- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dzso22
senior tag
válasz
sebestyen93 #61210 üzenetére
Cserélj gyertyát mert olyan is elő szokott fordulni hogy slusszos vagy nyomás alatt nincs szikra. Azt a karbit szedd apró darabokra és jól nézd át. Az úszó szintet is. Gyújtást is ellenőrinzd hogy pontosan be van e állítva.A Simsonok allergiásak erre. Kondi milyen régi a gépben?
-
Micsurin
nagyúr
Kis felvilágosításért tértem be megint (jogsi már hetek kérdése csak
) , haverom nagyon rágja a fülem , hogy lehet egy öreg 2T-vel is jól járnék , pár info róluk ? (125 2T , NSR , RS , etc) hamar szétpörgik magukat ? csak 7l-rel lehet velük járni ?
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni mi tévő legyek már 2 motor szaki is kifogyott az ötletekből.
A motor: CPI oliver 50ccm 2004es. nagy testü 2 ütemü automata szivatos,japán karburátoros
Mikor megvettük nem volt stabil alapjárat, légszürő elvolt öregegve, orvosolva lett ezzel a gond.
Viszont alapjáraton ha hagyom egy 5-10-15percet 100% hogy lefullad mintha lekapcsolnám a gyújtást kulcsal,de pöccre indul rugásra és inditóval is.MENET KÖZBEN SOSE FULLADT LE.Aztán ment hetekig , és eljött egy 2 hete egy barátom vidékre, és állomásra érte mentem felült hátra(el el bújva földes utakon) és mondom rég ment robogoval, kimentünk egy földes szántó földre , kijárt út nem homok.
Kipróbálta, én is mentem vele egyet kettőt, és egyszer csak le lefulladt, majd picit várva beindult és go haza, azóta rosszabodott és már a kapuig se juttok el vele ha körözök a kertben vele lefullad,(felmelegszik)Gyertya elég fekete volt de nem korodált semmi, olajos.
Drotkefét ajánlották kicsit a szikra test végét kitágitani, és ugyan az le fullad menet közben ha bemelegedett.
Aztán benzin a kipufogoba és kiégetni a koszt belöle, meg is történt egy órán keresztül égett aztán egyet szívót és,,tiszta lett,, amugy katalizátoros kipufogó, van vagy 5-6kg vagy lerakodás vagy ennek ez a súlya..A próblémát ez se oldotta meg, ma vettem bele gyári ngk br7es gyújtógyertyát, hátha a gyertya szarakodik ha meleg a motor..
Nos úgyan az...Stúber tü legkisebb legnagyobb közép állásban is próbálva,új gyertya vége szürkésebb menet olajosan kormos és a belseje pedig csak pár órás..
Alapjárat magasra,normálra állítva szintén lefullad menet közben is.
Megszívva a benzin vákumcsőt jön szépen a benzin.
Karburátor kimosva benzin,féktisztitóval és kompreszorral is minden nyilás csavar lyukban.
Variátor kupola és minden kimosva majd a nem variátor részek wd40el befújva,kuplung nagyon melegszik, de sokat olvasva ez normális, ha húzzom a féket és a gázt akkor is lefullad(üresben)
Akksi csontra fel van töltve.Olaj Repsol 2t schooter szintetikus, benzin shell nitro +.
Hú nagyából ennyi nagy ívben, mi tévő legyek? tippek ötletek másoknak esetleg ilyen volt e??
Gondoltam még arra hogy valahogy kimüteném a hengert és nem e sül be vagy ilyesmi. nem e koszos, bár kérdés hogy mennyire lehet szét nyitni? Kiégetni?
Előre is köszönöm a segítséget
Jó éjt mindenki! -
sebestyen93
tag
válasz
dzso22 #61208 üzenetére
Szétszedtem, semmi kopásnak, vagy sérülésnek nyoma nem volt se a hengerben, se a dugattyún, szóval az talán oké.
Elmentem vele egy körre, életre kelt, de nem volt alapjárat. Csak ha húztam a gázt, akkor nem állt le, de nagyon csökevényes indulás volt. Le is fulladt első indulásnál. Amúgy köpi a füstöt mint a marha, szürke, majd kék füst. Amikor elindult, ás húztam a gázt, zörgött valami a karbi felől. Hazaértem, pihentettem, megpróbáltam beindítani, de nem indult, és most sem indul. Kiszedtem a súbertűt, mondom állítok rajta, erre azt vettem észre, hogy a tű is ferde -.-
Szóval, gyertya csekkolva, szikra van. Karbin tekergettem, de még nem szedtem szét, hogy megnézzem mi van benne. Szimeringet nem néztem, de a szürke füstből jóra nem számítok.. valamelyik tuti behalt.
Nah mit gondolsz?
A kipufogós ötlete majd kipróbálom, azt megírom, hogy mivan, persze, ha hajlandó lesz beindulni reggel a masina.
-
válasz
body007 #61206 üzenetére
En is probaltam ugy, hogy gyujtast levettem, rugdostam parszor, gyujtas vissza, de semmi. Egyebkent most is azt csinalta, mint a korabbi videoban. Elso inditaskor beroffent, majd 2 masodperc mulva le is allt. Szerintem nalam nem ez a parolgas gond lehet.
Ennyi nyektetestol mint a multkor
meg ha elparolog is azert fel kellene toltodni az uszohaznak es kapnia kellene annyi kevereket, hogy legalabb boffenjen parat.
Nem tudom, en sem ertem. Nekem mar ez a parolgas is fura, azert az uszohaz eleg zart ehhez, hogy teljesen kiparologjon onnan az anyag. Neked csak ebben a melegben csinalja? Kivancsi leszek osszel, ha nem hasznalom napokig mit szol hozza.
-
dzso22
senior tag
válasz
sebestyen93 #61204 üzenetére
Ha van ereje akkor felesleges. Vedd le a kipufogó végét és a légszűrőt nézd meg úgy mit csinál. De szerintem itt karbi vagy gyertya hiba lesz,esetleg szimering. Szóval elsősorban ezeket kéne átnézni.
-
Balázska98
csendes tag
Üdv! Lenne egy olyan problémám hogy van egy suzuki let2 50ccm robogó a dugó és a henger közé fel ment a tü és végigi huzta majd dugó henger gyürük tű görgö csere után nem indul! kompreszió van gyujtás van új gyertya is lett karbi tisztitval kivet gyertyávál lehet látni az üzemanyag felhöt de nem indul mi lehet a probléma? Válaszokat várom és elöre is köszönöm!!!!
-
sebestyen93
tag
válasz
dzso22 #61200 üzenetére
Nem érzek semmit a berúgón, hogy gyengült volna. Meg az ereje is megvan, megy mint az ökör, de leáll!!
Hidegen szívatóval pöccre indul, vagy 2. rúgásra, de sajnos fél percen belül megáll. Meleg meg szintén megáll, de akkor újra se lehet indítani. Hidegen azért ha leáll, utána első berúgásra indul, de utána persze megint megáll 20 mp-en beül.
Szóval akkor kapjam szét, azt ha vannak karcok, meg kopás nyomok a dugattyún + hengeren, akkor kuka?
-
Valaki keresett nemreg jogot/diot. Az ilyeneket erdemes megnezni, ha nincs messze:
Igy keprol rendben van, teloharmonikak is epnek tunnek. Eredeti kipufogo racs nelkul, a jobb oldali matrica mar nem a gyari. Vagy a bal oldali es az elso nem az, a lenyeg, hogy az idomok is rendben vannak, nincsenek osszetorve. Nem penz erte, ha motorikusan is rendben van.
------------------------------
Allt szombat ota a motorom, megint nem indult el. Nyektettem es rugdostam aztan meguntam. Szivtam fel benzint injekcios fecskendobe, tettem ra vekony gumicsovet , leszedtem az elso deknit es ahol szivja a levegot, bespriccentettem neki. Parat fordult es mar rocogott is. Ezt miert csinalhatja ez a budos?
-
dzso22
senior tag
válasz
sebestyen93 #61190 üzenetére
Elvileg ha nem érezni a berúgón hogy gyengült a motor nem lehet gond. De egy Simsonon pikk pakk le lehet kapni a hengert és ellenőrizni,hogy nincs e baj
ha nem látni hibát mehet bele a kissebb hőértékű gyertya aztán pár karika,majd gyertyakép alapján lehet állítani a karbin.
-
mumtaz
senior tag
válasz
szentkuti11 #61175 üzenetére
Na bakker. Most néztem csak a képet. Az szépen átment rajta. Attól tartok, ez kuka lesz. A futófelületi sérülés még javítható lenne, de az, ahol az oldalán kijött, az már biztosan nem. Ha erre egy gumis azt mondja, hogy megcsinálja, ahhoz nem is szabad többet menni.
És ott fog tovább szakadni, ahol kijött az oldalán, ha így jársz vele. -
Norbika88
senior tag
Mostanában olyan gondjaim vannak, hogy hideg indítás után elég nagy nagy az alapjárati szerintem 2000-2500(mindegy hogy hideg garázs vagy kint melegben állt) között, hagyom beálljon vissza is esik a fordulat aztán az első gázadásra befullad. Ilyenkor nem is piszkálom tovább pár percet hagyom, akkor pöc-röff, mert ilyenkor se berúgóra se önindítóra nem indul, bele fullad a benzinbe szerintem.
Alapjárati csavaron kellene beljebb tekernem egy kicsit, vagy az autómata szivatóval lesz valami gubanc?
-
válasz
Miklós92 #61193 üzenetére
Szia!
Konnyebb gorgok kellenek a variatorba, ha ez a cel. Hogy most milyen van bent azt nyilvan senki sem tudja. A megfogalmazasbol gondolom te sem. Epp ezert nehez megmondani, hogy mi segitene a dolgon. Venni kellene gorgoszettet, amiben tobbfele talalhato es kitesztelni melyikkel hozza a kivant eredmenyt.
-
mumtaz
senior tag
Apropó. Nem csináltál véletlenül nekem képeket?
Miklos92: Ez lenne a normális áttétel hangolás. A variót, kontrasztrugót, kuplungot kellene rendesen összehangolni. Normális az lenne, hogy a kuplung picivel azelőtt megtapadjon, hogy a varió elkezd váltani. A varió váltását meg arra a fordulatra kell belőni, ahol a legnagyobb teljesítményt adja le a motor. Utóbbi nem egyennkő az üvwghanggal.
-
Miklós92
újonc
Sziasztok. Van egy motowell kid 2-esem, és azt szeretném megoldani, hogy amikor ráhúzom a gázt akkor ne rögtön induljon hanem vegye fel a kb. közepes vagy magas fordulatot és úgy induljon el, persze a sebességgel együtt a fordulat ne essen vissza! Folyamatosan gyorsuljon. A motor minarelli blokkos fekvő hengeres 50cc, 2T.
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Redneck
nagyúr
Sajnos nem jutottam előre biztosíték ügyben. Hátsó lámpa nélkül is kivágja a biztosítékot.
Tud valaki jó autovillamosságis helyet? Ki kell méregetni. Kiégés. -
sebestyen93
tag
válasz
dzso22 #61183 üzenetére
Rendben, köszi!
Amúgy az is lehet baj, h még bejáratós a motor (kb 300km van benne már a felújítás óta) és kicsit meghúztam neki? Csak addig, hogy meddig meg max, kb 10 mp-ig húztam nyélgázon, amíg kiment a végére (67km/h), azt el is engedtem, vissza 40-re. Lehet nem tett neki jót, azt valami sérült benne? Ez most történt a a napokban, nem zsír új dugattyúnál. (keverék 1:40, előtte 1:33 volt)
-
Bilux
veterán
-
mumtaz
senior tag
A két csonk egymás fölőtt a karbifűtés lenne a hűtőkörbe kötve (vizet kap). Jobbra mellettük van az olaj. A szívócsonkon függőlegesen lévő csonk a vákuum. Ez menne a benzincsapra. Ha nem kötöd sehova, akkor teljesen dugózd le, mert ott falsót szív a motor. A szivató melletti a benzin.
-
bence562
csendes tag
Helló!
Nagypapámtól örökölt Romet Kadet-em szeretném működőképes állapotba hozni, hosszú évek óta nem volt beindítva, a váltóolajat leengedtem, karbit kipucoltam. A hengert lehúztam, de kompressziómérő nélkül messzemenő dolgot nem tudtam levonni mindenesetre a hengerfejből kitakarítottam a kokszot. Holnap megpróbálnám visszarakni a vázba a blokkot, valamire oda kell figyelni egy ilyen idős gépnél? Milyen gyertya és olaj kellene bele? Illetve bontottan honnan tudnék első kereket venni bele, mert elég nyúzott állapotban van, de nincs kedvem 17k-ért venni egy újat? Bármiféle tanácsot elfogadok! Mellesleg csak hobbiból készül, emellett szolgál egy Runner ami vízpumpacsere óta kiválóan szolgál
-
Redneck
nagyúr
válasz
sebestyen93 #61180 üzenetére
Simsonhoz nem kell 8-as hőértékű gyertya. Karbi 30+ fokban a léghűtés gyengesége miatt forralni tudja a benzint. Alacsonyabb hőértékű gyertya, öblögetés és tiszta hűtőbordák kellenek.
Futarmotorosbolt.hu és simson.hu
Előbbi jó kis szocis üzlet, utóbbi jó és hozzáértő közösség.
Szerk: Passz, évek óta el van rakva gép és nem emlékszem.
Talán 4-5 körüli, de a Futár Peti meg a klubos fórum pontosan megmondja.Nekem volt ilyen gondom, de a gyújtás se volt akkor még a toppon.
-
sebestyen93
tag
Üdv!
Adott egy Simson S51B. Gyertyacsere lett rajta, és a karburátoron állítva lett (alapjárati csavaron, meg a levegő csavaron), valamint a súbertú lejjebb lett rakva 1-el. Mert marha lomba volt a motor. (a legfelső pöcökben volt). Nos, a motor még lomhább lett, így vissza lett rakva a legfelső pöcökbe a súbertű, valamit a csavarokon lett állítva, így most úgy-ahogy jól megy. De az állítások és a gyertyacsere óta a motor melegen leáll és alig lehet újraindítani. Előtte ezt nem csinálta egyszer sem. Valamint beköpi a gyertyát, napi többször is, kb fél motorozás után. Természetesen ez sem volt jellemző rá a gyertyacsere és a karbiállítás előtt. Jelenlegi gyertya: NGK BH8S, előző gyertya N15YC Brisk. Karburátor 16N1-es. Valaki tud segíteni?
-
szentkuti11
addikt
Reggel megnéztem a kis 4T Suzuki motorolajszintjét, örömmel konstatáltam, hogy van elég benne, annak viszont már kevésbé örültem, hogy a hátsó kerékből egy facsavar köszönt vissza. Nem tudom, hogy mióta lehet benne, menet közben nem éreztem (vagy megszoktam), hogy bármit is befolyásolna. Kihúzni nem merem, mert abban a pillanatban leereszt, így viszont rettegésben vagyok, mert csak holnaputánra lesz meg hozzá az új gumi. A gumis azt mondta, hogy amíg nem lassú defektes, addig nyugodtan járjak vele.
-
Bilux
veterán
Mikor megfelelő a főfúvóka mérete? Nyélgázon barna legyen a gyertya és ne fulladjon? Ennyi?
-
Redneck
nagyúr
Ha be van kötve a hátsó lámpa kiveri a 7,5A biztosítékot. A féklámpa miatt van. Szeretném h legalább helyzetjelzőm legyen.
Szerintetek itt mit hova kéne ehhez?Van sárga, sárga-zöld és a kék. Nem akarok hülyeséget. Reggel a kék a helyén volt, jobbra pedig a sárgát kötöttem. Na ezzel leverte és égett a féklámpa végig.
Kell egy helyzetjelző még szerelőhöz tudok menni, légyszi segítsetek!
-
-
Bilux
veterán
Na felraktam úgy ahogy van józan paraszt ésszel bekötöttem. Kis pörgetés után be is indult, de ahogy vártam belefullad a benzinbe
A súbertűt ne bántsam gondolom azt hagyjam egyelőre a fenébe a főfúvókával bajlódjak. -
Koszonom szepen az informaciokat, igy mar ket tipus is szoba johet, ha valtanek nagyobb negyutemure.
Egyelore gyujtunk egy kis manit es persze azt is at kell gondolnom, hogy megeri-e kockaztatni veluk. Ajanlottatok a runnert, szep es jo kis moci, a problema azzal van, hogy amivel erdemes foglalkozni, illetve amivel en foglalkoznek, azok 3-400 ezer korul kezdodnek, ennyiert biztos nem veszek motort. Ez a ket emlitett tipus pedig 150-200 korul mozog es azert megis kenyelmesebb, mint a kis jog.
Bar azon is jar az agyam, hogy abbol az arbol szezonon kivul veszek 3 jogot, ami kimegy a vilagbol, csak az a franya rugozasa ne lenne ilyen hulladek.
Egyelore veszek ebbe egy puhabb telot es majd elvalik.
(#61160) norbert1998
Az alapjaratra mar kaptal valaszt.
Elkepzelheto, hogy halott az akku/onindito vagy mindketto. Majd feltoltod az akkut, ha lehet persze es meglatod. Szamolj vele, hogy mindkettot cserelni kell, inkabb erjen pozitiv meglepetes. Persze mennek ezek a gepek berugoval, akku nelkul is ha arrol van szo. A hatso fek bowdent hatul, ahol a fekkar es a bowden talalkozik, ott tudod allitani egy menetes orsoval. Lehet a betet is el van kopva, azert gyenge a fek hatul. Azt nehezebb kicserelni.
-
Bilux
veterán
válasz
body007 #61165 üzenetére
Most jött meg a 17-es dellorto az előző képen a gyári karbi van.
Viszont ezen a delloroton jóval több cső csatlakozó van... dejó. Tudnám melyik micsoda. Gondolom felét ledugózhatom. Mert pl a vákuum dob felé menő csőcsonk a gyárin csak egy vak cső dellorton a szívótorokba meg van a kivezetése.Akkor mi micsoda?
Az automata szivató mögött az üzemanyag az tuti. A ledugózott fütyi szerintem az olajzás.
Ami mellette van kettő egymás fölött az olyan mintha csak egy átfolyó lenne. Torkon függőlegesen meg gondolom a vákuumdobhoz menne. De köthetem mondjuk a légszűrőházba vagy csak dugózzam le? -
Bilux
veterán
Itt ha levágom a karbifűtést akkor le kell testelni az egyik vezetékem? Bár a karbi nem lehet test ha gumi szívócsonkom van...
15-ös karbit cserélek 17-esre amiben a főfúvóka 80 gondolom ez sok lesz neki. Főleg hogy a gyári fojtott 54-es volt.
Itt olvastam hogy nyélgázon menjek és nézzem meg a gyertyát ha őzbarna akkor jó. Ennyi csak a beállítása? -
válasz
norbert1998 #61162 üzenetére
Nem tudom milyen a karbid, de ezen a képen a nagy, kézzel is tekerhető rugós csavar.
Mindig a nagyobb csavar szokott az alapjárat állító lenni.
-
válasz
norbert1998 #61160 üzenetére
Esetleg az alapjárati levegő csavaron ha tekernél beljebb egy fél fordulatot
-
norbert1998
nagyúr
Vasárnapig, igaz, van idő, de addig felteszem a pár kérdésem.
A motor alapjárata olyan alacsony, hogy ha nincs minimális gáz adva neki, egyből le fullad. Ennek hol érdemes az okát keresni?
Lemerült aksival az önindító olyan, mint egy csikorgó fékezés egy autóval. Ez normális? És persze nem indít. Az eladó állítása szerint feltöltött aksival próbálták egy erdeklodovel, neki ment.
A hátsó fék bowden-jen lehet húzni, ugye? Mert elég laza, és a fék nem éppen erős így. Ellenben az első olyan harapós, hogy bármikor orra állok vele. -
mumtaz
senior tag
válasz
Casoli #61157 üzenetére
Arra én is kiváncsi lennék. Jó lenne, ha lenne valami lekérdezhető adatbázis, bár így a tolvajok is megtudhatnák, hogy körözik-e az általuk ellopott - nem rendszám köteles - mocit. Ha igen, akkor alkatrésznek adják el. De akkor is jól jönne a gyanútlan, jóhiszemű vásárlóknak.
Más: Eddig jó 1200 km-t motoroztam le a Jetforce-al. És elmondható, hogy jóval kevesebb problémával, mint a Speedfight-al. Ugye ide sorolandó az AC dugulás a múltkor. És annak ellenére, hogy ugye nem tökéletes - még - az üzemanyag rendszer és a varió, teljesen használható. A Speedfight-ba a kezdetekkor beleöltem több 10000-et (eddig összesen kb 120000-et, mióta meg van), de szinte soha nem tudtam elmenni 200 km-nél többet anélkül, hogy ne lett volna valami olyan baja, amitől menni sem lehetett vele. Leszámítva a legutóbbi 1800 km-t, amikor "csak" az új vízpumpa szállt el és folyamatosan lefulladt huzamosabb nyélgáznál.
Most már meg kéne csinálnom, hogy eladhassam szegényt, de még az 1 hét szabim alatt sem volt rá időm.
Egyébként a Jetforce-ba eddig 35000 Ft javítás volt és az is gariba az előző tulaj által. -
válasz
FeZ... #61155 üzenetére
Azért Babetták nem teremnek a semmiből. Olyan meg nincsen, hogy nem tudjuk honnan van. Ez inkább egy talált motor lehet, ami ha legális lenne, lenne tulajdonosa is. Kérdező tag szerintem tudja, hogy eltulajdonított motor, arra szeretne választ kapni, hogy lehet kideríteni, hogy a tulaj kerestette-e.
-
aszti93
aktív tag
Rendben. Köszönöm a gyors válaszokat
-
aszti93
aktív tag
Sziasztok.
Van egy 49ccm-es Babetta 210 motorkerékpárom. Naggyából 15 éve áll letakarva. Elképzelésem sincs már hogy kitől van és szeretném ellenőriztetni az alvázszámát. Ezt el lehet intézni a neten keresztül? És ha igen akkor hol lehet?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- One mobilszolgáltatások
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Fűnyíró topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Philips LCD és LED TV-k
- Futás, futópályák
- Analóg fényképezés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- További aktív témák...
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Honor 200 Pro - Moonlight White - Használt, karcmentes
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest