yamaha aerox is, de az még drágább lenne ugyanabban az évjáratban mint egy Aprilia sr.(#67519) jozsi252 Én kitartóan keresnék a használt piacon, lehet azért találni. Én sem ötvenes, sem pedig nagyobb robogóért nem adnék ki annyi pénzt mint amennyit kérnek értük.
A Keeway meg hasonlókat pedig messziről kerüld el. -
jozsi252
veterán
Sziasztok
Egyre jobban próbálom magam rávenni hogy kell újra egy robogó, de most már mindenképpen a 125cm3-es kategória kellene.
Néha mikor késő du. vagy estig dolgozok, szívesebben mennék motorral be a munkahelyre, ez oda vissza összesen 80km-t jelentene. Ami tetszene így nekem nagyon az a Piaggio Libert 125 4T. Ez szerintem minőség fogyasztás terén bőven jó lenne nekem.
50cm3-es semmiképp sem lenne jó, mert amúgy is 100kg környékén vagyok, szóval csóri motor lehet nem komálná annyira mint egy 125cm3-es. Meg azért az út felét kb. lakott területen kívül teszem meg, ahol azért 90 környéki tempóval szeretnék menni.Na most ugye olyan 750 környéke az általam kinézett motor + reg adó + forgalomba hozatal ami már egyből 900 lenne.
A kérdésem az lenne hogy van más olyan 125cm3-es motor amit érdemes megvenni és olcsóbban kijönnék belőle?Keeway-ből a a Cityblade 125cm3-es tetszik, az jóval olcsóbb lenne mint a Liberty, kérdés mennyivel rosszabb??
Az a baj hogy használtból nagyon nehéz normálisat kifogni, ezért valahogy jobb lenne az új, de sajnos az ára elég húzós minden téren. Használtakból meg a nagy része ugye okmányok nélküli, azt még levizsgáztatni meg papírokat beszerezni..
Ti mit csinálnátok a helyemben?
Próbáljak inkább keresgélni orrba szájba aprós oldalakon, hátha ki tudok fogni használtból olyat ami papíros rendszámos, nincs kivonva forgalomból stb?
-
gabe_
őstag
válasz
macilaci78 #67516 üzenetére
Naponta én se vállalnám
-
perge666
veterán
válasz
#14121216 #67515 üzenetére
Akkor közel lakunk egymáshoz.
Nekem sokáig volt egy Aprilia SR50 Street robogóm,nagyon meg voltam vele elégedve,volt hogy Nyíradonyból mentem vele Debrecenbe vagy Nyíregyházára,Vámospércsre.......de nekem nem volt kényelmetlen,pedig 182cm magas vagyok és 93kg.
Na jó a s*ggemet sokszor elültem,de ez nálam kocsiba is így van.Az Apriliát nem kellett szerelgetni,csak tankoltam és mentem vele.
A bő 7 év alatt abroncs csere volt,1X légszűrő takarítás,1X gyertya csere,olajcsere a blokkban és kifújt.
Na meg a végén a kuplungja volt már nagyon kopott,de azt már az új gazdája csináltatta meg.
Én azt nyugodt szívvel ajánlom,bár vigyázni kell hogy nehogy egy leharcoltat,tákoltat vegyél.A Yamaha Aeroxokat amúgy nagyon dícsérik,az nem tetszik esetleg??
-
-
#14121216
törölt tag
válasz
macilaci78 #67513 üzenetére
Az a 100 km igazából kb. 70 (Debrecen-Tokaj), meg csak alkalomszerűen. Inkább a környéken valamint városi bóklászásra keresek
-
gabe_
őstag
válasz
macilaci78 #67513 üzenetére
Én Pesten vettem az enyémet, lábon hazajöttem vele Kecskemétre.
Rám sötétedett, és fáztam mint a kutya, mert amilyen okos voltam, nem készültem plusz ruhával...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
#14121216 #67512 üzenetére
100 km kényelmetlen egy seggel robogón. Én múltkor XI. kerületből mentem ki Ecserre, szűk 30 km. Az, hogy kb 50 perc volt, a kisebb gond, de az üléspozíció viszont kényelmetlen, amikor hosszú menet után csak a piros lámpánál le kell tenned róla a lábad. Ellenszélben szabályosan kapaszkodni a kormányba, pedig csak 55 km/h-t mentem.
196 cm magas vagyok és azért nem egy mini robogóm van. -
#14121216
törölt tag
Sziasztok
Most tervezek egy robogót venni, de teljesen tanácstalan vagyok, hogy mitSosem volt még robogóm, nem igazán ismerem őket (azon kívül, hogy azzal tisztában vagyok hogy főleg az olasz és a japán márkák a legjobbak, de azokból sem mind). Még 2005 körül volt 1 évig egy Hercules nevezetű kis Zach motoros valamim, de ebben ki is merült a motorok ismerete
- Lenne rá kb. 150.000ft-om,
- mivel elég magas vagyok (186cm), az apró gépek kilőve, szóval jobb lenne valami nagy(obb) testű,
- tuning, verseny meg hasonló igényem nincs,
- kinézetre azért ennyiért is nézzen ki valahogy (csak nagyvárosban, emberek közt használnám), az sem hátrány, ha kicsit "vagány-sportos, mint pl a Benelli Quattronove X,
- könnyű fenntartás, ne kelljen állandóan szerelgetni,
- főleg a városban szaladgálnék vele, de mivel fotózom, néha-néha azért bírjon elmenni 100km-t is egyhuzamban...Sztem ennyi. Miket ajánlanátok?
-
JoinR
őstag
válasz
sityupityu #67509 üzenetére
Köszi
Úgy értettem hogy gyári-e, hogy ez javít-e a menettulajdonságokon vagy csak helyettesíti a gyárit.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #67509 üzenetére
Nekem is ez a gumi van fent, 150 km van benne, de a szélén már csak kb 10-12 mm a tiszta a hátsó gumin. BIG LÁJK, sokkal stabilabb a motor, magabiztosan viselkedik kanyarban is, fékezéskor is.
12" méretem van, Kék Hold szerelte fel, valami 10,5k/db áron voltak a gumik+szerelés. -
Igen, ez az egyik legkedveltebb multivariátor. A Stage6 Sport Pro is ugyanezt a szintet képviseli.
Mit értesz az alatt, hogy gyári-e?Nem gyári, ezeket neves tuningcégek gyártják a gyári helyére. A gyári helyére gond nélkül be lehet rakni őket, de jobb hatásfokkal dolgoznak azoknál.
(#67506) misu Válaszd a michelin city grip-et, azt sokan kedvelek és dicsérik.
-
JoinR
őstag
válasz
sityupityu #67490 üzenetére
50-es Scarabeohoz hol tudnék ilyen csodavariátort venni?
rákerestem de nem nagyon találtam, illetve nem tudom eldönteni, hogy az gyári-e.
-
misu
senior tag
válasz
sityupityu #67504 üzenetére
Hy!
Igen, azonos a méret!
Én is azt tapasztalom, hogy nehéz választás lesz...Köszönöm a segítséget!
Szép napot!
Bye!
-
siti
őstag
válasz
sityupityu #67504 üzenetére
elől kopottabb michelin, hátul régebbi de kopásmentes pirelli van, és érzem reggel 16 fokban, hogy hideg a gumi, az aszfalt és mászik szépen le az ívről. szerintem 10" méretben nincs olyan gumi, ami mindent visz. lehet hogy a 12e-s gumi jobb mint a 8e Ft-os, de nem fog 50% nőni a kanyar sebességem
jövőre új gumit teszek fel, szerintem bármit választok jobb lesz mint ezek az 5-6 éves gumik. -
Bár nem vagyok biztos benne, de ha jól rémlik akkor az F10-nél ugyanaz a méret van elől és hátul is, 100/80-as. Sok oldalon találsz gumit, mondjuk itt is.
A Continental Contitwist-et sokan nem ajánlják, de nekem pl nincs bajom vele. Bár esős időben biztos, hogy van jobb gumi is nála. A legtöbb panasz egyébként a nagyrobogósok felől jön ezzel a gumival kapcsolatban. Szerintem viszont teljesen használható.
Belerakhatsz 105-ös és 107-es kuplungot is, nincs semmi buktató benne.
-
misu
senior tag
Hy!
Kérhetnék egy kis segítséget?
2 dolog lenne:
1. 10" robogóhoz valami normális gumit keresnék. Előre+hátra. Normális gumákat akarok, az ár nem annyira lényeges, de nem szeretném, ha csúszna szárazon, vagy vizesen.
2. Fekvő minarelli blokkos csodám lenne (Malagucci f10
), a kuplungot szeretném cserélni.
Ha kompletten cserélem, akkor mindegy, hogy 105 vagy 107mm -es szettet teszek fel?
Vagy van buktatója a dolognak....?
Köszönöm előre is!
Szép napot!
Bye!
-
siti
őstag
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #67484 üzenetére
Sajnos a Jetforce-ot csak 2009-ig gyártották. Nem nagyon találni hozzá gyári kipufogót a bontottakon kívül. Meg ugye itt a speciális helyzet, ahogyan említettem is a három kipufogót az eredményekkel:
Gianelli Extra V2 = Totál szívás. Túlmelegedés, brutálisan gyenge teljesítmény. Még sztenderen sem volt képes 7500 fölé pörögni. Iszonyatos fogyasztás.
Full gyári kipufogó = max 8000-es üzemi fordulatszám, szar gyorsulás. Bármilyen kisebb üzemanyagrendszer hibánál már durrog, és akadozik a motor. Ideális helyzetben nagyon jó fogyasztás
Gyári kipufogó kibelezve, átalakítva = Legjobb teljesítmény. Kicsit nagyobb fogyasztás. Max fordulatszám itt a legmagasabb, kipörgi magát a pirosig. Ezzel az üzemanyag rendszer esetleges hibái nem eredményeznek azonnali használhatatlanságot. Ezzel kevésbé érzékeny a hibákra.Szóval, ha tudnék is szerezni gyári kipufogót, úgyis át kellene alakítani a jobb teljesítményért. Ha meg már úgyis alakítgatnom kell valamit, akkor inkább azt, ami úgyis kéznél van. És ez a Gianelli. Eladni úgysem lehet. Ha lehetne is, max 5000Ft szemben a 22000-el, amennyiért vettem. És összesen 500Km-t volt rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- WWDC 2025: Nagy változásokat hoz az iOS és iPadOS 26
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Hobby rádiós topik
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Óvodások homokozója
- Zelda Játékok
- Robot fűnyírók
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Új, csomagolássérült Catler KM 8020 konyhai robotgép - 2 év bolti garival! -
- Eladó Zenga Giulia gamer szék
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- 15db töltő egybe (65W + 90W) kerek végűek (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest