- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Norbika88 #83128 üzenetére
Nem remlik, hogy eddig emlitve lett volna hogy immos a robogo. Be is van szerelve az immobiliser?
Az a baj, hogy egy multimeterrel pillanatok alatt ki lehet merni, hol van a gubanc, anelkul csak alkatresz cserebere es talalgatas van.
Ha van benne immo, az siman blokkokja a gyujtast, itt a testkabelen keresztul talan. -
Norbika88
senior tag
válasz
Norbika88 #61197 üzenetére
Ezt jól elbéláztam
Ide szerettem volna válaszolni
Alapjárat nem volt beállítva akkor rendesen. Meg asszem a malossi red filterrel nem igazán sikerült normális alapjáratot állítanom, lehet a malossi red-nek kevés a 70-es fúvóka?
Most a legjobb gyertya kép és alapjárat a gyári 14-es légszűrőház, gyári 16-os karbi 68-as főfúvókával.
Bár azóta szereztem egy stage 6 rep kiput és stage 6 variót, most már lehet lassan el kellene egy 17.5 karbi, nem igazán találtam olyat ami full kompatibilis lenne mikuni 16-os karbimmal. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Norbika88 #75057 üzenetére
Én új korában fektettem el a gép jobb oldalára. Okos autós távolsági fényszóróval jött, nem láttam semmit, viszont a benzinkútról jövő felzárkóztató sáv véget ért. Rá a vizes fűre, zötykölődtem, fékezni nem mertem, inkább eldőltem jobbra, az aszfalttól távolabb. A motoron csak a matrica lett picit karcos, illetve a kipufogó hővédő paneljának konzolja gyűrődött meg kicsit, másnak nem lett baja. Se a fékkar, se a tükör, semmi. Ja, az idom alól egy év múlva is virágföld jött ki, szétszedtem, kislagoltam. Én a jobb oldalamon csúsztam, csak koszos lettem.
Az idom többet kapott akkor, amikor a kiskapu terméskő oszlopának súrlódott...vadászcsiga: így-így, eb csont beforr, de a műanyag úgy marad.
Mondanám hogy kva drága de egy temetés többe kerülne - csak azt nem te fizeted. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #74730 üzenetére
Persze, az összerakást követő legelső tankot leszámítva bőven elegendő a gyári olajozás. Ha belegondolsz és megfognád egy 70-es és egy 50-es hengernek a belső falát és elméletben kiterítenéd mint egy négyszöget, akkor szinte alig lenne méretben különbség a kettő között felületben.
Nem tudom, hogy a szervizek milyen árakkal dolgoznak, majd a többiek segítenek ebben. Azt tudom, hogy kevesen szeretnek hangolással pepecselni (pláne ha az valami tuningal párosul). Vagy nem is értenek igazán hozzá (csak annyi a tudás, hogy egy alkatrészt kicseréljenek egy másikra), vagy aki ért is hozzá azoknak is nagyrészt csak az számít, hogy minél hamarább végezzenek egy adott motorral, hogy jöhessen a következő. Pláne a mai, szerelőhiányos időszakban mondható ez el.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #74717 üzenetére
Megnéztem a videóidat. Pár jótanács:
Egy: hangolásnál nem kutyulunk jobbra-balra mindenfélével össze-vissza. Kis, rugó, kontraszt, görgő, súbert, stb...Mindig csak egy valamivel foglalkozunk először. Jelen esetben (mivel maradt a régi henger és karburátor) a hajtással foglalkozunk először. Azt a hajtást simán be lehet hangolni a régi fölállásban, akkora változás nem történt motorügyileg, hogy ezt ne tehessük meg. Majd ha kész vagy ezzel akkor lehet kicsit csiszolni a karburátoron ha szükséges.
A hajtásnál is szép sorba megyünk nem pedig össze-vissza mindennek nekiesve. A kis kuplungrugók pl a legvégső fázis a hangolásnál, ugyanis azoknak egyedül az elindulásnál van szerepük.
A első videóban (azaz a másodikban, mert az első nem működik) valóban lehet darálást hallani az elején ami tök olyan, mintha többletüzemanyagot kapna. Viszont ezt mégis ki lehet zárni, hiszen rezonátor került fel a gépre, aminél a legtöbb esetben a végső fázisban még növelni is kell minimálisan a főfúvóka méretet. Tehát ez ki van zárva. Ráadásul később meg is szűnt a darálás, a második videóban meg nem is lehet hallani. Nem lehet, hogy egyszerűen csak tök hideg volt a motor a videó elején? Mert ilyenkor simán produkálhat egy jól beállított karburáció mellet lévő motor is hasonlókat. Az első videó első feléléz leszámítva szerintem teljesen korrektül gyorsul azzal az 50-es hengerrel a robogód. Ráadásul semmi luk sincs benne a gyorsulás alatt, szép egyenletes a fordulatszám végig. Mi a baj vele? Maga az elindulásod közvetlen a legelső fázisban valóban nem "kecskebak szerű", de ezen könnyen lehet segíteni. Egyszerűen még erősebb kisrugók kellenek a kuplungodba, hogy nagyobb fordulaton nyíljanak csak szét a pofák ezáltal elérve a dinamikus elindulást közvetlen álló helyzetből. -
Norbika88
senior tag
válasz
Norbika88 #74604 üzenetére
Továbbra is fent áll a videókon is látható darálás 7xxx fordulatig.
Kicseréltem kékről pirosra kis rugókat, kipróbáltam, 4.25;4,5;4,75;5grammos görgőket.
Közepes erősségű stage 6 kontrasztrugót raktam, be. A súbert a legalsó állásba raktam, szép őz barna a gyertya.
Tényleg ilyen gyenge lenne ez az 50-es blokk ehez a kipuhoz allul? Szivató?
Vagy még a görgőzni kellene, esetleg a hézagolás nem jó?
Stage 6 variátorhoz nem vettem meg a külső tárcsát.
Esetleg rövidebb szíj? -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #68759 üzenetére
Mindent érdemes kipróbálni. Rengeteg robogót hangoltam már, de én speciel nagyon nem szeretem ezeket a görgőket. Ráadásul amire hivatott, a sebességnövekedés sem mindig garantált velük.
A gyárihoz képest a mindössze 0,2 gramm eltéréssel pont, hogy nagyon mellényúlnál ennél a görgőnél, ugyanis totál másképp fog viselkedni mint egy hagyományos. De ezt írja is az ismertetője, hogy a gyárihoz képest +/- 1 gramm is lehet a differencia.
A hagyományos görgők között is hatalmas az eltérés, nagyon nem mindegy, hogy milyen a felületük. Pont ezen az oldalon is lehet kapni az általam két legjobbnak tartott görgőt. Az egyik a stage6 a másik pedig a dr pulley. A stage6 nagyon profi görgő, nem véletlen használják őket versenycélokra is. Egyetlen egy hátrányuk az, hogy egy kihegyezett tuningrobogónál viszonylag gyakran újra kell finoman zsírozni. De pl nálad egy széria robogó esetében ez nem szempont. Régebben ha görgőt kellett ajánlani akkor mindig a stage6-ot ajánlottam, viszont most már egyre inkább a linkelt dr pulley felé húzok. Még keményebb és simább felülettel rendelkezik mint a stage6, ezáltal zsírozásra sincs szükség ennél a görgőnél. Utána ott van még a malossi görgője is ami szintén jó minőségű, de én csak az előző kettő után tenném minőségben.Ami a szíjadat illeti az még elmegy, 1,5 mm-es kopástól mondanám cserésnek.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Norbika88 #65100 üzenetére
Persze, eletszerutlen es elavult a jelenlegi segedmotor sebesseg korlatozas es annak az ellenorzese.
De videoban szereplo Runnert se amiatt szedtek ki mert 50-es
Az minimum 125 vagy 180-as a legszurohaz alapjan. Szerintem nem sok motor lehetett, amit kifejezetten amiatt buntettek meg, mert 50-es letere gyorsabban ment mint 45km/h.
Igazabol az egesz segedmotor/A1 stb kategoriakat ideje lenne kicsit rendbeszedni.
Kapasbol ha nem csak az 50-eseket nezem hanem a 125-ost, akkor abbol nagyon keves az olyan 4 utemu, ami 15 loeros korlatot megkozelitene(jellemzoen 10-12Le)En nyugodtan a jelenlegi also kategoriakat osszevonnam, pl 125-150- (esetleg)180 az az A1.
Ezek is meg mind szinte 15-18 loero korul vannak.
A segedmotor meg 50ccm es max 8Le.A segedmotor jelenlegi korlatozasa meg a 70-80-as evek Simson-Riga stb segedmotor specifikaciobol itt ragadt csokeveny.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #65100 üzenetére
Nem is tudsz nagyon venni használtan semmi olyan 50-esrobogót, ami ne menne többet 45km/h-nál. Semmi tuning nem kell hozzá, bármelyik lepukkant sz@r megy ennél többet. Az, hogy gyárilag "elvileg" kéne benne lennie határolónak az csak egy dolog. Végigmennek a tulajdonlistán egészen a konténerig, hogy vajon ki szedhette ki belőle? Nekem meg vásárláskor kötelező ezt leellenőriznem? Le van ez írva valahol? Mi van, hogy ha nem is volt működőképes amikor vettem? Az, hogy nagyobb köbcentis robogókat lebuktatnak papírok nélkül az rendben van. De ez? Vicc.
Komolyan mondom egyszer akár belemennék egy ilyen eljárásba is, mert kíváncsi lennék rá, hogy milyen érvekkel büntetnének meg csak azért, mert többet megy az 50-es robogóm mint 45.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #64336 üzenetére
Az a baj, hogy abban a "gagyi" szettben (valójában nem is gagyi), hogy egyedül a cső és a légszűrőbetét amit egészen biztosan tudsz használni. Kontraszt, görgők.....ki tudja előre, hogy majd hány grammos görgők fognak kelleni? Senki. Ez a hangolásnál derül ki,hogy ha már megvan minden. Ezek tudatában ezért én inkább a Stage6 csövet választanám ami jobb, mint ami a szettben van. Ehhez hozzáveszed a linkelt Stage6 variot és a fő dolgaid meg is vannak, amikről legalább elmondható, hogy egyáltalán nem rossz. A Stage6 vario kb a Malossi multival van egy szinten, jó kis variátor.
szerk: Igen, nem olcsó dolog. A fentiekhez jön még a szíj (egy jó szíj 5-6 ezer és még nem is kevlár) amit szintén üzembiztosan meg tudsz előre venni. A felesleges költségek a hangolásnál jönnek elő (kontraszt, görgők, kuplungrugók) ha nincsenek otthon cuccaid. És igen, sokat tudnál spórolni, hogy ha nem más csinálná helyetted.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
Norbika88 #64333 üzenetére
Igen, dobhat rajta. De ez úgy lenne az igazi, hogy ha valami multi variátor is be lenne még építve.
A hozzáadott fehér kontrasztrugót kb el is felejtheted. Ez a leggyengébb, kb 30 kg kell a teljes összenyomásához. Utána jön a sárga (kb35 kg), majd a piros (kb 40 kg). Ez a színkombináció természetesen a malossi kontrasztrugókra érvényes, más gyártók más színeket is használnak és nem ebben az erősorrendben. A Stage 6-nál pl mindegyik fekete.
A kontrasztrugó a variátor ellen dolgozik, az a feladata, hogy folyamatosan és kellően feszes maradjon az ékszíj. Próbálgatással lehet meghatározni, hogy melyikre van szükséged. -
-
kcsa
veterán
-
kokov
tag
válasz
Norbika88 #64057 üzenetére
Szimpatikus a weblapjuk Union24, nekem most 3193Ft-ot számolt. Ha senki nem szól ellene, akkor én is ezt választom.
Feltéve, ha megeszi a virtuális webkártyát, mert a banki vezérszámlámra én nem adok ezeknek inkasszálási jogot az tutkó.
Úgy tudom a biztosítóknak van egy káralapjuk, amihez fordulhat a károsult a kárigényével, ha a biztosítóm csődbe megy, ezért amiatt nem kell aggódnom, hogy ők rentábilisak e ebből az éves 3k-ból. Nekem a lényeg, hogy a rendőr ne büntessen meg, ha megállít és hát az nem mindegy, hogy 12k-ért nem büntet meg vagy 3k-ért.
Eszem megáll milyen rablás megy itt. Észnél kell lenni.(#64060) dugynok
Ez is hasznos, köszi. Szerencsére még belefér.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Norbika88 #64049 üzenetére
Nekem volt ilyen Red filter a Runneremben.
Nagyon picit utana kellett menni a karbi beallitassal mert tobb levegot kap a motor, nincs akkora fojtasa mint a sima szivacsszuronek.
Persze lehet a tiednel semmit nem kell majd allitani, mindenesetre csere utan tesztelgesd, illetve nezz gyertyakepet. -
-
-
-
-
perge666
veterán
válasz
Norbika88 #62536 üzenetére
Énis motorral járok dolgozni ( 3km ) asszony meg kocsival.
Inkább én fagyoskodok mint ő!
Eddig Simsonnal jártam,de eladtam,megvettem a DT-t,és amíg olyan állapotba hoztam hogy lehessen vele járni ( 8nap ) addig jártam az SR-el,de az baromira csúszott,rendesen halálfélelmem volt rajta. -
mumtaz
senior tag
válasz
Norbika88 #62507 üzenetére
Nem attól kell tartani. A csepptöltés jó dolog. Nem azzal van a baj, hanem, hogy 14,4 V helyett 18-at nyom. Most nem azt mondom, hogy pont az, hanem azt, hogy a két boltban kapható közül az egyik.
Én nem mertem kockáztatni, ezért vettem C-Tek MXS5.0-t. Meg azért ezt, mert autóakksihoz is kell.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Norbika88 #62496 üzenetére
Én nem tudom, hogyan álljak hozzá ehhez a töltőhöz. A két bolt (aldi és lidl) közül az egyikben árulták a kijelzős töltőket, mint ami a linkelt oldalon van. Ennek az volt az ismérve, hogy 14,4V-nál már nem mutatott feszültséget, hanem kiírta, hogy feltöltve. Viszont töltött tovább és fokozatosan emelte a feszültséget akár 18V-ig és szépen kinyírta az akksit.
Az egyébként fura az oldalon, hogy a képen egy kijelzős töltő látható, de a szövegben az írja, hogy "LED-jelzőfényekkel". -
norbert1998
nagyúr
válasz
Norbika88 #61967 üzenetére
Én ki is próbálnám, sőt, ha tudnám, milyen kell nekem, vennék is. Elvégre, nem épp örökéletű a halogén, bár új, de a led-re kíváncsi vagyok.
Valaki nem tudna a motor foglalatokról valamit mondani? Mert kb semmit sem találtam, ami hasonlítana az enyémhez. Olyan, mint a ba20d, 2 izzószálas, alján a két érintkező de az oldalán 3db kiálló dolog van, ami rögzíti a foglalatba. Valahogy nincs kedvem most kimenni és szétszedni a motor fejét
-
kcsa
veterán
-
mumtaz
senior tag
válasz
Norbika88 #57315 üzenetére
Elég nagy LOL, mint az "eredeti" GM olaj. ugyanaz a flakon és címke az Opelnél, meg az Auchan-ban. Csak utóbbinál pl görögül volt ráírva minden, a besorolása ugyanaz és beállt miatta a motor.
dzso22: Mint le is írtam korábban ugye bütykölésztem én anno, de pl. akkoriban valahogy egyértelműbb jelei voltak pl. a karbi beállításból fakadó dolgoknak. Egy szimó nem volt annyira érzékeny, mint ezek a cuccok, de annyi lóerő nem is volt benne gyárilag. Bár az enyémnél már kellett azért finomhangolni rendesen, de akkor is megbocsájtóbb volt. Mondjuk ahhoz meg soha nem találtam normális főtengely csapágyat. Annyira pörgött, hogy 1000-1500 km után mindegyik kotyogott és emiatt a kotyogás miatt - mivel ugye megszakítós gyújtása volt - magasabb fordulaton össze-vissza ment a gyújtás. De mondjuk 14000-et pörgött, ami egy szimónál nem épp a szokványos kategória.
Minden esetre ott sokkal egyértelműbb jelei voltak, ha a karbi nem jól volt beállítva.
A másik meg, hogy ugye ott nem kellett variót sem hangolni. -
wolfnet
tag
válasz
Norbika88 #53803 üzenetére
Igen - igen, én is ezt mondom. Használható lesz, főleg robogón, országúton sem lesz vészes, biztonságosnak is mondanám. Mosható belső, napszemcsi betét stb, szóval jó ez. Annyi hogy nekem most 1 éves, és a plexit mozgató mechanika 2 oldalt már nem olyan mint régen... nem ugrik ki a plexi 1-1 beállított pozícióból, de majdnem... szóval túl sokat se várj tőle. Néhány szezont, esetleg 3-4et is kibír majd, ha vigyázol rá, de ennyi.
ui.: a festés tényleg uv álló.
még nem jött le róla, szóval király
-
wolfnet
tag
válasz
Norbika88 #53593 üzenetére
Bréking nyúvs. Semmi ilyesmi nem történt. Ma délben megnézte az Aegon által megbízott külsős független cég kárszakértője a motort. Megkérdezte pontosan mi történt, elküldette emailbe a balesetes fotókat is, és ő mindent lefotózott, feljegyzett, rákérdezett stb. Iratokat ő intézte, motort is. Azt mondta, hogy bent a cégnél ezt átszámolják, és küldik az eredményt.
Az úr egyébként nagyon korrekt, rendes volt. Mondta hogy mik a lehetőségek, ő azt mondta hogy ő szerinte is helyreállítható tökéletesen, viszont márka szervizes árakkal fog számolni a biztosító, ezért le fogják totálkározni. Tehát a piaci értékére számíthatunk, amiről azt beszéltük meg hogy 300-400 közötti összeg.
Azt is mondta, amit ti is írtatok, hogy lehetne olyan verzió is, hogy számlát hozok róla... viszont erre megjegyezte hogy koránt sem biztos hogy a számlát kifizeti a biztosító, hisz előfordulhat hogy ott csak az Áfa érték több száz ezer forint. Szóval ő azt mondta hogy vagy megállapítják Gyorskárban vagy Totálkárban. De utóbbival járnék jobban.
Itt tartunk jelenleg, időpontot nem mondott. Néhány nap, vagy több hét is.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Norbika88 #53509 üzenetére
Gyönyörű az a motor, és nem rossz az ára sem. Rá kell csapni!
(#53514) body007: ne tudd meg, milyen hangja volt a Csótányomnak is mikor megvettem (1 henger, 2 db tölcsér alakú kipufogó, előző tulaj hülye fia által teljesen kiherélve). Autószerelő haverom ment vele pár kört egy kis utcában, én a járdán állva hallgattam, és majd' lepetéztem a gyönyörűségtől!
Aztán amikor ráültem és húztam neki (igaz, még nyitott sisakban) 10 perc alatt meg tudtam volna őrülni tőle, úgy hasogatta a dobhártyámat. Egyik első dolgom volt, hogy némi kísérletezgetések után helyreállítottam a gyári állapotot (vagy legalábbis valami ahhoz nagyon hasonlót. Most ilyen: [link] -
kcsa
veterán
válasz
Norbika88 #53511 üzenetére
Tessék itt az igazi hangja. Kicsit más
Nekem ettől függetlenül gyanús a videód, hogy ott valami csel van
-
Something_
őstag
válasz
Norbika88 #53449 üzenetére
Kollégámnak hasonló protektora volt, látható a képen.
Autós fordulni akart balra, megállt, mert látta, hogy jön az 50-essel kollégám, de ő is lassított, nehogy beforduljon az autó, de látta, hogy megállt az autó. Erre az öreg papi úgy gondolta, hogy még befér.
Kikanyarodott, kollégám kb 20-al érkezett a jobb első sárvédőhöz, majd koppant a szélvédőn, aztán jött a beton.Bukó, protektoros kesztyű, protektoring, sima bőrkabát, térdvédő.
Tört a bokája és a keze is kapott gipszet, ott asszem 1 vagy 2 új megrepedt.Öltözzetek be. Ha lett volna egy jó kis csizmája is, akkor megspórolt volna alaphangon orvosra, gyógyszerre kb 20e-et, plusz 5-6 héten keresztül tudott volna jönni dolgozni is. Lába sosem lesz olyan, mint volt.
El lehet dönteni, hogy mennyit ér a motoros felszerelés.Térdprotektornak én az asesso-t ajánlom. Van több fajta hossz is. 10e alatt kapható kicsivel, igen, ez annyi majdnem, mint a linkelt protektoring, de hidd el, megéri.
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Norbika88 #53236 üzenetére
Ha tényleg 50, nem nagyon szórakoznak... Ugye az nem hiteles, hogy a rendőr bácsi megy utánad, és 70-et mutat az órája... Trafipax bemér, gyorshajtási bírság... Ha valóban 50-es akkor nem hiszem, hogy szórakoznának azon, hogy sík úton max 45... Max ha valakinek eszébe jut, hogy ebből is sok pénzt be lehet szedni... De mielőtt ezzel foglalkoznának, a 125+/50 gépeket kiirtják a forgalomból...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Norbika88 #53236 üzenetére
Ha 50-es 2T, akkor csak a bünti. Ha 125/50-es, akkor meg magánokirat-hamisítás, érvénytelen biztosítás, jogosítvány nélküli vezetés, az esetleg másnak okozott kár teljes térítése zsebből, stb. Egy csomó meghurcolás, bíróság, meg esetleg az össze pénzed, mindened rámehet. Megéri?
-
wolfnet
tag
válasz
Norbika88 #53106 üzenetére
Pontosan. Én is most rengeteget kérdeztem a vassal kapcsolatban szerelőktől, rf tulajoktól, stb. Addig neki se álltam amíg nem tudtam pontosan mit hogyan kell csinálni, mert eleve rutintalan vagyok, és nem akarok eltörni egy patentet se, túlhúzni egy csavart se stb. Ha kapkodok és nem kérdezek meg dolgokat .... hu hát sok sok hülyeséget elkövettem volna.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Yettel topik
- Elite: Dangerous
- Viccrovat
- További aktív témák...
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!