Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz blizzrd #67543 üzenetére

    "variator gorgo illetve kuplung csere hany kilometer utan ajanlott?"

    Ez típusonként eltérő lehet, és a felhasználás módjától is rengeteget számít. Az sem mindegy, hogy milyen minőségű görgők vannak benne. Én azt mondom, hogy kb 2-3 ezer kilométerenként "kötelező" ellenőrizni, 5-6 ezernél meg már cserések szoktak lenni általában. De mondom, ez nagyon változó lehet, ennél mehet többet is és kevesebbet is. Ezért kell ellenőrizni. Én pl háklis vagyok az ilyesmire, és jóval hamarább szoktam cserélni, már minimális kopásnál megteszem. :)
    Aki olyasmiről győzköd, hogy a görgő nem kopik, annak a tanácsait én figyelmen kívül hagynám a jövőben. :)
    A kuplungra rátérve: az jóval tovább bírja. Pláne ha totál gyári az egész meghajtás. A felhúzott-tuningolt motoroknál van csak a kuplung kitéve az átlagnál nagyobb hőhatásnak és terhelésnek a magas fordulaton való elindulás miatt. Kilométert nem kell nézni ennél. Szétszeditek, és ha semmi rendellenességet nem láttok akkor egy jó darabig el lehet felejteni.
    A szíjnál a +-1 mm-ert a szíj szélességére érted? Ha igen akkor inkább a +1 mm-ert kell választani.Ha a mínuszost választanád, akkor már alapból egy milliméterrel kevesebbel indulnál (mintha el lenne kopva), és bár kimondva nem tűnik soknak, de kopásban az 1 mm már igen jelentősnek tekinthető. Minél kopottabb a szíj annál kevesebb lesz a végsebességed.

    szerk:
    (#67532) syler123 Az elméletileg az alapjárat állító csavar (a levegőé az külön van), de megmondom őszintén, hogy ennyire kiálló csavarral még nem nagyon találkoztam.

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz blizzrd #67543 üzenetére

    Ha nagyon nem találsz rugót, vannak ilyet készítő kisiparosok is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés